ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


قیمت و نوسانات بازار خودرو
زمان کنونی: 09-24-2025, 09:42 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
نویسنده: کامیار کاظمی
آخرین ارسال: criswizard
پاسخ: 25
بازدید: 8467

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امیتازات : 3.79
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قیمت و نوسانات بازار خودرو
07-31-2011, 01:15 AM
ارسال: #11
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
در شرایطی که نزدیک به سه هفته از افزایش نرخ ارز می‌گذرد، بیشتر خودروسازان داخلی با مجوز و بی‌مجوز، محصولاتی که ارزبری بیشتری دارند را گران کرده، تا از داغ بودن «تنور» بهره برده و «نان» خود را چسبانده باشند…

به نوشته دنیای اقتصاد ، آن طور که خبر می‌رسد، «ایران خودرو»، «پارس خودرو» و «گروه بهمن» از فرصتی که نرخ ارز در اختیارشان قرار داده، نهایت استفاده را برده و به این بهانه، بین ۲۵۰ هزار تا چهار میلیون تومان به قیمت محصولات خود افزوده‌اند. در این بین ظاهرا تنها ایران خودرو مجوز لازم را از وزارت صنایع دریافت کرده است. این موضوع در شرایطی است که وزارت صنایع همواره طی سال‌های گذشته مخالف سرسخت افزایش قیمت‌ها بوده و به جز مواردی بسیار محدود (مانند تندر-۹۰) اجازه افزایش قیمت‌ها را در سطحی وسیع نداده است. با این حال، ظاهرا این بار با توجه به وضعیت فعلی وزارت صنایع و همچنین تاثیر غیرقابل‌اغماض گرانی نرخ ارز بر هزینه تولید خودروها، این وزارت کمی کوتاه آمده و با افزایش قیمت برخی خودروها موافقت کرده است.

به گفته دبیر انجمن خودروسازان، افزایش قیمت خودروهای داخلی منوط به موافقت کمیته خودرو وزارت صنایع بوده و هر خودروسازی که خواهان گران شدن محصولاتش باشد، باید درخواست خود را در این مورد به کمیته موردنظر ارسال کند.

مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع، انجمن خودروسازان، نماینده سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به همراه مدیرعامل شرکتی که خواهان افزایش قیمت است، اعضای کمیته خودرو را تشکیل می‌دهند و در آخرین جلسه خود، رای به افزایش قیمت چهار محصول ایران خودرو داده‌اند. بنابر اخبار رسیده، پس از گرانی ارز تنها درخواست ایران خودرو برای افزایش قیمت مورد قبول واقع شده و باقی خودروسازها یا درخواستی نداده‌اند یا هنوز جلسه‌ای برای بررسی وضعیت آنها تشکیل نشده است.

افزایش قیمت چهار محصول ایران خودرو

اما به سراغ جزئیات افزایش قیمت‌ها برویم و ابتدا از ایران خودرو شروع کنیم، شرکتی که اگرچه بیشتر محصولات آن دارای ارزبری پایینی هستند، اما از گرانی نرخ ارز در امان نمانده و مجبور به افزایش قیمت چهار خودرو خود شده است.

طبق اخبار رسیده، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ آی، سوزوکی گرندویتارا و تندر-۹۰ در تمام مدل‌های خود با افزایش قیمت کارخانه‌ای روبه‌رو شده‌اند که در این بین ویتارا رکورددار محسوب می‌شود. این محصول با مجوز وزارت صنایع تا سقف دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گران شده است، به نحوی که مدل فول آن هم‌اکنون با قیمت ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد. مدل معمولی ویتارا نیز با جهشی ۱/۱ میلیون تومانی، هم‌اکنون ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

این محصول شاسی بلند که در ایران خودرو خراسان به مونتاژ می‌رسد، جدای از نرخ ارز با مشکل تامین قطعات نیز دست و پنجه نرم می‌کند و از همین رو قیمت آن در بازار به بالای ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ نیز که هنوز ارزبری قابل‌توجهی دارد، در تمام مدل‌های موجود خود افزایش قیمت را تجربه کرده و مشتریان باید این محصول را با قیمت‌های جدید خریداری کنند. بنابر اخبار رسیده، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش قیمتی ۵۰۰ هزار تومانی هم‌اکنون ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد و تیپ ۶ این خودرو نیز با توجه به رشد قیمتی که داشته، در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان قیمت دارد. در میان مدل‌های صندوقدار نیز که حداقل ۲۵۰ هزار تومان گران شده‌اند، مدل V۹ با قیمتی معادل ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد. این خودرو ظاهرا با کمبود عرضه نیز مواجه است و از همین رو قیمتی بالای ۲۰میلیون تومان در بازار دارد.

همچنین مدل V۸ نیز که جزو «گران شده‌های ارزی» ایران‌خودرو به شمار می‌رود، هم‌اکنون قیمتی برابر با ۱۷ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان در نمایندگی‌ها دارد. از ۲۰۶ که بگذریم، پژو ۲۰۷‌ای نیز در هر دو مدل اتومات و دنده‌ای خود مجوز افزایش قیمت را دریافت کرد و گران شد.

آن طور که خبر می‌رسد، ایران خودرو ۲۵۰ هزار تومان به قیمت ۲۰۷ افزوده و این محصول هم‌اکنون در مدل دنده‌ای ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و نوع اتومات آن نیز ۲۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

جهش ۵۰۰ هزار تومانی تندر-۹۰

اگرچه طی چند سال گذشته ایران خودرو معمولا چندان عجله‌ای در افزایش قیمت تندر-۹۰ از خود نشان نمی‌داد، اما با گرانی ارز جبران مافات کرد و به یک باره ۵۰۰ هزار تومان به قیمت تندر افزود. این افزایش قیمت البته ظاهرا تنها به مدل E۲ مربوط بوده و E۱ از گرانی در امان مانده است. بنابر مجوزی که کمیته خودرو صادر کرده، تندر-۹۰ مدل E۲ هم‌اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد.

این موضوع در شرایطی است که پارس خودرو قبلا دست به کار شده و به بهانه تعویض سیستم ضبط و پخش تندر E۲، حدود ۲۰۰ هزار تومان به قیمت این محصول اضافه کرده و چند وقتی می‌شود که آن را با قیمتی معادل قیمت فعلی تندر ایران خودرو در نمایندگی‌های خود به فروش می‌رساند.

تندر یکی از محصولات زیان ده صنعت خودرو کشور به شمار می‌رود که ارزبری نسبتا زیادی نیز دارد.

افزایش قیمت میلیونی مگان و تینا

اما سری هم به گروه سایپا بزنیم و ببینیم این شرکت پس از گرانی ارز چه کرده‌است.
هر چند ظاهرا سایپا اقدام خاصی را در افزایش قیمت محصولاتش (ریو و پراید) انجام نداده، اما زیرمجموعه اش بیکار ننشسته و مگان را به حدی قابل‌توجه گران کرده است. بر این اساس، مگان اتومات ۲۰۰۰ سی سی با افزایش قیمتی حدودا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی مواجه شده و هم‌اکنون ۳۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان در نمایندگی‌های پارس خودرو عرضه می‌شود.

مگان خودرویی مونتاژی به شمار می‌رود و ارزبری بالایی دارد و پارس خودرو قبل از ماجرای نرخ ارز نیز این محصول را گران کرده بود. همچنین نیسان تینا نیز که دیگر محصول مونتاژی پارس خودرو محسوب می‌شود، افزایش قیمتی دو میلیون تومانی را تجربه کرده و هم‌اکنون ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد. تینا خودرویی «فول سی کی دی» به حساب می‌آید و ۱۰۰ درصد ارزبر است.
اما پارس خودرو هرچند دیگر محصول خود به نام ماکسیما را پس از افزایش نرخ ارز گران نکرد، اما پیش از این ماجرا به قیمت «مونتاژی ژاپنی» خود افزود، به نحوی که قیمت ماکسیما طی دو ماه گذشته بیش از دو میلیون تومان گران شده است.

رفت و برگشت مزدا۳

در بین شرکت‌های بخش خصوصی، «گروه بهمن» تنها شرکتی است که قیمت محصولات خود را پس از گرانی نرخ ارز افزایش داده و شاخص‌ترین آن، به جهش چهار میلیونی مزدا۳ مربوط می‌شود. این شرکت در مرحله اول دو میلیون تومان به قیمت مزدا۳ افزود و به فاصله اندکی این خودرو را دو میلیون دیگر نیز گران کرد. این در شرایطی است که گفته می‌شود «گروه بهمن» دو میلیون تومان دومی را کسر کرده و قیمت مزدا۳ را به همان ۴۷ میلیون و اندی رسانده است.

هر چند خبری مبنی بر افزایش قیمت دیگر خودروسازان بخش خصوصی به گوش نمی‌رسد، اما این موضوع بیشتر به اوضاع نابسامان تولید آنها برمی‌گردد، نه قناعت پذیریشان! به عبارت بهتر، بیشتر خودروسازان خصوصی تیراژ پایینی داشته و معمولا نیز تعهداتی از قبل دارند و به نوعی عملا توانایی افزایش قیمت را نخواهند داشت، زیرا خودرویی نیست که بخواهند آن را گران کنند.به عنوان مثال، شرکت «خودروسازان راین» که دو محصول از هیوندایی موتورز کره را به مونتاژ می‌رساند، در حال حاضر با عدم تامین قطعات ورنا و کمبود قطعات آوانته مواجه است و عملا خودرویی برای گران کردن ندارد.

[تصویر: start.gif]

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
08-31-2011, 06:54 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 08-31-2011 06:54 PM، توسط 3ObHaN.)
ارسال: #12
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
این عیدی خدا برای عید فطر بود Big Grin


آغاز مجدد واردات خودرو


دنیای اقتصاد- با اعلام سازمان «حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان» و پس از یک سال و نیم وقفه، ثبت سفارش خودروها به صورت «موردی» مجددا از سر گرفته شد. بر این اساس، اشخاص حقیقی که دارای کارت بازرگانی هستند، می‌توانند نسبت به واردات «موردی» خودروهای خارجی اقدام کنند. این موضوع البته در شرایطی است که اشخاص حقیقی ابتدا باید توافق لازم مبنی بر ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای موردنظر خود را با نمایندگی های مجاز به عمل آورده و سپس نسبت به ثبت سفارش این خودروها اقدام کنند.


ثبت موردی واردات خودرو آغاز شد
گروه خودرو – ثبت سفارش واردات خودرو به صورت موردی با گذشت یک سال و نیم توقف بار دیگر از سر گرفته شد.
محمدرضا سلیمی، ‌مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ثبت سفارش خودروهای موردی از اواخر مرداد ماه آغاز شده، اظهار كرد: برخی از نمایندگی‌های مجاز با ارائه خدمات به خودروهایی که به صورت موردی وارد کشور مي‌شوند موافقت کرده‌اند.
آغاز مجدد ثبت سفارش واردات خودرو به صورت موردی در حالی است که وزارت صنايع ومعادن پیشین، سال گذشته به استناد قانون حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو اقدام به اعمال محدودیت‌هایی در ثبت سفارش واردات خودرو کرد ،به طوری که ثبت سفارش به صورت موردی با دلایلی همچون عدم ارائه خدمات پس از فروش به طور کامل متوقف شد، اما در سال جاری و با توجه به حذف محدودیت‌های در نظر گرفته شده در واردات خودرو، سایت ثبت سفارش مجدد به روی اشخاص حقیقی باز شد. اما واردات خودرو به صورت ثبت موردی همراه با شرایطی است، از جمله اینکه واردات خودرو، منوط به موافقت نمایندگی‌های مجاز به ارائه خدمات پس از فروش در کشور است تا به این طریق مشکل گارانتی خودروهای مذکور قابل حل باشد.
به گفته ‌مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، براساس مذاکراتی که با شرکت‌های ایرتویا (نماینده شرکت تویوتا و لکسوس) تجارت نگین خودرو (نماینده شرکت رنو) اطلس خودرو(نماینده رسمی شرکت کیا) آسان موتور (نماینده رسمی شرکت هیوندایی) بازرگانی مدیا قشم (نماینده رسمی شرکت ام جی) آلفا موتور (نماینده رسمی شرکت فیات) معین موتور (نماینده رسمی پورشه) ستاره ایران (نماینده خودروسواری بنز) رامک خودرو (نماینده شرکت سانگ یانگ) صورت گرفته این شرکت‌ها با ارائه خدمات پس از فروش خودروهای موردی موافقت کردند که با این شرایط ثبت موردی از برندهای مذکور بلامانع است.
‌مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داشتن کارت بازرگانی را یکی از الزامات ثبت سفارش به صورت موردی دانست و افزود: الزام به ارائه کارت بازرگانی به جهت شفاف شدن فعالیت تجاری وارد کنندگان در نظر گرفته شده است. به گفته سلیمی، متقاضیان درخواست خود را به شرکت واردکننده مجاز ارائه کرده و پس از پرداخت هزینه خدمات پس از فروش قرار داد واردات میان شرکت و متقاضی منعقد خواهد شد و به این طریق متقاضی مجاز به ثبت سفارش خواهد شد.
سلیمی در خصوص درصد کارمزد پرداخت شده از سوی متقاضیان برای ثبت موردی نیز گفت: در این خصوص کارمزد سه درصد از ارزش CIF (ارزش خودرو پیش از گمرک) با توجه به سقف گارانتی شرکت سازنده در نظر گرفته شده است که مابه التفاوت این رقم با توجه به سقف گارانتی در نظر گرفته شده در کشور باید از سوی متقاضی به نمایندگی رسمی وارد کننده پرداخت شود.
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو سقف گارانتی و خدمات واردات خودرو در کشور از سال گذشته از دو سال به پنج سال و از 50 هزار کیلومتر به 150 هزار کیلومتر افزایش یافت که با توجه به قانون جدید واردکننده باید مابه‌التفاوت گارانتی را به نمایندگی رسمی پرداخت کند.
وی در توضیح چگونگی پرداخت مابه التفاوت خدمات پس از فروش نیز اظهار داشت: بخشی از تعهدات خدمات پس از فروش را شرکت‌های مادر پذیرفته‌اند اما تعهدات پیش‌بینی شده از سوی شرکت سازنده با سقف تعهدات در داخل کشور متفاوت است که این رقم باید به نمایندگی مجاز در کشور پرداخت شود به طور مثال سقف گارانتی از سوی شرکت تویوتا دو سال به ازای 50 هزار کیلومتر است که باید مابه‌التفاوت به روز محاسبه و به شرکت ایرتوتا نمایندگی تویوتا در کشور پرداخت شود.
همچنین یکی از نمایندگی‌های رسمی در کشور نیز در پاسخ به این سوال که مابه‌التفاوت خدمات پس از فروش چگونه محاسبه مي‌شود مي‌گوید: خرید گارانتی متفرقه براساس نرخ مصوب کمپانی سازنده صورت مي‌گیرد.
به گفته وی اجرای روش مذکور در نهایت به ضرر نمایندگی‌ها ی مجاز در کشور تمام خواهد شد، چرا که نرخ ارز در کشور ثابت نیست با این حال نمایندگی‌ها ملزم به ارائه خدمات پنج ساله با نرخ ارز روز شده‌اند در حالی که امکان افزایش نرخ ارز در آینده دور از ذهن نخواهد بود.
سه الزام برای واردات موردی
‌مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه در خصوص شرایط واردات خودرو به صورت موردی نیز گفت: ثبت سفارش واردات خودرو به صورت موردی منوط به ارائه گواهی حمل از مبدا، تاییده شرکت سازنده مبنی بر داشتن استانداردهای اروپایی و انعقاد قرار داد با نمایندگی‌های مجاز برای ارائه خدمات پس از فروش است.
به گفته سلیمی، خودروهایی مي‌توانند مجوز ورود به کشور را دریافت کنند که دارای استاندارد اروپایی باشند و سایر استانداردها من جمله استاندارد آمریکا و استاندارد کشورهای عربی مجوز ورود به کشور دریافت نخواهند کرد.
سلیمی با اشاره به اینکه الزام به حمل از مبدا نیز به منظور اطمینان از داشتن استاندارد اروپایی در نظر گرفته شده است اظهار كرد: پیش از این برخی از واردکنندگان اقدام به واردات از کشور حاشیه خلیج فارس مي‌کردند که استاندارد این خودروها براساس استاندارهای اروپایی صورت نگرفته بود به همین دلیل الزام حمل از مبدا برای واردکنندگان در نظر گرفته شد تا واردکنندگان ملزم به واردات خودرو براساس استانداردهای اروپا شوند.
یکی از نمایندگی‌های مجاز خودرو نیز در این خصوص عنوان کرد: از لحاظ استانداردی باید خودرو با استاندارد اروپا مطابقت داشته باشد، اما به لحاظ سوخت خودرو باید با استانداردهای داخلی تطابق یابد، چرا که سوخته عرضه شده در کشور ما از استاندارد پایین تری نسبت به سایر کشورها برخودار است و عدم تطابق موجب مي‌شود تا خودرو با مشکل مواجه شود.
اعلام آمادگی تنها یک تجاری ساز
‌مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین در خصوص ثبت موردی خودروهای تجاری نیز اظهار كرد: از میان شرکت‌های وارد کننده خودروهای تجاری تنها شرکت آریا دیزل نماینده رسمی شرکت رنوتراکس با ارائه خدمات به خودروهایی که به صورت موردی وارد کشور مي‌شوند موافقت کرده است که با اين شرايط ثبت موردی خودروهای تجاری با برند رنو نیز بلامانع خواهد بود. به گفته سلیمی، طبق الزامات در نظر گرفته شده شرکت‌های تجاری ساز نیز ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستند که شرکت‌های سازنده طبق تعهدات عمدتا گارانتی و وارانتی را براساس سقف در نظر گرفته شده پذیرفته‌اند.
‌مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه با اشاره به اینکه نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های تجاری ساز تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده‌اند اظهار كرد: با وجود تعهدات داده شده از سوی شرکت‌های مادر، نمایندگی‌های مجاز به تعهدات خود در ارائه خدمات پس از فروش چندان پایبند نیستند، این درحالی است که مجوز ثبت سفارش برای این شرکت‌ها نیز به منظور جلوگیری از انحصار در بازار تجاری‌ها صادر شده است.


"براساس مذاکراتی که با شرکت‌های ایرتویا (نماینده شرکت تویوتا و لکسوس) تجارت نگین خودرو (نماینده شرکت رنو) اطلس خودرو(نماینده رسمی شرکت کیا) آسان موتور (نماینده رسمی شرکت هیوندایی) بازرگانی مدیا قشم (نماینده رسمی شرکت ام جی) آلفا موتور (نماینده رسمی شرکت فیات) معین موتور (نماینده رسمی پورشه) ستاره ایران (نماینده خودروسواری بنز) رامک خودرو (نماینده شرکت سانگ یانگ) صورت گرفته این شرکت‌ها با ارائه خدمات پس از فروش خودروهای موردی موافقت کردند که با این شرایط ثبت موردی از برندهای مذکور بلامانع است."

[تصویر: start.gif]

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
09-11-2011, 04:13 PM
ارسال: #13
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
مشتریان خودروهای داخلی و خارجی به هوش باشند

گروه خودرو – این روزها با توجه به صعود رسمی قیمت خودروهای داخلی و خارجی، حرف و حدیث حواشی صنعت خودروسازی بخصوص در رسانه‌ها افزایش یافته است. از یک سو سازمان حمایت از مصرف‌کننده به مخالفت از این افزایش قیمت برخاسته و از سوی دیگر خودروسازها به مجوز کمیته قیمت‌گذاری در این زمینه استناد می‌کنند.

حال با توجه به حواشی قیمتی خودروها و مخالفت‌ها و توافقات حاصله در این مورد، چندی است که برخی مشتریان خودروهای داخلی و خارجی در این آشفته بازار قیمتی، با تماس‌های مکرر، خودروسازان و واردکنندگان را به خلف وعده متهم می‌کنند. موضوع از این قرار است که بعضی از خودروسازان داخلی و نمایندگی خودروهای خارجی در سایت‌ها و مراکز فروش خود در حالی به معرفی برخی از آبشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی خودرو مورد نظر می‌پردازند که هنگام تحویل این خودرو توسط مشتری، خبری از آبشن‌های ذکر شده، نیست. بخصوص برخی از مشتریان خودروهای داخلی در این زمینه تاکید می‌کنند که به عنوان مثال بهای خودرویی را با امکاناتی همچون صندلی برقی یا روکش چرمی پرداخته اند این در حالی است که بعد از تحویل خودرو دریافتند که خودرو مورد نظر فاقد امکانات مذکور است. هرچند نمایندگی‌ها تنها وظیفه تحویل خودرو ثبت نامی و مورد درخواست را دارند، اما مشتری در راستای دريافت حق و حقوق خود در این زمینه باید پروسه‌ای چند ماهه را طی کند. این موضوع در مورد خودروهای خارجی نیز صدق می‌کند؛ چرا که برخی از خودروهای خارجی نیز فاقد امکانات و آبشن‌هایی است که نمایندگی وجه آن را قبلا از مشتری دریافت کرده است.بنابراین مشتریان خودروهای داخلی و خارجی می‌بایست به هنگام تحویل خودرو خود امکانات رفاهی، ایمنی و آبشن‌های مورد نظر را با توجه به وجه پرداخت شده در محل خرید چک کنند تا کوتاهی از سوی فروشنده در این زمینه صورت نگیرد.

[تصویر: start.gif]

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
10-12-2011, 02:56 AM
ارسال: #14
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
قیمت
سوزوکی گرند ویتار
57,500,000



پژو 206- تیپ
2

15,700,000



پژو 206- تیپ 3
16,250,000



پژو 206- تیپ 6
20,500,000



پژو206- صندوق دار V8
18,100,000



پژو 405
13,400,000



پژو پارس
17,900,000



پژو 207i- دنده ای
18,700,000



پژو 207 i- اتومات
20,800,000



سمند LX
15,100,000



سورن ELX
18,000,000



ریو
15,200,000



تیبا
11,500,000



پراید 132
8,800,000


مگان اتومات
35,500,000



ماکسیما- اتومات
44,000,000



ماکسیما- دنده ای
39,000,000


تندر- 90 مدل E1
14,750,000


تندر- 90 مدل E2
15,800,000


مزدا 2
32,000,000


مزدا 3
49,000,000


هیوندایی IX 55
82,000,000


جنسیس
89,000,000


لندکروز
130,000,000


کیا موهاوی
77,000,000


کیا سراتو
47,500,000


پرادو
112,000,000


آوانته
33,000,000



ام وی ام- X33
30,500,000

[تصویر: start.gif]

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
10-12-2011, 02:25 PM
ارسال: #15
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
سبحان جان آخرش شما نمایشگاهی خواهی شد.با ماشینهای آنچنانی.انشالله.

خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری
اینستاگرام من :
hoshangghorbanian
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
10-12-2011, 03:06 PM
ارسال: #16
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
(10-12-2011 02:25 PM)jahanagahi نوشته شده توسط:  سبحان جان آخرش شما نمایشگاهی خواهی شد.با ماشینهای آنچنانی.انشالله.

كل فاميل ،‌دور و نزديك همين رو ميگن . و گاها پدرم با عصبانيت ميگه اين همه دنبال ماشيني مگه ميخواي نمايندگي بزني ؟
تازه دو سه تا بنگاهدار ها هميشه به من ميگن همكار .Big Grin

[تصویر: start.gif]

یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
10-17-2011, 05:10 PM
ارسال: #17
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
سلام کامیار جان من یه پس اندازی در حدود 7 میلیون تومان دارم و میخواستم با یکی از دوستانم که در زمینه خرید و فروش خودرو تجربه داره به صورت مشارکتی وارد کار خرید و فروش بشم بنظرت با این شرایط فعلی بازار و کشور های دنیا به ریسکش میارزه در این بازار وارد بشم.

به تعظیم مردم این زمانه اعتماد نکن!تعظیم آنان همانند خم شدن دو سر کمان است که هر چه به هم نزدیکتر شوند تیرش کشنده تر است.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
10-17-2011, 09:52 PM
ارسال: #18
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
(10-17-2011 05:10 PM)naseer2263 نوشته شده توسط:  سلام کامیار جان من یه پس اندازی در حدود 7 میلیون تومان دارم و میخواستم با یکی از دوستانم که در زمینه خرید و فروش خودرو تجربه داره به صورت مشارکتی وارد کار خرید و فروش بشم بنظرت با این شرایط فعلی بازار و کشور های دنیا به ریسکش میارزه در این بازار وارد بشم.

سلام
من شخصا تجربه ای ندارم.دوستانی که در این زمینه تجربه دارند لطفا راهنمایی بفرمایند.

[تصویر: Mrkamiar2.gif]


مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
12-13-2013, 11:51 AM
ارسال: #19
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
جالبه الان سایت فروش ایران خودرو پژو پارس تحویل شهریور93 هم ظرفیتش پر شده!!! هیچ ماشین بدرد بخوری هم تا پایان سال ظرفیت خالی نداره و همه پیش فروش شده!!!
http://ikco.iranecar.com

سرباز پیاده شطرنج هم اگر راه را تا انتها ادامه دهد وزیر می شود!!
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
12-14-2013, 03:42 PM
ارسال: #20
RE: قیمت و نوسانات بازار خودرو
قیمت روز خودروها- شنبه ۲۳ آذر
http://www.donyayekhodro.com/%D9%82%DB%8...%B0%D8%B1/

سرباز پیاده شطرنج هم اگر راه را تا انتها ادامه دهد وزیر می شود!!
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چند اشتباه بزرگ هنگام خرید خودرو mallarme 3 3,158 01-14-2018 01:06 PM
آخرین ارسال: peddy71
Bug مشاوره با شما (کاور خودرو) m.alizade 5 2,049 08-18-2017 11:13 AM
آخرین ارسال: m.alizade
  قیمت انواع کامیون sina-iran 0 577 01-16-2017 07:54 AM
آخرین ارسال: sina-iran
  خرید وفروش خودرو فرسوده golro 8 3,142 04-20-2015 12:31 PM
آخرین ارسال: محمد احمدی66
  خرید خودروهای پیش فروش شده,فروش ب قیمت بازار habib tousi 40 8,996 12-11-2014 02:25 AM
آخرین ارسال: alikhosro11
  مشاوره خرید خودرو P@RSA 14 3,705 08-20-2014 08:19 AM
آخرین ارسال: hotdvd
  راهکارهای طلایی برای خرید خودرو دست دوم صدفی 2 3,308 07-01-2014 12:13 AM
آخرین ارسال: hamid.terry
  مشاوه خرید خودرو nader1095 9 3,071 07-08-2013 07:33 AM
آخرین ارسال: nader1095
  آخرین اخبار روزانه خودرو صدفی 121 28,880 06-07-2013 02:32 PM
آخرین ارسال: hamedkhan
  مقایسه قیمت برخی خودروها در داخل و خارج از ایران سعید محمدی 1 1,163 10-30-2012 04:40 PM
آخرین ارسال: yu3f
  كاهش بي‌سابقه توليد خودرو در ايران صدفی 0 1,186 05-16-2012 01:37 PM
آخرین ارسال: صدفی
  واردات خودرو از 9 شرکت خارجی ممنوع می شود صدفی 3 1,985 04-18-2012 06:39 PM
آخرین ارسال: کامیار کاظمی
  در سال ۹۰ چقدر خودرو تولید کردیم؟ صدفی 2 1,480 04-17-2012 10:23 AM
آخرین ارسال: mjdehghani
  مشخصات فني ماشين هاي ايران خودرو+عكس اقاي ايـــده 3 2,884 02-28-2012 09:01 PM
آخرین ارسال: 3ObHaN
  ایران خودرو پولدارترین شرکت ایران اقاي ايـــده 0 1,347 02-28-2012 08:47 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  آیا واردات خودرو رشد می‌کند؟ اقاي ايـــده 0 1,048 02-28-2012 07:49 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  ارزان ترین خودرو ایران از راه رسید اقاي ايـــده 0 1,401 02-28-2012 07:46 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  اخبار خودرو تنها فقط در اينجا اقاي ايـــده 0 1,187 02-28-2012 02:04 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  نیتروژن مهمان لاستیک خودرو شما اقاي ايـــده 0 1,104 02-28-2012 01:59 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  استاندارد هاي روز خودرو اقاي ايـــده 0 995 02-28-2012 01:53 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS