سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اخبار بورس + آموزش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
خوشبختانه بازار سبز شده و خریدهای اخیرم در سودند و چند تایی که فرصت خروج ندادن چند روز اینده از ضرر خارج میشن مثل پاسا که البته هفته ی پیش حجم اضافه کردم .هر چند سبد بنده خیلی مهم نیست .اما خبری که گهگاه تو تحلیلها دیده میشه مبنی بر قرار داشتن در موج 5 که باید منتظر نزول بعد اون باشیم نگران کننده است مخصوصا که به قول استاد قربانیان بودجه و قانون هدفمندی رو پیش رو داریم.

دوستان و اساتید اگه اطلاعات خاصی دارن لطف کنند و در مورد ویژگیها ی این موج هم اطلاعاتی بدن بسیار عالی میشه و ممنون میشم.

ضمنا تشکر ویژه از استاد مصطفی و سهامی که معرفی میکنن .بازم منتظر سهمای با اصل و نسب هستیم.البته اگه حد ضرر و مقاومتهای پیش رو هم اعلام بشه برای تصمیم گیری عالیه هر چند هیچ گونه وظیفه ای ندارند و لطف ایشون هست و صرفا یه خواهشه.
این سبد توسط یکی از اساتید (استاد بهنام ) معرفی شده است.

سبد میان مدت و بلند مدت :

بخش میان مدت ( 6 - 3 ماهه ) :
قیمتها به ریال بیان گردیده و رند شده اند
1 - فاذر 20% ( 2730 )
2- خساپا 20% ( 2170 )

بخش بلند مدت ( 12 - 6 ماهه ) :

1 - فاذر 20% ( 2730 )
2 - وبصادر 20% ( 1120 )
3 - بترانس 20% ( 5700 ).


حتما به فیمت ها توجه شود.بالاتر از قیمتهای اشاره شده نباشند.
با بررسی و مطالعه و تحقیق کامل خرید فرمائید.
بازار دیروز و امروز مثبت بود و دلیل آن :

1- حمایت حقوقی ها
2- انتشار برخی ابزار حمایتی از جمله اوراق اختیار فروش تبعی( بیمه سهام ) بود.


گروه پتروشیمی: نرخ خوراک تعیین شده ولی انجمن کارفرمایان یک نرخ و دولت و مرکز پژوهش ها یک نرخ دیگر را برای خوراک بدست آورده اند که اختلاف فاحشی بین آنهاست ولی به نظر می رسد نرخ 10 سنت در نهایت قطعی شود و این برای شرکت های مختلف با توجه به طرح های توسعه، کمتر نیز خواهد بود.
در جلسه امروز کمیسیون انرژی نیز فرصت یک ماهه‌ای به وزیر نفت داده شد تا نسبت به تعیین قیمت واقعی خوراک در سال ۹۲ برای دریافت از واحدهای پتروشیمی اقدام کند.

بانکی ها : روز خوبی در معاملات امروز داشتند. شش بانک خارجی و بانک‌های ایرانی که مشمول تحریم نیستند برای ورود دارایی‌های بلوکه شده ایران در یک اقدام مشترک مشارکت می کنند. بانک های غیرتحریمی ایران که سابقه مشارکت در تبادلات بین المللی دارند از جمله پاسارگاد،‌ پارسیان،‌ سامان، سرمایه و بانک‌های کشاورزی،‌ کارآفرین، مسکن ،ملت می‌توانند در تبادلات بین‌المللی بانکی و پولی تعریف شده در اجرای گام اول برنامه أقدام مشترک ژنو مشارکت کنند.

خودرویی ها : حمایت های جانانه ای از نمادهای لیدر گروه شد . در این گروه دبیر انجمن خودروسازان ایران از حمایت خودروسازان داخلی از طرح رییس‌جمهوری در سوئیس مبنی بر واگذاری بخشی از سهام خودروسازان داخلی به خودروسازان خارجی خبر داد. گفته شده ایران خودرو و سایپا می‌توانند بخشی از سهام در اختیار خود را به شرکت‌های خارجی واگذار کنند که اگر این اتفاق بیفتد تحولی مهم در این دو شرکت رخ خواهد داد.

پالایشگاهی ها: هم خبر خوب داشتند و آن دریافت تخفیف 10 درصدی برای خوراک شرکت هایی ست که جدید هستند و یا طرح های توسعه مهم دارند.

پالایشی ها : لیدر گروه که متوقف می باشد(شبندر) اعلام کرده که با توجه به ابهام در نرخ خرید نفت خام و عدم پذیرش اعلامیه های واصله شرکت پخش و پالاییش و عدم تکلیف کیفی سازی فرآورده ها ،شرکت قادر به ارائه صورت های مالی 9 ماهه نمی باشد

تجهیزاتی ها : چند روز قبل سهام مپنا را به بهانه شفاف سازی متوقف کردند در صورتی که سهم صف فروش بود و تحت فشار عرضه ها قرار داشت که در نامه‌ای به سازمان اعلام کرده: پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 92 تغییر نکرده و همان 493 ریال برای هر سهم است.این در حالی ست که قبل از توقف گزارش 9 ماهه شرکت اعلام شده بود.در نیروگاه ها خبر افزایش نرخ برق تا 40 درصد در سال آتی خبر نسبتا خوبی ست.

سنگ اهنی : وضعیت سنگ اهنی ها مبهم است.رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ اهن اعلام کرده که ما خواستار این هستیم که دولت تا 3 سال فشار به سنگ اهن را متوقف کرده و اجازه دهد این بخش توسعه یابد
دوستان برای شروع کدوم کارگزاری رو پیشنهاد میدین؟؟؟
آنلاین چجوری میتونم خرید و فروش کنم؟؟؟
(دوستان عزیز چون مابین این مبحث فاصله افتاد تصمیم گرفتم همه رو یکجا بذارم)
با سلام

روانشناسی معامله مبحث مهمی در داد و ستد سهام هست این تایپیک جدید رو هم که دیدم خواستم از تجربه خودم در معاملات بنویسم که یادم افتاد جناب فرید ولید هلالات بخشی از اونها رو قبلا به شیوه ای زیبا تو یک فایلی به نام راه ثروتمند توضیح داده بود که تجربه بسیاری از فعالان قدیمی هست و به یقین برای خیلی از تازه واردان امسال هم پیش آمده یا خواهد آمد
این نوشته در چند قسمت اومده که به مرور بخشهای بعدی رو هم برای استفاده عزیزان قرار میدم
از خاقان عزیز هم برای ایجاد این تایپیک تشکر می کنم
قسمت اول


راه ثروتمند

فرید ھلالات

ھمه ما در بازارھای مالی به دنبال بھبود وضعيت اقتصادی مان می گردیم. بدست آوردن پول بيشتر و در نتيجه آن،رفاه بيشتر
برای ما و ھمه کسانی که دوستشان داریم، مھمترین انگيزه برای ھر سرمایه گذاری است. چه بسامردمی که پس اندازھای خود را به پيکره اقتصاد کشورشان تزریق ميکنند، اما کاملا نمی دانند که چه باید بکنند عدم آگاھی کافی در مورد رشته ای که در آن سرمایه گذاری می کنيم بزرگترین دشمن سرمایه ماست. گرچه تقریبا ھمه ما فکر ميکنيم ھمه چيز را در مورد کارمان می دانيم اما باید بخاطر داشته باشيم که تغييرات ھميشه اتفاق می افتند و ما باید از قبل چاره ای اندیشيده باشيم خود من به عنوان جوانی که می خواست زود ثروتمند شود و در عين حال ھر روز حداقل تا ساعت ١٠ صبح بخوابد، بازار بورس اوراق بھادار را انتخاب کردم. گرچه ھنوز از انتخاب خود کاملا راضی ھستم اما به ندرت تا ساعت ١٠ ميخوابم. بزودی متوجه شدم که در این بازار اقتصادی جنگی تمام عيار برپاست، اما نداشتن یک استراتژی کارآمد و بذل و بخشش کردن سرمایه کوچکم در این بازار پر تلاطم، باعث ورشکستگی من شد. جالب اینجاست که تا آخرین ریال سرمایه ام، ھنوز اميدوار بودم که بالاخره روند نزولی فعاليت ھای اقتصادی ام را صعوی خواھم کرد. ھمين اميدواری باعث می شود که تا آخرین ریال سرمایه مان را در این قمار ببازیم اما مگر ما انسانھا بجز اميد، چيز دیگری ھم داریم؟ نھایتا ھمين اميدواری باعث شد تا راھش را پيدا کنم و روند نزولی فعاليت ھای اقتصادی ام را صعودی کنم. به اعتقاد من، فعاليت ھای اقتصادی سودشان را به کسی می دھند که به آن کار وفادار بماند، ثابت قدم باشد و مشکلات را بجای فراموش کردن، حل کند. برای کسی که افکار بزرگی در سر می پروراند، جمله "ھرچيزی یک راھی دارد" این طور معنی می شود که اگر بداند راه ثروتمند شدن چيست، پس ثروتمند می شود. این برداشت ساده، معنایی عميق تر از آنچه که در ابتدا به نظر می رسد دارد. سوال و جواب ھر دو ساده است. اگر می خواھيم ثروتمند شویم پس باید راھش را بدانيم. اما راھش چيست؟

ادامه دارد....


سلام بخش دوم مطلب زیبای جناب ولید هلالات


قسمت دوم



زنده ماندن در بورس یا ھر بازار دیگری، نياز به آن دارد که آگاھی تقریبا کافی از نتيجه تصميماتمان داشته باشيم به این ترتيب ریسک را با دانش بيشتر پایين می آوریم. کسی که بيشتر ميداند بھتر تصميم می گيرد و این راھکار خوبی برای پایين آوردن ریسک سرمایه گذاری است. من ھميشه به این جمله که علم بھتر است یا ثروت؟ ميخندیدم... و عقيده داشتم که شخصی که ثروتمند است می تواند علم دیگران را با ثروتش بخرد. می تواند ھمه دانشمندان یا متخصصان ھر رشته ای را که بخواھد جمع کند و نياز علمی خود را بدون زحمت و با کيفيت بسيار بالا برطرف سازد. اما امروز می بينم که اینطور نيست. وابستگی به دانش دیگران نقص بزرگی است که سرانجام زیان بزرگی به سرمایه ما می زند. تنھا راه تغيير شرایط زندگی تغيير در شيوه فکر کردن ماست.
علم تنھا سرمایه ای است که تحت ریسک نيست، اما ثروت ھر چقدر ھم که باشد ممکن است به باد رود
مسئله اینجاست که جای علم در" سر " امن تر از ثروت در جيب است. با تکيه بر علم و دانش، ھميشه می توان دوباره از اول شروع کرد و سرمایه ای برای غلتاندن و بزرگتر کردن فراھم کرد. تقریبا ھيچ انسان ثروتمندی نيست که در طی مسير موفقيت ھای اقتصادی اش چند باری ورشکسته نشده باشد. حتما شما ھم در زندگی خود، تصميمات اشتباھی گرفته اید که سرانجام باعث از بين رفتن بخش قابل توجه ای از سرمایه تان یا حتی ھمه ثروتتان شده باشد. تحصيل علم برای این است که درست تصميم بگيریم. در کار ما، این تصميمات ما ھستند که به ثروت ما می افزایند یا از آن می کاھند. بيشتر بدانيم تا بھتر کار کنيم
ما انسانھا در طول شبانه روز، کارھای زیادی انجام می دھيم و تصميمات زیادی اتخاذ می کنيم که ھمه و ھمه، تنھا یک ھدف را جستجو می کنند. بالا بردن بھره وری... ھمه کارھای ما برای بھتر کردن آن چيزھایی است که فکر می کنيم نياز به بھتر شدن دارند. اما ببينيم این مشخصه بارز، در فعاليتھای اقتصادی ما چه اثری برجای می گذارد؟
اولين بار که پا به عرصه بورس گذاشتم، بسيار اميدوار و پرانرژی بودم، کامپيوترم را روشن کردم و نگاھی به قيمتھای سھام در سایت سازمان بورس انداختم. از بالا شروع شده بود ٢% مثبت، ١.٩٨ % مثبت و ... با خوم حساب کردم که ٢% یک ميليون تومان می شود ٢٠ ھزار تومان و برای ٢٠ روز کاری می شود ٤٠٠ ھزار تومان این درحالی بود که با خودم می گفتم، تصاعد را ھم حساب نکرده ام. بله، شتر در خواب بيند پنبه دانه......


ادامه دارد.....


سلام بخش s مطلب زیبای جناب ولید هلالات

قسمت سوم

برای اینکه مبادا بی احتياطی کرده باشم، چند روز خوب به ھمه سھام بازار نگاه می کردم، ھر روز روزنامه می خواندم تا از اخبار مطلع شوم و خلاصه سعی می کردم خيلی حرفه ای کار کنم. عاقبت یکی از سھام بازار را که چند روز ٢% مثبت می خورد انتخاب کردم و به کارگزارم زنگ زدم. بدبختانه کارگزار عزیز موفق به خرید سھام مورد نظر نيز شد.
فردا صبح دیدم سھامی که خریده ام، در بين مثبت ھای بازار نيست... با حيرت به صفحه مانيتور و قيمتھای سایت بورس نگاه می کردم و با خود می گفتم: چرا اینجوری شد؟
با خودم گفتم جلوی ضررھا را تا وقتی که کوچک ھستند باید گرفت! دوباره با کارگزار محترم تماس گرفتم و سفارش فروش دادم. چند روز بعد دوباره آن سھم مثبت شد و من چون در روزنامه ھا می خواندم که عجب سھام خوبی است و از چند ماه قبل چقدر بالا آمده، دوباره اقدام به خرید کردم ام..
بعدھا یاد گرفتم که برعکس ھمه فکر کنم و سھامی که منفی است را گوشه ذھن داشته باشم تا به وقت اش خرید کنم. اما این مسئله که واقعا یک سھم باید چه شرایطی داشته باشد تا بتوان گفت وقت خرید آن سھم فرا رسيده، باعث می شد تا باز ھم ضرر کنم.
وقتی بحرانی در بورس اتفاق می افتد، افرادی که تجربه کافی ندارند، این فرصت را غنيمت دانسته و به جمع کردن ماھيان بيرون افتاده از آب می پردازند اما غافل از اینکه، این ماھيان اغلب مسمومند تمام کارھای من برای بالا بردن بھره وری و بھبود شرایط ، در نھایت با شکست مواجه می شد. در ابتدا تحمل ریسک برایم ساده تر بود چون تازه نفس بودم اما بعدھا با کوچکتر شدن سرمایه ام و از طرف دیگر بزرگتر شدن خواسته ھایم برای جبران ضررھا و به سود رسيدن، کارھای عجيب و غریبی می کردم. در ابتدا تمام فکر ما سود کردن است اما چندی بعد جبران کردن ضررھا این روش تصميم گيری باعث شکننده بودن تصميمات من شده بود و به محض اینکه سرمایه باقی مانده را در معرض خطر می دیدم، از سھم خارج می شدم که البته فروختن آن از نوشتن اش خيلی سخت تر بود
بعد از شش ماه تلاش حتی یک ھزار تومانی ھم سود نکرده بودم. به تمسخر در بين دوستان می گفتم که فلان سھم از فردا مثبت می شود چون من آن سھم را امروز فروختم. انگار یک نيرویی به من نگاه می کرد و ھر چه من انجام می دادم، عکس آن را انجام می داد. به برادرم می گفتم در تالار بورس به جای تابلوی قيمت، مردم من را تماشا می کنند. نگاه ميکنند من چه ميخرم تا آن را بفروشند چرا ھمواره شرایط عکس آنچه که ما انتظار داریم پيش ميرود؟ چرا سھامی که می خریم منفی می شود؟
چرا وقتی می فروشيم دوباره مثبت می شود؟ پس صاحبان این ٢% ھا چه کسانی ھستند؟

ادامه دارد.....


سلام ، بخش چهارم مطلب زیبای جناب ولید هلالات


قسمت چهارم



برای سود بردن در بازار سھام فقط داشتن پول و یا توانایی تحليل سھام کافی نيست. اینجا بازاریست که به دليل ریسک بالاتر نسبت به بازار ھای دیگر و البته بازدھی بالاتر، انسان را بازیچه خود قرار داده و تصميمات ما را به این سو و آن سو می کشد.
برای دوام در بازار فریبنده ای به نام بورس، برای حفاظت از سرمایه و بالا بردن سود، باید یاد بگيریم خود را به لحاظ روحی بسازیم. بسياری از خصوصيات اخلاقی ما انسانھا گرچه در طول زندگی، بسيار عادی و حتی حياتی جلوه می کنند، اما در بازار بورس نتيجه معکوس می شود. به جای اینکه خصوصيات ما سپر بلای ما باشند بلای جان ما می شوند.
اغلب ما وقتی سھامی را می خریم، آن سھام منفی می شود و وقتی می فروشيم مثبت می شود. گاھی برای چند روز بازار با ما ھمنوایی می کند اما فقط چند روز طول می کشد و سپس وقتی که صبح از خواب ناز بيدار می شویم می بينيم که صف ھای فروش قابل توجه ای برای سھام نازنين ما ایجاد شده است. اینجاست که دو دل می شویم که آیا ما نيز به صف ھای فروش بپيوندیم یا نه؟
من خيلی تلاش می کردم که سود کنم اما با وجود ثابت قدم بودن باز ھم نتيجه نه تنھا رضایت بخش من می دانستم که یک جای کار می لنگد اما کجا؟ چرا با وجود اینکه نيروی زیادی برای نيل به ھدف و سودآوری صرف می کردم باز ھم نتيجه افتضاح بود؟
شاید چيزی باعث می شد نيروی من به ھدر برود، شاید تصميمات زیادی که برای بالا بردن بھره وری اتخاذ می کردم باعث واگرایی در عناصر نيروی من شده بود. چطور ھمه نيروھایم را ھم جھت کنم تا من ھم بتوانم بھترین اتومبيل سال را بخرم؟
جواب اینجاست... من به نظم احتياج دارم. قوانينی که به کار من نظم ببخشند. این کليد حل مشکلات در ھر بازاری است برای موفقيت در ھر کاری باید نظم و استراتژی کارآمد داشت. پس از ھمين امروز، به کمک یکدیگر، برای خودمان قوانينی تدوین می کنيم تا در قالب یک استراتژی کارآمد برای معامله، به ما کمک کنند و کارھا نظمی بگيرند.
مھمترین فرمول در بازار سھاماین است که سھم را پایين بخریم و بالا بفروشيم. گرچه این جمله بسيار ساده به نظر می رسد، اما ھمه ما می دانيم که مسئله به این سادگی ھا ھم نيست. بطور کلی ھمه کارھایی که انجام می دھيم باید با قانون و منطق خرید در پایين و فروش در بالا ھمخوانی داشته باشند. در غير این صورت ھمه محاسبات ما برای خرید و فروش سھام برعکس از آب در می آید.
اولين قانون این است که ھمه کارھای ما باید در این جھت باشد: سھم را پایين بخریم و بالا بفروشيم برای اجرای ھر قانونی نياز به زیر ساختھایی است. بنابراین باید آنھا را ایجاد کنيم که خود وضع کردن قوانين دیگری را می طلبد
قانون دوم که بسيار مھم است این است که: ھرگز به سھم یا تحليلی عقيده (تعصب)پيدا نکنيم و ھميشه در تصميم گيری انعطاف پذیر باشيم. ھمين قدر بگویم که انعطاف پذیری یعنی سازگاری با محيط. در محيطی که ھر لحظه در حال تغيير است، سازگاری با محيط یکی از اساسی ترین رازھای زنده ماندن محسوب می شود
قانون سوم اینکه ھر لحظه خود را تجھيز کنيد. قانون تجھيز نيرو، بقای شما را در بازار تضمين ميکند. اما باید از چه جھتی تجھيز شد؟


ادامه دارد.....



سلام بخش پنجم از مطلب زیبای جناب ولید هلالات

قسمت پنجم



تحصيل علم، برای این است که بھتر تصميم بگيریم. چرا شخصی می تواند سھامی را تحليل کند اما دیگری نمی تواند؟ بله چون تجربه کسب کرده و به نوعی تحصيل علم نموده. شاید برای بدست آوردن این تجربه ھمه سرمایه اش را داده، اما شما باید سعی کنيد تا این تجربه ھا را ارزانتر بدست آورید.
در ھر کاری که وارد می شوید باید به یک متخصص تبدیل شوید. و ھمين تخصص شماست که بقای شما را تضمين می کند. اگر به علم دیگران وابسته باشيد ھميشه حداقل چند گام عقب تر ھستيد. اگر یک متخصص باشيد و ستون تحليل سھام را در روزنامه ھا بخوانيد، ممکن است با قسمت ھایی موافق و یا مخالف باشيد چون تکيه شما به خودتان است. اما اگر تخصصی در کار نباشد ھرکه ھرچه بگوید، مجبورید بپذیرید چون نمی دانيد که چه باید کرد. اگر می خواھيد بدون تخصص در بازار سرمایه به جایی برسيد، از الآن می توانم عاقبتش را به شما بگویم: سرمایه شما توسط سھامداران بزرگ و کوچک بازار بلعيده می شود
اما این سه قانون به تنھایی متضمن موفقيت ھای آتی شما در بورس اوراق بھادار یا ھر فعاليت اقتصادی دیگری نخواھد بود. در اینجا مبحث بسيار مھمی به نام "مدیریت ریسک و سرمایه" مطرح می شود اما مفھوم مدیریت ریسک و سرمایه چيست؟
از آنجا که دار و ندار شما در بازار، سرمایه شماست، پس ایجاد قوانين و پی گيری سياستھایی که به استفاده بھينه و ھمچنين حفاظت مطلوب از سرمایه شما منجر شوند، کاملا ضروری بنظر می رسد.
من نيز در اوایل کارم اھميت مدیریت ریسک و سرمایه را در کتابھا و مقالات مختلف می خواندم اما تمایلی به گوش دادن به این حرفھا نداشتم. علت آن این است که ھمه ما انسانھا روياھایی داریم که می توانند بسيار مفيد و یا بسيار مخرب باشند رسيدن به ثروت بخشی از روئيای بزرگ من است و ھمين رويا باعث شد تا در شرایطی که خيلی ھا ممکن بود با بورس خداحافظی کنند من به دنبال راه چاره بگردم اما کدام بخش از رويای من ایراد داشت؟ آن بخش که میخواست زمان زود بگذرد و ثروتمندی از راه برسد با بزرگ شدن انتظارات و روياھای من نسبت به بازدھی کارم، نمی توانستم بپذیرم که ریسک کارم را پایين آورم چون در این صورت آن بازده رويایی چند سال دیرتر بدست می آمد و من نمی توانستم این مطلب را بپذیرم که بازده رويایی من کم شود.
با اینکه به دیگران توصيه می کردم سرمایه شان را مدیریت کنند اما در دنيای درونم کسی به مدیریت ریسک اعتقادی نداشت.

بالاخره در این راه سنگ بزرگ و محکمی بر سر راه من سبز شد و ... بله ھمه سرمایه ام دود شد و رفت ھوا.

در پایان یک سال کار مداوم، حساب کردم که اگر اصلا کار نکرده بودم الان خيلی بيشتر پول داشتم، گرچه قطعا این تجربه ھا را نداشتم اما لازم نبود برای بدست آوردن این تجربه ھا ھمه زندگی ام را بدھم. این بھای سنگينی بود.

اما چطور مدیریت ریسک و سرمایه ما را از مھلکه نجات خواھد داد؟

ادامه دارد.....




قسمت آخر



اگر در بازار سھام تازه وارد ھستيد و قصد خرید سھام را دارید به شما خير مقدم می گویم، اما یادتان باشد ھرگز بيش از ٢٥ % سرمایه تان را در یک معامله وارد نکنيد و صرف ھمان ٢٥ % ھم حتما در دو یا سه مرحله به صورت پلکانی انجام شود.
این عين جمله ای است که من شنيدم و گفتم: درست است اما برای من مصداق ندارد چون پول من کوچک است و ٢٥ درصد آن ھيچی نيست، سودش ھم خيلی خيلی کم می شود. اما در آن زمان نمی دانستم که خرج کردن از جيب بھتر از ضرر کردن از جيب است.
اگر با یک دنيا اميدواری وارد بورس شده اید و ميخواھيد مسمم کار کنيد به شما تبریک می گویم چون واقعا بازار پول سازی است اما اگر فکر می کنيد که شما ھرگز ضرر نخواھيد کرد سخت در اشتباھيد.ھيچ کس از اژدھای سياھی که در بازار خوابيده در امان نيست مگر اینکه یاد گرفته باشد چطور ضررھایش را کوچک نگه دارد و به سودھایش اجازه گسترش بدھد
باور کنيد قصد ترساندن شما را ندارم بلکه می خواھم بدانيد به کجا وارد شده اید تا بھتر تصميم بگيرید. مدیریت ریسک و سرمایه مبحث بسيار مھم و بزرگی است. ھيج سرمایه داری نيست که در بازار کاریش بدون در نظر گرفتن قوانين کاھنده ریسک دوام آورده باشد.اگر کل بانک سوئيس را ھم به شما بدھند بدون مدیریت ریسک بالاخره ھمه را بذل و بخشش خواھيد کرد بنابراین مدیریت ریسک و سرمایه یکی از اساسی ترین قوانينی است که ھر سرمایه گذاری باید به آن پایبند باشد، البته اگر قصد فنا کردن سرمایه اش را نداشته باشد سرمایه، آن ماده اوليه ای است که با جھت گرفتن در طی سرمایه گذاری ھا توسط افکار و سياستھای اقتصادی ما، برایمان پول توليد می کند و این مسئله باعث بزرگتر شدن سرمایه و در نتيجه بزرگتر شدن عواید پس از آن خواھد شد.
ھنگامی که فکر و استراتژی اقتصادی شما خوب کار می کند، سرمایه شما دستخوش تصاعد طلایی شده و رشد آن ھر بار بيشتر و بيشتر ميشود برای خود من پيش آمده که طی ٣ - ٤ ماه بازدھی بيش از ١٠٠ % را تجربه کنم اما زیان ھای بيش از ٣٠ % در روز را ھم در کارنامه ام دارم. عقيده من این است که می توان در بازار ھای مالی سود ھای کلانی بدست آورد اما باید ھمواره به لحاظ علمی خود را تجھيز کنيم و دانشجوی خوبی باشيم با آزمون و خطا فقط خطاھایمان را بيشتر می کنيم، چون سرمایه گذار نباید به شانس تکيه کند. باید وقتی خرید کنيد که بدانيد برای چه خرید می کنيد و تا کجا سھام را نگه خواھيد داشت. باید بدانيد چرا سھامی را می فروشيد و کجا دوباره آن را می خرید با در معرض خطر قرار دادن سرمایه، آن را کوچک می کنيم و فعاليت اقتصادی ما از نفس خواھد افتاد. شاید ھم او به ما وفادار می ماند و این ما ھستيم که دست از تلاش بر می داریم چون ھمواره کسی شکست خورده تلقی می شود که دست از تلاش کشيده و نا اميد شده باشد یکی از موفق ترین سرمایه گذاران جھان، استراتژی جالبی برای معامله داشته است. استراتژی او دو قانون دارد
قانون اول اینکه از سرمایه ات محافظت کن و قانون دوم اینکه ھرگز قانون اول را فراموش نکن
اگر تا به حال زیان ھایی کرده اید و در پی جبران آن ھستيد صبر کنيد. یکی از مھم ترین قوانين معامله در بورس این است که :
ھرگز برای جبران ضررھا معامله نکنيد. بلکه ابتدا سرمایه فعلی را ھرچقدر که ھست به عنوان سرمایه اوليه بپذیرید و سپس برای کسب سود وارد معامله شوید.
لذت سود کردن از جبران ضررھا بسيار بيشتر است. اگر سرمایه شما نصف شده مشکلی نيست. سرمایه فعلی را به عنوان سرمایه اوليه بپذیرید، انگار که از اول ھمين را داشته اید. جبران ضررھا شما را به ھمان جای اول می رساند اما سود کردن از شما یک معامله گر حرفه ای می سازد. اگر سرمایه اندک خود را دوبرابر کردید، ارزش کار شما از اینکه ھمان سرمایه اوليه و بزرگ را دو برابر می کردید، به مراتب بيشتر است. چون شما با سرمایه ای آسيب دیده و روحيه ای زخمی، دوباره و این بار در شرایطی نامساعد تلاش کرده اید. پس باز ھم می توانيد سرمایه تان را دو برابر کنيد و تصاعد طلایی را دنبال کنيد.
بر طبق قوانين ریسک و بازدھی، بالا رفتن ریسک باعث بالا رفتن بازدھی می شود اما تا کجا؟ بالا رفتن ریسک نيز حدی دارد و از آن حد به بعد بھره وری به نسبت ریسک بالا نمی رود! اگر ھميشه ١% از سرمایه تان را سرمایه گذاری کنيد، سودآوری شما بسيار کند و سرمایه شما بسيار امن خواھد بود. اگر ١٠ % سرمایه گذاری کنيد سود شما ١٠ برابر می شود اما آنچنان امنيت سرمایه به خطر نمی افتد. چنانچه ١٠٠ % سرمایه تان را سرمایه گذاری کنيد ریسک شما بسيار بالا رفته و ممکن است ھرچه که در این سالھا سود کرده اید را ببازید فعاليت ھای اقتصادی خصوصا بازارھای مالی، ابدا جای قمار نيستبلکه چاره کار به دست تدبير است و تدبير ھم از خردمندی، دانش و تجربه شما نشاءت می گيرد
خود را به سلاح دانش تجھيز کنيد...

پایان
اقاي فريد هلالات استاد بنده بودن
واقعا كارشون در تدريس عالي بود
روزنامه دنیای اقتصاد -

بانک صادرات یک سرمایه ملی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

جلسه هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی بانک‌ها با حضور خدارحمی عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران، دکتر کاظمی‌دینان، مشاور رئیس کل بانک مرکزی، سراج مدیر روابط عمومی بانک مرکزی و جمعی از مدیران روابط عمومی شبکه بانکی کشور به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شد.
در ادامه نشست مشاور رئیس کل بانک مرکزی نیز در سخنانی گفت: بانک صادرات ایران سابقه درخشانی در عرصه نظام بانکی کشور دارد، بانک بسیار بزرگ و ارزشمندی است و این بانک یک سرمایه ملی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه بر اساس اصول حرفه‌ای و مردمداری بنا نهاده شده است. کاظمی‌دینان با اشاره به نقش پررنگ روابط عمومی‌ها در موفقیت سازمان‌ها گفت: مسوولان روابط‌ عمومی شبکه بانکی کشور علاقه‌مند، عاشق و کاربلد هستند و با حمایت مدیران عالی سازمان می‌توان شاهد عملکرد شگرفی از آنها بود. در ادامه جلسه، دستورالعمل شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی کشور مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
(01-30-2014 11:07 AM)mohamad021 نوشته شده توسط: [ -> ]دوستان برای شروع کدوم کارگزاری رو پیشنهاد میدین؟؟؟
آنلاین چجوری میتونم خرید و فروش کنم؟؟؟

دوستان فکر میکنم خیلی رو قضیه ی کارگزاری حساس نباشید چون همه خدمات یکسانی دارن و کارمزدشون هم تعریف شده اس .فقط بحث شلوغی و احتمالا هنگ کردن سیستم موقع عرضه اولیه است که فکر میکنم فقط مفید این مشکلو داره .
ضمنا دوستان مشهدی میتونن از صبا تامین که یکی از شعب تازه تاسیس هست و به دلیل جذب بیشتر مشتریان رو کاملا راهنمایی میکنن و وقت میذارن درخواست خدمات و کد کارگزاری کنند.
شماره تلفن 7662550
(01-30-2014 12:51 PM)alma نوشته شده توسط: [ -> ]
(01-30-2014 11:07 AM)mohamad021 نوشته شده توسط: [ -> ]دوستان برای شروع کدوم کارگزاری رو پیشنهاد میدین؟؟؟
آنلاین چجوری میتونم خرید و فروش کنم؟؟؟

دوستان فکر میکنم خیلی رو قضیه ی کارگزاری حساس نباشید چون همه خدمات یکسانی دارن و کارمزدشون هم تعریف شده اس .فقط بحث شلوغی و احتمالا هنگ کردن سیستم موقع عرضه اولیه است که فکر میکنم فقط مفید این مشکلو داره .
ضمنا دوستان مشهدی میتونن از صبا تامین که یکی از شعب تازه تاسیس هست و به دلیل جذب بیشتر مشتریان رو کاملا راهنمایی میکنن و وقت میذارن درخواست خدمات و کد کارگزاری کنند.
شماره تلفن 7662550

یعنی همشون امکان خرید و فروش آنلاین رو دارن؟؟؟
(01-30-2014 12:59 PM)mohamad021 نوشته شده توسط: [ -> ]
(01-30-2014 12:51 PM)alma نوشته شده توسط: [ -> ]
(01-30-2014 11:07 AM)mohamad021 نوشته شده توسط: [ -> ]دوستان برای شروع کدوم کارگزاری رو پیشنهاد میدین؟؟؟
آنلاین چجوری میتونم خرید و فروش کنم؟؟؟

دوستان فکر میکنم خیلی رو قضیه ی کارگزاری حساس نباشید چون همه خدمات یکسانی دارن و کارمزدشون هم تعریف شده اس .فقط بحث شلوغی و احتمالا هنگ کردن سیستم موقع عرضه اولیه است که فکر میکنم فقط مفید این مشکلو داره .
ضمنا دوستان مشهدی میتونن از صبا تامین که یکی از شعب تازه تاسیس هست و به دلیل جذب بیشتر مشتریان رو کاملا راهنمایی میکنن و وقت میذارن درخواست خدمات و کد کارگزاری کنند.
شماره تلفن 7662550

یعنی همشون امکان خرید و فروش آنلاین رو دارن؟؟؟

تا جایی که من خبر دارم بله همه این امکانو دارن.
لینک مرجع