ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


مهمترین نکات برای تبلیغات ایده هایتان
زمان کنونی: 04-19-2024, 06:12 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: ناصر صادقی
آخرین ارسال: ناصر صادقی
پاسخ: 1
بازدید: 1248

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امیتازات : 3.19
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مهمترین نکات برای تبلیغات ایده هایتان
03-16-2012, 10:29 PM
ارسال: #1
مهمترین نکات برای تبلیغات ایده هایتان
روانشناسی تبلیغات شناخت عواملی است که سبب می شود که افراد تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته و موافق با آن واکنش نشان دهند. . .

عواملی که در این اثر بخشی دخالت دارند عبارتند از :

۱/ تلقین پذیر ی: می دانیم که انسانها از دم زادن تا لحظۀ مرگ به دیگران نیاز دارند و به انسانهای دیگر وابسته اند و بدون یاری آنها نمی توانند به آسودگی زندگی کنند! از این رو به آنان حساسند و می کوشند تا توجه و موافقت آنها را به سوی خود جلب کنند ؛ تلقین پذیری از همین جا پدید می آید. تلقین پذیری در وضعیت هایی که افراد دچار هیجان شده و از نظر عاطفی برانگیخته شده باشند شدیدتر است.

۲/ همچشمی گروهی : از عواملی که در تبلیغات مؤثر است گرفتار شدن در انبوه خلق(جماعت)است.مطالعاتی که در روانشناسی توده ها صورت گرفته است ، نشان می دهد که افراد در جماعت ها ، به دلیل همچشمی ، زودتر تحت تأثیر قرار می گیرند و بدون اراده و بطور غیر منطقی به تقلید از دیگران کارهایی انجام می دهند. برای مثال : اگر به کسی گفته شود که تعداد بسیاری از مردم از کالای بخصوصی استفاده می کنند، او نیز گرایش بیشتری به آن کالا پیدا می کند تا بدین وسیله و بطور ناخودآگاه وابستگی و پیوستگی خود را به گروه ها و همچشمی با آنان نشان دهد.

۳/ تداعی معانی و انتقال : به این معنا که مثلأ ورزشکارمحبوبی را در حالی که خمیر دندانی در دست دارد، نشان می دهند.اگر این عکس از نظر بیننده جالب باشد ، موافق مکانیسم انتقال یا تداعی معانی احساس خوبی نسبت به خمیر دندان پیدا می کند و نسبت به خرید آن اقدام می کند!

فنون تبلیغات :

فنون تبلیغات را می توان به شرح زیر گروهبندی کردو باید توجه داشت که این فنون در هر نوع تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند :

۱/ سادگی : باید بیانیه ها، برنامه ها و اعلامیه های تبلیغگران ساده، کوتاه ، روشن و حاوی شعارها و رهنمودهای مشخص باشد.

۲/ تکرار: برای آنکه محرکی بهتر درک شود ، باید آن را چندین بار تکرار کرد. به همین منظور می بینیم که گویندۀ رادیو تلویزیون نام کالا یا تصویر آن را که می خواهد تبلیغ کند ، چندین مرتبه تکرار می کند . با تکرار است که می توان مطالب را در افکار عمومی زنده نگهداشت .

۳/ ایجاد پیوستگی مطلوب : تبلیغگر برای آنکه مردم را با هدف خود همراه سازدباید پیوستگی را ایجاد کندکه برای آنان مطلوب باشد .مثلأ : هرگاه گلفروشی بخواهد فروش خود را افزایش دهد از روز مادر استفاده می کند و عواطفی را که که به مادر متعلق است با تصور خرید گل پیوند می دهد .

ویژگیهای یک تبلیغگر( پیام رسان ) :

۱/ اعتبار : اعتبار پیام رسان یعنی میزان پذیرش او بوسیلۀ دیگران. بنابراین باید گفت که اعتبار بطور کامل تحت کنترل پیام رسان نیست. زیرا پیام هایی که از نظر یک شنونده معتبر است ، ممکن است از نظر شنونده دیگر بی اعتبار باشد.معمولأ اعتبار پیام رسان دو بعد دارد: کفایت و قابل اعتماد بودن .
وقتی پیام رسان بواسطۀ دانش، آگاهی و تخصص خود مارا تحت تأثیر قرار می دهد اعتبار او برگرفته از کفایت اوست . که ما آن را تخصص ، مرجعیت یا قابلیت می نامیم و هرگاه اعتبار پیام رسان را اندک بدانیم، اورا فاقد صلاحیت ، کم اطلاع یا غیر متخصص می نامیم.و منظور ما از قابل اعتماد بودن این است که پیام رسان چقدر صادق، امین،روراست،خاص یا راستگوست . فروشندگان باید حقایق و اطلاعات و فواید مربوط به کالای خود را بدانند و در عین حال متوجه باشند که شیوۀ بازگو کردن این اطلاعات توسط آنها بر ترغیب مشتریان تأثیر خواهد گذاشت .

۲/ جذابیت : جذابیت ظاهرأ از طریق ” همانند سازی ” عمل می کند . مردم غالبأ سعی دارند همانند و شبیه کسانی شوند که مورد علاقه یا تحسین آنها هستند واین به اقتباس از باورهاو نگرشهای فرد موردعلاقه می انجامد. برخی از پژوهشگران جذابیت جسمانی مانند شکل ظاهری و چهرۀ فرد و خوش لباس بودن را در کار تبلیغات بی اثر نمی دانند.در یک آزمایش ، آزمودنیها به تماشای یک آگهی تبلیغاتی پرداختندکه در آن فردی جذاب و خوش قیافه با استدلالی ضعیف ، سعی می کرد آنان را ترغیب کند که از عطر خاصی استفاده کنند. همانطورکه انتظار می رفت آزمودنیها تحت تأثیر جذابیت آگهی دهنده قرار گرفتند نه دلایل او !

ویژگیهای پیام تبلیغاتی :

۱/ طرح جنبه های مثبت و منفی پیام : آیا در پیام ها فقط باید نکات مثبت را مطرح کرد؟این امر به سطح آگاهی و هوش پیامگیران بستگی دارد.اگر آنها افرادی باهوش و دارای سطح آگاهی بالا باشند، بهتر است پیام دو جانبه باشد؛ زیرا پیام گیر یک جانبه بودن پیام را حمل بر غرض ورزی پیام رسان می کند و نسبت به آن واکنش منفی نشان می دهد .

۲/ اثرهای تقدم و تأخر پیام: برای آنکه استدلال ما بیشترین تأثیر را داشته باشد، باید آن را در کجای پیام خود جای دهیم؟برخی براین باورند که استدلال اصلی باید در شروع پیام جای گیرد تا بهتر در خاطر بماند(اثر تقدم) و عده ای هم معتقدند که باید استدلالهای مهم را در آخر پیام آورد تا بهتر درک شود و بیشتر در خاطر باقی بماند ( اثر تأخر).اگر دو پیام پشت سر هم ارایه شود و بین عرضۀ پیام دوم و ارزیابی مخطبان فاصلۀ قابل توجهی باشد، پیام اول مؤثر است(اثر تقدم)ولی اگر بین ارایه پیام اول و دوم فاصلۀ قابل توجهی نیست پیام دم مؤثرتر است( اثر تأخر)

زمینه های ارایه پیام و ویژگی های آن :

۱/ توجه : نخستین گام دریافت پیام و ادراک و پذیرش توجه است. به همین دلیل تبلیغ گران از همۀ امکانات خود برای جلب توجه مخاطبان بهره می گیرند . مثلأ در روزنامه ها از حروف درشت ، یا حروف رنگی و در تلویزیون از از نورها و عکس ها و فیلم های رنگی و رایانه ای استفاده می کنند و …

۲/ ادراک : پیام باید با سطح درک مخاطبان متناسب باشد. اگر فاصلۀ پیام با عقاید مخطبان زیاد است بهتر است آن پیام به وسیلۀ کسی عرضه شود که قابلیت قبول بالایی داشته باشد.

۳/ پذیرش : توفیق یک پیام بستگی بسیار به دامنۀ پذیرش مخاطبانن دارد. دامنۀ پذیرش افراد با توجه به سطح آگاهی و هوش آنها یکسان نیست و همچنین تجربه های مثبت و منفی پیشین می تواند در پذیرش پیام های تبلیغاتی مؤثر باشد. افرادی که تجربۀ آنها قبلأ مثبت بوده ، زمینۀ مساعدتری برای پذیرش تبلیغات را دارند و برعکس .

به تعظیم مردم این زمانه اعتماد نکن!تعظیم آنان همانند خم شدن دو سر کمان است که هر چه به هم نزدیکتر شوند تیرش کشنده تر است.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: مهدی گل محمدی , کامیار کاظمی , اقاي ايـــده , بابایی , doost_fu
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  بهترین و ارزانترین راهکار برای ساخت یه سوله 60 متری ؟؟؟ theboy 14 7,220 07-24-2018 01:16 PM
آخرین ارسال: badeezco
  ایجاد شرکت برای انبوه سازی tiktaak68 3 1,050 12-22-2016 10:45 AM
آخرین ارسال: tiktaak68
  راهنمایی برای تولید لوله برق مازی پایپ رویان 0 1,344 09-06-2016 09:38 AM
آخرین ارسال: مازی پایپ رویان
  تولید پلاستیک نایلون برای پوشش گلخانه Ajafari 0 1,642 03-27-2016 12:35 PM
آخرین ارسال: Ajafari
  ایده جالب : بازیافت زباله خانگی theboy 6 3,572 06-09-2015 11:37 PM
آخرین ارسال: hamed0050
Bug صنعت کفش-ایده با 5 میلیون! hesam12345 12 8,940 06-05-2015 09:49 PM
آخرین ارسال: sorin
  ایده گرانول سازی پلاستیک saadati 0 1,549 02-17-2015 12:39 PM
آخرین ارسال: saadati
  بهترین راه برای پیدا کردن سوله اجاره ای در شهرک های صنعتی؟ theboy 6 2,477 02-09-2015 02:39 PM
آخرین ارسال: rezaeee
  طراحی مدل سه بعدی برای اجرا توسط سی ان سی حسین عقیلی 4 1,578 11-24-2014 11:08 PM
آخرین ارسال: مهدی 1
  ایده ساخت تقویم الکترونیکی ناصر صادقی 33 7,303 11-11-2014 01:21 AM
آخرین ارسال: nava752
  راهی برای گرفتن اسناد مناقصه و مزایده هست ؟ saadati 2 932 10-20-2014 06:32 PM
آخرین ارسال: hamid.geryanloo
  ارزون ترین راه برای ساخت یه استخر چیه ؟ saadati 5 2,056 10-09-2014 07:55 PM
آخرین ارسال: tan-graphic
  ایده ای برای تولید هیدروژن هومان هرمزدی محمد آبادی 4 1,315 04-05-2014 09:58 AM
آخرین ارسال: javad2220
Rainbow راهنمایی برای سرمایه گذاری vafa_0000 10 2,543 11-16-2013 07:41 PM
آخرین ارسال: mohajer88
  نیاز به راهنمایی شما برای ساخت چنین کاردستی ای پرواز 22 4,580 11-18-2012 12:23 PM
آخرین ارسال: مهدی گل محمدی
  سایتی برای اطلاعات بیشتر درباره املاک صنعتی درآذربایجان شرقی mosafere55 0 1,253 05-24-2012 03:11 PM
آخرین ارسال: mosafere55
  آشنایی با تابلوهای دیجیتال تبلیغات ناصر صادقی 0 913 03-16-2012 10:53 PM
آخرین ارسال: ناصر صادقی
  روش های كاهش هزینه تبلیغات ناصر صادقی 0 1,089 03-16-2012 10:34 PM
آخرین ارسال: ناصر صادقی
  نكات كلیدی تبلیغات موفق ناصر صادقی 0 752 03-16-2012 10:23 PM
آخرین ارسال: ناصر صادقی
  تبلیغات اثربخش و اثربخشی تبلیغات ناصر صادقی 0 1,087 03-02-2012 07:56 PM
آخرین ارسال: ناصر صادقی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS