ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


معنای برند رولکس، وسیله ای برای بیان خود ....
زمان کنونی: 04-25-2024, 07:35 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: mallarme
آخرین ارسال: mallarme
پاسخ: 1
بازدید: 1399

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امیتازات : 2.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معنای برند رولکس، وسیله ای برای بیان خود ....
06-20-2013, 01:17 PM
ارسال: #1
معنای برند رولکس، وسیله ای برای بیان خود ....
برونو میر، در سال 2007 چهارمین مدیرعامل رولکس شد.

او پیش از آن مدیر شاخه سوئیسی بانک آمریکایی نیویورک ریپابلیکن بوده است و در زمان مدیریتش توانست رولکس را به هفتاد و یکمین برند بزرگ جهان تبدیل کند اما امسال فروش این شرکت 18 درصد افت کرده و در همین ماه گذشته، هیئت مدیره رولکس، جان ریکاردو مارینی ایتالیایی را جانشین او کردند.

معنای برند رولکس، وسیله ای برای بیان خود

1)

به عنوان مدیر عامل رولکس، بحران اقتصادی که دامنگیر جهان شده، بر شما فشاری ایجاد نکرده است؟

- من پیش از اینکه به رولکس بیایم، بانکدار بوده ام. شش سال پیش بود که به رولکس آمدم و در مقایسه با امروز، یک کودک بیشتر نبودم. در شرایط سخت اقتصادی حاضر، فکر می کنم به سوی سخت ترین بحران اقتصادی جهان پس از جنگ جهانی دوم پیش می رویم و لحظات سختی است، هر چند دورنمای بازار چین اندکی ما را آرام می کند. در خلال این مدت، فکر می کنم که فهمم از بازارهای جهانی، تجربیاتم در مدیریت و پیشینه ام برای شرکت مفید بوده است. بنابراین سعی کرده ام که با تکیه بر نام رولکس و سنت های آن، از بحران مالی به دور بمانم.

شما قبلا بانکدار بوده اید، چالشی که برای گرداندن یک برند جهانی دارید چیست؟

- در تاریخ رولکس، من چهارمین مدیر این کمپانی هستم. نکته مثبت این است که ما برندی با شهرت جهانی هستیم و همه مردم رولکس را می شناسند. این البته ناشی از دستاوردهای افراد قبلی بوده است اما بزرگترین چالش من این است که سنت رولکس را حفظ کنم و نگذارم منحرف شود. اگر به تاریخ رولکس نگاه کنید، برندهای زیادی آمده اند و بعد محو شده اند. ما امروز در شرایط سختی در تاریخ ساعت سازی جهان هستیم و هدفم این است که باقی بمانیم. البته باورم این است که بحران کنونی جهان به ما کمک می کند.


2)

بحران به شما کمک می کند؟!

- شکی در این ندارم. تصمیم گرفته ایم چرخه تجاری را حذف کنیم و همه مشکلات را در طولانی مدت ببینیم. تصمیم گرفتیم کار مهمی انجام دهیم. اگر چرخه تجاری را حذف کنیم، می توانیم مستقل تر تصمیم بگیریم و کیفیت محصولاتمان را هم بالاتر ببریم

شما برند جدیدی به نام تودور دارید و می خواهید بازار را به داخل آمریکا و اروپا گسترش دهید. روند کار چگونه است؟

- تودور در 1926 بنیان گذاشته شد و برند جدیدی نیست. در واقع خواستیم که رولکسی باز هم لوکس تر به بازار دهیم. این برند در چین و هنک کنگ و سنگاپور بسیار مشهور است. در واقع فروش آن در آسیا از اروپا بسیار بیشتر است. در اروپا هم می فروشیم اما در مقایسه با آسیا بسیار ناچیز است. اخیرا تصمیم گرفته ایم فروش خود را در اروپا افزایش دهیم. در آمریکا مترصد فرصت هستیم به طور سنتی اگر بخواهید برندن جدید و گران قیمتی را وارد خاک آمریکا کنید، اول باید برندتان را در اروپا تحکیم کنید. مردم آمریکا هنوز هم چشم به محصولات لوکس اروپا دارند و اگر در اروپا معروف نباشد آنها هم به دنبالش نمی روند.


3)

مهمترین تمایز بین رولکس و دیگر برندهای مشهور ساعت این است که رولکس در کل صاحب دو برند است در حالی که دیگران گاهی ده ها برند زیرمجموعه دارند. فکر نمی کنید برای رولکس هم بهتر باشد که به تعداد برندهای خود بیفزاید تا قدرت رقابتی خود را در بازار بالا ببرد؟

- اصلا اینطور فکر نمی کنم. افتخار ما این است که دو برند مشهور رولکس و تودور را داریم و این یک مزیت برای ما است و نه یک ضعف. عجله ای برای تغییر نداریم و همچنین هیچ فشاری برای جذب سرمایه گذاران خارجی نداریم. به نظر من، حداقل برای رولکس بهتر است که به گسترش و تمرکز بر روی همین دو برند خود تاکید کند تا بخواهد مدام برند به اسم های خود اضافه کند. نظرم این است هنوز پتانسیل های بالقوه بسیاری در جهان وجود دارد که باید از آن استفاده کردو می توانیم به جای خرید و یا معرفی برند جدید، به گسترش بازارهایمان برای مثال در چین و هند فکر کنیم.

فکر می کنم حتی در دو تا سه دهه آینده هم، این استراتژی بازاریابی برای رولکس جواب دهد و احتیاجی به تغییر نباشد. وظیفه ما این است تا برندهای موجود را قدرتمند کنیم. پس از سی سال، اگر همین سوال را از مدیرعامل وقت بپرسید شاید جوابش فرق کند ولی جواب من این است که نیازی به خرید برندهای جدید نداریم.


4)

از وقتی که آمدید، مدام از حفظ سنت رولکس صحبت می کردید. در رولکس، چه سنتی وجود دارد که آنقدر علاقه به حفظ آن دارید و دوست دارید چه تغییراتی هم بدهید؟

- چیزی که نمی خواهم تغییر دهم، همان سنتی است که گفتید. اگر سنت خوبی برای ما باقی مانده و خوب هم جواب می دهد، چه دلیلی دارد که در آن تغییر ایجاد کنیم؟ من از سنت خوشم می آید. ما سنت های زیادی داریم و فرهنگی غنی. درصد تغییر کارکنان ما در رولکس یک درصد است اما این رقم در کل سوئیس به طور متوسط ده درصد است. این فرهنگ کاری همه را به ما علاقه مند کرده و همه دوست دارند به ما بپیوندند. اینها همه چیزهایی است که نمی خواهم در آن تغییر دهم. در حقیقت، جهان با سرعت تغییر می کند و باید در چنین جهانی جایی برای بازار پیدا کنیم.


به عنوان مدیرعامل بزرگترین شرکت ساعت سازی جهان، ساعت برای شما معنی اش چیست؟

- من همیشه به ساعت در تمامی انواع و اشکالش علاقمند بوده ام. زنان می توانند برای زینت خودشان چیزهای زیادی بخرند اما مردان یک انتخاب بیشتر ندارند: یک ساعت لوکس بخرند که قدرت و مردانگیج خود را به نمایش بگذارند. دیگر چیزی که ساعت را برای من جذاب می کند، جمع شدن حدود سیصد قطعه در یک تکه کوچک است. همه این قطعات با هم هماهنگ کار می کنند و این ساعت را برای من جذاب تر می کند.


در واقع این همان تعریفی است که شما از ساعت می کنید و می خواهید آن را به چیزی فراتر از تنهاه وسیله ای برای بیان زمان به کار ببرید؟

- دقیقا همین است. خیلی واضح است که اگر ما می خواستیم به ساعت تنها به عنوان وسیله ای برای بیان زمان استفاده می کنیم، مدت ها بود که دوران ما به سر آمده بود.

حداقل دیگر نمی توانستیم با این قیمت ها ساعت ها را به فروش برسانیم و همه می گفتند چرا باید برای فهمیدن وقت چند هزار دلار پول داد.

شاید شما یک بار هم مجبور نشوید به ساعت مچی تان نگاه کنید، اما باز هم هر روز آن را بر مچ تان ببندید، این در واقع معنای برند ما است. وسیله ای برای بیان خود. همانطور که کت و شلوار در یک جلسه کاری یکی از ضروریات است، ساعتی همچون رولکس هم در دست تان، همین نقش را بازی می کند.

...

تمام سپاسم از آن کسی است ...


که به من نیازی نداشت ...


اما فراموشم نکرد


...



[تصویر: e4651_734827_4182999215734.jpg]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: P@RSA , goldmen , deh621 , Mrs.Seyedi , iranboy , toofan245
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چگونه نام مناسبی برای شرکتمان انتخاب کنیم ؟ anahitamzd 5 3,165 12-03-2019 03:43 PM
آخرین ارسال: maryamdolati
  انتخاب برند ( لطفا شرکت کنید دوستان ) top-banner 4 2,606 09-05-2018 05:30 PM
آخرین ارسال: sabtesherkat
  انتخاب نام برند زیبا برای پوشاک soltan_sal 12 120,956 08-23-2017 08:37 PM
آخرین ارسال: ehsan.m.nezhad
  مراحل و نحوه ثبت برند تجاری کالا ؟؟؟ ehsan573 0 691 06-24-2017 10:13 AM
آخرین ارسال: ehsan573
  بهترین راه تبلیغات برند در محله های پر جمعیت چیست؟ aligharagezlou 2 1,346 02-11-2017 03:40 PM
آخرین ارسال: sinap
  مشاوره در ثبت برند و چند سوال در باره ثبت آن aligharagezlou 4 1,456 05-25-2016 10:16 AM
آخرین ارسال: aligharagezlou
  برند سازی = راه نجات اقتصاد ایران مهرشاد میردائمی 6 2,464 05-13-2016 05:57 PM
آخرین ارسال: soheyl_ir89
  راه اندازی برند پوشاک ورزشی! fado 3 1,230 10-02-2015 11:45 AM
آخرین ارسال: toofan245
  می توان محصولا را بدون برند در بازار توضیع کرد? kastrol 4 1,308 08-31-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: hamidirche2
  چطور میتوانیم خودمان برند را در سازمان ثبت ، ثبت کنیم ؟ Skp 1 1,872 06-28-2015 06:22 AM
آخرین ارسال: pooya 90
Smile به دنبال نام زیبا برای ثبت برند، نظر شما چیست؟ بیا تو masoud_t 3 4,857 01-08-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: MFRKING
  به نظر شما معروف ترین برند ایران کدام است ؟ dehkadeh ali 15 4,418 12-07-2014 02:29 PM
آخرین ارسال: mas
  برای ثبت و فروش این محصول بهترین راهکار چیه؟ پرواز 3 1,675 11-19-2013 01:38 PM
آخرین ارسال: سیدمهدی هاشمی
  معرفی طراحی برند valter 7 4,536 10-13-2013 09:07 PM
آخرین ارسال: mohammadshamosi
  جدیدترین طراحی برندNIKE برای کفش...زیبا یا مسخره؟! mallarme 3 1,746 08-16-2013 02:04 AM
آخرین ارسال: Elixir
Star روشهایی برای نامگذاری تجارت شما مهرشاد میردائمی 0 1,652 08-13-2013 08:28 PM
آخرین ارسال: مهرشاد میردائمی
Rainbow نگاهی نو به مدیریت برند مهرشاد میردائمی 0 1,175 08-13-2013 07:51 PM
آخرین ارسال: مهرشاد میردائمی
  راه اندازی برند بهانه 5 3,401 04-11-2013 11:54 PM
آخرین ارسال: بهانه
  درخواست پیشنهاد یک برند برای فعالیت در اینترنت MohamadMJ 3 1,971 02-15-2013 09:18 AM
آخرین ارسال: MohamadMJ
  شخصیت برند dehkadeh ali 0 1,585 11-20-2012 01:32 AM
آخرین ارسال: dehkadeh ali

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS