ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
۷ درس از فرهنگ تجارت ژاپنی زمان کنونی: 09-24-2025, 04:25 PM |
|||||||
|
۷ درس از فرهنگ تجارت ژاپنی
|
11-24-2012, 11:53 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
![]()
منبع
http://poolsaz.net/7-درس-از-فرهنگ-تجارت-ژاپنی/ ۷ درس از فرهنگ تجارت ژاپنی خواندنی های مفید,کسب در آمد گرچه اکثر فرهنگ های تجارت کم و بیش متاثر از فرهنگ آمریکایی است، اما به نظر می رسد که فرهنگ ژاپنی دست نخورده تر باقی مانده است. اکثر تاجران و مهاجران در اولین برخورد خود با ژاپنی ها احساسی ناجور و نامتجانس خواهند داشت، اما معمولاً بیشتر آنها بعد از چند مدت این احساس را ترک کرده و از همکاران ژاپنی خود درس می گیرند. این کشور می تواند درس های زیادی در مورد برخوردهای تجاری و کاری به ما بیاموزد. در این مقاله لیستی از ۷ درس مهم که می توانیم از ژاپنی ها بگیریم را برای شما تهیه کرده ایم. ۱٫ معاملات بر پایه ی رابطه های شخصی بنا می شود در فرهنگ تجارت ژاپنی، غیر معمول نیست که قراردادها بر پایه رابطه های خصوصی و خانوادگی بنا شود. یعنی دو نفر باید از قبل با هم آشناییت داشته و همدیگر را خوب بشناسند. به معنای دیگر، قراردادها از روی احترام و آشناییت متقابل انجام میگیرد. تجارت به طریقی انجام می گیرد که هر طرف از نظر اخلاقی به طرف مقابل متعهد و مسئول باشد. درس عبرت: در ژاپن ایجاد رابطه های خوب خصوصی به شما اعتباری می دهد که برای تجارت های بعدی شما بسیار ضروری است. و وقتی توانستید با یک شرکت ژاپنی رابطه ای خوب برقرار کنید، دیگران نیز گرایش بیشتری برای معامله با شما پیدا خواهند کرد. طریقه ی وفق یافتن: با راستی و درستی وارد معامله شوید. تا میتوانید سعی کنید تا اطمینان آنها را به خود جلب کرده و با آنها طرح دوستی بریزید. ۲٫ گروه گرا باشید و به تصمیمات گروه احترام بگذارید ژاپن کشوری است که واژه ی “ما” به جای “من” در آن ارزش بسیار بالاتری دارد. آنها قبل از به مرحله ی عمل آوردن هر تصمیم مهمی، آن را به بحث می گذارند. گروه گرایی به جای فردگرایی در این کشور رونق دارد. شما نیز قبل از اینکه بتوانید پیشنهادات خود را مطرح کرده یا به مرحله ی عمل درآورید، باید عضو گروه شوید. درس عبرت: موفقیت کاری گروهی است. هیچ کس به تنهایی موفق نخواهد شد. ژاپنی ها این نکته را دریافته اند و برای همه ی آنها این ضرورت وجود دارد تا به همراه دیگران کار کنند. البته ممکن است روند تصمیم گیری کندتر شود، اما در آخر کار همه تصمیمات خود را ارائه کرده اند، و صدای همه در تصمیم گرفته شده منعکس خواهد شد. طریقه ی وفق یافتن: یکی از راه های اصلی در سیاست این است که صدای دیگران را نیز بشنویم. در تجارت غربی معمولاً کار به این شیوه است که همه ی تصمیمات توسط یک رئیس گرفته می شود و به این نکته توجه نمی شود که آن رئیس برای تصمیم گیری نیاز به مشورت و کمک مدیران زیر دست خود دارد. ژاپنی ها این مسئله را فهمیده اند. برای آنها کار گروهی در درجه ی اول اهمیت قرار دارد. شما هم تا زمانی که نخواهید در کار تک روی کنید و فقط تصمیمات خود را به اجرا بگذارید نزد آنها احترام دارید. تا جایی که می توانید باید بتوانید با قوانین گروهی آنها خود را سازگار کنید، فقط در اینصورت است که در تجارت با آنها موفق خواهید شد. ۳٫ رک گو نباشید برخلاف آمریکایی ها که بسیار رک گو و رو راست هستند، ژاپنی ها ترجیح می دهند که همه ی مسائل را رک و رو راست به آنها نگویید و آن مطلب را در لفافه و با اشاره مطرح کنید. همه ی تلاش آنها بر این است که آن نکته و مطلب باعث آزار و ناراحتی کسی نشود و به کسی بر نخورد. درس عبرت: در فرهنگ تجارت ژاپنی اهمیت زیادی به ادب و احترام داده می شود. آنها تلاش می کنند تا همکاران خودر ا آزرده خاطر نکنند و احترام متقابل را حفظ کنند. طریقه ی وفق یافتن: برای این منظور باید سعی کنید تا قبل از حرف زدن آن را در دهان خود مزه مزه کنید. برای جواب دادن به کسی عجله نکنید و مطلب را خوب بررسی کنید و بعد به زبان بیاورید. ۴٫ وقت شناسی نشانه ی احترام است هرچیز که باعث از بین رفتن غرور، شان و اعتبار اجتماعی شود در تجارت و معاملات ژاپنی ها بسیار مضر است. برای این منظور شما باید همه ی توان خود را به کار گیرید تا این احترام حفظ شود. یکی از بهترین راه هایی که نشان می دهد شما برای طرف مقابلتان احترام زیادی قائل هستید، این است که سر قرارها به موقع بروید و وقت شناس باشید. درس عبرت: ژاپنی ها اگر ببینند برای وقت آنها ارزش قائل نیستید، آن را بی احترمی تلقی خواهند کرد. این نیز یکی دیگر از خصایصی است که شرقی ها برخلاف غربی ها بر آن استوارند. طریقه ی وفق یافتن: وقت شناسی خصیصه ای است که همه ی ما باید دیر یا زود به آن عادت کنیم. از اینرو، بهتر است تا زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که سر قرار ملاقات های مهم خود به موقع برسید. ۵٫ ارائه ی خدمات به مشتری در اولویت است اگر به ژاپن سفر کنید، از نزدیک مشاهده خواهید کرد که همه ی کارمندان و مسئولان همه ادارات، برای خدمت به شما بسیار مشتاق و داوطلب خواهند بود. احتمالاً از این مسئله بسیار تعجب خواهید کرد. ژاپنی ها عقیده دارند که رسیدگی به کارهای ارباب رجوع در اولویت همه ی امور است. درس عبرت: برخورد خوب با ارباب رجوع، تعهدی است که همه ی ژاپنی ها عمیقاً در قلب خود احساس می کنند. با اینکار باعث جلب مشتری می شوند و آنها را همیشه از خود راضی نگه میدارند. طریقه ی وفق یافتن: برای این منظور بهتر است کمی در برخوردهای ژاپنی ها با مشتریان خود دقت و توجه کنید. از رفتار آنها کپی کنید تا بتوانید مثل آنها موفق شوید. ۶٫ ارتباط تلفی مرتب داشته باشید در ژاپن ترجیح داده می شود که به جای فرستادن نامه، فکس یا ایمیل، مستقیقاً تماس گرفته شود. این به آن دلیل است که ارزش قائل شدن برای وقت طرف مقابل بسیار اهمیت دارد. درس عبرت: با برقراری تماس مداوم خواهید توانست رابطه ی بسیار بهتری با آنها برقرار کنید و اطمینان و احترام آنها را نیز به خود جلب کنید. طریقه ی وفق یافتن: اکثر ما برای تلفن زدن به هم کمی تنبلی می کنیم. این ممکن است به خاطر ضعف ارتباطات کاری ما باشد. شما هم باید بتوانید درست مثل ژاپنی ها ارتباطات تلفنی خود را بیشتر کنید. این مکالمات را کمی خصوصی تر کنید تا علاقه ی خود را برای برقراری ارتباط با طرف مقابل نشان دهید. ۷٫ مهمان نواز باشید ژاپن هم مثل اکثر کشورهای آسیایی خصیصه ی هدیه دادن را حفظ کرده است. برای میهمانان خود هدیه تهیه کنید تا بتوانید از این طریق حس مهمان نوازی و علاقه ی خود را به آنها نشان دهید. برای پرداخت صورتحساب تعارف کنید که اینکار نشانه ی احترام است. درس عبرت: مهمان نوازی در تجارت ژاپنی به این معناست که ارتباطات خصوصی مهمتر از رابطه های کاری است. طریقه ی وفق یافتن: با مشتری خود بیش از منبعی برای تجارت رفتار کنید. اول روی رابطه تمرکز کنید، و با اینکار تجارت نیز به موفقیت انجام خواهد شد. از فرهنگ های تجارت آگاه شوید در این دنیای چند فرهنگی، شناختن فرهنگ تجارت کشورهای دیگر باعث می شود تا در محل کار خود ارزش بیشتری پیدا کنید. تا می توانید با فرهنگ های تجارتی مختلف آگاهی پیدا کنید تا موفقیت شما در معامله با آنها تضمین شود. منبع http://poolsaz.net/7-درس-از-فرهنگ-تجارت-ژاپنی/ موفقیت های فردایمان حاصل تلاش امروزمان هستند |
|||
11-25-2012, 12:12 PM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: ۷ درس از فرهنگ تجارت ژاپنی
به نظر من رک گو نباشید خیلی عالی است.ادب و احترام در تجارت واجب است . ما هم باید تلاش کنیم تا همکاران خودر ا آزرده خاطر نکنیم و احترام متقابل را حفظ کنیم.
|
|||
11-25-2012, 02:38 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 11-25-2012 02:43 PM، توسط 3ObHaN.)
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: ۷ درس از فرهنگ تجارت ژاپنی
(11-25-2012 01:31 PM)nami نوشته شده توسط:(11-25-2012 12:12 PM)soltan_sal نوشته شده توسط: به نظر من رک گو نباشید خیلی عالی است.ادب و احترام در تجارت واجب است . ما هم باید تلاش کنیم تا همکاران خودر ا آزرده خاطر نکنیم و احترام متقابل را حفظ کنیم. به این توصیه اقای نامی میگن " فوت و فن کوزه گری " تو کتاب کار افرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک ترجه ی اقای حمیدرضا کریمی صفحه ی 676 یک مباحثی نوشته بود در مورد موانع فرهنگی در جهانی شدن ، گفتم بگذارم دوستان بخوانند خوب است . فرهنگ یک کشور شامل اعتقادات، ارزشها، دیدگاهها و مواردي است که شهروندان در آن سهیم هستند. تفاوتهاي فرهنگی بین کشورها یکی دیگر از موانع تجارت بینالمللی است. تنوع زبانها، فلسفههاي بازرگانی، روشها و سنتها سبب میشود که تجارت بینالمللی پیچیدهتر از فروش کالاها به شرکتهاي داخلی شود. به مثالهاي زیر توجه کنید: یک کارآفرین آمریکایی که مایل به توسعۀ فعالیتهاي خود به اتحادیۀ اروپاست، وارد دفتر مرکزي شریک بازرگانی بالقوة خود در فرانسه می- · شود. او مطمئناً با گامهاي بلند به سمت اتاق ملاقات رفته، مشتاقانه دست میزبان را فشرده، با دست به پشت کمر او زده و میگوید، ” تونی من چیزهاي زیادي دربارة تو شنیدهام. لطفاً مرا بیل صدا بزن“. او با کمال اشتیاق مزایاي محصول خود را شرح داده، سامسونت خود را باز کرده و مستقیماً به سراغ اصل موضوع میرود. مدیر شرکت فرانسوي مؤدبانه از او معذرت خواسته، و در حالی که از گستاخی و بیادبی این آمریکایی شگفتزده شده است، قبل از شروع مذاکرات اتاق را ترك میکند. بیادبی و رفتار ناپسند؟ بله، از دید مدیر فرانسوي چنین است. یکی دیگر از مالکان شرکتهاي آمریکایی به توکیو پرواز میکند تا قراردادي را با یک مدیر ژاپنی منعقد کند. پساز ورود، هنگامیکه میزبان او · را به بازي گلف دعوت میکند بسیار خوشحال میشود. او به خوبی بازي میکند و با چند ضربه درصدد برندهشدن در این بازي است. مدیر ژاپنی روز بعد نیز او را دعوت به بازي میکند و او مجدداً با چند ضربه بازي را میبرد. مجدداً در روز سوم او به بازي دعوت میشود و در این لحظه آمریکایی مذکور میپرسد، ”ولی ما اینجا هستیم که فعالیت بازرگانی خود را شروع کنیم؟“ میزبان او که از این سؤال شگفتزده شده است می- گوید، ”ولی ما در حال انجام فعالیت بازرگانی خود هستیم“. یک آمریکایی به مالزي میرود تا قرارداد مهمی را منعقد کند. در یک مراسم جالب، او به مردي معرفی میشود که تصور میکند نام او ”راجر“ · است. در طول مذاکرات، او مرد مذکور را ”راج“ صدا میزند ولی نمیداند که مشتري مذکور یک ”راجا“ است که یک عنوان اشرافی است نه یک نام. یکی از شرکتهاي فروشندة تیغ اصلاح به زنان هلندي، یک برنامۀ تجاري تلویزیونی را تهیه میکند که نشاندهندة محصول مذکور است. · متأسفانه این تبلیغات یک شکست کامل به حساب میآید چرا که نام محصول مذکور یکی از اصطلاحات مورد استفادة ”همجنسبازان“ بوده و هلنديها برداشت خوبی در این زمینه ندارند. هنگامی که بازرگانان براي اولین مرتبه وارد بازارهاي بینالمللی میشوند از تفاوتهاي موجود در عادات، آداب و رسوم فرهنگهاي خارجی شگفتزده میشوند. بعنوان مثال، در سناریوي اول، اگر کارآفرین مذکور تحقیقات خود را بخوبی انجام داده بود، باید میدانست که فرانسويها بسیار رسمی بوده و ابزار احساسات و با دست به پشت کسیزدن در آنجا یک خط قرمز 1 به حساب آمده و هیچگاه از اسامی کوچک در روابط بازرگانی خود استفاده نمیکنند (حتی همکارانی که سالهاي سال است با یکدیگر کار میکنند). در سناریوي دوم، مدیر مذکور باید میدانست که ژاپنیها اهمیت زیادي براي توسعۀ روابط شخصی قبل از تعهد به انجام فعالیتهاي بازرگانی قائل هستند. بنابراین، انجام بازي گلف دقیقاً به همین دلیل انجام گرفته است. بازي بخشلاینفکی از یک رابطۀ بازرگانی به حساب میآید. درك و توجه به این تفاوتهاي فرهنگی ظریف یکی از مهمترین نکات کلیدي در موفقیت شرکت در سطح بینالمللی است. برگزاري یک جلسۀ بازرگانی با یک مدیر خارجی، به همان شیوهاي که با یک آمریکایی انجام میشود، میتواند از همان آغاز معاملۀ مذکور را محکوم به شکست کند. آن دسته از آداب و رسوم و رفتارهاي بازرگانی که در ایالات متحده قابل قبول و حتی مورد انتظار هستند ممکن است در سایر کشورها جزو موارد ممنوعه باشند. کارآفرینانی که نمیتوانند به تفاوت عادات، آداب و رسوم فرهنگهایی که به انجام فعالیتهاي بازرگانی در آنها امیدوارند پی ببرند دچار یک نقطهضعف اساسی هستند. داستان مدیران شرکتهایی که نادانسته به همتایان خارجی خود اهانت کردهاند داستان هزار و یک شب است و مرتباً هزینههاي مربوط به عدم توجه به تفاوتهاي فرهنگی را به ما نشان میدهد. فرهنگ، آداب، رسوم و هنجارهاي رفتاري به میزان قابل توجهی بین کشورهاي مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و تأثیرگذاري صحیح نقشی حیاتی در ایجاد یک رابطۀ بازرگانی بلندمدت دارد. نکات زیر را در نظر بگیرید: در انگلستان، بازرگانان انجام شیوة مناسب فعالیتهاي بازرگانی را در قالب یک چارچوب رسمی و رعایت احتیاطهاي لازم بسیار مهم میدانند. · رفتارهاي خشن مثل با دست به پشت کمر کسی زدن یا افراط در مصرف الکل یا نمایشثروت و تفاخر شیوههاي پسندیدهاي نیست. انگلیسیها به تاکتیکهاي فروش تهاجمی پاسخ مناسبی نمیدهند ولی از آندسته از مدیرانی که رفتار خوبی دارند خرسندند. رعایت ادب و شیوههاي بیعیب و نقصابزار مناسبی براي انجام موفق فعالیتهاي بازرگانی هستند. مدیران ژاپنی انجام فعالیتهاي بازرگانی را مثل انگلیسیها میدانند ولی بر رسمیت، نزاکت و احترام تأکید میورزند. در طول مذاکرات انتظار · شنیدن ”نه“ را از ژاپنیها نداشته باشید. آنها نمیخواهند بصورت تهاجمی عمل کرده یا حالت متخاصم به خود بگیرند. ژاپنیها به جاي گفتن نه میگویند، ”بسیار مشکل است“، ” اجازه دهید در مورد این قضیه فکر کنیم“ یا ”بعداً در مورد این قضیه با شما صحبت میکنیم“. به همین ترتیب، شنیدن ”بله“ از یک مدیر ژاپنی لزوماً به معناي ظاهري آن نیست. این میتواند به معناي ”میفهمم“، ”به حرف تو گوش میدهم“ یا ”من منظور تو را نمیفهمم ولی نمیخواهم ناراحتت کنم“ باشد. در هند، یک دست دادن آرام و اجتناب از تماس چشمی، علامت ضعف یا عدم علاقه نیست بلکه نشانی از احترام است. · هنگام انجام فعالیت بازرگانی در یونان، مدیران آمریکایی باید مراقب حرکات دست خود باشند. تکاندادن دست که در ایالات متحده به معنی · ”خداحافظی“ است در یونان یک توهین به حساب میآید. در ژاپن و کرة جنوبی مبادلۀ کارتهاي ویزیت، که در ژاپن به عنوان میشی 1 نامیده میشود، یک وظیفۀ مهم بازرگانی است (بر خلاف انگلستان · که مبادلۀ کارت کمتر رایج است). یک مدیر غربی که کارت ویزیت همتاي ژاپنی خود را پذیرفته، آنرا در جیب خود گذاشته یا با عجله چیزهایی را در پشت آن مینویسد مرتکب یک خطاي فاحش شده است. سنت در آنجا میگوید که با کارت ویزیت باید درست همانند مالک آن با کمال احترام برخورد کرد. مسافران باید کارت ویزیت خود را با دو دست نشان داده و کارت مذکور به طریقی قرار گیرد که دریافتکننده بتواند آنرا بخواند (روي کارت باید به زبان ژاپنی چاپ شده و رعایت تواضع و ادب امري ضروري است). خوشامدگویی مناسب یک مدیر ژاپنی شامل تعظیم و دست دادن، نشاندهندة احترام به فرهنگ طرف مقابل است. در بسیاري از کسب و · کارهاي سنتی ژاپنی، مبادلۀ هدایا در اولین جلسه گزینۀ مناسبی است. علاوه بر این، علاقه به بازي گلف (ژاپنیها به این بازي بسیار علاقهمندند) یک مزیت بسیار مهم براي کسب موفقیت در فعالیتهاي بازرگانی در ژاپن به حساب میآید. کارآفرینانی که مایل به مشارکت صمیمانه در کارائوکه 2، یک فعالیت بازرگانی استاندارد در تایوان هستند احتمالاً موفق به انعقاد قراردادهاي · بیشتري در آنجا خواهند شد (برنامۀ کارائوکه به همخوانی با استفاده از موسیقی پخش شده اطلاق میشود). پساز یک روز کامل در جلسۀ بازرگانی، گروهی از تجار تایوانی آقاي پام مارون، مؤسس شرکت آگراکوئست، یک شرکت بیوتکنولوژي تولیدکنندة محصولات ضد آفت را دعوت کردند تا یک برنامۀ کارائوکه با او داشته باشند. او میگوید، ”من شعر ماي- وي از فرانک سیناترا 3 را خوانده و معامله را تمام کردم“. هنگام ارائۀ هدیه در خاوردور احتیاط را پیشه کنید. اگر چه ارائۀ هدیه یک فرآیند استاندارد در ژاپن به حساب میآید، تجار سایر کشورها، از جمله مالزي، ممکن است هدیه را بعنوان رشوه تلقی کنند. در بسیاري از کشورها، هدایایی مثل گل نامناسب تلقی میشوند چرا که نشانۀ توجه رمانتیک و عشقی هستند. در کرة جنوبی، دادن ساعت بعنوان هدیه، دلالت ضمنی بر خوششانسی دارد ولی در چین علامتی ناخوشایند به حساب میآید. شکل ظاهري و سبک لباس پوشیدن از اهمیت زیادي نزد بازرگانان ایتالیایی برخوردار است. آنها ظاهر و تخصصمدیران را در کنار کیفیت کالا · و خدمات آنها مورد ارزیابی قرار میدهند. ایتالیاییها انتظار دارند که برنامههاي ارائه شده بصورتی سازماندهی شده، شفاف و دقیق باشد. یک قفسه از لباسهاي شیک رسمی در ایتالیا یک دارایی به حساب میآید. اگر یک تاجر ایتالیایی از یک دست دادن طولانی استفاده کرده یا هنگام انجام فعالیتهاي بازرگانی در بعضی از مواقع به شما دست بزند از این امر تعجب نکنید. در مکزیک قرار ملاقات از طریق یک مکزیکی که ارتباط خوبی با شرکت مذکور دارد سبب تضمین یک معاملۀ بازرگانی موفق خواهد شد. به · قول یکی از کارشناسان، ”مردم مکزیک معاملات خود را تنها با اشخاصی انجام میدهند که آنها را شناخته، دوست داشته یا با آنها ارتباط دارند“. چون خانواده و سنت از اولویتهاي بالاي مکزیکیها به حساب میآیند، کارآفرینانی که به بحث دربارة میراث خانوادگی خود پرداخته و اطلاعات کافی دربارة تاریخ مکزیک دارند یک گام از سایرین جلوترند. در جلسات بازرگانی، تماس چشمی طولانی امري دور از ادب تلقی میشود. 43 هستند: صبر، صبر و صبر. هیچ چیزي در چین، خصوصاً فعالیتهاي بازرگانی به سرعت P در چین، کارآفرینان نیازمند مقدار قابل توجهی از · اتفاق نمیافتد و کارآفرینانی که درصدد انجام فعالیتهاي بازرگانی در آنجا هستند باید در این زمینه پافشاري کنند. در صحبتها و مذاکرات، دورههاي سکوت امري رایج به حساب میآید. اینها علامت ادب و تفکر هستند. چینیها فضاي شخصی را متفاوت از آن چیزي میدانند که آمریکاییها در ذهن خود دارند. در صحبتهاي عادي، آنها نزدیکتر از همتایان آمریکایی خود در کنار یکدیگر میایستند. در حاشیۀ اقیانوس آرام، کارآفرینان باید به خاطر داشته باشند که هر یک از کشورها داراي فرهنگ و اصول بازرگانی منحصربهفرد خاصخود · است. آغاز روابط بازرگانی با مشتریان در حاشیۀ اقیانوس آرام معمولاً نیازمند برقراري تماس از طریق یک شخصثالث است چرا که مدیران آسیایی مایل به انجام فعالیتهاي بازرگانی با کسانی هستند که آنها را میشناسند. علاوه بر این، ایجاد روابط فردي از اهمیت بسیار زیادي برخوردار است. بسیاري از معاملات بازرگانی این بخشاز جهان به شکل غیررسمی انجام میشود. کارآفرینان آمریکایی که مبادرت به انجام فعالیتهاي بازرگانی در حاشیۀ اقیانوس آرام میکنند باید از تکنیکهاي فروش تهاجمی دوري کنند · چرا که منجر به انصراف فوري بسیاري از تجار آسیایی خواهد شد. هماهنگی، صبر و اتفاقنظر منجر به همکاريهاي بازرگانی مناسبی در این بخش از جهان خواهد شد. همچنین، بهتر است از اهمیت مستندات قانونی در مذاکرات کاسته و آنرا به حداقل برسانید. اگرچه انعقاد مکتوب معاملات و توافقنامههاي تجاري همیشه توصیه میشود، تلاش براي مذاکره دربارة جزئیات قرارداد (آنگونه که بسیاري از تجار آمریکایی تمایل به انجام آن دارند) منجر به توهین به بسیاري از آسیاییهایی خواهد شد که معاملات خود را عمدتاً بر اساس اعتماد و منافع متقابل تنظیم میکنند. ![]() |
|||
11-25-2012, 03:51 PM
ارسال: #4
|
|||
|
|||
RE: ۷ درس از فرهنگ تجارت ژاپنی
ممنونم جناب نامی
به تمام دوستان که در زمینه ی کسب و کارهای کوچک فعالیت میکنند پیشنهاد میکنم قبل از ورود به بازار های بین المللی فصل 15 کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک تحت عنوان "جنبه هاي جهانی کارآفرینی" را به دقت مطالعه بفرمایند . ![]() |
|||
11-25-2012, 04:31 PM
ارسال: #5
|
|||
|
|||
RE: ۷ درس از فرهنگ تجارت ژاپنی
با تشکر از اقایان نامی عزیزو جناب soltanبخاطر بحث خوبشون.با نظر دوستان موافقم. اگه بخوای تو بازار همیشه از مودب بودنت استفاده کنی .بعضی افراد هستند که اینو بعنوان یکی از نقاط ضعفت برعلیه شما استفاده میکنند. البته من توبازار افراد بسیار مودب و با کلاس زیادی رو میشناسم.که اکثرا از بزرگان بازار و به اصطلاح پیر بازار هستند.به نظر من ،کارها و چیزهایی که ما تو کتابها در مورد بازار ،نحوه فروش و... میخونیم با کار عملی تو بازار زمین تا اسمون تفاوت دارد.در اینجا از جناب نامی میخوام که توضیحاتی هم در این زمینه به ما بدهند.و ایا نحوه روابط در بازارهای خارجی هم به همین صورته؟متشکرم
کوشش اولین وظیفه انسان است.(گوته) گروه برتر،برتر از همه |
|||
11-25-2012, 09:36 PM
ارسال: #6
|
|||
|
|||
RE: ۷ درس از فرهنگ تجارت ژاپنی
از دوستانی که لطف کردند و این مباحث آموزنده کارآفرینی را در سایت قرار دادند ممنونم دوستان لطف کنید مواردی در پیرامون مباحث کارآفرینی و اصول و فنون تجارت در کشور های خارجی در سایت قرار بدید تا دوستان استفاده ببرند این مطلبی که دوستم عزیزم قرار دادند خیلی خوب و آموزنده بود .
|
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
کسب درآمد از طریق وردپرس | saeed74 | 0 | 320 |
05-24-2022 10:38 AM آخرین ارسال: saeed74 |
|
آموزش کسب درآمد از بازی لم | lem-game | 18 | 19,532 |
01-11-2021 04:28 PM آخرین ارسال: Mehdi_danesh2 |
|
![]() |
16 قانون طلایی که در طی مسیر تجارت به ما کمک میکند | hamedkhan | 4 | 1,719 |
08-10-2016 01:34 PM آخرین ارسال: mahdie.sfi |
![]() |
دانلود کتاب راه اندازی کسب و کار موفق از صفر تا صد(با لینک مستقیم ) | saeid3030 | 0 | 1,444 |
06-08-2016 10:44 AM آخرین ارسال: saeid3030 |
در زمینه کسب درامد از طریق وبلاگ یا وب سایت کمک کنید | farham92 | 10 | 2,456 |
09-11-2015 01:09 PM آخرین ارسال: reza.rs2 |
|
چند سطر با پخش پوشاک از گروه برتر | مسعود کوچولو | 60 | 12,662 |
07-09-2015 05:04 PM آخرین ارسال: saeed.5570 |
|
آموزش تجارت در سه گام | ahmad rezaee | 13 | 5,462 |
05-09-2014 12:52 AM آخرین ارسال: arna |
|
هر روز یک تجربه ، هر روز یک درس جدید | مهدی 1 | 6 | 2,177 |
01-05-2014 10:19 PM آخرین ارسال: مهدی 1 |
|
از لابلاي دفتر يادگيريها | بيلا بالا | 9 | 2,567 |
07-26-2013 04:37 PM آخرین ارسال: jahanagahi |
|
اموزش مباحث حقوق تجارت | mortizmortiz | 2 | 1,712 |
05-11-2013 01:07 PM آخرین ارسال: mortizmortiz |
|
چرا مردم از فروشگاه اینترنتی من خرید نمیکنند ؟؟؟ | m-jalalvand | 0 | 827 |
04-29-2013 07:48 AM آخرین ارسال: m-jalalvand |
|
از بازاریابی ویروسی بیشتر بدانید | m-jalalvand | 0 | 928 |
04-16-2013 10:31 AM آخرین ارسال: m-jalalvand |
|
چگونه از شغلی که دوست ندارید، لذت ببرید | mrghafoory | 0 | 951 |
03-23-2013 02:28 PM آخرین ارسال: mrghafoory |
|
پیشنهادی برای خروج از رکود اقتصادی | mrghafoory | 0 | 1,170 |
12-11-2012 11:23 PM آخرین ارسال: mrghafoory |
|
چگونه از سخن بزرگان استفاده کنیم | jahanagahi | 6 | 2,092 |
10-01-2012 02:42 AM آخرین ارسال: jahanagahi |
|
درآمد از مکان و محل آموزشی | کامیار کاظمی | 0 | 1,418 |
04-20-2012 03:00 PM آخرین ارسال: کامیار کاظمی |
|
دعوت از اساتید | کامیار کاظمی | 0 | 790 |
04-20-2012 02:52 PM آخرین ارسال: کامیار کاظمی |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: