ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
۳۰ اشتباه کسب و کارهای کوچک که پولشان را هدر میدهد زمان کنونی: 05-05-2024, 01:12 AM |
|||||||
|
۳۰ اشتباه کسب و کارهای کوچک که پولشان را هدر میدهد
|
02-01-2012, 01:43 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 02-01-2012 01:45 PM، توسط مهدی گل محمدی.)
ارسال: #1
|
|||
|
|||
۳۰ اشتباه کسب و کارهای کوچک که پولشان را هدر میدهد
صاحبان کسب و کارها معمولا در اوایل راه انداختن تجارتشان اشتباهاتی میکنند که باعث میشود مقدار زیادی از پولشان هدر رود. سایت «مدیرعاملهای زیر ۳۰ ساله» در یک بررسی، از تعدادی از صاحبان کسب و کارهای کوچک پرسیده است که فکر میکنند بیشترین اتلاف هزینه کسب و کارهایشان در کجاها اتفاق افتاده است. محورهای عمده پاسخها اتلاف هزینه در زمینه فضای اداری، بازاریابی و استخدام کارکنان بود. این فهرست میتواند به شما کمک کند از این اشتباهات پیشگیری كرده و در سرمایه گذاری و مدیریت هزینههای کسب و کارتان موثرتر عمل کنید.
1- تبلیغات بد: اغلب صاحبان کسب و کارهای کوچک نوپا مورد حمله تبلیغاتچیهای زیادی برای فروش فضای آگهی قرار میگیرند. پیش از تصمیمگیری تحقیق کنید و مشخص کنید که آیا مشخصات مشتریان شما با مخاطبان تبلیغات آنها منطبق است یا نه. خود را درگیر تعهدات دراز مدت نکنید. اگر شرکتهای تبلیغاتی به کارشان تعهد داشته باشند، اجازه میدهند که در یک دوره آزمایشی با آنها کار کنید. کریس سونجو از LoveBookOnline.com 2- در طول تجربه 22 ساله ام در زمینه کسب و کار، رایج ترین و بزرگترین اتلاف پول برای كارآفرينان و صاحبان کسب و کارهای کوچک را هزینه برای جا و مکان میدانم. من هم در ميان تاجران تحصیلکرده و هم تاجران جوان و تازه كار دیده ام که بيش از حد نياز برای ساختمان، اجاره بها و تجهیزات هزينه كرده و پول هدر داده اند. ریچ پترسون از PattersonBrands.com 3- جایی که من دیده ام مشتریان ما بیشترین پول را هدر میدهند، در هزينه كردن برای وب سایت های سفارشی است که نيازي به آن ندارند. اکنون شرکتهای بزرگ زیادی هستند که راهكارهاي مبتنی بر الگوهاي آماده را برای هر نوع سایتي ارائه میدهند که میتواند تا زمانی که نیازهای اصلی کسب و کارتان مشخص میشود با این کار هزینههای یک کسب و کار کوچک را پایین نگه داشت. لئونا لوری از ohleona.com 4- هدر دهنده شماره یک پول در کسب و کارهای جوان یکی صرف هزينه گزاف براي تهيه یک طرح کسب و کار و دیگری برونسپاری توسعه محصولاتشان است. اولی هدر دادن وقت و پولتان است، چون معمولا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شرکت شما با یک صفحه گزارش قضاوت میکنند و دومی نيز نشان میدهد که تیمتان به اندازه کافی قوی نیست و به احتمال زیاد رقبا شما را از میدان به در خواهند کرد. مایک آیوی از RentSavvy.com 5- بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی غیر قابل سنجش: یکی از بزرگترین موارد اتلاف پول، به كار گرفتن يك شرکت روابط عمومی، بازاریابی یا تبلیغاتي است که عملکردش به راحتی قابل اندازه گیری نبوده و شرکت در برابر عملکردش پاسخگو نیست. رایان هیمل از BIDaWIZ.com 6- به نظر من در بسیاری از موارد، استخدام کارمند بیش از حد نياز، حوزه ای است که کسب و کارهای کوچک و یا کارآفرینان تازه کار در آن پولشان را هدر میدهند. صاحبان يك کسب و کار جدید، باید سعی کنند بدون افت کیفیت تا جايي كه ميتوانند کارهایشان را خودشان انجام دهند و از نيروهاي کمکي موقت یا پاره وقت استفاده کنند. ژاکلین تروتا از MuseumWayPearls.com 7- يكي از تلههاي بزرگ براي کسب و کار این است که دنبال تجهیزات پر زرق و برق و روشهای پیچیده باشیم بدون اینکه بدانیم در عمل به چه درد میخورند. احتمالا شما به هیچ یک از این موارد نياز جدي ندارید: کامپیوتر جدید، میز كار جدید، کت و شلوار جدید، مدل موی جدید و هر چیز جدید دیگری. کین جمیسون از HoodWebManagement.com 8- هزینه بد صرف شده براي بازاریابی: بيشتر کارآفرینان قبل از اینکه بتوانند به مهمترين سوال پاسخ بدهند، پول خود را در بازاریابی صرف میکنند. اينكه چرا باید یک مشتری بالقوه محصول یا خدمت من را بخرد و نه مال رقبای من را؟ گام دوم: چگونه میتوانم به بخشی از بازار که به آنچه ارائه میدهم، علاقه دارد دست يابم؟ داگ و پولی وایت از WhitestonePartnersInc.com 9- هزینه های خدمات حقوقي برای کسب وکارهای تازه کار میتواند هزاران دلار برایشان تمام شود. من وکیل نیستم و حرفم توصیهاي حقوقی نیست، اما به احتمال زیاد کارآفرینان خودشان بدون وکیل میتوانند از عهده کاغذ بازی شرکتشان، برآیند. آلن از InterviewSuccessFormula.com 10- یکی از شيوههاي اتلاف پول در کسب و کارهای کوچک این است که یک کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک اجرا کنند، بدون اینکه هیچ گونه اطلاعی از نحوه مدیریت آن داشته باشند. كمپينهاي پرداخت به ازای کلیک عالی است، اما اگر مطمئن نیستید که چگونه این کمپین را درست مدیریت کنید، باید آن را برونسپاری کنید. کریس وایز از guidelinecentral.com 11- زیرساختهای غیر ضروری، وثیقه زیاد برای نام تجاری، هزینه های حقوقي و تبلیغات سنتی. کارآفرینان جوان که هنوز هیچ مشتری ندارند، لازم نیست یک سیستم CRM داشته باشند، یا ایده هایی را ثبت کنند که هنوز ارزششان ثابت نشده است. آدام واگنر از Go Media, Inc 12- کپی کردن شیوه های کارآفرینان دیگر (اعم از استراتژی بازاریابی، رسانههای اجتماعی، ارائه دهندگان خدمات کمک های مالی) که شباهتي به وضعيتي آنها ندارند. جو آبراهام از Entrepreneurial DNA 13- بزرگترین اتلاف پول تصمیمگیری ضعیف است. صاحبان کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان باید از اول خوب تصمیم بگیرند. آنها حاشيه امنیت شرکتهای بزرگتر را ندارند. سینا شارپ از sharpmarket.com 14- صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب بیش از حد وقت خود را برای انجام وظایفی که هیچ تجربه قبلی در آن ندارند هدر میدهند و همانطور که میدانیم وقت طلا است. در عوض، آنها باید بر روی نقاط قوت کسب و کار خود تمرکز كنند و آنچه را كه در آن ضعيف هستند به نيروهاي قابل اعتماد بيروني محول كنند. کریستینا را ، مدیر Buzz Creators 15- روش شماره يك اتلاف پول برای کسب و کارهای کوچک بازاريابي از طريق توییتر و ف/ی/س/ب/و/ک است. اغلب شرکتها نمیدانند چگونه این کار را به طور موثر انجام دهند، فقط چیزهایی شنیده اند و باور کرده اند. آنها کلی زمان و پول صرف رویای رسانه های اجتماعی می کنند ولي اغلب، اين رویا برايشان تبديل به کابوس هدر رفتن پول و زمان ميشود. برت مارتینز از BertMartinez.com 16- بزرگترین اتلاف پول در کسب و کارهای کوچک در حوزه منابع انسانی است. مقدار زمان، پول و تلاشی که صرف استخدام یک فرد و آموزشش می شود خیلی زیاد است. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید شرکت فردي مناسب با مهارت های درست و نگرش مناسب برای آن شغل خاص را استخدام کرده است. ریچ از empireofhope.com 17- بزرگترین چیزی که من می بینم کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان پولشان را در آن هدر می دهند، بازاریابی گران و ساخت وب سایتهای پیچیده است. ساخت بروشور، آرمها و وب سایتهای پیچیده قبل از اینکه پیام به اندازه کافی تکامل یافته باشد، اتلاف وقت و پول است. بانی هریس از WaxMarketing.com 18- بیفایده ترین هزینه های کسب و کارهای نوپا را میتوان تمايل زودهنگام به توسعه دانست. وقتی یک کسب و کار نوپا با سرعتي بیش از حد رشد میکند، زاویه دیدش تونلی میشود و فقط بر یک جنبه از کسب و کارش تمرکز میکند. این رشد و تازه به دوران رسیدگی خودش را در تمایل شرکت برای ابراز وجود نشان میدهد. چنين شرکتهای نوپا که تازه پولی به هم زده اند، آن را صرف فضاهای اداری شیک پر از کامپیوترها و ابزارهاي تكنولوژيك جدید میکنند. Alex Wall 19- بسیاری از کارآفرینان جدید فکر میکنند باید به کسی برای بهینه سازی در موتورهاي جستجو پول بپردازند. با این حال، ارائه محصولات/ خدمات خوب، محتوای خوب در سايت و وبلاگ و استفاده از رسانه های اجتماعی رايگان یک راه حرفه ای برای بالاتر رفتن رتبه تان در موتورهای جستجو است. در عوض این پول را می توانید در جای بهتری استفاده کنيد. شیلوندا داونینگ Virtual Work Team LLC 20- صرف هزینه برای برونسپاری خدمات: عمده اين هزینه در حوزه خدمات حقوقی، بانکی و مشاوره است که میتواند بسیار گران تمام شود و به خصوص در اوایل کار میتوانيد با كمي زحمت شخصي بیشتر از این هزینه ها اجتناب کنید. بن واگنر ، مدیر عامل شرکت LifeKraze 21- من فکر میکنم بزرگترین مصرف پول اجاره فضای اداری است، اگر میتوانید در مراحل اولیه کار در خانه کار کنید. امكانات جديد فناوری این امکان را میدهد که محل کار مجازی نیز عملکرد خوبي داشته باشيد. نیک رابینسون از Social Media HQ 22- بدون شک، بزرگترین منبع اتلاف پول بازاریابی بی اثر است، چون اغلب کسب وکارهای تازه کار، صاحبان کسب و کار کوچک و کارآفرینان هیچ چیز در مورد بازاریابی نمیدانند. این کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک فريب شرکتهای بازاریابی را خورده اند که معتقدند بازاریابی بروشورهای براق، آرم های پیچیده و وب سایتهای فانتزی است در حالی که كليد بازاریابی جلب توجه و برقراری ارتباطات موثر است. هوگلند اسمیت نویسنده كتاب Be the Red Jacket 23- يكي از شيوههاي هدر دادن پول صرف آن براي فضای اداری و مبلمان است. فقط كافيست یک فضای خلاق پیدا کنید که بتوانید در آن فکر و كار کنید. شما وکیل نیستید که ساعتی صدها دلار میگیرد تا دفترش را با مبلمان لوکس نمايش دهد. الی ناتان از Promoting Group 24- هزینه كردن براي اقلام سخت مانند فضای اداری، سیستمهای تلفن، و غیره در حالي که هنوز مشتری ندارند اشتباه است. همچنین از آنجا که وقت طلاست، یک اتلاف دیگر تمرکز بیش از حد بر روی رسانههای اجتماعی و باور به این است که «دوستان» و «پیروان» همان خریداران هستند. مایکل جی وان Osch از thinktankmen.com 25- تبلیغاتی که حتی هزینه خودش را هم در نمي آورد: اين روزها کلی شيوه جذاب و سرگرم کننده برای صرف بودجه تبلیغات وجود دارد، اما فقط چند تای آنها هزینهشان را از طریق مشتریان برمیگردانند. کارآفرینان باید در مورد ميزان پاسخ گرفتن از اين تبيلغات، ميزان فروش و سفارشها واقع بين باشند تا درک درستی از میزان تاثیر بالقوه یک کمپین تبلیغاتی به دست آورند. پل شارتر از Minimus.biz 26- تبلیغات سنتی: مصرف کننده امروز از كودكي ياد گرفته که تبلیغات را نادیده بگیرد. اگر در مجلات تبلیغی میبینیم، چشممان اطراف آنها به دنبال محتوای مجله میگردد، یا در رادیو هر وقت که تبلیغ شروع شد، ایستگاه را تغییر میدهیم تا موسیقی گوش کنیم. آنتونی کادیاسپاتی از ActivistEyewear.com 27- من فکر می کنم یکی از بزرگترین موارد اتلاف پول Adwords گوگل است، که اگر ندانید چگونه به درستی از آن استفاده کنید میتواند کیف پولتان را خالی کند. این موضوع برای من اتفاق افتاده و هیچ بازگشت سرمایهای در کار نبوده است. وبلاگنویسي از این روش موثرتر است. ملانی هیوود از SmartySaver.com 28- مهمترين منبع هدر رفتن پول در محل کار، استفاده ناکارآمد از پرسنل است. صاحبان کسب و کارهای جدید باید با راههايي عملی به کارمندان خود آموزش دهند كه از وقت خود به طور موثر استفاده کنند تا كارشان تاثير روشني بر بازگشت سرمايه داشته باشد. اگر کارمندان شما زمان زیادی صرف فیسبوک يا كارهايي بي نتيجه مي كنند، پس حقوقی که میگیرند صرف کاری نمیشود و فقط همین امر میتواند کسب و کارتان را به سقوط بکشاند. مارک مک لافلین از Results Marketing 29- ما بر این باوریم که بزرگترین اتلاف پول برای کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان در ابتدای کار، استخدام کارمندان زیاد است. به جای استخدام کارکنان، استفاده از کارآموزان یک منبع خوب کمک هستند و از اين طريق صاحبان کسب و کارها و کارآفرینان فرايند تفویض کار را ياد مي گيرند و وقت و انرژی خود را بر جنبه های تولیدی و سودآور کسب و کار خود متمرکز کنند. اریکا اسپربر از SuperInterns.com 30- بي ترديد بزرگترین اتلاف پول در کسب و کارهای کوچک، استخدام نيروهاي بياستعداد است. بسیاری از کارآفرینان بودجه زیادی ندارند اما بزرگترین اشتباه انتخاب افراد بر اساس بودجه است. تجربه نشان ميدهد: بهترین استعدادها را پیدا کنید و اجازه دهید کارشان را انجام دهند. این استعدادها چندین برابر هزینه های خود را به شرکتتان برمیگردانند. مایک توماس، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Mommy’s Medicine Cabinet آنچه ویرانمان میکند روزگار نیست حوصله های کوچک و آرزوهای بزرگ است!
مغز ما یک دینام هزار ولتی است که شوربختانه اکثر ما به اندازه یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم
|
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
راه اندازی کسب و کار در گرجستان | ناصر صادقی | 1 | 6,144 |
01-27-2019 01:57 PM آخرین ارسال: jagvar300 |
|
عمده فروش لباس زیر زنانه که به صورت چکی کار کنه ؟؟ | narges azari | 5 | 5,368 |
04-28-2017 12:19 AM آخرین ارسال: hima |
|
کسب و کار با سرمایه کم | javadhe | 1 | 1,793 |
03-25-2017 11:34 AM آخرین ارسال: مظاهر |
|
راه اندازی کسب و کار طراحی و چاپ بنر و... | sanaz777 | 3 | 1,735 |
02-25-2017 07:43 AM آخرین ارسال: souraia |
|
شروع کسب و کار (ترجیحا میوه فروشی) | lotfali123 | 0 | 773 |
01-01-2017 08:57 PM آخرین ارسال: lotfali123 |
|
چرا کسب و کار من با موفقیت روبرو نشد | barati_a | 3 | 609 |
05-19-2016 07:22 AM آخرین ارسال: aligoli |
|
کسب کار با پنجاه میلیون | elfy | 8 | 3,308 |
12-28-2015 01:12 PM آخرین ارسال: moele |
|
نحوه کسب درامد اینترنتی | banoo11 | 0 | 591 |
11-10-2015 02:34 AM آخرین ارسال: banoo11 |
|
ایده کسب سود میلیونی از تولید دکمه | mehdi098 | 16 | 15,736 |
11-12-2014 04:33 PM آخرین ارسال: saeed269 |
|
سود قهوهخانهها ماهانه ۳۰ میلیونتومان | کامیار کاظمی | 21 | 7,956 |
10-20-2014 03:42 PM آخرین ارسال: mahdy.rahmany |
|
وقتی یک بازاریاب چینی ایرانیان را گرد مغز! می خواند. | کامیار کاظمی | 15 | 2,871 |
10-08-2014 11:47 PM آخرین ارسال: soshiant |
|
با 5 میلیون تومان چه کاری را به عنوان شغل دوم میشه شروع کرد ؟ | محسن121 | 8 | 22,489 |
06-17-2014 10:45 AM آخرین ارسال: مینا جووون |
|
سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص | BEYOND | 13 | 4,963 |
09-02-2013 01:29 PM آخرین ارسال: BEYOND |
|
برای سرمایه گذاری موفق ۸ قانون زیر را آویزه گوش تان کنید | مهرشاد میردائمی | 6 | 3,160 |
08-08-2013 12:04 AM آخرین ارسال: jahanagahi |
|
راهنمای گام به گام برای ایجاد کسب و کار بخش اول: کارآفرین درون خود را فعال کنید. | karafarin | 0 | 1,674 |
03-19-2013 01:21 PM آخرین ارسال: karafarin |
|
چطور می توان وارد بازار کسب و کار محصولات زیبایی و لاغری شد؟ | پرواز | 0 | 694 |
01-08-2013 03:43 PM آخرین ارسال: پرواز |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان