01-20-2012, 02:04 AM
یه سلام دیگه به دوستان میلیاردرم ( بد جوری عادت کردم به اینجا ها ! )
میخوام به امید خدا یه مجموعه تایپیک راه بندازم از منابع رایگانی که در اختیار دارم و اونها
رو اینجا قرار بدم تا با همدیگه لذتشون رو ببریم.
هر دفعه یکی از کتاب هایی که دارم مطالعه میکنم و نکاتی که مهم هستن رو اینجا واستون مینویسم و میگم که من چی فهمیدم و اگر مغزم یاری داده مثالی هم همراهش میزنم.
امیدوارم مفید واقع بشه.
اولین کتاب مدیریت بازریابی تالیف و ترجمه استادان : دکتر روستا - دکتر ونوس و دکتر ابراهیمی هستش.
فصل اول - معرفی بازریابی
نکته 1--> بازریابی یعنی فرآیند ارضای نیاز و خواسته های بشر
اول نرین یه محصول اختراع کنید و بعد برین بفروشین اول نیاز رو تشخیص بدین واسه اون نیاز یه راه حل اراه کنید.
نکته 2--> محصول یعنی کالا و خدماتیکه واسه مشتری فایده داره و مشکلی از مشکلات اون رو حل میکنه
نکته 3--> مارکتینگ شامل چند جنبه هستش :
بازارگرایی : باید ببینید توجه مشتری به بازار چگونه هستش
بازارگردانی : باید بازار رو از طریق مدیریت اداره کرد
بازارداری : باید به فکر این باشین که افزایش یا حفظ مشتری داشته باشین
بازارسنجی : همیشه گذشته و امروز رو مقایسه کنید از نتیجه کالا ها و خدماتتون راضی هستین ؟؟؟
بازارگردی : باید بگردین رقیبانمون چه محصولی ارائه کردن ؟؟ تو ویترین جهانی چی موجوده ؟؟؟ اون طرف دنیا چطوری محصول مارو ارائه میکنن
بازارگرمی : باید تبلیغ کنید دیگه باید آماده باشین واسه رقابت.یادتون نره که تمام رقیبای شما وقتی از خواب پا میشن هم قسم میشن هر کاری انجام بدن تا مشتری شما رو به سمت خودشون جذب کنن
بازارسازی : باید ببینید میخواین کجای بازر باشین ؟ یه خرده فروش میخواین باقی بمونید ؟؟ یا نه میخواین رهبر بازر باشین ؟؟؟ یه درصدی از بازار رو میخواین یا کل بازار ؟؟؟
بازریابی : بازارتون رو بخش بندی کنید و برای هر بخش محصول مطابق با اون بخش رو ارائه کنید.
بازارشناسی : بازارها - مشتری ها - کالاها و خدمات رو شناسایی و بررسی کنید
نکته 4--> تقاضای پنهان یعنی عده ی زیادی از مردم نیاز شدید مشترکی دارن و دکتر روستا تاکید میکنه هر وقت از صحبت های دوستانتون ای کاش - اگر شنیدین گوش به زنگ باشین که یه تقاضای پنهان داره به شما چشمک میزنه.
خوب اینها نکاتی بود که من پس از مطالعه دوباره کتاب در فصل اول اون ها رو یاد داشت کرده بودم و به زودی برمیگردم با نکات مربوط به فصل دوم.
میخوام به امید خدا یه مجموعه تایپیک راه بندازم از منابع رایگانی که در اختیار دارم و اونها
رو اینجا قرار بدم تا با همدیگه لذتشون رو ببریم.
هر دفعه یکی از کتاب هایی که دارم مطالعه میکنم و نکاتی که مهم هستن رو اینجا واستون مینویسم و میگم که من چی فهمیدم و اگر مغزم یاری داده مثالی هم همراهش میزنم.
امیدوارم مفید واقع بشه.
اولین کتاب مدیریت بازریابی تالیف و ترجمه استادان : دکتر روستا - دکتر ونوس و دکتر ابراهیمی هستش.
فصل اول - معرفی بازریابی
نکته 1--> بازریابی یعنی فرآیند ارضای نیاز و خواسته های بشر
اول نرین یه محصول اختراع کنید و بعد برین بفروشین اول نیاز رو تشخیص بدین واسه اون نیاز یه راه حل اراه کنید.
نکته 2--> محصول یعنی کالا و خدماتیکه واسه مشتری فایده داره و مشکلی از مشکلات اون رو حل میکنه
نکته 3--> مارکتینگ شامل چند جنبه هستش :
بازارگرایی : باید ببینید توجه مشتری به بازار چگونه هستش
بازارگردانی : باید بازار رو از طریق مدیریت اداره کرد
بازارداری : باید به فکر این باشین که افزایش یا حفظ مشتری داشته باشین
بازارسنجی : همیشه گذشته و امروز رو مقایسه کنید از نتیجه کالا ها و خدماتتون راضی هستین ؟؟؟
بازارگردی : باید بگردین رقیبانمون چه محصولی ارائه کردن ؟؟ تو ویترین جهانی چی موجوده ؟؟؟ اون طرف دنیا چطوری محصول مارو ارائه میکنن
بازارگرمی : باید تبلیغ کنید دیگه باید آماده باشین واسه رقابت.یادتون نره که تمام رقیبای شما وقتی از خواب پا میشن هم قسم میشن هر کاری انجام بدن تا مشتری شما رو به سمت خودشون جذب کنن
بازارسازی : باید ببینید میخواین کجای بازر باشین ؟ یه خرده فروش میخواین باقی بمونید ؟؟ یا نه میخواین رهبر بازر باشین ؟؟؟ یه درصدی از بازار رو میخواین یا کل بازار ؟؟؟
بازریابی : بازارتون رو بخش بندی کنید و برای هر بخش محصول مطابق با اون بخش رو ارائه کنید.
بازارشناسی : بازارها - مشتری ها - کالاها و خدمات رو شناسایی و بررسی کنید
نکته 4--> تقاضای پنهان یعنی عده ی زیادی از مردم نیاز شدید مشترکی دارن و دکتر روستا تاکید میکنه هر وقت از صحبت های دوستانتون ای کاش - اگر شنیدین گوش به زنگ باشین که یه تقاضای پنهان داره به شما چشمک میزنه.
خوب اینها نکاتی بود که من پس از مطالعه دوباره کتاب در فصل اول اون ها رو یاد داشت کرده بودم و به زودی برمیگردم با نکات مربوط به فصل دوم.