ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


آمیخته بازاریابی اجتماعی
زمان کنونی: 04-19-2024, 09:37 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: esmaeili_co
آخرین ارسال: esmaeili_co
پاسخ: 1
بازدید: 928

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امیتازات : 2.73
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آمیخته بازاریابی اجتماعی
02-28-2015, 10:42 AM
ارسال: #1
آمیخته بازاریابی اجتماعی
آمیخته بازاریابی كانون توجه تمام تلاش‌های بازاریابی است. این آمیخته نماینده مجموعه متغیرهایی است كه بازاریاب می‌تواند به منظور اثرگذاری بر نگرش، دانش و رفتار بازار هدف آن‌ها را كنترل نماید. علی‌رغم انتقادهایی كه طی سالیان متوجه 4 پی قدیمی بوده، همچنان مورد استفاده بوده است و به بازاریابی اجتماعی نیز منتقل شده است:

محصول) در مورد مفهوم محصول در بازاریابی اجتماعی اختلاف نظر وجود دارد، به طوری كه بعضی رفتار مطلوب را به عنوان محصول نهایی در نظر می‌گیرند (مانند پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته) و برخی دیگر بر ابزارهایی نظیر اطلاعات یا تكنولوژی‌های حمایتی قابل لمس (مانند وسائل پیشگیری از بارداری) تمركز دارند. هر چند دیدگاه‌ اول نظر غالب است (پتی وپتی، 2003). به تعبیر گلسمن و براون (2010) محصول در بازاریابی اجتماعی چیزی است كه فروخته می‌شود، یعنی رفتار و مزایای همراه با رفتار. تعریف بیت و كنن (2011) از محصول چنین است: عملكرد مطلوب، مفهوم، خدمت یا آیتمی كه مخاطبین هدف را به پذیرش آن‌ها ترغیب می‌كنیم؛ همچنین مزایای همراه با عملكرد محصول نیز محصول محسوب می‌شود. به طور كلی محصول در بازاریابی اجتماعی دربرگیرنده طیف گسترده‌ای از جمله خدمات (آزمایشات پزشكی)، اعمال (تغذیه نوزاد با شیر مادر) و عقاید (حفظ محیط زیست) می‌گردد.

قیمت) در بازاریابی اجتماعی، قیمت در مقایسه با محصول، مقوله‌ بی‌دردسرتری است. در غیاب هزینه مالی در قالب چارچوب‌های بازاریابی اجتماعی، قیمت به صورت هزینه‌های تغییر رفتار قابل تفسیر است. بازاریابی تعبیر مفهوم قیمت بین بازاریابی تجاری و بارازیابی اجتماعی تفاوت‌هایی وجود دارد. بلوم و ناولی (1981) نكاتی را در ارتباط با استراتژی‌های قیمت‌گذاری در بازاریابی اجتماعی برشمرده‌اند: اول این كه بازاریابی تجاری به دنبال حداكثر كردن بازگشت مالی برای فراهم كننده محصولات و خدمات است در حالی كه بازاریابی اجتماعی سعی در به حداقل رساندن هزینه‌های درگیری برای دریافت كنندگان دارد همچنین هزینه مالی به طور جهان شمولی قابل درك است اما هزینه‌های پذیرش رفتار اجتماعی خاص بین افراد مختلف متفاوت است و به ادراك پذیرندگان بستگی دارد و دیگر این كه بازاریان اجتماعی در تعیین قیمت‌های خود و كنترل هزینه‌های مشتریان خود با مشكل مواجهند. به طور كلی مشابه آن چه كه در بازاریابی تجاری وجود دارد، مفهوم قیمت به طور بالقوه توأم با ابهام است (پتی وپتی، 2003). گلسمن و براون قیمت را به صورت هزینه‌ای كه پذیرندگان هدف باید پرداخت كنند، تعریف كرده‌اند. تعریف كامل‌تر چنین است: هزینه از دست رفته بازار هدف برای دستیابی به مزایای ارائه شده توسط محصول (بیت و كنن، 2011).

توزیع) در بازاریابی تجاری متغیر توزیع یا مكان، عموماً به فرایند توزیع فیزیكی محصول یا محل مواجهه با خدمات اطلاق می‌شود. در بازاریابی اجتماعی توزیع شامل قابلیت دسترسی و اماكن مرتبط با رفتار تحت نظر یا مداخلات با هدف تغییر رفتار است. گاهی بازارهای تجاری محل توزیع مناسبی برای بازاریابی اجتماعی می‌باشند. اینترنت به عنوان كانال توزیع بازاریابی اجتماعی روند رو به گسترشی دارد. خصوصاً هنگامی كه مخاطبین هدف نوجوانان هستند، اینترنت ابزار مناسبی برای ایجاد تعامل و ارتباط است (پتی وپتی، 2003). در بازاریابی اجتماعی، مكان توزیع، كانال‌هایی می‌باشند كه تغییر رفتار از طریق آن به وقوع می‌پیوندد و رفتار در آن جا مورد حمایت و تشویق قرار می‌گیرد (هستینگز، 2007).

تبلیغات) در این بعد از آمیخته بازاریابی حداكثر قرابت بین بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی وجود دارد (پتی وپتی، 2003). تبلیغات در بازاریابی اجتماعی ابزار معرفی تغییر به مخاطبان هدف است (گلسمن و براون، 2010). به تعبیر دقیق‌تر عبارتست از تكنیك‌ها و استراتژی‌های بازاریابی مورد استفاده در برقراری ارتباط با مخاطبین هدف در مورد محصول، مزایا و هزینه­ها به قصد اثرگذاری بر تغییر رفتار (بیت و كنن، 2011) كه همانند بلواریابی تجاری شامل روابط عمومی، تكنیك‌های پیشبرد فروش، آگهی‌های تجاری و فروش شخصی می‌باشد. به دلیل قابلیت دید بیشتر گاهی این عنصر به اشتباه با كل بازاریابی اجتماعی معادل در نظر گرفته می‌شود.

نكته قابل تعمیق در مورد دو عنصر اخیر در بازاریابی اجتماعی این است كه در مورد محصولات ناملموس گاهاً تفكیك میان كانال توزیع و تبلیغات ناممكن است و این مفهوم در هم تنیده به نظر می‌رسند. به عنوان مثال یك بیلبورد تبلیغاتی، یك سایت اینترنتی و یا آگهی یك مجله در مورد شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون هم كانال تغییر رفتار (توزیع) است و هم یك ابزار تبلیغاتی برای تغییر رفتار.

پیتی و پیتی (2003) به پیروی از اندرسون در مورد آمیخته بازاریابی در بازاریابی اجتماعی، استفاده از واژه پیشنهادات اجتماعی را به جای محصول، واژه هزینه‌های درگیری را به جای قیمت، قابلیت دسترسی را به جای مكان توزیع و واژه ارتباطات اجتماعی را به جای تبلیغات توصیه می‌كردند. در جدول زیر خلاصه‌ای از تعاریف آمیخته بازاریابی اجتماعی با ذكر مثال ارائه گردیده است.





منبع

بازاریابی اجتماعی

عاقلانه فکر کن ......... عاشقانه عمل کن
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پورسانت ویزیتور بازاریابی مویرگی farda20032020 0 1,186 06-21-2018 11:55 AM
آخرین ارسال: farda20032020
  بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing ) r2013.samadi 0 557 07-27-2017 06:44 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,513 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
  آشنایی با بازاریابی عصبی pouria1980 0 916 12-13-2016 01:42 PM
آخرین ارسال: pouria1980
Exclamation معایب ایمیل مارکتینک نسبت به سایر ابزارهای متداول مانند شبکه‌های اجتماعی business_nuts 13 1,955 07-03-2016 02:32 PM
آخرین ارسال: 8611670474
Thumbs Up بازاریابی داروهای گیاهی ehsan322 3 3,629 04-26-2016 09:46 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,114 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,290 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,009 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران radan 8 4,525 11-23-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: depelink
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 20,224 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
  به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم hadi2050 1 1,757 11-23-2015 02:50 PM
آخرین ارسال: depelink
  بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی arash1367 22 4,963 11-22-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: ghomeishi
  آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن shinalife 0 1,230 10-08-2015 01:27 PM
آخرین ارسال: shinalife
  ایا بازاریابی مواد غذایی کار پر درامدی است؟ sinior 34 28,150 09-24-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: miramira
  راهنمایی برای شروع بازاریابی saghi_gh 13 4,282 09-22-2015 11:28 AM
آخرین ارسال: modireayandeh
  چرا صاحبان وبسایت باید پذیرای بازاریابی محتوا باشند modireayandeh 0 979 09-16-2015 11:31 PM
آخرین ارسال: modireayandeh
  توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک f.amini 1 1,213 09-06-2015 06:48 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب محسن دوستوندی 4 3,915 09-04-2015 08:36 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک mbaland 11 6,554 09-04-2015 06:53 PM
آخرین ارسال: yazdanshm

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS