ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا زمان کنونی: 09-25-2025, 10:41 AM |
|||||||
|
شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا
|
06-05-2011, 09:20 AM
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا
چین
![]() در فـــلسفه کنــــفوسیوس تـــمام روابط نابرابر فرض میشوند. رفتار اخلاقیایجاب میکند که بهاین نابرابریها احترام گذاشته شود. بنا براین شخص مسن تر باید خود به خود از شخص جوان تر احترام ببیند و همچنین شخص عالی رتبه از زیردست خود. این رویکرد کنفوسیوسی باید به عنوان اساس و بنیان تفکر مدیریتی در نظر گرفته شود و مسائلی چون توانمندسازی و دسترسی آزاد به تمام اطلاعات توسط چینیها در بهترین حالت به عنوان عقاید عجیب غربی تلقی میشوند. (باید در نظر داشت که بسیاری در چین مانند خیلی کشورهای دیگر آسیایی علت اصلی مشکلات غرب را عدم توجه به ارزشهای سلسله مراتبی میدانند.) بنابراین، رویکرد مدیریتی در چین تمایل به شیوه دستوری دارد. مدیر ارشد دستورات را به زیردستان خود داده و آنها نیز به نوبه خود دستورالعملها را به زیردستان خود منتقل میکنند. انتظار نمیرود که زیردستان تصمیمات مافوق خود را زیر سوال ببرند، این کار نشانه بیاحترامی بوده و دلیل اصلی از بین رفتن وجهه تمام کسانی است که با این امر درگیرند. مدیر باید به عنوان پدری در نظر گرفته شود که توقع وفاداری و اطاعت از کارمندان خود دارد. در عوض از مدیر انتظار میرود که به سلامت کارمندان خود اهمیت دهد. این رابطه، رابطهای دو طرفه است که برای هر دو طرف سودمند است. دانمارک ![]() ساختارهای کاری در دانمارک بسیار مسطح هستند که بسیار مناسب کشورهای اسکاندیناوی است که به یک رویکرد تساویگرا و رسیدن به توافق تمایل دارند. یک مدیر نمیخواهد به عنوان شخصی جاه طلب دیده شود که به تنهایی تصمیم دشواری را به عهده گرفته و بخش عمده کار را شخصا انجام داده است. در جامعهای که از اعضای خود میخواهد که گفتارهای مشهور دانمارکی را الگوی کار خود قرار دهند، مانند «فکر نکن که کسی هستی»، «فکر نکن که از ما عاقلتری» و «فکر نکن که از ما بهتری»، بسیار دشوار است که یک مدیر نقش سنتی پدرانه خود را بازی کند. بنا براین یک مدیر خوب کسی است که تشویق کرده و هدایت میکند، کسی که کارها را به همکاران با کفایت و توانمند محول میکند و شفاف و بدون ابهام ارتباط برقرار میکند. مدیر از طریق یک نظام شایسته سالار که به تواناییهای فرد در یک زمینه خاص پاداش میدهد، به سمت خود رسیده است. بنا براین برای پیشرفت کردن باید کارآمد و سخت کوش جلوه کرد. خبرگی مشهود در کار نسبت به روابط بین انسانی از اهمیت بالاتری برخوردار است. نتیجه مشخص این انتظارات مدیریتی این است که هر کسی که به همکاران خود در دانمارک از دید یک ريیس مستبد بنگرد، به احتمال زیاد بی ادب و متکبر دانسته میشود و بنابراین از دریافت مقدار ضروری پشتیبانی و کمک باز میماند. سنگاپور ![]() مدیران بیشتر مسن هستند که این امر آنها را صاحب نفوذ میکند، همانگونه که در خور یک ساختار سلسله مراتبی است. به مانند بقیه کشورهای آسیایی، سن بالاتر هنوز به معنای خرد و دانایی است و اشخاص راحتترند با یک مدیر مسن سر و کار داشته باشند تا با یک جوان مستعد و کار بلد. مدیران اتخاذ تصمیمها را به تیمها محول میکنند و انتظار احترام واضح به تصمیمات را دارند، اما این امر بدان معنا نیست که منطق پشت یک تصمیم هرگز مورد بحث قرار نمیگیرد. هر اختلافی به صورت خصوصی مطرح میشود به جای اینکه در مقابل حاضران یک جلسه به بحث گذاشته شود. (این امر ممکن است در مورد شرکتهای چند ملیتی که در سنگاپور تاسیس شدهاند، صدق نکند.) مانند تمام فرهنگهای کاری کنفوسیوسی، مدیر انتظار دارد که به او احترام گذاشته شود و از او اطاعت شود و در عوض وفاداری و فداکاری، او توجه کاملی به سلامتی اعضای تیم خود معطوف میدارد. این توجه شامل نگاهی پدرانه به بسیاری از جنبههای زندگی زیردست میشود. رابطه مدیر با تیم خود ضرورتا پس از اتمام روز کاری به پایان نمیرسد. خارج از روابط فامیلی، ترفیع بر اساس لیاقت و معیارهای عملکردی صورت میگیرد نه بر اساس روابط، اما معیارهای عملکردی ممکن است نسبت به مشابه خود در غرب متفاوت باشد و در بالای لیست ممکن است توانایی خلق تیمی هماهنگ که اشخاص در آن احساس راحتی کنند جای گرفته باشد. منبع ![]() |
|||
|
پیام های داخل این موضوع |
شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا - کامیار کاظمی - 06-05-2011, 09:16 AM
RE: شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا - کامیار کاظمی - 06-05-2011, 09:18 AM
RE: شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا - کامیار کاظمی - 06-05-2011 09:20 AM
RE: شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا - مهدی گل محمدی - 06-05-2011, 02:09 PM
RE: شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا - jahanagahi - 06-05-2011, 04:57 PM
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
ترفند های وصول طلب از مشتری | فرهاد قربانی | 20 | 21,061 |
01-29-2019 08:07 PM آخرین ارسال: minalaw |
|
درسهای مدیریتی آموزنده/ یادداشت هاروی مککی، مولف کتاب پرفروش شنا با کوسهها | samiar afshari | 0 | 1,135 |
03-08-2015 09:11 PM آخرین ارسال: samiar afshari |
|
تکنیک های ساده برای پس انداز و کسب امنیت مالی | کامیار کاظمی | 5 | 2,818 |
05-23-2014 11:24 PM آخرین ارسال: abdolhossein |
|
نکات مدیریتی | بيلا بالا | 0 | 631 |
11-17-2012 02:14 AM آخرین ارسال: بيلا بالا |
|
اگر در اولين قدم موفقيت نصيب ما شود ... | بيلا بالا | 0 | 654 |
11-11-2012 06:39 PM آخرین ارسال: بيلا بالا |
|
![]() |
تجربه در کسب و کار | یاکوزا | 3 | 1,252 |
02-02-2012 07:35 PM آخرین ارسال: یاکوزا |
45 نکته مدیریتی | مهدی گل محمدی | 0 | 850 |
07-07-2011 07:44 PM آخرین ارسال: مهدی گل محمدی |
|
استراتژی های ورود بازارهای جهانی | jahanagahi | 0 | 1,036 |
07-03-2011 08:50 PM آخرین ارسال: jahanagahi |
|
۱۰ دلیل موفقیت کسب و کارها در یک کشور | کامیار کاظمی | 0 | 874 |
06-23-2011 07:04 PM آخرین ارسال: کامیار کاظمی |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان