ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


طرح بازاریابی پیامکی
زمان کنونی: 09-26-2025, 09:59 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
نویسنده: koroshparsi
آخرین ارسال: holyfa
پاسخ: 2
بازدید: 1133

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 16 رأی - میانگین امیتازات : 3.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طرح بازاریابی پیامکی
12-28-2011, 09:54 PM
ارسال: #1
طرح بازاریابی پیامکی
موفقیت نهایی هر برنامه بازاریابی پیامکی به ایجاد طرحی مناسب و نحوه اجرای آن وابسته است. با پیروی از مراحل اساسی این طرح، به نتایج تجاری بیشتر و بهتری نسبت به رسانه های بازاریابی سنتی دست پیدا می کنید.

این طرح به گامهای متمایز زیر تقسیم می شود:

هدفگذاری برنامه
تدارکات برنامه
آغاز برنامه
اجرای برنامه
سنجش برنامه
پالایش برنامه

1. هدفگذاری برنامه

هدف اصلی هر فعالیت بازاریابی، افزایش میزان تعاملات تجاری است. یک هدف واقع بینانه، مشخص و قابل سنجش انتخاب کنید. تعدادی مثال در زمینه هدفگذاری عبارتند از:

افزایش میزان کلی فروش

افزایش فروش برای یک ‌(یا چند) محصول خاص یا یک (یا چند) خط تولید خاص

افزایش بازدید مشتری

افزایش لید ها

افزایش حضور در رویدادها

.....

هر معیاری باید واقع بینانه و قابل سنجش باشد. از طریق چند سناریو کار کنید نه فقط یک سناریو. برای مثال، برای یک رستوران، محاسبه کنید که یک نرخ پاسخ 10 درصدی در نتیجه نهایی چه تاثیری خواهد داشت. همین کار را برای نرخ پاسخ 20%، 30% و 40% انجام دهید. با اینکه ممکن است برخی از نرخهای پاسخ طرح ریزی شده بلافاصله قابل حصول نباشند، مشاهده تاثیر نرخهای پاسخ متفاوت بر نتیجه نهایی یک هدف نهایی را فراهم می آورد که می توان با بلوغ بیشتر برنامه پیامکی روی آن کار کرد. منظور ما این است که به نتایج خوب بسنده نکنید و به دنبال کسب نتایج عالی باشید.

2. تدارکات برنامه

برای هر برنامه بازاریابی پیامکی نیاز به طرح دارید و باید موارد ذیل را طراحی و اجرا کنید:

· طرح تبلیغاتی

· آموزش کارکنان

· طرح پیشبرد

تبلیغات برای برنامه پیامک

یک کسب وکار باید برای برنامه پیامکی خود تبلیغ کند. به نظر بدیهی می رسد، اما بسیاری از کسب و کارها متوجه نمی شوند که تبلیغات قوی برای ثبت نام هر چه بیشتر افراد در این برنامه ضروری است. زمینه تبلیغات ممکن است دسترسی به پیشنهادات تبلیغاتی منحصربفرد باشد: یعنی، تخفیفهای ارائه شده از سوی شما فقط به افرادی تعلق خواهد گرفت که برای شرکت در برنامه پیامکی شما ثبت نام کرده باشند.

به عنوان مثال یک رستوران ممکن است چنین پیامی را ارسال کند:"برای پیوستن به طرح موبایلی ما عبارت 'EATS' را به شماره 12345 ارسال کنید".

می توانید درون فروشگاه ها هم رضایت افراد را برای شرکت در این برنامه کسب کنید. پرسنل داخل فروشگاه باید آموزش ببینند تا مردم را برای ملحق شدن به برنامه پیامکی وسوسه کنند. مثلاً در مورد یک رستوران گارسون ها موقع ارائه صورت حساب می توانند از مشتری بخواهند که در این کمپین شرکت کنند.

اگر کسب و کار شما دارای وب سایت باشد، برنامه پیامکی باید به صورت کاملاً برجسته روی وب سایت تبلیغ شده و مزایای آن نیز ذکر شود.

هرگونه ابزار بازاریابی خاص، حتی کارت ویزیت شرکت شما باید فرد را به شرکت در برنامه پیامکی ترغیب کند. همچنین می توانید با چاپ کردن تبلیغات روی رسید مشتریان، آنها را به شرکت در کمپین ترغیب کنید.

روی ساک خرید بسیاری از خرده فروشیها، نماد تجاری آن فروشگاه چاپ می شود، در صورت برگزاری کمپین پیامکی از طریق چاپ روی ساکهای خرید می توانید مشتریان را ترغیب کنید.

در همه موارد، ثبت نام در برنامه پیامکی زمانی با بیشترین موفقیت همراه است که ثبت نام فرد در برنامه برای او سود فوری به ارمغان بیاورد مانند "همین الان به ما ملحق شوید و فوراً یک تخفیف 10 درصدی برای خرید بعدی خود دریافت کنید". انواع دیگر پیام پیشنهاد می کنند که فرد در نوعی مسابقه یا لاتاری شرکت کند و در صورت برنده شدن ایتم ارزشمندی را دریافت می کند. از طریق صفحه خود در ف/ی/س/ب/و/ک نیز می توانید به تبلیغ کمپین بپردازید.

در واقع باید از هر کانال ممکن به تبلیغ برای کمپین پیامکی بپردازید.

به افرادی که برای شرکت در کمپین ثبت نام می کنند، پاداش بدهید. این پاداش می تواند یک جایزه کوچک یا کوپن باشد تا مشترکین بیشتری را بدست آورید. اگر پیتزافروشی دارید می توانید از این طریق اقدام کنید"با ارسال متن 'PIZZA' به شماره 83936، با خرید بعدی پیتزای مخصوص، یک نوشابه رایگان دریافت کنید." مشتریان شماره موبایل خود را در اختیار شما گذاشته اند و قدردانی از آنها باعث می شود که افراد بیشتری داوطلبانه به کمپین شما ملحق شوند.

آموزش کارکنان

همه کارکنانی که به نوعی با مشتریان در تماس هستند باید آموزش ببینند تا برنامه پیامکی را بازاریابی کنند و افراد را برای پیوستن به آن ترغیب کنند. همچنین باید خلاصه ای از برنامه، انواع تبلیغات، و... در اختیار آنها قرار گیرد.

کارکنان شما از هر رسانه تبلیغاتی دیگری به مشتری نزدیکترند. از این مسئله سود ببرید، آنها می توانند تاثیرگذارترین تبلیغ کننده برای برنامه پیامکی شما باشند.

طرح پیشبرد

حالا وقت برنامه ریزی این مطلب است که قرار است چگونه با افرادی که در این برنامه ثبت نام کرده-اند، ارتباط برقرار کرده و از چه مطالبی برای این ارتباط استفاده کنید.

عناصر طرح پیشبرد شما از این قرار هستند:

· قرار است چه چیزی را ترویج و تبلیغ کنید؟

· قرار است تبلیغات چه زمانی انجام بگیرد؟

· چند وقت یکبار این تبلیغات را انجام می دهید؟

آنچه که قرار است تبلیغ و ترویج کنید در مرحله قبل یعنی در فاز هدفگذاری مشخص شد، چون هدف برنامه پیامکی شما حصول به این اهداف خاص است. به هر حال، رخدادها غیرقابل اجتناب هستند و باید در زمان لازم اصلاحاتی را انجام دهید. نگران نباشید. یک طرح از لحاظ زمانی ثابت نیست؛ طرح در واقع نقشه جاده است که با تغییر شرایط تجاری، تغییر می کند. در مدت زمان نسبتاً کوتاهی از موثرترین راهکارهای تبلیغاتی آگاه خواهید شد.

زمان تبلیغ باید کاملاً نزدیک به پیشنهاد یا رویداد خاصی باشد که در حال تبلیغ آن هستید. در مورد ارسال پیام متنی، مشترکین برنامه پیامکی چند ثانیه پس از ارسال، پیامهای شما را دریافت خواهند کرد. اگر پیام را بیش از حد زود ارسال کنید، افراد احتمالاً آن را فراموش می کنند. اگر زمان ارسال پیام بیش از حد به زمان ارائه پیشنهاد نزدیک باشد، ممکن است تعهدات شما باعث ایجاد مشکل شوند. زمان ارسال به نوع کسب و کار و به نوع پیشنهاد شما بستگی دارد. بدیهی است که یک رستوران برای تبلیغ یک غذای خاص باید حدود یک ساعت قبل از زمان ناهار تبلیغ کند. اگر قرار است در آخر هفته رخدادی اتفاق بیفتد، پیامهای مربوط به آن را یک یا دو روز قبل از رخداد ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که در همه انواع تبلیغات خود از نوعی کد تبلیغاتی استفاده کنید. (در بخش سنجش برنامه بیشتر به این موضوع می پردازیم)

در نهایت، فرکانس تبلیغات شما نباید بیشتر از 2 پیام در هفته باشد(مگر اینکه پیشنهاد شما وابسته به روزهای خاصی از هفته است مانند تخفیفهایی که در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به مشتریان داده می شود)، حتی اگر این پیامها 2 یا 3 بار در ماه ارسال شوند، بهتر است. در اینصورت است که مشتریان شما با دریافت پیام احساس می کنند که در صورت پاسخ ندادن به آن چیزی را از دست می دهند. مجدداً در این مورد نیز تجربه بهترین راهنمای شماست. تبلیغ و ارسال پیام بیش از حد باعث می شود که مشتریان از حضور در لیست ارسال شما انصراف دهند و همچنین برنامه پیامکی شما تاثیر و اهمیت خود را از دست بدهد. متقابلاً تبلیغات گاه بگاه و بسیار اندک نیز منجر به کسب نتایج کمتر می شود.

3. آغاز برنامه

همه بخشهای سخت کار انجام شده و حالا نوبت تزریق شور و هیجان به برنامه است. لیست همه افراد مایل به شرکت در برنامه تهیه شده، تصمیم گیری در مورد پیشنهاد اولیه انجام شده و به کارکنان خود نیز آموزش داده اید.

در شروع می توانید با ارائه یک پیشنهاد خاص یک روزه تا جاییکه می توانید مشتریان بیشتری را درگیر این برنامه کنید و تا حد امکان به تعداد مشترکین بیفزایید. به افرادی که برای پیوستن به کمپین شما وقت صرف کرده اند، پاداش بدهید و در نتیجه این کار افزایش فروش و درآمد را در پی خواهد داشت. هر چه زودتر بتوانید لیست مشترکین برنامه و پایگاه داده خود را بسازید، زودتر می توانید ارسال تبلیغات را شروع کرده و به مزایا و منافع حاصل از آن را برداشت کنید.

4. اجرای برنامه

این مرحله آسانترین بخش طرح بازاریابی پیامکی است! شما در مورد نحوه تبلیغ، مورد تبلیغ، زمان و تعداد تکرار آن تصمیم گیری کرده اید. حالا فقط باید از نرم افزار ارسال پیامک استفاده کنید تا تبلیغات خود را زمانبندی و تایید کنید. به خاطر داشته باشید که هر تبلیغی باید کد مخصوص به خود را داشته باشد. به دریافت کنندگان پیام برای ارسال آن به دیگران کمک کنید. در انتهای هر پیام این عبارت را درج کنید "این پیام را به یک دوست ارسال کنید". افراد دوست دارند چنین پیامهایی را به دوستان خود ارسال کنند و آنها را نیز در هدایای شما شریک کنند. این کار باعث می شود که پیشنهاد شما به طور ویروسی منتشر شود و حتی درجه اهمیت آن از ارسال توسط خودتان بیشتر باشد.

5. سنجش برنامه

این یک مرحله اساسی و مهم است که غالباً به آن کمتر توجه می شود. سنجش کارایی کمپین های پیامکی یک فاز بحرانی در موفقیت مداوم برنامه پیامکی شماست. چگونه کمپین های پیامکی را مورد سنجش قرار می دهید؟ اول از همه، باید مطمئن شوید که یک کد تبلیغاتی را برای هر یک از کمپین های خود تعیین کرده اید. با استفاده از این کد می توانید هرگونه تغییری در حجم فروش را پیگیری کنید.

6. پالایش برنامه

کار شما تقریباً تمام شده است. بیایید همه کارهایی را که تا به حال انجام داده اید، مرور کنیم.

شما اهداف و مقاصد خود را مشخص کرده اید، بنابراین در مورد هدف خود و نحوه انجام آن ایده واضحی دارید. همه تبلیغات لازم برای برنامه را انجام داده و به مشتریان در مورد مزایای پیوستن آنها به این برنامه اطلاع داده اید. با تبلیغات قوی برنامه را شروع کرده اید و شور وهیجان لازم را در مشتریان ایجاد کرده اید، تعداد معقولی شماره ارسال را ثبت کرده و ارسال پیامها را شروع کرده اید.

حالا وقت آن رسیده که اهداف مورد نظر خود از اجرای این برنامه را با نتایج واقعی اجرای آن مقایسه کنید. برای مثال اگر یکی از اهداف شما افزایش 10 درصدی فروش عصرهای جمعه از طریق 'ارائه یک نوشابه رایگان به ازای خرید 2 نوشابه باشد'، اکنون قادر به مقایسه اهداف و نتایج هستید. اگر نتایج واقعی پایین تر از اهداف شما باشند، ممکن است نتایج را دست بالا گرفته باشید، یا ممکن است تبلیغات شما در زمان نادرست ارسال شده باشد یا هر دلیل دیگری داشته باشد. این دلیل هر چه که باشد، درباره مواردی مانند اهداف، قدرت و زمانبندی پیام تبلیغاتی تجدیدنظر کرده و در صورت امکان آنها را تغییر دهید.

احتمالاً درمی یابید که برخی از انواع تبلیغات باعث کسب نتایجی فراتر از حد انتظار شما می شوند و ممکن است بخواهید فرکانس ارسال این پیشنهادات را افزایش دهید. نتایج کسب شده به شما دورنما و دیدگاهی را ارائه می دهند که چه مواردی موثر و چه مواردی بی تاثیر هستند. آنچه که موثر نیست باید از دور خارج شود یا برای تغییرات احتمالی مورد تجدیدنظر قرار بگیرد. ممکن است تبلیغی با عنوان "2 تا بخر، 3 تا ببر" برای یک نوشیدنی در ساعات نامناسبی ارسال شده باشد. ممکن است ساعت صحیح برای ارسال آن بجای بازه زمانی 4 تا 6 بعدازظهر، 5 تا 7 بعدازظهر باشد. می-توانید با ایجاد تغییراتی در پیشنهادات خود، روی مواردی تمرکز کنید که نتایج بهینه ای را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

خلاصه:

با وجود اینکه طرح بالا نسبتاً وحشتناک به نظر می رسد، در واقع چنین نیست. مجبور به اجرای کلیه مراحل بالا نیستید، اما باید حداقل به همه آنها فکر کرده و آنها را در نظر بگیرید. عناصر کلیدی عبارتند از:

مورد تبلیغ را مشخص کنید
تبلیغات قوی و موثری را درباره برنامه پیامکی خود انجام دهید
تا حد امکان علاقه همه را به مشارکت در این برنامه جلب کنید
مرتباً تبلیغات را ارسال کنید
سنجش برنامه را به بهترین نحو ممکن انجام دهید
با انجام دادن این مراحل، نتایجی فراتر از حد انتظار کسب می کنید و اگر کل برنامه را تمام و کمال انجام دهید به نتایج بهتر و بیشتری هم می رسید.

آنچه جذاب است سهولت نيست، دشواري هم نيست، بلکه دشواري رسيدن به سهولت است .(کوروش بزرگ)
http://iranariaei.blogfa.com/پارسه ایرانیان
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
08-02-2013, 01:58 AM
ارسال: #2
RE: طرح بازاریابی پیامکی
باسلام و احترام
خوب بود كه منبع اين مطلب رو هم مي نوشتيد تا حقوق نويسنده آن حفظ مي شد ...

نام كتاب : رازهاي افرايش فروش و مشتري مداري با پيامك
نويسنده : فرزاد عباسي
چاپ :‌ انتشارات دانشگاه
ايميل نويسنده :‌ info@payamaksaz.com

ف. عباسي
ارائه دهنده راهكارهاي نوين مديريتي
همراه 09123579419
همراه 09100688100
ايرانسل 09351589429
سامانه پيامكي 30008062
holyfa@Gmail.com
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پورسانت ویزیتور بازاریابی مویرگی farda20032020 0 1,387 06-21-2018 11:55 AM
آخرین ارسال: farda20032020
  بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing ) r2013.samadi 0 697 07-27-2017 06:44 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,728 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
  آشنایی با بازاریابی عصبی pouria1980 0 1,018 12-13-2016 01:42 PM
آخرین ارسال: pouria1980
Thumbs Up بازاریابی داروهای گیاهی ehsan322 3 3,881 04-26-2016 09:46 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,263 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,504 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,224 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران radan 8 5,008 11-23-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: depelink
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 21,411 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
  به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم hadi2050 1 1,904 11-23-2015 02:50 PM
آخرین ارسال: depelink
  بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی arash1367 22 5,796 11-22-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: ghomeishi
  آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن shinalife 0 1,333 10-08-2015 01:27 PM
آخرین ارسال: shinalife
  ایا بازاریابی مواد غذایی کار پر درامدی است؟ sinior 34 29,650 09-24-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: miramira
  راهنمایی برای شروع بازاریابی saghi_gh 13 4,997 09-22-2015 11:28 AM
آخرین ارسال: modireayandeh
  چرا صاحبان وبسایت باید پذیرای بازاریابی محتوا باشند modireayandeh 0 1,101 09-16-2015 11:31 PM
آخرین ارسال: modireayandeh
  توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک f.amini 1 1,335 09-06-2015 06:48 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب محسن دوستوندی 4 4,234 09-04-2015 08:36 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک mbaland 11 7,115 09-04-2015 06:53 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  اصول اولیه اما حیاتی در بازاریابی با موبایل f.amini 0 1,168 06-30-2015 12:42 PM
آخرین ارسال: f.amini

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS