ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
چرا مصرفکنندگان امروزی به نسبت محتاط تر از هر زمان دیگر شدهاند؟ زمان کنونی: 05-15-2024, 06:42 AM |
|||||||
|
چرا مصرفکنندگان امروزی به نسبت محتاط تر از هر زمان دیگر شدهاند؟
|
09-18-2015, 05:41 PM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
چرا مصرفکنندگان امروزی به نسبت محتاط تر از هر زمان دیگر شدهاند؟
دوره رکود اقتصادی در سراسر دنیا تأثیر بلندمدتی بر باورها و رفتارهای مردم داشته و در کشور خودمان ایران هم که سابقه طولانی داشته و همچنان دارد. یکی از تأثیراتی که عموماً رکود بر رفتار مصرفکننده از خود بر جای میگذارد این است که مصرفکنندهها اغلب اقبال بیشتری به کسبوکارهای شناختهشده و قدیمیتر و یا حتی در برخی از موارد محلی از خود نشان میدهند که صاحبان و مدیران آنها را خودشان میشناسند.
البته بطور بالقوه این خبر خیلی خوبی برای کسبوکارهای کوچک و متوسط و فرصت رشدی برای آنها بهحساب میآید. اما باید دید دیگر چه رفتار و باورهایی بر مصرفکننده در دوره پس از رکود ایجاد میشود که میتواند بر کسبوکارهای کوچک تأثیرگذار باشد؟ مصرفکننده محتاط یک نکته مهم و جالبتوجه این است که پس از دوره رکود مصرفکننده در عین محتاط شدن هیچ علاقهای هم به موج مثبت منتشرشده از طرف منابع رسمی برای بهبود وضعیت را نمیپذیرد و عموماً از هر سه نفر فقط و فقط یک نفر ممکن است باور کند که وضعیت اقتصادی در حال تغییر کردن و بهبود یافتن است. بیش از دوسوم جمعیت بازار پسازاین دوره همچنان اعتقاددارند که وضعیت نامعین است و در برخی از موارد فقط در حدود 10% از بازار در مراحل اولیه بادید مثبت به آینده بازار نگاه میکنند. البته این صحبتها در بسیاری از موارد قابل انطباق با شرایط و فعالیتهای اقتصادی هم ممکن است نباشد. اما تحقیقات مختلف نشان داده که جدا کردن این دو بخش بازار از یکدیگر در عمل امکانپذیر نیست و درعینحالی که کلیت بازار شرایط را مثبت ارزیابی میکنند، اما به دلیل اینکه این شرایط مثبت در ابتدا توسط مصرفکننده احساس نمیشود، پس آن را باور نمیکند و در رفتارهای خود بازتاب میدهد. علاوه بر این، در برخی از موارد که شدت رکود بسیار زیاد است موجب تأثیرگذاری بسیار بلندمدت بر روان مصرفکننده میشود و این تأثیر حتی بر قشر مرفه بازار که ممکن است از شرایط بازار تأثیری نپذیرفته باشند نیز درنهایت تأثیر میگیرند. رکود در بازار موجب ظهور عده بسیار زیادی از مصرفکنندگان صرفهجو و درعینحال مرفه میشود مصرفکنندگان ممکن است تصور کنند که سروکار داشتن و خرید کردن از عرضهکنندگان کوچکتر و حتی محلی بهتر بوده و علاقه بیشتری نسبت به آنها نشان دهند. اما درعینحال به این نتیجه هم میرسند که نسبت به هزینه صرف شده ارزش کمتری نسبت به برندها دریافت میکنند. با این وجود از طرفی کسبوکارهای کوچک هم رقابت کردن با بازیگران بزرگ بازار را در عمل برای خود مقدور نمیبینند و ممکن است دست به رقابت بر سر قیمت با آنها شوند که اغلب به دلیل کیفیت و ارزش ارائهشده از طرف برندها باز هم با شکست روبرو میشوند. در این بین آن دسته از کسبوکارهای کوچکی موفق میشوند که با استفاده از تحقیقات بازار و شناخت عادات رفتاری جدیدی مصرفکننده در دوره پس از رکود با ایجاد یک خلاقیت یا حتی تغییر کوچک در محصول یا خدمت خود گوی رقابت را در این میدان از برندهای بزرگ که اغلب از انعطافپذیری پایینی برخوردار هستند بگیرند و با موفقیت از این دوره عبور کنند. هر ثانیه فرصتی است برای دگرگون کردن زندگیتان. |
|||
09-18-2015, 10:57 PM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: چرا مصرفکنندگان امروزی به نسبت محتاط تر از هر زمان دیگر شدهاند؟
ممنون عالی بود
آسمان فرصت پرواز بلندی است....قصه این است چه اندازه کبوتر باشی.... |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
چهارده ایده ثابت شده برای تبلیغات ارزان و محلی | Amiraliamirali | 1 | 609 |
09-18-2015 05:51 PM آخرین ارسال: Amiraliamirali |
|
مرتکب کدام یک از اشتباهات زیر در شبکههای اجتماعی میشوید؟ | Amiraliamirali | 0 | 599 |
09-18-2015 05:39 PM آخرین ارسال: Amiraliamirali |
|
با ۵ تکنیک ساده اعتماد به نفس خود را افزایش دهید | Amiraliamirali | 0 | 288 |
09-16-2015 10:58 AM آخرین ارسال: Amiraliamirali |
|
اتصال به روح های بزرگ | رها7 | 68 | 8,195 |
09-12-2015 01:06 PM آخرین ارسال: رها7 |
|
5 دقيقه به من فرصت بدهيد تا پيشگويي كنم كه شما ثروتمند مي شويد يا فقير؟!! | pgs | 3 | 2,730 |
04-08-2015 02:02 PM آخرین ارسال: golro |
|
۵ سطح سرمایهگذاران/ یادداشتی از رابرت کیوساکی...حتما مطالعه فرمایید | samiar afshari | 2 | 701 |
03-12-2015 01:14 PM آخرین ارسال: samiar afshari |
|
کتاب آموزش کسب درامد به روش CN3 | mr.seo | 4 | 2,206 |
01-08-2015 04:32 PM آخرین ارسال: مهدی میرزائی |
|
آیا میدانید یکی از بهترین مناطق دنیا برای پولدار شدن ایران است؟!..... | mallarme | 150 | 29,900 |
05-07-2014 10:44 PM آخرین ارسال: MARYAR |
|
به سوی کامیابی 1 | نرگس فیاض | 12 | 1,671 |
12-07-2013 01:17 PM آخرین ارسال: نرگس فیاض |
|
از کوتهی توست که دیوار بلند است! | نرگس فیاض | 100 | 13,366 |
11-12-2013 12:28 PM آخرین ارسال: نرگس فیاض |
|
چکیده از کتاب این کارو نکن این کارو بکن | mallarme | 9 | 6,156 |
07-22-2013 05:53 AM آخرین ارسال: Elixir |
|
5درسی که یک میلیونر به من داد | jahanagahi | 13 | 3,591 |
07-08-2013 03:40 PM آخرین ارسال: بابایی |
|
تادم مرگ به در دانشگاهها دخیل بسته ای | نرگس فیاض | 1 | 686 |
06-04-2013 10:51 PM آخرین ارسال: ahmad rezaee |
|
کتاب زندگی به روش 80/20 | MARYAR | 0 | 3,650 |
05-04-2013 09:48 PM آخرین ارسال: MARYAR |
|
خلاصه ای از کتاب راز موفقیت در کسب و کار..... | mallarme | 3 | 3,174 |
04-16-2013 06:38 PM آخرین ارسال: habib1400 |
|
به آنها بگوئید که من یک انسانم... | mallarme | 0 | 355 |
11-26-2012 01:52 PM آخرین ارسال: mallarme |
|
منتخبي از مهمترين مباحث اصول و فنون مذاكره | بيلا بالا | 0 | 1,738 |
11-11-2012 02:04 PM آخرین ارسال: بيلا بالا |
|
شماره 6 مجله کارخانه تبدیل فکر به ثروت - شهریور91 | pesar368 | 0 | 866 |
11-04-2012 12:17 AM آخرین ارسال: pesar368 |
|
شماره 5 مجله کارخانه تبدیل فکر به ثروت - مرداد 91 | pesar368 | 1 | 1,070 |
09-04-2012 11:44 PM آخرین ارسال: ناصر صادقی |
|
قدم به قدم با کتاب شاهکار از کنت بلانچارد | kafshduzak | 17 | 8,517 |
07-18-2012 11:02 AM آخرین ارسال: motafaker77 |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان