ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


بازاریابی در عصر دیجیتال : گفتگو با فیلیپ کاتلر دانشمند برجسته جهانی
زمان کنونی: 06-02-2024, 02:41 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: دلشاد حسین پور
آخرین ارسال: دلشاد حسین پور
پاسخ: 1
بازدید: 850

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امیتازات : 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازاریابی در عصر دیجیتال : گفتگو با فیلیپ کاتلر دانشمند برجسته جهانی
09-10-2011, 01:56 AM
ارسال: #1
بازاریابی در عصر دیجیتال : گفتگو با فیلیپ کاتلر دانشمند برجسته جهانی
گفت‌وگوی پیش‌رو مثالی است آشکار از آنچه درباره فیلیپ کاتلر دانشمند برجسته جهانی می‌توان گفت.

عبارت‌های پایانی این‌ گفت‌وگو، دیدگاهی نغز ارائه می‌دهد از آنچه در اندیشه این بازاریاب جهانی می‌گذرد، شما را به مطالعه ی آن دعوت میکنم….

چرا واکنش بازاریابی به تغییرات بازارها کند بوده است؟

بازارها همیشه سریعتر از بازاریابی تغییر می‌کنند. شرکت‌ها شیوه‌هایی قدیمی دارند و منابع مالی بازاریابی را به شکلی مناسب و ثابت تخصیص داده‌اند. هر یک از بخش‌های تبلیغ، فروش، ترفیع و نیروی فروش، صرف‌نظر از اینکه آیا آن بخش بهره‌وری داشته یا نه، همان بودجه‌های قبلی یا سهم بزرگی از بودجه را طلب می‌کند و اغلب برایش مهم نیست که آیا تبلیغات اثربخشی خود را از دست داده یا نه. به همین دلیل شیوه بازاریابی بی‌ارتباط با بازار جدید است.

رویکرد کلی نسبت به بازاریابی چیست؟

اغلب اوقات بازاریابی واحدی در نظر گرفته می‌شود که عهده‌دار روابط بازاریابی و ترفیع است. در اقدامات بازاریابی می‌گوییم بازاریابی اگر درست درک شود، نقشی استراتژیک دارد و باید سکاندار استراتژی شرکت باشد. پیتر دراکر این نکته را در سوالات معروفش از شرکت‌ها مورد توجه قرار می‌دهد و می‌پرسد:« به چه کاری مشغول هستید؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ مشتریان چه چیزی را ارزش می‌دانند؟ وی همچنین می‌گوید بازاریابی و نوآوری مهم‌ترین کارهای شرکت است.» رویکرد کلی ما این نگاه را وسعت بخشیده و بازاریابی را معمار زنجیره تامین، زنجیره تقاضای شرکت و شبکه ارتباط و همکاری آن می‌داند.

ظهور اقتصاد جدید و اینترنت چه تاثیری بر تفکر شما و بازاریابی داشته است؟

من شیفته کاربردهای تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک در استراتژی شرکت شده‌ام. در ابتدا فکر می‌کردم که گردانندگان سایت‌هایی همچون آمازون و یاهو، مزیت رقابتی شگفت‌انگیزی دارند، چرا که دارایی‌های فیزیکی کمی دارند. اما وقتی دیدم آنها مجبورند هزینه‌های زیادی را صرف بازاریابی کنند تا نام تجاری خود را بسازند و مشتریان خود را جذب و حفظ کنند، ذهنیت من تغییر کرد. من معتقدم که اینترنت به طور اساسی شیوه کسب و کار و بازاریابی را تغییر خواهد داد. انتظار دارم که شفافیت قیمت در اینترنت، فشار عظیمی را به قیمت‌ها وارد کند و ظهور وب‌سایت‌های تجارت شرکت با شرکت(B2B)، تعداد افراد فروشنده فعال در کار فروش‌های روزمره را کاهش دهد. همچنین انتظار دارم که ببینیم شرکت‌ها به طور روزافزونی خدمات خود را براساس ارزش دایمی مشتریان، در بین لایه‌های مختلف مشتریان، متمایز سازند.

مهمترین فرصت‌های آنلاین برای بازاریابان در کجا قرار دارند؟

برخی از شرکت‌ها قدرت استفاده درست از تجارت آنلاین را به خوبی به تصویر کشیده‌اند. شرکت کامپیوتری دل(Dell) از اینترنت به عنوان راهی برای کمک به مشتریان برای منطبق‌سازی کامپیوترها با نیازهای مشتریان بهره گرفت و امکان انجام معامله با هزینه‌ای کمتر را، هم برای مشتریان و هم برای خود شرکت فراهم ‌آورد. شرکت آمازون علاوه بر ارائه تعداد زیادی کتاب به صورت آنلاین، به ارائه اطلاعات ارزش افزوده از طریق بررسی دیدگاه‌های مشتریان و سردبیران نشریات پرداخته است. همان طور که بسیاری از سایت‌های تجاری دریافتند، در دنیای آنلاین نمی‌توان همه چیز را به شکلی سودآور به فروش رساند. حقیقت این است که اهمیت اینترنت فراتر از استفاده از آن به عنوان یک ابزار تجارت الکترونیک است.

شرکت‌ها چطور می‌توانند در ایجاد فوق بازارها، سرمایه‌گذاری کنند؟

یک فوق بازار، همه فعالیت‌های لازم برای دستیابی به یک کالا و استفاده یا مصرف آن را در بر می‌گیرد. برای خرید یک اتومبیل، من باید اتومبیل را انتخاب کنم،‌ هزینه آن را بپردازم و آن را بیمه کنم؛ بنابراین سایتی مثل سایت ادماندز (Edmunds.com) نمایانگر یک فوق بازار بر خط (آنلاین) است که من در آن می‌توانم اطلاعاتی در مورد همه اتومبیل‌ها بیابم، بهترین فروشنده را برای اتومبیلی که می‌خواهم بیابم، ‌وامی را برنامه‌ریزی کنم و بیمه‌ای را خریداری کنم. سایت (نوتز) (Knots.com) فوق بازاری است که همه چیزهای مرتبط با آماده کردن عروسی، از جمله لباس عروس، کارت دعوت، هدیه و … را ارائه می‌کند.

آیا هنوز هم فایده‌ای دارد که در مورد اقتصادهای جدید و قدیم صحبت کنیم؟

اقتصاد امروز نتیجه پیوند اقتصاد صنعتی (که در آن تولید اهمیت زیادی داشت) و اقتصاد پساصنعتی (که بیشتر با خدمات، سرمایه‌گذاری، جهانی‌سازی و فناوری شناخته می‌شود) است. در بهترین حالت، اقتصاد امروز را می‌توانیم نتیجه پیوند اقتصاد با عناصر قدیمی و جدید بدانیم.

آیا بازاریابی جهانی در حالت تطبیق بیشتر با بازارهای آسیا و هند است؟

بسیاری از افراد پیش‌بینی می‌کنند که این قرن، قرن آسیا نام خواهد گرفت. ژاپن در آغاز دهه ۱۹۷۰ شروع مقتدرانه‌ای داشت و پنج اژدهای کوچک‌تر، کره جنوبی، تایلند، مالزی، سنگاپور و هنگ‌کنگ، راه ژاپن را ادامه دادند. همه آنها در دهه ۱۹۹۰ با سدی مواجه شده و متوقف شدند، اما دوباره بازخواهند گشت. چین اکنون بیشترین توان و انرژی را از خود نشان می‌دهد و به عنوان یکی از قدرت‌های برجسته تولیدی جهان در حال رشد است. هند سازماندهی کمتری دارد، اما بازار بالقوه بزرگی برای سرمایه‌گذاران است

. آیا ایالات‌متحده آمریکا می‌تواند و باید بازاریابی شود؟ اگر این طور است، چگونه؟

ایالات‌متحده هر روز و در همه جا، خوب یا بد، توسط مک‌دونالد، کوکاکولا و هالیوود بازاریابی می‌شود. آمریکا نام تجاری خود؛ یعنی نظام سرمایه‌داری را از طریق بازارهای آزاد، تجارت آزاد و آزادی نشریات، تبلیغ می‌کند و باعث شگفتی، حسادت و سرزنش دیگران نسبت به بسیاری از شیوه‌ها و عواقب کارهایش شده است. من فکر می‌کنم که آمریکا به برنامه بازاریابی تازه‌ای نیاز دارد که الگوی قدیمی را براندازد و نگاهی جدید به ارزش‌ها و آرزوهای جهانی ارائه کند که به تفکرات گاوچرانی که از سوی رهبرانش ارائه می‌شود، محدود نباشد.

بهترین شغل بازاریابی در جهان چه شغلی است؟

خشنودکننده‌ترین شغل بازاریابی این است که دیگر کوکاکولا یا خمیردندان کرست نفروشی بلکه تعلیم و تربیت و سلامت بیشتر را به مردم عرضه کنی و در کیفیت زندگی آنان تفاوت واقعی ایجاد کنی.

منبع:مدیر ایران به نقل از دو ماهنامه توسعه مهندسی بازار

[تصویر: web2art.ir.png]

مثبت اندیشی یعنی بالاخره نتیجه گرفتن از خوب بودن
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , 3ObHaN , MARYAR , tarfand
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پورسانت ویزیتور بازاریابی مویرگی farda20032020 0 1,239 06-21-2018 11:55 AM
آخرین ارسال: farda20032020
  راه اندازی پخش مواد غذایی در تهران tpshd 9 1,024 05-21-2018 05:41 PM
آخرین ارسال: tpshd
  تکنیک‌های برتر در فروش تلفنی r2013.samadi 1 602 01-24-2018 03:17 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
Star آشنایی با انواع نرم‌افزارهای CRM r2013.samadi 7 633 08-26-2017 07:21 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing ) r2013.samadi 0 575 07-27-2017 06:44 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
Smile واحد فروش در نمایندگی خودرو roksana6 0 518 07-16-2017 11:22 AM
آخرین ارسال: roksana6
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,534 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
  آشنایی با بازاریابی عصبی pouria1980 0 935 12-13-2016 01:42 PM
آخرین ارسال: pouria1980
Wink راهنمایی در موردبازار کیف های چرمی دست دوز HAMID.IE 9 1,997 09-04-2016 04:42 PM
آخرین ارسال: طراحی سایت حرفه ای
Thumbs Up بازاریابی داروهای گیاهی ehsan322 3 3,654 04-26-2016 09:46 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,132 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,334 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  آموزش ایمیل مارکتینگ با استراتژی اسپم مارکتینگ keshavarz 0 674 12-07-2015 08:04 PM
آخرین ارسال: keshavarz
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,061 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران radan 8 4,579 11-23-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: depelink
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 20,307 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
  به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم hadi2050 1 1,778 11-23-2015 02:50 PM
آخرین ارسال: depelink
  بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی arash1367 22 5,074 11-22-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: ghomeishi
  راهنمایی برای پخش موبایل در شهرستان hamidrezahopeful 5 1,780 10-26-2015 02:02 AM
آخرین ارسال: vsma69
  آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن shinalife 0 1,251 10-08-2015 01:27 PM
آخرین ارسال: shinalife

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS