ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


ایده‌های بزرگ مسیر استراتژی‌های موفق
زمان کنونی: 05-04-2024, 02:41 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Amiraliamirali
آخرین ارسال: Amiraliamirali
پاسخ: 1
بازدید: 467

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 11 رأی - میانگین امیتازات : 3.45
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایده‌های بزرگ مسیر استراتژی‌های موفق
09-13-2015, 02:31 PM
ارسال: #1
ایده‌های بزرگ مسیر استراتژی‌های موفق
پیشروهای کسب‌وکار می‌دانند که استراتژی‌های بزرگ با اجراهای بزرگ، شرکت‌های موفق را ایجاد می‌کنند. همچنین آنها می‌دانند که شرکت‌های موفق بسیار کم تعدادتر از شرکت‌های رده متوسط هستند.
مساله‌ای که آنها ممکن است ندانند این نکته است؛ آنچه این دو نوع شرکت را متمایز می‌کند، مسیر استراتژی تا اجرا است.
مسیر بارزی که پیموده می‌شود، چیزی شبیه این است؛ شما با مشخص کردن هدف‌های خود شروع می‌کنید. این هدف‌گذاری می‌تواند اقتصادی (درآمد تا سال آینده به میزان مشخصی رشد داشته باشد) یا استراتژیک (حرف اول را زدن در این بازار یا آن بازار) باشد سپس کارهایی که شما را به هدف‌های‌تان نزدیک می‌کند، اولویت‌بندی می‌کنید:

اینجا سرمایه‌گذاری کن، آنجا تخفیف بگیر، این را دوباره سازماندهی کن، آن را بخر. بعد از آن شما دیوانه‌وار شروع به پیاده‌سازی این کارها می‌کنید؛ سازمان را حول هدف‌ها و اولویت‌هایتان می‌چینید، در دوره‌های سه ماهه، پیشرفت خود را بررسی می‌کنید، به عملکردها بر مبنای بررسی‌ها پاداش می‌دهید و… البته برخی شرکت‌ها در دنبال کردن این مسیر از بقیه بهتر هستند که این امر می‌تواند تفاوت بین شرکت‌های موفق و شرکت‌های متوسط را توضیح دهد. اما با توجه به تجربه من، موضوع مهم‌تری در این میان نقش بازی می‌کند.

شرکت کاردینال هلت (Cardinal Health)، که یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کننده‌های مواد دارویی است را در نظر بگیرید. این شرکت به عنوان یک توزیع‌کننده غذا شروع به‌کار کرد؛ اما بنیان‌گذار و بعدها مدیرعامل آن، باب والتر (Bob Walter)، در اوایل دهه ۸۰ تصمیم گرفت که با توزیع داروهای پرسود به جای موادغذایی کم سود، زندگی بهتری بسازد. به نظر می‌رسد این یک حرکت معمولی از یک بازار غیرجذاب به بازاری که کمی جذاب‌تر است، باشد. اگر فقط همین بود، ممکن نبود شرکت به این میزان رشد کند. اما والتر یک ایده بزرگ داشت. در آن زمان، توزیع داروها به خوبی پا گرفته بود، اما به شدت میان توزیع‌کنندگان محلی شاخه شاخه شده بود. این امر، یافتن منابع داروهای تجویزی را برای خرده فروشان داروسازی و بیمارستان‌های منطقه به شدت پیچیده کرده بود. ایده والتر مشکل را حل کرد. او «مدل فروشنده نخست» (prime vendor model) را ابداع کرد که به موجب آن، کاردینال، به نمایندگی از داروخانه‌های خرده فروش و گروه‌های بیمارستانی به جمع‌آوری و عرضه دارو پرداخت.

این ایده موفقیت‌آمیز، بیش از آنچه نیاز بود، تثبیت منطقی را به یک سیستم جز به جز شده وارد کرد. او یک مشکل بزرگ را دید، آن را حل کرد ، یک ایده ساده اما جدید را به یک استراتژی نوآورانه تبدیل کرد و بر بسیاری از موانع (مانند مقاومت آغازی از سمت تامین‌کنندگان و خریداران) برای اجرایی کردن استراتژی‌اش فائق آمد. او در طول یک دوره حدودا ۲۰ ساله، کسب‌وکار توزیع مواد غذایی خود را به یک شرکت بهداشتی درمانی تبدیل کرد که بیش از بیست میلیارد دلار می‌ارزد.

موارد مشابه را در تاریخ شرکت‌های موفق بسیار خواهید یافت. زمانی که هاوارد شولتز(Howard Schultz)، استارباکس را خرید، با انجام دادن چیزی که بیشتر مردم (و حتی موسس‌های استارباکس) گمان می‌کردند بی‌پروایی است، شرکت را از یک قهوه فروشی محلی به یک برند جهانی تبدیل کرد؛ پیشنهاد کردن نوشیدنی‌های قهوه با کیفیت بالا در یک مکان سوم، بین خانه و محل کار. استراتژی او بر مبنای یک ایده ساده بود، ایده‌ای که از زندگی اجتماعی ایتالیایی‌ها در کافه‌های اسپرسو الهام گرفته شده بود.

به‌طور مشابه، زمانی که رزماری براوو (Rose Marie Bravo) به‌عنوان مدیر اجرایی گروه بربری (Burberry) در سال ۱۹۹۷ مشغول به‌کار شد، با استفاده از ایده‌ای که تنها عده کمی فکر می‌کردند کار کند، یک تولیدکننده بارانی بریتانیایی را به یک پایگاه جهانی مد تبدیل کرد. یوهان زیتز (Jochen Zeitz)، ۲۹ ساله بود که در ۱۹۹۳ مدیر اجرایی پوما شد. او یک کسب‌وکار پر زحمت تولید کفش ورزشی را به یک شرکت پیشرو پوشاک ورزشی تبدیل کرد. ایده او این بود که به جای خدمت به ورزشکاران به مردمی خدمت کنیم که لباس‌های ورزشی را به خاطر ظاهرش دوست دارند.

والتر، شولتز، براوو و زیتز توانستند همه هدف‌ها، کارها و قوانین اجرایی که هر اجرای سطح جهانی به آنها نیاز دارد، ارائه کنند؛ ولی شاید این موارد به تنهایی برای ساخت یک سرمایه‌گذاری موفق کافی نباشد. در عوض، آنها استراتژی‌هایی مبنی بر ایده‌های جدید و ناب طراحی کردند و تعهد آنها به ایده‌هایشان آنها را قادر ساخت که شرکت‌های خود را برای اجرایی کردنشان به هر طریق رهبری کنند. به عبارت دیگر، مسیری که پیمودند ، «هدف‌ها – کارها – اجرایی کردن» نبود، بلکه آنها «مشکل – ایده – استراتژی – رهبری» را انتخاب کردند.
این مورد به ما می‌گوید که مدیریت استراتژی تا اجرایی شدن با دو سوال آغاز می‌شود.

۱- مشکل بزرگی که شرکت یا کسب‌وکار شما در پی حل آن است، چیست؟!
۲- ایده بزرگی که برای حل آن دارید، چیست؟!

اگر به این دو سوال پاسخ داده اید، می‌توانید به سراغ دو سوال بعدی بروید.

۳- شرکت یا کسب‌وکار شما چه استراتژی‌هایی برای تجاری کردن این ایده بزرگ دارد؟!
۴- آیا رهبران شرکت شما، [با این ایده مانند ایده خودشان رفتار می‌کنند]؟!

متاسفانه، شرکت‌های بسیاری نمی‌توانند از سد دو سوال اول بگذرند. وقتی هم که چنین شرایطی پیش می‌آید، آنها به ناچار به درون فرمی از راه رفتن در خواب در درون سیکل بی‌پایان «هدف‌ها-کارها-اجرایی شدن» کشیده می‌شوند. سیکلی که محکوم است به تولید شرکت رده متوسط! و این برای مدیران و سازمان‌هایشان اصلا جالب نیست!

مسیر استراتژی به اجرا باید انرژی زا و در ذات الهام بخش باشد. شما به دید ، عملیات و عبارات هدف برای ساخت چنین جوی نیاز ندارید. این موارد به هر حال کار نخواهند کرد. حقیقت این است که همه شرکت‌ها (حتی سختگیرترین‌ها) با وجود بوروکراسی، سیاست‌های تشویقی، اقدامات دلسردکننده و جلسات بی‌محتوا در درونشان، آشفته‌ای بیش نیستند. این واقعیت‌های هرروزه، انگیزه و انرژی هرکسی را آسیب خواهند زد. برای فایق آمدن بر آنها، شما به مدیرانی نیاز دارید که با ایده‌های هیجان‌انگیز خود، یک مشکل بزرگ را حل می‌کنند و برای دیدن نتایج آن تعهد واقعی دارند.

چنین موقعیتی باعث می‌شود که یک شرکت، مردمی داشته باشد که به‌رغم دست و پنجه نرم کردنشان با بیهودگی‌های زندگی شرکت‌های بزرگ، ذاتا بخواهند دنباله‌روی مدیران خود باشند. این گونه است که شما رقابت استراتژی-اجرایی شدن را مدیریت می‌کنید.

هر ثانیه فرصتی است برای دگرگون کردن زندگیتان.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: rastegar.j , alihemati
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Rainbow چهارده ایده ثابت شده برای تبلیغات ارزان و محلی Amiraliamirali 1 599 09-18-2015 05:51 PM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  مرتکب کدام یک از اشتباهات زیر در شبکه‌های اجتماعی می‌شوید؟ Amiraliamirali 0 599 09-18-2015 05:39 PM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  اتصال به روح های بزرگ رها7 68 8,176 09-12-2015 01:06 PM
آخرین ارسال: رها7
  عادت‌های پول‌ساز : ۱۵ عادت روزانه‌ی افراد ثروتمند Amiraliamirali 9 2,157 09-11-2015 12:15 PM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
Photo Pdf کتاب سرگذشت مشهور ترین میلیاردر های جهان omid.movafaghiat 0 3,196 11-29-2014 11:04 PM
آخرین ارسال: omid.movafaghiat
  خلاصه کتاب تسلی بخشی های فلسفه اثر الن دو باتن karafarin 2 5,732 06-24-2014 11:09 PM
آخرین ارسال: MARYAR
  جادوی فکر بزرگ نرگس فیاض 15 2,420 05-17-2014 02:18 PM
آخرین ارسال: رنسانس فکر
  یاد داشت های یک دوست!! minoo 30 3,812 11-06-2013 01:13 PM
آخرین ارسال: minoo
  دانلود مجموعه کتاب های روانشناسی و موفقیت با فرمت PDF alicpu 12 7,190 08-06-2013 05:14 AM
آخرین ارسال: REZA HAJISALIMI
  عادت‌های خوب با برنامه Lift Haavin 2 991 03-05-2013 10:19 AM
آخرین ارسال: بابایی
  دانلود کتاب منازل الاخره مخصوص میلیارد های اینده ایران alicpu 5 2,291 01-22-2013 12:15 AM
آخرین ارسال: soltan_sal
  داستان های شیوانا | استاد عشق و معرفت و دانایی sherafati 3 1,464 12-24-2012 09:05 AM
آخرین ارسال: soltan_sal
Rainbow دانلود کتاب های عالی فقط در این بخش دلشاد حسین پور 19 5,265 11-03-2012 11:49 AM
آخرین ارسال: بيلا بالا
  قدم به قدم با کتاب توصیه های پدر پولدار و پدر فقیر kafshduzak 20 7,579 07-08-2012 11:27 AM
آخرین ارسال: sherafati
  نکته های طلایی kafshduzak 1 862 02-11-2012 07:32 PM
آخرین ارسال: kafshduzak
  خلاصه کتاب های موفقیت کامیار کاظمی 1 1,505 11-12-2011 06:13 PM
آخرین ارسال: کامیار کاظمی
  پيروزي مردان بزرگ MARYAR 2 1,080 08-29-2011 03:36 PM
آخرین ارسال: MARYAR

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS