ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


آشنایی با انواع نرم‌افزارهای CRM
زمان کنونی: 05-22-2024, 06:17 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: r2013.samadi
آخرین ارسال: r2013.samadi
پاسخ:
بازدید: 632

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات : 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با انواع نرم‌افزارهای CRM
08-20-2017, 03:21 PM
ارسال: #6
RE: آشنایی با انواع نرم‌افزارهای CRM
(08-14-2017 04:11 PM)r2013.samadi نوشته شده توسط:  ارتباط با مشتری یکی از مفاهیم مهم بازاریابی در عصر حاضر است. از آن‌جا که امروزه نحوه‌ی تعامل مشتریان با کسب‌وکارها به کلی دگرگون شده است، کسب‌وکارهایی که می‌خواهند در این دنیای رقابتی باقی بمانند باید بتوانند برای جذب مشتریان بالقوه و حفظ مشتریان فعلی خود ارتباطی قدرتمند با آنها برقرار کنند و آن را مدیریت کنند. در بسیاری از موارد لازمه‌ی ایجاد چنین ارتباطی استفاده از انواع نرم‌افزارهای CRM، متناسب با بازار، مشتریان و نیاز کسب و کار است.

مدیریت ارتباط با مشتری به کمک نرم‌افزارها

مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) یا «سی آر ام» (CRM) به مجموعه‌ای از شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از آن برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به مشتریان استفاده می‌کنند. هدف از مدیریت ارتباط با مشتری، بهبود روابط با مشتریان، کمک به حفظ و نگهداری مشتریان و افزایش فروش است. سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری برای جمع‌آوری اطلاعات مختلف در مورد مشتریان طراحی شده‌اند. جمع‌آوری این اطلاعات از راه‌های ارتباطی مختلف بین شرکت و مشتری شامل وب‌سایت شرکت، تلفن، برنامه‌های چت زنده، ایمیل مستقیم، ابزارهای بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است. این سیستم‌ها همچنین می‌توانند جزئیات اطلاعات مشتریان از جمله اطلاعات شخصی آنها، تاریخ خرید، ترجیحات خرید، نگرانی‌های و نارضایتی‌های آنها را ارائه دهند.

می‌توان گفت مدیریت ارتباط با مشتری بدون استفاده از نرم‌افزارها و فناوری‌های مربوط به آن، تقریبا امکان‌پذیر نیست. تصور کنید با وجود رقیبانی که هر لحظه درصدد جذب مشتریان شما به سوی خود هستند، می‌خواهید بدون استفاده از فناوری با همه‌ی آنها ارتباط داشته باشید، آنها را پیگیری کنید و در کسب‌وکارتان موفق باشید! نرم‌افزارهایی که برای رفع این مشکل طراحی شده‌اند، اطلاعات و اسناد مربوط به مشتریان را به یک پایگاه داده‌ی CRM واحد متصل می‌کنند تا بتوانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را مدیریت کنید.

ویژگی‌های مشترک نرم‌افزارهای CRM

۱. خودکارسازی فرایندهای بازاریابی

ابزارهای CRM قابلیت خودکارسازی فرایندهای بازاریابی را دارند و می‌توانند خدمات بازاریابی را در مراحل مختلف چرخه‌ی عمر مشتری به صورت خودکار ارائه دهند. به عنوان نمونه، هر بار که یک مشتری بالقوه وارد سیستم می‌شود، ابزارهای CRM به طور خودکار با ارسال خدمات بازاریابی از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی اقدام به جذب او می‌کنند.

۲. خودکارسازی فرایند فروش

نرم‌افزارهای CRM این ویژگی را دارند که فرایند فروش را خودکارسازی و مدیریت کنند. این ویژگی سبب می‌شود مدیریت و پیگیری سرنخ‌ها و همچنین ردیابی و پیگیری تماس‌های مشتریان ساده‌تر شود و کارکنان بخش فروش مجبور نباشند مدام فرایندهای تکراری انجام دهند. به عنوان مثال، با استفاده از این ویژگی می‌توانید ایمیل‌های خاصی را به صورت خودکار متناسب با هر گروه از مشتریان بالقوه ارسال کنید تا آنها به مشتریان واقعی (بالفعل) تبدیل شوند.

۳. خودکارسازی مرکز تماس

این نرم‌افزارها می‌توانند به صورت خودکار به درخواست‌های مشتری رسیدگی کنند تا فرایندهای تکراری پاسخگویی به مشتریان کاهش یابد. استفاده از صدای ضبط شده یک نمونه از کاربردهای این ویژگی است. همچنین ابزارهای مختلف این نرم‌افزارها به سادگی می‌توانند با ابزارهای روی دسک‌تاپ کارکنان بخش فروش ادغام شوند. به این ترتیب، زمان تماس‌ها کاهش می‌یابد و فرایندهای خدمات‌رسانی به مشتریان ساده‌تر می‌شود. از سوی دیگر از این زمان ذخیره شده می‌توان در راستای بهبود اهداف کسب‌وکار استفاده کرد.

انواع نرم‌افزارهای CRM

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که سبب می‌شود CRM کمی ترسناک به نظر برسد تنوع بیش از حد این نرم‌افزارهاست. با این حال، می‌توان همه‌ی نرم‌افزارهای ساخته شده بر اساس ‌CRM را از نظر نوع عملکرد به سه دسته‌ی اصلی تقسیم کرد:

۱. عملیاتی (Operational)

همان‌طور که از نام آن مشخص است، این نوع CRM به پشتیبانی از فرایندهای کسب‌وکار شامل بازاریابی روزانه، فروش و خدمات کمک می‌کند. این پلتفرم‌ها پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوع CRM هستند و بسیاری از کسب‌وکارها از صنایع مختلف از آن استفاده می‌کنند. مراکز تماس، سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات و وب‌سایت‌هاٰ نمونه‌هایی از این نوع CRM هستند.

۲. مشارکتی یا تعاملی (Collaborative)

این نوع CRM برای بهبود تجربه‌ی مشتری طراحی شده است و به طور مستقیم فعالیت‌ها و تعامل‌های او را (شامل بازخوردها و گزارش‌ها) پوشش می‌دهد. این تعامل‌ها می‌تواند از طریق صفحات وب، ایمیل، سیستم پاسخ‌دهی صوتی خودکار و نظایر آنها صورت گیرد CRM مشارکتی، ارتباط بین تمام بخش‌های سازمان یا شرکت را برقرار می‌کند. این ارتباط هم ارتباط بین مشتری با شرکت و هم ارتباط بین بخش‌های مختلف شرکت و ذی‌نفعان بیرونی را در بر می‌گیرد.

۳. تحلیلی (Analytical)

از جمله کاربردهای این نوع CRM می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· تسهیل فرایند تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری برای دستیابی به اهدافی مانند طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند برای بهینه‌سازی بازاریابی

· مدیریت فرایندهای جذب و نگهداری مشتریان و پیگیری اطلاعات آنها

· جذب مشتری (Acquisition): تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان متمایل به خرید

· حفظ مشتری (Retention): راضی نگه‌داشتن مشتریان فعلی و ترغیب آنها به خرید مجدد

· مدیریت داده‌ها: پیگیری فعالیت‌های مشتری

· تصمیم‌گیری درباره‌ی محصولات و خدمات، قیمت‌گذاری و توسعه‌ی محصولات جدید

نرم‌افزارهای فراوانی وجود دارد که بر پایه‌ی CRM ساخته شده‌اند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با مطالعه‌ی ویژگی‌های آنها می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین نرم‌افزارها را برای کسب‌وکار خود را پیدا کنید.

شروع کنید.......

وب مهراز :: طراحی و توسعه وب
09120642269
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پیام های داخل این موضوع
RE: آشنایی با انواع نرم‌افزارهای CRM - r2013.samadi - 08-20-2017 03:21 PM

موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,534 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
  آشنایی با بازاریابی عصبی pouria1980 0 933 12-13-2016 01:42 PM
آخرین ارسال: pouria1980
  آموزش ایمیل مارکتینگ با استراتژی اسپم مارکتینگ keshavarz 0 674 12-07-2015 08:04 PM
آخرین ارسال: keshavarz
  اصول اولیه اما حیاتی در بازاریابی با موبایل f.amini 0 1,049 06-30-2015 12:42 PM
آخرین ارسال: f.amini
Lightbulb CRM مدیریت ارتباط با مشتری samiar afshari 1 580 02-28-2015 03:45 AM
آخرین ارسال: samiar afshari
  همراه با فروشنده بارونی saeed.abdollahi 1 731 08-08-2013 03:30 PM
آخرین ارسال: aliramzantabar
  بازاریابی و تبلیغات با استفاده از پیاده رو... mallarme 4 1,138 05-13-2013 07:00 PM
آخرین ارسال: saeed.abdollahi
  برای اولین با در ایران naimeh 0 1,023 11-13-2012 06:33 PM
آخرین ارسال: naimeh
  در 100ثانیه بیاموزید :حرکات ممنوعه در هنگام مذاکره با مشتری mbaland 1 1,392 07-24-2012 07:30 PM
آخرین ارسال: goldmen
Star افزایش فروش با بازاریابی ایمیلی اقاي ايـــده 1 1,005 02-13-2012 12:54 PM
آخرین ارسال: MARYAR
  با 4 جمله رقبایتان را قورت دهید! اقاي ايـــده 0 803 02-11-2012 03:57 AM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  شرو ع کار انجمن بازاریابی در رابطه با کمک به بازاریابی مشاغل مهدی گل محمدی 14 2,987 11-18-2011 02:03 PM
آخرین ارسال: تاجر جوان
  بازاریابی در عصر دیجیتال : گفتگو با فیلیپ کاتلر دانشمند برجسته جهانی دلشاد حسین پور 0 844 09-10-2011 01:56 AM
آخرین ارسال: دلشاد حسین پور
  ارتباط موثر با بازار هدف مهدی گل محمدی 0 999 07-06-2011 08:54 AM
آخرین ارسال: مهدی گل محمدی
  با این 7 راهکار می توانید هر چیزی را بفروشید! کامیار کاظمی 0 787 07-01-2011 11:38 AM
آخرین ارسال: کامیار کاظمی
  همیشه حق با مشتری است: ملاک ها در نظام بازاریابی مهدی گل محمدی 0 1,112 06-25-2011 10:09 AM
آخرین ارسال: مهدی گل محمدی
  نظر شما در رابطه با این انجمن مهدی گل محمدی 14 2,321 06-23-2011 03:02 PM
آخرین ارسال: مهدی گل محمدی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS