سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اخبار بورس + آموزش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
به نظر اواخر امروز بازار رو به مثبت و فردا بازار متعادلی خواهیم داشت.
یکی دو ماه پیش یکی از دوستان گرمابه و گلستان که همیشه میگفت بورس قماره و ربا و .... بالاخره پس از رویت بازده اعجاب انگیز بورس رفت و کد گرفت و با کلی ذوق اومد پیش من که چه کنم.( اندر مقایسات کد سهامداری و گواهینامه رانندگی : برای اخذ گواهینامه رانندگی شخص به یک آموزشگاه میره و پس از گذراندن دوره های فنی و آیین نامه و شهری و پس از قبولی در آزمون به او اجازه رانندگی داده میشه و تازه باید به مرور زمان پدر مادر شوهر یا حتی خودش رو قانع کنه که توانایی کنترل یک خودرو در شرایط گوناگون رو داره تا بتونه با اعتماد بنفس کامل و تنها رانندگی کنه. این همه تلاش تازه برای اطمینان از رسیدن حداقل خسارت جانی و مالی به خود و دیگرانه، یعنی با این همه تلاش هنوز چیزی از ریسکهای رانندگی کاسته نشده بلکه سعی در مدیریت ریسکهای این کار شده اما برای اخذ کد سهامداری که همان اجازه خرید و فروش در یک بازار مالی هست در حال حاظر شخص میتونه با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به نزدیکترین کارگزاری مراجعه و ظرف 48 ساعت کد دریافت کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ریسکهای این کار رو نمیخوام با رانندگی مقایسه کنم ولی به مراتب ریسکهای روانی این کار بسیار بالاتر از اونه.)
خلاصه ما به این دوست عزیز عرض کردیم که خگستر بخرواسه 4850 اونم 2570 ریال خرید. خوبم خرید. یکی دوهفته یویو بود و این دوست ما هر روز پیش ما بود که چی شد؟چیکار کنم؟الان چی میشه؟ و....... تا یهو تو یه روز پاییزی سهم قفل شد. چنان شعفی دوست ما رو فرا گرفت که وارن بافت با شنیدنش غالب تهی کرد. از اون روز مرگ عقل و تولد شوق رو توش دیدم. چنان تحلیلهایی ارایه میداد که تو گویی بیست سال داره خاک بازار میخوره. خلاصه بعد از عبور از 485 و با سود تقریبی 85 درصد تو تقریبا یه ماه و نیم این دوست عزیز راضی به فروش نشد و من هم اصراری نکردم . ای کاش به حرفم گوش میداد میخواستم بگم با هیچ سهمی ازدواج نکن ولی کرد. اگه جرات داری جلوش کوچکترین اشاره ناجوری به خگستر بکن انگار بهش فحش دادی بهت میتوپه. میگه تو هیچی حالیت نیست. تو چه میدونی بازار چیه( البته به من نه ولی به دیگران) و حرفایی که باورت نمیشه این شخص دو سه ماهه کد داره. خلاصه عرضم اینه که همه باید خودشون رو بشناسن و بپذیرن و نسبت به توانایی هاشون انتظار داشته باشن. موج سواری آخرش دهن کوسه ست.

اما دوستان شاید براتون غریب باشه ولی یه زمانی وقتی تو بورس خرید میکردی تا سه چهار روز اجازه فروش نداشتی
یه زمانی اگه سهمی زمین میخورد باید تا یه سال قیدشو میزدی و اگه کل سرمایت اون بود باید از صفر شروع میکردی
یه زمانی که زیادم دور نیست مردم برای تعیین تکلیف سهمشون باید تجمع اعتراض آمیز جلوی سازمان و اینور اونور و مطبوعات راه مینداختن
امروز از زبان یه آیدی میخوندم که در جواب چرایی منفی های خگستر!!!!! پاسخ داده بود که (البته با ژست وارنی معروف اکثر ماها) خوب سهم بعد از یه رشد شارپ باید یه کوچولو استراحت کنه و دوباره به مسیر خودش ادامه بده!!!!!!!
گل من این دیگه چه جوابیه؟کوچولو دقیقا چه قدره؟ زمانش چقدره؟ چرا سهم با پی ای منفی و غیر شفاف باید تو دو ماه صدوپنجاه درصد رشد کنه؟
فقط میای آمال و آرزوهاتو مینویسی واسه دلخوشکنک مردم که چی بشه؟
این بحث ادامه داره حتما بقیه شو مینویسم
(01-14-2014 10:23 AM)ناصر صادقی نوشته شده توسط: [ -> ]دوستانی که تجربه های مفیدی در زمینه بورس دارند به نظرتون اگر از سر این ماه تحریم ها برداشته بشه چه سهم هائی سود خوبی خواهند داشت.من تصمیم دارم در این حوزه وارد بشم به نظر شما باید از کجا شروع کنم و چه نوع کتابهائی و فیلم های آموزشی رو در این مورد مطالعه کنم .یه خواهش داشتم دوستان لطف کنن خبر های مربوط به خرید یا فروش سهم ها را در اختیار دوستان قرار بدن.

جناب صادقی عزیز مطالعه و تمرین در سایت مجازی بورس.
ضمنا این تابپبک را هرچند که حجیم است و لی مطالعه فرمائید. خصوصا مطالب جناب خسروی عزیز.
موفقتر باشی.
با تحکم مینویسم به تو همنوع عزیزم و عذر میخوام بخاطر تحکمم. ولی به خداوندی خدا این تحکم نه از روی خشم نه از برای ناخوشی این روزای بازار و نه از روی خودبزرگ بینیه. این تحکم بخاطر دوست داشتنته. بخاطر همنوع بودنته. بخاطر وقوف به مسیریه که میری. بخاطر وقوف به مسیریه که از جیب تو تا ناکجا آباد کشیده شده. بخاطر اینه که میدونم چقد زحمت کشیدی تا سرمایه جمع کردی.این روزا همه بورس بازن به جز بورس بازا. از دکتر و مهندس و مشاور و وکیل و..... بگیر تا سوپر مارکتی و بازاری و ..... همه خودشونو استاد میدونن چون تو این چند ماه حداقل صد در صد گین کردن. یاد دوران دانشجویی بخیر وقتی پاس میشد میگفتیم پاس کردم وقتی فیل میشد میگفتیم استاد فیل کرد. داستان این روزا اینه. داستان بد داستانی کوسه ها. داستان زحمتای فراوان دکی برای راضی کردن مجامع بین المللی و گرفتن نتیجه خوب و همچنان درجا زدن بورس. این روزا اینطوریه. الان اساتید تک تک دارن آب روغن قاطی میکنن. ای بابا چرا اینطوریه؟ بورسم شد کار آخه؟ اینجا جای ما نیست داداش. این پولش مشکوکه برکت نداره!!!!خلاصه که دوستان من این روزا اینجوریه. البته این حرفا رو مینویسم نه واسه امیر اینا واسه اونایی که تو این شبه ضیافت وارد بازار شدن. آدم یاد اون مستنده میفته که چطوری فاشیستا این بومیا رو اسیر میکردن بعد بهشون میگفتن برین تو اون اتاق حموم کنین بعد شیر گاز و.....، دردآور بود.
واسه تو مینویسم که اومدی شانس تازه کار بهت خورد. تویی که گین بهت داد و گفتی گرفتم. این روزا بازار داره استراحت میکنه این استراحت هم اینطوریه که یه روز شارژه یه روز خسته . امروز تو مثبت میخری فردا منفی میشه میفروشی پس فردا مثبت میشه میگی ای بابا بخریم ضرر جبران شه و روز بعد دوباره منفی و ...... کم کم سهام بنیادی خودشو نشون میده. خودتو تو این چند ماه آواره کردی که چی ، من تو بورس کار میکنم. همه جا لپ تاپت زیر بغلت بود و از خواب و خوراک افتاده بودی. تغییر رفتارت توجه اطرافیانت رو جلب کرده. عصبی میشدی. گاهی هم هیجان زده از خوشحالی.
برو دوست من. ازت خواهش میکنم برو و تا خودت رو نشناختی برنگرد. نمیخوام آسیب خوردنت رو ببینم و نمیخوام محل کارم متشنج باشه. ولی بدون منتظرتم. منتظرتم با کوله باری از دانش و تجربه ای که کسب کردی برگردی و دوباره شروع کنی.
محل کار من جاییه که باید ترس، طمع، هیجان و احساس رو پشت در اتاق بندازی دور بیای تو. باید صبحها که میای کلی پرونده و مدرک رو شب پیش تو خونه بررسی کرده باشی و با خودت آورده باشی و وقتی تعطیل شدی باید دوباره کلی مدرک و زونکن ورداری ببری خونه روشون کار کنی.جایییه که دیسیپلینش رو تو اتاق رییس جمهورم نمیشه دید. بعد از همه اینا محل کار من جاییه که آخر ماه ممکنه بهت حقوق ندن. شاید علی الحساب بدن شایدم هیچی.برای استخدامت ازت مصاحبه نکردن و رزومه ای نخواستن. خودت باید با خودت مصاحبه میکردی خودت باید برای خودت هفت خوان میذاشتی ولی نذاشتی. خواهش میکنم با رفتنت هم خودتو از آسیب بیشتر حفظ کن هم محل کار منو دلپذیر تر کن.
پس عزیز دلم برو دوباره از اول فکر کن. دوباره شرایط این کار رو بررسی کن و خودتو آماده کن برای یه موقعیت دوباره
از همه اساتید این صفحه عذرخواهی میکنم. منظور هیچ شخص حقیقی یا حقوقی خاصی نبود. فقط چند خطی برای عزیزتر از جانانای بود که به امید سود های انتحاری اومدن در کنار ما کار کنن.
(01-14-2014 11:43 AM)amirE5Ey نوشته شده توسط: [ -> ]امروزم بمب مغناطیسی تو بورس افتاده.
باز عرضه ی اولیه شد و حال و روز سهام ها به هم ریخت
فکر کنم جواب روحانی مچکریم هاست داریم می گیریم

امیر جون نقل موچکریم نیست. بحث دیگی هست که آقای ا.ن تهشو سوراخ کرده و مملکتی که باید با صندوق خالی اداره بشه. بازم برا دادن یارانه آتیش به مال خودش بزنه بهتر از اینه که شاهد بازیه ماه به ماه دلار و بدبخت شدن هر روزه ملت باشیم. بحثه اینه که اگه اگه بخواد چیزی درست بشه به زمان زیادی نیاز هست. و همه این آلام این سالها با یه موچکریم و یه توافق و ... یه ساله درست نمیشه. قانون رفت و برگشت از نقطه صفر رو فراموش نکن.
من هر جور حساب کتاب میکنم البته با دانش ناقص خودم میبینم تو بورس هیچ سهمی نباید زیر پنج تومن باشه ولی خوب که چی. نباید انتظار داشته باشم که از امروز هر روز همه سهما انقد مثبت بخورن تا بشن پنج تومن که.
البته میدونم که خودت اینا رو از بری. اینا رو نوشتم واسه برو بچ نوباوه که به مسایل سطحی نگاه نکنن. یه توافق، یه سخنرانی، یه تحلیل، یه یه یه ....
اینا دردی دوا نمیکنه فقط مرحمه. درمان درد به زمان نیاز داره
با بودن اعضایی همچون استاد خسروی در انجمن ، همه اعضا اصول بورس را صحیح یادخواهیم گرفت و از راه درست وارد این بازار خواهیم شد .
نقل قول:
"الان داشتم با دوستم تو سازمان بورس صحبت می کردم یه نکته ای گفت به نظرم جالب اومد
صالح آبادی دوشنبه میره ظاهرا ، این دوست من می گفت چون مجموعه مدیران بورس و کانون عوض میشن به احتمال زیاد گروه های مالی و اشخاص وابسته به اونا دیگه رانتی ندارن لذا شروع به خارج شدن از سهام ها می کنن از یکطرف دیگه چون آخر ماه است فروش اعتباری ها به این مسئله دامن زده و همچنین بازار ی که مملو از سهامداران کد اولی است(32 درصد کل کد های تاریخ بورس امسال صادر شده) احساساتی شده است
به نظرم حرفش زیاد بیراه نبود"

ظاهرا فرش قرمز امروز واسه بدرقه ی این عزیزان بوده!!!!
از استاد خسروی و سایر دوستان بزرگوار تقاضا دارم منو راهنمائی کنن برای شروع در این زمینه کدام کتابها رو بخونم و در زمینه تحلیل تکنیکال و بنیادی نیز چند کتاب مفید معرفی کنید.
تصمیمات خلق الساعه کمر شاخص را شکست

به گزارش شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ، روند نزولی شاخص بازار سرمایه تقریباً از زمانی شروع شد که سازمان بورس نمادهای فعال در بازار پایه فرابورس را متوقف و اعلام کرد که از اول اسفند ماه این شرکتها به بازار توافقی فرابورس انتقال خواهند یافت.

دلیل این امر ترس از سفته بازی و خطر ایجاد حباب قیمتی در سهام شرکتهای فعال در بازار پایه عنوان شد. این موضوع ریسک سرمایه گذاران را در بازار بورس به شدت افزایش داد و بسیاری از سرمایه گذاران از ترس اینگونه اقدامات سازمان بورس و احتمال تکرار این امر برای سایر شرکتها اقدام به فروش سهام نمود.

جالب اینجاست که این کار به بهانه حمایت از سهامداران حقیقی جزء صورت می گیرد، در صورتیکه در اینگونه نوسانات شدید بازار و هیجانات ناشی از اینگونه تصمیمات بیش از هر کسی سهامداران تازه وارد و حقیقی متضرر می شوند. در ماه های گذشته بارها شنیده شده است که سازمان نهادهای حقوقی را جهت فروش سهام تحریک کرده است.

همچنین سازمان بورس با مذاکره با سازمان خصوصی سازی این سازمان را متقاعد به عرضه خرد سهام در تابلو بورس نمود. در حالیکه زمانیکه بازار سرمایه روند نزولی به خود می گیرد، منطقاً سازمان خصوصی سازی دیگر قادر به خرید سهام به منظور حمایت از بازار سرمایه نیست و به عبارتی زمانیکه بازار سرمایه منفی می شود، هیچ نهادی از این بازار حمایت نمی کند، ولی در زمانیکه بازار سرمایه مثبت است سازمان تمام تلاش خود را جهت کنترل روند صعودی انجام می دهد.

به گزارش شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ، با نگاهی به شفاف سازی های ارائه شده توسط سازمان بورس از شرکتهای پذیرفته شده مشاهده می شود که سازمان تمام تلاش خود را برای نشان دادن کمترین ریسک های شرکت و برجسته کردن آنها انجام می دهد، در صورتیکه اگر خبری مثبت یا فرصتی برای سرمایه گذاری در شرکتی وجود داشته باشد منطقاً سازمان نمی تواند این موضوع را در شفاف سازی های خود اعلام کند.

کارشناسان شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ پیشنهاد می کنند سازمان برای مدیریت بازار بهتر است بیشتر تلاش خود را در جهت افزایش کارائی بازار سرمایه و کمتر کردن محدودیت های آن انجام دهد. از راهکارهای افزایش کارائی بازار می توان به افزایش یا حذف دامنه نوسان اشاره کرد، چراکه وجود دامنه نوسان در بازار ایران باعث ایجاد صف های خرید و فروش می شود و این امر باعث ایجاد واکنشهای هیجانی در بازار سرمایه می شود.

تاريخ انتشار: ۲۵ دي ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
راه وارد شدن به بورس:
1- عضویت در یک انجمن بورسی فقط برای مطالعه نظر افراد.
2- عضویت در سایت مجازی . خواندن راهنمای استفاده از آن و خرید و فروش.
3- مطالعه تذکرهای جناب خسروی و دیگر عزیزان.
4- مراجعه با تالار بورس و کارگزاریها صرفا بخاطر گرفتن اطلاعات .
5- در صورت امکان شرکت در کلاسهائی که به این منظور تشکیل می شود.
6- مطالعه کتاب تحلیل تکنیکال کاربردی مهندس کریم عزتی فر
7- گوش دادن به اخبار های سیاسی و اقتصادی
8- سهام بنیادی را فقط به نیت میان مدت و خصوصا بلند مدت خریداری فرمائید.
9- احساسی وارد بورس نشوید و از منفی بودن بازار ناراحت و از مثبت بودنش زیاد خوشحال نشوید.
10- برای شخصی سهمی را خریدم. سئوال کرد این شرکت چه وضعیی دارد؟حقیقتا خوشحال شدم.مطالعه ای در رابطه با یورس نداشت ولی متوجه شده بود باید سهمی بخرد که ان شرکت فعال باشد.
عزیزان اگر موردی دیگر هست مرقوم فرمائید.
لینک مرجع