ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


بازار رسانی شبکه ای
زمان کنونی: 09-24-2025, 01:00 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: aryamehraboon
آخرین ارسال: سعید یوسفی
پاسخ:
بازدید: 2548

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امیتازات : 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازار رسانی شبکه ای
01-10-2013, 04:43 PM
ارسال: #3
RE: بازار رسانی شبکه ای
بازاریابی شبکه ای چیست؟

MLM مخفف بازاريابي چند سطحي می باشد كه بعضی مواقع بازاريابي شبكه اي نيز نامیده مي شود. همانطوري كه از نام آن پيداست چند لایه متعدد از افراد، بازاريابي يك محصول برای رساندن آن به مصرف كننده بر عهده دارند. يك نماينده فروش ( همچنين، توزيع كننده ،‌عضو ،‌ وابسته ،‌شريك نیز نامیده می شود ) علاوه بر جذب مشتريان ،‌ آموزش نيروهاي تازه وارد را در جهت جذب مشتريان به عهده دارد.
[تصویر: 22.jpg]


بازاريابي شبکه ای در واقع هدف همه شركتهاست(هم شركتهايي داراي بازاريابي شبکه ای و هم شركتهاي فاقد آن). اگر شما شنيديد كه يك شركت با سابقه اعلام كرد " در صورت معرفي يكي از دوستانتان به ما، در خريد بعدي از تخفيف برخوردار شويد" اين همان بازاريابي چند سطحي است . انجمن هاي سلامتي ،‌آژانس املاك، شركتهاي ارتباط تلفني و صنايع بسیار ديگري از اين روش استفاده مي كنند. مشاغل تخصصي ( پزشكان ، دندانپزشكان ، حسابداران ) مرگ و زندگیشان به مشتریاني بستگی دارد كه آنها را به ديگران معرفي مي كنند. تمام اين مشاغل بسادگي تلاش مي كنند تا مشتريان کنونی شان تبليغ و بازاريابي محصولات و خدمات آنها را براي مشتريان بالقوه انجام دهند.

شركت های سنتي

در شركت فاقد سيستم بازاريابي شبکه ای ، مدير و نمايندگان فروش بوسيله شركت استخدام مي شوند. اين نوع شركت براي استخدام نمايندگان فروش به دليل كمبود منابع مالي كه شركت بايد بعنوان حقوق پرداخت كند و همچنين تعداد افرادي كه مدير فروش قادر به بكارگيري و پوشش دادن آنهاست دارای محدودیت می باشد. زماني كه مدير فروش بدليل افزايش حجم کارها قادر به اداره امور نباشد ، شركت مجبور به استخدام مدير ديگري در كنار مدير قبلي و يا ارتقاء يكي از نمايندگان فروش به مدير مي شود. اين حالت بازاريابي "چند عرضي " گفته مي شود ، چونكه شركت در مقايسه با حالت چند سطحي تنها بطور افقي توسعه پيدا مي كند در حالي كه در بازاريابي شبکه ای سازمان بصورت عمودي رشد مي كند.


[تصویر: 32.jpg]
شركت بازاریابی شبکه ای

يك شركت MLM ابتدا با ثبت نام فردي كه قادر به جذب مشتريان و نمايندگان فروش باشد كار را آغاز مي كند. اما به هر يك از نمايندگان حق این انتخاب را دارند تا خود را به يك مدير تبديل کنند، شخصی كه خود توانایی جذب نماينده فروش را دارا باشد. يك شركت MLM کمیسیون پرداخت مي نمايد و نه حقوق ثابت، بنابراين در اين روش شركت محدوديتي براي جذب مدير و نماينده فروش ندارد. اين حالت بدليل گسترش سريع شمار نمايندگان فروش آموزش ديده براي شركت بسيار سودمند است . اين مورد همچنين براي نمايندگان فروش سودمند است به اين دليل كه درآمدشان محدود به ميزان فروش خودشان نيست بلكه آنها همچنین از حجم فروش ساير نمايندگان درصد فروش دريافت كنند.


[تصویر: 42.jpg]
در واقع MLM يكي از پنج روشي است كه توسط شركتها براي فروش و توزيع یک محصول یا خدماتشان به مشتريان استفاده مي كنند

تمامي شركتها ( شركت هاي MLM و شركت هاي سنتي) در يك خصوصیت با يكديگر مشترك هستند؛ آنها محصول يا خدماتي را ارائه مي دهند كه باعث بهبود زندگي مصرف كننده مي شود. مادامي كه يك شركت داراي يك چنين محصول يا خدمت باشد نيازمند اين هستند كه آنرا بطور گسترده معرفي كنند. آنها اين عمل را بوسيله توزيع آن انجام مي دهند. توزيع يك محصول عبارت است از يافتن و رساندن محصول بدست مشتريان. بطور كلي پنج روش عمده براي توزيع يك محصول يا خدمات وجود دارد.


[تصویر: 52.jpg]
هر يك از پنج روش فوق مي تواند از تكنيكهاي روش ديگر براي يافتن مشتريان استفاده كند. بدين معني كه روش خرده فروشي فقط محدود به مراجعان حضوري نيست.خرده فروشي همچنين مي تواند در راديو ،‌تلویزيون ،‌و روزنامه ها ،‌مجلات ، نامه رسانان ( كارت پستال ،‌ تراكت و غيره)نگاه ها را به سوي مغازه جلب نمايد.اين مي تواند منجربه افزايش مراجعه حضوري افراد به مغازه شما بشود.

بطور مشابه يك توزيع كننده در يك شركت بازاريابي شبکه ای مي تواند از چند يا همه چهار روش ذكر شده در بالا مشتري پيدا كند ، درست به همان اندازه كه از طريق دوستان و آشنايان مشتري جذب مينمايد. و البته مالك يك خرده فروشي مي تواند به دوستان و آشنايانش در مورد مغازه اش توضيح دهد.

پس بازاريابي شبکه ای چيست؟ مهمترين موضوع براي درك اين است كه توزيع هر محصولي به معني شناساندن محصول است. بازاريابي شبکه ای و ساير روشهاي عمده توزيع يك محصول حقيقتاً روشهايي هستند كه براي شناساندن محصول بكار مي روند.

MLM بنیادی است.

اساساً روش بازاريابي شبکه ای يك روش خارق العاده است. منظور از واژه اساسي و بنيادي اين است كه اگر شما همه اين توضيح و تفسيرها را كنار بزنيد و تنها به آن از جنبه مفهومي نگاه كنيد، خواهيد ديد كه اين ناب ترين شيوه براي معرفي محصول به مصرف كننده است و همچنين ناب ترين شيوه براي جبران خدمت. اينجا به دلايل آن اشاره مي كنيم:

1- در مفهوم اساسي آن يك شخص تجربه يك محصول يا خدمت ارزشمند را با ديگري به اشتراك مي گذارد( نه به اين دليل كه آنها سود مي برند، بلكه به اين دليل كه محصول ارزشش را دارد) . " من ازش خوشم اومده ،‌ممكنه تو هم دوستش داشته باشي".و اين درست و خالصانه است.

2- شخص ايده يك خريد را با ديگري به اشتراك مي گذارد. تاريخچه كسب و كار از همين جا آغاز شده است.. : من يك كسب و كار مورد علاقه ام پيدا كرده ام ، شايد تو هم دوست داشته باشي با من در آن شريك باشي." اين هم درست و خالصانه است.

3- شخصي كه تجارتي را با ديگري به اشتراك مي گذارد تنها هنگامي سود خواهد برد كه افرادي كه با او تجارت را شريك مي شود نيز سود ببرند و اين فراتر از وظيفه است،‌كه هم درست و هم خالصانه است.

اين سه دليل مفاهيم اساسي و بنيادي بازاريابي چند سطحي هستند و كاملاً روشن و واضح مي باشند.

چنانچه شما به هسته اصلي بازاريابي سنتي برسيد خواهيد ديد كه يك شخص آگهي را مي نويسد و 98 درصد افرادي كه آن را مي بينند به آن توجهي نمي كنند. ( يك بازارياب عالي تنها 10 درصد پاسخ دريافت مي كند ، كه متوسط آن 2 درصد است.)

اگر نگاهي به اطراف بياندازييد خواهيد ديد كه در روش بازاريابي سنتي چه تلاشهايي براي معرفي محصول به مشتري انجام مي شود و خواهيد ديد كه چه منابع و فعاليتهايي كه تلف مي شوند. حال آيا مي توانيد تصور كنيد شهري را كه در آن اثري از تبليغات نيست چقدر تميز خواهد بود؟ تصور كنيد تعداد درختاني كه به نام تبليغات مصرف مي شوند و موادي كه بعنوان زباله در زمين رها مي شوند.

شايد بهترين راه براي توضيح بازاريابي چند سطحي نشان دادن تصويري است كه چگونه بازاريابي شبکه ای همانند بازاريابي سنتي است و نيز چگونه بازاريابي شبکه ای متفاوت از بازرايابي سنتي است. به شكل زير نگاه كنيد:

[تصویر: 62.jpg]

منبع:www.mlmbook.ir
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پیام های داخل این موضوع
RE: ... - aryamehraboon - 01-10-2013, 12:37 AM
RE: بازار رسانی شبکه ای - aryamehraboon - 01-10-2013 04:43 PM

موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  قدمی مطمئن به‌سوی بازار کار حرفه‌ای در هوشمندسازی ساختمان Daras 0 144 05-25-2025 01:22 PM
آخرین ارسال: Daras
  فرصت سرمایه گذاری در بازار کردستان عراق eh.krd 74 19,845 01-25-2019 11:08 PM
آخرین ارسال: jamshad
  40 تومن دارم چکاری در این بازار انجام بدم بهتره؟ کمک فوری jagvar300 2 2,589 12-25-2017 02:10 AM
آخرین ارسال: اﻟﻨﺎﺯ
  کسی از شرکت های بازاریابی شبکه اطلاعی داره !؟ marjijak 11 4,419 08-11-2016 01:19 PM
آخرین ارسال: samran.raman
  پولدار شدن سریع از راه بازار یابی شبکه ای،توهم با واقعیت؟!! ali mohammady 38 10,925 08-11-2016 01:01 PM
آخرین ارسال: samran.raman
  ترفند های بازار : کلاه برداری 3ObHaN 27 6,544 08-10-2016 04:50 PM
آخرین ارسال: mahdie.sfi
  بازاریابی شبکه ای شرکت ... گستران مهدی ر 7 2,371 07-29-2016 01:35 AM
آخرین ارسال: *sinuhe*
  تحقیقات بازار سپیده امانی 2 727 07-13-2016 10:44 AM
آخرین ارسال: سپیده امانی
  پیداکردن بازار برای سنگهای قیمتی(فیروزه،عقیق و..) sokala 4 1,621 06-14-2016 12:38 AM
آخرین ارسال: سینا م
  سوال:آموزش پخش حرفه ای تراکت؛ با درآمد 1 تا 3 ملیون محمدرضا تراکت 9 4,120 05-11-2016 12:49 AM
آخرین ارسال: محمدرضا تراکت
  نفوذ در فروشگاههای زنجیره ای afshin955 4 758 10-05-2015 07:17 AM
آخرین ارسال: mohammadjafaris
  بازار مصرفی عراق ebrahim.ev 35 9,344 06-16-2015 10:35 AM
آخرین ارسال: hesaab
  بازار هوشمند mehdi098 9 1,566 12-23-2014 03:21 PM
آخرین ارسال: MultiMoney
  بازار مرزی پیرانشهر somesarah018 1 2,488 04-07-2014 10:16 AM
آخرین ارسال: somesarah018
  بازار دارایی فکری در فرا بورس مدرسی 3 1,574 10-01-2013 07:16 PM
آخرین ارسال: seraj
  ایده ای بکر برای فروش عسل khosroba 9 9,072 07-07-2013 05:27 PM
آخرین ارسال: davaran
  بازار داخلي به يك ميليون تن ورمي كمپوست نياز دارد karafarin 0 1,324 04-18-2013 12:46 PM
آخرین ارسال: karafarin
  بازار فیوچرز mir abbas 4 1,804 01-10-2013 01:04 AM
آخرین ارسال: مهدی 1

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS