سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اخبار بورس + آموزش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
(12-17-2013 04:13 PM)amirE5Ey نوشته شده توسط: [ -> ]سلام دوستان
امروز داشتم بین خبر های فارس نیوز پرسه می زدیم که یه لحضه چشمم به یه خبر مهم در مورد بورس افتاد. آدرسشو پایین گذاشتم. با دیدن این خبر یاد روز های نزولی و اصلاح های دی ماه سال گذشته افتادم. بنظرتون باز هم چنین نقشه ی شومی تو ذهنشون دارن؟ بازم می خوان شاخص بکشن پایین؟ من که امروز تا 70% نقد کردم. فردا هم شاید بقیه رو بفروشم برم سوار یه قندی خوب شم. چون در این ایام قندی ها بهترین انتخاب هستن. شما نظرتون چیه؟
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920926000542

این روزا خیلیا حرف از ریرش بازار وافزایش ریسک می کنند ، ولی خوب به نظر شما اگر قرار باشه پول های سرگردان از بازار بورس خارج بشن ، تو کجا میرن سرمایه گذاری بشن؟
آیا بارارهای موازی در حال حاضر کشش هجوم سرمایه رو دارند؟
آیا سیگنالهایی مبنی بر شروع رشد بازار طلا دریافت شده؟
به نظرم این روزا فقط باید بیشتر حواسمون جمع باشه و بازارهای دیگه رو هم رصد کنیم
مهم
گره معاملاتی چیست؟
ماده 25 : گره معاملاتي وضعيتي است كه:
1. در آن يك نماد معاملاتي به رغم برخورداري از صف سفارش خريد يا فروش در پايان جلسه معاملاتي حداقل معادل يك برابر حجم مبنا براي شركت هايي با 3 ميليارد سهم و بيشتر و دو برابر حجم مبنا براي ساير شركتها، به علت عدم تقارن قيمتهاي درخواست خريد و فروش، حداقل به مدت 5 جلسه معاملاتي متوالي مورد معامله قرار نگيرد يا متوسط معاملات روزانه آن در اين دوره (به استثناي معاملات در بازار معاملات عمده)، كمتر از 5 درصد حجم مبنا باشد؛
2. كليه معاملات يك نماد معاملاتي در 5 جلسه معاملاتي متوالي در سقف دامنه نوسان روزانه قيمت باشد؛
3. كليه معاملات يك نماد معاملاتي در 5 جلسه معاملاتي متوالي در كف دامنه نوسان روزانه قيمت باشد.

ماده 26 : فهرست شركت هاي مشمول گره معاملاتي توسط بورس استخراج و حداكثر تا پيش از شروع روز معاملاتي از طريق سامانه معاملات و همچنين سايت رسمي شركت به اطلاع عموم ميرسد.
ماده 27 : مقررات گره معاملاتي در مورد سهام شركتهايي با سهام پايه كمتر از 150 ميليون سهم با تشخيص مديرعامل بورس مي تواند اعمال نشود.
ماده 28 : براي نمادهاي معاملاتي كه بر اساس اعلام بورس مشمول گره معاملاتي مي شوند، در ابتداي روز معاملاتي بعد و در مرحله گشايش، با دامنه نوسان 2 برابر دامنه نوسان روزانه قيمت عادي آن نماد انجام و سپس در حراج پيوسته معاملات در دامنه نوسان روزانه قيمت انجام ميشود. قيمت مرجع در دوره حراج پيوسته، قيمت كشف شده از طريق حراج ناپيوسته است.


تبصره: در صورت عدم انجام معامله از طريق حراج ناپيوسته، آخرين قيمت پاياني نماد معاملاتي، قيمت مرجع در دوره حراج پيوسته خواهد بود.
(12-17-2013 04:13 PM)amirE5Ey نوشته شده توسط: [ -> ]سلام دوستان
امروز داشتم بین خبر های فارس نیوز پرسه می زدیم که یه لحضه چشمم به یه خبر مهم در مورد بورس افتاد. آدرسشو پایین گذاشتم. با دیدن این خبر یاد روز های نزولی و اصلاح های دی ماه سال گذشته افتادم. بنظرتون باز هم چنین نقشه ی شومی تو ذهنشون دارن؟ بازم می خوان شاخص بکشن پایین؟ من که امروز تا 70% نقد کردم. فردا هم شاید بقیه رو بفروشم برم سوار یه قندی خوب شم. چون در این ایام قندی ها بهترین انتخاب هستن. شما نظرتون چیه؟
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920926000542

ضمن تشکر از آقا امیر عزیز در ارتباط با بحث لینک به موارد اشاره شده توجه فرمائید:
رشد قیمتی سهام برخی شرکت‌ها بیش از سودآوری آنان دارد،

----------------------
خواجه‌نصیری با تاکید بر اینکه ضمانتی برای تداوم رشد بازار در 3 ماهه پایان سال وجود ندارد به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: تحلیل‌ها نشان می‌دهد که امکان تداوم این روند بازار سهام که طی 9 ماه گذشته طی شده، وجود نداشته باشد.
---------------------
وی تاکید کرد: هم‌اکنون بازار شایعات داغ شده تا مسیر سرمایه‌ها را به سمت و سویی تغییر دهند بنابراین شایعات نباید بر تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشد.
---------------------
وی سرمایه گذاری کورکورانه و روش‌های گله‌واری در بازار بسیار خطرآفرین توصیف کرد و گفت: پیروی سرمایه‌گذاران از صف‌های خرید، منجر به شکست آنان در کوتاه مدت می‌شود. رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.
--------------------
خواجه‌نصیر با تاکید بر اینکه وضعیت بورس نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: امروز نهادهای مالی تخصصی از جمله سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF ها تشکیل‌شده‌اند که در شرایط فعلی برای سرمایه‌گذاری مطمئن توصیه می‌شوند.
دوستان سلام
امیر خان بنده هم با جناب ربیع زاده موافقم و ظاهرا به این زودی قرار نیست این اسب سرکش رو مهار کنند بنا به گفته ی شاهدان عینی آنچنان پولهای وحشتناکی داره وارد بازار میشه که به این زودیها نمیتونه خارج بشه البته بازار هر چقدر سرکش تر ضررش هم بیشتر. سعی میکنم یکی از تحلیلهای دوستان رو نقل قول کنم اما مسئولیت قبول و ردش با خودتون چون اینجا ایران است!!!!


نمیدونم این شکلی گزارش ترید دادن درسته یا نه ولی مطمئنا روزی که برگردم از سود و باختهای احتمالی تجربیات خوبی بدست میارم.

امروز بالاخره رضایت دادم با حدود 56% سود از ستران خار ج بشم و بقیه ی فباهنر رو با 35%سود تو سبزی اول دادم رفت البته وپترو رو هم .به جای اینا ساپا و خبهمن گرفتم .میدونم سهم به سهم شدن زیاد جالب نیست و وقتی استرس و سود و ضرر هاشو کنار هم میذاری کمتر از صبوری گین میده ولی فعلا سرمایه ام اونقد زیاد نیست و ضررهای احتمالی رو میذارم به حساب آموزش.

تنها سهم داغونی که دارم وبصادر هست که خیلی اذیت کرده حد ضررم رو 110 هست ،البته کمی ضررم کمتر بشه کلا خودمو از شرش راحت میکنم.


با آرزوی موفقیت تمامی دوستان
(نقل و قولی از یک دوست)

با سلام و عرض ادب خدمت همگی دوستان ؛

چند نکته در مورد بورس :

1 - دوستان را دعوت می کنم که پراجکشن فیبو با استارت نقاط تاریخی 92/04/18 و 92/06/03 و 92/06/18 را مدنظر قرار دهند . این کاری بود که من و....کردیم و دقیقا در هفته آخر شهریور اعلام کردیم که در پایان مهرماه ما محدوده 74500 را خواهیم دید و پس از آن با اصلاح روبرو می شویم . این اعلام در آن زمان با ناباوری همگان و برخوردهای تند ناتحلیلگران مواجه شد و در آخر مهرماه ما با خونسردی کامل و سود فوق العاده از بازار خارج شدیم و آنها هم هنوز در خم یک کوچه مانده بودند !

اعدادی که من در کوتاه مدت می بینم اینها است : محدوده 85500 الی 86000 و بعد محدوده 102500 الی 103000 . در ریتریسمنت کوتاه مدت من محدوده 90000 الی 91000 را می بینم .

یک نکته مهم :
دوستان دیده اند که من بی دلیل و منطق صحبت نمی کنم و حال یک پیش بینی و آن اینکه ما احتمالا تا هفته آخر دی ماه محدوده 90000 الی 91000 را می بینیم ! و این احتمالا پایان موج سه است و بعد یک دوره رکود را در بهمن و نیمه اول اسفند داریم و بعد استارت موج 5 تا انتهای فروردین و تمام !

این کلمه " تمام " را با دقت در ذهن داشته باشید . البته محدوده 50000 را مگر در صورت سقوط وحشتناک ممکن است در ماههای اول 93 نبینیم ( که من معتقدم حالا حالاها نمی بینیم ) و بعد از اتمام سیکل رکود احتمالا طولانی ما یک سیکل رشد دیگر را احتمالا در نیمه دوم 93 و یا ابتدای 94 تا مرز 150000 خواهیم داشت و بعد متاسفانه شاید نابودی و شکستن کمر نقدینگی . این شکستن کمر نقدینگی کمی در سال آینده انجام خواهد شد ، اما اصل آن و رویدادی مشابه سال 83 در چند ماه بعد و بعد از یک دوره رونق مجدد خواهد بود .

2 - اعداد فوق از آنالیز فیبوناچی بدست می آیند ، اما مهم بازه زمانی وقوع آن است و این بر می گردد به تجربه بورسی فرد . ما در دی ماه اعلام وضعیت بیلان مالی شرکتها و تعدیل سود 9 ماهه را داریم و در فروردین ماه به نحو مشابه سالانه را . این تعدیل ها اغلب موفقیت آمیز و مثبت خواهند بود و یا در حد عرف و موارد تعدیل منفی " فعلا " استثنائی خواهند بود .

بنابراین هنوز تا محدوده زمانی آغاز رکود و نزول طولانی مدت و نه نزولهای طبیعی ناشی از اصلاح فاصله داریم . در مورد کف سازی ها و تثبیتها هم دقیقا با نظر ....موافقم . دقت کنید که " اهل بورس " در همان نزول طولانی مدت هم با تحلیل و معامله گری درست و در اصلاح ها و نوسانات سود می گیرند ، اما سهامداران آماتور " قطعا " ضرر خواهند کرد .

رد یا قبول این تحلیل با خود عزیزان(alma)
انتخاب های من در مورد مسابقه ی پلکان
شاخص بین 0 تا 400 واحد رشد خواهد کرد.
پتروشیمی جم برترین سهم خواهد بود
دوستان این ماه هم تموم شد و مثل ماه قبل 20% سود سیو کردم
سهم هایی که سهامدارشون بودم

شپنا : سود نسبتا خوب
پلاسک : سود خوب
خودرو : سود خوب
فملی ( اشتباه این ماهم که باعث شد خیلی از بازار عقب بافتم ) : سود کم
کمنگنز : سود کم
فاراک : سود خوب.

این ماه هم ضرری نداشتم

هر ماه 20% سود مرکب معدل 800% سود در پایان سال است.

مسابقه ی پلکان هم یکی از پیش بینی هام یعنی شاخص کل درست ازآب در اومد.
برای مدیریت و سبدرگردانی از چه نرم افزاری استفاده نماییم؟
احسنت به آقا امیر! بابا دست مارو هم بگیرین Smile

1- با ارائه لایحه 5 برابری شدن قیمت گاز ، پتروشیمی ها به خاک و خون کشیده شدند. خالا باید منتظر نتیجه بود که ببینیم چی میشه. ما که هرچقدم منفی بشه فروشنده نیستیم ، اصن میخوام فکنم یه ملک خریدیم قراره 4 سال یه بار جهش قیمت داشته باشه

2- همونطور که قبلا هم گفتم ، همچنان حس میکنم احتمالا بازار به سمت بانکی ها و خودرو چرخش کنه ، در حال حاضر نه پتروشیمی ها و نه سیمانی ها و نه ساختمانی ها دیگه جذاب نیستند.
وسپه که در 300 تومن معرفی شد ، با رسیدن به اولین مقاومت خودش 340 تومن واکنش نشون داد و دو روزه منفی میخوره. انشا الله هدف بعدی 360 که شخصا ازش خارج می شم.
کروی هم در 330 معرفی و دو روزه به اولین هدف یعنی 405 رسیده ، ولی ریزش خاصی نداشته و محدوده 600 در دوماه پیش بینی میشه.
شخصا سر لج بازی با مفید ترید که یه جا اساسی حالم رو گرفت عصبانی شدم و در 405 فروختمش =)))))

حواسم نبود ، ضرر متحرک مفید تریدر رو برای سهم خوارزمی فعال کردم ، و تا اومدم غیر فعالش کنم سهمو فروخت Sad(
تازه وسط راه بود و 17% ازش شناسایی کردم! انقد اعصابم خورد شد که زدم بقیه سهمارم فروختم Big Grin

البته گلشو هنوز نگه داشتم Smile

یه کمی فکر اتفاقایی که ممکنه برای شاخص بالای92 هزار بیافته داره نگرانم میکنه ، حتما باید آهسته و با چراغ روشن حرکت کرد!
(12-18-2013 02:30 PM)arsho نوشته شده توسط: [ -> ]برای مدیریت و سبدرگردانی از چه نرم افزاری استفاده نماییم؟

اکسل بهترین نرم افزاره برای اینکار.(البته باید زحمت فرمول نویسیش رو خودتون بکشید)
لینک مرجع