ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
آموزش ایمیل و جمیل (درسنامه) زمان کنونی: 05-21-2024, 09:56 PM |
|||||||
|
آموزش ایمیل و جمیل (درسنامه)
|
08-02-2011, 07:45 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 08-02-2011 07:50 PM، توسط jahanagahi.)
ارسال: #1
|
|||
|
|||
آموزش ایمیل و جمیل (درسنامه)
چگونه ایمیل های موثر بنویسیم - بخش اول
به دوره آموزشی «استاد بزرگی ایمیل و جیمیل» خوش آمدید. ارسال و دریافت ایمیل در عین حال که کاری ساده محسوب می شود دارای قواعد و اصول زیادی است. از آداب و رسوم گرفته تا نکات مختلف فنی و موارد امنیتی. این دوره ی آموزشی طراحی شده تا به زبان ساده شما را با این قواعد آشنا کند. ۲۳ درس و تعدادی آزمون در این مسیر همراه شما خواهد بود. شاید حجم محتوای آموزشی کمی زیاد به نظر برسد اما توصیه می کنیم با دقت و حوصله به مطالعه آنها بپردازید. این نهایت خوشحالی ما است که شما را در پایان این دوره ی آموزشی، استاد بزرگ ایمیل بنامیم. پس با درسنامه باشید. با اصول نوشتن ایمیل موثر شروع می کنیم! چه کنیم تا ایمیل های مان حتما خوانده شده و به آنها عمل گردد؟ آیا دیگران به ایمیل های ارسالی شما به همان شکلی که می خواهید اهمیت می دهند و آنها را به سرعت پاسخ می دهند؟ یا اینکه آنها را فراموش می کنند و اطلاعات مهمی را که ارسال کرده اید از دست می دهند؟ و مهمتر اینکه آیا اطمینان دارید که در متن ایمیل های تان حداکثر تاثیر ممکن را بر مخاطب گذاشته و انگیزه لازم را در وی ایجاد کرده اید؟ هنگامی که ایمیل تان را می نویسید، تنها با رعایت چند اصل ساده و کاربردی، می توانید تاثیر مثبتی بر گیرنده بگذارید و آنها را به ارسال پاسخ مورد نظرتان در مدت زمان کوتاهی ترغیب نمایید. در این درس به معرفی برخی از این اصول مهم در نوشتن ایمیل می پردازیم و سعی می کنیم آنها را با مثال های ایمیل خوب و ایمیل بد، کاملا برای تان روشن کنیم. - موضوع (سابجکت- Subject) ایمیل یک سرتیتر خبری است تیتر یک روزنامه دو کار مهم را انجام می دهد: توجه شما را جلب می کند و به شما می گوید که مقاله ی اصلی اش درباره ی چه موضوعی است. آنگاه شما تصمیم می گیرید که آن روزنامه را خریداری کرده و مطالعه کنید، یا اینکه به سادگی از کنار آن بگذرید. سابجکت ایمیل هم باید دقیقا همین کار را انجام دهد. با انتخاب مناسب تعداد کمی کلمه، گیرنده در یک نگاه خواهد فهمید که این ایمیل درباره چه موضوعی است و چه هدفی دارد. اگر ایمیل تان یکی از ایمیل های عمومی عادی است که مرتبا ارسال می شوند (مانند گزارش کار هفتگی)، بهتر است که تاریخ را در سابجکت ذکر کنید. برای ایمیل هایی هم که نیاز به پاسخ دارند، بهتر است این مورد در سابجکت درج شود. مثلا: «لطفا تا ۱۵ خرداد پاسخ دهید». به خاطر داشته باشید که همه تلاش می کنند تعداد ایمیل های اسپم دریافتی شان را کاهش دهند. اگر شما از سابجکت تان به خوبی استفاده کنید، شانس اینکه ایمیل تان خوانده شود را افزایش می دهید، و جلوی این موضوع که با اسپم اشتباه گرفته شده و حتی بدون یک نگاه سرسری پاک شود را می گیرید. مطمئنا همانطور که انتشار یک روزنامه بدون تیتر یک کار ...انه است، خالی گذاشتن سابجکت ایمیل از آن هم بدتر است. زیرا ایمیل های با سابجکت خالی معمولا به پوشه ی اسپم منتقل می شوند. 2 یک ایمیل بد: سابجکت: ملاقات متن نامه: سلام محمد می خواستم جلسه ای را که برای هفته آینده با هم تنظیم کرده ایم، یادآوری کنم. لطفا اگر سوالی در این مورد داری با من در میان بگذار با احترام حامد این ایمیل به دلایل متعددی اصلا ارتباط خوبی با گیرنده برقرار نمی کند. اول از همه سابجکت آن: «ملاقات». خب مشکل کجاست؟ این سابجکت هیچ گونه اطلاعاتی درباره متن پیام، به گیرنده نمی دهد. اگر تقویم شما پر از این قرار ملاقات ها باشد، ممکن است سر درگم شوید که حامد درباره کدام یک صحبت می کند. بدتر از آن نه تنها در سابجکت که در متن ایمیل هم صحبتی از زمان و مکان ملاقات به میان نیامده است. به دلیل عدم وجود اطلاعات مناسب در سابجکت این ایمیل کاملا شبیه یک اسپم است و احتمال آن زیاد است که بدون خوانده شدن پاک شده و یا حتی به عنوان یک اسپم گزارش شود. یک ایمیل خوب: سابجکت: یادآوری قرار ملاقات ساعت ۱۰ صبح - تاریخ ۱۵ فروردین - درباره مراحل دریافت ویزا متن نامه: سلام محمد می خواستم جلسه ای را که برای روز سه شنبه ۱۵ فروردین ساعت ۱۰ صبح تنظیم کرده بودیم یادآوری کنم. این ملاقات در اتاق کنفرانس شرکت ساسان درباره مراحل دریافت ویزا برگزار خواهد شد. با من راحت باش و اگر سوالی در این مورد داشتی حتما با من تماس بگیر. با احترام حامد خب، می بینید که این سابجکت و ایمیل چقدر مشخص، روشن و گویا است. مهمترین نکته در مورد این سابجکت، این است که گیرنده نامه حتی بدون باز کردن ایمیل، تقریبا تمامی اطلاعات لازم را به دست می آورد. ماهیت و طبیعت یک سر تیتر خبری خوب این است که همواره اطلاعات کاربردی را به راحتی در اختیار گیرنده بگذارد. هر گاه که گیرنده این ایمیل نگاهی سرسری به اینباکس اش بیاندازند، قرار ملاقات شما را به یاد می آورد. - در هر ایمیل فقط بر روی یک موضوع تمرکز کنید یکی از بزرگترین مزیت ها و پیشرفت های ایمیل نسبت به نامه های پستی این است که بر خلاف سیستم پستی، ارسال یک ایمیل یا چندین ایمیل، از نظر هزینه تفاوتی ندارد! خب، پس اگر می خواهید درباره مجموعه ای از موضوعات مختلف به شخصی ایمیل بزنید، لطفا در هر ایمیل فقط به یک موضوع مجزا بپردازید و کارهای تان را در چند ایمیل به وی اطلاع دهید. با این کار طرف حساب شما می تواند به هر سوال و موضوع به صورت جداگانه و در وقت مناسب پاسخ لازم را بدهد. یک موضوع مشخص ممکن است فقط به یک جواب کوتاه نیاز داشته باشد، که گیرنده ایمیل همان لحظه آن را پاسخ خواهد داد. بقیه موضوعات هم ممکن است به مطالعه، تحقیق و صرف وقت بیشتری نیاز داشته باشند، که در جای خود پاسخ داده می شوند. با ارسال ایمیل های جداگانه، شما جواب های روشن تری را دریافت خواهید کرد. همچنین به گیرنده کمک می کنید که اینباکس اش را بهتر مدیریت کند و نظم بدهد. اگر هم ترجیح می دهید چندین موضوع مختلف را در یک ایمیل قرار دهید (مثلا بخاطر اینکه همه آنها مربوط به یک پروژه اند)، توجه داشته باشید که هر موضوع در یک پاراگراف جداگانه و شماره گذاری شده نوشته شود. این کار هر موضوع را جدا و دارای شخصیت مستقل می نماید و به طور معنی داری این احتمال را افزایش می دهد که هر موضوع با اشاره به شماره و دقیق تر جواب داده شود. هر ایمیل به صورت جداگانه باید مختصر، موجز و مشخص باشد. جزئیات و هدف از نگارش آن در همان پاراگراف اول به خوبی گنجانده شود. جملات باید کوتاه و هدفمند و مرتبط با موضوع باشند. متن ایمیل باید حاوی تمامی اطلاعات ضروری و مناسب با موضوع باشد. تمام متن باید سر راست و آگاهی بخش باشد. یک ایمیل بد: سابجکت: نسخه جدید گزارش فروش متن نامه: سلام مریم بابت گزارش ارسالی هفته گذشته متشکرم. من آن را دیروز مطالعه کردم و فکر می کنم که باید در بخش اعداد و ارقام فروش کمی دقیق تر عمل کنی. همچنین به نظر می رسد که لحن گزارش باید کمی رسمی تر باشد. این گزارش قرار است توسط هیئت رئیسه مطالعه شود و لازم است که نشانگر حرفه ای بودن ما باشد. همچنین من با گروه خبری شرکت هم قرار ملاقاتی برای روز پنجشنبه جهت بررسی برنامه تبلیغاتی جدیدمان تنظیم کردم. این برنامه ساعت ۱۱ صبح در اتاق کنفرانس شرکت برگزار خواهد شد. لطفا در خصوص امکان حضورت در آن زمان، زودتر به من خبر بده. متشکرم میلاد میلاد سابجکت نسبتا مناسبی انتخاب کرده و در خصوص تغییرات مورد نیاز در گزارش به صورت کاملا روشن و قابل درکی سخن گفته است. پس اشتباه او در این ایمیل چه بوده است؟ خب، پاراگراف دوم درباره قرار ملاقات، بسیار مهم است. اما میلاد آن را با تقاضا در خصوص نسخه جدید گزارش یکجا روی هم تلنبار کرده است. پس اگر مریم این قرار ملاقات را در تقویم اش یادداشت نکرده باشد، باید با دیدن عنوان «نسخه جدید گزارش فروش» آن را به یاد بیاورد! به نظر شما این امکان منطقی است؟ ترکیب کردن دو موضوع بسیار مهم در یک ایمیل، شانس اینکه یکی از آن دو فراموش شود را بسیار زیاد می کند. بگذارید ببینیم میلاد چگونه باید این کار را به شکل بهتری انجام دهد. یک ایمیل خوب: سابجکت: نسخه جدید گزارش فروش (نسخه ۳ / فروردین ماه ۱۳۹۰) متن نامه: سلام مریم بابت گزارش ارسالی هفته گذشته متشکرم. من آن را دیروز مطالعه کردم و فکر می کنم که باید در بخش اعداد و ارقام فروش کمی دقیق تر عمل کنید. همچنین به نظر می رسد که لحن گزارش باید کمی رسمی تر باشد. این گزارش قرار است توسط هیئت رئیسه مطالعه شود و لازم است که نشانگر حرفه ای بودن ما باشد. از تلاش خوبت برای این کار متشکرم میلاد و ایمیل دوم: سابجکت: جمعه ۱۲ آبان، ساعت ۱۱صبح، ملاقات با گروه خبری متن نامه: سلام مریم من با گروه خبری شرکت قرار ملاقاتی برای روز پنجشنبه، جهت بررسی برنامه تبلیغاتی جدیدمان تنظیم کردم. این برنامه ساعت ۱۱ صبح در اتاق کنفرانس شرکت برگزار خواهد شد. لطفا در خصوص امکان حضورت در آن زمان، زودتر به من خبر بده. متشکرم میلاد با جدا کردن دو موضوع مهم در دو ایمیل جداگانه، مریم به راحتی در اینباکس اش به آنچه لازم است انجام دهد و به خاطر بیاورد دسترسی دارد. همچنین با این کار مریم خیلی راحت تر می تواند ایمیل اش را مدیریت کند. بعد از دریافت و یا انجام کارهای مربوط به نسخه جدید گزارش، آن را پاک می کند. اما ایمیل یاداوری جلسه را تا وقت برگزاری آن در اینباکس اش نگه می دارد. - پاسخی را که می خواهید دریافت کنید، مشخص نمایید هر عملی را که از گیرنده انتظار دارید در متن ایمیل تان مشخص کنید. اینکه وی لازم است یک تماس تلفنی داشته باشد. یا اینکه باید پیگیر برگزاری یک جلسه باشد. ضمنا مطمئن شوید که ایمیل تان حاوی اطلاعات لازم و کافی برای تماس با شما (از قبیل نام و نام خانوادگی، سمت شغلی، شماره های تلفن و …) است. حتی اگر یک پیام داخلی برای اعضای شرکت یا دوستان تان هم ارسال می کنید، این جزئیات را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که هر چه پاسخگویی را برای دیگران ساده تر کنید، آنها علاقه بیشتری به انجام این کار خواهند داشت. یک ایمیل بد: از: reliablelandscapes@gmail.com سابجکت: پروپوزال میترا، آیا پروپوزال هفته گذشته من به دستت رسید؟ من پاسخی از تو دریافت نکردم و می خواهم در این مورد مطمئن شوم. لطفا در صورت امکان به من زنگ بزن تا با هم در این باره صحبت کنیم. متشکرم علی چندین بخش اطلاعاتی اصلی در این ایمیل مفقود شده اند. اول اینکه اطلاعات لازم درباره پروپوزال فراموش شده اند. اگر میترا تعداد زیادی پروپوزال دریافت کرده باشد چه؟ نویسنده درباره کدامیک صحبت می کند؟ ضمنا، این پروپوزال را با ایمیل، پست یا پیک موتوری فرستاده است؟ همچنین علی هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه چگونه میترا می تواند با وی تماس بگیرد، در اختیار وی نگذاشته است. شماره تلفن علی کجاست؟ قرار است با محل کار وی تماس گرفته شود یا با شماره ی شخصی اش؟ میترا اول باید دنبال این اطلاعات بگردد تا بتواند پاسخگو باشد. و وخیم تر از همه اینکه آبتین نام کامل و سمت کاری اش را در پایان نامه ذکر نکرده است. و تازه نام وی بخشی از ایمیل اش هم نیست تا اعتماد بیشتری جلب کند. یک ایمیل خوب: سابجکت: بررسی پروپوزال «تفریح گاه شمالی» متن نامه: میترای عزیز می خواستم ببینم شما پروپوزال «تفریح گاه شمالی» را که من هفته گذشته با ایمیل برای تان فرستادم، دریافت کرده اید؟ من پاسخی از شما نداشتم و می خواهم در خصوص رسیدن آن به شما مطمئن شوم. آیا می توانید تا روز پنجشنبه با من تماس بگیرید، تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم؟ این زمانی است که مهلت پیشنهادات تخفیفی ما به پایان می رسند و من می خواهم مطمئن شوم که شما آن را از دست نمی دهید. سریعترین راه تماس با من استفاده از شماره تلفن همراهم است. با تشکر علی شیبانی شرکت کلبه شمالی ۰۱۲۳۴۵۶۷ (دفتر) ۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰۱ (موبایل) حالا علی تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار میترا قرار داده است. میترا می داند که پروپوزال علی هفته گذشته با ایمیل ارسال شده و او ترجیح می دهد با موبایل با وی تماس گرفته شود. و از این مهمتر که علی مشخصات اش را در آخر نامه نوشته است و میترا می داند که او چه کسی است و با چه کسی و چگونه باید تماس بگیرد. - از EOM در سابجکت نامه استفاده کنید هنگامی که می خواهید یک پیام خیلی کوتاه را ارسال کنید، می توانید از تکنیک EOM یا «پایان پیام» (End Of Message) استفاده کنید. برای این کار کافی است که تمامی اطلاعات لازم را در سابجکت قرار دهید و آنگاه در پایان آن عبارت EOM را بنویسید. این کار به گیرنده نشان می دهد که تمامی پیام در سابجکت است و نیازی به باز کردن ایمیل ندارد. همچنین جیمیل باهوش است و با این کار هنگام ارسال پیام به شما اخطار خالی بودن متن ایمیل (Body) را نمی دهد. در واقع سابجکت، تمام همان پیامی است که باید ارسال شود. در صورتی که برای گیرندگان ایمیل های تان این عبارت نامفهوم باشد، می توانید طی یک ایمیل آن را به آنها توضیح دهید. یا اینکه طی یک ایمیل، عبارتی قرار دادی را برای این کار به آنها معرفی کنید. مثال: سابجکت: قرار ملاقات ۱۲ خرداد، ساعت ۱۰ صبح، سالن کنفرانس شرکت ساسان، درباره دریافت ویزا EOM - یک مکاتبه کننده و طرف حساب خوب باشید برنامه ریزی کنید که به طور منظم به ایمیل تان سر بزنید و در زمان مقتضی و به موقع ایمیل های دریافتی را پاسخ بدهید. این یک کار ساده و نشان دهنده ادب است و همچنین دیگران را هم تشویق می کند تا در زمان مناسب به ایمیل های شما پاسخ دهند. اگر پاسخ یک ایمیل نیاز به مجموعه ای از اطلاعات دارد که باید سر هم شوند و شما هم اکنون همه آنها را در اختیار ندارید تا سریعا پاسخ را ارسال کنید، در جواب بگویید که ایمیل را دریافت کرده اید و زمان پاسخگویی تان را هم مشخص نمایید. اینکه بازه زمانی کنترل ایمیل شما چگونه است، به ماهیت کارتان بستگی دارد. اما همانطور که تاکید کردیم، سعی کنید خواندن ایمیل ها، در کاری که در حال انجام آن هستید، وقفه نیاندازد. هرگاه برای بیشتر از یک روز به ایمیل تان دسترسی ندارید، قابلیت پاسخگویی خودکار آن را با ذکر زمان برگشت فعال نمایید. در صورت امکان، دلیل عدم پاسخ گویی تان را هم ذکر کنید. - ایمیل های داخلی ایمیل های داخلی هم همانند دیگر ایمیل ها هستند، فقط نباید زیاد رسمی باشند. اما به خاطر داشته باشید که این ایمیل ها ممکن است پرینت شده و توسط افرادی به غیر از گیرنده هم در محیط کاری تان خوانده شوند. همیشه املا و نگارش تان را کنترل کنید و واژه های عامیانه به کار نبرید. فراموش نکنید که ایمیل یک سند مکتوب است که ممکن است بعدا به دست افراد دیگری هم بیافتد. بنابراین قبل از ارسال هر نامه دوباره به محتوای آن فکر کنید. در درس بعدی نکات دیگری هم در این مورد وجود دارد که به آنها می پردازیم. تا آن موقع می توانید موارد مهم این درس را یک بار دیگر مرور کنید. ثبت نام شما در دوره آموزشی استاد بزرگی ایمیل و جیمیل انجام شد، دروس و آزمون های زیر طبق برنامه زمان بندی این دوره برای شما ارسال خواهند شد عنوان فاصله ارسال 1درس : چگونه ایمیل های موثر بنویسیم - بخش اول 1 روز 2درس : چگونه ایمیل های موثر بنویسیم - بخش دوم 1 روز 3آزمون : آزمون چگونه ایمیل های موثر بنویسیم (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 4درس : چرا جیمیل؟ اصول کلی 5درس : ساخت و مدیریت لیبل و ف/ی/ل/ت/ر در جیمیل 1 روز 6آزمون : آزمون ساخت و مدیریت لیبل و ف/ی/ل/ت/ر در جیمیل (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 7درس : ترفندهای کار با جیمیل 8درس : چگونه چند آدرس ایمیل را با یک جیمیل مدیریت کنیم؟ 1 روز 9آزمون : آزمون چگونه چند آدرس ایمیل را با یک جیمیل مدیریت کنیم؟ (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 10درس : چگونه آرشیو و اطلاعات تماس دیگر ایمیل ها را به جیمیل منتقل کنیم؟ 11آزمون : آزمون چگونه آرشیو و اطلاعات تماس دیگر ایمیل ها را به جیمیل منتقل کنیم؟ (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 12درس : جستجوی پیشرفته در جیمیل 13درس : امنیت ایمیل - نکات کلی 1 روز 14آزمون : آزمون امنیت ایمیل - نکات کلی (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 15درس : امنیت در جیمیل 16آزمون : آزمون امنیت در جیمیل (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 17درس : امضای جیمیل 18آزمون : آزمون امضای جیمیل (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 19درس : راهنمای مبارزه با اسپم 20آزمون : آزمون راهنمای مبارزه با اسپم (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 21درس : نگاهی به آناتومی یک ایمیل - بخش اول 22درس : نگاهی به آناتومی یک ایمیل - بخش دوم 1 روز 23آزمون : آزمون نگاهی به آناتومی یک ایمیل (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 24درس : استفاده از جیمیل به صورت آفلاین 25آزمون : آزمون استفاده از جیمیل به صورت آفلاین (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 26درس : مدیریت ایمیل ها روی دسکتاپ - تاندربرد 27درس : مکاتبات ایمیلی به صورت رمزنگاری شده 1 روز 28آزمون : آزمون مکاتبات ایمیلی به صورت رمزنگاری شده (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 29درس : تهیه نسخه پشتیبان از ایمیل ها در جیمیل 30آزمون : آزمون تهیه نسخه پشتیبان از ایمیل ها در جیمیل (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 31درس : چگونگی بازیابی رمز عبور جیمیل 32درس : چرخی در آزمایشگاه جیمیل 1 روز 33درس : مدیریت کارها با استفاده از جیمیل 1 روز 34آزمون : آزمون مدیریت کارها با استفاده از جیمیل (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز 35درس : اصول مدیریت ایمیل - بخش اول 36درس : اصول مدیریت ایمیل - بخش دوم 1 روز 37آزمون : آزمون اصول مدیریت ایمیل (مهلت شرکت در آزمون : 14 روز * ) 2 روز آزمون های دوره آموزشی به صورت سوالات چهار گزینه ای است و مانند درس ها از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. برای عبور از هر درس لازم است که آزمون آن را با موفقیت بگذرانید. در صورتی که در آزمون ها نمره قبولی را کسب نکنید یک فرصت دیگر در اختیار شما قرار داده می شود و آزمون جایگزین برای شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم قبولی در آزمون جایگزین از دوره آموزشی حذف می شوید و اگر تمایل داشته باشید، می توانید از اول در این دوره ثبت نام کنید. * در صورتی که در مهلت مقرر شده در آزمون شرکت نکنید از دوره حذف می شوید. در صورت حذف می توانید از ابتدا در دوره شرکت کنید. darsnameh_unsubscribe:25 جهت انصراف از این دوره همین ایمیل را به unsubscribe@darsnameh.com فوروارد نمائید سئوالات رایج: من ایمیل ثبتنام را برای درسنامه ارسال کردهام، چرا هنوز درسها برای من ارسال نشده است؟ بعد از اینکه یک ایمیل جهت ثبتنام ارسال میکنید، از طرف درسنامه پاسخی جهت تایید نهایی ثبتنام دریافت میکنید. دقت کنید جهت ثبتنام نهایی و شروع دوره لازم است که حتما به این ایمیل پاسخ بدهید و آن را Reply کنید. بعد از این کار از طرف درسنامه ایمیلی دریافت میکنید که در آن آغاز دوره به شما اعلام میشود و حاوی خوش آمد به همراه برنامهی زمانبندی است. تا زمانی که این ایمیل را دریافت نکرده باشید، ثبتنام شما انجام نشده است. بعد از دریافت ایمیل خوش آمدگویی میتوانید منتظر دریافت اولین درس طی ۲۴ ساعت آینده باشید. در بالای ایمیلها پیامی وجود دارد: «جهت نمایش صحیح محتوا، این ایمیل را در حالت اچ تی ام ال مشاهده نمائید» این پیام به چه معنی است؟ به طور کلی دو روش برای نمایش متن ایمیل وجود دارد: حالت اول Plain Text نام دارد؛ در این حالت شما قادر به مشاهده فرمتبندی متنها، پاراگرافها و تصاویر نیستید. حالت دوم HTML است؛ برای اینکه متنها، تصاویر و آزمونهای درسنامه را به درستی مشاهده کنید نیاز است که ایمیل را در این حالت مشاهده کنید. اغلب سرویسدهندهها مانند جیمیل، یاهو و هاتمیل از این حالت پشتیبانی میکنند. بنابراین در بسیاری مواقع نیاز نیست کاری انجام بدهید. در واقع اگر قادر به مشاهدهی صحیح درسها و تصاویر و جدولها هستید، به این معنی است که ایمیل را در حالت اچ تی ام ال مشاهده میکنید. وقتی بر روی دکمهی ارسال آزمون کلیک میکنم، هیچ اتفاقی نمیافتد. باید چه کار کنم؟ بعضی از سرویسدهندههای ایمیل مانند AOL، Zoho و Hotmail به دلیل پشتیبانی نکردن از فرمها نمیتوانند امکان ارسال آزمون را فراهم کنند. اگر چنین مشکلی دارید، میتوانید از طریق لینکی که در انتهای آزمون قرار دارد در آزمون شرکت کنید. با کلیک کردن بر روی این لینک به صفحهای منتقل میشوید که از طریق آن امکان شرکت در آزمون را خواهید داشت. وقتی بر روی دکمهی ارسال آزمون کلیک میکنم با این پیام مواجه میشوم که «امکان شرکت در این آزمون وجود ندارد» باید چه کار کنم؟ توجه کنید در هر آزمون فقط یک بار میتوانید شرکت کنید. بعد از زدن دکمهی ارسال آزمون و دریافت نتیجه، امکان شرکت مجدد در این آزمون وجود نخواهد داشت. اگر این پیام را مشاهده میکنید، به این معنی است که قبلا در این آزمون شرکت کردهاید. در صورتی که نمرهی قبولی را کسب کرده باشید، درس بعدی طبق زمانبندی برای شما ارسال میشود. آیا میتوانم سوالات درسی و آموزشی خودم را مطرح کنم؟ در صورتی که مشکل فنی یا پیشنهادی جهت بهبود درسنامه دارید، میتوانید آن را با ایمیل support@darsnameh.com مطرح کنید. اما متاسفانه در حال حاضر امکان پاسخگویی به سوالات درسی یا آموزشی را نداریم. درسنامه یک سیستم خودآموز از راه دور است که امکان برگزاری دورههای آموزشی را برای افراد و مجموعههای مختلف فراهم میکند. زمانبندی ارسال درسها و آزمونها به چه معنی است؟ در ایمیل خوشآمدگویی ابتدای هر دوره، برنامهی زمانبندی را دریافت میکنید. هر دوره آموزشی درسنامه ترکیبی از درسها و آزمونهای مختلف است. معمولا اولین درس را در همان روز اول دریافت میکنید و بقیهی درسها و آزمونها طبق زمانبندی ارسال میشود. برای مثال اگر فاصلهی ارسال هر درس و آزمون ۲ روز تعریف شده باشد، شما درس بعدی را دو روز بعد دریافت میکنید. و پس از آن هم ۲ روز دیگر آزمون برای شما ارسال خواهد شد. من منتظر دریافت درس جدید هستم اما هنوز به دستم نرسیده است. به برنامهی زمانبندی دوره که برایتان ارسال شده مراجعه کنید. احتمالا هنوز نوبت ارسال درس یا آزمون مورد نظر نرسیده است. در صورتی که از زمان ارسال درس یا آزمونی گذشته و هنوز آن را دریافت نکردهاید با ایمیل support@darsnameh.com تماس بگیرید. اگر در یک آزمون نمرهی قبولی کسب نکنم، چه اتفاقی رخ می دهد؟ امتیاز هر آزمون براساس ۱۰۰ محاسبه میشود. در صورتی که نمرهی قبولی را در آزمونی کسب نکنید یک بار دیگر آزمون جایگزین برای شما ارسال خواهد شد. این آزمون جایگزین، طبق برنامه زمانبندی و معمولا دو روز بعد از قبول نشدن در آزمون اول برای شما ارسال میشود. در صورتی که در آزمون جایگزین نمرهی لازم را کسب نمایید درس بعدی برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی که در آزمون جایگزین هم نمرهی قبولی کسب نشود، از دوره حذف میشوید. در صورت حذف میتوانید از اول در دوره ثبتنام کنید. نمرهی آزمون چگونه محاسبه میشود و چه عواملی در آن موثر هستند؟ آزمونهای درسنامه به صورت سوالات چند گزینهای هستند که باید صحیحترین پاسخ را برای هر سوال انتخاب کنید. چگونه میتوانم از پاسخ صحیح سوالات مطلع شوم؟ بعد از شرکت در آزمون، نمرهی شما در صفحهی ارسال قابل مشاهده است. اما درسنامه کلید سوالات را اعلام نمیکند. آیا امکان تنظیم زمانبندی ارسال درسها و آزمونها وجود دارد؟ خیر، هر دوره آموزشی یک برنامهی زمانبندی دارد که درسها و آزمونها طبق آن ارسال میشوند. ارسال ایمیلها به صورت خودکار صورت میگیرد و امکان تغییر در آنها وجود ندارد. بنابراین هنگامی که برنامهی دوره آموزشی را دریافت میکنید، دقت کنید تا طبق برنامهی درسی، مطالعهی درسها و شرکت در آزمونها را زمانبندی کنید. چگونه از یک دورهی آموزشی حذف میشوم؟ حذف شدن در آزمونها ممکن است به دو دلیل اتفاق بیافتد: 1- اگر در مهلت زمانی مشخص شده در آزمون شرکت نکنید: این مهلت در ایمیل آزمون و برنامهی زمانبندی اولیه ذکر شده است. 2- شما در هر دو آزمون یک درس نمره قبولی را کسب نکنید: برای هر درس یک آزمون وجود دارد که در صورتیکه در این آزمون نمرهی قبولی را کسب نکنید، یک فرصت دیگر به شما داده خواهد شد. من از دورهی آموزشی حذف شدم، چگونه میتوانم دوباره در این دوره شرکت کنم؟ در صورتی که از دورهی آموزشی حذف شوید، دوباره میتوانید از ابتدا در آن دوره شرکت کنید. برای این کار کافی است یک ایمیل خالی به آدرس دورهی مورد نظر ارسال کنید. به نظر من در برخی درسها، جهتگیریهایی وجود دارد. درسنامه یک سیستم مستقل و بیطرف نیست؟ یادآوری میکنیم که درسنامه یک سیستم آموزشی مستقل است که برگزارکنندگان دورههای آموزشی میتوانند از آن استفاده کنند. درسنامه هیچگونه جهتگیری خاصی ندارد. اگر در این مورد نظری دارید میتوانید آن را برای ما ارسال کنید. تیم درسنامه آن را برای برگزارکنندهی دوره ارسال میکند. درسنامه یک سیستم خودآموز است که امکان برگزاری دورههای آموزشی را برای افراد و مجموعههای مختلف فراهم میکند. بعد از کلیک بر روی دکمهی ارسال آزمون، صفحهی نتایج را ندیدم یا با پیام خطا مواجه شدم؛ حالا باید چه کار کنم؟ ممکن است در بعضی اوقات به دلیل اختلال در اینترنت یا در دسترس نبودن سرور، ارسال آزمون با موفقیت انجام نشود. در این صورت میتوانید چند ساعت دیگر ارسال آن را امتحان کنید. در صورتی که با پیام «امکان شرکت در آزمون وجود ندارد.» مواجه شدید، به این معنی است که نتیجه آزمون شما به سرور رسیده است و دیگر نیاز به شرکت مجدد در این آزمون نیست. پس از پایان دوره مدرک چگونه در اختیار من قرار میگیرد؟ هنگامی که دوره را با موفقیت به پایان برسانید یک ایمیل برای شما ارسال میشود که در آن فرمی وجود دارد. در آن فرم میتوانید اطلاعات شخصی خود شامل نام و نام خانوادگی را وارد کنید و با زدن دکمهی ارسال، مدرک پایان دورهی آموزشی برای شما از طریق ایمیل ارسال میشود. آیا شرکت در دورههای درسنامه رایگان است؟ بله. شرکت در تمام دورههای درسنامه رایگان است. برای دریافت مدرک نهایی هر دوره و رفتن به دورههای پیشرفتهتر کافی است که به طور فعال در دورهها شرکت نموده و در آزمونها موفق شوید. آیا درسنامه از اطلاعات شخصی من استفاده میکند؟ آدرس ایمیل شما محرمانه تلقی شده و درسنامه هیچگونه استفادهای از آن نخواهد کرد و آنها را در اختیار افراد ثالث قرار نخواهد داد. ضمنا درسنامه اسامی افراد را هم ذخیره نمیکند. در صورتی که سوالی دارید یا به مشکلی برخورد کردید می توانید با ایمیل support@darsnameh.com تماس بگیرید. خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری اینستاگرام من : hoshangghorbanian |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
معایب ایمیل مارکتینک نسبت به سایر ابزارهای متداول مانند شبکههای اجتماعی | business_nuts | 13 | 2,081 |
07-03-2016 02:32 PM آخرین ارسال: 8611670474 |
|
آموزش ایمیل مارکتینگ با استراتژی اسپم مارکتینگ | keshavarz | 0 | 674 |
12-07-2015 08:04 PM آخرین ارسال: keshavarz |
|
بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی | arash1367 | 22 | 5,047 |
11-22-2015 03:43 PM آخرین ارسال: ghomeishi |
|
آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن | shinalife | 0 | 1,249 |
10-08-2015 01:27 PM آخرین ارسال: shinalife |
|
آموزش بازاریابی | irantarh | 0 | 1,143 |
06-20-2015 03:27 PM آخرین ارسال: irantarh |
|
آموزش بازاریابی | sorin | 0 | 779 |
05-10-2015 10:12 PM آخرین ارسال: sorin |
|
آموزش گام به گام بازاریابی ربایشی | artacloud | 0 | 1,353 |
10-13-2014 03:18 PM آخرین ارسال: artacloud |
|
ایمیل مارکتینگ، روش ها و نکته ها | soltan_sal | 0 | 776 |
01-30-2013 09:42 AM آخرین ارسال: soltan_sal |
|
سي دي هاي آموزش بازاريابي | aaftaab24 | 10 | 4,808 |
12-27-2011 06:34 PM آخرین ارسال: mjdehghani |
|
دوست دارید چه چیزی را آموزش ببینید؟؟؟؟؟ | مهدی گل محمدی | 20 | 3,257 |
11-21-2011 02:00 PM آخرین ارسال: madar |
|
سایت های آموزش بازاریابی | مهدی گل محمدی | 4 | 1,856 |
07-20-2011 03:34 PM آخرین ارسال: 3ObHaN |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان