ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


ارتقا برند شخصی (Personal Branding) لازمه پیشرفت در هر کسب و کار
زمان کنونی: 04-30-2024, 03:48 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: mbaland
آخرین ارسال: mbaland
پاسخ: 3
بازدید: 1273

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امیتازات : 2.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارتقا برند شخصی (Personal Branding) لازمه پیشرفت در هر کسب و کار
07-28-2012, 12:28 PM
ارسال: #1
ارتقا برند شخصی (Personal Branding) لازمه پیشرفت در هر کسب و کار
این روزها اهمیت برند شخصی و مدیریت آن بحدی بالاست که افرادحرفه ای هرگز نباید فرآیند ارتقا برند شخصی را متوقف و یا آن را فراموش کنند.

برند شخصی یا Personal Brandingچیست و چرا اهمیت دارد؟

تمام پیامهای مثبت در مورد زندگی حرفه ای تان که لازم است برای پیشرفت کسب و کار تان به مخاطبان هدف شما منتقل شود توسط برند شخصی شما انتقال پیدا می کند .

پس کیفیت انتقال این پیامها چه در نحوه ارسال و چه در نحوه دریافت توسط بازار هدف تان مستقیما" بر روند رشد کسب و کار شما تاثیر گذار است



حتی اگر شما کارمند یک اداره باشید و یا یک معلم و یا یک مغازه دار و فروشنده باشید(صاحب هر شغلی که باشید) توجه به برند شخصی شما و مدیریت ارتقا ء آن برای رسیدن به جایگاه بالاتر الزامی است .

کیفیت انجام بعضی از فعالیت های بسیار کوچک ،و یا عدم انجام آنها کیفیت برند شما را شکل می دهد .در اینجاتکنیک های لازم برای ارتقا ء برند شخصی تان را ذکر می کنم .امیدوارم با پیگیری مداوم این تکنیک ها در شکل گیری قوی برند شخصی تان و نهایتا"موفق شدن در ار تقاء کسب و کارتان موفق باشید.

شناسایی

در حوزه فعالیت تخصصی شما چه چیز هایی میتواند شما را از دیگر برند های شخصی ،متمایز کند؟

مثلا" اگر شما دبیر عربی دبیرستان هستید و یا حسابدار یک شرکت هستید ،با رعایت چه نکاتی در این" حرفه خاص "میتوانید خود را از دیگر همکاران تان بیشتر متمایز کنید؟

سعی کنید از زاویه دید گروه هدفتان به این موضوع بنگرید ،علائق،نگرانی ها،فعالیت ها واهداف آنها را بررسی کنید .

سعی کنید حداقل 5-10 نقطه تمایز با ارزش از دید مخاطبان گروه هدفتان شناسایی و آنها را با کیفیت بالا اجرا ء و همچنین پررنگ کنید.

2.بر محصولات و خدماتی را که ارائه میکنید شناخت کافی و فرا تر از حد متوسط به دست آورید .

درباره آنچه که به دیگران ارائه میکنید خواه یک خدمت خاص وخواه منابع و توانایی های خاص خوب فکر کنید .

3.استعداد هایتان را شناسایی کنید.

چه کارهایی را بهتر از دیگر افراد انجام میدهید؟

4.دیگران در باره شما چگونه فکر می کنند؟

برندتان را بررسی کنید ،به نجواهایی که در مورد برندتان به گوشتان میرسد دقت کنید.

بعضی از فعالیت هایتان را به فراخور شان و حرفه تان بصورتی قابل توجه انجام دهید .به جای اینکه کارها را از منظرخودبا کیفیت انجام دهید ،فعالیتهایتان را طوری انجام دهید که توجه و تشویق دیگران را برانگیزد.

مثلا " برای همان معلم عربی که قبلا" ذکر کردم ،تهیه و انتشار یک جزوه با برند شما و انتشار نسخه الکترونیکی آن در اینترنت و ویا نسخه چاپی آن بصورتی که دانش آموزان از یادداشت برداری در کلاس بی نیاز شوند و شما قادر باشید بیشتر در کلاس به رفع اشکال و کارکردن عملی بپردازید واقعا" از دید دانش آموزان با ارزش است .

7.شروع کنید و خاص باشید ،اینکه فقط از دیگران کپی کنید هیچ ارزشی ندارد.

8.در مورد احساسات و ارزشهای شخی تان خوب فکر کنید .چه چیز هایی را واقعا دوست دارید و از چه چیز هایی نمی توانید بگذرید؟

9.از دوستان و همکاران صادق تان بخواهید تا تصویر حرفه ای تان را برایتان ترسیم کنند.به این وسیله میتوانید یک بازخورد واقعی از وضعیت حال برند شخصی تان بدست آورید.

یک پیام بسازید

روشهای زیر را برای شناسایی بهترین روش برای انتشار پیام برند شخصی تان بکار برید .

10.یک پیام قابل لمس خود را بسازید .

در مورد سابقه و تخصصتان ،یک پاراگراف بنویسید که بتواند بصورت جامع منظور شما را برساند.

در مورد خودتان صادق باشید .هرگز پیامی ننویسید که با واقعیت تفاوت داشته باشد.

11.این پیام را با همه به بصورت یکسان به اشتراک بگذارید .مراقب باشید به افراد مختلف پیام ها ی مختلف نرسانید .برروی پیام اصلی خود تمکز داشته باشید.

مثلا" اگر پیام اصلی معلم عربی در مورد تدریس زبان عربی در دبیرستان تهیه شده است ، این اشتباه است به بعضی از افراد نیز یک پیامی در باره مترجمی زبان عربی بدهد.

یک از ملزومات اصلی ساخت برند شخصی با کیفیت ،تمرکز است.

12.با گروه هدفتان به وسیله ادبیات خاص حرفه تان طوری ارتباط برقرار کنید که آنها براحتی تشخیص دهند با چه کسی طرف هستند.

اعتماد

برند شخصی تان را طوری بکاربرید تا خودتان را به عنوان یک فرد حرفه ای قابل اعتماد در حوزه فعالیتتان معرفی کنید.

13.فکر کنید در هر فعالیت حرفه ای که انجام می دهید ،چگونه میتوانید برای دیگران مفید تر باشید؟

14.همانطور که در مورد خودتان پیام می فرستید همانطور هم زندگی کنید.

برای ایجاد اعتبار ، از خودتان سیگنالهایی مبتنی بر اعتماد،شفافیت و تخصص منتشر کنید .

15.هرگز چیزی را که نمی توانید انجام دهید و یا ارائه کنید به کسی قول ندهید.

16.به فرایند سرایه گذاری بر روی برند و باور آن متعهد باشید.(همیشه در حال ارتقاء حرفه ای خود باشید)

17.یک مجموعه قابل ارائه و با کیفیت از نمونه های عینی موفقیت های قبلی شغلی ، نظرات دیگران و هرآنچه که بتواند نشان دهد شما در این زمینه خاص عالی عمل میکنید ،فراهم کنید.

18. با نوشتن مطالب تخصصی جالب،آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

19.یک لوگو حرفهای که تداعی گر شما باشد ایجاد کنید تا دیگران با دیدنش براحتی آن را به خاطر سپرده و بعدها به وسیله آن شما را به خاطر آورند.

20.صاحبان برند های شخصی معتبر در حرفه خودتان را زیر نظر بگیرید و سعی کنید روشهایی که بوسیله آن برندشان را ترویج می کنند فرا بگیرید.

21.با توجه به فرهنگ خاص محیط حرفه ای تان سبک لباس پوشیدن شخصی تان را ایجاد کنید.

22.برای افزایش تاثیر برند شخصی تان در کمک به مردم پیشقدم و رهبر باشید.

23.خودتان را در رسانه ها برجسته کنید.

فرصتهایی را که میتوانید به وسیله آن در رسانه ها مطرح شوید بررسی کنید. کمترین نتیجه ای که به وسیله این روش به دست خواهید آورد اعتبار است .

24.اعتماد به نفس خود را به نمایش بگذارید.البته هرگز تکبر نداشته باشید وگرنه دیگران با شما احساس راحتی نخواهند کرد.

25.در بخش پرسش و پاسخ شبکه های معتبر اجتماعی مربوط به حرفه تان ،مشارکت فعال داشته باشید.

26. بخاطر اینکه بیشتر از یک فرد یا یک شرکت موثر باشید ،در مناسبت ها ی مربوط به حرفه تان معلومات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و در مورد آن سخنرانی کنید.

27.مطمئن شوید تصویرحرفه ای و مشخصات و پیام شما در تمام شبکه های اجتماعی و محیط وب یکسان منتشر شده باشد.

28.ابتدا کارتان را آنچنان با کیفیت انجام دهید که واقعا " شایسته دریافت جایزه باشد ،سپس برای دریافت جایزه درخواست کرده و خود را معرفی کنید. این تکنیک میتواند انبوهی از تاییدات و اعتبار مورد نیاز را به سوی برند شما روانه کند.

29.در کلاسهای آموزش نویسندگی شرکت کنید.

بهره وری

30.به طور موثر ارتباط برقرار کنید .

تمام روز را برای فعالیت در شبکه های اجتماعی و ساختن شبکه ارتباططی خودصرف نکنید .این کار را فقط در یک بازه زمانی مشخص و محدود انجام دهید.

31.انرژی خود را مدیریت کنید. ساختن یک برند شخصی ایجاد یک تعهد بسیار بزرگ است و همینطور شما باید در طول روز فعالیتهای زیادی را انجام دهید .

خوب فکر کنید برای ساخت برند شخصیتان انرژی خود را در چه جاهایی باید صرف کنید.

32.کوتاه ،مفید وبا ارزش سخن بگویید.
منبع:MBALAND.net
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: sherafati
07-29-2012, 10:37 AM
ارسال: #2
ارتقا برند شخصی (Personal Branding) لازمه پیشرفت در هر کسب و کار –بخش دوم
حضور آنلاین در وب

حضور آنلاین خود را در وب بگونه ای ادامه دهید تا هر کس در حوزه فعالیت شما احتیاج به کمک داشت به شما ارجاع شود.

33.مالکیت دامین شخصی خودتان رابدست آورید تا بتوانید تصویر حرفه ای تری را از خود نمایش دهید .

34.سعی کنید یک وبسایت حرفه ای داشته باشید چون وبسایت شما درحقیقت دفتر کار مجازی شماست .

35. درباره سئو یاد بگیرید. Seo یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ممکن است در لحظه اول شنیدن کمی ترسناک و دلهره آور باشد در واقع زیاد هم آسان نیست ،اما تازمانی که شما شروع کنید به خلق مطالب و مقالات با کیفیت.

درواقع اهمیت توجه به Seo (سئو) و صرف زمان برای آن به اندازه سرمایه گذاری زمانی در جهت ارتقاء برند شخصی ،مهم است.

36.حساب برند کمپانی ،شرکت و یا کسب و کار خودتان را از "برند شخصی" تان جدا کنید . در برند سازی شخصی فقط باید راه خودتان را به عنوان یک فرد شروع کنید نه یک شرکت تا هیچگونه محدودیتی در افزایش قدرت برند شخصی تان و یا فعالیت روی آن نداشته باشید. حتی اگر تا آخر عمر درآن شرکت فعالیت خواهید داشت ،رعایت این تکنیک برایتان مفید خواهد بود.

37. در مکاتباتتان چه آنلاین و چه آفلاین ادب و حرفه ای گری را رعایت کنید. مهارتهای دستور زبان و نوشتاری تان را همیشه زیر نظر گرفته و به آنها بیافزایید.

38.آدرس ایمیل شما فرصت بسیار قابل توجهی را برای ساختن برند شما در اختیارتان قرار می دهد،علی الخصوص اگر این امکان را داشته باشید تا نام واقعی تان را استفاده کنید.

39.تمام تلاش خود را برای حک کردن شخصیت آنلاین خود در ذهن و قلب گروه هدفتان بکار برید .

فرقی نمی کند که یک اسم معمولی و یا یک اسم غیر معمول داشته باشید ،سعی کنید بهترین کیفیت را در ارائه مقالات و مطالب آنلاینتان بهمراه اسمتان ارائه دهید آنگاه بهتر خواهید توانست شخصیت آنلاین برندتان را کنترل و ارتقاء دهید.

40.هر چند وقت یک بار موقعیت خود را در جستجو ها ی "گوگل "بررسی کنید تا ببینید نیازی به تغییر در روند فعالیت آنلاینتان هست یا خیر!

41.بازخوردها و نظرات آنلاین در مورد خودتان را کاملا زیر نظر بگیرید و هر چا نیاز به اصلاح بود وارد عمل شوید .

شروع به شبکه سازی کنید.

42.افراد مرتبط با تخصص خود را شناسایی کنید . از طریق همکاران ، بوسیله شبکه های اجتماعی ویا بوسیله مشتریان تمام افرادی را که لازم است با آنها ارتباط داشته باشید شناسایی کنید .

43.بوسیله ملحق شدن به انجمنهای صنفی که میتوانند شما را در پیشرفت و محافظت از برندتان کمک کنند ،قدمهای بعدی را بردارید.

44.در کارهای خیریه و حرکت های انسان دوستانه پیش قدم شده وبا این کار تا میتوانید ارزش معنوی به برندتان بیافزایید. سعی کنیدبیشتر مواقع پاسختان برای دعوت در مراسم های مناسبتی و کار های خیر خواهانه "بله "باشد.

45.حتی اگر شاغل نیستید ،کارت ویزیت شخصی خود را طراحی کرده و بوسلیه آن اطلاعات تماس و آدرس وبسایتتان را در اختیار اشخاصی که می خواهند با شما در ارتباط باشند قرار بدهید.(البته با روی باز )

46.قبل از رفتن به هر اجتماعی ،قبلا در باره آن اطلاعات لازم را کسب کنید و بفهمید چه کسانی و با چه هدفی به آنجا خواهند آمد وخودتان را آماده کنید.

47.سعی کنید برای فعالیتهای حرفه ای در دسترس باشید .

48.در سمینار ها و دوره های آموزشی مربوط به حوزه کسب و کارتان شرکت کرده و با افراد مربوط به حرفه تان رو در رو ارتباط برقرار کنید .

49.از دیگران بخواهید در مورد شما نظر بدهند سپس نظرات را در مورد خود صادقانه منتشر کنید.

50.حتی پس از فارغ التحصیل شدن نیز در یادگیری فعال باشید.

51.صادقانه شخصیت حمایت گری از خود به نمایش بگذارید.وقتی دیگران احتیج به کمک شما دارند پرشور حاضر شوید.

52.یادبگیرید چگونه به بهترین شکل خودتان را به دیگران معرفی کنید .همیشه برای برقراری ارتباط با دیگران آماده باشید. پاسخهای کوتاه و جامعی برای سوال "کمی در مورد خودتان توضیح بدهید"آماده کنید.

53. با وبلاگ نویسی نیز تخصص تان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

54.به جای اینکه همیشه خودتان را مطرح کنید کارها و فعالیت های خوب دیگران را نیز تشویق کنید . حتی اگر برایتان مقدور بود دیگران را بیشتر از خودتان تحویل بگیرید.
منبع: MBALAND.net
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
07-31-2012, 10:43 AM
ارسال: #3
ارتقا برند شخصی (Personal Branding) لازمه پیشرفت در هر کسب و کار –بخش سوم
شکار فرصت های شغلی

این قسمت از تکنیک های برند سازی شخصی مخصوص افرادی است که میخواهند تا شغل مناسبی پیدا کنند.

55. هیچ اشکالی ندارد که کار رایگان را انجام بدهید.افزایش تجربه شما در حرفه تان همانند طلا ارزش داردحتی اگر از فعالیت های رایگان بدست آمده باشد.زمانی که شما میخواهید کارجدیدی پیدا کنید ،کارفرمای شما باید بهای تجربه هایی هم که از فعالیت های رایگان گذشته بدست آورده اید را بپردازد.

56.یک منشوراخلاقی مخصوص خودتان تهیه کنید.

ارزشها و نقاط قوت خود را برای جلب توجه کارفرماهای آینده خود پررنگ و مشخص کرده و در منشور اخلاقی خود بنویسید.

57.نسخه آنلاین رزومه تان را تهیه کنید.در شبکه های اجتماعی ،وبسایت و وبلاگتان اطلاعات مورد نیاز از رزومه تان را درج کنید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

تکنیک های فوق العاده زیر را برای رشد برند شخصی تان از طریق شبکه های اجتماعی بکار برید.

58.با دقت مشخص کنید با توجه به شرایطتان کدام یک از شبکه های اجتماعی را برای استفاده باید انتخاب کنید.

اگر نتوانید ازابزاری که شبکه های اجتماعی در اختیارتان قرار میدهند به طور موثر استفاده کنید ،نتیجه قابل توجهی بدست نخواهید آورد.درواقع نداشتن یک صفحه ضعیف در شبکه های اجتماعی از داشتن آن خیلی بهتر است.

59.اطلاعات پروفایلتان را کامل بنویسید.تمام چیز های مهم مربوط به خودتان را در پروفایلتان بنویسید.

60.منتظر نباشید تا به صفحه شما بیایند،با سر زدن به صفحات دیگران محترمانه برای خودتان دوستان و دنبال کننده های بیشتری بیابید.

61.اول خوب گوش کنید ببینید دیگران چه می گویند ،حتی از ابزاری استفاده کنید تا پیغام های دیگران را فوری بدستتان برساند .

62.اگر در توانتان بود از چند کانال در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید،فیس بو ،تویترو حتی یوتیوب .آنقدر که کیفیت بالای هر کدام بتواند در رشد برند شما نقش موثری داشته باشد.

63.شبکه های اجتماعی مدام در حال پوست انداختن هستند.پس همیشه آماده باشید تا تحولات و تغییرات جدید را با رویکرهای هوشمندانه به خدمت خود بگیرید.

64.ویدئو را فراموش نکنید .اشتراک ویدئو ها میتوانند خیل توجه را به سمت برند شخصی شما جذب کند.

65.با قرار دادن آیکونهای مربوطه در وبسایت و وبلاگ خود ،ترتیبی اتخاذ کنید تا صفحه شبکه اجتماعی تان اتوماتیک و پیوسته آپدیت شود.

66.عکس ها در شبکه های اجتماعی برای بازدیدکنندگان بسیار باارزشند ،قرار دادن عکسهایی که ترجیحا" از خودتان بوده و جالب باشند در جذب مخاطبان شما نقش بسزایی خواهند داشت.(مترجم)

65.ما در ایران زندگی میکنیم ،مردم ما همیشه طناز بوده و طنز را هم دوست دارند .بوسیله جملات طنز مربوط به حرفه تان بدون آنکه به کسی یا قومیتی بی ادبی کنید و یا کسی را مسخره کنیدمخاطبان هدفتان را سریعتر جذب کنید.(مترجم)

66.آواتار و لوگوی شخصی و نام شما در وبسایت وبلاگ و شبکه اجتماعی مورد استفاده تان یکسان باشد تا در هر جایی که دیده میشوید براحتی و بسرعت شناسایی شوید.

67.سعی کنید ارسال هایتان در شبکه های اجتماعی منظم و روزانه باشد و با تنظیم وقت خود همیشه مطالب جالب برای اشتراک گذاری داشته باشید.

68.قبل از پست کردن هر مطلبی خوب فکر کنید .دقت کنید مطالبتان شرم آور و یا حمله به دیگران و یا هرچیز دیگری بیرون از اخلاق حرفه ای تان نباشد.

69.همه جا به صفحه شخصیتان درشبکه های اجتماعی اشاره کنید.

70.ارتباطات آفلاینتان را با تیزهوشی به ارتباطات آنلایتان اضافه کنید.

71.هرگز اطلاعات خصوصیتان را در صفحه شخصیتان در شبکه های اجتماعی درج نکنید.
منبع:MBALAND.net
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: mohammadshamosi , e4soosite@gmail.com
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  راه اندازی پخش مواد غذایی در تهران tpshd 9 981 05-21-2018 05:41 PM
آخرین ارسال: tpshd
  تکنیک‌های برتر در فروش تلفنی r2013.samadi 1 577 01-24-2018 03:17 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
Smile واحد فروش در نمایندگی خودرو roksana6 0 506 07-16-2017 11:22 AM
آخرین ارسال: roksana6
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,525 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
Wink راهنمایی در موردبازار کیف های چرمی دست دوز HAMID.IE 9 1,947 09-04-2016 04:42 PM
آخرین ارسال: طراحی سایت حرفه ای
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,122 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,306 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,026 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راهنمایی برای پخش موبایل در شهرستان hamidrezahopeful 5 1,756 10-26-2015 02:02 AM
آخرین ارسال: vsma69
  ایا بازاریابی مواد غذایی کار پر درامدی است؟ sinior 34 28,194 09-24-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: miramira
  توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک f.amini 1 1,220 09-06-2015 06:48 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب محسن دوستوندی 4 3,920 09-04-2015 08:36 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک mbaland 11 6,575 09-04-2015 06:53 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  یک سوال د رمورد ثبت برند پرواز 0 390 08-10-2015 11:44 AM
آخرین ارسال: پرواز
  پول در پیام است/ یادداشتی از تی هارو اکر samiar afshari 1 488 07-20-2015 03:35 AM
آخرین ارسال: ham_missyou
  اصول اولیه اما حیاتی در بازاریابی با موبایل f.amini 0 1,040 06-30-2015 12:42 PM
آخرین ارسال: f.amini
  مزایای اسپانسر شدن شرکت ها در موسسات خیریه esmaeili_co 0 1,500 03-03-2015 02:57 PM
آخرین ارسال: esmaeili_co
  7 راه تحقیقات بازاریابی در موسسات غیر انتفاعی esmaeili_co 0 931 03-01-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: esmaeili_co
  درخواست کمک و همفکری بازاریابی در شهر دیگر! saeed74 6 1,687 11-02-2014 08:39 PM
آخرین ارسال: saeed74
  بازار یابی در سراسر کشور hamid.h 9 2,743 08-28-2014 11:05 AM
آخرین ارسال: بازرگانی عظیمی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS