07-28-2012, 12:28 PM
این روزها اهمیت برند شخصی و مدیریت آن بحدی بالاست که افرادحرفه ای هرگز نباید فرآیند ارتقا برند شخصی را متوقف و یا آن را فراموش کنند.
برند شخصی یا Personal Brandingچیست و چرا اهمیت دارد؟
تمام پیامهای مثبت در مورد زندگی حرفه ای تان که لازم است برای پیشرفت کسب و کار تان به مخاطبان هدف شما منتقل شود توسط برند شخصی شما انتقال پیدا می کند .
پس کیفیت انتقال این پیامها چه در نحوه ارسال و چه در نحوه دریافت توسط بازار هدف تان مستقیما" بر روند رشد کسب و کار شما تاثیر گذار است
حتی اگر شما کارمند یک اداره باشید و یا یک معلم و یا یک مغازه دار و فروشنده باشید(صاحب هر شغلی که باشید) توجه به برند شخصی شما و مدیریت ارتقا ء آن برای رسیدن به جایگاه بالاتر الزامی است .
کیفیت انجام بعضی از فعالیت های بسیار کوچک ،و یا عدم انجام آنها کیفیت برند شما را شکل می دهد .در اینجاتکنیک های لازم برای ارتقا ء برند شخصی تان را ذکر می کنم .امیدوارم با پیگیری مداوم این تکنیک ها در شکل گیری قوی برند شخصی تان و نهایتا"موفق شدن در ار تقاء کسب و کارتان موفق باشید.
شناسایی
در حوزه فعالیت تخصصی شما چه چیز هایی میتواند شما را از دیگر برند های شخصی ،متمایز کند؟
مثلا" اگر شما دبیر عربی دبیرستان هستید و یا حسابدار یک شرکت هستید ،با رعایت چه نکاتی در این" حرفه خاص "میتوانید خود را از دیگر همکاران تان بیشتر متمایز کنید؟
سعی کنید از زاویه دید گروه هدفتان به این موضوع بنگرید ،علائق،نگرانی ها،فعالیت ها واهداف آنها را بررسی کنید .
سعی کنید حداقل 5-10 نقطه تمایز با ارزش از دید مخاطبان گروه هدفتان شناسایی و آنها را با کیفیت بالا اجرا ء و همچنین پررنگ کنید.
2.بر محصولات و خدماتی را که ارائه میکنید شناخت کافی و فرا تر از حد متوسط به دست آورید .
درباره آنچه که به دیگران ارائه میکنید خواه یک خدمت خاص وخواه منابع و توانایی های خاص خوب فکر کنید .
3.استعداد هایتان را شناسایی کنید.
چه کارهایی را بهتر از دیگر افراد انجام میدهید؟
4.دیگران در باره شما چگونه فکر می کنند؟
برندتان را بررسی کنید ،به نجواهایی که در مورد برندتان به گوشتان میرسد دقت کنید.
بعضی از فعالیت هایتان را به فراخور شان و حرفه تان بصورتی قابل توجه انجام دهید .به جای اینکه کارها را از منظرخودبا کیفیت انجام دهید ،فعالیتهایتان را طوری انجام دهید که توجه و تشویق دیگران را برانگیزد.
مثلا " برای همان معلم عربی که قبلا" ذکر کردم ،تهیه و انتشار یک جزوه با برند شما و انتشار نسخه الکترونیکی آن در اینترنت و ویا نسخه چاپی آن بصورتی که دانش آموزان از یادداشت برداری در کلاس بی نیاز شوند و شما قادر باشید بیشتر در کلاس به رفع اشکال و کارکردن عملی بپردازید واقعا" از دید دانش آموزان با ارزش است .
7.شروع کنید و خاص باشید ،اینکه فقط از دیگران کپی کنید هیچ ارزشی ندارد.
8.در مورد احساسات و ارزشهای شخی تان خوب فکر کنید .چه چیز هایی را واقعا دوست دارید و از چه چیز هایی نمی توانید بگذرید؟
9.از دوستان و همکاران صادق تان بخواهید تا تصویر حرفه ای تان را برایتان ترسیم کنند.به این وسیله میتوانید یک بازخورد واقعی از وضعیت حال برند شخصی تان بدست آورید.
یک پیام بسازید
روشهای زیر را برای شناسایی بهترین روش برای انتشار پیام برند شخصی تان بکار برید .
10.یک پیام قابل لمس خود را بسازید .
در مورد سابقه و تخصصتان ،یک پاراگراف بنویسید که بتواند بصورت جامع منظور شما را برساند.
در مورد خودتان صادق باشید .هرگز پیامی ننویسید که با واقعیت تفاوت داشته باشد.
11.این پیام را با همه به بصورت یکسان به اشتراک بگذارید .مراقب باشید به افراد مختلف پیام ها ی مختلف نرسانید .برروی پیام اصلی خود تمکز داشته باشید.
مثلا" اگر پیام اصلی معلم عربی در مورد تدریس زبان عربی در دبیرستان تهیه شده است ، این اشتباه است به بعضی از افراد نیز یک پیامی در باره مترجمی زبان عربی بدهد.
یک از ملزومات اصلی ساخت برند شخصی با کیفیت ،تمرکز است.
12.با گروه هدفتان به وسیله ادبیات خاص حرفه تان طوری ارتباط برقرار کنید که آنها براحتی تشخیص دهند با چه کسی طرف هستند.
اعتماد
برند شخصی تان را طوری بکاربرید تا خودتان را به عنوان یک فرد حرفه ای قابل اعتماد در حوزه فعالیتتان معرفی کنید.
13.فکر کنید در هر فعالیت حرفه ای که انجام می دهید ،چگونه میتوانید برای دیگران مفید تر باشید؟
14.همانطور که در مورد خودتان پیام می فرستید همانطور هم زندگی کنید.
برای ایجاد اعتبار ، از خودتان سیگنالهایی مبتنی بر اعتماد،شفافیت و تخصص منتشر کنید .
15.هرگز چیزی را که نمی توانید انجام دهید و یا ارائه کنید به کسی قول ندهید.
16.به فرایند سرایه گذاری بر روی برند و باور آن متعهد باشید.(همیشه در حال ارتقاء حرفه ای خود باشید)
17.یک مجموعه قابل ارائه و با کیفیت از نمونه های عینی موفقیت های قبلی شغلی ، نظرات دیگران و هرآنچه که بتواند نشان دهد شما در این زمینه خاص عالی عمل میکنید ،فراهم کنید.
18. با نوشتن مطالب تخصصی جالب،آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.
19.یک لوگو حرفهای که تداعی گر شما باشد ایجاد کنید تا دیگران با دیدنش براحتی آن را به خاطر سپرده و بعدها به وسیله آن شما را به خاطر آورند.
20.صاحبان برند های شخصی معتبر در حرفه خودتان را زیر نظر بگیرید و سعی کنید روشهایی که بوسیله آن برندشان را ترویج می کنند فرا بگیرید.
21.با توجه به فرهنگ خاص محیط حرفه ای تان سبک لباس پوشیدن شخصی تان را ایجاد کنید.
22.برای افزایش تاثیر برند شخصی تان در کمک به مردم پیشقدم و رهبر باشید.
23.خودتان را در رسانه ها برجسته کنید.
فرصتهایی را که میتوانید به وسیله آن در رسانه ها مطرح شوید بررسی کنید. کمترین نتیجه ای که به وسیله این روش به دست خواهید آورد اعتبار است .
24.اعتماد به نفس خود را به نمایش بگذارید.البته هرگز تکبر نداشته باشید وگرنه دیگران با شما احساس راحتی نخواهند کرد.
25.در بخش پرسش و پاسخ شبکه های معتبر اجتماعی مربوط به حرفه تان ،مشارکت فعال داشته باشید.
26. بخاطر اینکه بیشتر از یک فرد یا یک شرکت موثر باشید ،در مناسبت ها ی مربوط به حرفه تان معلومات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و در مورد آن سخنرانی کنید.
27.مطمئن شوید تصویرحرفه ای و مشخصات و پیام شما در تمام شبکه های اجتماعی و محیط وب یکسان منتشر شده باشد.
28.ابتدا کارتان را آنچنان با کیفیت انجام دهید که واقعا " شایسته دریافت جایزه باشد ،سپس برای دریافت جایزه درخواست کرده و خود را معرفی کنید. این تکنیک میتواند انبوهی از تاییدات و اعتبار مورد نیاز را به سوی برند شما روانه کند.
29.در کلاسهای آموزش نویسندگی شرکت کنید.
بهره وری
30.به طور موثر ارتباط برقرار کنید .
تمام روز را برای فعالیت در شبکه های اجتماعی و ساختن شبکه ارتباططی خودصرف نکنید .این کار را فقط در یک بازه زمانی مشخص و محدود انجام دهید.
31.انرژی خود را مدیریت کنید. ساختن یک برند شخصی ایجاد یک تعهد بسیار بزرگ است و همینطور شما باید در طول روز فعالیتهای زیادی را انجام دهید .
خوب فکر کنید برای ساخت برند شخصیتان انرژی خود را در چه جاهایی باید صرف کنید.
32.کوتاه ،مفید وبا ارزش سخن بگویید.
منبع:MBALAND.net
برند شخصی یا Personal Brandingچیست و چرا اهمیت دارد؟
تمام پیامهای مثبت در مورد زندگی حرفه ای تان که لازم است برای پیشرفت کسب و کار تان به مخاطبان هدف شما منتقل شود توسط برند شخصی شما انتقال پیدا می کند .
پس کیفیت انتقال این پیامها چه در نحوه ارسال و چه در نحوه دریافت توسط بازار هدف تان مستقیما" بر روند رشد کسب و کار شما تاثیر گذار است
حتی اگر شما کارمند یک اداره باشید و یا یک معلم و یا یک مغازه دار و فروشنده باشید(صاحب هر شغلی که باشید) توجه به برند شخصی شما و مدیریت ارتقا ء آن برای رسیدن به جایگاه بالاتر الزامی است .
کیفیت انجام بعضی از فعالیت های بسیار کوچک ،و یا عدم انجام آنها کیفیت برند شما را شکل می دهد .در اینجاتکنیک های لازم برای ارتقا ء برند شخصی تان را ذکر می کنم .امیدوارم با پیگیری مداوم این تکنیک ها در شکل گیری قوی برند شخصی تان و نهایتا"موفق شدن در ار تقاء کسب و کارتان موفق باشید.
شناسایی
در حوزه فعالیت تخصصی شما چه چیز هایی میتواند شما را از دیگر برند های شخصی ،متمایز کند؟
مثلا" اگر شما دبیر عربی دبیرستان هستید و یا حسابدار یک شرکت هستید ،با رعایت چه نکاتی در این" حرفه خاص "میتوانید خود را از دیگر همکاران تان بیشتر متمایز کنید؟
سعی کنید از زاویه دید گروه هدفتان به این موضوع بنگرید ،علائق،نگرانی ها،فعالیت ها واهداف آنها را بررسی کنید .
سعی کنید حداقل 5-10 نقطه تمایز با ارزش از دید مخاطبان گروه هدفتان شناسایی و آنها را با کیفیت بالا اجرا ء و همچنین پررنگ کنید.
2.بر محصولات و خدماتی را که ارائه میکنید شناخت کافی و فرا تر از حد متوسط به دست آورید .
درباره آنچه که به دیگران ارائه میکنید خواه یک خدمت خاص وخواه منابع و توانایی های خاص خوب فکر کنید .
3.استعداد هایتان را شناسایی کنید.
چه کارهایی را بهتر از دیگر افراد انجام میدهید؟
4.دیگران در باره شما چگونه فکر می کنند؟
برندتان را بررسی کنید ،به نجواهایی که در مورد برندتان به گوشتان میرسد دقت کنید.
بعضی از فعالیت هایتان را به فراخور شان و حرفه تان بصورتی قابل توجه انجام دهید .به جای اینکه کارها را از منظرخودبا کیفیت انجام دهید ،فعالیتهایتان را طوری انجام دهید که توجه و تشویق دیگران را برانگیزد.
مثلا " برای همان معلم عربی که قبلا" ذکر کردم ،تهیه و انتشار یک جزوه با برند شما و انتشار نسخه الکترونیکی آن در اینترنت و ویا نسخه چاپی آن بصورتی که دانش آموزان از یادداشت برداری در کلاس بی نیاز شوند و شما قادر باشید بیشتر در کلاس به رفع اشکال و کارکردن عملی بپردازید واقعا" از دید دانش آموزان با ارزش است .
7.شروع کنید و خاص باشید ،اینکه فقط از دیگران کپی کنید هیچ ارزشی ندارد.
8.در مورد احساسات و ارزشهای شخی تان خوب فکر کنید .چه چیز هایی را واقعا دوست دارید و از چه چیز هایی نمی توانید بگذرید؟
9.از دوستان و همکاران صادق تان بخواهید تا تصویر حرفه ای تان را برایتان ترسیم کنند.به این وسیله میتوانید یک بازخورد واقعی از وضعیت حال برند شخصی تان بدست آورید.
یک پیام بسازید
روشهای زیر را برای شناسایی بهترین روش برای انتشار پیام برند شخصی تان بکار برید .
10.یک پیام قابل لمس خود را بسازید .
در مورد سابقه و تخصصتان ،یک پاراگراف بنویسید که بتواند بصورت جامع منظور شما را برساند.
در مورد خودتان صادق باشید .هرگز پیامی ننویسید که با واقعیت تفاوت داشته باشد.
11.این پیام را با همه به بصورت یکسان به اشتراک بگذارید .مراقب باشید به افراد مختلف پیام ها ی مختلف نرسانید .برروی پیام اصلی خود تمکز داشته باشید.
مثلا" اگر پیام اصلی معلم عربی در مورد تدریس زبان عربی در دبیرستان تهیه شده است ، این اشتباه است به بعضی از افراد نیز یک پیامی در باره مترجمی زبان عربی بدهد.
یک از ملزومات اصلی ساخت برند شخصی با کیفیت ،تمرکز است.
12.با گروه هدفتان به وسیله ادبیات خاص حرفه تان طوری ارتباط برقرار کنید که آنها براحتی تشخیص دهند با چه کسی طرف هستند.
اعتماد
برند شخصی تان را طوری بکاربرید تا خودتان را به عنوان یک فرد حرفه ای قابل اعتماد در حوزه فعالیتتان معرفی کنید.
13.فکر کنید در هر فعالیت حرفه ای که انجام می دهید ،چگونه میتوانید برای دیگران مفید تر باشید؟
14.همانطور که در مورد خودتان پیام می فرستید همانطور هم زندگی کنید.
برای ایجاد اعتبار ، از خودتان سیگنالهایی مبتنی بر اعتماد،شفافیت و تخصص منتشر کنید .
15.هرگز چیزی را که نمی توانید انجام دهید و یا ارائه کنید به کسی قول ندهید.
16.به فرایند سرایه گذاری بر روی برند و باور آن متعهد باشید.(همیشه در حال ارتقاء حرفه ای خود باشید)
17.یک مجموعه قابل ارائه و با کیفیت از نمونه های عینی موفقیت های قبلی شغلی ، نظرات دیگران و هرآنچه که بتواند نشان دهد شما در این زمینه خاص عالی عمل میکنید ،فراهم کنید.
18. با نوشتن مطالب تخصصی جالب،آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.
19.یک لوگو حرفهای که تداعی گر شما باشد ایجاد کنید تا دیگران با دیدنش براحتی آن را به خاطر سپرده و بعدها به وسیله آن شما را به خاطر آورند.
20.صاحبان برند های شخصی معتبر در حرفه خودتان را زیر نظر بگیرید و سعی کنید روشهایی که بوسیله آن برندشان را ترویج می کنند فرا بگیرید.
21.با توجه به فرهنگ خاص محیط حرفه ای تان سبک لباس پوشیدن شخصی تان را ایجاد کنید.
22.برای افزایش تاثیر برند شخصی تان در کمک به مردم پیشقدم و رهبر باشید.
23.خودتان را در رسانه ها برجسته کنید.
فرصتهایی را که میتوانید به وسیله آن در رسانه ها مطرح شوید بررسی کنید. کمترین نتیجه ای که به وسیله این روش به دست خواهید آورد اعتبار است .
24.اعتماد به نفس خود را به نمایش بگذارید.البته هرگز تکبر نداشته باشید وگرنه دیگران با شما احساس راحتی نخواهند کرد.
25.در بخش پرسش و پاسخ شبکه های معتبر اجتماعی مربوط به حرفه تان ،مشارکت فعال داشته باشید.
26. بخاطر اینکه بیشتر از یک فرد یا یک شرکت موثر باشید ،در مناسبت ها ی مربوط به حرفه تان معلومات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و در مورد آن سخنرانی کنید.
27.مطمئن شوید تصویرحرفه ای و مشخصات و پیام شما در تمام شبکه های اجتماعی و محیط وب یکسان منتشر شده باشد.
28.ابتدا کارتان را آنچنان با کیفیت انجام دهید که واقعا " شایسته دریافت جایزه باشد ،سپس برای دریافت جایزه درخواست کرده و خود را معرفی کنید. این تکنیک میتواند انبوهی از تاییدات و اعتبار مورد نیاز را به سوی برند شما روانه کند.
29.در کلاسهای آموزش نویسندگی شرکت کنید.
بهره وری
30.به طور موثر ارتباط برقرار کنید .
تمام روز را برای فعالیت در شبکه های اجتماعی و ساختن شبکه ارتباططی خودصرف نکنید .این کار را فقط در یک بازه زمانی مشخص و محدود انجام دهید.
31.انرژی خود را مدیریت کنید. ساختن یک برند شخصی ایجاد یک تعهد بسیار بزرگ است و همینطور شما باید در طول روز فعالیتهای زیادی را انجام دهید .
خوب فکر کنید برای ساخت برند شخصیتان انرژی خود را در چه جاهایی باید صرف کنید.
32.کوتاه ،مفید وبا ارزش سخن بگویید.
منبع:MBALAND.net