ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
راهكارهای انجام یك فروش به یادماندنی زمان کنونی: 09-25-2025, 06:03 AM |
|||||||
|
راهكارهای انجام یك فروش به یادماندنی
|
11-21-2011, 02:59 PM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
راهكارهای انجام یك فروش به یادماندنی
یكی از مسایل مهمی كه فروشنده را به موفقیت میرساند، این است كه بتواند فروش را در ذهن مشتری خاطرهانگیز و به یاد ماندنی كند.براین اساس، چگونگی نوع برخورد و صحبت با مشتریان و فنون شروع و خاتمهء مذاكره، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه پنج نكتهء كلیدی برای پایدارتر كردن تاثیر صحبتهایتان در ذهن مشتری ذكر میشود كه به كارگیری آن برای انجام یك «فروش به یادماندنی» ضروری است.
1- شروع تاثیرگذار قانون «اولین برخورد، موثرترین برخورد است» را همیشه در ذهن داشته باشید. برای تاثیرگذار بودن شروع، نیازی به صحبت كردن با صدای بلند یا حركتهای تند نیست بلكه باید طوری صحبت را آغاز كرد كه شور، اشتیاق و علاقه را به خریدار منتقل كند. وقتی ما به عنوان فروشنده، واقعا مشتاقانه و با علاقهمندی در مورد كالا یا محصولاتمان صحبت میكنیم، این اشتیاق به خریدار منتقل میشود.در فروشهایی كه فقط یك ملاقات لازم است، باید بتوانیم مخاطب را به سرعت و بلافاصله وارد گفتوگوی فروش كنیم. هر چند پرسیدن نام مشتری و تكرار آن در طول ملاقات برای ایجاد فضایی دوستانه مفید است، اما باید سعی كنیم اولین جملات ما متمایز از دیگر فروشندگان باشد. در جلسات فروش با مشتریانی كه قبلا با آنها آشنا شدهاید و نام و عادتهای خرید آنها را میدانید، مشتری را به اسم خطاب كنید. ضمن این كه در جستوجوی راههای جدید و خلاقانهتری برای احوالپرسی و شروع صحبت باشید و از صحبتهای دیگران الگوبرداری نكنید. 2- تكرار عالمانه فروشندگان حرفهای سعی میكنند با شناسایی نیازهای مشتری و تكمیل تصویر ذهنی او، نكاتی را كه برای او بهتر است و به آنها نیاز دارد، بیشتر تكرار كنند. فراموش نكنیم كه برای تاثیرگذاری قوی روی حافظهء مشتری باید نیازهای اطلاعاتی او را با جملات مناسب تامین كنیم و با تكرار پی در پی جملات رضایت او را جلب كنیم تا خریدار به نقطهء تصمیمگیری برای خرید برسد.پس باید به صحبتهای مشتری به دقت گوش دهیم و سعی كنیم دلیل واقعی مراجعهء او را دریابیم. پرسیدن سوالات مكمل برای تشخیص نیاز واقعی مشتری ضروری است، زیرا ممكن است مشتری نتواند به طور واضح خواستهء خود را بیان كند. 3- تاكید عاقلانه اگر بتوانیم ویژگیهای اصلی و مزایای محصولمان را به شیوهای نامتعارف یا سرگرمكننده به مشتری معرفی كنیم، تاثیرگذاری قویتری خواهد داشت و مدتهای زیادی مغز و ذهن مشتری را درگیر خواهد كرد. گاهی وقتها روشها به قدری مبتكرانه و جالبند كه خریدار تا سالها بعد هم آنها را فراموش نمیكند. در واقع محصول ما هر قدر هم كه معمولی باشد، با كمی اندیشیدن و خلاقیت میتوانیم آن را به نحوی به مشتری معرفی كنیم كه اشتیاق او را برای خرید تحریك كنیم. 4- مشاركت صمیمانه به طور معمول، فروشندگان به نمایش كالاها و خدمات به مشتری بسنده میكنند و تمایل به امتحان محصول توسط مشتری ندارند و یا بارها دیده شده كه فروشندگان ابتدا با بیان پرسشهایی از خرید مشتری اطمینان حاصل میكنند و بعد محصول را جهت امتحان در اختیار مشتری قرار میدهند. در حالی كه موثرترین روش این است كه تلاش كنیم تا مشتری كالا را حتما امتحان كند و به نوعی خدمات ما را تجربه كند. هر فروشنده بسته به نوع محصولی كه میفروشد، میتواند راههای ابتكاری جالبی برای مشاركت دادن مشتری و خرید و ایجاد فرصت امتحان محصول پیدا كند. 5- پایان به یادماندنی ما به عنوان یك فروشنده باید بهترین برنامه خود را برای پایان جلسه فروش نگه داریم و آن را با زیبایی تمام اجرا كنیم; جلسه را در نقطهء اوج خود به پایان ببریم و خاطرهای فراموش ناشدنی و جاودانه برای خریدار بیافرینیم.در این مرحله بیان جملاتی كه روحیه و اعتماد به نفس را در مشتری تقویت میكند و رضایت حاصل از خرید را در او افزایش میدهد، الزامی است. مثلا بیان جملهء «اگر من هم به جای شما بودم، همین تصمیم را میگرفتم» باعث میشود كه مشتری با احساس مثبت از شما جدا شود و این پیام مثبت را كه «كار خوبی كردهام كه موجب رضایتم شده است» را در ذهن خود مرور میكند و به این ترتیب علاقهمندیاش برای مراجعه مجدد بیشتر میشود. منبع: tafahomnews.com آنچه ویرانمان میکند روزگار نیست حوصله های کوچک و آرزوهای بزرگ است!
مغز ما یک دینام هزار ولتی است که شوربختانه اکثر ما به اندازه یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم
|
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
تکنیکهای برتر در فروش تلفنی | r2013.samadi | 1 | 781 |
01-24-2018 03:17 PM آخرین ارسال: r2013.samadi |
|
![]() |
واحد فروش در نمایندگی خودرو | roksana6 | 0 | 616 |
07-16-2017 11:22 AM آخرین ارسال: roksana6 |
![]() |
معایب ایمیل مارکتینک نسبت به سایر ابزارهای متداول مانند شبکههای اجتماعی | business_nuts | 13 | 2,475 |
07-03-2016 02:32 PM آخرین ارسال: 8611670474 |
راهنمایی برای فروش | top-banner | 2 | 1,990 |
05-30-2016 09:00 AM آخرین ارسال: paradise.9129 |
|
پیش بینی بازدهی پخش تراکت برای فروش محصول | sinior | 2 | 1,499 |
02-23-2016 02:24 AM آخرین ارسال: tataloo |
|
بازاریابی برای فروش قارچ | ajand.pc | 19 | 21,369 |
11-23-2015 02:53 PM آخرین ارسال: depelink |
|
به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم | hadi2050 | 1 | 1,900 |
11-23-2015 02:50 PM آخرین ارسال: depelink |
|
20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک | mbaland | 11 | 7,102 |
09-04-2015 06:53 PM آخرین ارسال: yazdanshm |
|
من بازاریابیم خوبه ولی فروش ندارم چیکار کنم | newmusic | 10 | 2,581 |
08-10-2015 05:28 PM آخرین ارسال: miramira |
|
برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید! | کامیار کاظمی | 8 | 4,587 |
07-20-2015 12:27 PM آخرین ارسال: ham_missyou |
|
۷قانون فروش موفق برایان تربسی | samiar afshari | 4 | 1,415 |
03-18-2015 03:30 AM آخرین ارسال: samiar afshari |
|
ایده های جمع آوری کمک برای مبتلایان به سرطان | esmaeili_co | 0 | 750 |
03-01-2015 09:21 AM آخرین ارسال: esmaeili_co |
|
آموزش گام به گام بازاریابی ربایشی | artacloud | 0 | 1,437 |
10-13-2014 03:18 PM آخرین ارسال: artacloud |
|
تبلیغات جالب پپسی و کوکا کولا به مناسبت هالووین! | مهدی 1 | 2 | 1,571 |
02-07-2014 04:37 PM آخرین ارسال: unc officer |
|
به ده دليل مردم از شما خريد نمي کنند | keshavarz | 0 | 999 |
01-08-2014 02:05 AM آخرین ارسال: keshavarz |
|
روشهایی برای افزایش فوری فروش | bagheria | 4 | 3,059 |
11-10-2013 12:55 PM آخرین ارسال: m-jalalvand |
|
ایا کسی فیلم های اموزش بازاریابی و فروش دارد؟ | davaran | 7 | 2,870 |
09-28-2013 09:33 PM آخرین ارسال: مهدی 1 |
|
مشتریان بهترین مشاوران افزایش فروش شما | keshavarz | 0 | 1,010 |
07-14-2013 08:58 AM آخرین ارسال: keshavarz |
|
فروش تلفني موفق | hamid28 | 4 | 2,715 |
05-16-2013 11:58 AM آخرین ارسال: Fela.Want |
|
اهمیت توجه به بخش بندی بازار در بازاریابی | mbaland | 1 | 1,272 |
01-30-2013 09:02 AM آخرین ارسال: soltan_sal |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: