ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


هشت عنوان مؤثر در تبليغات
زمان کنونی: 06-09-2024, 02:46 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: keshavarz
آخرین ارسال: shamsa
پاسخ: 2
بازدید: 901

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امیتازات : 3.42
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هشت عنوان مؤثر در تبليغات
01-08-2014, 01:55 AM
ارسال: #1
هشت عنوان مؤثر در تبليغات
عنوان چه تاثیری در فروش دارد؟
عنوان‌های پر فروش چه مشخصاتی دارند. در نوشتار زیر عنوان‌هاي هشت گانه‌اي كه بارها آزمايش شده و منجر به فروش بيليونها دلار كالا و خدمات شده‌اند، معرفي مي‌شوند. آنها را با دقت بخوانيد، به كار بگيريد و سپس در صدد خلق روش منحصر به فرد خود برآييد.
1.عنوان‌هاي بي واسطه
2.عنوان‌هاي با واسطه
3.اخبار
4.چگونه
5.سؤال
6.عنوان‌هاي امري
7.عنوان هاي تهييج‌كننده
8.عنوان گواه



1.عنوان‌هاي بي‌واسطه
اين عنوان‌ها، بدون استفاده از نمايش كلمه‌ها، معاني پنهاني و ايهام و جناس، به طور مستقيم پيشنهاد فروش را مطرح مي‌كنند: «بلوزهاي ابريشم خالص با 30درصد تخفيف» اين آگهي به طور مستقيم با شما وارد صحبت مي‌شود. بسياري از خرده فروشان از آگهي‌هاي روزنامه براي تبليغ كالاي خود استفاده مي‌كنند و با آن‌ها بدون واسطه وارد صحبت مي‌شوند و مشتريان را به فروشگاه‌هاي خود مي‌كشانند.
2.عنوان با واسطه
عنوان با واسطه منظور خود را به صراحت اعمال نمي‌دارد. اين عمل موجب برانگيختن كنجكاوي مي‌شود و خواننده پاسخ هاي خود را در متن تبليغ مي‌يابد. يك آگهي براي دستگاه مخلوط كننده صنعتي مي‌گويد: « ده ميليون به يك، ما مي‌توانيم آن را مخلوط كنيم.» در ابتدا اين جمله شما را متحير مي‌سازد، اما پس از خواندن متن در مي‌يابيد كه «ده ميليون به يك» به قدرت مخلوط كننده اشاره مي‌كند كه قادر است دو سيال را كه غلظت يكي ده برابر ديگري است با يكديگر مخلوط كند. اين عنوان داراي معاني مضاعف است و شما ناچار به خواندن متن هستيد.
3.اخبار (اطلاع‌رساني)
اگر شما خبرهايي در مورد محصول خود داريد، بايستي در عنوان خود مطرح كنيد. اين خبرها مي توانند وعده ي ارائه يك كالاي جديد و يا پيشرفت هايي را كه در ساخت يك كالا در نظر گرفته شده است، «يك موقعيت جديد و پيشرفته» و يا «كاربرد جديدي براي يك محصول قديمي» را به خواننده بدهند. به نمونه‌هاي زير توجه كنيد:
«مدل‌هاي جديد كامپيوترهاي قابل حمل، ارزش بردن به هر جايي را دارند.» (شركت اپل)
«سرانجام، يك سياحت دريايي بر روي درياي كارائيب، درست به خوبي وعده‌هايي كه در بروشور آن داده شده‌است.» (خطوط نروژ – آمريكا)
عنوان خطوط نروژ - آمريكا، علاوه بر ارائه خبر، داراي جذابيتي افزون است، زيرا كه به موقعيت خواننده تاكيد مي‌كند. همه ما از بروشورهايي كه به ما وعده وعيدهاي متعدد داده‌اند و هيچ يك از آن‌ها هم در طول زمان سياحتمان واقعيت نداشته است، دچار يأس و سرخوردگي شده‌ايم. اين خطوط با تأكيد بر واقعيتي كه مورد تأييد عموم است، مورد استقبال مردم قرار مي‌گيرد.
4. چگونه
كلمه «چگونه» نقش يك معجزه واقعي را درعنوان‌هاي تبليغاتي، مجلات، مقاله‌ها و عنوان‌هاي كتاب ايفا مي‌كند. بيش از 7000 نسخه كتاب با اين عنوان فروش مي‌شوند. بسياري از نويسندگان ادعا مي‌كنند كه اگر عنوان خود را با اين كلمه آغاز كنيد، ساير كلمات را نيز درست انتخاب خواهيد كرد. شايد حق با آن ها باشد. عنوان‌هاي: «چگونه وعده اطلاعاتي جامع و دقيق، رهنمودي درست و مناسب و راه حلي براي مسائل تان را به شما عرضه مي‌كنند؟»، « چگونه مي‌توان يك مهماني ساده را به يك ضيافت مبدل ساخت؟»، «چگونه مي‌توان سريعتر و بهتر نوشت؟»، «چگونه مي‌توان در سي روز سيگار كشيدن را ترك كرد ؟… وگرنه پولتان را پس بگيريد» هر زماني كه عنوان مناسبي را به خاطر نمي‌آورم، متوسل به چگونه مي‌شوم و آنچه را كه اين كلمه به دنبال مي‌آورد، معمولا يك عنوان جالب و متناسب است كه به كار مي‌گيريم، تا عنوان بهتري را جانشين آن سازيم.
5. سؤال
سؤالي كه در عنوان يك تبليغ مطرح مي‌شودبايد از نظر يك خواننده پرسشي قاطع و جدي بوده، كنجاوي او را تا حد جستجوي اين پرسش در متن آگهي برانگيزد. به اين نمونه‌ها توجه فرماييد: «وقتي كه كارمندي بيمار مي‌شود، چه مدت لازم است تا كمپاني شما كمبود وي را جبران كند؟» (بيمه عمر شركت پيلوت) «آيا پمپ‌هاي شما، هنگام عمل بيش از آنچه لازم است توليد هزينه مي‌كنند؟» (پمپ هاي گورمن راپ) «آيا حتي زماني كه در خانه تنها هستيد درِ دستشويي را مي‌بنديد؟» (از يكي از نامه‌هاي پستي فروش مجله روانشناسي امروز) «آيا شما هم با يكي از اين مشكلات تزيين منزل روبه رو شده‌ايد؟» (فرش بيگلو)
همانطور كه مي‌بينيد، سؤالي كه در عنوان مطرح مي‌شود، بايد همواره كنجكاوي، علايق شخصي و احساس نياز خواننده و نه تبليغ‌كننده را، برانگيزد. نمونه‌اي از اين دست را بخوانيد: «آيا مي‌دانيد كه كمپاني ايكس واي زد، اين روزها مشغول چه كاري است؟» پاسخ خواننده اين است: «به من چه ارتباطي دارد!» و صفحه را ورق مي زند.
6. عنوان‌هاي دستوري
عنوان‌هاي دستوري كه به مخاطبان خود راه انجام كاري را نشان مي‌دهند، موجب افزايش فروش مي‌شوند. در اين جا به چند عنوان دستوري توجه كنيد: « داخل باك اتومبيلتان يك پلنگ بگذاريد!» (بنزين اسو) «دنبال هدف‌هاي بالا برويد. به افق‌هاي جديد دست يابيد.» (آگهي استخدام نيروي هوايي)
توجه كنيد كه نخستين كلمه در يك عنوان امري، بايد به صورت فعل امري و تهييج‌كننده باشد كه خواننده را بلافاصله به تحرك وادارد.
7.عنوان هاي تهييج كننده
يكي از راه‌هاي ساده و مؤثر نگارش متن تبليغ، فهرست كردن ويژگي‌هاي محصول است. اگر شما تبليع خود را به اين صورت بنويسيد، مي‌توانيد از يك عنوان توجيه‌كننده كه به معرفي فهرست شما مي پردازد، استفاده كنيد. نمونه هايي از اين دست عبارتند از: «هفت دليل كه توجيه مي‌كنند چرا بايد شما به سازمان هوانوردي و فضانوردي ملحق شويد» و يا «از 120 تا 4000 دليل مختلف كه توجيه مي‌كنند چرا بايد شما كت پوست خود را در عرض چهار روز آينده خريداري كنيد؟». اين گونه عنوان‌ها نيازي به عبارت «به چه دليل» ندارند. ساير عبارتهاي معرفي كننده از قبيل «6راه» و يا «7 قدم»و يا «اين راه انجام … » انتقال اين پيام را به عهده مي گيرند.
8.عنوان گواه
در يك آگهي گواهي‌دهنده، مشتريان شما به جاي شما، كار فروش را به عهده مي‌گيرند. براي مثال: «برنده اسبق جايزه بزرگ يك كمپاني، چگونگي اين خوش اقبالي را براي شما شرح مي‌دهد.» اين روش مؤثر است، زيرا دلايلي را ارائه مي‌كند كه مبين رضايت مشتريان از كمپاني است. در آگهي‌هايي از اين قبيل، كه در روزنامه‌ها و مجلات چاپ مي‌شوند، متن تبليغ از زبان خود مشتري نوشته شده، معمولا عكس او، متن را همراهي مي‌كند. علامت نقل قول و يا گيومه اي كه در دو طرف عنوان و يا متن آگهي باز مي شود‌، حاكي از گواهي مرغوبيت كالا از زبان شخص ثالث است. در زمان نوشتن چنين تبليغي، تا آنجا كه ممكن است از كلمه‌هاي خود مشتري استفاده كنيد و گفتار او را تصحيح نكنيد، چرا كه يك لحن طبيعي و ساده به اعتبارگواهي مي‌افزايد.

منبع دانش تبلیغات

[align=center]کسی به خدا گفت: اگر سرنوشت مرا تو نوشتی،پس چرا آرزو کنم؟
خدا گفت: شاید نوشته باشم هر چه آرزو کند.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: shamsa , javad am , حمید رضا غ , delkhaste , ebrahim.ev , arash1367
01-08-2014, 02:23 AM
ارسال: #2
RE: هشت عنوان مؤثر در تبليغات
جالب و مفید بود.ممنون

در دنیای من همه چیز عالی ست
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: keshavarz
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  راه اندازی پخش مواد غذایی در تهران tpshd 9 1,028 05-21-2018 05:41 PM
آخرین ارسال: tpshd
  تکنیک‌های برتر در فروش تلفنی r2013.samadi 1 605 01-24-2018 03:17 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
Smile واحد فروش در نمایندگی خودرو roksana6 0 519 07-16-2017 11:22 AM
آخرین ارسال: roksana6
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,538 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
Wink راهنمایی در موردبازار کیف های چرمی دست دوز HAMID.IE 9 2,006 09-04-2016 04:42 PM
آخرین ارسال: طراحی سایت حرفه ای
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,135 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,338 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,063 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راهنمایی برای پخش موبایل در شهرستان hamidrezahopeful 5 1,783 10-26-2015 02:02 AM
آخرین ارسال: vsma69
  پول در پیام است/ یادداشتی از تی هارو اکر samiar afshari 1 507 07-20-2015 03:35 AM
آخرین ارسال: ham_missyou
  اصول اولیه اما حیاتی در بازاریابی با موبایل f.amini 0 1,056 06-30-2015 12:42 PM
آخرین ارسال: f.amini
  مزایای اسپانسر شدن شرکت ها در موسسات خیریه esmaeili_co 0 1,506 03-03-2015 02:57 PM
آخرین ارسال: esmaeili_co
  7 راه تحقیقات بازاریابی در موسسات غیر انتفاعی esmaeili_co 0 942 03-01-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: esmaeili_co
  هشت گام اساسی برای بازاریابی سازمان غیر انتفاعی esmaeili_co 0 839 02-28-2015 10:44 AM
آخرین ارسال: esmaeili_co
  درخواست کمک و همفکری بازاریابی در شهر دیگر! saeed74 6 1,785 11-02-2014 08:39 PM
آخرین ارسال: saeed74
  بازار یابی در سراسر کشور hamid.h 9 2,758 08-28-2014 11:05 AM
آخرین ارسال: بازرگانی عظیمی
  چه نکاتی در شروع کسب و کار وجود دارد؟ مهدی گل محمدی 16 4,979 03-05-2014 01:43 AM
آخرین ارسال: tarfand
  راز پشت تبليغات ميليون دلاري keshavarz 0 681 01-08-2014 02:01 AM
آخرین ارسال: keshavarz
  پست های منتخب پیج بازاریابی و مدیریت در سال 2013 Ali 59 0 1,271 01-01-2014 01:56 PM
آخرین ارسال: Ali 59
  سلام لطفا منو در زمینه بازاریابی راهنمایی کنید hasan-f 16 3,447 07-15-2013 07:46 PM
آخرین ارسال: saramashreghi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS