ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


چگونه یک برند موفق بسازیم؟
زمان کنونی: 05-06-2024, 04:11 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: کامیار کاظمی
آخرین ارسال: 3ObHaN
پاسخ: 5
بازدید: 2699

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 31 رأی - میانگین امیتازات : 3.39
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه یک برند موفق بسازیم؟
12-13-2011, 07:48 PM
ارسال: #1
چگونه یک برند موفق بسازیم؟
از بین تمام برندهایی که شروع بکار کردند، استارباکس(starbucks) هنوز استانداردهایی طلایی ارائه می‌کند.
[تصویر: starbucks-logo.jpg]
استارباکس عمل روزمره خریدن یک فنجان قهوه را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل می‌کند و این کار رابه واسطه ایجاد یک برند به یاد ماندنی انجام می‌دهد. یک اسم منحصربه‌فرد و یک لوگوی به یادماندنی که قهوه را نه فقط یک قهوه، بلکه یک حس خوشایند و مکانی راحت برای رفتن و دیده شدن می‌سازد. برند استارباکس یک فرهنگ خلق کرد. در ادامه به بررسی اینکه چگونه شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید، می‌پردازیم.

گام نخست: تصویرتان را با مهارت بسازید
جلب توجه دیگران به برند، نیاز به نفوذ در آنها دارد. شما تلاش می‌کنید تا خود را در مقابل افرادی که نمی‌خواهند تصمیمات خریدشان را تغییر دهند، قرار دهید. برند شما بایستی به قدری قوی باشد تا آنها را مجبور به خارج شدن از مسیر عادی خود کنید. این کار با یک اسم شروع می‌شود. هر اسمی با تکرار کافی می‌تواند به یاد ماندنی شود. این اسم می‌تواند مثلJiffy Lube یا Toys “R” Us یک اسم توصیفی، توضیحی باشد و شاید یک کلمه ساختگی یا مبهم باشد که دارای قدرتی برای خلق یک ارتباط احساسی بادوام است.(به استارباکس بیندیشید.) برندهایی با اسامی مبهم در رقابت، منحصربفرد و به یاد ماندنی تر هستند. همچنین این نام می‌تواند یک نام خانوادگی باشد که نشان‌دهنده اعتبار، مهارت و استاندارد اخلاقی صاحب این کسب و کار است. لوگوی(Logo) شما نیز دارای اهمیتی مشابه نام برند شما است. لوگو، اولین ارتباط عمیق درونی است که مشتری با برند برقرار می‌کند و حس توجه به برند را بر می‌انگیزد. اولین وظیفه یک لوگو پاسخ به سوالاتی است از قبیل اینکه «شما که هستید؟ چه می‌کنید؟ و به چه کار مشتری می‌آیید؟» ملاحظات عملی دیگری هم در طراحی لوگو وجود دارد. از قبیل: به خوبی در اندازه‌های مختلف و رسانه‌های گوناگون قابل تولید باشد. حساسیت‌‌های مخاطبان هدف را منعکس نماید. نیت و پیام آن بایستی کاملا شفاف باشد. به طور آسان و یکتایی قابل تشخیص باشد. در بهترین حالت، یک لوگو بایستی بتواند ارتباطی احساسی و هویت کسب و کار شما را منتقل نماید. ذکاوت نهفته در یک لوگوی مفهومی بایستی عکس العملی _ مثل یک «آهان»_ دریافت کند تا آنچه شما انجام می‌دهید را منتقل کند و شخصیت کسب و کار شما را به
تصویر بکشد.

گام دوم: شناخته شوید
فرآیند تبدیل به برند شدن در ذهن مصرف‌کنندگان رخ می‌دهد. تعهدات پشت سر یک برند برای آن جذابیت ایجاد می‌کند، اما عملی کردن این تعهدات است که برای شما مشتری خلق می‌کند. جلب توجه از طریق رسانه‌های سنتی _تبلیغات، ترویج، نمایشگاه‌های تجاری، بازاریابی مستقیم، رخدادها، کتاب‌های راهنما و حتی بازاریابی از طریق موتورهای جست‌وجو (Search engine marketing) - نیاز به پول دارند و بسیاری از کسب و کارهای نوپا پول زیادی ندارند. رسانه‌های اجتماعی، به وجود آورنده فرصت‌های تبلیغاتی بسیار خوبی برای کارآفرینان کم سرمایه هستند. در اینجا رهنمودهای مهمی برای ساختن اثربخش برند شما به صورت online با استفاده از Twitter، Face book، You Tube، وبلاگ‌ها و دیگر رسانه‌های اجتماعی وجود دارد:
• گوش کنید، حرف نزنید. دوران گفتن هرچه که به ذهنتان می‌رسد یا گزارش چیزهای بی ارزش به سر آمده است. اول گفت‌وگوها را گوش کنید و سپس مشارکت کنید.
• بپرسید، نگویید. هدف، گسترش تعاملات است. عقایدتان را تغییر دهید و قبل از اینکه دیگران شروع کنند به مباحثات پایان دهید.
• اصیل باشید و یک داستان داشته باشید. رفتاری متناسب با شخصیت برند خود داشته باشید. به این شخصیت عمق دهید و اصیل باشید.
• جالب و بخشنده باشید. با تمام توان علمی که دارید در مکالمات شرکت کنید.
• علاقه‌مند و پاسخگو باشید. نیازهای افراد را بشنوید، سپس تخصصتان را به نحوی که گویی هیچ انگیزه‌ای جز کمک ندارید، تقسیم کنید.
• یک نتیجه خوب داشته باشید و تشکر کنید. به پیروانتان چیزی خاص و منحصربه‌فرد جایزه دهید و از آنها به خاطر پیروی از برندتان تشکر کنید و خود را در حال و هوای آنها قرار دهید.

گام سوم: نیازهای مشتریانتان را بشناسید
پتانسیل موفقیت یک برند در زمان راه انداختن یک کسب‌وکار با بودجه‌ای محدود، بیشتر بر اساس میزان اشتیاق کارآفرین در خلق ایده‌های منحصربه‌فرد است تا مبتنی بر تحقیقات بازار.

[تصویر: Mrkamiar2.gif]


مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: مهتاب , 3ObHaN , vahid61 , بهنام ذوالفقارزاده , mosafere55 , mjdehghani , jahanagahi , مهدی گل محمدی , مسعود کوچولو , tondar12
12-14-2011, 12:02 AM
ارسال: #2
RE: چگونه یک برند موفق بسازیم؟
به نظر من برند شدن . به نام برند بستگی زیادی داره درست و راحت تلفظ کردن اون . یکی از مشکلات اقتصاد ایران رو میشه بی علاقگی تولید کنندگان به برندسازی دونست . حتی شرکتهای بزرگ با پشتوانه عظیم مالی دولت مثل ایران خودرو وسایپا حتی اونها هم نتونستن . شرکت نیکوتن پوش(NTP) (شاید اسمش رو نشنییده باشید) تولید کننده لباس زیر و راحتی خانواده هستش که در تبریز کارخونه داره . این شرکت تو سالهای گذشته تونسته بود خودش رو به عنوان یه برند ایرانی توی خاورمیانه مطرح کنه . ولی این شرکت هم دار چوب یه سری ناملایمتی های کشوری و ناتوانی در رده های بالایی مدیریت رو می خوره.

حتماً می شود
باید بخواهی
دهقانی 09132648046
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , jahanagahi , 3ObHaN , مهدی گل محمدی , مسعود کوچولو
12-14-2011, 12:09 AM
ارسال: #3
RE: چگونه یک برند موفق بسازیم؟
برندهایی با اسامی مبهم در رقابت، منحصربفرد و به یاد ماندنی تر هستند

همیشه اولین گام ها مهم هستند.....
تماس با من 09394099750_ _ 09125937764
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , jahanagahi , 3ObHaN , مهدی گل محمدی , مسعود کوچولو
12-14-2011, 02:34 AM
ارسال: #4
RE: چگونه یک برند موفق بسازیم؟
لوگو با نام محصول وخود محصول باید کاملا هماهنگ باشد.

خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری
اینستاگرام من :
hoshangghorbanian
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: 3ObHaN , shahram......32 , مهدی گل محمدی , مسعود کوچولو
12-14-2011, 07:47 AM (آخرین ویرایش در این ارسال: 12-14-2011 08:12 AM، توسط 3ObHaN.)
ارسال: #5
RE: چگونه یک برند موفق بسازیم؟
قبل اينكه لوگو بسازيد ، فعاليتتون رو انتخاب كنيد !‌
اينم يه تبليغ مناسب كه ميتونه واسه كسب و كارهاي مناسب جواب بده :
http://www.youtube.com/watch?v=rSnXE2791yg

[تصویر: start.gif]

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: shahram......32 , مهدی گل محمدی
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چگونه نام مناسبی برای شرکتمان انتخاب کنیم ؟ anahitamzd 5 3,176 12-03-2019 03:43 PM
آخرین ارسال: maryamdolati
  انتخاب برند ( لطفا شرکت کنید دوستان ) top-banner 4 2,628 09-05-2018 05:30 PM
آخرین ارسال: sabtesherkat
  انتخاب نام برند زیبا برای پوشاک soltan_sal 12 120,998 08-23-2017 08:37 PM
آخرین ارسال: ehsan.m.nezhad
  مراحل و نحوه ثبت برند تجاری کالا ؟؟؟ ehsan573 0 701 06-24-2017 10:13 AM
آخرین ارسال: ehsan573
  بهترین راه تبلیغات برند در محله های پر جمعیت چیست؟ aligharagezlou 2 1,364 02-11-2017 03:40 PM
آخرین ارسال: sinap
  مشاوره در ثبت برند و چند سوال در باره ثبت آن aligharagezlou 4 1,481 05-25-2016 10:16 AM
آخرین ارسال: aligharagezlou
  برند سازی = راه نجات اقتصاد ایران مهرشاد میردائمی 6 2,482 05-13-2016 05:57 PM
آخرین ارسال: soheyl_ir89
  راه اندازی برند پوشاک ورزشی! fado 3 1,253 10-02-2015 11:45 AM
آخرین ارسال: toofan245
  می توان محصولا را بدون برند در بازار توضیع کرد? kastrol 4 1,340 08-31-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: hamidirche2
  چطور میتوانیم خودمان برند را در سازمان ثبت ، ثبت کنیم ؟ Skp 1 1,894 06-28-2015 06:22 AM
آخرین ارسال: pooya 90
Smile به دنبال نام زیبا برای ثبت برند، نظر شما چیست؟ بیا تو masoud_t 3 4,877 01-08-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: MFRKING
  به نظر شما معروف ترین برند ایران کدام است ؟ dehkadeh ali 15 4,453 12-07-2014 02:29 PM
آخرین ارسال: mas
  معرفی طراحی برند valter 7 4,550 10-13-2013 09:07 PM
آخرین ارسال: mohammadshamosi
Rainbow نگاهی نو به مدیریت برند مهرشاد میردائمی 0 1,187 08-13-2013 07:51 PM
آخرین ارسال: مهرشاد میردائمی
  معنای برند رولکس، وسیله ای برای بیان خود .... mallarme 0 1,409 06-20-2013 01:17 PM
آخرین ارسال: mallarme
  راه اندازی برند بهانه 5 3,429 04-11-2013 11:54 PM
آخرین ارسال: بهانه
  درخواست پیشنهاد یک برند برای فعالیت در اینترنت MohamadMJ 3 1,996 02-15-2013 09:18 AM
آخرین ارسال: MohamadMJ
  شخصیت برند dehkadeh ali 0 1,594 11-20-2012 01:32 AM
آخرین ارسال: dehkadeh ali
  تصویر برند dehkadeh ali 0 1,281 11-20-2012 01:31 AM
آخرین ارسال: dehkadeh ali
  هویت برند dehkadeh ali 0 1,128 11-20-2012 01:29 AM
آخرین ارسال: dehkadeh ali

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS