سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: اخبار بورس + آموزش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
واقعا ممنون از جناب خسروی بزرگوار.
استاد کم کم داشتیم شک می کردیم که نکنه کلا با ما قهر کردین و نمیخواین دیگه مارو از نظراتتون بهره مند کنید.
من که شخصا مصداق ضرب والمثل (( تکیه بر جای بزرگان نتوان زد هرگز... حافظـــــا! )) اینجا میبینم. واقعا ما باید شمشیرامونو قلاف کنیم در برابر نظرات و تحلیل های جامع و کامل شما.
فقط جسارتا به عنوان یک پیشنهاد میتونم به دوستان بگم ، برای دریافت سیگنال ها ، میشه از ترکیب تایم فریم های مختلف استفاده کرد ، چون تایم فریم ها بنا به کوتاه مدت یا بلند مدت بودنشون دیر و زود برخی نوسانات رو نشون می دهند. ویژگی تایم فریم های کوتاه مدت (15 ،30و... دقیقه) اینه که زیادی از حد نوسان دارند و ممکنه سیگنال های هیجانی و اشتباه بدن ، تایم فریم های خیلی طولانی هم مثل نمودار ماهیانه ممکنه دیر سیگنال بدن و شما بخش مهمی از سود رو از دست بدید.
به همین نسبت بین تام روزانه و هفتگی هم تفاوته.
من شخصا از ترکیب روزانه و هفتگی استفاده می کنم.
(عظیم ربیع زاده)
(12-11-2013 11:04 PM)hkhosravi نوشته شده توسط: [ -> ]سلام بر بزرگ معامله گران بورس
از مطالب بسیار آموزنده دوستان نهایت تشکر رو دارم. میخواستم در مورد سهمهایی که alma عزیز معرفی کردن بنویسم ولی با توجه به کمبود وقت گشتم توشون در مورد یکیشون مینویسم. صرفا آموزشیه و هیچ ربطی به تصمیم خرید و فروش نداره.
شکلر
این نمودار رو گذاشتم و روش یه سری عدد و رقم و علامت کشیدم واسه دوستانی که در مورد تکنیکال چیزایی شنیدن و وسوسه شدن. ببینید خط های آبی رو من کشیدم و مثلث رو هم همینطور.یه سری لیبل قیمت و .... هم اضافه کردم. حالا ادامه...
این نمودار هفتگی یه نمونه بسیار زیبا از الگوی پرچم مثلث متقارنه .این الگو از زمره الگوهای ادامه دهنده ست. یعنی باید دید قبل از شکل گیری این مثلث روند به چه صورتی بوده.بعد از کامل شدن الگو هم به همون مسیر ادامه میده. مثلث نشانه استراحت کوتاه مدت در روند اصلیه. و بعد از کامل شدن الگو روند به مسیر اصلی خودش ادامه میده.
نشانه ها:
عدد 1 : این اصطلاحا میله پرچم هست و معمولا حداقل رشد قیمتی بعد از کامل شدن الگوی مثلث به اندازه این میله خواهد بود.طول میله در این مثال 3830 ریال هست
مثلث ABC : این بدنه اصلی مثلث هست با قاعده AB و ارتفاع CH
علامت THUMBS UP : این جایی در فاصله دو سوم تا سه چهارم ارتفاع مثلث هست.جایی که معمولا استارت ادامه روند از این ناحیه باید شروع بشه تا نشاندهنده ی سلامت الگو باشه. به عدد دو توجه کنید. حجم در این روز به شدت افزایش پیدا کرده( همونطور که مشاهده میکنید حجم معاملات در طول شکل گیری مثلث به تدریج کاهش پیدا میکنه و در زمان شروع حرکت جدید حجم افزایش پیدا میکنه)

کندل های 7 و 8 و9 : همونطور که میبینید قیمت بعد از خروج از الگوی مثلث تلاش میکنه به سمت الگو برگرده و این رو در این سه تا کندل میبینید ولی نکته اینه که حجم معاملات در این سه تا کندل افت کرده که نشاندهنده ضعیف بودن این حرکت منفیه.
کندل 5 : در این کندل قیمت تقریبا با سقف مثلث برخورد کرده و خود کندل هم صعودیه و به حجم معامله هم اگه دقت کنین میبینین که به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرده.(عدد 6) این به نظر اکثر تعقیب کننده های روند از بهترین اخطارهای خرید محسوب میشه. تاکتیکهای مختلف ورود به بازار باعث میشه تا هر کدوم از تکنیکالیستها در جایی از این الگو وارد بشن.
و اما هدف قیمتی همونطور که عرض کردم میتونه اندازه میله پرچم باشه .این اندازه 3830 ریال هست که اگه اونور به قیمت تقریبی 10000 ریال اضافه بشه میشه 13830 ریال. حدودا سی و هشت درصد که یک و نیم درصد بابت کارگزار میره کنار میشه سی و شش و نیم درصد. از لحظه ورود در کندل 5 حدودا شش هفته باید رو سهم خوابید که میشه حدودا دو و نیم درصد سود بانکی. در مجموع سی و چهار درصد در طول یک ماه و نیم البته در صورتیکه تحلیل تون درست باشه..
نفوذ قیمت به درون مثلث و تثبیتش در اون میتونه اخطار هایی بر نادرست بودن الگو باشه. عوامل دیگه مثل تغییر درحجم هایی که گفتم و ...
ببخشید سرتون رو درد آوردم. بازم زیاده گویی کردم الان استاد AZIM دعوام میکنه.
شب بخیر
[تصویر: w1-mofid-securities-co-temp-file-screens...62-png.png]


واقعا دلم نمی خواست با تشکری که از جناب خسروی میکنم (شما بخونید وارد کردن اسپم)این تحلیل زیبا و ارزشمند ورق بخوره .
راستش تحلیلهای زیادی از بزرگان دیدم اما نکته ی طلایی اینه که جناب خسروی عزیز با قلم و بیان شیوای خودشون آنچنان توضیح کامل و مفصلی دادند که بنده با این iq پایین در زمینه ی یادگیری تحلیل تکنیکال هم کاملا فیض بردم.

در صورت امکان خواهش میکنم ترتیبی اتخاذ بشه تا تحلیلهای عزیزان با سوالات امثال بنده تداخل نداشته باشه تا یک مجموعه ی بینظیر از آموزش بورس رو یک جا داشته باشیم.
با تشکر از لطف همه دوستان
ببینید به نظر بنده این سهم با توجه به دوره ای که توش هستیم سهم خوبیه و شرایط خریدش هم مناسبه البته با کمی صبر. از نظر فاندی که همه چیز گویای این مطلبه که خوب به هر حال سهم بانکی هست و با توجه به اینکه در راس گروههای رفع تحریمی هستن قاعدتا باید رشد خوبی کنه تا بعد از عید.
ولی اگه بخوام نموداری بهش نگاه کنم و به لحاظ آموزشی باید بگم دو سناریو پیش رو داره از نظر من. اولیش میتونه یه الگوی برگشتی سر و شانه ها باشه که خودم زیاد تو این برهه بهش اعتقادی ندارم. چون همونطور که در شکل میبینید حجم در قله آخر(بیضی سیز) به مراتب بالاتر از قله قبلی قرار داره ( به جز کندل های 1 و 3 که اصطلاحا دوجی و دوجی همر محسوب میشن و جز خستگی های بازار هستن.) و اگر بخوایم سر و شانه ها رو مفروض بداریم باید سهم بلافاصله پس از باز شدن بازار 4 الی 5 روز صعودی و سپس 4 الی 5 روز نزولی حرکت کنه و با حجمهایی به مراتب پایینتر از قله آخر و قله قبلی اون. اون خط آبیه که اوریب تره خط روند معتبر سهم هست. و اون خط آبی که شیب ملایمی داره خط گردن برای سر و شانه های احتمالیه.
به هر حال من اگه بخوام خریدی رو این سهم داشته باشم حداقل یه هفته تا ده روز صبر میکنم تا تکلیفش مشخص بشه. یا خط گردن رو همزمان با خط روند میشکونه(دایره سبز) و یه روند نزولی محتمل رو پیش میگیره ( البته با یه حجم پایین ممکنه یه حرکت بازگشتی ناموفق به سمت خط روند رو هم داشته باشه.) یا اینکه بازهم توی این یه هفته به مسیر صافش تا خط روند ادامه میده و بعد یه حرکت صعودی جدید رو شروع میکنه(سناریوی دوم). این یه خرید کم ریسک خواهد بود با دید حدودا شش ماهه.شاید هم با توجه به جو بازار اصلا به خط روند نرسه و یه حرکت صعودی جدید رو شروع کنه که باعث تضعیفش در آینده خواهد بود. به هر حال اگر هم نتونستم خرید کنم فرصت های زیاد دیگه ای هم همیشه برای خرید هست.
ولی هر معامله گری استراتژی خاص خودش رو داره. ممکنه یکی از الان شروع کنه به جمع کردن و منتظر علائم نشینه. یکی دیرتر یکی زودتر . به هر حال روند بازار رو همین تصمیمات تک تک افراد حاضر شکل میده.
[تصویر: d1-mofid-securities-co-temp-file-screens...79-png.png]
با سلام خدمت آقای خسروی عزیز و عظیم جان و سایر دوستان گلم بنده در زمینه بورس مبتدی هستم و هیچگونه اطلاعاتی ندارم میخواستم از دوستان خواهش کنم در مورد بورس اوراق بهادر هر گونه فیلم آموزشی یا کتابی دارن در اختیار دوستان قرار بدن تا ما هم بتونیم استفاده های لازم رو از این بازار ببریم.
دوستان یه مطلب قشنگی تو ضمیمه دنیای اقتصاد زده بود. گفتم حالا که خیلی از دوستان در مورد شروع سوال میکنن ، این مطلب رو براشون بذارم البته خودم هم تو پستهای پیشین یه توضیحاتی داده بودم ولی این مطلب واقعا جامع و مانع هست و حتما دوستانی که میخوان شروع کنن بخونن. البته با اجازه azim عزیز شاید یه کم طولانی باشه ولی ارزش داره به عنوان یه مرجع بذاریمش اینجا.
چگونه سهامدار شویم؟
برای بیشتر مردم این روزها بورس واژه آشنایی ست که رکوردشکنی های آن بارها و بارها در صدر مهمترین اخبار روز قرار گرفته است. اخباری که از صعود شتابان بورس و بازار سرمایه شنیده میشود هر شنونده ای را برای شناخت بیشتر این بازار کنجکاو میکند و البته وسوسه سود در این بازار با اعداد و ارقام فوق العاده مطلبی ست که باعث شده بسیاری برای شناخت بیشتر و شیوه کار در بازار سرمایه شروع به جمع آوری اطلاعات کنند. اگر تا سال گذشته گزینه های پیش روی سرمایه گذاری را رصد میکردیم ، طلا و ارز ساده ترین بازارهایی بودند که افراد حاضر بودند برای کسب سود حداقل سرمایه های خود را به این بازارها ببرند. اما به دنبال روند نزولی این بازارها در کنار رکود بازار مسکن حالا بیشتر ، صاحبان این سرمایه ها میخواهند به بازار سرمایه راه یابند تا از سودهای رویایی این بازار بی نصیب نمانند. اما چگونه برای خرید سهام و ورود به بازار پرریسک سهام اقدام کنیم و از کجا شروع کنیم؟
اولین قدم برای سهامدار شدن
برای ورود به بازار سهام شما نیازمند یک کد سهام داری هستید. همانطور که برای امور بانکی نیازمند شماره حساب هستید، ورود به بازار سهام نیز نیازمند دریافت کد سهامداری ست. برای انجام این کار شما باید از طریق یکی از کارگزاری های بورس اقدام کنید. از طریق سایتهای مختلف سازمان بورس و اوراق بهادار شما میتوانید به لیست تمام کارگزاران فعال در این بازار دسترسی داشته باشید و به نزدیک ترین کارگزار مراجعه کرده و با تکمیل فرمهای مربوطه شما اولین قدم را برای ورود به بازار سرمایه برداشته اید. کارگزاران از اصلیترین ارکان بازار سرمایه هستند که ارتباط بین سهامداران و سازمان بورس و نیز تمامی خرید و فروشها را انجام میدهند. در واقع شما برای خرید و فروش سهام باید از طریق شبکه کارگزاری اقدام کنید که کانال رسمی و شفافی ست. اما در این مرحله شما به دنبال خرید سهام خواهید بود. در بورس اوراق بهادار بیش از سیصد شرکت کوچک و بزرگ از بین سی صنعت مختلف فعال هستند. سهام خودرویی، بانکی، معدنی، دارویی، سیمانی، غذایی، پتروشیمی و ... از صنایع کوچک و بزرگی هستند که در میان سهامداران دست به دست میشوند و شما ریسک خیلی زیادی خواهید کرد اگر بدون شناخت از این گروهها اقدام به خرید سهام شرکتی کنید ، اما بهترین راه برای جمع آوری و کسب اطلاعات چیست؟
مطالعه کنید
برای انتخاب سهام مناسب بدون شک شما باید در دوره های آموزشی مختلف شرکت کنید تا از این طریق با مفاهیم ابتدایی بازار سرمایه آشنا شوید. واژه هایی که در مسیر سرمایه گذاری تخصصی شما که کاری بیش از خرید و فروش ارز و سکه است ، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بنابراین با مطالعه کتاب های مختلف و گذراندن این دوره ها شما میتوانید راحت تر اطلاعات تخصصی این بازار را درک کنید و از سوی دیگر میتوانید با ریسک ها و مواردی که میتواند در این مسیر به شما زیان وارد کند، آشنا شوید. در این بین رصد هر روزه بازار و نوسانهای آن کم کم شما را با روند حرکتی سهام مختلف آشنا میکند. این که بازار روند قرمز دارد یا بیشتر نمادها در صف خرید با رنگ سبز در حال معامله هستند اولین نکاتی ست که با مشاهده سایت http://www.tsetmc.com با آن مواجه خواهید شد. به این ترتیب اگر همچنان از هیجان به دور باشید و منتظر بمانید تا با کسب اطلاعات لازم خرید را شروع کنید، کم کم با مشاهده کاهش و افزایش قیمتها، به دنبال چرایی رخدادهای این بازار خواهید رفت و این امر به تکمیل زنجیره دانش شما کمک میکند. باید به خاطر داشته باشید که هیجان خرید در بازار سهام نباید شما را به اقدامات عجولانه وادار کند. بلکه شما باید تنها بخشی از خود را بعد از کسب اطلاعات لازم وارد بازار کنید.
راهی تالار شیشه ای شوید
در این مرحله شما میتوانید با اطلاعات محدودی که دارید سری هم به تالار شیشه ای بورس بزنید و از نزدیک با برخی از معامله گران فعال در این بازار آشنا شوید. اما به یاد داشته باشید که آنها به احتمال زیاد سالهاست که در این بازار هستند و شما به عنوان یک تازه وارد بهتر است خود را از هیجان آنها دور نگه دارید و فقط به دنبال اطلاعات باشید. هرچند باید قبل از هر چیزی بدانید که تالار شیشه ای مملو از شایعات مختلف است که حکایت از رشد قیمت سهام مختلف دارد و آینده ای را سرشار از بازده سنگین به سهامداران نوید میدهد. اما این موج شایعات در بیشتر مواقع بی پایه و اساس است و بهترین منبع برای اطلاع از آخرین وضعیت شرکت ها اطلاعات رسمی ست که سازمان بورس از طریق سایت کدال(http://www.codal.ir) منتشر میکند.
سبد سهام بسازید
در اولین قدم برای اولین خرید بهتر است که همه تخم مرغهای خود را در یک سبد نگذارید و ترکیبی از چند سهم را انتخاب کنید و سبد سهامی تشکیل بدهید که بتوانید از یک طرف آن را اداره کنید و از طرف دیگر با اطمینان بیشتری در بازار فعالیت کنید. در این مسیر رصد هر روزه بازار در کنار انتخاب سهام با ارزش ذاتی و پرپتانسیل که در اصطلاح به آن سهام بنیادی می گویند میتواند سهم بسزایی در کاهش نگرانی شما داشته باشد. انتخاب سهام بر اساس سابقه سود آوری و شفافیت اطلاعات از مهمترین موضوعاتی ست که شما میتوانید در انتخاب سهام مد نظر قرار دهید.
صندوق ها راه آسان برای غیر حرفه ای ها
بازار سرمایه و تجربه سرمایه گذاری در آن هر چند جذابیت های خاص خود را دارد اما در مقابل ریسک هایی را نیز در بر دارد که در صورتی که شما بدون آگاهی وارد بازار شوید، بیشترین آسیب را خواهید دید.این در حالی ست که برای تسهیل در ورود سهامداران حقیقی به این بازار و مشارکت آنها در بازار سرمایه چند سالی ست که صندوق های سرمایه گذاری به عنوان یک نهاد مالی متولد شدند تا سهامداران حقیقی با سرمایه گذاری در این صندوق ها به طور غیر مستقیم در بازار سرمایه وارد شوند. این در حالی ست که بعضی از صندوق ها با سود ثابت طراحی شده اند اما بیشتر صندوق هایی که این روزها مورد توجه افراد حقیقی قرار گرفته اند سود ثابت ندارند ، بلکه افراد در سود و زیان صندوق شریک میشوند، اما نکته ای که شما باید بدانید این است که این صندوق ها که بیشتر آنها توسط شرکت های کارگزاری مدیریت میشوند دارای مدیریت های حرفه ای و متخصص هستند که با بهره گیری از نیروهای حرفه ای در صنایع پیشرو سرمایه گذاری میکنند. از سوی دیگر رقابت بین صندوق های سرمایه گذاری که بازده روزانه آنها از طریق سایت http://www.fipiran.com به روز رسانی میشود موجب میشود که کارگزاران برای جذب سرمایه گذاران بیشتر با انگیزه و دقت بالایی فعالیت کنند. بنابراین اگر فرصت کافی برای مطالعه و پیگیری روزانه بورس ندارید و میخواهید راه مطمئن تری را برای حضور در بازار سرمایه پیدا کنید سعی کنید که از طریق صندوق های سرمایه گذاری و به صورت غیر مستقیم در بازار سرمایه گذاری کنید.
منبع : دنیای اقتصاد، پنجشنبه 1392.09.21،ضمیمه
سلام و خدا قوت به همه ی دوستان

امروز 2تا سهمی که بیجهت ازشون خوشم نمیومد رو دادم (فلوله و وبشهر)شلعاب گرفتم ظاهرا نمودار زیبایی پیدا کرده.هر چند به گفته عزیزان با توجه به اخبار ضد و نقیض مذاکرات ،بازار به سهمهای بدون ریسک مثل غذایی ها رو میاره اما همون غبشهر و افزایش سرمایه اش فعلا کافیه.

ضمنا دوستان آیا در مورد سبد گردانی و نحوه ی آن اطلاعاتی دارید ؟
با سلام
ممنون از راهنمایی های مفید دوستان

می خواستم نظرتون رو راجع به خرید سهام ذوب، خبهمن و لاوان بدونم.
(12-15-2013 08:27 PM)safari-cht نوشته شده توسط: [ -> ]با سلام
ممنون از راهنمایی های مفید دوستان

می خواستم نظرتون رو راجع به خرید سهام ذوب، خبهمن و لاوان بدونم.

به نظر من ذوب آهن نهایت تا 500 بالا میره، و از نظر تکنیکی در این محدوده باید استراحت داشته باشه.
ضمنا چند تا نکته رو راجع به ذوب آهن در نظر داشته باشید:
1- این شرکت زیان ده هستش
2-به تازگی خط مقاومت 423 تومان را رد کرده ، پس باید منتظر بازگشت ( پول بک) به سمت خط مقاومت بود
3- یکی از دلایل رشد خانواده فودلادی ها افزایش بودجه عمرانی 93 هستش که انتظار فروش محصولات انبار شده را به وجود آورده.
پیشنهاد : اگر دنبال خرید از خانواده فولادی هستید ، فولاد مبارکه اصفهان هم میتونه گزینه خوبی باشه ( لطفا شخصا بررسی فرمایید)

لاوان : شخصا شنیده های مثبتی ازش ندارم ، و احساس می کنم در سقف قیمتی خودش هست . شنیده شده قصد دارن معمامله بلوکی این سهم رو در محدوده 5000 تومان انجام دهند ، ولی ارزش ذاتی هر سهم 2500 تومان هستش! حالا خدا میدونه قراره این وسط چه اتفاقی بیافته! به نظرم ریسک داره

(عظیم ربیع زاده)
(12-14-2013 06:41 PM)alma نوشته شده توسط: [ -> ]سلام و خدا قوت به همه ی دوستان

امروز 2تا سهمی که بیجهت ازشون خوشم نمیومد رو دادم (فلوله و وبشهر)شلعاب گرفتم ظاهرا نمودار زیبایی پیدا کرده.هر چند به گفته عزیزان با توجه به اخبار ضد و نقیض مذاکرات ،بازار به سهمهای بدون ریسک مثل غذایی ها رو میاره اما همون غبشهر و افزایش سرمایه اش فعلا کافیه.

ضمنا دوستان آیا در مورد سبد گردانی و نحوه ی آن اطلاعاتی دارید ؟

شرکت های کارگزاری این کار رو انجام میدن. معمولا این شرکت ها برای سرمایه های بالای 100 ملیون سبدگردانی می کنند ، و تا سود سالیانه 20% هیچ کارمزدی نمی گیرند ، و در ازای هرچی که بیشتر از 20% باشه ، 20 تا 30% رو به عنوان حق مدیریت میگیرند.
معمولا برای سرمایه های کم هم ، افرادی هستند که این کار رو انجام میدن ، ولی دیگه جنبه قانونی نداره ، چون مجوز این کار رو ندارند. اونها هم همون محدوده20% به عنوان حق مدیریت می گیرند و فرقی نمی کنه چقدر سود ده باشن. بیشتر این موضوع جنبه توافقی داره
(12-16-2013 08:55 AM)azim نوشته شده توسط: [ -> ]
(12-15-2013 08:27 PM)safari-cht نوشته شده توسط: [ -> ]با سلام
ممنون از راهنمایی های مفید دوستان

می خواستم نظرتون رو راجع به خرید سهام ذوب، خبهمن و لاوان بدونم.

به نظر من ذوب آهن نهایت تا 500 بالا میره، و از نظر تکنیکی در این محدوده باید استراحت داشته باشه.
ضمنا چند تا نکته رو راجع به ذوب آهن در نظر داشته باشید:
1- این شرکت زیان ده هستش
2-به تازگی خط مقاومت 423 تومان را رد کرده ، پس باید منتظر بازگشت ( پول بک) به سمت خط مقاومت بود
3- یکی از دلایل رشد خانواده فودلادی ها افزایش بودجه عمرانی 93 هستش که انتظار فروش محصولات انبار شده را به وجود آورده.
پیشنهاد : اگر دنبال خرید از خانواده فولادی هستید ، فولاد مبارکه اصفهان هم میتونه گزینه خوبی باشه ( لطفا شخصا بررسی فرمایید)

لاوان : شخصا شنیده های مثبتی ازش ندارم ، و احساس می کنم در سقف قیمتی خودش هست . شنیده شده قصد دارن معمامله بلوکی این سهم رو در محدوده 5000 تومان انجام دهند ، ولی ارزش ذاتی هر سهم 2500 تومان هستش! حالا خدا میدونه قراره این وسط چه اتفاقی بیافته! به نظرم ریسک داره

(عظیم ربیع زاده)
با سلام
ذوب یک افزایش سرمایه 100 درصدی از تجدید ارزیابی داره و...
لینک مرجع