ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


اندازه گیری توان و پتانسیل برند
زمان کنونی: 06-16-2024, 10:50 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: اقاي ايـــده
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
پاسخ: 1
بازدید: 942

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 17 رأی - میانگین امیتازات : 2.76
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اندازه گیری توان و پتانسیل برند
02-25-2012, 08:40 PM
ارسال: #1
اندازه گیری توان و پتانسیل برند
برای درک بهتر نقش برند در تصمیم خرید، بایستی به ملاکهای دیگری که مصرف کنندگان در هنگام خرید مورد توجه قرار می دهند نظیر قیمت، کیفیت، و راحتی خرید نیز اشاره کنیم.Mark Fischer ( از دانشگاه پاسائو)، Franziska Voelckner ( از دانشگاه کولون) و Henrik Sattler (از دانشگاه هامبورگ) به معرفی یک شیوه جدید اندازه گیری – ارتباط برند با طبقه محصول Category Brand Relevance (CBR) - برای محاسبه سهم نسبی برندها در تصمیم گیری خرید مصرف کننده، اقدام کرده اند.....



طبق اظهارات Fischer "شاخص مبتنی بر مصرف کننده ما،نشاندهنده یک علامت هشدار دهنده است که می تواند مدیریت بنگاه اقتصادی را از تصمیم گیری برای سرمایه گذاریهای غیر بهینه برحذر دارد". وی طی یک پیمایش برخط از حدود 6000 پاسخ دهنده در پنج کشور فرانسه، ژاپن، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده راجع به بیست طبقه محصول( کالاهای با سرعت مصرف بالا، با عمرمفید بالا، خدمات و خرده فروشی)، نشان داده است که CBR برای هر کشور خاص یا طبقه محصول، به دو فایده برای مصرف کننده بستگی دارد: کاهش ریسک ( مخاطره انتخاب اشتباه) و هویت اجتماعی ( ارزش جلوه و پرستیژ)

تفاوت در بین کشورها
درکل،کاهش ریسک سه برابر هویت اجتماعی بر CBR تأثیر گذار است. اراده برای پرداخت و وفاداری به برند در بالاترین رده طبقات محصول با CBR بالاتر قرار می گیرند. با اینحال تفاوتهای جالبی در بین این کشورها و نیز طبقه محصول مشاهده شده است:
- CBR در ایالات متحده که دارای بیشترین تنوع برند و نیز رقابت است در بالاترین حد قرار دارد.

- هویت اجتماعی از تأثیر نسبی بیشتری بر محصولات لوکس(مانند عینکهای آفتابی) برخوردار است.

- در تمام این کشورها انواع کامیونت های متوسط و همچنین انواع سیگار دارای بیشترین و دراگ استورها و دستمال های کاغذی دارای کمترین ارزش CBR بودند.

- اهمیت برند در تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان کامپیوتر شخصی، در ایالات متحده و ژاپن بیشتر از اسپانیا، فرانسه و بریتانیا می باشد.

CBR علاوه بر ویژگی های بازار نظیر تنوع برند، بر اثر ویژگی های مصرف کننده نیز متفاوت است. بطور مثال، مصرف کنندگان در بخش زنان و سالمندان برای کاهش ریسک منافع برند، ارزش بیشتری قائل می شوند در حالی که جوانترها به هویت اجتماعی بیشتر اهمیت می دهند.
CBR همچنین به طرز جالبی بسته به موضوع تصمیم گیری مصرف کننده متفاوت است. همانطور که می توان انتظار داشت،CBR محصولاتی که نیازمند فرآیند تصمیم گیری طولانی ترو دقیق تری هستند، پائین تر است. شاید جای تعجب داشته باشد که اهمیت برندها برای مصرف کنندگان گروهی بیشتر از مصرف کنندگان فردی باشد. ابداع کنندگان CBR معتقدند که در مورد اخیر، برندها قادر هستند تا عقاید مختلف در مورد محصولات رقیب را کانالیزه کرده و به گروهها کمک کنند تا به توافق برسند.

برند بسازیم یا نسازیم؟
جریان پائین CBR نبایستی مانع تلاشهای برند سازی در یک طبقه خاص محصول گردد و در واقع بایستی نشانگر یک فرصت متفاوت برای ایجاد تمایز برند باشد. همانطور که Fischer می گوید : "شما می توانید مشتریان خود را آموزش دهید تا برندها برای آنان از اهمیت بیشتری برخوردار شود.Apple مثال خوبی برای این نوع سرمایه گذاری دراز مدت است". این شرکت با ارائه محصولات جدیدی از قبیل iPod یا iPhone به تجدید ساختار طبقات مرتبط محصول خود پرداخت که این کار تا اندازه ای از طریق افزایش هویت اجتماعی یا دیدگاه "بج" یا نشان عضویت برندها انجام شد. Apple با مهم کردن طراحی و سبک به عنوان وجه تمایز - و با "مالکیت" این ویژگی های برند در این طبقه محصول و طبقات مرتبط - توانست عملاً تمامی رقبا را به موضع تقلید"من هم همینطور" بکشاند.
نهایتاً حتی در طبقات محصول دارای CBR پائین و یا دارای درگیری پائین (به هنگام تصمیم برای خرید) نظیر کاغذ توالت، شاخص CBR را می توان برای شناسائی مصرف کنندگان حساس تر به برند مورد استفاده قرار داد و برای آنان محصولات و نیز اقدامات بازاریابی هدفمند را تهیه کرد همانطور که Charmin در ایالات متحده به این کار مبادرت ورزید.
بطور خلاصه شاخص"ارتباط برند با طبقه محصول"، به مدیران روشی را ارائه می کند تا قبل از ورود به بازار به ارزیابی احتمالات موجود برای تلاشهای برند سازی ، نائل آیند و بهترین فرصتهای موفقیت را انتخاب یا ایجاد کنند.
Fischer اظهار می دارد: "برند سازی گران است، بنابراین قبل از هر اقدامی بایستی به اثربخشی تلاشهایتان واقف باشید".

منبع : Research World Dec 2009
نویسنده : Earl L .Taylor (مدیر ارشد بازاریابی در موسسه علوم بازاریابی)

كانال ايده يار: @ideayar
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: مهدی گل محمدی , مسعود کوچولو
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  انتخاب برند ( لطفا شرکت کنید دوستان ) top-banner 4 2,663 09-05-2018 05:30 PM
آخرین ارسال: sabtesherkat
  انتخاب نام برند زیبا برای پوشاک soltan_sal 12 121,081 08-23-2017 08:37 PM
آخرین ارسال: ehsan.m.nezhad
  مراحل و نحوه ثبت برند تجاری کالا ؟؟؟ ehsan573 0 706 06-24-2017 10:13 AM
آخرین ارسال: ehsan573
  بهترین راه تبلیغات برند در محله های پر جمعیت چیست؟ aligharagezlou 2 1,383 02-11-2017 03:40 PM
آخرین ارسال: sinap
  مشاوره در ثبت برند و چند سوال در باره ثبت آن aligharagezlou 4 1,503 05-25-2016 10:16 AM
آخرین ارسال: aligharagezlou
  برند سازی = راه نجات اقتصاد ایران مهرشاد میردائمی 6 2,533 05-13-2016 05:57 PM
آخرین ارسال: soheyl_ir89
  راه اندازی برند پوشاک ورزشی! fado 3 1,269 10-02-2015 11:45 AM
آخرین ارسال: toofan245
  می توان محصولا را بدون برند در بازار توضیع کرد? kastrol 4 1,360 08-31-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: hamidirche2
  چطور میتوانیم خودمان برند را در سازمان ثبت ، ثبت کنیم ؟ Skp 1 1,907 06-28-2015 06:22 AM
آخرین ارسال: pooya 90
Smile به دنبال نام زیبا برای ثبت برند، نظر شما چیست؟ بیا تو masoud_t 3 4,888 01-08-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: MFRKING
  به نظر شما معروف ترین برند ایران کدام است ؟ dehkadeh ali 15 4,532 12-07-2014 02:29 PM
آخرین ارسال: mas
  معرفی طراحی برند valter 7 4,563 10-13-2013 09:07 PM
آخرین ارسال: mohammadshamosi
Rainbow نگاهی نو به مدیریت برند مهرشاد میردائمی 0 1,189 08-13-2013 07:51 PM
آخرین ارسال: مهرشاد میردائمی
  معنای برند رولکس، وسیله ای برای بیان خود .... mallarme 0 1,413 06-20-2013 01:17 PM
آخرین ارسال: mallarme
  راه اندازی برند بهانه 5 3,482 04-11-2013 11:54 PM
آخرین ارسال: بهانه
  درخواست پیشنهاد یک برند برای فعالیت در اینترنت MohamadMJ 3 2,023 02-15-2013 09:18 AM
آخرین ارسال: MohamadMJ
  شخصیت برند dehkadeh ali 0 1,603 11-20-2012 01:32 AM
آخرین ارسال: dehkadeh ali
  تصویر برند dehkadeh ali 0 1,293 11-20-2012 01:31 AM
آخرین ارسال: dehkadeh ali
  هویت برند dehkadeh ali 0 1,146 11-20-2012 01:29 AM
آخرین ارسال: dehkadeh ali
  ارتباطات برند dehkadeh ali 0 1,029 11-20-2012 01:19 AM
آخرین ارسال: dehkadeh ali

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS