ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


آخرین اخبار روزانه خودرو
زمان کنونی: 05-25-2024, 02:00 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان
نویسنده: صدفی
آخرین ارسال: hamedkhan
پاسخ:
بازدید: 24369

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 32 رأی - میانگین امیتازات : 3.03
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آخرین اخبار روزانه خودرو
05-03-2013, 08:04 PM
ارسال: #104
RE: آخرین اخبار روزانه خودرو
به درد نخورترین خودروهای جهان

در روزهایی که جهان گرسنه خودرو بود، رنو بیش از 2 میلیون دستگاه از این تابوت مقوایی را در سرتاسر دنیا فروخت. رنو دافین با ظاهری خسته و پژمرده، بسیار ناامن و کندرو بود، آن‌قدر که حتما شایسته جایگاهی در میان ...انه‌ترین خودروهای ساخت بشر است.
اقتصاد آنلاین: فهرست کردن بهترین یا بدترین خودروهای ساخت بشر کاری سهل و ممتنع است و البته هر فهرستی که تنظیم شود بدون شک موافقان و مخالفانی خواهد داشت، اما هدف در اینجا به صف کردن خودروهایی است که نه خوب‌اند و نه بد، بلکه مضحک و به‌دردنخور یا حتی ...انه‌اند.

اولین ویژگی مشترک خودروهای این فهرست آن است که مردم هنگام مواجهه با آنها یا از بخت بدشان پس از خریدن آنها از خود می‌پرسند: «وقتی این را می‌ساختند، واقعا چه فکری می‌کردند؟»، و دوم این است که تولید تقریبا همگی‌شان پس از چند سال متوقف شد. این خودروهای سنگین، کند، زشت و بی‌خاصیت و بی‌کیفیت احتمالا نتیجه یک ندانم‌کاری بزرگ، عدم خلاقیت و بی‌توجهی به تمام ویژگی‌هایی است که لازمه یک خودروی خوب است.

۱ رنو دافین، ساخت 1956. دافین یکی از اولین خودروهای ساخت فرانسه پس از جنگ جهانی دوم است. اگرچه انتظار از صنعت خودروی آن روزها چندان زیاد نیست، این خودرو را چنان ساخته‌اند که به نظر می‌رسد اگر طراح و مهندسش به جای خودروسازی به کلاس آشپزی می‌‌رفتند، فرانسه بعد از جنگ نفع بیشتری می‌برد.

در روزهایی که جهان گرسنه خودرو بود، رنو بیش از 2 میلیون دستگاه از این تابوت مقوایی را در سرتاسر دنیا فروخت. رنو دافین با ظاهری خسته و پژمرده، بسیار ناامن و کندرو بود، آن‌قدر که حتما شایسته جایگاهی در میان ...انه‌ترین خودروهای ساخت بشر است.

۲ آمفی‌کار (Amphicar)، ساخت سال 1961. آمفی‌کار نمونه کاملی است از تلاشی عبث برای ساخت خودرویی چندکاره؛ یک خودروی افتضاح و قایقی بدتر از آن که به طرز حیرت‌آوری بین سال‌های 1961 تا 68 تعداد 4 هزار دستگاه از آن ساخته‌اند.

این خودرو قرار بوده قایق هم باشد و راننده نگون‌بختش بتواند با آن در رودخانه هم براند. هر وسیله دیگری، هرچه باشد، حتما گزینه بهتری است.

۳ اسکریپس بوت بی‌-اتوگو (Scripps-Booth Bi-Autogo)، ساخت 1913. خودروی آخر این فهرست پدیده‌ای است که احتمالا نتیجه اولین کج‌اندیشی قرن بوده و کسی به جز طراحش دقیقا نفهمید برای چه کاری ساخته شده است.

وسیله نقلیه‌ای با نزدیک به 5/1 تن وزن که دست‌کم معلوم است با الهام از طرح کلی موتورسیکلت ساخته شده است. جمیز اسکریپس بوت که نتیجه تلاشش را با افتخار به نام خود ثبت کرده، به گزارش وال استریت ژورنال بی‌تردید ...انه‌ترین خودروی دیترویت را ساخته است.

۴ پونتیاک آزتک، ساخت سال 2001. معروف است که راه جهنم را باید با پونیتاک آزتک راند. احتمالا نیت سازندگان آزتک خیر بوده، طراحی داخلی‌اش هم نسبتا خوب بوده و بد هم سواری نمی‌داده، اما حقیقتا یکی از زشت‌ترین فرآورده‌های صنعت خودرو بوده است.

از سپر بی‌ریخت جلو تا همتای عقبی‌اش، پونتیاک آزتک ترکیبی ناشیانه است از پلاستیک و فولاد و شیشه.

۵ خودروی اسبی بدون اسب، ساخت 1899. نگنجاندن این پدیده واقعا خنده‌دار می‌توانست بزرگ‌ترین اشتباه فهرست ما باشد.

آقای یوریا اسمیت مثلا قصد داشته با این ابتکار منحصر‌به‌فردش آدم‌ها را از عصر کالسکه و گاری‌های اسب‌کش به عصر «خودرو» ببرد. مجله تایم درباره این خودرو نوشته که آقای اسمیت پیشنهاد داده نیم‌تنه اسب در جلوی اسباب‌بازی‌اش چیزی شبیه باک باشد و سوخت خودرو را در آن بریزند. عجب نبوغی!

۶ چِوی SSR، ساخت 2003. این شاهکار شورلت پاسخ یک پرسش ساده است: چه کسی این خودرو را می‌خواهد؟ چِوی SSR هیچ منطقی ندارد؛ رودستری بی‌قواره با طراحی مغشوش که سقفش هم متحرک است و همچنین پنجره‌هایی کوچک که هیچ تناسبی با موتور بزرگ V8 آن ندارد.

جنرال موتورز ممکن است بگوید 250 دستگاه از آن را ظرف 3 سال فروخت یا به عبارتی قالب کرد، اما اگر این‌قدر پرطرفدار بود معلوم نشد چرا در سال 2006 تولیدش متوقف شد.

۷ فولر دی‌ماکسیون (Fuller Dymaxion)، ساخت 1943. یکی دیگر از آن خودروهای گرفتار سندروم چندکارگی؛ طراحی و ساخت خودرویی که هم هواپیما باشد و هم قایق و سپس عرضه کردنش به بازار واقعا کار دشواری است، اما آر.

باک‌مینیستر فولر، طراح این هیولا، از پس کار خوب برآمده و نتیجه این است که می‌بینید؛ خودروی مضحکی که می‌پرد یا هواپیمایی که در جاده هم می‌رود.

۸ کادیلاک سیمارون، ساخت 1981. ایده بدی که وقتی رنگ واقعیت گرفت بدتر هم شد. جنرال موتورز در آن روزها به خودرویی با مصرف متعادل سوخت نیاز داشت، بنابراین قیمت چِوی کاوالیر را دو برابر کرد، برخی امکانات عادی را به آن اضافه کرد و اسمش را گذاشت کادیلاک سیمارون؛ نتیجه شورلتی شد که یک کادیلاک پشت آن قایم شده است. سیمارون خودرویی بیش از حد عادی است با چهار سیلندر و چهار دنده، بی‌هیچ پیچیدگی و درعین‌حال خشک و انعطاف‌ناپذیر. عجیب آنکه 7 سال تمام هم پای ثابت بازار خودرو بود.

۹ کرایسلر PT کروزر، ساخت 2005. کرایسلر کروزر یادآور روزهایی است که فقط مردها، با کلاه‌هایی بزرگ بر سر، رانندگی می‌کردند.

سقف این خودرو متحرک بود و تناسب نصفه و نیمه‌اش دقیقا وقتی به کلی از دست می‌رفت که سقف کنار می‌رفت، در آن لحظه کرایسلر کروزر به رقیب سرسخت پونتیاک آزتک برای کسب عنوان ابلهانه‌ترین مجسمه متحرک دهه تبدیل می‌شد، اما مشکل اصلی آنجا بود که سقف دوباره خودرو را می‌پوشاند و زشتی رقت‌بارش از دو فرسخی توجه هر طراح و مهندس تازه‌کاری را جلب می‌کرد.

۱۰ هامر H2، ساخت 2001. جنرال موتورز ساخت این خودرو را پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر آغاز کرد. قرار بود این خودرو ابزاری باشد برای ماجراجویی‌ها در دشت و بیابان یا پیشبرد پروژه‌های اکتشافی و تحقیقاتی در مناطقی چون خاورمیانه، اما به سرعت به نمادی از مصرف‌گرایی و زیاده‌روی آمریکایی و بی‌تفاوتی نسبت به محیط زیست تبدیل شد. مصرف بالای سوخت و اندازه بزرگش به کار هیچ شهروند عاقلی نمی‌آمد و جنرال موتورز سرانجام با شروع بحران اقتصادی در سال 2009 تولیدش را متوقف کرد.

کلام تو عصای معجزه گر توست سرشار از سحر و اقتدار هرچه به زبان جاری کنی متجلی میشه خواه مثبت خواه منفی
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: MARYAR , mir abbas , mjdehghani
ارسال پاسخ 


پیام های داخل این موضوع
RE: آخرین اخبار روزانه خودرو - صدفی - 05-03-2013 08:04 PM

موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  قیمت و نوسانات بازار خودرو کامیار کاظمی 24 7,186 07-13-2019 01:29 AM
آخرین ارسال: criswizard
  چند اشتباه بزرگ هنگام خرید خودرو mallarme 3 2,718 01-14-2018 01:06 PM
آخرین ارسال: peddy71
Bug مشاوره با شما (کاور خودرو) m.alizade 5 1,725 08-18-2017 11:13 AM
آخرین ارسال: m.alizade
  خرید وفروش خودرو فرسوده golro 8 2,871 04-20-2015 12:31 PM
آخرین ارسال: محمد احمدی66
  مشاوره خرید خودرو P@RSA 14 3,344 08-20-2014 08:19 AM
آخرین ارسال: hotdvd
  راهکارهای طلایی برای خرید خودرو دست دوم صدفی 2 3,072 07-01-2014 12:13 AM
آخرین ارسال: hamid.terry
  مشاوه خرید خودرو nader1095 9 2,644 07-08-2013 07:33 AM
آخرین ارسال: nader1095
  كاهش بي‌سابقه توليد خودرو در ايران صدفی 0 1,103 05-16-2012 01:37 PM
آخرین ارسال: صدفی
  واردات خودرو از 9 شرکت خارجی ممنوع می شود صدفی 3 1,839 04-18-2012 06:39 PM
آخرین ارسال: کامیار کاظمی
  در سال ۹۰ چقدر خودرو تولید کردیم؟ صدفی 2 1,363 04-17-2012 10:23 AM
آخرین ارسال: mjdehghani
  مشخصات فني ماشين هاي ايران خودرو+عكس اقاي ايـــده 3 2,714 02-28-2012 09:01 PM
آخرین ارسال: 3ObHaN
  ایران خودرو پولدارترین شرکت ایران اقاي ايـــده 0 1,237 02-28-2012 08:47 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  آیا واردات خودرو رشد می‌کند؟ اقاي ايـــده 0 972 02-28-2012 07:49 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  ارزان ترین خودرو ایران از راه رسید اقاي ايـــده 0 1,234 02-28-2012 07:46 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  اخبار خودرو تنها فقط در اينجا اقاي ايـــده 0 1,063 02-28-2012 02:04 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  نیتروژن مهمان لاستیک خودرو شما اقاي ايـــده 0 969 02-28-2012 01:59 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  استاندارد هاي روز خودرو اقاي ايـــده 0 915 02-28-2012 01:53 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  نيك و بد خودرو ملی چيست؟ اقاي ايـــده 0 963 02-28-2012 01:31 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  سلطان واردات خودرو 3ObHaN 1 1,190 12-26-2011 07:29 PM
آخرین ارسال: mjdehghani

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS