سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اخبار بورس + آموزش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
بالاخره بعد از مدت ها ما هم دست به خرید زدیم و تو روز پایانی سال 92 که یکسری عرضه ها زیاد شد چند سهمی رو وارد شدم.
خدا رو شکر امروز تونستم از عرضه اولیه پاکشو و ارفع هم بگیرم .
امیدوارم همه دوستان سال هوبی داشته باشند Smile


طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت کدال شرکت طی عملکرد 9 ماهه نخست امسال به ازای هر سهم 1100 ریال سود محقق کرده و با پوشش 74 درصدی بودجه سال مالی جاری همراه شده است.
با اعلام پیغام ناظر بازار طی روز جاری، تعداد 70 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام گروه صنعتی پاکشو با سرمایه 70 میلیارد تومان در بازار دوم بورس عرضه شد و سرانجام هر سهم آن 1050 تومان قیمت خورد.


براساس گزارش بورس نیوز، تعداد 70 میلیون سهم "پاکشو" در حالی طی آخرین روز معاملاتی سال 92 در بازار دوم بورس مورد معامله قرار گرفت که معامله گران و فعالان بازار سرمایه با توجه به سود برآوردی 1489 ریالی سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 92 و با کشف قیمت 1050 تومان برای هر سهم "پاکشو"، نسبت P/Eنزدیک به هفت واحدی را به آن اختصاص دادند.

در پایان این گزارش می افزاید، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت کدال شرکت طی عملکرد 9 ماهه نخست امسال به ازای هر سهم 1100 ریال سود محقق کرده و با پوشش 74 درصدی بودجه سال مالی جاری همراه شده است.


در آخرین عرضه فرابورس در سال 92
"ارفع" 300 تومان کشف قیمت شد
عرضه اولیه پنج درصد از سهام "ارفع"، امروز از سوی چهار سهامدار عمده یعنی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، صنعتی معدنی چادرملو، فولاد صبانور و سرمایه گذاری امید صورت پذیرفت.
طی معاملات روز جاری و با اعلام پیغام ناظر بازار، معادل پنج درصد از سهام شرکت فولاد ارفع با سرمایه بیش از 199 میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس عرضه شد و در نهایت هر سهم آن 3000 ریال قیمت خورد.


براساس گزارش بورس نیوز، پنج درصد سهام "ارفع" در حالی طی آخرین روز معاملاتی سال 92 در بازار دوم فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت که سرمایه گذاران با توجه به تحقق سود 19 ریالی و در نتیجه پوشش 41 درصدی سود برآوردی 46 ریالی طی دوره عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 برمبنای قیمت 3000 ریالی برای هر سهم "ارفع"، نسبتP/Eنزدیک به 65 واحدی را برای آن رقم زدند.

در پایان این گزارش می افزاید، عرضه اولیه پنج درصد از سهام "ارفع"، امروز از سوی چهار سهامدار عمده یعنی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، صنعتی معدنی چادرملو، فولاد صبانور و سرمایه گذاری امید صورت پذیرفت.
گواهی حق تقدم خرید سهام چیست؟
به گزارش افکارنیوز، به عنوان مثال، فرض کنید شرکت الف قصد دارد با انتشار سهام جدید در بورس، سرمایـه خود را ۲۰ درصـد افزایش داده و از ۱۰ میلیارد تومان، به ۱۲ میلیارد تومان برساند. باتوجه به اینکه قیمت اسمی هریک از سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، ۱۰۰ تومان است، بنابراین شرکت مذکور برای آنکه سرمایه خود را ۲ میلیارد تومـان افزایش دهد، باید ۲۰ میلیون سهم ۱۰۰ تومانـی منتشر کند:

۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰=۱۰۰×۲۰۰۰۰۰۰۰

طبیعتا در این حالت، سهامداران فعلی شرکت الف برای خرید سهام جدید شرکت حق تقدم دارند و می‌توانند به میزان ۲۰ درصد تعداد سهام موجود خود (یعنی متناسب با درصد افزایش سرمایه شرکت) سهام جدید با قیمت ۱۰۰ تومان بخرند، بنابراین، اگر فردی مالک ۱۰۰۰ سهم شرکت الف باشد، می‌تواند یعنی ۲۰۰ سهم جدید با قیمت اسمی ۱۰۰ تومان خریـداری کند.

۲۰۰=۲۰%×۱۰۰۰

اما این حق تقـدم، چه جذابیتی برای سهامداران فعلی شرکت دارد؟

حتما به خاطر دارید که گفتیم قیمت سهام اغلب شرکت‌ها در بورس، بیشتر از قیمت اسمی آنهاست، به عنوان مثـال، اگرچـه قیمت اسمی سهام شرکت الف ۱۰۰ تومان است، اما ممکن است قیمت این سهم در بورس، ۱۵۰ تومان باشد. در این صورت، قیمت بازار سهام شرکت الف، ۵۰ تومان بیشتر از قیمت اسمی آن خواهد بود، بنابراین، سهامداران فعلی این شرکت با خرید سهام جدید، در واقع ۵۰ تومان به ازای هر سهم سود بدست می‌آورند، سودی که تنهـا به سهامداران فعلی شرکت تعلق دارد.

۵۰ =۱۰۰ – ۱۵۰
این بازار درست بشو نیست من که بیشترشو نقد کردم
از نظر داو روندهای بزرگ شامل سه مرحله هستند که منطبق با رفتار معامله گران است. این سه مرحله عبارتند از:

1- تراکم
2- مشارکت
3- توزیع


1- مرحله تراکم :

قیمت سهام در کف قرار دارد و نشانه روشنی از صعود در آن دیده نمی شود. در این مرحله معامله گران آگاه اقدام به خرید سهام می نمایند. آنها می دانند که بزودی شرکت سودآور خواهد شد و سهام آن رشد خوبی از خود نشان خواهد داد فشار این خریداران و تغییراتی که در شرکت بوقوع می پیوندد منجر به رشد قیمت می شود سوت شروع مسابقه صعود قیمت زده می شود .

2- مرحله مشارکت :

در این مرحله تحلیل گران تکنیکال وارد بازار شده و با دریافت علامت های مثبت اقدام به خرید می نمایند.

3- توزیع:

با همه گیر شدن خبر افزایش قیمت؛ تعداد بسیاری از مردم اقدام به خرید سهام می کنند در حالیکه قیمت همچنان روند صعودی ار خود نشان می دهد.
در این حالت معامله گران اولیه که در نهایت ارزانی اقدام به خرید کرده بودند در صف فروشندگان قرار می گیرد. و پس از آن با افزایش فشار فروشندگان قیمت در مسیر نزول قرار می گیرد.
سلام به همه دوستان و اساتيد سال نو همگي مبارك.واقعا نميدونيد چقدر دلم براي اين تايپيك تنگ شده بود.

حدود سه هفتست اختلال ايجاد شده بود تو اينترنتم بالاخره امروز برطرف شد.
تشكر و سپاس ويژه از استاد قربانيان كه مطالب مفيدشون رو در اين تاپيك قرار ميدن.10_00410_00410_004
سال 1393
پتروشیمی و محصولات شیمیایی :

پتروشیمی ها هم روز پر عرضه ای از سر گذراندند. پتروشیمی ها می توانند در گزارشهای 12 ماهه تعدیل خوبی داشته باشند و با توجه به تقسیم سود خوب و پرداخت زودهنگام سود نقدی می توانند با دید مجامع در خرداد و تیرماه سال جاری برای خرید مناسب باشند.

فارس :

در آخرین روز کاری سال گذشته با فروش بلوک 17 درصدی اش با نرخی بیش از 35 درصد آخرین قیمت معامله شده نشان داد می تواند تا حدودی رشد نماید ولی بازهم توصیه داریم سهم رابا دید بلند مدت داشته باشید.فارس می تواند در بلند مدت بازهم سودهای خوبی به بازاراعلام کند.

تاپیکو :

نیز ریسک کمی دارد.گفته می شود تاپیکو نیمی از بلوک 17 درصدی فارس را خریداری کرده است.این اتفاق باعث ارزندهشدن پرتفوی شرکت بیش از گذشته خواهد شد.


زاگرس :

در سال جاری شرایط بهتریاز سال 92 خواهد داشت. اولین محموله این شرکت بعد از رفع تحریم ها به سوی اروپا صادرشده است این محموله یک کشتی 25 هزار تنی متانول است که گفته می شود با نرخ بیش از450 دلار در هر تن بوده است.

اقتصاد آن لاین
1393
صنایع غذائی :

طی معاملات امروز، شاهد عرضه های زیادی در اکثر گروه ها بودیم، در این گروه وبشهر نیز بی نصیب نماند و با عرضه صف روبرو شد، هرچند مجدد با صف خرید روبرو شد.
همچنین در این گروه غالبر باپیش بینی سود 159ریالی به بازار بازگشت و افت قیمت 12 درصدی را تجربه کرد. براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت کشت و صنعت پیاذر برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 364 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمدهر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 308 ریال بوده است و درنتیجه درآمد هر سهم برای سال آینده به میزان 18 درصد نسبت به سال جاری افزایش داشته است.
در همین راستا، قلی پور، رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: چشم انداز"غاذر" در سال 93 مثبت خواهد بود. چراکه شرکت کشت و صنعت پیاذر حدوداً دراردیبهشت ماه سال 93 قصد بهره برداری از گلخانه های خود را دارد که بهره برداری گلخانه ها تأثیر مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت خواهد گذاشت.
رییس هیأت مدیره "غاذر"عنوان کرد: از جمله برنامه های شرکت کشت و صنعت پیاذر در سال آینده تنوع سبد محصول تولیدی و ارایه محصول جدید به بازار می باشد همچنین "غاذر" قصد راه اندازی خط تولیدی جدید دارد که در همین راستا شرکت قصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی در سال آتی دارد و هم اکنون در حال ارایه گزارش توجیهی طرح توسعه مذکور می باشد.
سال 1393
سیمان :

سیمانی ها با وجود تکذیب افزایش نرخ سیمان در بیشتر نمادها بازهم مثبت بودند گفته می شود افزایش قیمت سیمان منوط به کارگروه تنظیم بازار است و انجمن سیمان حق افزایش قیمت سیمان را بدون اجازه این کارگروه ندارد. مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که انجمن سیمان اعلام کرده است که می‌خواهد قیمت سیمان را 14 تا 21 درصد افزایش دهد،سال قبل توافقی برای واگذاری قیمت گذاری سیمان به انجمن سیمان شده است، این توافقنامه مربوط به سال آینده است و الان چنین توافقی مورد قبول ما نیست.
در این گروه گفته شده سیدکو نیزدر فروردین ماه عرضه خواهد شد، این اتفاق میتواند بر ناو وبانک موثر باشد و اینسهم را بااقبال مواجه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارسرمایه(سنا)، شرکت سیمان کارون نخستین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29اسفند ماه 93 را با سرمایه 208 میلیارد و 833 میلیون ریال مبلغ 1510 ریال اعلام کرده است.این شرکت نخستین پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی سال مالی93 را با سرمایه 208 میلیارد و 833 میلیون ریال مبلغ 1705 ریال اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش هیئت مدیره اینشرکت تصمیم دارد معادل 500 ریال سود [/code]نقدی به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 93 پیشنهادکند."سکارون"پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 92 را در نخستین پیش بینی مبلغ 1608 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 1326 اعلام کرده است.این شرکت پیش بینی سود هر سهم تلفیقی سال مالی 92 را در نخستین پیش بینی مبلغ 1863 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 1415 ریال اعلام کرده است.
بانک و بیمه :
شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در اطلاعیه ای اعلام کرد در رابطه با مزایده مربوط به واگذاریصد در صد مجموعه نیروگاه منتظر قائم ، شرکت پیشنهاد خود را ارائه نموده و بانک صادرات برای عقد قرارداد مذکور از شرکت سرمایه گذاری خوارزم دعوت کرده است. پس از نهایی شدن قرارداد اطلاع رسانی کامل انجام می شود.
"وخارزم" با مقاومت مهمی در 198-192 تومان روبروست .اگر بتواند این باند مقاومتی را با حجم بالا بشکند و تثبیت شود پس از پول بک احتمال رشد بین 230 تا 240 تومان را دارد در صورت شکست مقاومت مذکور پول بک از 210 تومان اتفاق می افتد اما اگر نتواند مقاومت را بشکند احتمال کاهش مجدد تا 155 تومان وجود دارد.
وبصادربا توجه به فروش نیروگاه قائم به قیمت های درصد مثبت کامل نیز رسید ولی افزایش عرضه ها اجازه رشد به سهم را نمی دهد.شایعاتی به گوش می رسد که سود سال 93 شرکت با فروش این نیروگاه به بیش از 20 تومان می رسد که باید در این مورد منتظر اعلام رسمی شرکت باشیم.
لینک مرجع