ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
هشت عنوان مؤثر در تبليغات زمان کنونی: 06-09-2024, 02:46 PM |
|||||||
|
هشت عنوان مؤثر در تبليغات
|
01-08-2014, 01:55 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
هشت عنوان مؤثر در تبليغات
عنوان چه تاثیری در فروش دارد؟
عنوانهای پر فروش چه مشخصاتی دارند. در نوشتار زیر عنوانهاي هشت گانهاي كه بارها آزمايش شده و منجر به فروش بيليونها دلار كالا و خدمات شدهاند، معرفي ميشوند. آنها را با دقت بخوانيد، به كار بگيريد و سپس در صدد خلق روش منحصر به فرد خود برآييد. 1.عنوانهاي بي واسطه 2.عنوانهاي با واسطه 3.اخبار 4.چگونه 5.سؤال 6.عنوانهاي امري 7.عنوان هاي تهييجكننده 8.عنوان گواه 1.عنوانهاي بيواسطه اين عنوانها، بدون استفاده از نمايش كلمهها، معاني پنهاني و ايهام و جناس، به طور مستقيم پيشنهاد فروش را مطرح ميكنند: «بلوزهاي ابريشم خالص با 30درصد تخفيف» اين آگهي به طور مستقيم با شما وارد صحبت ميشود. بسياري از خرده فروشان از آگهيهاي روزنامه براي تبليغ كالاي خود استفاده ميكنند و با آنها بدون واسطه وارد صحبت ميشوند و مشتريان را به فروشگاههاي خود ميكشانند. 2.عنوان با واسطه عنوان با واسطه منظور خود را به صراحت اعمال نميدارد. اين عمل موجب برانگيختن كنجكاوي ميشود و خواننده پاسخ هاي خود را در متن تبليغ مييابد. يك آگهي براي دستگاه مخلوط كننده صنعتي ميگويد: « ده ميليون به يك، ما ميتوانيم آن را مخلوط كنيم.» در ابتدا اين جمله شما را متحير ميسازد، اما پس از خواندن متن در مييابيد كه «ده ميليون به يك» به قدرت مخلوط كننده اشاره ميكند كه قادر است دو سيال را كه غلظت يكي ده برابر ديگري است با يكديگر مخلوط كند. اين عنوان داراي معاني مضاعف است و شما ناچار به خواندن متن هستيد. 3.اخبار (اطلاعرساني) اگر شما خبرهايي در مورد محصول خود داريد، بايستي در عنوان خود مطرح كنيد. اين خبرها مي توانند وعده ي ارائه يك كالاي جديد و يا پيشرفت هايي را كه در ساخت يك كالا در نظر گرفته شده است، «يك موقعيت جديد و پيشرفته» و يا «كاربرد جديدي براي يك محصول قديمي» را به خواننده بدهند. به نمونههاي زير توجه كنيد: «مدلهاي جديد كامپيوترهاي قابل حمل، ارزش بردن به هر جايي را دارند.» (شركت اپل) «سرانجام، يك سياحت دريايي بر روي درياي كارائيب، درست به خوبي وعدههايي كه در بروشور آن داده شدهاست.» (خطوط نروژ – آمريكا) عنوان خطوط نروژ - آمريكا، علاوه بر ارائه خبر، داراي جذابيتي افزون است، زيرا كه به موقعيت خواننده تاكيد ميكند. همه ما از بروشورهايي كه به ما وعده وعيدهاي متعدد دادهاند و هيچ يك از آنها هم در طول زمان سياحتمان واقعيت نداشته است، دچار يأس و سرخوردگي شدهايم. اين خطوط با تأكيد بر واقعيتي كه مورد تأييد عموم است، مورد استقبال مردم قرار ميگيرد. 4. چگونه كلمه «چگونه» نقش يك معجزه واقعي را درعنوانهاي تبليغاتي، مجلات، مقالهها و عنوانهاي كتاب ايفا ميكند. بيش از 7000 نسخه كتاب با اين عنوان فروش ميشوند. بسياري از نويسندگان ادعا ميكنند كه اگر عنوان خود را با اين كلمه آغاز كنيد، ساير كلمات را نيز درست انتخاب خواهيد كرد. شايد حق با آن ها باشد. عنوانهاي: «چگونه وعده اطلاعاتي جامع و دقيق، رهنمودي درست و مناسب و راه حلي براي مسائل تان را به شما عرضه ميكنند؟»، « چگونه ميتوان يك مهماني ساده را به يك ضيافت مبدل ساخت؟»، «چگونه ميتوان سريعتر و بهتر نوشت؟»، «چگونه ميتوان در سي روز سيگار كشيدن را ترك كرد ؟… وگرنه پولتان را پس بگيريد» هر زماني كه عنوان مناسبي را به خاطر نميآورم، متوسل به چگونه ميشوم و آنچه را كه اين كلمه به دنبال ميآورد، معمولا يك عنوان جالب و متناسب است كه به كار ميگيريم، تا عنوان بهتري را جانشين آن سازيم. 5. سؤال سؤالي كه در عنوان يك تبليغ مطرح ميشودبايد از نظر يك خواننده پرسشي قاطع و جدي بوده، كنجاوي او را تا حد جستجوي اين پرسش در متن آگهي برانگيزد. به اين نمونهها توجه فرماييد: «وقتي كه كارمندي بيمار ميشود، چه مدت لازم است تا كمپاني شما كمبود وي را جبران كند؟» (بيمه عمر شركت پيلوت) «آيا پمپهاي شما، هنگام عمل بيش از آنچه لازم است توليد هزينه ميكنند؟» (پمپ هاي گورمن راپ) «آيا حتي زماني كه در خانه تنها هستيد درِ دستشويي را ميبنديد؟» (از يكي از نامههاي پستي فروش مجله روانشناسي امروز) «آيا شما هم با يكي از اين مشكلات تزيين منزل روبه رو شدهايد؟» (فرش بيگلو) همانطور كه ميبينيد، سؤالي كه در عنوان مطرح ميشود، بايد همواره كنجكاوي، علايق شخصي و احساس نياز خواننده و نه تبليغكننده را، برانگيزد. نمونهاي از اين دست را بخوانيد: «آيا ميدانيد كه كمپاني ايكس واي زد، اين روزها مشغول چه كاري است؟» پاسخ خواننده اين است: «به من چه ارتباطي دارد!» و صفحه را ورق مي زند. 6. عنوانهاي دستوري عنوانهاي دستوري كه به مخاطبان خود راه انجام كاري را نشان ميدهند، موجب افزايش فروش ميشوند. در اين جا به چند عنوان دستوري توجه كنيد: « داخل باك اتومبيلتان يك پلنگ بگذاريد!» (بنزين اسو) «دنبال هدفهاي بالا برويد. به افقهاي جديد دست يابيد.» (آگهي استخدام نيروي هوايي) توجه كنيد كه نخستين كلمه در يك عنوان امري، بايد به صورت فعل امري و تهييجكننده باشد كه خواننده را بلافاصله به تحرك وادارد. 7.عنوان هاي تهييج كننده يكي از راههاي ساده و مؤثر نگارش متن تبليغ، فهرست كردن ويژگيهاي محصول است. اگر شما تبليع خود را به اين صورت بنويسيد، ميتوانيد از يك عنوان توجيهكننده كه به معرفي فهرست شما مي پردازد، استفاده كنيد. نمونه هايي از اين دست عبارتند از: «هفت دليل كه توجيه ميكنند چرا بايد شما به سازمان هوانوردي و فضانوردي ملحق شويد» و يا «از 120 تا 4000 دليل مختلف كه توجيه ميكنند چرا بايد شما كت پوست خود را در عرض چهار روز آينده خريداري كنيد؟». اين گونه عنوانها نيازي به عبارت «به چه دليل» ندارند. ساير عبارتهاي معرفي كننده از قبيل «6راه» و يا «7 قدم»و يا «اين راه انجام … » انتقال اين پيام را به عهده مي گيرند. 8.عنوان گواه در يك آگهي گواهيدهنده، مشتريان شما به جاي شما، كار فروش را به عهده ميگيرند. براي مثال: «برنده اسبق جايزه بزرگ يك كمپاني، چگونگي اين خوش اقبالي را براي شما شرح ميدهد.» اين روش مؤثر است، زيرا دلايلي را ارائه ميكند كه مبين رضايت مشتريان از كمپاني است. در آگهيهايي از اين قبيل، كه در روزنامهها و مجلات چاپ ميشوند، متن تبليغ از زبان خود مشتري نوشته شده، معمولا عكس او، متن را همراهي ميكند. علامت نقل قول و يا گيومه اي كه در دو طرف عنوان و يا متن آگهي باز مي شود، حاكي از گواهي مرغوبيت كالا از زبان شخص ثالث است. در زمان نوشتن چنين تبليغي، تا آنجا كه ممكن است از كلمههاي خود مشتري استفاده كنيد و گفتار او را تصحيح نكنيد، چرا كه يك لحن طبيعي و ساده به اعتبارگواهي ميافزايد. منبع دانش تبلیغات [align=center]کسی به خدا گفت: اگر سرنوشت مرا تو نوشتی،پس چرا آرزو کنم؟ خدا گفت: شاید نوشته باشم هر چه آرزو کند. |
|||
01-08-2014, 02:23 AM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: هشت عنوان مؤثر در تبليغات
جالب و مفید بود.ممنون
در دنیای من همه چیز عالی ست |
|||
|
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
راه اندازی پخش مواد غذایی در تهران | tpshd | 9 | 1,028 |
05-21-2018 05:41 PM آخرین ارسال: tpshd |
|
تکنیکهای برتر در فروش تلفنی | r2013.samadi | 1 | 605 |
01-24-2018 03:17 PM آخرین ارسال: r2013.samadi |
|
واحد فروش در نمایندگی خودرو | roksana6 | 0 | 519 |
07-16-2017 11:22 AM آخرین ارسال: roksana6 |
|
راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده | e.g_band | 1 | 1,538 |
03-02-2017 11:14 PM آخرین ارسال: sinap |
|
راهنمایی در موردبازار کیف های چرمی دست دوز | HAMID.IE | 9 | 2,006 |
09-04-2016 04:42 PM آخرین ارسال: طراحی سایت حرفه ای |
|
مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید | moahamd roham1364 | 0 | 1,135 |
02-28-2016 06:16 PM آخرین ارسال: moahamd roham1364 |
|
توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای | ناصر صادقی | 3 | 2,338 |
01-25-2016 02:28 PM آخرین ارسال: business_nuts |
|
درخواست کمک در امر بازاریابی | Lady | 3 | 2,063 |
11-23-2015 03:07 PM آخرین ارسال: depelink |
|
راهنمایی برای پخش موبایل در شهرستان | hamidrezahopeful | 5 | 1,783 |
10-26-2015 02:02 AM آخرین ارسال: vsma69 |
|
پول در پیام است/ یادداشتی از تی هارو اکر | samiar afshari | 1 | 507 |
07-20-2015 03:35 AM آخرین ارسال: ham_missyou |
|
اصول اولیه اما حیاتی در بازاریابی با موبایل | f.amini | 0 | 1,056 |
06-30-2015 12:42 PM آخرین ارسال: f.amini |
|
مزایای اسپانسر شدن شرکت ها در موسسات خیریه | esmaeili_co | 0 | 1,506 |
03-03-2015 02:57 PM آخرین ارسال: esmaeili_co |
|
7 راه تحقیقات بازاریابی در موسسات غیر انتفاعی | esmaeili_co | 0 | 942 |
03-01-2015 03:00 PM آخرین ارسال: esmaeili_co |
|
هشت گام اساسی برای بازاریابی سازمان غیر انتفاعی | esmaeili_co | 0 | 839 |
02-28-2015 10:44 AM آخرین ارسال: esmaeili_co |
|
درخواست کمک و همفکری بازاریابی در شهر دیگر! | saeed74 | 6 | 1,785 |
11-02-2014 08:39 PM آخرین ارسال: saeed74 |
|
بازار یابی در سراسر کشور | hamid.h | 9 | 2,758 |
08-28-2014 11:05 AM آخرین ارسال: بازرگانی عظیمی |
|
چه نکاتی در شروع کسب و کار وجود دارد؟ | مهدی گل محمدی | 16 | 4,979 |
03-05-2014 01:43 AM آخرین ارسال: tarfand |
|
راز پشت تبليغات ميليون دلاري | keshavarz | 0 | 681 |
01-08-2014 02:01 AM آخرین ارسال: keshavarz |
|
پست های منتخب پیج بازاریابی و مدیریت در سال 2013 | Ali 59 | 0 | 1,271 |
01-01-2014 01:56 PM آخرین ارسال: Ali 59 |
|
سلام لطفا منو در زمینه بازاریابی راهنمایی کنید | hasan-f | 16 | 3,447 |
07-15-2013 07:46 PM آخرین ارسال: saramashreghi |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان