(مدیران سایت هیچ گونه مسئولیتی در مقابل صحت ادعاهای مطرح شده در تبلیغات ندارند لطفا قبل از هر اقدامی بررسی های لازم را داشته باشید.)

padooz

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


ماگستان, اولین و تنهاترین

fekreabi


نكاتي براي زندگي سالم
زمان کنونی: 09-25-2017, 05:23 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: بيلا بالا
آخرین ارسال: بيلا بالا
پاسخ: 1
بازدید: 425

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امیتازات : 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نكاتي براي زندگي سالم
11-12-2012, 08:12 PM
ارسال: #1
نكاتي براي زندگي سالم
نكاتي براي زندگي سالم

در زمان هاي قديم بيماري هاي واگيردار مثل وبا، حصبه و... از عوامل عمده مرگ و مير انسان ها به شمار مي رفتند. اما امروزه با صنعتي شدن جوامع، گسترش شهرنشيني و تغيير شيوه زندگي مردم، بيماري هاي بسياري تحت عنوان "بيماري هاي تمدن يا بيماريهاي مزمن غير واگير" شيوع يافته است. اين بيماري ها عمدتاً بر اثر تغذيه نادرست، كم شدن ميزان فعاليت بدني، استرس و استعمال دخانيات ايجاد مي گردند و عواقب ناگواري براي جوامع به بار مي آورند.
يكي از مهمترين و شايع ترين آنها، بيماري هاي قلبي- عروقي و سرطان ها مي باشند كه از مهمترين مشكلات بهداشتي و عوامل مرگ و مير در جوامع كنوني مي باشند. از جمله بيماري هاي مزمن غير واگير دهه هاي اخير مي توان ديابت، آلزايمر، بيماري پوكي استخوان و... را نيز نام برد.
لذا بهترين و كم هزينه ترين راه، انجام اقدامات پيشگيري كننده اين بيماري هاست كه در اين ميان نقش تغذيه انكارناپذير است .
شما مي توانيد با به كارگيري توصيه هاي تغذيه اي زير از بروز اين قبيل بيماري ها پيشگيري كنيد.
1.از انواع مختلف موادغذايي استفاده كنيد:
براي سلامت بدنمان به موادمغذي مختلفي احتياج داريم. هيچ غذايي به تنهايي نمي تواند اين موادمغذي را فراهم نمايد، بنابراين بايد از انواع مختلف غذاها خصوصاً موادغذايي تازه به مقدار مناسب در برنامه غذايي روزانه خود استفاده كنيم.
2. پايه برنامه غذايي روزانه را بايد گروه نان و غلات تشكيل دهند:
گروه نان و غلات شامل انواع نان ها، برنج، ماكاروني و... مي باشد . سعي كنيم به منظور تامين فيبر بيشتر از اين گروه غذايي خصوصاً نان هايي مانند سنگك، بربري و تافتون بيشتر استفاده كنيم.
3. به مقدار كافي سبزي و ميوه هاي تازه مصرف كنيم:
ميوه ها و سبزي ها تامين كننده بيشتر موادمغذي مورد نياز بدنمان از جمل فيبر ، ويتامين ها و املاح مي باشند، بنابراين سعي كنيم از آن ها به مقدار بيشتري استفاده كنيم.
4. براي تامين سلامتي، وزن خود را در حد مناسب نگهداريم:
اضافه وزن و چاقي باعث ايجاد بيماري هاي قلبي- عروقي، فشار خون، چربي خون بالا و... مي شود. ما هنگامي چاق مي شويم كه بيشتر از نياز بدنمان از موادغذايي مانند چربي ها استفاده نماييم و فعاليت بدني كمي داشته باشيم. بنابراين براي حفظ وزن مناسب بايد فعاليت بدني مان را افزايش دهيم و توصيه هاي تغذيه اي را رعايت كنيم.

5. از انواع غذاها به مقدار مناسب بخوريم و هيچ وعده غذايي را حذف نكنيم:
- صبحانه مهمترين وعده غذايي مي باشد لذا هيچ گاه آن را حذف نكنيم.
- غذاهاي پرچرب را حذف نكنيم به جاي آن از همان غذا با چربي كمتر استفاده كنيم.
6. وعده هاي غذايي منظمي داشته باشيم:
به غير از وعده هاي اصلي( صبحانه، نهار و شام)، از ميان وعده هاي مناسب( ميوه ها و...) استفاده نماييم.
7. به مقدار كافي مايعات مصرف كنيم:
آب مهمترين نوشيدني مي باشد. علاوه بر آن مي توانيم به منظور تامين آب مورد احتياج بدنمان از شير، چاي و آب ميوه هاي طبيعي استفاده كنيم.
8. فعاليت بدني خود را افزايش دهيم:
فعاليت بدني و ورزش هاي سبك مانند پياده روي و نرمش موجب سوزاندن انرژي اضافي مي شود و براي تامين سلامت قلب مفيد مي باشد. بنابراين سعي كنيم ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهيم.
9. از همين حالا مي توانيم شروع كنيم:
براي ايجاد تغيير در شيوه زندگي و داشتن برنامه غذايي مناسب هيچ گاه دير نيست. بنابراين به تدريج و آهسته نكات فوق را در زندگي روزمره خود اجرا كنيم.
- براي اين كه متوجه شويم آيا توصيه هاي فوق را در برنامه روزانه خود رعايت مي كنيم، مي توانيم به مدت سه روز آن چه را كه مي خوريم، يادداشت كنيم و ببنيم آيا ميوه و سبزي به مقدار مناسب مصرف مي كنيم؟ آيا غذاهاي پرچرب را زياد مصرف مي كنيم؟ آيا اضافه وزن داريم يا چاق هستيم؟

اسپري كود كامل سرسبز
حاوي كليه عناصر مورد نياز گياه
قابل استفاده براي تمامي گلهاي اپارتماني

با استفاده از گياهان اپارتماني روح زندگي را در خانه هايتان جاري كنيد
10_004
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: مــجــیــנ , jahanagahi
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  براي رفع کم خوابي چه بايد خورد ؟ بيلا بالا 13 1,330 11-22-2012 10:31 PM
آخرین ارسال: صدفی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS