ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
ارزش های اخلاقی برای موفقیت در کسب و کار زمان کنونی: 04-24-2024, 02:24 PM |
|||||||
|
ارزش های اخلاقی برای موفقیت در کسب و کار
|
07-15-2013, 12:03 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
ارزش های اخلاقی برای موفقیت در کسب و کار
ارزش های اخلاقی برای موفقیت در کسب و کار
اخلاق مبتنی بر یک سری ارزش های معنوی و وجدانی است. این ارزش ها باید مطلق باشند – یعنی باید آنها را آنقدر جدی بگیرید که بر منطق انسان، ضعف، غرور یا نقایص شخصی ارجحیت داشته باشند. وقتی چیزهای دیگر شکست می خورند، همیشه باید بتوانید به این ارزش های پایه برگردید تا شما را راهنمایی کنند. متأسفانه زندگی آنقدرها هم آسان نیست و همیشه اختلاف نظرهایی درباره ارجحیت بعضی ارزش ها بر ارزش های دیگر وجود دارد. خوشبختانه در دنیای اخلاق کسب و کار، کارفرما به شما کمک می کند. بطور مختصر باید گفت ارزش های او ارزش های شماست (در زمینه کاری). آزادی شما در انتخاب ارزش های اخلاقی خودتان، کمی محدود است. با توجه به موج رسوایی های شرکتی در عصر حاضر، فکر تبعیت از ارزش های شرکت، شاید زیاد به شما آرامش ندهد. مشکل اینجاست: شما به کدام ارزش ها باید اعتماد کنید؟ به کسب و کارهای موفق و با صداقت بنگرید تا مجموعه ای از ارزش ها را مشاهده کنید که در مقابل گذر زمان تغییری نکرده اند. در مورد ارزش هایی که در سازمان شما وجود دارند فکر کنید و ببینید چکار می توانید بکنید تا از آنها حمایت کنید. صداقت مثلی قدیمی هست که می گوید: "صداقت بهترین سیاست است". این مثل این روزها بیش از همیشه صادق است. در آئین نامه های کارمندان شرکت های رسوا شده هم شعارهایی از تعهد به صداقت و راستگویی آمده است. فقط شعار دادن و حرف زدن آسان است. مهم این است که شما صداقت دارید یا ندارید. حتی اگر گیر نیفتید هم بیشتر افراد می دانند چه کسی صداقت دارد و چه کسی ندارد. کمال کمال به معنای قدرت و ثبات قدم است. کمال یعنی با پیاده کردن بالاترین استانداردهای اخلاقی، رو به ترقی بروید. کمال داشتن نشانه کامل بودن و سلامت شخصیت شما و سازمان شماست. مسئولیت انداختن تقصیر به گردن دیگران، خود را بی گناه نشان دادن یا سرزنش دیگران شاید بحران های کوتاه مدت را حل کند، ولی قبول نکردن مسئولیت، موجب زوال احترام و انسجام در یک سازمان می شود. افرادی که به اخلاق پایبندند مسئولیت کارهای خود را می پذیرند. همچنین اعمال آنها نشان مسئولیت پذیری آنها در چیزهای کوچک و بزرگ است. کیفیت کیفیت باید چیزی فراتر از تولید بهترین محصول باشد و باید به هر جنبه از کار شما گسترش یابد. فردی که کیفیت را می شناسد و روزانه سعی می کند کیفیت را ارتقا دهد، حس عمیقی از عزت نفس و احترام به خود و بالیدن به دستاوردها و دقت در کارها دارد که بر همه کار او تأثیر می گذارد. همه کارهای کارمند باید نشان از کیفیت و حرفه ای بودن او داشته باشد. اعتماد هیچ چیز مجانی بدست نمی آید. بدست آوردن اعتماد دیگران دشوار است و وقتی اعتمادی از دست رفت، بدست آوردن مجدد آن خیلی مشکل تر است. هر کسی که با شما و شرکت شما تماس می یابد، باید بتواند به شما اعتماد و اطمینان کند. احترام احترام چیزی بیش از یک احساس است و نشانه شرف، ارزش و حرمت گذاشتن برای چیزی یا کسی است. ما به قوانین، افرادی که با آنها کار می کنیم، شرکت و دارایی هایش و به خودمان احترام می گذاریم. کار تیمی دو یا چند کارمندی که با هم کار می کنند یک تیم را تشکیل می دهند. لازمه بعضی کسب و کارها این است که بطور آزاد و با حمایت از یکدیگر در تیم، بطور رسمی یا غیررسمی، کار کنیم. رهبری می دانید چند نفر کارمند صادق و سختکوش بخاطر شکست مدیران و رهبران یک شرکت به بیراهه می روند یا صدمه می بینند؟ مدیران و رهبران باید استانداردهای اخلاقی را برای کل سازمان پاس بدارند. یک مدیر همیشه باید نمونه و الگویی برای کارمندانی باشد که از او تبعیت می کنند. شهروندان شرکتی یک اصل بنیادی برای هر شرکتی باید این باشد که برای کارمندانش محیط کاری امنی فراهم کند تا آنها از محیط اطراف خود حفاظت کنند و شهروندان خوبی برای جامعه شرکتی خود باشند. ارزش سهامدار بدون سودآوری، هیچ شرکتی دوام نمی آورد. هر کارمندی باید درک کند که چه جایگاهی در سودآوری شرکتش دارد. هدف مشترک همه باید این باشد که شرکت قوی و سودآوری بسازند که دوام داشته باشد. اگر موارد فوق در عمل نمود نیابند، چیزی جز کلمات زیبا در آئین نامه شرکتی نخواهند بود. پس، اول اینکه، مدیریت باید توسط نمونه ها و الگوها هدایت شود. اخلاق خوب باید از همان بالا آغاز شو. هر کارمندی باید نسبت به قوانین پاسخگو باشد. دوم اینکه، ارزش ها یا اخلاق شرکتی باید در کل شرکت پخش شود. باید از هر محیطی و هر مناسبتی برای رساندن این پیام خوب به همه استفاده کرد. البته تنها زمانی این چیزها معتبر می شوند که شرکت آنچه می گوید را خودش هم اجرا کند. سوم اینکه، باید به همه آموزش داده شود تا همه مطلع باشند. گاهی سخنرانی های انگیزه بخش یا پوسترها نادیده گرفته می شوند، ولی اینکه زمانی صرف یادگیری این مسائل شود، تأثیر ماندگاری خواهد داشت. چهارم اینکه، هم کارمند و هم شرکت باید این کار را در بلندمدت دنبال کنند تا اخلاق به نسل بعدی کارمندان هم منتقل شود. هرچه ماندگاری بیشتری داشته باشد، این اصول بیشتر ریشه می دوانند. اسپري كود كامل سرسبز حاوي كليه عناصر مورد نياز گياه قابل استفاده براي تمامي گلهاي اپارتماني با استفاده از گياهان اپارتماني روح زندگي را در خانه هايتان جاري كنيد |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
پیشنهاد کار | 72Sahel | 0 | 330 |
08-18-2018 06:24 PM آخرین ارسال: 72Sahel |
|
چگونه کارمندان خوب را برای کمپانی خود حفظ کنیم | as2017 | 0 | 778 |
01-24-2017 11:50 PM آخرین ارسال: as2017 |
|
9 عبارتی که افراد باهوش هرگز در مذاکرات آن ها را بکار نمی برند | as2017 | 0 | 572 |
01-22-2017 11:01 PM آخرین ارسال: as2017 |
|
7 باور اشتباه در مورد پول که شما را فقیر نگه می دارد | as2017 | 0 | 530 |
01-21-2017 08:53 PM آخرین ارسال: as2017 |
|
چگونه در ۱۰ حرکت پولدار شویم؟ قسمت دوم | سید محسن سبزواری | 0 | 723 |
12-19-2016 01:06 PM آخرین ارسال: سید محسن سبزواری |
|
چند پرسش ساده برای یافتن استعداد شغلی شما | یک همراه سبز | 17 | 9,625 |
10-09-2016 02:12 PM آخرین ارسال: moshaveranenovin |
|
کسب درآمد از سایت نیازمندی ها | hamed102 | 2 | 623 |
11-28-2015 02:14 PM آخرین ارسال: yaser1 |
|
رابطه جالب کار و گروه خونی | یک همراه سبز | 9 | 1,759 |
05-22-2014 11:39 PM آخرین ارسال: hossein69 |
|
رغبت سنجی شغلی(برای آنهایی که در انتخاب مسیر خود سردرگم هستند | یک همراه سبز | 9 | 8,699 |
05-14-2013 04:16 PM آخرین ارسال: alireza091111 |
|
عذر و بهانه های مشهور اشخاص ناموفق | mir abbas | 11 | 2,274 |
05-05-2013 12:38 PM آخرین ارسال: یک همراه سبز |
|
ارزیابی آمادگی برای راهاندازی کسب و کار | اقاي ايـــده | 1 | 1,269 |
05-04-2013 09:44 PM آخرین ارسال: یک همراه سبز |
|
راه هایی ساده برای افزایش کارایی.... | mallarme | 0 | 819 |
04-30-2013 06:29 PM آخرین ارسال: mallarme |
|
راه و روش موفقیت در مذاکرات مهم... | mallarme | 2 | 1,023 |
04-28-2013 07:21 PM آخرین ارسال: jahanagahi |
|
توصیه های نادرستی که از دیگران میشنوید..! | mallarme | 1 | 739 |
04-17-2013 02:28 PM آخرین ارسال: mallarme |
|
2 اصل برای رسیدن به موفقیت مالی | successman | 0 | 914 |
03-22-2013 06:45 PM آخرین ارسال: successman |
|
ایدههای خلاقانه در کسبوکار............ | mallarme | 3 | 1,241 |
03-15-2013 12:22 AM آخرین ارسال: بيلا بالا |
|
ترفندهایی برای موفقیت در هر شرایط اقتصادی | MARYAR | 6 | 1,683 |
03-05-2013 11:55 PM آخرین ارسال: mfatemi64 |
|
شرکتهایی که برای مردم «هوس» میسازند/ وقتی مغزتان به پاداش عادت میکند | mallarme | 3 | 1,364 |
01-12-2013 06:12 PM آخرین ارسال: habib tousi |
|
تفاوت آدم های موفق و ناموفق ( واقعا تاثیر گذار ) | MohamadMJ | 1 | 1,786 |
11-27-2012 12:11 AM آخرین ارسال: jahanagahi |
|
توصیههای برندگان جوایز نوبل برای آینده شغلی شما | mallarme | 0 | 944 |
10-16-2012 09:22 PM آخرین ارسال: mallarme |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان