سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اخبار بورس + آموزش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
اولین صکوک مرابحه ایران منتشر شد.


[تصویر: 729_orig.jpg]


آشنایی با صکوک :


همزمان با گسترش بازارهای مالی اسلامی، طیف وسیعی از ابزارهای مالی منطبق با قوانین و مقررات اسلامی نیز طراحی شد که یکی از رایج‌ترین آنها، صکوک (Sukuk) نام دارد. در واقع صکوک، جایگزین اوراق قرضه می­ باشد. صکوک عبارتست از گواهی‌هایی با ارزش اسمی یکسان که پس از اتمام عملیات پذیره‌نویسی، بیانگر پرداخت مبلغ اسمی مندرج در آن توسط خریدار به ناشر است و دارندة آن، مالک یک یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها، منافع حاصل از دارایی و یا ذینفع یک پروژه یا یک فعالیت سرمایه‌گذاری خاص می‌شود.

صکوک بر 14 نوع تقسیم می شود: اجاره، مشارکت، مضاربه، استصناع، سلم، مزارعه، مرابحه، نماینده سرمایه گذاری، مساقات، حق الامتیاز، ارائه خدمات، مالکیت منافع دارایی های موجود، مالکیت دارایی هایی که در آینده ساخته می شود، مالکیت منافع دارایی هایی که در آینده ساخته می شود. از بین آنها تنها استفاده از صکوک اجاره، سلم و استصناع و تا حدی صکوک مشارکت، مرابحه و مضاربه رایج است.



مکانیسم اجرایی صکوک مرابحه :


[تصویر: 604_orig.jpg]
(01-01-2014 03:12 PM)arsho نوشته شده توسط: [ -> ]زمان پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری سپهر اندیشه نوین ( قابل معامله ) با نماد معاملاتی ( صنوین )

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری سپهر اندیشة نوین (قابل معامله)، به عنوان اولین صندوق پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، به استحضار می‌رساند تاریخ 15/10/1392 لغایت پایان روز کاری مورخ 18/10/1392 جهت پذیره‌نویسی صندوق انتخاب شده است.

سلام دوست گرامی
برای پذیره نویسی این صندوق میشه اینترنتی وغیر حضوری هم اقدام کرد یا باید حضوری باشه اگر سوالاتم درحد المپیک ناشیانه است بخاطر اینکه من تازه گوشم داره به این الفاظ وبورس و صندوق واینا میخوره ودوست هم دارم اینجور پس اندازکنم وفعلا هم وقت آنچنانی برا مطالعه ندارم تا فراهم بشه انشالله... ممنون میشم دوستان گرامی دیگه هم همفکری وکمک نمایند35
ویه سوال دیگه: این صکوک بهتره یا این صندوق ها فعلا من دراولین قدم بهتره تو کدوم مورد اقدام کنم؟؟؟
(01-01-2014 01:32 PM)successman نوشته شده توسط: [ -> ]
(01-01-2014 02:07 AM)jahanagahi نوشته شده توسط: [ -> ]رسیدن به اهداف باید توام با فعالیت و پشتکار باشد. اینک مدتی است در بورس فعالیت میکنم .باور بفرمائید در این سن روزانه بالای 12 ساعت مطالعه کرده و عملا هم شروع به حرکت کرده ام. مگر نه اینست که میخواهید درآمد خوبی داشته باشید.
بسم الله.
ولی راه طاقت فرسائی است.
بدون شناخت کامل و مطالعه کافی وارد نشوید. این تایپیک که به همت عظیم عزیز شروع به فعالیت کرده و اساتید دیگری هم مشارکت فرموده اند می تواند زندگی شما را متحول کند.
یک نقاش شبانه روز فعالیت میکند تا مهارت پیدا کند.
یک فوتبالیست جدا از تمرینهای طاقت فرسا شب هم در خواب فوتبال بازی کردن را می بیند.
یک نوازنده سالها می نوازد تا معروف شود و همه اینان هم مزد خوبی بابت زحماتشان می گیرند.واینک
بورس
مطالعه -یررسی - تحقیق
تئوری و عملی

راه زیادی در پیش دارید.از اساتید این تایپیک نهایت بهره را ببرید.
موفقتر باشید.
جناب استاد حرف های شما را باید بر روی لوحه هایی از طلا نوشت. ای کاش درک کنیم ما که در ابتدای راهیم .
امروز برای اولین بار می خواستم آنلاین تو بورس خرید کنم. ولی آخرش هم نتونستم. چون هر چه جلوتر می رفتم می دیدم اطلاعاتی که الان دارم به هیچ عنوان کفاف فعالیت در بورس برای موفق شدن رو نمیده.
البته قبلا سهام صندوق ها رو خریداری کردم ولی خوب اونها رو به دید بلند مدت نگاه می کنم.

جناب عبدالهی عزیز حتما با مطالعه کامل و شناخت از سهم حرکت نمائبد.

توصیه همیشگی ==> هیچ سهمی را بدون تحلیل نه بخرید و نه بفروشید.
چند توصیه :

1- به هیچ عنوان تک سهم نشوید حتی اگر بگویند آن معدن طلاست .
2- هیچ سهمی در سبدتان وزنی بیش از 25 درصد نداشته باشد.(سبد تعداد سهامی تست که خریداری می کنید)
3- پله ای بخرید و پله ای بفروشید . با شناسایی حمایت ها و مقاومت های سهم میشه پله ای خرید یا فروخت.(پله ای یعنی مرحله به مرحله در زمانهای مختلف )
4- در سبد خودتون 4 یا 5 سهم بیشتر نداشته باشیدتا بتوانید به راحتی کنترل کنید.
جهت مطالعه اساتید:

پاسخ : تحلیل های بورســی کاظـم نادرعلی
سوال کاربر:
کاظم جان علت رنج منفی زدن حقوقی ها و فروششون در صف فروش چه معنی میتونه داشته باشه یعنی این شركت های حقوقی فرد تحلیلگری و استادی مثل شما ندارند که بتونند تحلیل کنند چنین سهمی را نباید فروخت یا لااقل در قیمت بالاتر بفروشند حالا بالافرض فروختند میخواند برن چه سهمی بخرن که ریسكش مثل این سهم پایین باشه من واقعا سر در نمیارم

پاسخ:
Kazem Naderali

دلایل زیادی میتونه داشته باشه
گاهی خبری میاد دستشون با کد شركت میفروشند کد شخصی میخرند
گاهی اول سهم خودشون بالا میفروشند با کد شركت سهمو میارند پایین یفروشند تا دوباره پایینتر سوار بشوند
گاهی برای رو کم کنی و لج و لجبازی میفروشند حتی وقتی میدونند ارزنده است

مثلا شپاكسان را400تومن وقتی فهمیدند اندازه قیمتش سود میسازه صف نشستند وقتی جاشون خوب شد سهام شركت یکجا عرضه کردند شخصی خریدند یا وبملت را قبل عید وقتی120بود خود اتیه ملت هی میفروخت صندوق نفت هی میفروخت ولی از وقتی وبملت اومد250-300اتیه ملت نه تنها نفروخته بلكه حمایتش کرده خریدار هم بوده یا ثمسكن وقتی ثغرب240و ثشرق200بود هی میلیونی میفروخت ولی الان2ماه این2سهم70%بالا اومدند ثمسكن یدونه هم نفروخته!!!! وسینا وقتی140-150بود نوردنا میداد صندوق نفت میداد ولی وسینا شد360از عرضه های صندوق نفت خبری نشد چرا؟؟؟ یا خودروی120-140تومنی تا تكون میخورد سرسمند و بقیه دهن سهمو صاف میکردند الان سمند بالای300خودش خریدارش هست یا سیمیانیها وقتی سفارس150و بقیه یک سوم قیمت فعلی بودند صندوق نفت میلیونی میفروخت و یعده حتی میدونستند فردا این شركت کدومو چه تعداد میخواد بده و مینشستند صفش میخریدند بعدا که بالا رفتند و قیمت سهام200%رشد کرد از عرضه های نفت خبری نشد چرا؟ وقتی وبانك300بود همین وتوسم هرروز میلیونی عرضه میکرد موئسسه کوثر و ما میخریدم ازش تا500تومن هم هی فروخت طوریکه از145میلیون سهم65میلیونشو خالی کرد بعد سهم رفت770و یه افزایش سرمایه داد ازونموقع وتوسم یدونه سهم هم نفروخته چرا زیر500میفروخت و بعد رشد100%یدونه هم نفروخت چرا؟؟؟ همین بانک صادرات وقتی خریدار+4%نشسته چرا میاند تا4-%میفروشند اونم40میلیون50میلیون؟؟؟ ازین چراها و سوالات زیاد هست یکسری افراد ابزارهایی دستشونه که اونم شده ضامن موفقیتشون نه از سهمی جا میمونند نه وقتی کد شخصی فروختند مجبورند بالاتر بخرند نه خبری بیاد سهم بخواد تعدیل خفن بده مثل منو شما ته صف میمونند که یکی بخواد عرضه کنه
منبع
در نوسان گیری های روزانه به این نکته دقت کنید که شاید با افزایش نوسان گیری به سود بالایی رسید ولی این سود ، بعد از کسر کارمزدها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد .
سلام دوستان

در این مقاله ی جدیدی که در وبلاگم قرار دادم درمورد شکست یا برگشت حمایت و مقاومت توضیح دادم توصیه می کنم حتما دانلود کرده و بخوانید
http://boursesabz.com/?p=81

در این چهار مقاله ای که تابحال توی وبم قرار دادم و در انجمن میلیادر های ایران به اشتراک گذاشتم پایه ای ترین و کاربردی ترین مفاهیم تحلیل تکنیکال را توضیح داده ام که نقش زیادی در انجام تحلیل های درست و داشتن معاملات پرسود دارند. پس سعی کنید با دقت تمامی آنها را مطالعه کرده و اگر اشکالی داشتید حتما بپرسید. تقریبا میشه گفت 30% تحلیل تکنیکال همین مطالب هستن پس بهمین سادگی از کنارشون نگذرین.

آدرس این 4 مقاله :

حمایت و مقاومت
خطوط روند ( روند صعودی – روند نزولی – روند خنثی )
کانال
شکست یا عبور از حمایت و مقاومت

از هفته ی آینده وارد بحث شیرین کندل استیک ها ( الگو های شمعی ) می شم
(01-01-2014 07:30 PM)amirE5Ey نوشته شده توسط: [ -> ]سلام دوستان

در این مقاله ی جدیدی که در وبلاگم قرار دادم درمورد شکست یا برگشت حمایت و مقاومت توضیح دادم توصیه می کنم حتما دانلود کرده و بخوانید
http://boursesabz.com/?p=81

در این چهار مقاله ای که تابحال توی وبم قرار دادم و در انجمن میلیادر های ایران به اشتراک گذاشتم پایه ای ترین و کاربردی ترین مفاهیم تحلیل تکنیکال را توضیح داده ام که نقش زیادی در انجام تحلیل های درست و داشتن معاملات پرسود دارند. پس سعی کنید با دقت تمامی آنها را مطالعه کرده و اگر اشکالی داشتید حتما بپرسید. تقریبا میشه گفت 30% تحلیل تکنیکال همین مطالب هستن پس بهمین سادگی از کنارشون نگذرین.

آدرس این 4 مقاله :

حمایت و مقاومت
خطوط روند ( روند صعودی – روند نزولی – روند خنثی )
کانال
شکت یا عبور از مقاومت و حمایت

سلام. خیلی عالی است .

واسه روز شنبه می تونی یه نظر در مورد کطبس داشته باشی. سهم خوبی به نظر میاد
.
در نمودار کطبس شاهد روند صعودی هستیم که در هربار برخورد با حمایت خط روند پولبک شکل گرفته و سهم اوج گرفته است. بنظر می رسد ناحیه ی قیمتی 480 تا 485 حمایت قوی برای سهم باشد که ورود به سهم در این رنج قیمتی مناسب ارزیابی میشود. با دقت در RSI شاهد RSI Divergence ( معادل فارسیشو نمی دونم ) هستیم که حالت نمودار RSI دقیقا در روندی مخالف روند نمودار خطی سهم است ( RSI نزولی است ) این اختلاف در نمودار خود بهترین دلیل بر ادامه دار بودن روند صعودی سهم است.

[تصویر: Rdyc.png]

چرا ناحیه ی قیمتی 480 تا 485 حمایت کطبس می باشد؟
1- نمودار سهم در این حوالی با خط روند برخورد خواهد کرد
2- این قیمت سقف صعود قبلی سهم ( مقاومت قبلی سهم ) است که بعد از شکسته شدن سقف ( مقاومت ) آن سقف ( مقاومت ) به عنوان حمایت سهم در روند نزولی بعدی مطرح می شود.

البته اطلاعی از فاندامنتال سهم ندارم و این تحلیل تحلیل تکنیکال سهم است

سال پیش همین موقع ها وقتی یکی رو می دیدم که چنین تحلیلی گذاشته یه علامت سوال تو ذهنم نقش می بست که چطوری این سهم ها رو تحلیل می کنن. الان خودم دارم نمودار سهم ها رو تحلیل می کنم. الله اکبر. کار خدا رو می بینن. کی فکرشو می کرد منی که کارم برنامه نویسی و SEO و طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک بود قید همه اینا رو بزنم بیام سهام خرید و فروش کنم. خودم تعجب می کنم. الان همکلاسی های دانشگاهیم بدونن شاخ در میارن.
سلام خدمت اساتید amir & successman ، استاد قربانیان و دیگر دوستان
امیر جان ممنون از تحلیل زیبا و آموزشیت.
کطبس سهم خاطره انگیزی ایه برا من Smile
اولین سودای شیرینم از همین سهم بود.
متاسفانه بازم لینک آموزشی که فرار دادی رو نتونستم باز کنم. قطعا مثل مطالبت آموزنده هستش.
لینک مرجع