سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: سیزدهمین صندلی داغ(بازاریابی-،پخش مواد غذایی و ...) باحضور mohajer.my
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
(10-30-2012 06:55 PM)sinior نوشته شده توسط: [ -> ]یعنی برای هر بار فروش ، بازاریاب باید بره اول دم مغازه ، پیش فاکتور بشه بعد به مغازه جنس میدین؟

مشتری هاتون ثابت نیستن ؟ یعنی طرف حساب بازریابه ؟ هر چی سفارش بگیره ، فروشنده تحویل میده؟



بله واسه هر بار فروش بازاریاب درب مغازه میره از مغازه دار لیست سفارش میگیره تحویل موزع میده موزع از انبار اجناس رو میگیره و تحویل مغازه دار میده
مشتری های ما سوپرمارکتها ،فروشگاه ها و عمده فروشان هستند.بازاریاب طرف حساب ما نیست همکار ماست و هرچه بیشتر سفارش بگیره سود بیشتری میبره و ما هم فروشمون بالاتر میره
(10-30-2012 07:01 PM)sinior نوشته شده توسط: [ -> ]اگه امکانش هست این مشاغل رو تعریف کنید
مدیر فروش

واسه درک درست مدیریت فروش باید ببینیم فروش یعنی چی؟؟
فروش یعنی كمك كردن به مشتری به منظور خرید چیزی كه آن را برای رفع نیازهای خود می خواهد. فروش عبارتست از فرآیندی كه دارای سه مرحله زیر است:
1. درك نیازهای مشتری
2. ارائه راه حلی برای رفع این نیازها
3. كسب رضایت مشتری
كالاها و خدمات توسط شركت ها تولید شده و روانه بازار می گردند و با انجام عملیات فروش توسط فروشندگان بدست خریداران رسانده می شوند. فروشندگان نقش پل ارتباطی بین تولید كننده و مصرف كننده را بازی می كنند، لذا فعالیتهای فروشندگان می‌بایست توسط مدیران فروش به نحوی مقتضی، برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و كنترل شود.
اساساً وظایف مدیر فروش نیز همانند هر مدیر دیگری شامل برنامه ریزی، سازماندهی، گزینش نیروی انسانی و انگیزش، هدایت و كنترل نیروهای تحت سرپرستی خود می باشد.
مدیر فروش باید اهداف فروش را مشخص كند و این اهداف را با اهداف بازاریابی و اهداف كل شركت هماهنگ سازد. بعبارت دیگر، اهداف بازاریابی شركت به اهداف فروش تبدیل می شوند. اهداف فروش نیز حجم فروش را با توجه به هر خط تولید تعیین می كند. اهداف فروش را می توان برحسب مبالغ فروش یا واحدهای فروش رفته تعیین كرد. این اهداف را می توان برحسب مناطق فروش، انواع مصرف كنندگان و دوره های زمانی نیز تقسیم بندی كرد. بعلاوه اهداف را می بایست همواره ارزیابی، نظارت و كنترل كرد و در صورت لزوم آنها را تعدیل نمود، تا از طریق فروش، سودكافی حاصل گردد
مدیر فروش همچنین بخشی از اوقات خود را جهت رسیدگی به موارد زیر اختصاص می دهد.
1) گزینش و استخدام افراد مورد نیاز برای تكمیل نیروی فروش
2) فراهم نمودن امكانات جهت آموزش كافی برای نیروی فروش خود
3) اطمینان از اینكه سیاستها و برنامه های حقوق و دستمزد موجب انگیزش جهت فروش بیشتر در پرسنل فروش می شود.
4) ارزیابی هر چند وقت یكبار از عملكرد نیروی فروش


سرپرست فروش

سرپرست فروش هم به نظر من همان مدیر فروش هستش شاید از لحاظ لغوی باهم فرق داشته باشن.با عرض پوزش .ولی اگه رشته بازاریابی بودم حتماً بهتر توضیح میدادم


ویزیتور

ویزیتوری حرفه ای است که در دایرۀ مشاغل وابسته به بازاریابی (Marketing) جای می گیره و بیشتر به منظور معرفی یک محصول/ خدمت و یا موارد وابسته به آنها، توسط یک فرد انسانی با هدف جلب سفارش و یا معرفی صرف، صورت می پذیرد.

بازاریاب
بهتره بگیم بازاریابی
بازاریابی آمیزه ای از محصولات نوآورانه، ارزیابی آرا، حضور بروشوری، حضور اینترنتی، داشتن مجلات مخصوص مشتریان، داشتن برنامه‌های خبری و قیمت های منطقی است.
برای معرفی مناسب یک شرکت لازم است اهداف، محصولات، نگرش‌ها و کنش‌های همه بخش‌های شرکت در هماهنگی با یکدیگر باشند. تازه وقتی همه این‌ها فراهم بود، مدام باید در صحنه حضور داشت. در ضمن یادتان باشد انتشار کافی نیست. شرایط مدام در حال تغییر است و نمی‌توان صرفا به اشتهار شرکت تکیه کرد



ببخشید اگه خوب جواب ندادم
آقا ممنون که کامل به همه سوالا جواب دادی

جسارتا میشه بگید که سود شرکت حدودا چه درصدی از فروش جنس هست؟
جسارتا میشه بگید که سود شرکت حدودا چه درصدی از فروش جنس هست؟
[/quote]
قربان شما
نمیشه دقیق گفت چند درصد از فروش به عنوان سود چون از شرکت های مخلتف جنس تهیه می کنیم و سود حاشیه ی هر شرکت با شرکت دیگه مختلف هستش پس دقیق نمیشه آمار داد10_004
سلام آقا يزدان
اين قيمتي كه روي كالاها زده شده چند درصد سود براي توليدكننده، پخش كننده و مغازه دار داره؟
(11-01-2012 07:37 PM)parsajoon نوشته شده توسط: [ -> ]سلام آقا يزدان
اين قيمتي كه روي كالاها زده شده چند درصد سود براي توليدكننده، پخش كننده و مغازه دار داره؟

درود بر پارسای بزرگ

واسه مغازه دار 10 الی 15 درصد
واسه پخش کننده 5 الی 10 درصد
واسه تولید کننده 15 الی 25 درصد
اما باید خاطر نشان کنم که واسه تمامی اجناسی که میشه پخش کرد این ارقام میسر نیست و تغییر میکنه
مثلا در مورد حبوبات حاشیه سود، خیلی کمتره و حاشیه سود در مواردی مثل پفک10_004 خیلی بیشتره
چه عواملی سبب میشه که مغازه دار از شما خرید کنه ؟
(11-02-2012 10:18 AM)sinior نوشته شده توسط: [ -> ]چه عواملی سبب میشه که مغازه دار از شما خرید کنه ؟

بالاخره مغازه دار و هرکسی بعنوان مشتری بیشتر دنبال سود بیشتر هستند
پس یکی از مهمترین عوامل قیمت مناسب واسه مغازه داره یعنی من که عمده فروش هستم به سود کمتری قانع و تخفیف بیشتری به مغازه دار بدم
دومین چیز کیفیت محصول نسبت به موارد مشابه هستش
سومین مسئله تامین و تحویل به موقع جنس در زمان مقرر
چهارمین مسئله که الان زیاد به کار نمیاد به صورت فاکتور به فاکتور تسویه کردن هستش که الان با این وضعیت کلاً به صورت نقدی هستش
به نظرتون ویزیتوری کدام یک از این محصولات راحت تر هست؟
1- بیمه
2 - موادغذایی
3 - خشکبار
4 - لوازم آرایش بهداشتی
(11-02-2012 07:48 PM)amiryazdani138 نوشته شده توسط: [ -> ]به نظرتون ویزیتوری کدام یک از این محصولات راحت تر هست؟
1- بیمه
2 - موادغذایی
3 - خشکبار
4 - لوازم آرایش بهداشتی

به نظر من مواد غذایی با برند معتبر از مواردی که فرمودید راحت تر هستش از از مواد غذایی خشکبار که اون هم میشه بخشی از مواد غذایی.من در بحث بیمه کار نکردم ولی یک کتاب در مورد بازاریابی بیمه بخصوص بیمه عمر خوندم که مشخص می کرد که بازاریابی بیمه خیلی مشکله .لوازم آرایشی خیلی تنوع داره و باید با شرکتی کار کنی که خیلی مشهور باشه و خانم ها از اجناسش راضی باشن البته اگه از لوازم آرایشی تحریم شیم دیگه زیاد سخت نیست 10_004
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع