.این مطلب را بخوان جایزه ببر! - نسخه قابل چاپ +- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir) +-- انجمن: بخش خرید - فروش و سپرده گذاری (/forumdisplay.php?fid=8) +--- انجمن: پیش بینی بازار ایران (/forumdisplay.php?fid=34) +---- انجمن: خبرهای اقتصادی روزانه (/forumdisplay.php?fid=85) +---- موضوع: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! (/showthread.php?tid=1758) |
.این مطلب را بخوان جایزه ببر! - News - 01-26-2012 12:35 AM این مطلب را بخوان جایزه ببر! مجتی محمدیان / 5 بهمن ماه///// این روزها برای همه ما عادی شده که با خرید هر محصول بنجل یا مرغوبی، منتظر قرعه کشی و یا جایزه ای ویژه باشیم. از دستمال کاغذی و غذا گرفته که محصولی کاملا مصرفی است تا خدمات مالی نظیر خدمات بانکی که به ضرب و زور جایزه و سکه و ... مشتریان خود را نسبت به استفاده از خدمات خود ترغیب می کنند. پس کجاست مزیت رقابتی مبتنی بر کیفیت؟ این روند به قدری در فضای بازاریابی ایران شدت گرفته است که از یک طرف مشتریان به مرور عادت کرده اند که در پس هر خریدی و یا حرکتی یک جایزه نهفته است و از طرفی این موضوع را تداعی می کند که واقعا در عالم بازاریابی ایران هیچ راه دیگری برای جذب مشتری وجود ندارد. تشکیل کلوپ ها و ... در مفاهیم بازاریابی ما چه جایگاهی دارد. برنامه هایی که توسط معدود شرکتهایی در ایران در حال اجراست. اما فاجعه نه در فرمول های ترغیب بازار (که همانا استفاده از مشوق هاست) است بلکه استفاده از جمله بندیهای یکسان است. جمله بندی هایی که به مرور شعور مخاطب در گزینش محصول را نیز هدف قرار می دهد. به جملات زیر توجه کنید: ***برند محصولات تبرک: تبرک بخر، جایزه ببر ***برند روغن لادن: با لادن طلایی عکس بگیرید، جایزه ببرید. ***برند نوشابه فانتا: فانتا بخر، جایزه ببر. ***برند پدیده شاندیز: [از پدیده دیدن کنید]، مرسدس بنز جایزه بگیرید. ***محصولات فرهنگی: [آلبوم اورژینال بخر] MVM ببر ***برند بانکی: شارژ کنید، پرداخت کنید، جایزه بگیرید. ***خدمات تلفن همراه: کارت شارژ بخر جایزه ببر ***و ... این قصه سر دراز دارد. به اعتقاد من این چنین حرکت هایی در بلندمدت ضربه ای بس جبران ناپذیر به این برندهای پفکی می زند. برندهای بی ریشه ای که صرفا ظاهر امر را می بینند و به بر قراری ارتباط ریشه دار با مشتری فکر نمی کنند. برندهایی که با قطع مشوق ها یا پروموشن های خود، بخش اعظمی از بازار را از دست می دهند. و به جای تقویت بعد کیفی محصول به تقویت ظاهر و مشوق های آن می پردازند. اگر چه دنیای امروز ایران دنیای مشوق هاست اما در شرایطی که همه مشتری را مشوق زده می کنند اما برگ برنده در بلندمدت با برندهای با کیفیت تر است. http://sigmagroup.mihanblog.com/post/497 RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - mjdehghani - 01-26-2012 10:47 AM علاوه بر جنس عرضه شده باید یه چیز اضافه تر به مشتری داد . اون می تونه کیفیت باشه که موندگار ترین چیزه . گذاشتن جایزه فقط برا یه مدت محدودی جواب می ده . بعدش مشتری رو باید نگهداری ببینید با چی ؟؟؟ RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - goldmen - 01-26-2012 11:16 AM شركت مك دونات امريكا كه يكي از بزرگترين شركت هاي زنجيره اي در بخش غذاهاي اماده هست......براي جذب مشتري داخل بسته هاي همبرگر كوچك براي كودكان اسباب بازي ميزاره....... اين كار باعث مشتري دائم شدن نميشه...... باعث ميشه تا بخاطر اسباب بازي بچه ها وارد مغازه هاي مك دونات بشن.....بچه ها وارد شدن بزرگترهاهم سفارش غذا ميدن..... تا اينجا وقت يكبار خريد انجام شده... اينجاست كه كيفيت بسيار بالاي اونا در طبخ غذاي هاي اماده وتنوع بسيار زيادشون براي سليقه ونظر هاي مختلف باعث ميشه كه مشتري دائم بشه يكي از قوانين اون ها در جهان اينكه سعي كردن در همه جا از كاملترين منوي غذايي ممكن براي مشتريهاشون دارن درسته با گذاشتن جايزه ميشه مشتري رو براي بار اول ترغيب به خريد كرد........ولي چرا براي دفعات بعد اين ترفند تاثير نداره....... بخاطر اين هست كه اولا جايزه هاي كه در نظر گرفتن اصلا با نوع نياز مردم يكي نيست مثلا دلپذير فقط دوتا جايزه100 ميليوني داره.... و100 تا جايزه يك ميليوني......... در جمع ميشه102 نفر..... كه دركل كشور حساب رياضي بكني ميبيني شانسي در حد صفر برات هست...... پس بعد ازاينكه جايزه ترغيب كرد براي خريد اول..... كيفيت هست كه مشتري رو نگه ميداره..... خدمات پس از فروش.... تنوع محصول با هر نياز..... زيبايي وبسته بندي محصول...... مرغوب وخاص بودن محصول...... وهزاران مورد ديگر كه جزئيت ميشه براي هر محصول RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - Alireza_Kh - 01-26-2012 09:35 PM یه چیزی که همیشه مهم است و باید توجه صد در صد به آن شود کیفیت است, مشتری شاید این محصولو بخره ولی اگه کیفیت از حد معمولش پایین تر باشه مشتری در نهایت به دیده مزحک به تبلیغات نگاه می کند و اگر رقابت اینگونه دوشادوش هم بالا رود کاملن لوث می شود و در نهایت ضربه خواهد خورد. RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - MARYAR - 01-26-2012 10:05 PM كيفيت حرف اول را براي جذب مشتري مي زنه مطمئنا قرعه كشي نيست كه مشتريان را در بازار به سمت يك برند خاص مي كشه بلكه كيفيت هر چه بيشتر و تنوع در محصول RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - goldmen - 01-27-2012 12:34 AM (01-26-2012 09:35 PM)Alireza_Kh نوشته شده توسط: یه چیزی که همیشه مهم است و باید توجه صد در صد به آن شود کیفیت است, مشتری شاید این محصولو بخره ولی اگه کیفیت از حد معمولش پایین تر باشه مشتری در نهایت به دیده مزحک به تبلیغات نگاه می کند و اگر رقابت اینگونه دوشادوش هم بالا رود کاملن لوث می شود و در نهایت ضربه خواهد خورد. (01-26-2012 10:05 PM)maryam_sh نوشته شده توسط: كيفيت حرف اول را براي جذب مشتري مي زنه شما يك محصول با كيفيت عالي در سزح جهان توليد كردين......... چطور به مشتريهاتون ميخوان اثبات كنيد كه با كيفيت ترين هست؟ اگر براي بسته بندي و نوع عرضه اين محصول بدترين نوع رو انتخاب كردين بازم مشتري براتون مياد؟ اگر خدمات پس از فروش.... پشتيباني از محصول در هر شرايط رو نداشته باشين.... بازم مشتري براي كيفيت بالاي محصولوتون دارين؟ كيفيت حرف اصلي رو در توليد وعرضه كالا، خدمات... نميزه..... بلكه يكي از حرف هاي اصلي رو ميزنه يعني: كيفيت(خود محصول) + تبليغات هدف مند ودرست+ پشتيباني وخدمات پس از فروش+ بسته بندي زيبا ومرتبط با محصول+ نرخ واقعي ودرست = محصول ايده عال RE: .این مطلب را بخوان جایزه ببر! - MARYAR - 01-27-2012 02:12 AM اتفاقا درباره برندهاي باكيفيت كه بين مردم جا افتاده صحبت شما اشتباهه بيشتر اجناي نامرغوب و چيني هستند كه ظاهر و بسته بندي را زيبا ولي از كيفيت پايين برخوردارند در بازار محصولات مختلف اين ادعا صدق مي كنه بازار موبايل، الكتريكي، خوراكي و... |