ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
کارآفرین یا به اصلاح زرنگ! زمان کنونی: 05-06-2024, 03:23 PM |
|||||||
|
کارآفرین یا به اصلاح زرنگ!
|
04-13-2012, 11:02 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
کارآفرین یا به اصلاح زرنگ!
کسب و کار اینترنتی یک ابزار است.
ابزاری برای پول درآوردن. همان ماشین پول سازی که کارآفرین اینترنتی با ساختن آن میخواهد به درآمد پایدار برسید. متاسفانه مثل خیلی از ابزارهای دیگر مانند اتومبیل، تلفن، آپارتمان و امثال آن که وارد ایران شده ولی بعد از حتی ۸۰ سال هنوز فرهنگ استفاده آن را بعضی یاد نگرفتهاند، کارآفرینی اینترنتی هم از این قاعده بی بهره نمانده و عدهای آن را با کلاه گذاشتن و کلاه برداشتن اشتباه گرفتهاند. قصد این مطلب، نقد کردن کسی نیست، بلکه میخواهد ملاک و چارچوب را مرور کند. بعد هر کسی خودش میتواند خوب و بد را تشخیص دهد. بهترین ملاک تشخیص کارآفرین، عمل آنها است. کارآفرین ارزش آفرین است. او به دیگران احترام گذاشته و حق کسی را زیرپا نمیگذارد. اگر محل کار یا تحصیلتان در شهرهای بزرگ باشد، میدانید که صبحها تاکسی سخت گیر میآید. برای همین هم افراد متعددی کنار خیابان منتظر ماشین میمانند. شما به دقت تاکسیها را زیر نظر میگیرد و قبل از رسیدن یکی از آنها متوجه میشوید که احتمالا مسافرش قبل از رسیدن به شما پیاده خواهد شد. برای همین به سمت ماشین حرکت میکنید. حدستان درست درمیآید و موفق میشوید که قبل از دیگران سوار تاکسی شوید! شما یک کارآفرین هستید، چون: ۱- بازار را تحت نظر قرار دادید. (دقت به تاکسیها و مسافرها) ۲- فرصت را شناسایی کردید. (متوجه احتمال پیاده شدن مسافر شدید) ۳- اقدام کردید. (به سمت ماشین رفتید) ۴- ریسک کردید. (ممکن بود حدستان اشتباه باشد و بی خودی راه را رفته باشید) ۵- اخلاق و قانونی را نقض نکردید. (کسی را هول ندادید، صفی را بر هم نزدید) ۶- ارزش ایجاد کردید. (اگر به سمت تاکسی نرفته بودید باید بعد از پیاده کردن مسافرش یک بار دیگر چند متر جلو برای سوار کردن شما یا دیگری دوباره توقف میکرد) ۷- منتفع شدید. این فقط یک مثال ساده و غیر اینترنتی برای درک بهتر رفتار کارآفرینانه است. شما در شرایط مساوی با دیگران و بدون ضایع کردن حق آنها تنوانستید با بهره گیری از شایستگیهای خود و پذیرش ریسک کارتان، ارزشی را برای دیگران و خود ایجاد کنید. این همان کاری است که کارآفریننان واقعی انجام میدهند. در ادامه مسیر میخواهید سوار اتوبوس شوید. میبینید صف طولانی است. به اوایل صف میروید. در کناری میایستید. اگر کسی اعتراضی کرد، اطراف را نگاه میکنید و به روی خود نمیآورید. اگر مستقیما شما را خطاب قرار دادند، میگویید قبل از او سوار نمیشوید. هنگامی که اتوبوس آمد هم با هول سوار میشوید! این بار شما آقای به اصطلاح زنگ هستید. چون …. از این پس سایتها را با دقت بیشتری نگاه کنیم. آن ها را تحلیل کنیم. - موضوع فعالیت سایت را میتوان در همان نگاه اول تشخیص داد؟ - عنوان سایت با محتوایش همخوانی دارد؟ - سایت چه ارزشی را برای مخاطبین خود ایجاد میکند؟ - به حقوق دیگران احترام میگذارد؟ اگر پاسخ ها مثبت است، صاحب آن احتمالا کارآفرین است، در غیر این صورت سایت را با دقت بیشتری بررسی کنید! نوشته : سیدرضاعلوی |
|||
04-13-2012, 11:11 AM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: کارآفرین یا به اصلاح زرنگ!
مردم به دنبال رفع نیاز خود هستند و برای آن هزینه میکنند. مثلا داشتن شغل و کسب درآمد مناسب یکی از نیازهای اساسی مردم است.
اما همانطور که میدانیم یک نیاز میتوانند به شکلهای مختلفی رفع شود. مثلا داشتن شغل میتواند از طریق کارمندی، خود اشتغالی یا کارآفرینی تامین گردد. بنابر این مردم محصولی(کالا، خدمات، روش، اطلاعات، ایده و ….) را که نیازشان را به شکل مورد انتظار آنها رفع کنند، میخواهند. اما خواسته به تنهایی برای خریدن یک محصول کافی نیست. ما بسیاری از چیزهایی که میخواهیم را نمیخریم! چون توان یا تمایل نداریم. توان به سطح درآمد و اختیارات مشتری بر میگردد. به همین دلیل باید مشتریان خود را خوب بشناسیم و بر مبنای درآمد و اختیارات آنها قیمت و شرایط فروش را تعیین کنیم. تمایل به تحلیل هزینه به فایده از دید مشتری بر میگردد. به طور خلاصه تحلیل هزینه به فایده یعنی آیا خریدن این محصول میارزد یا خیر. به عنوان مثلا بسیاری از مردم تهران خواهان سفر با مترو هستند. چون نیاز آنها که رسیدن به مقصد به شکلی امن است را رفع میکند. توان مالی و اختیار استفاده از مترو را نیز دارند ولی با این وجود در بسیاری موارد تمایلی به استفاده از آن ندارند. علتاش مقرون به صرفه نبودن مترو در این مواقع است. استفاده از مترو مقرون به صرفه نیست چون: o بیش از اندازه شلوغ است و افراد باید خیلی فشرده به هم بایستند. o در بسیاری از موارد ایستگاه مبدا و مقصد در نزدیکی آنها قرار ندارد. بنابراین فرد باید زمان و پول هزینه کند تا به نزدیکترین ایستگاه مبدا و از ایستگاه مقصد به محل مورد نظر خود برسد. o خطوط کافی وجود ندارد بنابر این فرد باید مسیری اضافه را طی کند تا به محل تلاقی دو خط رسیده و سپس خط خود را عوض کند. همه این موارد باعث میشود که سوار شدن مترو برای خیلی از افرادی که خواهان استفاده از آن هستند، توجیه نداشته و تمایل به محصول جایگزین مثلا استفاده از تاکسی یا ماشین شخصی داشته باشد. هر چند که هزینههایی بالاتری را برای آنها از نظر مالی در بر داشته باشد. بنابراین آن چه که فروش میرود محصولی است که تقاضا برای آن وجود داشته باشد.تقاضا یعنی خواستهای که با توان و تمایل همراه است. کارآفرین اینترنتی موفق کسی است که تقاضای درست را تشخیص میدهد و بر مبنای آن محصول خود را ارائه میکند. در واقع کارآفرین اینترنتی دو هنر بزرگ دارد: تشخیص و تخمین تقاضا ارائه محصولی متناسب با آن تقاضا |
|||
01-09-2021, 11:48 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 01-09-2021 11:49 PM، توسط maryam567.)
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: کارآفرین یا به اصلاح زرنگ!
(04-13-2012 11:11 AM)کامیار کاظمی نوشته شده توسط: مردم به دنبال رفع نیاز خود هستند و برای آن هزینه میکنند. مثلا داشتن شغل و کسب درآمد مناسب یکی از نیازهای اساسی مردم است. مجموعه آی لیلیوم فعالیت خود در صنعت گل فروشی آنلاین در سال 1396 با الهام از سبک سنتی اصیل و سلیقه ایرانی و با ترکیب آن با مکتب گل آرایی مدرن جهان آغاز نمود و قصد دارد الگوی جدیدی در این صنعت ایجاد نماید. البته ارائه محصولات با حداکثر زیبایی، طراوت، طراحی خاص و منحصر به فرد، بی نظیر بودن و کیفیت آن از آغاز تاکنون جزء چالش های همیشگی آی لیلیوم بوده و هست و در راستای حفظ حقوق مصرف کننده تا پایان خواهد بود. گلفروشی آنلاین آی لیلیوم تمایل به عرضه شادی و زیبایی دارد که با تولید محصولات خاص و هیجان انگیز سعی در انجام آن و شراکت در تمام لحظات مشتریان خود دارد. فروش گل و گیاه آنلاین بازار گل و گیاه آنلاین فروش گل آنلاین ارزان فروش گل آنلاین مجهز فروشگاه گل آنلاین گلفروشی آنلاین گل فروشی آنلاین گل فروشی آنلاین ارزان فروش گل آنلاین خرید گل اینترنتی خرید اینترنتی گل بازار آنلاین گل فروش گل گل اینترنتی گل آنلاین آی لیلیوم |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
فرمول موفقیت یک کارآفرین | mehdi098 | 2 | 1,087 |
05-10-2020 12:46 AM آخرین ارسال: کار آفرین نوآور |
|
هنر تفویض(واگذاری کارها به دیگران) نیاز هر کارآفرین | Delta.H | 3 | 1,342 |
09-14-2013 05:33 PM آخرین ارسال: Delta.H |
|
مصاحبه/ آشنایی با کارآفرین موفق 6شغله! | بهنام ذوالفقارزاده | 0 | 1,592 |
06-19-2013 07:23 PM آخرین ارسال: بهنام ذوالفقارزاده |
|
نكتههايي از كارآفريني براي رسيدن به فكر و ايده جديد | بيلا بالا | 0 | 769 |
11-17-2012 02:06 AM آخرین ارسال: بيلا بالا |
|
کارآفرین اجتماعی موفق چه ویژگی هایی دارد؟ | koroshparsi | 0 | 1,004 |
12-27-2011 04:56 PM آخرین ارسال: koroshparsi |
|
با داشتن 10 خصوصیت کارآفرین موفق شوید | کامیار کاظمی | 0 | 1,405 |
04-09-2011 11:26 AM آخرین ارسال: کامیار کاظمی |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان