ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


صنعت محتوا چیست؟
زمان کنونی: 04-26-2024, 03:47 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: mehdi098
آخرین ارسال: mehdi098
پاسخ: 1
بازدید: 877

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 11 رأی - میانگین امیتازات : 2.55
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
صنعت محتوا چیست؟
06-17-2015, 04:04 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 06-17-2015 04:06 PM، توسط mehdi098.)
ارسال: #1
صنعت محتوا چیست؟
صنعت محتوا چیست؟
مرکز مطالعات و تحقیقات مشترک وابسته به اتحادیه اروپا، در گزارش خود به نقل از سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی OECD صنعت محتوا را چنین تعریف می‌کند:
MCI یا Media and Content Industry (صنعت محتوا و رسانه) مجموعه همه فعالیت‌های اقتصادی است که با هدف تولید، توزیع و نشر انواع محتوا،‌ از جمله موسیقی، صدا، ویدئو، انیمیشن، محصولات تلویزیونی، مقاله، کتاب، خبر و سایر خدمات مرتبط با اطلاعات، شکل گرفته‌اند.
شاید مفید باشد که برخی از زیر مجموعه‌های صنعت محتوا و رسانه را با هم مرور کنیم:
تولید محتوا یا Content Creation: در این بخش از صنعت محتوا، کسانی مشغول هستند که نقش تولیدکننده در ابتدای زنجیره‌ی تولید را بر عهده دارند.
کارگردانی که فیلم می‌سازد،
نویسنده‌ای که کتاب می‌نویسد،
وبلاگ نویسی که پست می‌نویسد،
کسی که یک گزارش خبری را برای یک روزنامه یا یک سایت خبری تنظیم می‌کند،
هر کسی که در خانه و خیابان، از طریق موبایل یا لپ تاپ یا هر شیوه‌ی دیگر، جمله‌ای را برای نشر در توییتر یا عکسی را برای نشر در اینستاگرام آماده می‌کند،
کسی که حرف‌های حافظ را در قالب هفتاد یا صد پیامک مختلف آماده می‌کند و به شرکتی می‌سپارد که سرویس فال پیامکی را ارائه می‌دهد،
همه و همه، در بخش تولید محتوا فعالیت دارند.
عرضه و توزیع محتوا یا Content Delivery & Distribution: محتوایی که تولید می‌شود، در نهایت باید به شکلی قابل استفاده برای مخاطب در بیاید و از طریق شبکه‌های توزیع به دست او برسد.
فرض کنید شما برای یک سایت خبری مطلبی می‌نویسید و روی کاغذ به مدیر مربوطه ارائه می‌دهید. شما کار تولید محتوا را انجام داده‌اید. اما تبدیل شدن این مقاله به یک متن دیجیتال ماجرای دیگری است. ضمن اینکه پس از تایپ شدن و دیجیتال شدن،‌ باید زیرساخت لازم (سرور و هاست و …) هم فراگیر شود تا دسترسی مخاطب نهایی به محتوا، تسهیل شود.
فرض کنید کتابی را نوشته‌اید، ناشری لازم است که کاغذ تهیه کند. کتاب چاپ کند. هزینه‌های پخش و توزیع را برآورد کند. خودش توزیع را بر عهده بگیرد یا اینکه قراردادی برای برونسپاری این فعالیت تنظیم کند. همه‌ی فعالیت‌هایی که ناشر، پس از پایان کار نویسنده و تحویل اثر انجام می‌دهد، در حوزه‌ی عرضه و توزیع محتوا قرار می‌گیرد.
بازاریابی با استفاده از محتوا یا Content Marketing:
یک بار به ماجرای لوییس کارول که در ابتدای این نوشته آمد فکر کنید. کسانی که متخصص بازاریابی با استفاده از محتوا هستند، بازاریابی را به شکل دیگری می‌فهمند. بازاریابی با استفاده از محتوا،‌ به صورت خلاصه فروشنده را عموماً در مقام «آموزش‌دهنده» و یا «داستان گو» می‌بیند.
کسی که در ایران، برای نخستین بار، هنگام فروش دستگاه‌های مایکروفر، یک CD فیلم هم هدیه داد و در آن به آموزش آشپزی با استفاده از مایکروفر پرداخت، مثالی ساده از بازاریابی با استفاده از محتوا را اجرا کرده است.
شکل کمی پیچیده‌تر این است که ما تولیدکننده «روغن سرخ کردنی متمم!» باشیم، و به جای اینکه تمام در و دیوار را با تصویر شیشه‌ی روغن پر کنیم، یک برنامه بسیار پرطرفدار آشپزی با معروف‌ترین افراد و چهره‌ها و متخصصان آشپزی تولید کنیم و آشپز مربوطه – همانطور که گاهی به شکل افراطی و آزاردهنده هم دیده‌ایم! – در طول مدت غذا درست کردن به ما یادآوری کند که از روغن سرخ کردنی متمم(!) برای غذای خود استفاده می‌کند.
وقتی یک بانک بزرگ ایران،‌ روی چند مورد از بهترین فیلم‌های سال سرمایه‌گذاری می‌کند و در تیتراژ پایانی فیلم، خودش را به عنوان سرمایه‌گذار معرفی می‌کند، باز هم با شکل دیگری از بازاریابی محتوا طرف هستیم.
زمانی، یک فیلم پرطرفدار پخش می‌شد و همان بانک یا بانک‌های مشابه، پول می‌دادند که فیلم را نصفه کاره قطع کنند و برای ما در مورد کیفیت خدماتشان صحبت کنند. اما امروز فیلم قطع نمی‌شود، وقتی فیلم به پایان رسید و ما با حس و حال خوب، آخرین لحظات فیلم را در ذهن مرور می‌کنیم، نام آن بانک از جلوی چشممان می‌گذارد و می‌بینیم که فلان بانک، سرمایه‌گذار تولید این فیلم بوده است.

منبع سايت متمم
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: mahdi5e , iranboy , ahmad rezaee , roobimah
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  باورشما در مورد ثروتمند شدن چیست؟ اقاي ايـــده 10 2,829 09-05-2015 06:49 PM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای یا مولتی لول مارکتینگ چیست؟ mehdi098 10 6,278 10-28-2012 05:13 PM
آخرین ارسال: yu3f
  کمپ جهنمی چیست !! yaraei 24 7,041 08-11-2012 02:54 PM
آخرین ارسال: yaraei
  نظر شما چیست؟ فرهاد قربانی 7 2,301 04-04-2012 01:09 AM
آخرین ارسال: فرهاد قربانی
  راز ثروت او در چیست سعید.کرمی 1 1,233 03-19-2012 02:44 PM
آخرین ارسال: jahanagahi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS