سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: آخرین اخبار و مطالب مربوط به ارز.دلار
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
سلام دوست عزیز خسته نباشید منظور از کارت نفهمیدم
میتونی master card or visa card بگیری . شرکت هایی هستند در ایران این کارو انجام میدن
و صدور این کارت ها بین 2هفته تا 6 هفته به طول می انجامد و هزینش هم بین 200 تا 500 هزار تومن
بعضی از بانک ها هم میدن
یا
بعضی از بانک ها حساب ارزی باز میکنند اگر بتونی حساب باز کنی میتونی پولتو ترانسفر کنی و از دورترین مکان های دنیا به حسابت پول بریزن
نکته : برای باز کردن حساب paypal master card and visa card باید پاسپورت داشته باشی
بانکها ارزهای دولتی را در بازار فروخته اند!

بیست و دومین همایش سالیانه سیاستهای پولی و ارزی با محوریت «نظارت بانکی و سیاستهای احتیاطی» روز گذشته آغاز به کار کرد.
این همایش دو روزه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانکها و کارشناسان و متخصصان پولی و ارزی کشور برگزار شد، امروز هم ادامه دارد.

خط و نشان برای بانکهای متخلف
وزیر امور اقتصادی و دارایی در میزگرد «تحلیل سیاستهای پولی سال 90 و چشم انداز اقتصادی در سال 91» که در حاشیه این همایش برگزار شد، گفت: مطابق مصوبه هیأت وزیران اگر بانکها ارزی را دریافت کنند و طبق مقررات عمل نکنند، باید پاسخگو باشند، در غیر این صورت به شکل موقت و علی الحساب بدهکار هستند تا به آنها رسیدگی شود.
سید شمس الدین حسینی اضافه کرد: از آن جا که بانک مرکزی در سال گذشته بیشتر از مصارف کشور، ارز فروخته این پرسش مطرح شد که این ارزها کجا رفته، به همین دلیل وارد جزییات شدیم و مشخص گردید که بخش قابل توجهی از منابع ارزی کشور در بازار فرعی عرضه شده است.
وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی هم اکنون به دنبال حساب و کتاب ارزی بانکهاست و با انحرافات بانکها در این زمینه برخورد خواهد کرد؛ زیرا بانکها باید پاسخگوی انحرافات ارزی خود باشند.
همچنین رئیس کل بانک مرکزی در این میزگرد اظهار داشت: گزارشهای مختلفی از انحرافات قابل توجه بانکها در مصرف ارز داریم، به طوری که برخی بانکها در مواردی به صورت مخفیانه ارزهای دولتی را به بازار تزریق کردند.
محمود بهمنی افزود: بر اساس مصوبه هیأت دولت باید 86 هزار و 625میلیارد ریال از حساب بانکها برداشت می شد، اما بانک مرکزی یک سوم آن را برداشت کرد.
هم اکنون 80 بازرس مشغول رسیدگی به عملکرد بانکها در ارتباط با دریافت ارز دولتی و محاسبه مابه التفاوت آن هستند و چنانچه برداشت فعلی بانک مرکزی از حساب بانکها بیشتر از رقم نهایی باشد، به بانکها برمی گردد و چنانچه کمتر باشد، دوباره برداشت خواهد شد.
وی ادامه داد: بانکها ارز دولتی دریافت کردند که ال سی باز کنند، ولی برخی ارز را به نرخ دولتی گرفتند و در مصارف معین شده هزینه نکردند، بنابراین مابه التفاوت را تا نرخ آزاد آن روز از بانکها می گیریم.
ما به دنبال کنترل بازار از طریق تزریق ارز دولتی برای رفع نیازهای اقتصاد بودیم، لذا اگر ارزی به صرافی ها داده شد و آنها استفاده نکردند و یا اینکه در برخی موارد به استفاده های خاصی رساندند، باید سند به سند بررسی و نتایج کار مشخص شود.
بهمنی گفت: ما بررسی هایی انجام دادیم و مشخص شد، ارزی که دولت برای انجام واردات کالا و کنترل بازار در اختیار شبکه بانکی قرار داده است، به صورت مخفیانه در مواردی به بازار تزریق شده، هیچ کس نمی پذیرد که چنین اتفاقی بیفتد و قطعاً بانک مرکزی این مسأله را بررسی می کند. اگر لازم باشد، نام بانک یا مؤسسات متخلف را اعلام می کنیم و نمی گذاریم ارز به جاهای انحرافی برود و نصیب یک عده خاص شود.

افزایش قیمت آب و برق مشخص نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه این همایش نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص میزان افزایش قیمت آب و برق در مرحله دوم هدفمندی گفت: میزان افزایش قیمتهای آب و برق در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها هنوز مشخص نیست.
سید شمس الدین حسینی در مورد بودجه سال جاری اظهار داشت: هم اکنون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در حال بررسی و نظرخواهی از دستگاه های اجرایی است و با توجه به قانون و دغدغه های رئیس جمهور، بودجه سالیانه در قالب ضابطه اجرایی آماده و اجرایی می شود و دولت تلاش کرده قانون بودجه در راستای برنامه پنجم توسعه باشد.

حمایت 24میلیارد دلاری از تولید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه دولت برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سال جاری اظهار داشت: دولت به دنبال این است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان از نوسانات ارز کمترین ضرر را ببینند و بر همین اساس بانک مرکزی 24 میلیارد دلار اختصاص داده است.
حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگاری تصریح کرد: مقررات احتیاطی در بخشهای مالی و پولی ضعیف است.

تبدیل ایران به قطب بزرگ اقتصاد خاورمیانه

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در آیین افتتاحیه بیست و دومین همایش سالیانه سیاستهای پولی و ارزی گفت: در ایران همواره ملاحظات خاصی در اقتصاد و وضع مقررات احتیاطی و تقویت نظارت مطرح است.
با ابلاغ سیاستهای اصل44 فعالیت بخش خصوصی در کشور آزاد و سه بانک بزرگ دولتی کشور که ملت، تجارت و صادرات باشد، خصوصی شده اند که البته پست بانک و رفاه کارگران نیز در این مسیر قرار دارند.
وی اضافه کرد: اقتصاد ایران و بخش پولی و مالی با وجود همه فشارها به سرعت در حال بزرگ شدن است و در فاصله سالهای 2006 تا 2011 تولید ناخالص داخلی کشور از 248میلیارد دلار به 482 میلیارد دلار رسیده و دو برابر رشد کرده است.
آخرین پیش بینی ها حکایت از رشد اقتصاد ایران به عنوان یکی از دو قطب بزرگ در خاورمیانه دارد.
حسینی، مانده سپرده بانکهای کشور را 361هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم بخش غیردولتی در اقتصاد کشور با ایجاد بانکهای خصوصی در کشور در حال گسترش است و تا سال گذشته حدود 95هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده که این موضوع نشان دهنده لزوم افزایش تقویت نظارت به صورت عام و به شکل خاص در بخش مالی و بانکی است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: فساد بزرگ بانکی در سال گذشته یک اتفاق ناگوار بود که یک هشدار برای تقویت نظارت در نظام بانکی محسوب می شود، اگرچه در سالهای اخیر نظارت در نظام بانکی و اصلاح رفتاری مورد تقویت و بهبود قرار گرفته است.
وی گفت: اغلب افراد بدهکار و دارای پرونده های بانکی از شفافیت مالیاتی نیز برخوردار نیستند و بررسی ها نشان می دهد، اغلب اظهارنامه های مالیاتی بدهکاران بانکی با درخواست آنان برای دریافت تسهیلات متفاوت است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از قانون بودجه سال جاری اظهار داشت: بندهایی در قانون بودجه امسال کشور وجود دارد که ابتکار عمل متناسب با وضع مشتری را از نظام بانکی سلب می کند و این مسأله می تواند زمینه را برای افزایش مطالبات معوق و ریسک عمومی فراهم کند.

نظام بانکی کل منابع خود را مصرف کرده است

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این همایش گفت: با احتساب سپرده های قانونی، رشد مصارف به گونه ای بوده است که می توان گفت، نظام بانکی کل منابع خود را مصرف کرده است.
ما نمی توانیم بپذیریم که سیستم بانکی به بخشهای اقتصادی کمک نکرده، اگر این طور بوده، چگونه این میزان تسهیلات پرداخت شده است؟ ما معتقدیم هیچ فعالیت اقتصادی در کشور نیست که نظام بانکی در آن دخیل نبوده باشد.
وی اضافه کرد: 9 میلیون 600هزار سکه توسط بانک مرکزی فروخته شده و علاوه بر تزریق بخشی از این سکه ها، نرخ جهانی طلا هم کاهش یافته است.
رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: منابع صندوق توسعه ملی بیش از 31 میلیارد دلار است که می تواند بخشی از آن به افزایش سرمایه بانکهای دولتی اختصاص یابد.
بهمنی گفت: مطالبات غیر جاری به کمتر از 25درصد رسیده است، البته بانک مرکزی از این درصد مطالبات غیر جاری راضی نیست و با برنامه ریزی می توانیم در سال 91 این میزان رشد را به زیر 10درصد کاهش دهیم، ضمن اینکه شرایط اقتصادی از دلایل افزایش مطالبات معوق بانکی بوده است.
وی اظهار داشت: اگر سالیانه 20درصد مطالبات معوق را تسویه کنیم، طی 5 سال کل مطالبات معوق که بیش از 500 هزار میلیارد ریال است، بشدت کاهش خواهد یافت.بهمنی همچنین بار دیگر نسبت به سختگیری بانکها در اعطای تسهیلات خرد انتقاد کرد .

حمایت از تولید ملی، حمایت از همه تولیدکنندگان نیست
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی هم در این همایش گفت: سیاستهای پولی کشور، صلاحدیدی است و روند کند تصمیم گیری های پولی و مالی در کشور محل انتقاد است.
فرهاد نیلی افزود: نسبت مصارف به منابع بانکی بویژه در چند بانک بزرگ تجاری بسیار بالا و بشدت نگران کننده است به طوری که هم اکنون تسهیلات اعتباری از دسترس برخی خانواده ها و بنگاه ها دور شده و فرآیند دریافت تسهیلات نیز بسیار طولانی است.
وی ادامه داد: آثار مرحله اول هدفمندی یارانه ها در هزینه بنگاه های اقتصادی ظاهر شده و به دلیل افزایش نیافتن درآمدها، فروش بنگاه ها هم اکنون در وضعیت چندان مساعدی قرار ندارد.
نیلی در ادامه تأکید کرد: نباید حمایت از تولید ملی به حمایت از همه تولیدکنندگان تفسیر شود.
دو پيش‌بيني از روند دلار

در حالي كه از ابتداي هفته جاري قيمت دلار حركت آرامي به سوي قيمت‌هاي بالاتر داشته است، رييس كل بانك مركزي از كاهش قيمت آن در روزهاي آينده خبر داد.

دلار آمريكا در چند روز گذشته با 50 تومان افزايش به 1760 تومان رسيده است. درعين حال، سكه ديروز در سطح 665 هزار تومان باقي ماند. محمود بهمني افزايش اخير قيمت‌ها در بازار را ناشي از مسائل سياسي عنوان و اظهار كرد: با فروكش كردن اين مسائل مسير قيمت كاهشي خواهد بود. جمشيد پژويان نيز با تاييد اين پيش‌بيني معتقد است: روند بازار پس از مذاكرات مسكو كاهشي خواهد شد.

تثبیت سکه، صعود آرام دلار
پیش‌بینی رییس کل از آینده بازار
گروه بازار پول- در حالی که دلار حرکت آرام و محسوسی به سوی قیمت‌های بالاتر دارد، رییس کل بانک مرکزی پیش‌بینی کرد: به‌زودی جهت قیمت ارز معکوس خواهد شد.

جمشیدپژویان رییس شورای رقابت نیز بر این پیش‌بینی صحه گذاشت و گفت:
پس از مذاکرت مسکو قیمت‌ها کاهشی می‌شود. در کنار این دو اظهارنظر ارائه تازه‌ترین آمارها از وضعیت سکه‌های پیش فروش شده توسط مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی، تداوم نوسان قیمت دلار و ثبات نرخ سکه دیگر خبرهای بازار داخلی ارز و سکه بود. تحویل سکه‌ها در بانک مرکزی به متقاضیان دریافت فیزیکی سکه ادامه دارد و البته برخی نیز ‌ترجیح داده اند که به جای دریافت سکه از گزینه‌های جایگزین استفاده کنند. در فاز اول پیش‌فروش‌ها سکه به نرخ 546 هزار تومان به علاوه 27 هزار و 300 تومان مالیات بر ارزش افزوده نهایتا قیمت دریافت سکه بعد از 4 ماه را به 573 هزار و 300 تومان می‌رساند که با افزایش یافتن دوباره قیمت سکه در بازار آزاد و متوقف شدن خرید نقدی، اغلب ‌ترجیح دادند اصل سکه را دریافت کنند. اما تعداد بیشتری از ثبت‌نام‌کنندگان فاز دوم که برخی نیز با نرخ پیش پرداخت اولیه 627 هزار تومان اقدام به پیش‌خرید سکه کرده بودند، در شرایط فعلی‌ترجیح داده‌اند که به جای دریافت سکه ازگواهی سپرده استفاده کنند. با توجه به تحویل سکه‌ها تا زمان پایان یافتن سکه‌های پیش‌فروش شده، ثبات نسبی قیمت سکه تداوم دارد. این شرایط، تقاضا برای خرید سکه را به طور محسوس کاهش داده است.

تبدیل 9/2 میلیون قطعه سکه به اوراق گواهی سپرده
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تحویل 3 میلیون و 250 هزار سکه گفت: 3 میلیون و 250 هزار سکه دیگر به سایر ابزارهای جایگزین تبدیل شده که 2 میلیون و 920 هزار در آن مربوط به اوراق گواهی سپرده است. پیمان قربانی با اشاره به تمدید عرضه اوراق گواهی سپرده تا 13 خرداد اظهار کرد: سود این اوراق از 13 خرداد تا اطلاع ثانوی 20 درصد می‌شود.
وی افزود: به افرادی که قصد استفاده از این اوراق را دارند تاکید می‌کنیم که دریافت این اوراق ارتباطی به زمان سررسید سکه پیش‌فروشی ندارد و می‌توانند از این اوراق استفاده کنند. مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در مورد میزان سکه‌های واگذار شده گفت: از ابتدای شروع واگذاری‌ها تاکنون بیش از 3 میلیون و 250 هزار سکه تحویل شده و بیش از 3 میلیون و 250 هزار سکه به سایر ابزارهای جایگزین تبدیل شده که و یک میلیون و 830 هزار مورد آن مربوط به سکه‌های پیش‌فروش شده در مرحله اول و دوم است. وی ادامه داد: از 3 میلیون و 250 هزار سکه تبدیل شده، 2 میلیون و 920 هزار عدد در قالب اوراق گواهی سپرده بوده که سهم آن از ابزارهای جایگزین 90 درصد بوده است.
قربانی گفت: در مجموع مرحله اول و دوم سه میلیون و 250 هزار قطعه سکه تحویل و یک میلیون و 830 هزار جایگزین شده که بر این اساس 3/84 درصد از تعهدات، انجام شده و 950 هزار سکه هم فاقد مراجعه بوده است.

وی تصریح کرد: از 950 هزار سکه‌‌ای که برای دریافت آن مراجعه نشده 570 هزار قطعه مربوط به مرحله اول و 375 هزار قطعه مربوط به مرحله دوم می‌شود. به گفته وی، شعب بانک ملی به مدت دو ماه سکه‌ها را نزد خود نگه می‌دارد و در صورت عدم مراجعه، به شعبه مرکزی عودت داده می‌شود؛ اما در هر زمان که مراجعه کنند امکان دریافت آن وجود دارد. مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی افزود: در مرحله دوم 315 هزار سکه تحویل شده و یک میلیون و 245 هزار سکه تبدیل به سایر ابزارها شده است؛ بنابراین استقبال از سایر ابزارها در مرحله دوم بسیار خوب بوده و به ازای هر یک سکه تحویلی چهار سکه به سایر ابزارها تبدیل شده است. وی تاکید کرد: در مرحله دوم حدود 81 درصد از تعهدات انجام شده است و مابقی هم برای دریافت آن مراجعه نشده که در روزهای اخیر این افراد در حال مراجعه به شعب برای دریافت سکه یا استفاده از ابزارهای جایگزین هستند. وی خاطرنشان کرد: بنابراین 70 درصد از سکه‌ها تعیین تکلیف شده و 8/2 میلیون سکه نیز در روزهای آتی ایفای تعهد خواهد شد؛ بانک مرکزی آمادگی کامل برای تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده را دارد.

بازار داخلی
دیروز نیز قیمت دلار در بازار روندی افزایشی داشت اما قیمت سکه تغییر چندانی را نسبت به قیمت عصر روز دوشنبه ثبت نکرد. دلار دیروز در بازار ابتدا تا 1760 تومان بالا رفت و سپس برای مدتی تا 1755 تومان افت کرد. قیمت دلار تا بعداز ظهر البته به 1760 تومان بازگشت. درعین حال با نرخ 1753 تومان نیز در برخی نقاط به فروش می‌رسید. اعلام این ارقام تنها در ساعاتی محدود از بازار دیروز نشان می‌دهد که ثبات و‌ تراز قیمتی همچنان از بازار فراری است و البته آنچنان که از حرف‌های رییس کل بانک مرکزی برمی‌آید هم چندان غیر طبیعی نمی‌نماید. رییس کل دیروز گفت: حتما سياست تثبيت نرخ ارز را داريم؛ اما مفهوم آن،‌ اين نيست كه نرخ ارز را بر روي يك رقم قفل كنيم. بازار از صحبت‌های دیروز بهمنی و حرف‌های روزهای اخیر وی تعبیری جز افزایش آتی قیمت دلار نداشت. به گفته یکی از فعالان بازار صحبت‌های محمود بهمنی نشان می‌دهد که روند قیمت‌ها در بازار افزایشی است. این تعبیر در حالی است که بعضا انتظار برای کاهش قیمت دلارهم در صحبت‌ها انعکاس می‌یابد. دیروز قیمت دلار نسبت به نرخ غروب دوشنبه 15 تومان افزایش داشت. یورو هم با 20 تومان افزایش تا 2240 تومان بالا رفت. پوند انگلیس نیز با 10 تومان افزایش تا 2790 گران شد. دیروز نرخ ین ژاپن، درهم امارات و ریال عربستان تغییری نیافت. اما دلار کانادا و دلار استرالیا با 10 تومان و 20 تومان افزایش به‌ترتیب 1760 تومان و 1780 تومان فروخته شدند. در بازار سکه اما تقریبا قیمت همه اقلام سکه ثابت ماند. سکه طرح جدید 665 هزارتومان، سکه طرح قدیم 670 هزار تومان ،نیم سکه 335 هزار تومان و ربع سکه 185 هزار تومان فروخته شدند. در بازار طلا قیمت هر مثقال طلای 17 عیار بدون اجرت ساخت 294 هزار و 300 تومان بود که 3000 تومان افزایش داشت.

طلا در جهان
قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری دیروز پس از افزایش به سمت 1580 دلار، تا بعداز ظهر به 1575 دلار رسید که تقریبا 5 دلار کاهش داشت. در جهان نگرانی‌های اقتصادی و سیاسی باعث شده تا همچنان گزینه طلا مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ باقی بماند. دیروز با نزدیک شدن قیمت طلا به 1570 دلار تقاضا برای خرید‌های عمده افزایش یافت. در عین حال برخی مسائل پا برجا از جمله نگرانی‌های سیاسی در اروپا بر افت ارزش یورو و کاهش قیمت طلا تاثیر داشته است.

دلار روي يك رقم قفل نمي‌شود
رييس كل بانك مركزي با پيش‌بيني آنكه نرخ ارز و طلا در روزهاي آينده كاهشي خواهد بود در خصوص ثبات بازار ارز گفت: ثبات در اين بازار به معناي قفل شدن ارز روي يك نرخ مشخص نيست. در چند روز گذشته زمزمه‌هايي در خصوص نحوه سياست‌گذاري پولي و تجديد نظر در آن مطرح شده است.

رييس كل بانك مركزي در واكنش به اين مواضع معتقد است: براي كاهش تورم و ثبات بخشي در بازار ارز بايد به تعادل‌بخشي در مجموعه حوزه‌ها توجه كرد. به گفته وی تكيه صرف بر سياست‌هاي پولي در اين شرايط نمي‌تواند به نتيجه مطلوب منجر شود. به اعتقاد رييس كل بانك مركزي مديريت نقدينگي، نظارت بر آن و هدايت آن به بخش‌هايي كه تاثير كمتري بر زندگي مردم دارد از جمله اقداماتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. بهمني سياست رسمي بانك مركزي را تلاش براي رسيدن به نظام ارزي يكسان و شناور مديريت شده عنوان و اظهار كرد: در اين مسير بايد سياست‌هاي تجاري، مالي و پولي كشور هم جهت شود. رييس كل بانك مركزي با اشاره به نوسانات قيمت‌ ارز و طلا طي چند روز اخير، پيش‌بيني كرد: نرخ‌هاي دلار و طلا در روزهاي آتي كاهش خواهد يافت. وي در مورد نرخ رسمي دلار تصريح كرد: بانك مركزي حتما سياست تثبيت نرخ ارز را دنبال خواهد كرد اما مفهوم آن،‌ اين نيست كه نرخ ارز بر روي يك رقم قفل شود.به گزارش ایسنا محمود بهمني، در مورد نرخ ارز در فاز دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها عنوان كرد: موضوع نرخ ارز ارتباطي به هدفمندسازي يارانه‌ها ندارد. به گفته بهمني ثبات نرخ ارز به معناي آن است كه این نرخ نوسان هاي شديدنداشته باشد.

وي در خصوص تغيير بسته پولي و كاهش نرخ سود اظهار كرد: درشرايط فعلي تصور نمي‌كنيم آن را تغيير دهيم به خصوص پس از آنكه نرخ سود تسهيلات صادراتي كاهش يافت. بهمني در مورد تاثير مسائل سياسي بازار ارز ايران عنوان كرد: مسائل سياسي و رواني روي قيمت ذاتي يك كالا اثر نمي‌گذارد. وي نوسان اخير را تماما از عوامل رواني و مسائل سياسي دانست گفت: اتفاقات بازار بيش از آنكه ريشه اقتصادي داشته باشد ريشه رواني دارد، بنابراين لازم است در اين شرايط سنجيده‌تر و با برنامه‌ريزي دقيق‌تري عمل كرد. او تاكيد كرد: كشور به لحاظ ذخاير مشكلي ندارد اما بايد با استفاده از ابزارهاي لازم اجازه نداد تقاضاي سفته‌بازانه هيجان را به بازار بازگرداند. ريیس کل بانک مرکزی شرایط اقتصادی کشور را با توجه به محدوديت‌هاي ايجاد شده متفاوت از قبل توصيف كرد و افزود: مديريت بازار در شرايط كنوني بايد متفاوت از گذشته باشد و نبايد ذخاير كشور به شيوه قبل هزينه شود.

پیش‌بینی پژويان از کاهش قیمت ارز بعد از مذاکرات مسکو
رييس شوراي رقابت می‌گوید که بايد انتظار کاهش قيمت ارز را پس از مذاکرات ايران با 1+5 در مسکو داشته باشيم. جمشيد پژويان در گفت‌وگو با خبرگزاري موج در مورد پالس‌هاي منفي بازار ارز پس از نشست بغداد، ضمن بيان اينکه اين گونه واکنش به اشتباه شکل گرفته است، گفت: متاسفانه نوسان قیمت در بازار ارز و طلاي ما بيشتر تحت تاثير عده‌اي سوداگر قرار دارد. وي افزود: عده‌اي خود را براي چاپيدن مردم آماده کردند و با شايعه‌سازي و سوداگري سعي دارند قيمت ارز را بالا ببرند تا ارز‌هاي خود را به فروش برسانند. رييس شوراي رقابت ضمن بيان اينکه، هيچ علامتي دال بر اينکه مذاکرات ايران با غرب در بغداد شکست خورده وجود ندارد، گفت: دور سوم مذاکرات ايران با 1+5 نشان‌دهنده گام‌هاي مثبت است. پژويان گفت: اگر اين مذاکرات با همين روندي که در آنها تعامل بيشتر وجود دارد تا مقابله ادامه پيدا کند، بايد انتظار داشته باشيم قيمت ارز در آينده به خصوص پس از مذاکرات در مسکو پايين بيايد.
بهمنی: منتظر کاهش قیمت دلار باشید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: افزایش قیمت دلار طی چند ماه گذشته معلول اتفاقات و عوامل متعددی بوده که با بر طرف شدن آنها باید منتظر کاهش قیمت دلار باشیم.
به گزارش بي باک به نقل از مشرق، محمود بهمنی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نکته ظریفی که در مورد قیمت تمامی ارزها از جمله دلار باید مورد نظر باشد این است که در واقع قیمت ارزی مانند دلار در میان زنجیره ای از علل و عوامل قرار دارد و همزمان از مجموعه علل تأثیر می گیرد و بر مجموعه نیز تأثیر می گذارد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: به این ترتیب تا زمانی که علل تأثیرگذار بر قیمت دلار به قوت خود باقی است نباید انتظار داشت روند حرکتی برابری دلار با ریال تغییر اساسی کند. مثلا انتظار داشته باشیم قیمت جهانی نفت بالا رود و قیمت کالاهای وارداتی اضافه شود ولی قیمت دلار به زیر قیمت 1150 تا 1226 تومان برسد. به همین اعتبار نیز نمی توان انتظار داشت مجموعه حوزه های تأثیر پذیر از قیمت ارز نیز تغییر شرایط دهند.

وی با اشاره به سخنان چندی قبل خود که طی آن رابطه ای میان قیمت دلار و قیمت سایر کالاها برقرار ساخته بود، گفت: توجه دوستان را به ظرافت‌هایی که در مباحث اقتصادی وجود دارد بیش از پیش جلب می کنم؛ من در واقع به این نکته اشاره کرده بودم که قیمت دلار نیز هم راستا با قیمت سایر کالاها افزایش پیدا کرده و نمی توان انتظار داشت در بازه زمانی که قیمت ها عمدتا در سطح داخلی و خارجی افزایش داشته قیمت دلار نیز از سوی بانک مرکزی همان نرخ پیشین تعیین شود.

وی گفت: به عبارت تخصصی تر، بانک مرکزی به این علت که سایر کالاها گرانتر شده، قیمت دلار را ناگزیر بالاتر از 1050 تومان سابق تعیین کرده نه اینکه خود بانک بنا به دلائلی علاقه‌مند باشد قیمت را بالا ببرد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: میزان تقاضا برای ارز بالا رفته، محدودیت هایی در پی تحریم ها برایمان در نقل و انتقال ارز وجود دارد، قیمت ها در سطح جهانی بالا رفته و در داخل نیز همچنان شاهد تورم دو رقمی هستیم.

به گفته وی، در چنین شرایطی بدیهی و منطقی است که قیمت تعیین شده برای دلار باید بالاتر از رقم پیشین تعیین شود چرا که در غیر این صورت یارانه ارزی به واردات از حجم بالاتری برخوردار خواهد شد.
بانک مرکزی فهرست 132 صرافی فاقد اعتبار و 51 صرافی غیر مجاز را اعلام کرد.

بانک مرکزی اخیراً در گزارشی فهرست صرافی‌های مجاز و غیرمجاز را تا تاریخ 21 خرداد سال جاری اعلام کرده است. بر این اساس 51 صرافی غیر مجاز و 132 صرافی فاقد اعتبار مشخص شده‌اند.

صرافی‌های خدمات ارزی و صرافی توسعه متعلق به مؤسسه اعتباری توسعه، پیامی شرکا(بازرگانی)، آشتیانی و شرکا(ونک)، مجید جواهریان و شرکا(جواهریان)، صادقی ازهر و شرکا، پیروی و نباتچیان، داود انصاری و شرکا، قربانعلی بیگ و شرکا(یکتا)، محمد اخوان و شرکا(تمدن)، فصاحتی و شرکا، علی جوادی و محمدرضا کاظمی و شرکا، فؤاد منشیدی و شرکا، نقوی و شرکا(صرافی پدرام)، مولانی و شرکا، آرمان‌ سنگسری و شرکا، رسولی و شرکا(عادل)، مهرپویا و شرکا(صرافی مهرپویا)، عبداللهی و شرکا(مهدی)، فرزین و شرکا، سردارلو و شرکا(سردارلو)، مهدی صابونچی و شرکا، مهدی حقیقت و شرکا، میانجی تبریزی و شرکا(توسعه و تجارت)، مسعودی و شرکا(مسعودی)، دل‌قندی و شرکا، اکرم و شرکا(صرافی جام‌جم)، آریانا و شرکا(کارون)، حسین‌میرزا حسین کاشانی و شرکا، انصاری و شرکا(انصاری)، باطنی و شرکا(باطنی)، نوری و شرکا(اعتماد)، زارع و شرکا، علیرضا و رحمانی و شرکا(صرافی رحمانی)، زنگینه و شرکا(آبادان)، قاسمی‌فرد و شرکا(صرافی قاسمی‌فرد)، نیرومند و شرکا(نیرومند)، رائی و شرکا، رحمتی‌تبار و شرکا(صرافی نیکان)، سپاهی و شرکا، جعفری و شرکا، هادی سقایی و شرکا، توسلی و شرکا، میانجی‌تبریزی و شرکا، ناصری‌منش و شرکا، محمدکریم قوامی‌راد، ایران‌عباسی و شرکا(نیما)، الفتی و شرکای قصر شیرین، محمدرضا فرجی و شرکا، محمدعلی تمجیدی و شرکا، به حالت تعلیق درآمده و یا مجوز آن باطل شده است.

*صرافی‌های فاقد اعتبار

همچنین اسامی صرافی‌ها فاقد اعتبار هم اعلام شده است.

این صرافی‌ها عبارت‌ است از: سیدعلی توکلی‌طیا زواره و شرکا، مشیرزاده و شرکا، حسن باقرزاده و شرکا، علی باقرزاده و شرکا، محمدرضا ضیغمی و شرکا، یدالله اثنی‌عشری و شرکا، علیرضا یوسفی‌فر و شرکا، مزدا مقیمی و شرکا، عباسی و شرکا، معصومی و شرکا، حسینی‌لقب و شرکا، سالم و شرکا(تخت جمشید)، گودرزی و شرکا(صرافی بین‌الملل)، ابراهیمی و شرکا(صرافی امین)، حسینی و شرکا (حسینی)، تیموریان و شرکا(تیموری)، امیدی و شرکا (امیدی)، سیدحسین افتخاری و شرکا(افتخاری)، ایمانی و شرکا(آدینه)، منصوری و شرکا (پارسا)، اسکندر رمضانی و شرکا(رمضانی)، درگاهی و شرکا(سالار)، ایرانی‌خواه و شرکا، سیدبهزادی و شرکا، جلیلی و شرکا(صرافی جلیلی)، قره‌قره‌چی و شرکا، رشیدیان و شرکا (صرافی رشیدان)، اتحاد بابازاده و شرکا(صرافی بابازاده)، مجتهدی و شرکا(مجتهدی)، بهروز رمضانی و شرکا.

در این فهرست اسامی صرافی رستمی و شرکا(رستمی)، شمشیریان و شرکا(شمشیریان)، پرنظر و شرکا، علی‌نواز و شرکا، محسن مرصاد و شرکا، حضرتی و شرکا، کامران ذوالفقاری و شریک، فرشاد انصاری پیرسرایی و شرکا(میثم)، اهلی و شرکا(صرافی جهان ارز شهرضا)، علی ملکی و شریک (البرز)، مهدی صیادیان و شرکا، شربتیان و شرکا(شربتیان)، محسن محمدزاده و شرکا، مجید دشتی و شرکا، اسلامی و شرکا(مانی)، ایزدی‌پور و شهدا(جاشک)، مهرجو و شرکا، مختار و والی و صالح و شرکا(صرافی گودرزی)، فوزی صمدنژاد و شرکا، رسولی‌نژاد و شرکا(رسولی‌نژاد)، پوینده و شرکا، برادران اشعری و شرکا، نیکبخت و شرکا(بین‌الملل) نیز به چشم می‌خورد.

این گزارش حاکی است: صرافی‌های سپهری و شرکا(سپهری)، معروفی و شرکا(معروفی)، محمودنیاو شرکا(صرافی جمیل)، دهکردی و شرکا(نافیان)، عبدیان و شرکا(صرافی آذربایجان)، جوادی و شرکا(صرافی آریانا)، بقایی و شرکا(صرافی ایلیا)، حشمتی و شرکا (حشتمی)، امیریان و شرکا (امیریان)، دژکام و شرکا، شایان‌فر و شرکا(صرافی جهان)، عاملی و شرکا (صرافی پیمان)، رائف و شرکا (فرید)، کریم‌اسود و شرکا (صرافی هیوا)، علوی تهرانی و شرکا (هما)، صاحبی و شرکا، امیررحیمی و شرکا(صرافی امیر)، شرفی و شرکا (شرفی)، معمار و شرکا (هما)، خواجه و شرکا (محسن)، ادیب‌زاده و شرکا (صرافی ادیب اسکان)، صالحیان و شرکا (اعتبار)، سلیمانی و شرکا (صرافی سلیمانی)، امیرزاده حجازی و شرکا (وحید) نیز فاقد اعتبار اعلام شده‌اند.

در این گزارش، صرافی‌های حسن سکان و شرکا، نوروزی و شرکا(مانی)، ضرغامی و شرکا(ضرغامی)، کلاهی و شرکا(کلاهی)، شهدوست‌فرد و شرکا(شایان)، قاسم‌چراغی و شرکا(صرافی رضا)، گللر و شرکا، تاج‌مهر و شرکا (صرافی تاج‌مهر و شرکا)، قویدل و شرکا (صرافی مبین)، اثنی‌عشری و شرکا(صرافی طاهری)، الیاسی و شرکا(الیاسی)، عباس حسینی‌زاده و شرکا(حسینی)، بیژنی و شرکا(کارون) نیز در زمره صرافی‌های فاقد اعتبار شمرده شده‌اند.

صرافی‌های صفارنژاد و شرکا (صفارنژاد)، محمد بهزادراد و شرکا (صرافی میلاد)، کلائی و شرکا (کلائی)، ابریشمی و شرکا(ابریشمی)، بقایی و شرکا (بقایی)، سیدرضا شهابی و شرکا (صرافی مرکزی)، عباسی و شرکا (صرافی عباسی بوشهر)، اردلان و شرکا (صرافی چاهی‌بخش)، سارا غروی و شرکا (صرافی غروی)، شاه‌آبادی و شرکا (صرافی مرکزی)، سیدمحمد تقوی و شرکا (صرافی تقوی)، مریم دشتی‌زاده و شرکا (صرافی زند) از دیگر صرافی‌های فاقد اعتبار از نظر بانک مرکزی معرفی شده‌اند.

در ادامه این فهرست نام صرافی‌های محمدخانی و شرکا (شرکت تضامنی صرافی محمدخانی و سایر شرکا)، سمیعی ظفرقندی و شرکا (ظفر)، صادق کرده و شرکا (صرافی پاسارگارد)، حجت رهبر مهرپور و شرکا، سعیدی و شرکا، ایمانی و شرکا (بین‌الملل قائم)، فنویدی و شرکا (فنویدی)، شریف آذر و شرکا (چومان)، محمدتقی شریف و شرکا، حسن مصرکانلو و شرکا (مصرکانلو)، مبارکی و شرکا، تقی‌نژاد و شرکا (صرافی شرکت تظامنی تقی‌نژاد و شرکا)، خلوصی و شرکا (صرافی خلوصی)، اسدپور و شرکا (دریا)، لاجوردی و شرکا، محسن سروش‌نیا و شرکا، رحمن نوری و شرکا، صالحی و شرکا، سیدمصطفی حسین و شرکا، حسین عمرانی و شرکا، سلمان کریمی و شرکا، قزلچه و شرکا، عبدالناصر احمدی و شرکا (صرافی زاگرس)، سیدناصر محمد سیدی و شرکا (گارانتی)، امین اسدبیگی و شرکا (امین)، مسعود دمنایی و شرکا، نعمتی و شرکا نیز از جمله صرافی‌های فاقد اعتبار دیده می‌شود.

منبع : فارس/ بانک مرکزی
بر اساس گزارش خبرنگار مهر از بازار ارز تهران، قیمت دلار امروز پنجشنبه در بازار تهران 2060 تومان شده، در همین حال یورو 2550 تومان، پوند 3 هزارو 50 تومان و درهم 545 تومان است.


شوک اقتصادی امروز/دلار در مرز 2100 تومان

"دي نيوز"_قیمت دلار امروز پنجشنبه در بازار تهران به 2060 تومان و نرخ سکه تمام طرح جدید نیز به 780 هزار تومان رسید.

به گزارش مهر، امروز پنجشنبه در بازار تهران قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 790 هزار تومان، طرح جدید 780 هزار تومان، نیم سکه 390 هزار تومان و ربع سکه 195 هزار تومان اعلام شده است.

در همین حال، هر گرم طلای 18 عیار امروز در بازار تهران بین رقم 75 هزار تا 77 هزارو 300 تومان در نوسان بود، ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به حدود یکهزار و 570 دلار رسیده است.

بر اساس گزارش از بازار ارز تهران، قیمت دلار امروز پنجشنبه در بازار تهران 2060 تومان شده، در همین حال یورو 2550 تومان، پوند 3050 تومان و درهم 545 تومان است.
من نمیدونم این آقای بهمنی چطوری همچنان از کاهش قیمت ارز در بازار میگن در حالی که ارز در بازار تهران تا این حد رشد داشته من که به نظرم انفجار اصلی روز شنبه در راهه!!! باید دید ایشون باز هم میتونن این قیمت ها رو باحرف کاهش بدن!!!؟؟
سلام دوستان.
می خواستم ببینم چطوری میشه یک مقدار دلار رو از یک حساب بانکی در خارج از کشور(آفریقا)
به یک حساب بانکی در داخل کشور انتقال داد؟
چند ماه پیش خودم شدید دنبال این بودم یا یک آشنا درخارج پیداکنم یا بشه ازحساب های ایران با هان پول تبادل کرد
تویک مطلبی که یکی از دوستام برام گذاشت درکیش که منطقه آزاد هست چند تا ازبانک های ایران کارهای بین الملل میکنند ومشکل تحریم ندارند
حتی شما میتوانی در کشورهای عربی که بانک های صادرات وملی وملت حساب های بین الملل دارند که ازایران قابل برداشت هست رو ایجاد کنی
ولی نمیتوانی با بانک های تحت تحریم معامله کنی
این بانک آفریقایی اگر ار تحریم حمایت میکنه به این راحتی وبدون واسطه نمیتوانی ولی اگر حمایت نمیکنه کافیه حساب بین الملل داشته باشی
با واسطه هم میشه کشورهای که رابطه بانکی با ایران دارند رو انتخاب کنی یک حساب بین الملل دراون کشور ایجاد کنی
بعد پول رو بریزی به اون حساب وبعد ازاون حساب به حساب ایرانیت
ولی هم زمان بر هست وهم برات کارمزد داره این کار
(07-19-2012 08:23 PM)goldmen نوشته شده توسط: [ -> ]چند ماه پیش خودم شدید دنبال این بودم یا یک آشنا درخارج پیداکنم یا بشه ازحساب های ایران با هان پول تبادل کرد
تویک مطلبی که یکی از دوستام برام گذاشت درکیش که منطقه آزاد هست چند تا ازبانک های ایران کارهای بین الملل میکنند ومشکل تحریم ندارند
حتی شما میتوانی در کشورهای عربی که بانک های صادرات وملی وملت حساب های بین الملل دارند که ازایران قابل برداشت هست رو ایجاد کنی
ولی نمیتوانی با بانک های تحت تحریم معامله کنی
این بانک آفریقایی اگر ار تحریم حمایت میکنه به این راحتی وبدون واسطه نمیتوانی ولی اگر حمایت نمیکنه کافیه حساب بین الملل داشته باشی
با واسطه هم میشه کشورهای که رابطه بانکی با ایران دارند رو انتخاب کنی یک حساب بین الملل دراون کشور ایجاد کنی
بعد پول رو بریزی به اون حساب وبعد ازاون حساب به حساب ایرانیت
ولی هم زمان بر هست وهم برات کارمزد داره این کار
سلام.
حمایت کردن از تحریم یعنی اینکه اون کشور هم خواستار تحریم ایران باشد؟
اگه خود کشور از تحریم حمایت نکنه به تبع بانک های اون کشور هم از تحریم حمایت نمی کنند؟
برای باز کردن حساب بین الملل در کیش یا عربستان باید به به صورت حضوری به آن جا بروم؟
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
لینک مرجع