سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اخبار بورس + آموزش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
امروز سالن سازمان بورس در حافظ رفتم. با توجه به اعلام نتیجه جلسه 5+1 اکثریت سهام بجز نفتی ها مثبت بودند. بیشتر صف خرید بود. ساختمانیها برعکس اینکه خرید و فروش راکت است همه مثبت بودند.
در پتروشیمی ها شبندر صف چند میلیونی داشت.
مطالعه فرمائید:

Kazem Naderali

مسیر 6ماه اینده بورس هم مشخص شد
دلار بنظر میاد محدوده2950 الی2750نوسانی باشه
با این گام به جلو ریسک سیاسی بازار کمتر شده و میشه به پی برایی8الی10در برخی صنایع که چشم انداز مثبت دارند حساب باز کرد

از چند ماه قبل مرتب اعلام شد صنعت بانکی و دارویی کم ریسکترینهاست معاملات امروز بخوبی این نکته را تعیین کرد.

اگر دلار بودجه سال93حوالی2500-2700تک نرخی بشه باز بنفع صنعت دارویی و همچنین صنعت سیمان خواهد بود.

چون اغلب سیمانیها امسال با افزایش صادرات30-35درصدی نسبت به سال قبل مواجه بودند و با کاهش تحریمها و دلار2500-2700 و رشد صادرات و احتساب افزایش40%قیمت حاملهای انرژی سال بعد نیز سود خوبی خواهند ساخت.

در صنعت سیمان سفارس لیدر گروه است این هلدینگ تکنیکی 660نشانه گرفته ارزش جایگزینی سفارس1400تومان امسال74تومان و سال93حدود110تومان سود خواهد ساخت سهم در موج3بزرگ است.

در صنعت دارو که از قیمتهای60%پایینتر تحلیل این صنعت زده شده بود و توصیه به خرید میکردیم
والبر لیدر گروه است .
والبر تلفیقی امسال180تومان خواهد ساخت و شرکت اصلی نیز حدود110-120امسال سود میسازد.
سال93والبر تلفیقی حدود 240سود خواهد ساخت و شرکت اصلی حدود 150سود خواهد ساخت تکنیکی845نشانه گرفت که تا عید انشالله خواهد دید. با دید1ساله تا1200توان رشد دارد .

در صنعت بانکی انصار و پاسارگاد کم ریسکترین هستند هر چند بقیه بانکیها نیز ارزنده هستند و رشد خوبی خواهند داشت.
درباره این صنعت هم از ابتدای سال که وسینا145 و پاسار140بود توصیه به خرید کردیم
تحلیل بنیادی سهام این گروه هم قبلا انجام شده نیازی به تکرار مکررات نیست.
وپاسار امسال52سال بعد66-70تومان سود دارد هدف تا فروردین395-400تومان است.
وانصار هم ابتدا320بعد400تومان خواهد زد.

در گروه پتروشیمی هم با برداشته شدن تحریمها تا حدی هزینه حمل و مشکلات صادرات کاهش خواهد یافت و پی برایی گروه بالا خواهد رفت.
اوره نیز این1ماه اخیر از285دلار به335دلار رشد داشته و متانول صادراتی نیز کماکان حوالی450دلار میباشد.
لذا شرکتهایی که مشکل صادرات داشتند با کاهش تحریمهای پتروشیمی میشه امیدوار شد که با رشد صادرات افت قیمت دلار را جبران کنند و سود خوبی بسازند.

البته نظر شخصی من اینه تا اردیبهشت ماه که شاخص به 120هزار هم میتونه برسه بیشترین رشد را صنعت بانکی-دارویی-تک سهمای سیمانی خواهند داشت بقیه بازار نیز همگام با شاخص رشد خواهند کرد منتهی این3صنعت عمده نقش را در این رالی خواهند داشت.
شخارك با توجه لغو تحريم پتروشيمي و تاثير مثبت روي گروه و بنيادي خوب شركت رشد خواهد كرد.
البته دوست دوست خوبمون alma که در fx کار میکنه حتما یه تکنیکالیست هست و از بعد تکنیکالی بهتر میتونه اظهارنظر کنه و حتما هم یه مقدار شکسته نفسی میکنه چون کار در fx آدم رو آب دیده میکنه.
ببینید به هیچ عنوان نمیشه آینده رو پیش بینی کرد. ممکنه که من الان یه چیزی بگم و در آینده هم محقق بشه ولی به شخصه اگه چنین اتفاقی بیفته مدعی پیش بینی آینده نخواهم شد. فقط میشه سناریوهای پیش رو رو بررسی کرد و سناریوی محتمل تر، تاکید میکنم فقط محتمل تر، اینه که بپذیریم جام زهر نوشیده شده. خوب باید ببینیم این جام زهر چه چیزایی رو با خودش ته نشین کرده برامون. باید منتظر قراردادهای مختلف در زمینه های خودرو، پتروها ، پالایشگاه ها، زیرساختها و برطرف شدن تدریجی یک سری از تحریمها مثل بانکها، صادرات، دارو و حتی لوازم خانگی و لوازم معاش اولیه باشیم. متاسفانه باید بپذیریم که تو این سالهای اخیر که تحریم های سنگین بر علیه کشور عزیزمون برقرار بود، و ما کوس خودکفایی میزدیم، در واقع داشتیم هر روز به عقب و عقبتر میرفتیم. ملموسش تو زندگی من و شما قیمت لوازم و مایحتاج زندگی بود و غیر ملموسش میزان شاخصهای مختلف اقتصادیه که اگه درست آماردهی بشن شاهد افتضاح بزرگ موگابه ای ای خواهیم بود. تو این سالها اگر تولید داخلی خوب همراه با تکنولوژی بالا در اختیار داشتیم، و خودکفا بودیم، یک شبه پراید زپرتی دوبرابر نمیشد. پس متاسفانه!! یا خوشبختانه باید بپذیریم که در یک دهکده داریم زندگی میکنیم که بقا و معاش ما بسته به بقا و معاش دیگرانه. این یک رابطه همه جانبه ست که از نقص در اون همه طرفها ضرر میکنن. در جامعه ای مثل جامعه ما تمام این مضرات در نهایت روی قشر ضعیف جامعه دمپ میشه و در کشورهای توسعه یافته این فشارها روی دولتها. باید قبول کرد که اونها هم از تحریمها متضرر شدن و خودشون رو از یه بازار چرب وچیل مثل ایران محروم کردن.
بعد از پذیرش این مساله ، به این مساله میرسیم که تاثیر این اتفاقات روی بورس و سایر بازارهای موازی سرمایه چه خواهد بود. نکته ای که باید عرض کنم اینه که اگه شما یه مقایسه سی ساله بین نرخ رشد بازارهای طلا ، ارز، مسکن و بورس انجام بدین متوجه میشین که این رشد صد و بیست درصدی بورس از پارسال تا امسال در واقع بچه سود هم نبوده. منظورم اینه که بورس ما هنوز خیلی راه داره تا به جایگاه واقعی ش به عنوان یه بازار مالی قدرتمند ، همونطور که در سرتاسر دنیا هست برسه. و این به نظر من به خاطر منحصر به فرد بودن بورس هست. هر کسی میتونه با یه اطلاعات کوچیک واسته سر چهارراه استانبول تجارت دلار بکنه. در مورد طلا هم همینطور. در مورد ملک هم شخص تمام مشکلات و ریسکها و سایر موضوعات رو میپذیره ولی حاضر به کار تو بورس نمیشه. ولی بورس به عنوان یه بازار نوپای سیصد ساله یه مقدار بار علمی بالاتری میبره. ولی خوب با رشد سریع دانش و تکنولوژی این مهم کم کم داره تو مملکت ما هم اتفاق میفته. ده سال پیش دو میلیون ، امروز شش میلیون و شاید ده سال دیگه سی میلیون نفر کد داشته باشن. امروز افراد میشینن پشت کامپیوتر و خودشون معامله میکنن. اما اون دور ها همه چیز مکانیکی بود. برگه ، برگه، سند. از اون دوره گذشتیم و الان در آغاز راهی هستیم که در اون بازارهای مالی داره کجدار و مریض به مردم شناسونده میشه. هر روز افراد بیشتری به این نتیجه میرسن که باید یه کد سهامداری داشته باشن. به هر حال هر روز روند ها در حال شکل گیری هستند و تغییرات در حال به وقوع پیوستن.
بگذریم. با فرض پایین رفتن زهر، حداقل میتوان سه تا چهار واحد به پی به ای بازار در میان مدت افزود. و احتمال شاخص صدوبیست یا سی هزار واحدی ظرف نه ماه اصلا پدیده ای دور از ذهن نیست. ولی بعد اون چی؟ اگه تکنیکی به قضیه نگاه کنیم رشد بسیار تند دوساله شاخص و همچنین چرخه ریاست جمهوری( سال دوم و سوم) میتونن محرکهای خوبی برای استراحت و شاید اصلاح شاخص باشند. و از لحاظ فاندی هم میشه یه تعادل بین عرضه و تقاضا رو متصور بود. همواره در شرایط خوب اقتصادی شیبها ملایم تر و مطمئن تر میشن. این شرایط یکی از ایده آل ترین شرایط برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران واقعیه. یه ذره عرصه برای سفته بازها تنگ میشه.من ترجیح میدم مورد سرمایه گذاریم روزی یه درصد مثبت بخوره و بعضی روزها هم منفی اندکی داشته باشه و این روند سه سال به طول بیانجامه. تا اینکه یه ماه چهل درصد مثبت یه ماه بیست درصد منفی یه ماه بسته یه ماه ورشکسته و شاید یه سال به خاطر عدم تعهد به قراردادهای خارجی به خاطر تحریمها و فساد مدیران مربوطه تعطیل باشه. مطمئن باشید شرایط پایدار اقتصادی به نفع همه انسانهای این مملکته. میدونید تو همین روزا چند نفر دارن دور و برمون به خاطر خرید پیش فروش سکه های آقای ب سکته میکنن؟ اونم الکی. چون فکر میکنن دنیا دیگه به آخر رسیده. در صورتی که بهتون قول میدم عمر این هیجانات به دو هفته هم نخواهد کشید و دوباره اوضاع یه مقدار عادی میشه. و این فلاکت ها همش به خاطر ناپایدار بودن اقتصاد بود که تو این سالها به مملکت ما تحمیل شد. اگه تورم بخواد پایین بیاد باید ارزش پول بالا بره تا سرمایه گذاری کردنش بیارزه به خرج کردنش. باید اوضاع تولید خوب بشه. صادرات افزایش پیدا کنه. باید امنیت سرمایه گذاری بالا بره. فرهنگ سرمایه گذاری، تکنولوژیهای نو، علم و همه و همه ارتقا پیدا کنن. و بعد از اینکه همه این اتفاقات به وقوع پیوست و تورم پایین اومد( تخمین امکان و مدت زمانش با خودتون) اونوقت قدرت خرید بالا میره. شاید فرصتهای سود یک شبه از بورس برچیده بشه و شاید amiresy5 ها کمتر بتونن گین کنن( امیر جان ببخشید) ولی قدرت خرید تو جامعه میره بالا. درواقع ممکنه شاخص به سرعت الان رشد نکنه ولی شما راحتتر زندگی میکنید. باید هدف از پول درآوردن رو برای خودمون تعیین کنیم. به امید روزی که مجبور شیم مثل ژاپن تورم مصنوعی ایجاد کنیم تا مردم مجبور شن پولاشون رو خرج کنن و کالا بخرن و به رشد تولید کمک کنن.
این روزها ممکنه تحلیلهای زیادی از افراد مختلف بشنوید. سعی کنید بر احساساتتون مسلط باشید. به نمودارها بیشتر از تحلیلگراشون توجه کنید.اگر هنوز نمیتونید احساساتتون رو کنترل کنید، این روزا حتی سعی کنید از بازار دوری کنید که یه وقت وسوسه نشید. از گرفتن تصمیمات آنی تو این روزها به خصوص ، به شدت پرهیز کنید. هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده. و اگه قرار هم باشه بیفته به مرور میفته. صفهای بانکی ها و خودرویی ها هم بزودی جمع میشه و یه مثال میشه واسه تدریس بازار هیجانی در سالهای بعد. و در آخر این سهمها به همراه تجهیزاتی ها و دیگر سهام غیر دلاری خودشون رو به نفتی ها و صادراتی ها میرسونن و امیدوارم اون روز برسه که شاهد یه بازار متعادل و به دور از دغدغه باشیم.
شب خوش
جناب خسروی ممنون از وقتی که برای پاسخگویی میگذارید

راستش من نه تنها fx کار نکردم بلکه از یک تحلیل ساده و رسم اندیکاتور هم عاجزم فقط یک نقطه قوت دارم (البته از نظر خودم) و اون اینکه مدت 1سال در سایتهای مختلف طلا و ارز و جدیدا در بورس عضو بودم و ترید افراد رو دنبال کردم در نتیجه با یکسری از اصطلاحات آشنا شدم و و تجربیات مفیدی کسب کردم و به شدت علاقمندم تا معمای تحلیل برام حل بشه.

البته تا حدودی با استراتژی ترید بعضی تحلیلگران عزیز آشنا شدم که بیشتر انعکاس دهنده تیپ شخصیتی اونهاست مثلا نوسانگیران عمدتا از هوش هیجانی بالایی برخوردارند و تعدادی نیز مثل جنابعالی کاملا بر سیستمی منطقی و کم ریسک وفادارند

و خریدهای مطمئن و با طمانینه انجام میدهند در نتیجه میزان استرس رو به حداقل میرسونند هر چند ممکنه از موج سواری و گرفتن گین های هیجانی هم کمتر بهره ببرند.

ضمنا به دلیل علاقه شخصی به پیگیری فاندهای سیاسی و تاثیر اون در رفتارهای هیجانی افراد نیز بر ارزشمند بودن این اخبار بر رفتار بازار تا حدودی آشنا هستم.

با تمام این تعریفهایی که از خودم کردم مطمئنا الفبای بورس رو هم بلد نیستم چرا که 2شنبه تحت تاثیر هیجان بازار چند خرید sheep modleداشتم که تو خون خودشون غلطیدند .اما فکر میکنم تا این تجربیات رو حتی با وجود ضرر کسب نکنم به مفهوم واقعی خیلی از آموزشها پی نمیبرم.
عرض سلام خدمت دوستان عزیز.
اساتید بزرگوار چرا پیج رو تنها گذاشتند!! Sad جناب خسروی پای قولی که دادین باشین و شاگردانتون رو فراموش نکنید!!

دوستان همونطور که این روزها میبینید بازار شل شده و جو ایجاد شده پس از مذاکرات بالاخره خوابید و بسیاری از سهم ها منفی شدند.
جسارتا این ایام برای شخص من یک نکته آموزشی خیلی مهم داشت که دوست دارم اون رو برای عزیزانی که دوست دارند وارد بازار سرمایه بشوند بیان کنم :
از حدود 40 روز پیش که سبدم رو برای بازه یک ماهه جمع و جور کردم و برای یکسری سهم ها اهداف قیمتی مشخص کردم و منتظر رسیدن به قیمت هدف بودم ، با خودم عهد کردم که هروقت به TP تعیین شده برای خودم رسیدم از سهم خارج بشم.
اکثر سهم های من رو هم پتروشیمی ها و بانکی ها تشکیل می دادند و بخشی کمتری هم سیمانی و فلزی و خودرو.
2و3 روز مونده بود به مذاکرات ، تقریبا بعضی از سهم ها به محدوده تعیین شده رسیدند و من تصمیم به فروش گرفتم ، الیته هنوز بانکی های سبدم مونده بود تا به اهدافم برسم ولی بخشی از پتروشیمی ها رو خالی کردم. روز قبل از شروع مذاکرات هم که روز آخر بازار بود ( 4شنبه) بخشی از بانکی ها رو فروختم و با خودم گفتم اگر جو مذامرات مثبت بود ،تو بازار مثبت یک شنبه هم بقیش رو میفروشم.
خلاصه که جو مذاکرات مثبت بود و من بخش دیگه سهامم رو هم حتی کمی بالاتر از قیمت هدف فروختم و سبدم سبک شد.
اما همونطور که دیدیم جو خودرویی ها و بانکی ها تا همین دیروز کاملا مثبت بود و کلی توی این هفته رشد داشتند. و اگر من در فروختن عجله نمی کردم میتونستم سود بیشتری شناسایی کنم.
اما امروز اصلا پشیمون نیستم و از کاری که کردم خوشحالم ، چون تمام سعیم رو کردم که با خودم مبارزه کنم و به حرف یکی از اساتیدم که همیشه میگه:
(( یادت باشه تمام سود بازار برای تو نیست)) گوش بدم. شاید این دفعه من توی پیش بینی افت بازار اشتباه کردم و حداقل 10% کمتر سود کردم، ولی به استراتژی خودم پایبند بودم ، و این پایبندی ، شاید دفعات بعدی باعث بشه 20% کمتر ضرر کنم ...

خلاصه که سهامدار نیاز داره هر چند وقت یکبار نقد بشه و ببینه اوضاعش چند چنده و دوباره وارد خرید بشه.

راستی به نظرم میدکو ، تاپیکو و جم گزینه های خوبی هستند برای دوران قرمز بازار . البته ورود با احتیاط و پله ای.
به قول یک بنده خدایی برکت تو بازار منفیه Smile
عظیم جان
باتوجه به شناختی از شما دارم و با توجه به انگیزه خوب شما در امسال، مطمئن هستم که بزودی باید منتظر شنیدن خبرهای خوبی از حرکت های اقتصادی شما باشیم.
تجربیاتت نیز بسیار شنیدنی است خوشحال هستم که ما را در شنیدن تجربیات خوبت، شریک میکنید
پیروز باشید
سلام دوستان.
امروز 4شنبه 13.9.92 آخرین روز بازار بود.
برخی سهام ها از جمله پتروشیمی ها اندکی به مدار مثبت برگشتند و تاپیکو نیز صف خرید داشت.
این بازگشت پتروشیمی ها به مدار مثبت به دلیل گمانه زنی های راجع به تصمیم دولت در مورد نرخ خوراک گاز بود.
سهام بانکی ها و خودرویی ها نیز همچنان دیگر مورد اقبال بازار نیستند و دوران اصلاح خودشون رو به سر می برند. شخصا کمی نسبت به خودرویی ها مشکوکم و دو سهمی را که زیر نظر داشتم دیگه واردشون نمی شم ، چون احساسم میگه زیادی رشد کردند و اون اهدافی رو که من برای یک ماه پیش بینی می کردم ظرف یک هفته بهش رسیدند، قبلا هم گفتم هم باعث شد من از بازار عقب بمونم ، هم بهشون بدبین بشم. البته شاید نظر افراد حرفه ای متفائت باشه ، این صرفا نظر بنده هستش.
البته سهم خبهمن هم سهم مورد توجهی هستش ، ولی شخصا روش نظری ندارم. هرکس دوست داره بره راجع بهش تحقیق کنه.

راستی امروز قیمت اونس هم به 1212$ رسیده ، فعلا منتظریم تا همینجور بره پایین. شخصا زمانی که سکه 950 بود، چندتا فروختم تا در موقعیت مناسب جایگزین کنم و فعلا با پولش توی بورس سرمایه گذاری کردم. البته اینم بگم همین سکه ها در قیمت بالاتری خریداری شده بودند ، ولی حس کردم با این استراتژی میتونم بخشی از ضرر رو جبران کنم.
یک کمی مثبت های پی در پی بازار آدم رو گیج می کنه و نمیذاره راحت بتونی برای خرید تصمیم بگیری.
شخصا دارم این سری سبدم رو برای 2 ماهه می بندم ، کلا من از بازه زمانی بین 1 تا 6 ماه خوشم میاد، بعضی ها اصلا به زیر 6ماه فکر نمی کنند ، بعضی هم نمی تونن به بالای یک هفته فکر کنند Smile))))
بعضی هم مثل دوست خوبمون alma نهایت 3 روز Smile

یک جورایی به نظرم صنعت بیمه هم قصد داره از خودش تحرکاتی نشون بده و چندروزی بازار رو دست بگیره ، وبیمه و بیمه ملت رو زیر نظر داشته باشین. خودم منتظر افت وبیمه هستم که متاسفانه امروز هم نصیبم نشد. ( لطفا هرکس قصد خرید هر کدوم از سهم های ذکر شده رو داره ، خودش تحقیق کنه و بعد تصمیم بگیره)
سلام دوستان.
امروز 4شنبه 13.9.92 آخرین روز بازار بود.
برخی سهام ها از جمله پتروشیمی ها اندکی به مدار مثبت برگشتند و تاپیکو نیز صف خرید داشت.
این بازگشت پتروشیمی ها به مدار مثبت به دلیل گمانه زنی های راجع به تصمیم دولت در مورد نرخ خوراک گاز بود.
سهام بانکی ها و خودرویی ها نیز همچنان دیگر مورد اقبال بازار نیستند و دوران اصلاح خودشون رو به سر می برند. شخصا کمی نسبت به خودرویی ها مشکوکم و دو سهمی را که زیر نظر داشتم دیگه واردشون نمی شم ، چون احساسم میگه زیادی رشد کردند و اون اهدافی رو که من برای یک ماه پیش بینی می کردم ظرف یک هفته بهش رسیدند، قبلا هم گفتم هم باعث شد من از بازار عقب بمونم ، هم بهشون بدبین بشم. البته شاید نظر افراد حرفه ای متفائت باشه ، این صرفا نظر بنده هستش.
البته سهم خبهمن هم سهم مورد توجهی هستش ، ولی شخصا روش نظری ندارم. هرکس دوست داره بره راجع بهش تحقیق کنه.

راستی امروز قیمت اونس هم به 1212$ رسیده ، فعلا منتظریم تا همینجور بره پایین. شخصا زمانی که سکه 950 بود، چندتا فروختم تا در موقعیت مناسب جایگزین کنم و فعلا با پولش توی بورس سرمایه گذاری کردم. البته اینم بگم همین سکه ها در قیمت بالاتری خریداری شده بودند ، ولی حس کردم با این استراتژی میتونم بخشی از ضرر رو جبران کنم.
یک کمی مثبت های پی در پی بازار آدم رو گیج می کنه و نمیذاره راحت بتونی برای خرید تصمیم بگیری.
شخصا دارم این سری سبدم رو برای 2 ماهه می بندم ، کلا من از بازه زمانی بین 1 تا 6 ماه خوشم میاد، بعضی ها اصلا به زیر 6ماه فکر نمی کنند ، بعضی هم نمی تونن به بالای یک هفته فکر کنند Smile))))
بعضی هم مثل دوست خوبمون alma نهایت 3 روز Smile

یک جورایی به نظرم صنعت بیمه هم قصد داره از خودش تحرکاتی نشون بده و چندروزی بازار رو دست بگیره ، وبیمه و بیمه ملت رو زیر نظر داشته باشین. خودم منتظر افت وبیمه هستم که متاسفانه امروز هم نصیبم نشد. ( لطفا هرکس قصد خرید هر کدوم از سهم های ذکر شده رو داره ، خودش تحقیق کنه و بعد تصمیم بگیره)
سلام دوستان
این هفته هم با تمام فراز و نشیب هاش گذشت و ما هم نوسان هامونو گرفتیم.
امروز داشتم نمودار طلای جهانی را بررسی می کردم که متوجه یه سر و شانه ی نزولی خوشگل شدم. تا جایی که از این سر و شانه می شه فهمید هدف طلا فعلا 1130 - 1118 نمودارشو پایین گذاشتم

[تصویر: qQtc.png][/align]
لینک مرجع