ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
قیمت و نوسانات بازار خودرو زمان کنونی: 09-24-2025, 07:05 AM |
|||||||
|
قیمت و نوسانات بازار خودرو
|
07-31-2011, 01:15 AM
ارسال: #11
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
در شرایطی که نزدیک به سه هفته از افزایش نرخ ارز میگذرد، بیشتر خودروسازان داخلی با مجوز و بیمجوز، محصولاتی که ارزبری بیشتری دارند را گران کرده، تا از داغ بودن «تنور» بهره برده و «نان» خود را چسبانده باشند…
به نوشته دنیای اقتصاد ، آن طور که خبر میرسد، «ایران خودرو»، «پارس خودرو» و «گروه بهمن» از فرصتی که نرخ ارز در اختیارشان قرار داده، نهایت استفاده را برده و به این بهانه، بین ۲۵۰ هزار تا چهار میلیون تومان به قیمت محصولات خود افزودهاند. در این بین ظاهرا تنها ایران خودرو مجوز لازم را از وزارت صنایع دریافت کرده است. این موضوع در شرایطی است که وزارت صنایع همواره طی سالهای گذشته مخالف سرسخت افزایش قیمتها بوده و به جز مواردی بسیار محدود (مانند تندر-۹۰) اجازه افزایش قیمتها را در سطحی وسیع نداده است. با این حال، ظاهرا این بار با توجه به وضعیت فعلی وزارت صنایع و همچنین تاثیر غیرقابلاغماض گرانی نرخ ارز بر هزینه تولید خودروها، این وزارت کمی کوتاه آمده و با افزایش قیمت برخی خودروها موافقت کرده است. به گفته دبیر انجمن خودروسازان، افزایش قیمت خودروهای داخلی منوط به موافقت کمیته خودرو وزارت صنایع بوده و هر خودروسازی که خواهان گران شدن محصولاتش باشد، باید درخواست خود را در این مورد به کمیته موردنظر ارسال کند. مدیرکل دفتر ماشینسازی و نیرو محرکه وزارت صنایع، انجمن خودروسازان، نماینده سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به همراه مدیرعامل شرکتی که خواهان افزایش قیمت است، اعضای کمیته خودرو را تشکیل میدهند و در آخرین جلسه خود، رای به افزایش قیمت چهار محصول ایران خودرو دادهاند. بنابر اخبار رسیده، پس از گرانی ارز تنها درخواست ایران خودرو برای افزایش قیمت مورد قبول واقع شده و باقی خودروسازها یا درخواستی ندادهاند یا هنوز جلسهای برای بررسی وضعیت آنها تشکیل نشده است. افزایش قیمت چهار محصول ایران خودرو اما به سراغ جزئیات افزایش قیمتها برویم و ابتدا از ایران خودرو شروع کنیم، شرکتی که اگرچه بیشتر محصولات آن دارای ارزبری پایینی هستند، اما از گرانی نرخ ارز در امان نمانده و مجبور به افزایش قیمت چهار خودرو خود شده است. طبق اخبار رسیده، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ آی، سوزوکی گرندویتارا و تندر-۹۰ در تمام مدلهای خود با افزایش قیمت کارخانهای روبهرو شدهاند که در این بین ویتارا رکورددار محسوب میشود. این محصول با مجوز وزارت صنایع تا سقف دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گران شده است، به نحوی که مدل فول آن هماکنون با قیمت ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نمایندگیها به فروش میرسد. مدل معمولی ویتارا نیز با جهشی ۱/۱ میلیون تومانی، هماکنون ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این محصول شاسی بلند که در ایران خودرو خراسان به مونتاژ میرسد، جدای از نرخ ارز با مشکل تامین قطعات نیز دست و پنجه نرم میکند و از همین رو قیمت آن در بازار به بالای ۵۰ میلیون تومان رسیده است. پژو ۲۰۶ نیز که هنوز ارزبری قابلتوجهی دارد، در تمام مدلهای موجود خود افزایش قیمت را تجربه کرده و مشتریان باید این محصول را با قیمتهای جدید خریداری کنند. بنابر اخبار رسیده، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش قیمتی ۵۰۰ هزار تومانی هماکنون ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نمایندگیها به فروش میرسد و تیپ ۶ این خودرو نیز با توجه به رشد قیمتی که داشته، در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان قیمت دارد. در میان مدلهای صندوقدار نیز که حداقل ۲۵۰ هزار تومان گران شدهاند، مدل V۹ با قیمتی معادل ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نمایندگیها به فروش میرسد. این خودرو ظاهرا با کمبود عرضه نیز مواجه است و از همین رو قیمتی بالای ۲۰میلیون تومان در بازار دارد. همچنین مدل V۸ نیز که جزو «گران شدههای ارزی» ایرانخودرو به شمار میرود، هماکنون قیمتی برابر با ۱۷ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان در نمایندگیها دارد. از ۲۰۶ که بگذریم، پژو ۲۰۷ای نیز در هر دو مدل اتومات و دندهای خود مجوز افزایش قیمت را دریافت کرد و گران شد. آن طور که خبر میرسد، ایران خودرو ۲۵۰ هزار تومان به قیمت ۲۰۷ افزوده و این محصول هماکنون در مدل دندهای ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و نوع اتومات آن نیز ۲۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش میرسد. جهش ۵۰۰ هزار تومانی تندر-۹۰ اگرچه طی چند سال گذشته ایران خودرو معمولا چندان عجلهای در افزایش قیمت تندر-۹۰ از خود نشان نمیداد، اما با گرانی ارز جبران مافات کرد و به یک باره ۵۰۰ هزار تومان به قیمت تندر افزود. این افزایش قیمت البته ظاهرا تنها به مدل E۲ مربوط بوده و E۱ از گرانی در امان مانده است. بنابر مجوزی که کمیته خودرو صادر کرده، تندر-۹۰ مدل E۲ هماکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان در نمایندگیها به فروش میرسد. این موضوع در شرایطی است که پارس خودرو قبلا دست به کار شده و به بهانه تعویض سیستم ضبط و پخش تندر E۲، حدود ۲۰۰ هزار تومان به قیمت این محصول اضافه کرده و چند وقتی میشود که آن را با قیمتی معادل قیمت فعلی تندر ایران خودرو در نمایندگیهای خود به فروش میرساند. تندر یکی از محصولات زیان ده صنعت خودرو کشور به شمار میرود که ارزبری نسبتا زیادی نیز دارد. افزایش قیمت میلیونی مگان و تینا اما سری هم به گروه سایپا بزنیم و ببینیم این شرکت پس از گرانی ارز چه کردهاست. هر چند ظاهرا سایپا اقدام خاصی را در افزایش قیمت محصولاتش (ریو و پراید) انجام نداده، اما زیرمجموعه اش بیکار ننشسته و مگان را به حدی قابلتوجه گران کرده است. بر این اساس، مگان اتومات ۲۰۰۰ سی سی با افزایش قیمتی حدودا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی مواجه شده و هماکنون ۳۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان در نمایندگیهای پارس خودرو عرضه میشود. مگان خودرویی مونتاژی به شمار میرود و ارزبری بالایی دارد و پارس خودرو قبل از ماجرای نرخ ارز نیز این محصول را گران کرده بود. همچنین نیسان تینا نیز که دیگر محصول مونتاژی پارس خودرو محسوب میشود، افزایش قیمتی دو میلیون تومانی را تجربه کرده و هماکنون ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نمایندگیها به فروش میرسد. تینا خودرویی «فول سی کی دی» به حساب میآید و ۱۰۰ درصد ارزبر است. اما پارس خودرو هرچند دیگر محصول خود به نام ماکسیما را پس از افزایش نرخ ارز گران نکرد، اما پیش از این ماجرا به قیمت «مونتاژی ژاپنی» خود افزود، به نحوی که قیمت ماکسیما طی دو ماه گذشته بیش از دو میلیون تومان گران شده است. رفت و برگشت مزدا۳ در بین شرکتهای بخش خصوصی، «گروه بهمن» تنها شرکتی است که قیمت محصولات خود را پس از گرانی نرخ ارز افزایش داده و شاخصترین آن، به جهش چهار میلیونی مزدا۳ مربوط میشود. این شرکت در مرحله اول دو میلیون تومان به قیمت مزدا۳ افزود و به فاصله اندکی این خودرو را دو میلیون دیگر نیز گران کرد. این در شرایطی است که گفته میشود «گروه بهمن» دو میلیون تومان دومی را کسر کرده و قیمت مزدا۳ را به همان ۴۷ میلیون و اندی رسانده است. هر چند خبری مبنی بر افزایش قیمت دیگر خودروسازان بخش خصوصی به گوش نمیرسد، اما این موضوع بیشتر به اوضاع نابسامان تولید آنها برمیگردد، نه قناعت پذیریشان! به عبارت بهتر، بیشتر خودروسازان خصوصی تیراژ پایینی داشته و معمولا نیز تعهداتی از قبل دارند و به نوعی عملا توانایی افزایش قیمت را نخواهند داشت، زیرا خودرویی نیست که بخواهند آن را گران کنند.به عنوان مثال، شرکت «خودروسازان راین» که دو محصول از هیوندایی موتورز کره را به مونتاژ میرساند، در حال حاضر با عدم تامین قطعات ورنا و کمبود قطعات آوانته مواجه است و عملا خودرویی برای گران کردن ندارد. ![]() |
|||
08-31-2011, 06:54 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 08-31-2011 06:54 PM، توسط 3ObHaN.)
ارسال: #12
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
این عیدی خدا برای عید فطر بود
![]() آغاز مجدد واردات خودرو دنیای اقتصاد- با اعلام سازمان «حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان» و پس از یک سال و نیم وقفه، ثبت سفارش خودروها به صورت «موردی» مجددا از سر گرفته شد. بر این اساس، اشخاص حقیقی که دارای کارت بازرگانی هستند، میتوانند نسبت به واردات «موردی» خودروهای خارجی اقدام کنند. این موضوع البته در شرایطی است که اشخاص حقیقی ابتدا باید توافق لازم مبنی بر ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای موردنظر خود را با نمایندگی های مجاز به عمل آورده و سپس نسبت به ثبت سفارش این خودروها اقدام کنند. ثبت موردی واردات خودرو آغاز شد گروه خودرو – ثبت سفارش واردات خودرو به صورت موردی با گذشت یک سال و نیم توقف بار دیگر از سر گرفته شد. محمدرضا سلیمی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان روز گذشته در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ثبت سفارش خودروهای موردی از اواخر مرداد ماه آغاز شده، اظهار كرد: برخی از نمایندگیهای مجاز با ارائه خدمات به خودروهایی که به صورت موردی وارد کشور ميشوند موافقت کردهاند. آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو به صورت موردی در حالی است که وزارت صنايع ومعادن پیشین، سال گذشته به استناد قانون حمایت از حقوق مصرفكنندگان خودرو اقدام به اعمال محدودیتهایی در ثبت سفارش واردات خودرو کرد ،به طوری که ثبت سفارش به صورت موردی با دلایلی همچون عدم ارائه خدمات پس از فروش به طور کامل متوقف شد، اما در سال جاری و با توجه به حذف محدودیتهای در نظر گرفته شده در واردات خودرو، سایت ثبت سفارش مجدد به روی اشخاص حقیقی باز شد. اما واردات خودرو به صورت ثبت موردی همراه با شرایطی است، از جمله اینکه واردات خودرو، منوط به موافقت نمایندگیهای مجاز به ارائه خدمات پس از فروش در کشور است تا به این طریق مشکل گارانتی خودروهای مذکور قابل حل باشد. به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، براساس مذاکراتی که با شرکتهای ایرتویا (نماینده شرکت تویوتا و لکسوس) تجارت نگین خودرو (نماینده شرکت رنو) اطلس خودرو(نماینده رسمی شرکت کیا) آسان موتور (نماینده رسمی شرکت هیوندایی) بازرگانی مدیا قشم (نماینده رسمی شرکت ام جی) آلفا موتور (نماینده رسمی شرکت فیات) معین موتور (نماینده رسمی پورشه) ستاره ایران (نماینده خودروسواری بنز) رامک خودرو (نماینده شرکت سانگ یانگ) صورت گرفته این شرکتها با ارائه خدمات پس از فروش خودروهای موردی موافقت کردند که با این شرایط ثبت موردی از برندهای مذکور بلامانع است. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان داشتن کارت بازرگانی را یکی از الزامات ثبت سفارش به صورت موردی دانست و افزود: الزام به ارائه کارت بازرگانی به جهت شفاف شدن فعالیت تجاری وارد کنندگان در نظر گرفته شده است. به گفته سلیمی، متقاضیان درخواست خود را به شرکت واردکننده مجاز ارائه کرده و پس از پرداخت هزینه خدمات پس از فروش قرار داد واردات میان شرکت و متقاضی منعقد خواهد شد و به این طریق متقاضی مجاز به ثبت سفارش خواهد شد. سلیمی در خصوص درصد کارمزد پرداخت شده از سوی متقاضیان برای ثبت موردی نیز گفت: در این خصوص کارمزد سه درصد از ارزش CIF (ارزش خودرو پیش از گمرک) با توجه به سقف گارانتی شرکت سازنده در نظر گرفته شده است که مابه التفاوت این رقم با توجه به سقف گارانتی در نظر گرفته شده در کشور باید از سوی متقاضی به نمایندگی رسمی وارد کننده پرداخت شود. براساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو سقف گارانتی و خدمات واردات خودرو در کشور از سال گذشته از دو سال به پنج سال و از 50 هزار کیلومتر به 150 هزار کیلومتر افزایش یافت که با توجه به قانون جدید واردکننده باید مابهالتفاوت گارانتی را به نمایندگی رسمی پرداخت کند. وی در توضیح چگونگی پرداخت مابه التفاوت خدمات پس از فروش نیز اظهار داشت: بخشی از تعهدات خدمات پس از فروش را شرکتهای مادر پذیرفتهاند اما تعهدات پیشبینی شده از سوی شرکت سازنده با سقف تعهدات در داخل کشور متفاوت است که این رقم باید به نمایندگی مجاز در کشور پرداخت شود به طور مثال سقف گارانتی از سوی شرکت تویوتا دو سال به ازای 50 هزار کیلومتر است که باید مابهالتفاوت به روز محاسبه و به شرکت ایرتوتا نمایندگی تویوتا در کشور پرداخت شود. همچنین یکی از نمایندگیهای رسمی در کشور نیز در پاسخ به این سوال که مابهالتفاوت خدمات پس از فروش چگونه محاسبه ميشود ميگوید: خرید گارانتی متفرقه براساس نرخ مصوب کمپانی سازنده صورت ميگیرد. به گفته وی اجرای روش مذکور در نهایت به ضرر نمایندگیها ی مجاز در کشور تمام خواهد شد، چرا که نرخ ارز در کشور ثابت نیست با این حال نمایندگیها ملزم به ارائه خدمات پنج ساله با نرخ ارز روز شدهاند در حالی که امکان افزایش نرخ ارز در آینده دور از ذهن نخواهد بود. سه الزام برای واردات موردی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در ادامه در خصوص شرایط واردات خودرو به صورت موردی نیز گفت: ثبت سفارش واردات خودرو به صورت موردی منوط به ارائه گواهی حمل از مبدا، تاییده شرکت سازنده مبنی بر داشتن استانداردهای اروپایی و انعقاد قرار داد با نمایندگیهای مجاز برای ارائه خدمات پس از فروش است. به گفته سلیمی، خودروهایی ميتوانند مجوز ورود به کشور را دریافت کنند که دارای استاندارد اروپایی باشند و سایر استانداردها من جمله استاندارد آمریکا و استاندارد کشورهای عربی مجوز ورود به کشور دریافت نخواهند کرد. سلیمی با اشاره به اینکه الزام به حمل از مبدا نیز به منظور اطمینان از داشتن استاندارد اروپایی در نظر گرفته شده است اظهار كرد: پیش از این برخی از واردکنندگان اقدام به واردات از کشور حاشیه خلیج فارس ميکردند که استاندارد این خودروها براساس استاندارهای اروپایی صورت نگرفته بود به همین دلیل الزام حمل از مبدا برای واردکنندگان در نظر گرفته شد تا واردکنندگان ملزم به واردات خودرو براساس استانداردهای اروپا شوند. یکی از نمایندگیهای مجاز خودرو نیز در این خصوص عنوان کرد: از لحاظ استانداردی باید خودرو با استاندارد اروپا مطابقت داشته باشد، اما به لحاظ سوخت خودرو باید با استانداردهای داخلی تطابق یابد، چرا که سوخته عرضه شده در کشور ما از استاندارد پایین تری نسبت به سایر کشورها برخودار است و عدم تطابق موجب ميشود تا خودرو با مشکل مواجه شود. اعلام آمادگی تنها یک تجاری ساز مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان همچنین در خصوص ثبت موردی خودروهای تجاری نیز اظهار كرد: از میان شرکتهای وارد کننده خودروهای تجاری تنها شرکت آریا دیزل نماینده رسمی شرکت رنوتراکس با ارائه خدمات به خودروهایی که به صورت موردی وارد کشور ميشوند موافقت کرده است که با اين شرايط ثبت موردی خودروهای تجاری با برند رنو نیز بلامانع خواهد بود. به گفته سلیمی، طبق الزامات در نظر گرفته شده شرکتهای تجاری ساز نیز ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستند که شرکتهای سازنده طبق تعهدات عمدتا گارانتی و وارانتی را براساس سقف در نظر گرفته شده پذیرفتهاند. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در ادامه با اشاره به اینکه نمایندگیهای مجاز شرکتهای تجاری ساز تا کنون به تعهدات خود عمل نکردهاند اظهار كرد: با وجود تعهدات داده شده از سوی شرکتهای مادر، نمایندگیهای مجاز به تعهدات خود در ارائه خدمات پس از فروش چندان پایبند نیستند، این درحالی است که مجوز ثبت سفارش برای این شرکتها نیز به منظور جلوگیری از انحصار در بازار تجاریها صادر شده است. "براساس مذاکراتی که با شرکتهای ایرتویا (نماینده شرکت تویوتا و لکسوس) تجارت نگین خودرو (نماینده شرکت رنو) اطلس خودرو(نماینده رسمی شرکت کیا) آسان موتور (نماینده رسمی شرکت هیوندایی) بازرگانی مدیا قشم (نماینده رسمی شرکت ام جی) آلفا موتور (نماینده رسمی شرکت فیات) معین موتور (نماینده رسمی پورشه) ستاره ایران (نماینده خودروسواری بنز) رامک خودرو (نماینده شرکت سانگ یانگ) صورت گرفته این شرکتها با ارائه خدمات پس از فروش خودروهای موردی موافقت کردند که با این شرایط ثبت موردی از برندهای مذکور بلامانع است." ![]() |
|||
09-11-2011, 04:13 PM
ارسال: #13
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
مشتریان خودروهای داخلی و خارجی به هوش باشند
گروه خودرو – این روزها با توجه به صعود رسمی قیمت خودروهای داخلی و خارجی، حرف و حدیث حواشی صنعت خودروسازی بخصوص در رسانهها افزایش یافته است. از یک سو سازمان حمایت از مصرفکننده به مخالفت از این افزایش قیمت برخاسته و از سوی دیگر خودروسازها به مجوز کمیته قیمتگذاری در این زمینه استناد میکنند. حال با توجه به حواشی قیمتی خودروها و مخالفتها و توافقات حاصله در این مورد، چندی است که برخی مشتریان خودروهای داخلی و خارجی در این آشفته بازار قیمتی، با تماسهای مکرر، خودروسازان و واردکنندگان را به خلف وعده متهم میکنند. موضوع از این قرار است که بعضی از خودروسازان داخلی و نمایندگی خودروهای خارجی در سایتها و مراکز فروش خود در حالی به معرفی برخی از آبشنها و امکانات رفاهی و ایمنی خودرو مورد نظر میپردازند که هنگام تحویل این خودرو توسط مشتری، خبری از آبشنهای ذکر شده، نیست. بخصوص برخی از مشتریان خودروهای داخلی در این زمینه تاکید میکنند که به عنوان مثال بهای خودرویی را با امکاناتی همچون صندلی برقی یا روکش چرمی پرداخته اند این در حالی است که بعد از تحویل خودرو دریافتند که خودرو مورد نظر فاقد امکانات مذکور است. هرچند نمایندگیها تنها وظیفه تحویل خودرو ثبت نامی و مورد درخواست را دارند، اما مشتری در راستای دريافت حق و حقوق خود در این زمینه باید پروسهای چند ماهه را طی کند. این موضوع در مورد خودروهای خارجی نیز صدق میکند؛ چرا که برخی از خودروهای خارجی نیز فاقد امکانات و آبشنهایی است که نمایندگی وجه آن را قبلا از مشتری دریافت کرده است.بنابراین مشتریان خودروهای داخلی و خارجی میبایست به هنگام تحویل خودرو خود امکانات رفاهی، ایمنی و آبشنهای مورد نظر را با توجه به وجه پرداخت شده در محل خرید چک کنند تا کوتاهی از سوی فروشنده در این زمینه صورت نگیرد. ![]() |
|||
10-12-2011, 02:56 AM
ارسال: #14
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
قیمت
سوزوکی گرند ویتار 57,500,000 پژو 206- تیپ 2 15,700,000 پژو 206- تیپ 3 16,250,000 پژو 206- تیپ 6 20,500,000 پژو206- صندوق دار V8 18,100,000 پژو 405 13,400,000 پژو پارس 17,900,000 پژو 207i- دنده ای 18,700,000 پژو 207 i- اتومات 20,800,000 سمند LX 15,100,000 سورن ELX 18,000,000 ریو 15,200,000 تیبا 11,500,000 پراید 132 8,800,000 مگان اتومات 35,500,000 ماکسیما- اتومات 44,000,000 ماکسیما- دنده ای 39,000,000 تندر- 90 مدل E1 14,750,000 تندر- 90 مدل E2 15,800,000 مزدا 2 32,000,000 مزدا 3 49,000,000 هیوندایی IX 55 82,000,000 جنسیس 89,000,000 لندکروز 130,000,000 کیا موهاوی 77,000,000 کیا سراتو 47,500,000 پرادو 112,000,000 آوانته 33,000,000 ام وی ام- X33 30,500,000 ![]() |
|||
10-12-2011, 02:25 PM
ارسال: #15
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
سبحان جان آخرش شما نمایشگاهی خواهی شد.با ماشینهای آنچنانی.انشالله.
خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری اینستاگرام من : hoshangghorbanian |
|||
10-12-2011, 03:06 PM
ارسال: #16
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
(10-12-2011 02:25 PM)jahanagahi نوشته شده توسط: سبحان جان آخرش شما نمایشگاهی خواهی شد.با ماشینهای آنچنانی.انشالله. كل فاميل ،دور و نزديك همين رو ميگن . و گاها پدرم با عصبانيت ميگه اين همه دنبال ماشيني مگه ميخواي نمايندگي بزني ؟ تازه دو سه تا بنگاهدار ها هميشه به من ميگن همكار . ![]() ![]() |
|||
10-17-2011, 05:10 PM
ارسال: #17
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
سلام کامیار جان من یه پس اندازی در حدود 7 میلیون تومان دارم و میخواستم با یکی از دوستانم که در زمینه خرید و فروش خودرو تجربه داره به صورت مشارکتی وارد کار خرید و فروش بشم بنظرت با این شرایط فعلی بازار و کشور های دنیا به ریسکش میارزه در این بازار وارد بشم.
به تعظیم مردم این زمانه اعتماد نکن!تعظیم آنان همانند خم شدن دو سر کمان است که هر چه به هم نزدیکتر شوند تیرش کشنده تر است. |
|||
10-17-2011, 09:52 PM
ارسال: #18
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
(10-17-2011 05:10 PM)naseer2263 نوشته شده توسط: سلام کامیار جان من یه پس اندازی در حدود 7 میلیون تومان دارم و میخواستم با یکی از دوستانم که در زمینه خرید و فروش خودرو تجربه داره به صورت مشارکتی وارد کار خرید و فروش بشم بنظرت با این شرایط فعلی بازار و کشور های دنیا به ریسکش میارزه در این بازار وارد بشم. سلام من شخصا تجربه ای ندارم.دوستانی که در این زمینه تجربه دارند لطفا راهنمایی بفرمایند. ![]() |
|||
12-13-2013, 11:51 AM
ارسال: #19
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
جالبه الان سایت فروش ایران خودرو پژو پارس تحویل شهریور93 هم ظرفیتش پر شده!!! هیچ ماشین بدرد بخوری هم تا پایان سال ظرفیت خالی نداره و همه پیش فروش شده!!!
http://ikco.iranecar.com سرباز پیاده شطرنج هم اگر راه را تا انتها ادامه دهد وزیر می شود!! |
|||
12-14-2013, 03:42 PM
ارسال: #20
|
|||
|
|||
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
قیمت روز خودروها- شنبه ۲۳ آذر
http://www.donyayekhodro.com/%D9%82%DB%8...%B0%D8%B1/ سرباز پیاده شطرنج هم اگر راه را تا انتها ادامه دهد وزیر می شود!! |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
چند اشتباه بزرگ هنگام خرید خودرو | mallarme | 3 | 3,158 |
01-14-2018 01:06 PM آخرین ارسال: peddy71 |
|
![]() |
مشاوره با شما (کاور خودرو) | m.alizade | 5 | 2,047 |
08-18-2017 11:13 AM آخرین ارسال: m.alizade |
قیمت انواع کامیون | sina-iran | 0 | 575 |
01-16-2017 07:54 AM آخرین ارسال: sina-iran |
|
خرید وفروش خودرو فرسوده | golro | 8 | 3,141 |
04-20-2015 12:31 PM آخرین ارسال: محمد احمدی66 |
|
خرید خودروهای پیش فروش شده,فروش ب قیمت بازار | habib tousi | 40 | 8,990 |
12-11-2014 02:25 AM آخرین ارسال: alikhosro11 |
|
مشاوره خرید خودرو | P@RSA | 14 | 3,703 |
08-20-2014 08:19 AM آخرین ارسال: hotdvd |
|
راهکارهای طلایی برای خرید خودرو دست دوم | صدفی | 2 | 3,308 |
07-01-2014 12:13 AM آخرین ارسال: hamid.terry |
|
مشاوه خرید خودرو | nader1095 | 9 | 3,070 |
07-08-2013 07:33 AM آخرین ارسال: nader1095 |
|
آخرین اخبار روزانه خودرو | صدفی | 121 | 28,862 |
06-07-2013 02:32 PM آخرین ارسال: hamedkhan |
|
مقایسه قیمت برخی خودروها در داخل و خارج از ایران | سعید محمدی | 1 | 1,163 |
10-30-2012 04:40 PM آخرین ارسال: yu3f |
|
كاهش بيسابقه توليد خودرو در ايران | صدفی | 0 | 1,186 |
05-16-2012 01:37 PM آخرین ارسال: صدفی |
|
واردات خودرو از 9 شرکت خارجی ممنوع می شود | صدفی | 3 | 1,984 |
04-18-2012 06:39 PM آخرین ارسال: کامیار کاظمی |
|
در سال ۹۰ چقدر خودرو تولید کردیم؟ | صدفی | 2 | 1,479 |
04-17-2012 10:23 AM آخرین ارسال: mjdehghani |
|
مشخصات فني ماشين هاي ايران خودرو+عكس | اقاي ايـــده | 3 | 2,882 |
02-28-2012 09:01 PM آخرین ارسال: 3ObHaN |
|
ایران خودرو پولدارترین شرکت ایران | اقاي ايـــده | 0 | 1,347 |
02-28-2012 08:47 PM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
|
آیا واردات خودرو رشد میکند؟ | اقاي ايـــده | 0 | 1,047 |
02-28-2012 07:49 PM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
|
ارزان ترین خودرو ایران از راه رسید | اقاي ايـــده | 0 | 1,401 |
02-28-2012 07:46 PM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
|
اخبار خودرو تنها فقط در اينجا | اقاي ايـــده | 0 | 1,186 |
02-28-2012 02:04 PM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
|
نیتروژن مهمان لاستیک خودرو شما | اقاي ايـــده | 0 | 1,104 |
02-28-2012 01:59 PM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
|
استاندارد هاي روز خودرو | اقاي ايـــده | 0 | 994 |
02-28-2012 01:53 PM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: