ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
.این مطلب را بخوان جایزه ببر! زمان کنونی: 09-27-2025, 05:58 AM |
|||||||
|
.این مطلب را بخوان جایزه ببر!
|
01-26-2012, 12:35 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
.این مطلب را بخوان جایزه ببر!
این مطلب را بخوان جایزه ببر!
مجتی محمدیان / 5 بهمن ماه///// این روزها برای همه ما عادی شده که با خرید هر محصول بنجل یا مرغوبی، منتظر قرعه کشی و یا جایزه ای ویژه باشیم. از دستمال کاغذی و غذا گرفته که محصولی کاملا مصرفی است تا خدمات مالی نظیر خدمات بانکی که به ضرب و زور جایزه و سکه و ... مشتریان خود را نسبت به استفاده از خدمات خود ترغیب می کنند. پس کجاست مزیت رقابتی مبتنی بر کیفیت؟ این روند به قدری در فضای بازاریابی ایران شدت گرفته است که از یک طرف مشتریان به مرور عادت کرده اند که در پس هر خریدی و یا حرکتی یک جایزه نهفته است و از طرفی این موضوع را تداعی می کند که واقعا در عالم بازاریابی ایران هیچ راه دیگری برای جذب مشتری وجود ندارد. تشکیل کلوپ ها و ... در مفاهیم بازاریابی ما چه جایگاهی دارد. برنامه هایی که توسط معدود شرکتهایی در ایران در حال اجراست. اما فاجعه نه در فرمول های ترغیب بازار (که همانا استفاده از مشوق هاست) است بلکه استفاده از جمله بندیهای یکسان است. جمله بندی هایی که به مرور شعور مخاطب در گزینش محصول را نیز هدف قرار می دهد. به جملات زیر توجه کنید: ***برند محصولات تبرک: تبرک بخر، جایزه ببر ***برند روغن لادن: با لادن طلایی عکس بگیرید، جایزه ببرید. ***برند نوشابه فانتا: فانتا بخر، جایزه ببر. ***برند پدیده شاندیز: [از پدیده دیدن کنید]، مرسدس بنز جایزه بگیرید. ***محصولات فرهنگی: [آلبوم اورژینال بخر] MVM ببر ***برند بانکی: شارژ کنید، پرداخت کنید، جایزه بگیرید. ***خدمات تلفن همراه: کارت شارژ بخر جایزه ببر ***و ... این قصه سر دراز دارد. به اعتقاد من این چنین حرکت هایی در بلندمدت ضربه ای بس جبران ناپذیر به این برندهای پفکی می زند. برندهای بی ریشه ای که صرفا ظاهر امر را می بینند و به بر قراری ارتباط ریشه دار با مشتری فکر نمی کنند. برندهایی که با قطع مشوق ها یا پروموشن های خود، بخش اعظمی از بازار را از دست می دهند. و به جای تقویت بعد کیفی محصول به تقویت ظاهر و مشوق های آن می پردازند. اگر چه دنیای امروز ایران دنیای مشوق هاست اما در شرایطی که همه مشتری را مشوق زده می کنند اما برگ برنده در بلندمدت با برندهای با کیفیت تر است. http://sigmagroup.mihanblog.com/post/497 |
|||
|
پیام های داخل این موضوع |
.این مطلب را بخوان جایزه ببر! - news - 01-26-2012 12:35 AM
RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - mjdehghani - 01-26-2012, 10:47 AM
RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - goldmen - 01-26-2012, 11:16 AM
RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - Alireza_Kh - 01-26-2012, 09:35 PM
RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - MARYAR - 01-26-2012, 10:05 PM
RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - goldmen - 01-27-2012, 12:34 AM
RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - MARYAR - 01-27-2012, 02:12 AM
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
نعمت زاده:قیمتگذاری خودرو را از شورای رقابت پس میگیرم | مهرشاد میردائمی | 0 | 760 |
08-11-2013 03:55 PM آخرین ارسال: مهرشاد میردائمی |
|
آیا "شبنم" غول قاچاق را شکست می دهد؟ | mallarme | 1 | 963 |
05-07-2013 02:12 PM آخرین ارسال: distance8 |
|
.پس می توان تبلیغات را دوست داشت | News | 0 | 950 |
09-17-2012 12:52 PM آخرین ارسال: News |
|
.چطور یک مدیر ترسو سازمانی را فلج میکند؟ | News | 1 | 1,287 |
09-03-2012 08:44 PM آخرین ارسال: ahmad rezaee |
|
.رقبای خود را ارزیابی کنیم | News | 0 | 713 |
08-04-2012 02:52 PM آخرین ارسال: News |
|
در سال های آینده جه کسب وکاری بیشترین رونق را خواهند داشت | ahmad rezaee | 0 | 1,144 |
06-27-2012 12:13 PM آخرین ارسال: ahmad rezaee |
|
.جایزه : کمک هزینه خرید نصف کره ماه | News | 0 | 666 |
06-25-2012 12:34 PM آخرین ارسال: News |
|
."تحقیقات میدانی را با کسب اطلاعات در مورد تعداد رقبا و چگونگی | News | 0 | 714 |
06-09-2012 09:58 AM آخرین ارسال: News |
|
.هنوز هم جای این تیزر خالی است ... | News | 0 | 682 |
03-24-2012 10:47 AM آخرین ارسال: News |
|
دومین جشنواره جایزه پروفسور کنعانی | کامیار کاظمی | 0 | 790 |
01-31-2012 02:11 PM آخرین ارسال: کامیار کاظمی |
|
.دلار تقاضاها را برای خرید طلا کاهش می دهد!! | News | 1 | 1,283 |
10-13-2011 06:38 PM آخرین ارسال: jahanagahi |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان