ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
با 4 جمله رقبایتان را قورت دهید! زمان کنونی: 06-18-2024, 04:28 PM |
|||||||
|
با 4 جمله رقبایتان را قورت دهید!
|
02-11-2012, 03:57 AM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 02-11-2012 04:02 AM، توسط اقاي ايـــده.)
ارسال: #1
|
|||
|
|||
با 4 جمله رقبایتان را قورت دهید!
چهار قدم ساده برای متمایز شدن از رقبا
با 4 جمله رقبایتان را قورت دهید! ما راهی نداریم جز این که خود را از رقیبان متمایز کنیم، اگر در انجام این کار تعلل کنیم شاید لازم باشد برای همیشه با کارمان خداحافظی کنیم! 1– خود را جای مشتری بگذارید فهرستی از رایج ترین نیازها، خواسته ها، اهداف و فعالیت های مشتریان تهیه کنید. اگر آنها آرزوی اضافه شدن امکانی به محصول شما را داشتند، آن آرزو چه می توانست باشد؟ تحویل سریع تر کالا؟ مشاوره رایگان؟ راهنمای کامل تر استفاده از محصول، اگر دید واضحی از خواسته های مشتریان ندارید، با استفاده از نظرسنجی اطلاعات واقع بینانه ای به دست آورید. اخیرا مصاحبه ای از آقای دکتر روستا خواندم. ایشان معیار جالبی ارائه کردند و گفتند هرگاه در صحبت های مشتریان به واژه هایی مانند ای کاش، حیف و... برمی خورید به سخنان آنها توجه کنید، زیرا احتمالا فرصتی وجود دارد که به خوبی مرود توجه قرار نگرفته است. ![]() اخیرا با یک قالیشویی تماس گرفتم تا از خدمات شست و شوی فرش آنها استفاده کنم. خانمی کاملا عصبانی و بی حوصله گوشی تلفن را برداشت. وقتی آدرس را اعلام کردم او گفت فردا منتظر باشید تا برای بردن فرش به خانه شما مراجعه کنند. به خودم جرات دادم و گفتم: ببخشید من باید سر کار بروم و می خواهم بدانم همکارانتان چه ساعتی مراجعه می کنند تا در خانه باشم. خانم مسوول با لحنی عصبانی جواب داد: در خانه بمانید با بیایند! من که نمی توانم به شما ساعت اعلام کنم، هر وقت نوبت تان شد خودشان می آیند! احتمالا بقیه داستان را حدس می زنید، زیرا شاید برای شما هم چنین موردی پیش آمده باشد. ساعت 9 شب شد و کسی مراجعه نکرد. نفسم را حبس کردم. به خود جرات دادم و بار دیگر تماس گرفتم. با ترس و لرز به خانم مسوول گفتم: ببخشید ساعت 9 شب است، حدود 12 ساعت است که منتظرم، ولی برای بردن فرش هنوز مراجعه نکرده اند. آن خانم با لحنی خشن تر از قبل گفت: آقای محترم! آیا فکر می کنید ما بیکار هستیم و کار ما فقط شستن فرش شماست؟ اگر نیامده اند حتما فرصت نشده است. من پرسیدم: پس تکلیف چیست؟ او گفت: فرصدا از صبح در خانه باشید تا مراجعه کنند. من از خیر شسته شدن فرش گذشتم و گفتم لطفا درخواست مرا حذف کنید. من حاضر بودم قیمت بالاتری پرداخت کنم، ولی وقتم یک روز تلق نشود. اگر بخواهم خدمات قالیشویی راه اندازی کنم و کارم را از دیگران متمایز کنم، دقت ساعت مراجعه را به کمتر از نیم ساعت می رسانم، یعنی به مشتری دقیقا زمانی را اعلام می کنم تا منتظر مراجعه باشد. نکته مهم آن است که خودمان را دقیقا جای مشتری بگذاریم. اگر مشتری خوبی نیستیم، مطمئنا فروشنده خوبی نخواهیم بود. 2- فهرست کامل و جامعی از محصولات و خدمات خود تهیه کنید. جلسه ای با همکاران خود تشکیل دهید. خدمات را بیابید که در حال حاضر برای مشتری انجام می دهید، اما در تبلیغات به آنها اشاره ای نمی کنید. سپس این خدمات را در تبلیغات بعدی بسیار برجسته تر کنید. آیا مشتریان با دانستن این مطالب به خرید از شما ترغیب خواهند شد؟ ![]() قبلا در شرکتی کار می کردم که محصولات نرم افزاری تولید می کرد. وقتی مشتری تمس می گرفت و سفارش می داد، اطلاعات و آدرس مشتری ثبت می شد و در خریدهای بعدی کار بسیار سریع تر و آسان تر بود و نیازی به گفتن اطلاعات از مشتری نبود، اما در هیچ کدام از تبلیغات این موضوع گفته نمی شد. 3– فهرستی از محصولات، لوازم جانبی و هدایایی را تهیه کنید که در حال حاضر ارائه نمی دهید. اما افزودن آنها باعث رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد. دلیل اصلی خرید بسیرای از مشتریان تنها قیمت مناسب یا کیفیت مرغوب محصول نیست. آنها شاید به راحتی فرایند خرید، آموزش مناسب، ضمانتی معقول و رفتاری دوستانه اهمیت بیشتری بدهند. موارد مورد علاقه مشتریان را بیابید و آنها را برجسته سازید. هیچ گاه در فروش، تاکید را صرفا بر کیفیت و قیمت مناسب قرار ندهید. این گفته ها اعتبار خود را از دست داده اند. یک فست فود شاید فقط با اضافه کردن چند نوع سس جدید و خوش طعم، میزان فروش را افزایش دهد. ![]() 4– به مشتریان و علاقه مندان توضیح دهید که چگونه نیازهای آنها را بهتر از رقیبان برطرف خواهید کرد. اگر تفاوت خود با رقیبان را به طور موفقیت آمیزی برجسته کنید، به موفقیت بزرگی دست می یابید. برای این کار باید راهکارهای واضح و مشخصی داشته باشید و قادر به توضیح آنها به زبانی ساده برای مشتریان باشید. مثلا در تبلیغات تولیزیون های جدید سه بعدی ال جی، مزایای محصول دقیقا نشان داده می شود. تبلیغ، فردی را نشان می دهد که عینک مخصوص تماشای تلویزیون سه بعدی را بر چشم می گذارد و به راحتی به تماشای تلویزیزن می پردازد. در کنار آن، فرد دیگری نشان داده می شود که عینکی با مدل دیگر بر چشم می گذارد و آن عینک آن قدر سنگین است که باعث می شود زمین کنده شود و فرد موردنظر به طبقه پایین سقوط کند! اگر کارتان یا محصولتان مزایایی دارد که برای مشتری مهم است، به جای پنهان کردن آن مزایا، با جسارت تمام این موارد را به مشتری اعلام کنید. راهی دیگر برای متفاوت دیده شدن اگر محصولا شما با محصولات مشابه تفاوت چندانی ندارد و حتی اگر خدمات شما کاملا مشابه خدمات همکارانتان است، راهی ساده برای متمایزشدن، توضیح روش کارتان است، حتی اگر رقیبان نیز در کار خود از همین روش استفاده می کنند. ![]() شما می توانید روش تهیه مواد اولیه، آزمون هایی که بر محصول نهایی انجام می شود، روش بسته بندی و مزایای آن و همچنین روش ارسال و توزیع را شرح دهید. این کار شما را برجسته تر خواهد ساخت، زیرا رقیبان این توضیحات را به مشتری ارائه نمی دهند. توضیح مراحل کار به خودی خود، باعث می شود که در ذهن مشتریان در جایگاه بالاتری نسبت به رقیبان قرار گیرید، زیرا این تصور به وجود خواهد آمد که رقیبان این مراحل را انجام نمی دهند و به اندازه شما در کارشان دقیق نیستند، زیرا اگر این طور بود، آن را بیان می کردند! یک شرکت معروف تولیدکننده سس گوجه فرنگی در آمریکا، در تبلیغات خود تاکید می کند که قبل از تهیه سس، پوست تمامی گوجه فرنگی ها به دقت جدا می شوند. این شرکت بیشترین فروش را در بین رقیبان داشت و نکته جالب توجه آن است که تمامی رقیبان نیز این کار را انجام می دادند، اما هیچ کدام به این موضوع اشاره ای نکرده بودند. به هر حال ما راهی نداریم جز این که خود را از رقیبان متمایز کنیم، اگر در انجام این کار تعلل کنیم شاید لازم باشد برای همیشه با کارمان خداحافظی کنیم! منبع: مجله موفقیت كانال ايده يار: @ideayar
|
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
![]() |
آشنایی با انواع نرمافزارهای CRM | r2013.samadi | 7 | 640 |
08-26-2017 07:21 PM آخرین ارسال: r2013.samadi |
راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده | e.g_band | 1 | 1,540 |
03-02-2017 11:14 PM آخرین ارسال: sinap |
|
آشنایی با بازاریابی عصبی | pouria1980 | 0 | 937 |
12-13-2016 01:42 PM آخرین ارسال: pouria1980 |
|
۵ اشتباه بزرگ فروشنده که مشتری را فراری میدهد | business_nuts | 0 | 662 |
03-23-2016 02:19 AM آخرین ارسال: business_nuts |
|
آموزش ایمیل مارکتینگ با استراتژی اسپم مارکتینگ | keshavarz | 0 | 677 |
12-07-2015 08:04 PM آخرین ارسال: keshavarz |
|
اصول اولیه اما حیاتی در بازاریابی با موبایل | f.amini | 0 | 1,056 |
06-30-2015 12:42 PM آخرین ارسال: f.amini |
|
چگونه رویدادهای خیریه را بازاریابی کنیم؟ | esmaeili_co | 0 | 988 |
02-28-2015 02:40 PM آخرین ارسال: esmaeili_co |
|
![]() |
CRM مدیریت ارتباط با مشتری | samiar afshari | 1 | 584 |
02-28-2015 03:45 AM آخرین ارسال: samiar afshari |
دانلود رایگان کتاب 7 رازی که هر مدیر وب سایت باید آن را بداند | keshavarz | 5 | 1,455 |
03-02-2014 12:12 PM آخرین ارسال: arsho |
|
همراه با فروشنده بارونی | saeed.abdollahi | 1 | 733 |
08-08-2013 03:30 PM آخرین ارسال: aliramzantabar |
|
بازاریابی و تبلیغات با استفاده از پیاده رو... | mallarme | 4 | 1,146 |
05-13-2013 07:00 PM آخرین ارسال: saeed.abdollahi |
|
چگونه آدرس مغازه ها را برای بازاریابی پیدا کنیم؟ | iran | 12 | 3,821 |
03-26-2013 08:48 AM آخرین ارسال: make money |
|
چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟! | اقاي ايـــده | 3 | 2,152 |
01-18-2013 09:59 AM آخرین ارسال: soltan_sal |
|
برای اولین با در ایران | naimeh | 0 | 1,024 |
11-13-2012 06:33 PM آخرین ارسال: naimeh |
|
در 100ثانیه بیاموزید :حرکات ممنوعه در هنگام مذاکره با مشتری | mbaland | 1 | 1,395 |
07-24-2012 07:30 PM آخرین ارسال: goldmen |
|
![]() |
افزایش فروش با بازاریابی ایمیلی | اقاي ايـــده | 1 | 1,010 |
02-13-2012 12:54 PM آخرین ارسال: MARYAR |
بگذارید دیگران محصولات شما را بفروشند! | اقاي ايـــده | 0 | 677 |
02-11-2012 03:28 AM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
|
دوست دارید چه چیزی را آموزش ببینید؟؟؟؟؟ | مهدی گل محمدی | 20 | 3,274 |
11-21-2011 02:00 PM آخرین ارسال: madar |
|
شرو ع کار انجمن بازاریابی در رابطه با کمک به بازاریابی مشاغل | مهدی گل محمدی | 14 | 3,007 |
11-18-2011 02:03 PM آخرین ارسال: تاجر جوان |
|
بازاریابی در عصر دیجیتال : گفتگو با فیلیپ کاتلر دانشمند برجسته جهانی | دلشاد حسین پور | 0 | 853 |
09-10-2011 01:56 AM آخرین ارسال: دلشاد حسین پور |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان