سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اخبار بورس + آموزش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
فاذر (صنایع آذراب)را چند روز قبل در سبد اضافه کردم (در پستهای بالا ذکر کردم) امروز حرکت شاربی خود را شروع کرد و امروز 33 مبلبون در صف خرید هستند.
سلام استاد جهانگاهی
ممنون از راهنماییتان منم از سیگنال شما تبعیت کردم
متشکر
سیمانیها

شرکت سیمان هگمتان نخستین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 را با سرمایه 502 میلیارد و 900 میلیون ریال معادل 1384 ریال اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت سیمان هگمتان اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 دی ماه 93 را با سرمایه502 میلیارد و 900 میلیون ریال مبلغ 1384 ریال اعلام کرده است.

لازم به ذکر است در خصوص بدهی ارزی این شرکت مانده بدهی ارزی خود را به نرخ ارز مرجع تاریخ 30 دی ماه 91 و بدون در نظرگرفتن اثرات اصلاحیه استاندارد حسابداری 16 (به ازای هر یورو 16 هزار و 328 ریال) تسعیر کرده است.
=====================
"سهگمت"پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 92 را در نخستین پیش بینی مبلغ 788 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ مبلغ 1150 ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را مطابق اطلاعات ارائه شده ناشی از کاهش مبلغ فروش و بهای تمام شده، افزایش خالص درآمدها (هزینه) های متفرقه و کاهش هزینه های مالی اعلام کرده است.

این شرکت همچنین پیش بینی سود هر سهم تلفیقی سال مالی 92 را در خرداد ماه 92مبلغ 750 ریال، و در دی ماه امسال مبلغ 1368 ریال اعلام کرده است.
نفتی ها در صدر

در داد و ستدهای اولین روز کاری هفته شاخص کل متاثر از رشد قیمت نمادهای پتروشیمی و فلزی در آستانه 89 هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز شنبه شاخص کل بورس ۶۱۳ واحد بالا رفت و در عدد ۸۸ هزار و ۹۲۶ قرار گرفت. نمادهای هلدینگ پتروشیمی پارسیان، تاپیکو، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد این متغیر ثبت کردند.

شاخص صنعت نیز امروز ۶۲۷ واحد بالا رفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز ۳۳۱ و هزار و ۸۳۴ واحد رشد کردند. در معاملات امروز مخابرات بیشترین تاثیر منفی را بر دماسنج بازار ثبت کرد.

سرمایه گذاران بازار نیز در این روز یک میلیارد و ۱۴ میلیون برگه سهم را به ارزش ۴ هزار و ۶۵۵میلیارد ریال در ۱۲۰ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند. ارزش بازار نیز از رقم ۴۳۴ هزار میلیارد ریال عبور کرد. امروز از یک میلیارد برگه سهام معامله شده در بازار بیش از ۱۲۵ میلیون متعلق به نماد ایران خودرو بود. بانک صادرات هم با معامله ۸۰ میلیون سهم درر رتبه دوم قرار گرفت.

اما از معامله بالغ بر 4.6 هزار میلیارد ریال سهام در این روز ، نفت پارس با معامله ۵۰۷ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد. ایران خودرو نیز با داد و ستد ۴۴۷ میلیارد ریال در رتبه دوم قرار گرفت.

در بازار روزی که گذشت دارو پخش، دارویی لقمان، سامان گستر اصفهان، قطعات اتومبیل ایران، نیرو محرکه، سرمایه گذاری توکا فولاد و افست با بیشترین رشد قیمت در صدر قرار گرفتند.

این در حالی بود که سهامداران نمادهای دارویی کوثر،قند نیشابور، پارس سرام، داروسازی ابوریحان، پگاه آذربایجان غربی، چینی ایران و تولیدی مهرام شاهد بیشترین افت قیمت در نمادهایشان بودند.

سرمایه گذاران امروز طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای مپنا، بانک پارسیان،گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، ملی انفورماتیک ایران و فرآورده های نسوز پارس تشکیل دادند. اما در سوی دیگر بازار سهامداران نمادهای داروسازی جابربن حیان، سایپا، کیمیدارو، زامیاد، پارس خودرو، سرمایه گذاری ساختمان ایران و سیمان فارس و خوزستان برای خروج از این سهام طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

امروز گروه فرآورده های نفتی با معامله بیش از ۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش بالغ بر ۸۳۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت.گروه خودرو و گروه مالی نیز در رده های بعدی برترین ها نشستند.
داروئیها

شرکت کارخانجات دارو پخش در دی ماه سال جاری سرمایه خود را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و از محل سود انباشته معادل 100 درصد افزایش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت کارخانجات دارو پخش با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد؛ به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 4 دی ماه 92 سرمایه شرکت از مبلغ 200 میلیارد ریال به مبلغ 400 میلیارد ریال (معادل 100درصد) ،از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران (مبلغ 120 میلیارد ریال) و از محل سود انباشته (مبلغ 80 میلیارد ریال) افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش کارخانجات دارو پخش پیش بینی سود هرسهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 را با سرمایه 200 میلیارد ریال در بهمن ماه 91 به صورت حسابرسی شده مبلغ 417ر1 ریال ، در تیر و مرداد ماه 92 نیز به صورت حسابرسی شده) و همچنین در مهر ماه سال جاری مبلغ 651ر2 ریال و مجددا در مهر ماه به صورت حسابرسی شده، مبلغ 900ر2 ریال اعلام کرده بود که این رقم در دی ماه سال جاری به دلیل افزایش سرمایه به 1450 ریال رسید و طی دوره 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال با اختصاص 1039 ریال سود به ازای هر سهم معادل 72 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

گفتنی است هیئت‌مدیره این شرکت نیز اعلام کرد درنظر دارد مبلغ 1100 ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال 92 پیشنهاد کند.

"دارو"پیش بینی سود هرسهم سال مالی 91 را در نخستین پیش بینی مبلغ 311ر1 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 319ر1 ریال اعلام کرده بود که طبق صورت های مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ 333ر1 ریال محقق شد.
شیمیائیها برترین صنعت امروز

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بازار سهام سرمایه گذاران تالار حافظ بیش از یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ارزش معاملات روز دوشنبه بورس تهران بیش از ۴هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال بود که نمادهای
تاپیکو،
سرمایه گذاری غدیر
بانک کارآفرین
با حدود هزار میلیارد ریال ارزش معاملات، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین حجم معاملات متعلق به تاپیکو، بانک صادرات و بانک کارآفرین بود.

در این روز شاخص کل متاثر از رشد قیمت نمادهای
پالایش نفت بندرعباس،
تاپیکو، پالایش نفت اصفهان
سرمایه گذاری غدیر
رشد ۱۵۹ واحدی را ثبت کرد و در عدد ۸۵ هزار و ۳۰۹ قرار گرفت. این در حالی بود که گل گهر، مخابرات و چادرملو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

شاخص صنعت نیز امروز ۳۶۳ واحد بالا رفت و شاخص بازار اول با افت ۱۳۹ واحدی رو به رو شد. این در حالی بود که شاخص بازار دوم هزار و ۶۹۰ واحد صعود کرد.

در معاملات روز جاری گروه شیمیایی در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. گروه مالی و گروه بانکها نیز در رده دوم و سوم این گروه قرار گرفتند.

همچنین صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای
سرمایه گذاری ساختمان ایران
، سرمایه گذاری توکا فولاد،
دارو سازی امین،
رینگ سازی مشهد،
تولید مواد اولیه داروپخش،
شیر پاستوریزه پگاه خراسان
کیمیدارو بود.

در مقابل نمادهای الکتریک خودرو شرق، پیاذر، گل گهر، لنت ترمز ایران،سایپا شیشه، رادیاتور ایران و لبنیات کالبر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سنگین ترین صف های خرید نیز متعلق به نمادهای مپنا، پالایش نفت بندرعباس، داروسازی زهراوی،سرمایه گذاری ساختمان ایران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری شاهد و پتروشیمی شیراز بود. صف خرید مپنا با عبور از مرز ۱۰۳ میلیون سهم در این روز خیره کننده بود.

در مقابل نمادهای نفت پارس، گل گهر، چادرملو، سرمایه گذاری معادن و فلزات، سرمایه گذاری ایمد ،کشتیرانی و لبنیات کالبر با سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

عزیزانی که میخواهند از راه بورس درآمد دلخواه خود را بدست آورند حتما باید عاشقانه مطالعه کرده و با دید فوق عالی وارد شوند و درآمد فوق عالی هم داشته باشند.
به دقت این مطالب را بخوانید. یادداشت برداری کنید. به تالارها برویدو ........

چرا تجديد ارزيابي براي سهامداران مهم است؟
اعظم شريفي: اجازه قانونگذار براي افزايش سرمايه شركتها از محل تجديد ارزيابي داراييها سبب شد تا از هفتهها پيش تاكنون سهام شركتهاي داراي داراييهاي ارزنده مورد توجه معاملهگران قرار گيرد.
اما چرا اين نوع افزايش سرمايه براي اهالي بازار سهام مهم است؟ خود سوالي است كه ما نيز به دنبال پاسخ آن هستيم.
همان طور كه ميدانيد تورم در اقتصاد ايران موجب افزايش پيوسته ارزش داراييهاي واحدهاي اقتصادي شده و به ويژه دارايي ثابت شركتها را به ميزان قابل ملاحظهاي افزايش ميدهد، اين امر به ويژه در مورد املاك و مستغلات بسيار قابل ملاحظه است. به معناي ديگر يك ملك با قيمت هر متر هزار تومان در سال 58 تقريبا الان ارزش متداولي نزديك به 3 ميليون تومان دارد و اين امر موجب ميشود كه ارزش شناسايي نشده قابل ملاحظهاي در داراييهاي ثابت شركتها به وجود آيد. فلسفه تجديد ارزيابي تلاش براي شناسايي اين ارزش مخفي در شركتها با هدف بهرهبرداريهاي حسابداري است. تجديد ارزيابي با اين پيشنيه در بورس تقريبا كمتر شناخته شده است و بيشتر در سالهاي اخير در مورد شركتهاي دولتي واگذار شده صورت گرفته است. در اكثر موارد دولت براي فروش شركتها به قيمت واقعي اقدام به تجديد ارزيابي دارايي شركتهاي در معرض واگذاري كرده است. به عنوان نمونه در مورد پتروشيمي شيراز يا بانكهاي دولتي و شركتهاي بيمهاي اين اقدام انجام شد. هدف هم اين بود كه شركتها به ارزش واقعي فروخته شوند، چراكه اكثر اين شركتها داراي اموال و دارايي بودند كه به قيمت زمان خريد در دفاتر ثبت بوده است، اما در هنگام واگذاري بايد ارزش واقعي آن منظور ميشد.

انتخاب بعدی من در سبد وبصادر (بانک صادرات است. البته در چند پست قبل اشاره کرده بودم.)
این سهم را هم در سبد سهامم دارم.



در خال حاضر هیچ سهمی را برای خرید توصیه نمی کنم.
(01-05-2014 12:24 AM)jahanagahi نوشته شده توسط: [ -> ]انتخاب بعدی من در سبد وبصادر (بانک صادرات است. البته در چند پست قبل اشاره کرده بودم.)

جناب استاد : با اجازتون من امروز از این سهم خرید کردم.
فقط یه نکته در مورد این سهم هستش که شاید بهتر باشه واسه دوستانی که میخوان بخرن بگم تا اشتباه من رو تکرار نکنند و اونم اینه که این سهم نشون داده اول بازار صعودیه ولی یعد از یک ساعت متعادل میشه و قیمیت نزول می کنه.
این سهم صبر بالایی می خواد و باید پاش نشست ولی انشاالله از این قوره یه حلوای خوشمزه درمیاد .
از استاد behnam عزیز:
تجدید ارزیابی داراییها

این بحث رو با یک مثال به شکل روشن بیان میکنم

میریم سراغ کار ساختمان سازی
توی این کار به کسی که یه قطعه زمین رو دست میگیره و 4 طبقه یا 5 طبقه مسکونی تحویل میده،در لفظ عامیانه میگن بساز و بفروش
خب امکانات و توان اجرایی این شخص محدود هست
درسته ؟
حالا توی همین کار یک انبوه ساز رو تصور کنید که یه برج 50 طبقه میسازه
امکانات این سازنده چقدره ؟
حالا اگه قرار باشه کار ساخت یه مجتمع مسکونی 2000 واحدی رو واگذار کنن،به کدوم اینها واگذار میکنن ؟
اصلا این شخص بساز و بفروش توان اجرای این پروژه بزرگ رو داره ؟
نه
امکاناتش رو داره ؟
نه
اصلا این دو سازنده در یک رده هستند ؟
نه
این تفاوت یعنی تفاوت در رتبه یا level
اینه که میگم رتبه فلان شرکت از بقیه شرکتها بالاتره
حالا این بساز و بفروش اگه با 4 تا سازنده دیگه جمع بشن و یه شرکت بزنن چی میشه ؟
خب رتبه شون بالا میره
رتبه بالاتر یعنی توان اجرای بالاتر
یعنی امکانات بالاتر
حالا نتیجه اش چی میبشه ؟
نتیجه اش این میشه که میتونن پروژه های بزرگتری رو بگیرن و سود بیشتر کسب کنن
ولی این افزایش رتبه زمان میبره
حالا توی بحث تجدید ارزیابی هم همینه
زمان میبره
پس شرکتی که تجدید ارزیابی داراییهای خودش رو انجام میده،برای رسیدن به رتبه بالاتر و بهبود شرایط،به زمان نیاز داره
امیدوارم که تونسته باشم،مطلب رو به شکل روشن بیان کنم


خریدن سهم با معرفی من و دیگران گرفتن ماهی است ولی پیدا کردن علت انتخاب یادگیری ماهیگیری.
لینک مرجع