ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
زمان کنونی: 05-03-2024, 04:20 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: kafshduzak
آخرین ارسال: kafshduzak
پاسخ: 8
بازدید: 2562

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امیتازات : 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
01-20-2012, 02:04 AM (آخرین ویرایش در این ارسال: 01-20-2012 02:06 AM، توسط kafshduzak.)
ارسال: #1
قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
یه سلام دیگه به دوستان میلیاردرم ( بد جوری عادت کردم به اینجا ها ! )
میخوام به امید خدا یه مجموعه تایپیک راه بندازم از منابع رایگانی که در اختیار دارم و اونها
رو اینجا قرار بدم تا با همدیگه لذتشون رو ببریم.
هر دفعه یکی از کتاب هایی که دارم مطالعه میکنم و نکاتی که مهم هستن رو اینجا واستون مینویسم و میگم که من چی فهمیدم و اگر مغزم یاری داده مثالی هم همراهش میزنم.
امیدوارم مفید واقع بشه.

اولین کتاب مدیریت بازریابی تالیف و ترجمه استادان : دکتر روستا - دکتر ونوس و دکتر ابراهیمی هستش.

فصل اول - معرفی بازریابی

نکته 1--> بازریابی یعنی فرآیند ارضای نیاز و خواسته های بشر
اول نرین یه محصول اختراع کنید و بعد برین بفروشین اول نیاز رو تشخیص بدین واسه اون نیاز یه راه حل اراه کنید.

نکته 2--> محصول یعنی کالا و خدماتیکه واسه مشتری فایده داره و مشکلی از مشکلات اون رو حل میکنه

نکته 3--> مارکتینگ شامل چند جنبه هستش :
بازارگرایی : باید ببینید توجه مشتری به بازار چگونه هستش
بازارگردانی : باید بازار رو از طریق مدیریت اداره کرد
بازارداری : باید به فکر این باشین که افزایش یا حفظ مشتری داشته باشین
بازارسنجی : همیشه گذشته و امروز رو مقایسه کنید از نتیجه کالا ها و خدماتتون راضی هستین ؟؟؟
بازارگردی : باید بگردین رقیبانمون چه محصولی ارائه کردن ؟؟ تو ویترین جهانی چی موجوده ؟؟؟ اون طرف دنیا چطوری محصول مارو ارائه میکنن
بازارگرمی : باید تبلیغ کنید دیگه باید آماده باشین واسه رقابت.یادتون نره که تمام رقیبای شما وقتی از خواب پا میشن هم قسم میشن هر کاری انجام بدن تا مشتری شما رو به سمت خودشون جذب کنن
بازارسازی : باید ببینید میخواین کجای بازر باشین ؟ یه خرده فروش میخواین باقی بمونید ؟؟ یا نه میخواین رهبر بازر باشین ؟؟؟ یه درصدی از بازار رو میخواین یا کل بازار ؟؟؟
بازریابی : بازارتون رو بخش بندی کنید و برای هر بخش محصول مطابق با اون بخش رو ارائه کنید.
بازارشناسی : بازارها - مشتری ها - کالاها و خدمات رو شناسایی و بررسی کنید

نکته 4--> تقاضای پنهان یعنی عده ی زیادی از مردم نیاز شدید مشترکی دارن و دکتر روستا تاکید میکنه هر وقت از صحبت های دوستانتون ای کاش - اگر شنیدین گوش به زنگ باشین که یه تقاضای پنهان داره به شما چشمک میزنه.

خوب اینها نکاتی بود که من پس از مطالعه دوباره کتاب در فصل اول اون ها رو یاد داشت کرده بودم و به زودی برمیگردم با نکات مربوط به فصل دوم.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: arash67 , مهدی گل محمدی , کامیار کاظمی , jahanagahi , ايران , papuon , ناصر صادقی , arash1367 , aaftaab24 , mosafere55 , thebigsatan , نرگس فیاض
01-23-2012, 05:16 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 01-23-2012 05:18 PM، توسط kafshduzak.)
ارسال: #2
RE: قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
خوب دوستان عزیزم بابت تاخیر معذرت میخوام و اومدم با مطالب و نکته های فصل دوم : برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

نکته1--> جلب رضایت مشتری باعث موفقیت شرکت هاست ( واسه به دست آوردن جلب رضایت مشتری باید فراتر از حد انتظارات مشتری ظاهر بشین باید غافلگیرش کنید)
نکته2-->هر شرکتی باید برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود برنامه ریزی کنه و استراتژی خودش رو تنظیم کنه
نکته3-->امروزه باید به جای اینکه دامنه فعالیت شرکت رو بر مینای محصول تعریف کنیم باید دامنه فعالیت شرکت رو بر مینای نیاز مشتری تعریف کنیم
چند مثال :
شرکت زیراکس : دامنه فعالیت بر مبنای محصول : تولید کننده تجهیزات تکثیر ------ دامنه فعالیت بر مینای نیاز مشتری : کمک به افزایش بهره وری ادارات
شرکت سینمایی : دامنه فعالیت بر مبنای محصول : تولید کننده فیلم --------------- دامنه فعالیت بر مبنای نیاز مشتری : ایجاد سرگرمی

نکته4-->دامنه فعالیت یک شرکت نباید محدود و یا بیش از حد گسترده باشه
نکته5-->فرایند بازریابی شامل تجزیه و تحلیل فرصت های بازریابی - جستجو و انتخاب بازار های هدف هستش .

خوب نکته های این فصل کم بودن اما همین 5 نکته رو اگر کاملا درک کنیم و بتونیم در جهت اهدافمون ازشون استفاده کنیم قطعا تاثیر به سزایی دارن.
برمیگردم با نکته های فصل سوم.

هفه به هفته داره آماده میشه.هر روز بیشتر از دیروز واسش ذوق دارم......تا چند هفته دیگه.....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , ايران , مهدی گل محمدی , Titan , arash67 , arash1367 , mosafere55 , thebigsatan
01-24-2012, 11:19 AM
ارسال: #3
RE: قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
نکته های فصل سوم : تحقیقات بازاریابی

نکته1-->یکی از قدیمی ترین ابزارهای موجود برای مدیران بازاریابی تحقیقات بازاریابی هستش
نکته2-->تحقیقات بازریابی عبارت است از فعالیت هایی که ارتباطات لازم را بین مصرف کنندگان - خریداران و مدیران بازریابی از طریق
تبادل اطلاعات برقرار میکند.
نکته3-->مدیران بازریابی در تحقیقات بازریابی باید مشخص کنند دنبال چه نوع اطلاعاتی هستن ؟؟
نکته4-->پی بردن به نظر مصرف کنندگان درباره محصول یکی دیگر از بخش های مهم تحقیقات بازاریابی است.
نکته5-->مدیران بازاریابی در 5 مرحله تحقیقات بازاریابی را برنامه ریزی و اجرا میکنند شامل :
تعریف مسئله - تعیین و تنظیم فرضیه ها - طراحی تحقیق - جمع آوری اطلاعات - تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات
نکته6-->انواع راه های به دست آوردن اطلاعات لازم :
مشاهده - نظرخواهی و نظر سنجی

موفق باشید.

هفه به هفته داره آماده میشه.هر روز بیشتر از دیروز واسش ذوق دارم......تا چند هفته دیگه.....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , مهدی گل محمدی , arash1367 , mosafere55 , thebigsatan
01-24-2012, 01:07 PM
ارسال: #4
RE: قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
پی بردن به نظر مصرف کنندگان درباره محصول یکی دیگر از بخش های مهم تحقیقات بازاریابی است.

ارتباط با مشتريان يك استراتژي بسيار مناسب براي بازاريابي و حتي معرفي محصول جديد به بازار است

من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: kafshduzak , مهدی گل محمدی , arash1367 , mosafere55 , نرگس فیاض
01-25-2012, 12:03 PM
ارسال: #5
RE: قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
این هم نکته های فصل چهارم : رفتار مصرف کننده

نکته1-->بازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز میشود
نکته2-->رفتار مصرف کننده شامل فرآیند های روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد از فعالیت های خرید و مصرف وجود دارد
نکته3-->در ورای هر عمل خرید یک فرآیند مهم تصمیم گیری نهفته است که باید بررسی شود
نکته4-->فرآیند تصمیم گیری خرید شامل : تشخیص مسئله - جستجوی اطلاعات - ارزیابی راه چاره - تصمیم خرید - رفتار خریدار
نکته5-->از آنجا که نیاز های مصرف کننده کانون موضوعات بازریابی است بازاریابان میکوشند تا این نیاز ها رو تحریک کنند
نکته6-->وفاداری به محصول یا نام و نشان یک محصول از تقویت مثبت اقدامات گذشته به وجود می آید
نکته7-->وفاداری به محصول باعث میشود که مصرف کننده میزان ریسک و وقت خود را در خرید کاهش میدهد

این هم نکات فصل چهارم. طبق برنامه ریزی از شنبه هفته آینده برمیگردم با ادامه نکات فصل های بعدی.
موفق باشید.

هفه به هفته داره آماده میشه.هر روز بیشتر از دیروز واسش ذوق دارم......تا چند هفته دیگه.....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , مهدی گل محمدی , thebigsatan
01-29-2012, 10:12 PM
ارسال: #6
RE: قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
بابت 1 روز تاخیر معذرت میخوام
کم کم داریم به بخش های جذاب کتاب میرسیم این شما و این نکات فصل پنجم :

نکته1-->تقسیم بازار یا بخش بندی بازار هسته ی مرکزی استراتژی بازاریابی هستش
نکته2-->استراتژی بازاریایی شامل 2 بخش است :
1/ گزینش بازار هدف
2/ توسعه و تدوین برنامه ریزی برای موفقعیت در بازار هدف
نکته3-->هدف فروشنده حرفه ای از تقسیم بازار این است که به طوردقیق خواسته های خریدارانش را برآورده کند تا با فروش بیشتر به سود بیشتری برسد
نکته4--> سه نوع استراتژی برای تقسیم بازار داریم :
استراتژی بازاریابی یکسان : شرکت یک نوع محصول تولید میکنه و تنها با یک بازاریابی ثابت سعی میکنه همه خریداران جذب کنه
استراتژی بازاریابی تفکیکی : سازمان تصمیم میگیرد در چند خرده بازار فعالیت کند
استراتژی بازاریابی تمرکزی : به جای سهم کوچکی از بازار بزرگ سازمان تصمیم میگیره که سهمی بزرگ از بازار کوچک را به عنوان حوزه فعالیت خود انتخاب کند.
نکته5--> عوامل موثر در انتخاب استراتژی مناسب :
منابع موسسه : در صورتیکه منابع موسسه محدود هستش و نمیتوان کل بازار رو در اختیار گرفت بهترین راه استفاده از بازاریابی تمرکزی است.
همجنسی و مشابهت محصولات : اگر محصولی شبیه هم هستن مثل انواع نمک و فولاد بهترین استراتژی هم بازاریابی یکسان هستش

امیدوارم مفید واقع بشه برمیگردم !

هفه به هفته داره آماده میشه.هر روز بیشتر از دیروز واسش ذوق دارم......تا چند هفته دیگه.....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , مهدی گل محمدی , mosafere55
01-31-2012, 12:21 AM
ارسال: #7
RE: قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
خوب این هم نکات فصل ششم : پیش بینی فروش
اما این رو بگم که این فصل پر هست از انواع فرمول های ریاضی واسه پیش بینی فروش که دیگه اینو دیگه به این موضوع کسی علاقه منده
باید بشینه بخونه و من نمیتونم این فرمول ها رو اینجا اونم اینقدر کوتاه توضیح بدم واسه همین نکات این فصل همین چند تاست.

نکته1-->پس از فرآیند تقسیم بازار و انتخاب بازار هدف - پیشی بینی مناسب باعث برنامه ریزی های استراتژیک و اصولی میشود
نکته2-->پیش بینی فروش یکی از زمینه های پرچالش بازاریابی هستش
نکته3-->خریداران موجود در بازار دارای 3 خصوصیت هستن : علاقه - درآمد - دسترسی ( با توجه به این خصوصیت ها باید پیش بینی بازار انجام بدیم )
نکته4-->در حالتی که برای پیش بینی فروش از قبل اطلاعاتی برای شرکت های نوپا و تازه تاسیس وجود نداره باید با استفاده از قضاوت - مقایسه و عقل سلیم
پیش بینی رو انجام داد.
نکته5-->فرض های غلط علت اصلی اشتباه در پیش بینی هستن.

فردا منتظر نکات فصل بعد باشین.

هفه به هفته داره آماده میشه.هر روز بیشتر از دیروز واسش ذوق دارم......تا چند هفته دیگه.....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , مهدی گل محمدی , mosafere55
02-06-2012, 08:48 PM
ارسال: #8
RE: قدم به قدم با کتاب مدیریت بازاریابی
سلام دوستان عزیزم این هم نکات فصل هفتم این کتاب:

نکته1-->باید نیاز بالقوه مشتریان در نظر گرفته شود
نکته2-->مشتریان در جستجوی محصولات جدیدتر و پیشرفته تر هستن و شرکت ها ناچارند محصولات جدیدتری تولید کنند
نکته3-->تقریبا 28 درصد ایده های محوصلات جدید با بررسی نظرات مشتریان حاصل میشود
نکته4-->اولین سوال این است که آیا زمان مناسبی را برای معرفی محصول خود انتخاب کرده ایم ؟؟
نکته5-->در مرحله معرفی محصول هدف بازاریابی تشویق و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از محصول است
نکته6-->نام و مارک محصول نوعی وفاداری در مشتریان ایجاد می نماید
نکته7-->بسته بندی یکی از عوامل بسیار اساسی در جلب نظر خریداران و تبلیغات و بازاریابی است

برمیگردم!

هفه به هفته داره آماده میشه.هر روز بیشتر از دیروز واسش ذوق دارم......تا چند هفته دیگه.....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , mosafere55 , مهدی گل محمدی , thebigsatan
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  معرفی 8 فروشگاه کتاب زبان buplisher123 0 239 03-16-2022 01:05 PM
آخرین ارسال: buplisher123
  خلاصه کتاب تجسم خلاق. شاکتی گواین jahanagahi 3 11,131 12-11-2016 12:56 PM
آخرین ارسال: jahanagahi
  راهنمایی در خصوص ترجمه کتاب abdolhossein 4 1,504 12-09-2016 10:49 AM
آخرین ارسال: jahanagahi
  کتاب علم ثروتمند شدن jahanagahi 103 37,388 12-07-2016 09:33 PM
آخرین ارسال: jahanagahi
  چرا مصرف‌کنندگان امروزی به نسبت محتاط تر از هر زمان دیگر شده‌اند؟ Amiraliamirali 1 370 09-18-2015 10:57 PM
آخرین ارسال: soshiant
  چقدر باید برای بازاریابی هزینه کنیم؟ Amiraliamirali 1 674 09-18-2015 05:48 PM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  ۱۰ تفاوت اساسی طبقه متوسط با پولدارها Amiraliamirali 2 391 09-16-2015 11:03 AM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  با ۵ تکنیک ساده اعتماد به نفس خود را افزایش دهید Amiraliamirali 0 288 09-16-2015 10:58 AM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  اتصال به روح های بزرگ رها7 68 8,175 09-12-2015 01:06 PM
آخرین ارسال: رها7
  5 دقيقه به من فرصت بدهيد تا پيشگويي كنم كه شما ثروتمند مي شويد يا فقير؟!! pgs 3 2,723 04-08-2015 02:02 PM
آخرین ارسال: golro
  کتاب "مقدمه ای بر نگارش خلاق" choshop 2 1,020 03-19-2015 08:21 PM
آخرین ارسال: choshop
  خلاصه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید keshavarz 0 1,805 03-18-2015 09:18 AM
آخرین ارسال: keshavarz
  کتاب آموزش کسب درامد به روش CN3 mr.seo 4 2,194 01-08-2015 04:32 PM
آخرین ارسال: مهدی میرزائی
Video کتاب من omid.movafaghiat 4 1,469 12-08-2014 03:05 PM
آخرین ارسال: jahanagahi
Photo Pdf کتاب سرگذشت مشهور ترین میلیاردر های جهان omid.movafaghiat 0 3,196 11-29-2014 11:04 PM
آخرین ارسال: omid.movafaghiat
  خلاصه کتاب تسلی بخشی های فلسفه اثر الن دو باتن karafarin 2 5,731 06-24-2014 11:09 PM
آخرین ارسال: MARYAR
  چه کسی کتاب حکایت دولت و فرزانگی رو خونده؟نظرش در مورد این کتاب چیه؟ ملیاردرسی ساله 5 2,097 05-04-2014 05:31 PM
آخرین ارسال: amir137580
  شما تنها نیستید،خدا با شماست... minoo 15 2,539 02-01-2014 08:46 AM
آخرین ارسال: aria898210
  دانلود کتاب صوتی :لطفا گوسفند نباشید jahanagahi 5 6,568 01-26-2014 01:25 PM
آخرین ارسال: iren
  به سوی کامیابی 1 نرگس فیاض 12 1,664 12-07-2013 01:17 PM
آخرین ارسال: نرگس فیاض

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS