ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


برنامه بازاریابی برای موسسات غیرانتفاعی
زمان کنونی: 04-23-2024, 11:36 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: esmaeili_co
آخرین ارسال: esmaeili_co
پاسخ: 1
بازدید: 1025

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امیتازات : 3.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برنامه بازاریابی برای موسسات غیرانتفاعی
03-01-2015, 09:19 AM
ارسال: #1
برنامه بازاریابی برای موسسات غیرانتفاعی
آیا شما به دنبال نوشتن برنامه بازاریابی غیر انتفاعی هستید؟ نوشتن طرح بازاریابی برای یک سازمان خیریه نیاز به داشتن دانش دقیق در مورد چشم انداز، ماموریت و ارزش ها، و همچنین اطلاعاتی در مورد مددجویان، خیرین و بازاریابی مخاطبان گروه هدف دارد. این طرح باید به وضوح اهداف و استراتژی های سازمان برای رسیدن به هر یک از این گروه­ها را مشخص کند.

بازار هدف سازمان غیرانتفاعی

هنگام آماده سازی بازار هدف برای یک سازمان غیر انتفاعی، امسئله مهم این است که بدانید شما در طرح خود به چه چیزهایی نیاز خواهید داشت و چگونه به مخاطبان هدف خود می توانید برسید. اکثر سازمان های خیریه حداقل سه مخاطب هدف، از جمله مددجویان، خیرین آینده نگر و داوطلبان بالقوه دارند.

بازاریابی مددجویان

اینکه موسسه چه خدمات غیرانتفاعی بزرگی ارائه می­کند چندان مهم نیست، بازاریابی برای این لازم است که افرادی که نیازمند کمک های موسسه هستند تحت پوشش قرار گیرند. برای اینکه سازمان قادر باشد به اهداف خود برسد، ضروری است که جامعه هدف (مددجویان) خود را به خوبی تعریف کند.



جمع آوری کمک

بدون شک، پول برای پاسخگویی به نیازهای مددجویان موسسه شما از طریق تلاش های بازاریابی بسیار ضرروی و مهم است. رسیدن به خیرین بالقوه یک جزء ضروری از هر نوع برنامه بازاریابی غیر انتفاعی است. این بخش از طرح شما ممکن است شامل برنامه جمع آوری اعانه، رویدادهای خاص، یک کمپین و یا تلاشهای دیگر برای بدست آوردن وجوه مورد نیاز برای خزانه موسسه باشد.

به کارگیری داولب

درخواست کمک از داوطلبان یک کلید مهم برای عملکرد موثر یک موسسه غیر انتفاعی است. اکثر سازمان های خیریه برای انجام کار خود وابسته به داوطلبان متعهد هستند. در این طرح بازاریابی باید درنظر بگیرید که چگونه داوطلبان بیشتری را بکار بگیرید و چگونه داوطلبان موجود را حفظ نمایید.



جزئیات طرح بازاریابی موسسه غیرانتفاعی

برنامه بازاریابی موسسه غیرانتفاعی باید شامل تمام جزئیاتی باشد که موسسه چگونه میخواهد به گروه­های مخاطبان هدف خود برسد. به طور معمول، برنامه بازاریابی غیر انتفاعی شامل عناصر زیر برای هر جامعه هدف می باشد:

بیانیه ماموریت: این بخشی از طرح بازاریابی شما باید آنچه را که سازمان شما قرار است به انجام برساند را بیان کند. بیانیه هدف شما باید به وضوح هدف کلی سازمان شما را تعریف کند. هر چیز دیگری در این طرح باید به طور خاص با انجام هدف موسسه مرتبط باشد.
هدف: اهداف قابل اندازه گیری برای هر مخاطب باشد. در سال آینده به چه تعداد از مددجویان میخواهید خدمات ارائه دهید؟ چه انتظاری دارید از خدماتی که به آنها ارائه می دهید؟ نیاز به جمع آوری چه مقدار پول دارید؟ چند نفر ساعت داوطلب میخواهید جذب کنید؟ (انتظار دارید داوطلبان چندساعت برای شما زمان بگذارند؟)
استراتژی: شما چه گام هایی برای به انجام رساندن اهداف خود می توانید بردارید؟ برای مثال، اگر شما در سال آینده می خواهید تعداد مددجویانتان را 100 نفر افزایش دهید، دقیقا برای رسیدن به این نتیجه چه کاری باید انجام دهید؟ اگر میخواهید 50 داوطلب جدید استخدا کنید، چه اقداماتی را باید انجام دهید؟
تاکتیک بازاریابی: برای اجرای استراتژی ای که انتخاب کرده اید چه اقدامات بازاریابی را باید انجام دهید؟
برنامه عملیاتی: چگونه سازمان خود را برای اجرای تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی حرکت می­دهید؟ چه کسی مسئول برای هر جزء از این طرح است؟ هر تاکتیک چه زمانی اجرا شود؟ برنامه عملیاتی باید به شیوه ای باشد که به آسانی قابل پیگیری باشد.
بودجه: به هر قسمت از برنامه چه مقدار پول اختصاص می دهید؟ چه فرایندی برای درخواست بوجه و کنترل هزینه ها دارید؟
نظارت: چگونه میتوانید مطمئن شوید که برنامه بازاریابی موسسه شما به صورت اثربخش در حال اجراست؟ چه سیستمی برای ارزیابیِ پیشرفت و اثربخشی برنامه دارید؟ چگونه گزارشات و روش های بررسی، دنبال خواهد شد؟ چگونه پیشرفت اندازه گیری می شود؟

برنامه خود را مکتوب کنید.

هنگامی که شروع به نوشتن طرح بازاریابی خود می کنید، بهتر است که یک نمونه الگو پیش رو داشته باشید که سرفصل هایی که لازم دارید را از روی آن بنویسید. استفاده از الگو برای شروع، برای جمع آوری اطلاعات کلیدی که به وسیله طرح برای راهنمایی تلاش­های سازمان شما در سال­های آینده به شما کمک میکند، می­تواند شما را سازماندهی و سیستماتیک کند.





ترجمه: مجتبی اسمعیلی

منبع

بازاریابی اجتماعی

عاقلانه فکر کن ......... عاشقانه عمل کن
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پورسانت ویزیتور بازاریابی مویرگی farda20032020 0 1,197 06-21-2018 11:55 AM
آخرین ارسال: farda20032020
  راهنمایی برای پخش مویرگی موادغذایی mohajer.my 5 27,567 02-14-2018 12:12 PM
آخرین ارسال: farda20032020
  ۵ ایده برای ویروسی شدن یک استارت‌آپ r2013.samadi 0 547 11-04-2017 07:01 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing ) r2013.samadi 0 561 07-27-2017 06:44 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,520 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
  آشنایی با بازاریابی عصبی pouria1980 0 920 12-13-2016 01:42 PM
آخرین ارسال: pouria1980
  راهنمایی برای فروش top-banner 2 1,804 05-30-2016 09:00 AM
آخرین ارسال: paradise.9129
Thumbs Up بازاریابی داروهای گیاهی ehsan322 3 3,631 04-26-2016 09:46 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,117 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  پیش بینی بازدهی پخش تراکت برای فروش محصول sinior 2 1,348 02-23-2016 02:24 AM
آخرین ارسال: tataloo
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,298 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,021 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران radan 8 4,533 11-23-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: depelink
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 20,231 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
  به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم hadi2050 1 1,765 11-23-2015 02:50 PM
آخرین ارسال: depelink
  بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی arash1367 22 4,974 11-22-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: ghomeishi
  راهنمایی برای پخش موبایل در شهرستان hamidrezahopeful 5 1,745 10-26-2015 02:02 AM
آخرین ارسال: vsma69
  آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن shinalife 0 1,235 10-08-2015 01:27 PM
آخرین ارسال: shinalife
  ایا بازاریابی مواد غذایی کار پر درامدی است؟ sinior 34 28,161 09-24-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: miramira
  جذب مشتری برای یک فروشگاه اینترنتی ابزار آلات vafaheidari 1 920 09-22-2015 11:41 AM
آخرین ارسال: modireayandeh

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS