سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: ماهان تیموری (مقالات کسب و کار)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
آموزش هوش مالی به کودکان و تبدیل آن ها به فردی ثروتمند در آینده
اگر به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم نگاهی بیاندازید، افراد تحصیلکرده‌ی فقیر زیادی را خواهید دید. این مسئله به این معنی است که تحصیلات به تنهایی نمی‌تواند آینده مالی کودکان را تأمین کند. عادت‌های مالی و هوش مالی هر فرد در سنین پایین پایه‌ریزی می‌شود. هوش مالی مسئله‌ای است که در طول زندگی با یک فرد همراه است و در موفقیت و یا عدم موفقیت مالی او بیشترین سهم را خواهد داشت.
آموزش هوش مالی به کودکان


با آموزش هوش مالی به کودکان در آینده آن‌ها را به فردی ثروتمند تبدیل کنید2


به همین دلیل است که توجه کردن به آموزش هوش مالی به کودکان موضوعی است که می‌تواند تاثیر زیادی در آینده مالی آن کودک و موفقیت یا عدم موفقیت او در سنین بزرگسالی داشته باشد. متاسفانه با وجود اهمیت هوش مالی در زندگی افراد، در کشور خودمان به آموزش این مسئله به کودکان توجه چندانی نمی‌شود. در این مطلب سعی کرده‌ایم اهمیت آموزش هوش مالی به کودکان را بیان کرده و نکاتی را ارائه کنیم که توجه به آن‌ها می‌تواند به آموزش موثر هوش مالی به کودکان کمک کند پس در ادامه با ما همراه باشید.
شروع آموزش هوش مالی در سنین کودکی

خوشبختانه هوش مالی از طریق آموزش قابل ارتقاء است. چه بهتر که این آموزش‌ها از سنین کودکی آغاز شوند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. هوش مالی کودک شما در واقع دیدگاه آن‌ها نسبت به پول و طرز رفتار آن‌ها با پول است. افزایش هوش مالی به کودکان کمک می‌کند تا عادات پولی آن‌ها به شکلی پایه‌ریزی شود که در آینده بتواند آن‌ها را به ثروت نزدیک کند. البته باید به این نکته توجه کرد که آموزش‌هایی که در مورد پول و مسائل مالی به کودکان داده می‌شود، متناسب با سن آن‌ها و برایشان قابل فهم باشد. به عنوان مسائل صحبت کردن در مورد مسائل حقوقی در قرارداد‌های مالی برای یک کودک جذاب و قابل فهم نخواهد بود.
پول دوست داشتنی است


با آموزش هوش مالی به کودکان در آینده آن‌ها را به فردی ثروتمند تبدیل کنید4


از همان سنین پایین نباید اجازه داد که افکار منفی در مورد پول در ذهن کودکان تاثیر بگذارد. در جامعه ما مرسوم شده است که از همان دوران کودکی و نوجوانی به افراد اینگونه القا می‌شود که افراد فقیر انسان‌های شریف‌تری هستند و یا اینکه پول انسان را از معنویت دور می‌کند و در مدارس اینگونه آموزش داده می‌شود که ارزش علم بیشتر از ثروت است و انسان باید تمام وقت و تلاش خود را تنها برای افزایش سطح تحصیلات خود صرف کند.

باید به کودکان آموزش داده شود که پول چقدر در موفقیت و احساس خوشبختی انسان تاثیرگذار است. باید آن‌ها را با این موضوع آشنا کنید که افراد پولدار می‌توانند انسان‌های بهتری برای اطرافیان و حتی جامعه خود باشند. اگر در طی این سال‌ها به کودکان در مورد ارزش پول و ارزش کار آموزش داده می‌شد امروز شاهد این تعداد از افراد تحصیلکرده و بی پول نبودیم.
آشنایی کودکان با پول‌های رایج

در سنین پایین می‌توانید آموزش کودکان برای یادگیری تفاوت ارزش پول‌های رایج را شروع کنید. به عنوان مثال سکه‌های رایج را مرتب به او نشان دهید و ارزش هر کدام را برای او بگویید. بعد از مدتی کودک قادر خواهد بود که با توجه به ظاهر سکه‌ها تشخیص دهد که کدام یک ارزش بیشتری دارد. در مورد پول‌های کاغذی هم همین کار را می‌توانید انجام دهید. این کار می‌تواند از سنین ۳-۴ سالگی شروع شود. میتوان گفت که آموزش ارزش پول‌های رایج جزء اولین اطلاعات مالی و پولی است که باید به کودکان ارائه شود.
ایجاد قلک برای کودکان


با آموزش هوش مالی به کودکان در آینده آن‌ها را به فردی ثروتمند تبدیل کنید3


در همان سنین پایین بعد از صحبت در مورد پول و یاد دادن ارزش پول‌ها به کودک بهترین کار این است که برای او یک قلک تهیه شود. به او یاد دهید تا پول‌های سکه‌ای و کاغذی را که به او می‌دهید در آن پس ‌انداز کند. توصیه می‌شود که از قلک‌های شیشه‌ای یا قلکی که دارای جنس شفاف است، استفاده شود تا کودک بتواند پول‌ها را در آن ببیند و از انباشته شدن پول در آن لذت ببرد. سعی کنید او را تشوق کنید که مراقب قلکش باشد و از آن محافظت کند. به کودکان بگویید که می‌تواند با پولی که در قلکش جمع می‌کند چیز‌هایی را که دوست دارد، بخرد.

اجازه بدهید کودک در دو حالت از پول‌های درون قلکش استفاده کند هم در حالتی که قلکش کاملا پر شده است و هم در حالتی که پول کمتری در آن است و پر نشده است. با این کار کودک یاد می‌گیرد که هرچه پول بیشتری پس انداز کند قدرت خرید چیز‌های بهتری خواهد داشت و همین موضوع باعث خواهد شد که پس انداز برای کودک لذت‌بخش شود. انجام این کار باعث می‌شود که کودک در سنین پایین با پس‌انداز کردن آشنا شده و از آن لذت ببرد.
برای پس انداز قانون قرار دهید

زمانی که سن کودک به حدی می‌رسد که برای او پول توجیبی تعیین می‌کنید همزمان قانونی نیز برای او وضع کنید که مثلاً به صورت هفتگی یا ماهانه درصدی از این پول را پس‌انداز کند. اگر کودک خود را قبل از این زمان به خوبی با مفهوم پس‌انداز آشنا کرده باشید و در ابتدا قوانین سختگیرانه‌ای را وضع نکنید، مطمعناً کودکان از این قوانین به خوبی استقبال خواهند کرد. در این زمان و در سنین اولیه مدرسه به جای قلک از یک حساب بانکی برای سپرده‌گذاری استفاده کنید که به آن سود تعلق بگیرد. هر چند هم که این سود ناچیز باشد اما کودک را با این موضوع آشنا می‌کند که پول می‌تواند پول بسازد. به او یاد بدهید که اگر برای مدتی پولش را در حساب نگه دارد، می‌تواند سود آن را دریافت کند. در هنگام انتخاب نوع حساب با کودک خود مشورت کنید.
صحبت با کودکان در مورد کسب و کارتان


با آموزش هوش مالی به کودکان در آینده آن‌ها را به فردی ثروتمند تبدیل کنید5


برای آشنایی کودکان با کسب و کار و کسب درآمد می‌توان زمانی را به طور روزانه اختصاص داد و با آن‌ها در مورد کسب و کاری که دارید، صحبت کنید. به آن‌ها بگویید که چرا شما باید کار کنید و کسب درآمد چه نقشی در زندگی شما دارد. به عبارت دیگر سعی کنید ارزش کار، تلاش و کسب درآمد را به آن‌ها یاد بدهید.

حتی می‌توانید در مورد مسائل مالی با آن‌ها مشورت کنید به عنوان مثال بگویید می‌خواهم فلان وسیله را بخرم و قیمت آن این مقدار است، آیا به نظرت این قیمت برای داشتن این وسیله مناسب است؟ سپس از او بخواهید فکر کند و دلایلش را به شما بگویید. زمانی که کودک شما سعی می‌کند به خوبی فکر کند و به شما پاسخ دهد او را تشوق کنید و حتی پاداش‌هایی را برای او در نظر بگیرید. با این کار کودک شما به فکر کردن در مورد مسائل کسب و کار و مسائل مالی علاقه‌مند می‌شود.
الگوی عملی مناسب

خواه یا ناخواه کودکان از والدین خود الگوبرداری می‌کنند. با افزایش سن آن‌ها و آشنا شدنشان با مفهومی به نام پول به رفتار والدن خود با پول نیز دقت بیشتری می کنند. پس سعی کنید در حضور کودکان به گونه‌ای با پول رفتار کنید که الگوبرداری از آن بتواند باعث رشد هوش مالی آن‌ها شود. پس برای افزایش هوش مالی کودکان، والدین باید به رفتارشان با پول در حضور بچه‌ها دقت کافی را داشته باشند. به عنوان مثال والدینی که علاقه آن‌ها به خرج کردن پول بیشتر از پس‌انداز آن است و این رفتار را در حضور کودک نیز انجام می‌دهند احتمال خیلی زیادی وجود دارد که کودکان آن‌ها نیز در آینده چنین رفتاری را پول داشته باشند.
پول توجیبی


با آموزش هوش مالی به کودکان در آینده آن‌ها را به فردی ثروتمند تبدیل کنید6


معمولا سنین ۶-۷ سالگی زمانی است که کودک قادر خواهد بود بیشتر چیز‌هایی که لازم دارد را خودش خریداری کند. پرداخت پول توجیبی منظم باعث پس‌انداز منظم‌تر و البته خرج کردن منظم‌تر پول توسط کودکان خواهد شد. یکی از بزرگترین اشتباهات والدین این است که به کودک پول توجیبی نمی‌دهند و در مقابل می‌گویند که هر وقت کودکمان به پول نیاز داشت به او مبلغی را که بخواهد، می‌دهیم. این کار یک اشتباه بزرگ است.

هوش مالی به کودکان

باید در انتخاب پول توجیبی که به کودکان پرداخت می‌شود دقت زیادی انجام شود و مقدار مناسبی برای آن بر اساس سن کودک، وظایفی که بر عهده دارد و همچنین شرایط کودک تعیین شود. سعی کنید همیشه کودکان را تشویق کنید که بخشی از پول توجیبی خود را پس انداز کنند و برای خرج کردن بقیه آن نیز به صورت منطقی و معقول عمل نمایند. هیچگاه از پول توجیبی به عنوان یک ابزار تنبیهی استفاده نکنید.

زمانی که کودک شما می‌خواهد پول توجیبی که به او می‌دهید، افزایش یابد با او صحبت کنید و دلایلش را برای این افزایش بشنوید و اگر غیر منطقی بودند به او توضیح دهید که نمی‌توانید با خواسته او موافقت کنید و دلایل مالی منطقی را به او ارائه دهید. به این نکته توجه کنید که پول توجیبی زیاد می‌تواند باعث شود که کودک شما به ولخرجی عادت کند.

ثروت ثروتمند شروع آموزش هوش مالی در سنین کودکی هوش مالی
تشویق کودک به کسب درآمد

در کنار پول توجیبی که به کودک می‌دهید او را تشویق کنید که با انجام برخی کار‌ها درآمدی را برای خودش به دست بیاورد. به عنوان مثال اگر مغازه‌ای دارید، می‌توانید ساعتی از روز را مشخص کنید که کودک شما در تمیز کردن و مرتب کردن مغازه به شما کمک کند و شما در قبال آن مبلغی را به او بدهید. یا اینکه با او قرار بگذارید که اگر هر روز حیاط خانه را تمیز کند مبلغی به عنوان دستمزد این کار به او خواهید داد. تشویق کردن کودکان به کار کردن در محیطی بی خطر و امن باعث خواهد شد که او از همان سنین لذت کسب درآمد را حس کند و همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری در کودک خواهد شد.

اعتماد به نفس اعتماد به نفس اکتسابی اعتماد به نفس سریع پول پول داشتن
تعیین اهداف مالی توسط کودکان


با آموزش هوش مالی به کودکان در آینده آن‌ها را به فردی ثروتمند تبدیل کنید7


کودک خود را تشویق کنید که از همان سنین کودکی برای خواسته‌هایش اهداف مالی تعیین کند. به عنوان مثال اگر کودک شما می‌خواهد یک کفش اسکیت بخرد از او بخواهید که برای آن هدف مالی تعیین کند و مشخص کند برای رسیدن به هدف خود به چقدر زمان و چقدر پول احتیاج دارد. از او بخواهید که مشخص کند در چه زمانی و با چه مقدار از پس انداز پول توجیبی که به او می‌دهید، قادر خواهد بود قیمت یک کفش اسکیت را بپردازد. سعی کنید او را برای انجام این کار تشویق کنید مثلاً به او بگویید در صورتی که بتواند در زمانی تعیین شده ۷۰% از مبلغ کفش اسکیت را پس‌انداز کند شما بقیه این مبلغ را به او کمک خواهید کرد.
آماده کردن کودک برای شکست‌های مالی

به کودک خود بیاموزید که شکست مالی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. سعی کنید در این مورد با او حرف بزنید و او را با شرایط ناخوشایند مالی نیز آشنا کنید. به او یاد بدهید زمانی که در رسیدن به اهداف مالی تعیین شده شکست می‌خورد، نباید نا امید شود و در عوض باید دلایل شکست را بررسی کرده و در موقعیت‌های بعدی از این تجربه استفاده کند. مطمعناً کودک شما اشتباهات مالی زیادی خواهد کرد اما این اشتباهات می‌تواند برای او خیلی مفید باشد چرا که اگر به او کمک کنید تا دلایل این اشتباهات را پیدا کند و از آن‌ها درس بگیرد در واقع کمک بزرگی به تقویت هوش مالی کودک خود کرده‌اید.

آشنایی کودکان با پول‌های رایج آموزش هوش مالی به کودکان
نتیجه‌گیری

هوش مالی را می‌توان از طریق تمرین و آموزش تقویت کرد و اگر این آموزش‌ها از سنین کودکی شروع شوند به طور حتم تأثیر بیشتری خواهند داشت. در این مقاله به نکاتی پرداختیم که یادگیری و توجه به آن‌ها می‌تواند به آموزش کودکان به منظور تقویت هوش مالی کمک بسیار زیادی بکند. این نکته را فراموش نکنید که موفقیت در مسائل مالی تاثیر همه جانبه‌ای بر کیفیت زندگی یک فرد خواهد گذاشت پس لازم است که با تقویت هوش مالی کودکان آن‌ها را برای موفقیت در زندگیشان آماده کنیم.
هوش مالی مدیران عاملی کلیدی برای موفقیت آن‌ها
توجه به هوش مالی و تقویت آن به همه اقشار جامعه کمک خواهد کرد که زندگی مالی بهتری داشته باشند. کسانی که هوش مالی خود را تقویت می‌کنند، میتوانند در کسب درآمد، مدیریت پول و سرمایه‌گذاری آن عملکرد موفقی داشته باشند اما باید گفت که تقویت و توجه به هوش مالی برای مدیران و صاحبان کسب و کار‌ها اهمیت دو چندانی خواهد داشت.

فرقی نمی‌کند که شما صاحب یک کسب و کار باشید و یا مدیرت بخشی از یک کسب و کار بر عهده شما گذاشته شده باشد. توجه و تقویت هوش مالی شما می‌تواند در موفقیت و یا عدم موفقیت کل مجموعه تاثیر بزرگی داشته باشد. در این مطلب سعی کرده‌ایم که به این موضوع بپردازیم که هوش مالی چه تاثیری بر عملکرد مدیران و مجموعه آن‌ها خواهد داشت و همچنین مدیران چگونه می‌توانند هوش مالی خود را افزایش دهند.
از ارقام و اعداد نترسید


هوش مالی مدیران عاملی کلیدی برای موفقیت آن‌ها2


بسیار از مدیران کسب و کار‌ها از اعداد و ارقام می‌ترسند و امور حسابداری کسب و کار خودشان را به شخص دیگری محول می‌کنند. هر چند که شما می‌توانید از وجود یک حسابدار استفاده کنید اما خودتان نیز باید بر روی مسائل مالی نظارت داشته باشید و به آن‌ها بپردازید. پس ترس خود از مواجه شدن با اعداد و ارقام را کنار بگذارید. نگران نباشید امور حسابداری آنچنان هم که به نظر می‌رسند، سخت نیستند و در اکثر موارد با یک حساب و کتاب ساده می‌توانید اعداد مورد نیاز را به دست بیاویرد. در صورت نیاز از حسابدار خود نیز کمک بگیرید تا بتوانید درک دقیقی از عملکرد مالی مجموعه‌ای به دست بیاورید که مدیریت ان را بر عهده دارید.
اطلاعات مالی را ثبت کرده و از آن‌ها استفاده کنید

اگر در کسب و کاری که مدیریت آن بر عهده شما قرار داده شده است کسی را ندارید که مسئولیت حسابداری بر عهده‌اش باشد باید خودتان به دقت به دخل و خرج کسب و کارتان، سر رسید‌ها و تمام مسائل اینچنینی رسیدگی کنید. تمامی این داده‌ها باید در دفاتر ثبت شوند و از ان‌ها برای پاسخ گویی به سوالات و مسائل مالی استفاده شود. زمانی که شما با مسئله مالی در کسب و کارتان مواجه می‌شوید این اعداد و ارقام ثبت شده می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد.

پس همیشه به دنبال ثبت اطلاعات مالی کسب و کاری باشید که مدیریت آن را بر عهده گرفته‌اید و اگر هم از یک حسابدار برای انجام این کار استفاده می‌کنید بر کار او نظارتداشته باشید و داده‌های وارد شده را بررسی کنید. هیچ چیز مثل این اعداد و ارقام نمی‌تواند وضعیت کسب و کار شما را نشان دهد.
به دنبال یادگیری مسائل حقوقی باشید


هوش مالی مدیران عاملی کلیدی برای موفقیت آن‌ها3


شما به عنوان مدیر یا صاحب یک کسب و کار با موقعیت‌های فراوانی رو به رو خواهید شد که دانستن مسائل حقوقی می‌تواند به شما کمک کند که دچار اشتباه و مشکل نشوید. به عنوان مثال اگر مسائل حقوقی در مورد قرارداد‌ها را به خوبی یاد بگیرید، هیچگاه مشکلی در این زمینه برای شما پیش نخواهد آمد و یا اینکه اگر قوانین مالیاتی را به خوبی بلد باشید هیچگاه در زمان پرداخت مالیات دچار ضرر نخواهید شد. برای یادگیری این مسائل وقت صرف کنید تا خودتان و مجموعه‌ای که مدیریت آن بر عهده شما است دچار مشکلات اینچنینی نشوید.
به عنوان یک مدیر باید برای افزایش هوش مالی خود تمرین کنید

اگر شما هم جزء صاحبان یا مدیران یک کسب و کار هستید و فکر می‌کنید اطلاعات مالی شما به اندازه کافی نیست و هوش مالی بالایی ندارید، نگران نباشید چرا که افراد زیادی مانند شما هستند. مدیران و صاحبان کسب و کار‌هایی زیادی هستند که علاقه‌ای به درگیر شدن با مسائل مالی ندارند و برای این کار افرادی را استخدام می‌کنند وقتی از آن‌ها در این مورد سوال می‌کنید، می‌گویند که وقت سر و کله زدن با ارقام و مسائل مالی را ندارند اما واقعیت این است که ان‌ها می‌دانند اطلاعات مالی و هوش مالیشان به اندازه کافی قوی نیست.

هوش مالی مدیران هوش مالی مدیران عاملی کلیدی برای موفقیت آن‌ها

نکته مثبت اینجاست که در هر سنی می‌توان با تمرین کردن و یادگیری مسائل مالی باعث تقویت هوش مالی شد. پس هیچگاه یادگیری و آموزش را رها نکنید و همیشه تشنه یادگیری مسائل مالی باشید که با کسب و کار شما مرتبط هستند. تمرین مداوم در این زمینه مطمئناً در نهایت به تقویت هوش مالی شما منجر خواهد شد.
زبان خاص مسائل مالی را یاد بگیرید


هوش مالی مدیران عاملی کلیدی برای موفقیت آن‌ها4


مسائل مالی در زمینه کسب و کار زبان خاص خود را دارند. البته در حال حاضر روش‌های راحت و قابل دسترسی برای یادگیری این اصطلاحات وجود دارد. اگر پست مدیریت شما در شرکتی است که این مسائل را درون خودش آموزش می‌دهد از این فرصت استفاده کنید در غیر این صورت کلاس‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید با شرکت در ان‌ها زبان مخصوص مسائل مالی در کسب و کار را یاد بگیرید. به عنوان مثال تسلط بر روی مفاهمی مانند چگونگی سود‌آوری، درامد عملیاتی، هزینه‌های عملیاتی و … می‌تواند باعث افزایش هوش مالی شما شود اگر نمی‌توانید در کلاس‌های اموزشی شرکت کنید با استفاده از یک کتاب مرجع و یا اینترنت نیز می‌توانید زبان خاص مسائل مالی را یاد بگیرید.
مشاوره گرفتن از کارشناسان مالی

یکی از خصوصیت مدیرانی که هوش مالی بالایی دارند این است که آن‌ها هیچگاه خود را عقل کل نمی‌دانند و با وجود هوش مالی بالایی که دارند همیشه سعی می‌کنند با استفاده از مشاوره با کارشناسان مالی تصمیمات بهتری در مورد مسائل مالی بگیرند. پس بهتر است شما هم به عنوان یک مدیر از فرصت مشاوره با کارشناسان مالی استفاده کنید چرا که این کار علاوه بر کمک کردن به شما در تصمیم‌گیری‌ها باعث تقویت هوش مالی شما نیز خواهد شد.

همچنین اگر می‌خواهید که به عنوان یک مدیر یا صاحب یک کسب و کار هوش مالی خود را تقویت کنید باید به صورت منظم با مدیران مالی موفق در تعامل باشید. این افراد کسانی هستند که هوش مالی خود را تقویت کرده‌اند و به عبارت دیگر این مسیر را قبل از شما پیموده‌اند شما می‌توانید از ویزگی‌ها، عادات و رفتار این مدیران موفق الگو بگیرید.

دسته بندی هرم هوش مالی دوره هوش مالی سنجش هرم هوش مالیهوش مالی
استراتژِی مناسب برای خرج کردن


هوش مالی مدیران عاملی کلیدی برای موفقیت آن‌ها5



مدیران با هوش مالی بالا حتی کوچکترین پیامدهای خرید کردن و صرف هزینه در کسب و کار خود را نیز مد نظر قرار می‌دهند. آن‌ها یاد گرفته‌اند که جمع شدن این هزینه‌های کوچک در طول زمان می‌تواند چه عواقبی را برای کسب و کار آن‌ها به وجود بیاورد. مراقب باشید هزینه‌ها و خرید‌ها ی کوچک وقتی در کنار هم جمع شوند، می‌توانند باعث کاهش فرصت‌هایی شوند که برای کسب سود در مسیر کسب و کار شما قرار می‌گیرد. هوش مالی به مدیران این توانایی را می‌دهد که بتوانند عواقب ناشی از خرج کردن پول و هزینه‌های غیر ضروری را پیش‌بینی کنند.
اهمیت دادن به آموزش کارکنان

مدیران و صاحبان یک کسب و کار که از هوش مالی بالایی برخوردار هستند نه تنها به آموزش و یادگیری خودشان در مورد اطلاعات مالی و تقویت هوش مالی اهمیت می‌دهند بلکه این موضوع را نیز می‌دانند که اهمیت دادن به تقویت هوش مالی دیگر کارکنان نیز تا چه اندازه می‌تواند در موفقیت مالی آن کسب و کار تاثیر بگذارد. شما به عنوان مدیر نه تنها باید به دنبال تقویت هوش مالی خود باشید بلکه باید برای رسیدن به اهداف مالی کسب و کاری که مدیریت آن را بر عهده دارید به افزایش هوش مالی کارکنان نیز توجه کنید. به عنوان مثال تیم فروش در یک کسب و کار باید به طور دائم در مورد یادگیری اطلاعات مالی جدید و مهارت‌های کسب درآمد بیشتر آموزش ببیند.

3هوش مالی آزمون هوش مال یآموزش هوش مالی به کودکان
نتیجه‌گیری

امروزه دیگر پرداختن به هوش مالی و صرف وقت برای تقویت آنها یک پیشنهاد نیست و یک ضرورت محسوب می‌شود که می‌تواند نقش به سزایی در موفقیت افراد داشته باشد. در بین اقشار مختلف مدیران و صاحبان کسب و کار‌ها جزء افرادی هستند که تقویت هوش مالی برای آن‌ها ضرورت بیشتری نیز خواهد داشت چرا که هوش مالی آن‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت و یا عدم موفقیت مجموعه‌ی تحت مدیریت آن‌ها داشته باشد. در این مقاله به هوش مالی مدیران پرداختیم و نکاتی را ارائه کردیم که مدیران می‌توانند با یادگیری و توجه به آن‌ها هوش مالی خود را افزایش دهند. فراموش نکنید که راه افزایش هوش مالی آموزش، یادگیری و تمرین منظم است.
تقویت هوشی مالی زنان عاملی قدرتمند برای رسیدن به موفقیت
تقویت هوش مالی برای همه افراد می‌تواند مفید و تاثیرگذار باشد و زنان نیز برای دستیابی به موفقیت‌های مالی بیشتر باید بر روی هوش مالی خود کار کنند و فرقی نمی‌کند که شما خانمی خانه‌دار، کارمند و یا مدیر باشید به هر حال تقویت هوش مالی شما می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را بر روی زندگی مالی شما و حتی خانواده‌تان داشته باشد. باور‌های غلطی وجود دارد که باعث می‌شود علاقه زنان نسبت به مسائل و اطلاعات مالی نسبت به مردان کمتر بشود. اکثر این باور‌ها چیزی جز دروغ و خرافه نیستند. در این مطلب سعی می‌کنیم راه‌کار‌هایی را ارائه دهیم که خانم‌ها بتوانند با استفاده از آن‌ها هوش ماللی خود را تقویت کنند.

اعتماد به نفس کاذب بهترین نوع سرمایه‌گذاری‌ها چیست؟ ثروتمندان زندگینامه
کنار گذاشتن باور‌های اشتباه


تقویت هوشی مالی زنان عاملی قدرتمند برای رسیدن به موفقیت2



برای تقویت هوش مالی، زنان در ابتدا باید برخی از باور‌های غلط و خرافه را در این زمینه کنار بگذارند. یکی از این باور‌های غلط این است که به زنان گفته می‌شود که درامد ان‌ها بعد از ازدواج به عنوان درامد ثانویه تلقی می‌شود و نیاز نیست که برای تحصیلات و پیشرفت تحصیلی و شغلی تلاش زیادی بکنند.

این عقیده و طرز فکر تنها مانعی بر سر راه زنان برای رسیدن به درجات بالاتر شغلی و تحصیلی است و به غیر از این هیچ سودی نخواهد داشت. یکی دیگر از باور‌های غلطی که در این زمینه وجود دارد این است که زنان در زمینه کار کردن با اعداد و ارقام و به طور کلی ریاضیات ضعیف‌تر از مردان هستند و به همین دلیل به سختی می‌توانند در مسائل مالی پیشرفت کنند. واقعیت این است که این موضوع هیچ منبع موثقی ندارد و تنها چیزی که مشخص شده است این است که زنان علاقه کمتری به علم اعداد و ارقام دارند.
پس انداز کردن

پس انداز کردن برای زنان امری واجب و ضروری است پس بهتر است هرچه زودتر پس‌انداز کردن را شروع کنید. در ابتدا مهم نیست که چقدر درآمد دارید و چه مقدار می‌توانید، پس انداز کنید. مطمعن باشید با تقویت هوش مالی میزان درامد شما و مبلغی که پس انداز خواهید کرد نیز افزایش خواهد یافت. مبالغی که شما پس‌انداز می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند که در صورت مواجه شدن با یک مشکل مالی به خودتان متکی باشید و حتی به نزدیکترین فرد در خانواده تان هم محتاج نشوید علاوه بر این مبالغی که شما پس انداز می‌کنید این قدرت را به شما خواهند داد که در آینده بتوانید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب که برای شما پیش می‌آید به خوبی استفاده کنید.

اعتماد به نفس اکتسابی اعتماد به نفس بیش از اندازه اعتماد به نفس سریع
در شرایط بد روحی خرید نکنید


تقویت هوشی مالی زنان عاملی قدرتمند برای رسیدن به موفقیت3


بسیاری از زنان وقتی که شرایط روحی خوبی ندارند، سعی می‌کنند از خرید کردن به عنوان یک مسکن برای این شرایط استفاده کنند اما واقعیت این است که خرید کردن در چنین شرایطی هیچ کمکی به بهبود شرایط شما نمی‌کند و تنها باعث خواهد شد که شما با خرید‌های غیر ضروری باعث هدر رفتن پول خود شوید. سعی کنید وسوسه خرج کردن را در این شرایط کنترل کنید. به احساسات دیگری فکر کنید که می‌تواند وسوسه خرج کردن شما را در چنین حالاتی از بین ببرند. اصطلاحاً به خرج کردن پول در چنین حالتی خرج کردن عاطفی می‌گویند که بسیاری از خانم‌ها با ان درگیر می‌شوند. یکی از راه‌های افزایش هوش مالی برای زنان این است که این وسوسه خرج کردن را کنترل کنند.

اطلاعات مالی و اقتصادی را مطالعه کنید اعتماد به نفس
به استقلال مالی خود اهمیت دهید

استقلال مالی برای زنان می‌‌تواند باعث ایجاد امنیت و پشتوانه بیشتر برای آن‌ها شود. اشتباه نکنید این تصمیم خوبی برای زندگی شما نیست که اجازه بدهید تمام دارایی مشترکتان به نام شریک مالیتان باشد اگر چه این فرد در خانواده بسیار به شما نزدیک باشد و با او صمیمی باشید. اجازه ندهید احساسات شما به مانعی تبدیل شود که شما را از حساب و کتاب در مورد مسائل مالی باز دارد شما باید از حق خود دفاع کنید.

به خانواده خود بفهمانید که استقلال مالی برای شما دارای اهمیت است. به عنوان مثال ممکن است برخی از اعضای خانواده شما از شما مرتباً بخواهند که به آن‌ها پول بدهید. البته کمک کردن به اعضای خانواده در جایگاه شما به عنوان یک مادر و یا همسر امری پسندیده است اما در عین حال باید به آن‌ها بفهمانید که استقلال مالی برای شما مهم است و دوست ندارید در آینده در هنگام بروز مشکلات به کسی محتاج باشید.

سرمایه‌گذاری فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری نیاز‌ها و خواسته‌ها
اطلاعات مالی و اقتصادی را مطالعه کنید


تقویت هوشی مالی زنان عاملی قدرتمند برای رسیدن به موفقیت4


بسیاری از زنان علاقه چندانی ندارند که به طور روزانه وقتی را صرف خواندن و مطالعه اخبار و اطلاعات مالی بکنند. اما برای تقویت هوش مالی لازم است که شما به طور منظم اطلاعات مالی خود را افزایش دهید پس به شما توصیه می‌کنم همواره وقتی را برای مطالعه و دنبال کردن اخبار مالی و اقتصادی در نظر بگیرید. هوش مالی را می‌توان با مطالعه و تمرین تقویت کرد و این موضوع برای همه افراد قابل اجرا است. سعی کنید به عنوان یک زن به مسائل مالی و یادگیری در مورد آن علاقه‌مند شوید تا بتوانید در موقعیت‌های مالی مختلف بهترین تصمیم را بگیرید.
فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری

در قسمت‌های قبل به شما گفتیم که باید پس انداز کردن را شروع کنید. وقتی شما بتوانید مبالغی را پس انداز کنید این پول نقد به شما اجازه خواهد داد که از فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری استفاده کنید. سرمایه‌گذاری ممکن است برای شما کمی ترسناک به نظر برسد و از این بترسید که در آن اشتباه کنید و متحمل ضرر بشوید اما واقعیت است این است که زمانی که شما بر روی تقویت هوش مالی خود کار کرده و اطلاعات مالی خود را افزایش می‌دهید احتمال خیلی کمتری وجود دارد که دچار اشتباهات بزرگ در هنگام سرمایه‌گذاری شوید. هوش مالی بالا یه شما این اجازه را می‌دهد که سرمایه خود را افزایش دهید و به موفقیت‌های مالی بیشتری دست پیدا کنید.
با اعتماد به نفس در این مسیر حرکت کنید


تقویت هوشی مالی زنان عاملی قدرتمند برای رسیدن به موفقیت6


سعی کنید به دنبال یادگیری تکنیک‌هایی بروید که باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهند شد. مطمئن باشید زن بودن نمی‌تواند مانعی بر سر راه شما برای رسیدن به موفقیت‌های مالی و شغلی باشد. از ارتقاء شغلی و رسیدن به جایگاه‌های بالای شغلی هراس نداشته باشید.

زن بودن دلیلی موجهی برای این موضوع نیست که شما تنها به شغل‌های کارمندی رضایت بدهید. شما به عنوان یک زن می‌توانید تبدیل به یک مدیر خیلی موفق و یا یک کارآفرین بزرگ شوید. نمونه‌های بسیار زیادی از زنان کارآفرین وجود دارند که به موفقیت‌های خیلی بزرگی رسیده‌اند. پس با اعتماد به نفس بالا در این مسیر حرکت کنید و به دنبال اهداف بزرگ باشید. متوقف شدن در جایگاه کارمندی و حقوق بگیری یکی از تصمیمات اشتباهی است که شما می‌توانید به عنوان یک زن اتخاذ کنید.
تفات بین نیاز‌ها و خواسته‌ها را یاد بگیرید

یکی از راه‌های تقویت هوش مالی این است که تفاوت بین نیاز‌ها و خواسته‌ها را در هنگام خرید کردن به خوبی بشناسید. بسیاری از خرید‌های که شما انجام می‌دید در واقع به عنوان یک نیاز برای شما محسوب نمی‌شوند و تنها خواسته‌ شما می‌باشند که آن هم اکثرً بر مبنای احساسات شکل گرفته است. نیاز‌های شما شامل مواردی می‌شوند که شما و خانواده‌تان برای گذراندن یک زندگی معمولی و نرمال به آن احتیاج خواهید داشت. خواسته‌ها را نیز می‌توان به این صورت تعریف کرد که شامل مواردی می‌شوند که تهیه آن‌ها تاثیر چندانی در زندگی ما نخواهند داشت و در اکثر موارد تنها جوابگوی برخی از احساسات ما خواهند بود.
روابط اجتماعی شما بسیار مهم هستند


تقویت هوشی مالی زنان عاملی قدرتمند برای رسیدن به موفقیت7


برای تقویت هوش مالی باید به این موضوع دقت زیادی داشته باشید که با چه کسانی روابط اجتماعی برقرار می‌کنید و دوستان شما چگونه افرادی هستند. اگر اطراف شما پر از دوستانی باشد که عاشق پول خرج کردن هستند و یا اینکه نسبت به مسائل مالی بدبین و بی انگیزه باشند این موضوع می‌تواند تاثیر منفی قابل توجهی بر روی هوش مالی شما داشته باشد و هم چنین باعث از بین رفتن انگیزه شما برای تقویت هوش مالی بشود. در نقطه مقابل اگر شما بتوانید با کسانی روابط اجتماعی برقرار کنید که آن‌ها نیز علاقه‌مند به حرکت به سوی موفقیت‌های مالی باشند این موضوع می‌تواند برای رسیدن به هدف شما بسیار کمک کننده باشد و علاوه بر تقویت هوش مالی باعث ایجاد انگیزه بیشتر در شما نیز خواهد شد.
زندگینامه و سرگذشت ثروتمندان خود ساخته

ثروتمندان خودساخته زیادی هستند که زندگینامه و سرگذشت آن‌ها در دسترس می‌باشد و شما می‌توانید در مورد آن‌ها مطالعه کنید. بارزترین خصوصیت مشترک بین این افراد این است که آن‌ها از هوش مالی بالایی برخوردار هستند. شما می‌توانید با مطالعه در مورد آن‌ها علاوه بر افزایش انگیزه در خود از رفتار‌های آن‌ها نیز الگوبرداری کنید. می‌توانید ببینید که ان‌ها در مسیر حرکت به سوی موفقیت چه شکست‌هایی را تجربه کرده‌اند و دلایل این شکست‌ها چه بوده است و همچنین می‌توانید دلایل موفقیت ان‌ها را نیز یاد بگیرید و از این دلایل در مسیر حرکت به سوی موفقیت‌های مالی استفاده کنید. در بین این افراد زنان زیادی وجود دارند که توانسته‌اند با تلاش به فردی ثروتمند و البته کارآفرینی بزرگ تبدیل شوند.
نتیجه‌گیری

امروزه پول تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت زندگی انسان‌ها دارد و این هوش مالی است که تعیین می‌کند افراد چگونه می‌توانند با پول رفتار درستی داشته باشند. هوش مالی بالا به انسان کمک می‌کند که بتواند کسب درآمد بیشتری داشته باشد و پولی را که به دست می‌آورد به درستی مدیریت کند. هوش مالی باعث خواهد شد که انسان‌ها در موقعیت‌های مختلف مالی بهترین تصمیم را بگیرند و دچار اشتباه نشوند.

تقویت هوش مالی زنان نیز موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. زنان می‌توانند با تقویت هوش مالی خود به استقلال مالی و البته موفقیت‌های مالی بسیار زیادی برسند. تقویت هوش مالی زنان به طور مستقیم بر وضعیت اقتصادی خانواده‌ها تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. در این مطلب سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و برخی از نکات در مورد هوش مالی را بیان کردیم که خانم‌ها با یادگیری و اجرای آن‌ها میتوانند اقدام به تقویت هوش مالی خود بکنند.
متحول کردن هوش مالی در املاک با توجه به این نکات
بازار املاک و سرمایه‌گذاری در این بخش به دلیل قابلیت سود‌دهی بالایی که دارد از جذابیت زیادی برخوردار می‌باشد. ورد به بازار املاک می‌تواند درآمد زیادی را نصیب شما کند اما واقعیت این است با وجود این ویژگی حضور در این بازار می‌تواند ریسک‌های بالایی را نیز برای سرمایه شما به همراه داشته باشد.
هوش مالی در املاک


هوش مالی در املاک2


هوش مالی در املاک عاملی است که می‌تواند تا حد زیادی موفقیت شما در بازار املاک را تضمین کند و ریسک‌هایی که بر سر راه شما قرار دارند را کاهش دهد. به طور کلی هوش مالی را می‌توان از طریق مطالعه، تمرین و بالا بردن اطلاعات مالی تقویت کرد. تقویت هوش مالی در املاک نیز نیازمند بالا رفتن اطلاعات شما در مورد این بخش از بازار است. در این مطلب برخی به از مواردی اشاره شده است که توجه به آن‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی برای افزایش هوش مالی شما در بخش املاک داشته باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.
محله‌هایی با فرصت‌های شغلی جدید را بشناسید

محله‌هایی که دارای فرصت‌های شغلی رو به رشد هستند، میتوانند افراد بیشتری را برای اجاره و خرید املاک مسکونی و اداری جذب کنند. به عنوان مثال محله‌ای را فرض کنید که قرار است یک کسب و کار بزرگ به آنجا منتقل شود و فرصت‌های شغلی زیادی را نیز ایجاد کند. در چنین حالتی تعداد زیادی از کارکنان و کارمندان به همراه خانواده‌شان تمایل پیدا می‌کنند که به این محل نقل مکان کنند تا محل سکونتشان از نظر مسافت به محل کارشان نزدیک باشد. همین موضوع می‌تواند در قیمت مسکن و زمین در آن محله تاثیر گذار باشد. پس یکی از مواردی که شما می‌توانید با توجه به آن هوش مالی خود در املاک را افزایش دهید این است که محله‌هایی که در آینده فرصت‌های شغلی زیادی در آنجا ایجاد خواهد شد را بشناسید.
مراقب فشار غیر ضروری آژانس‌های معاملات ملکی باشید


هوش مالی در املاک3

برای تحقیقات در مورد املاک به احتمال زیاد از آژانس‌های معاملات ملکی پرس و جو خواهید کرد. مطمئناً شما برای سرمایه‌گذاری در بخش املاک باید با آگاهی و اطلاعات کامل اقدام کنید اما باید مراقب باشید که گفتگو و پرس و جو از آژانس‌های معاملات ملکی باعث وارد آمدن فشار غیر ضروری به شما برای خرید کردن نشود. آژانس‌های معاملات ملکی می‌توانند موارد مناسب در مورد زمین یا مسکن را به شما معرفی کنند اما در نهایت این شما هستید که باید به طور مستقل عمل کنید و بهترین تصمیم را برای سرمایه‌تان بگیرید.
امنیت منطقه را مورد بررسی قرار دهید

اگر محله‌ای که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری ملکی انجام دهید دارای امنیت کافی نباشد این موضوع یک فاکتور منفی تاثیرگذار بر سرمایه‌گذاری شما خواهد بود. قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در مورد خرید زمین یا ملک ابتدا وضعیت امنیت آن محله را مورد بررسی قرار دهید. افراد دوست ندارند در محله‌ای جرم خیز زندگی کنند. سعی کنید قبل از سرمایه‌گذاری محله‌ای را که انتخاب کردید از نظر آمار جرائم مورد بررسی قرار دهید. همچنین ملکی را که شما تصمیم به سرمایه‌گذاری در آن را گرفتید اگر نزدیک به پاسگاه و کلانتری باشد از نظر امنیتی دارای یک امتیاز مثبت می‌باشد.
قوانین مربوط به قرارداد‌های ملکی را به خوبی یاد بگیرید


هوش مالی در املاک5


زمانی که شما تصمیم می‌گیرید در بخش املاک فعالیت کنید خواه یا نا خواه با قرارداد‌های ملکی سرو کار خواهید داشت پس بهتر است قبل از وارد شدن به این بخش به خوبی قوانین موجود در قرار‌داد‌های ملکی را به خوبی یاد بگیرید و مرتباً با کارشناسانی که در این زمینه تبحر دارند، مشورت کنید. شما باید این نکته را بدانید که عده زیادی در این بخش دچار مشکلاتی شده‌ و به دلیل نداشتن آگاهی نسبت به قوانین موجود در قرار‌داد‌ها دچار ضرر‌های بزرگی شده‌اند. زمانی که شما در قرارداد بستن به مهارت بالایی برسید در واقع با این کار به میزان قابل توجهی هوش مالی خودتان را افزایش داده‌اید.
به روز باشید

حضور موفق شما در بخش املاک نیازمند این است که شما به طور مرتب اطلاعات جدید مربوط به این حوزه را دنبال کنید. به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید در بخش زمین سرمایه‌گذاری کنید باید به طور منظم اطلاعات مربوط به تغییرات قیمت زمین را در جاهای مختلف مطالعه کنید و یا اگر می‌خواهید در بخش ساخت و ساز فعالیت کنید باید به صورت منظم اخبار و اطلاعات مربوط به تغییر قیمت مصالح را مورد بررسی قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند که همیشه بروز باشید و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.
مراقب لیست بلند فروش املاک در یک محله باشید


هوش مالی در املاک6


زمانی که می‌خواهید بر روی املاک یک محله سرمایه‌گذاری کنید به آژانس‌های معاملات ملکی ان محله سر بزنید و اگر با لیستی بلند از املاک فروشی و اجاره‌ای مواجه شدید لازم است بدانید که این لیست بلند و شلوغ می‌تواند نشانه خوبی نباشد. معمولاً چنین لیست‌های بلند و غیر عادی یا به دلایل فصلی و زودگذر به وجود می‌آیند و یا اینکه نشان دهنده این موضوع هستند که آن محله دارای مشکلاتی است که ساکنان آنجا تمایل خود را برای استقرار در آن محله از دست داده‌اند. و به همین علت تعداد زیادی از خانه‌های آنجا برای فروش به آژانس‌های معاملات ملکی سپرده شده‌اند.
به سرمایه خود رسیدگی کنید

برخی از افراد به اشتباه خیال می‌کنند که بعد از خرید یک ملک کارشان تمام شده است و حال تنها کاری که باید بکنند این است که منتظر شوند تا آن ملک را با قیمت بالاتری بفروشند. شما باید به این نکته دقت کنید که ملکی که شما می‌خرید در واقع با سرمایه‌ای خریداری شده است که برای به دست اوردن آن تلاش کرده‌اید. اگر به نگهداری و رسیدگی به ملک خود اهمیت ندهید ممکن است مجبور شوید که بعداً هزینه‌های قابل توجهی را برای مرمت و تعمیرات در آن ملک بپردازید. مطمئمناً هدف شما از حضور در بخش املاک این است که کسب درآمد و سود مناسبی را تجربه کنید. رسیدگی به املاکی که خریداری می‌کنید، باعث خواهد شد که در هنگام فروش سود بیشتری نصیب شما شود.

هوش مالی هوش مالی بال اهوش مالی خوب هوش مالی در املاک
تحقیقات محلی را فراموش نکنید


هوش مالی در املاک7

برای خرید یک ملک یا زمین تنها توجه کردن به قیمت آن می‌تواند شما را دچار اشتباه کند. شما به دو منظور یک ملک را خریداری می‌کنید. یا میخواهید بعداً آن را با قیمت بالاتری بفروشدی و یا اینکه می‌خواهید آن را اجاره بدهید. در هر صورت برای رسیدن به این اهداف شما به بازار خوبی برای ملک خود احتیاج خواهید داشت. پس قبل از نهایی کردن خرید خود به این موضوع فکر کنید که در آن منتقطه وضعیت تقاضا برای خرید و اجاره املاک به چه صورتی است و آیا با قیمتی که شما تصمیم دارید ملک را بخرید، تقاضا در مورد ملک در آن محله به صورتی است که بتواند شما را به سود برساند و یا خیر ممکن است با ضرر مواجه شویید.

سعی کنید نکات مثبت و منفی یک ملک را در کنار هم قرار بدهید و سپس سعی کنید که آینده آن را پیشبینی نمایید. پس این نکته را فراموش نکنید که در هنگام خرید یک ملک تنها توجه کردن به قیمت آن کافی نمی‌باشد.

املاک بالا بردن هوش مالی بررسی شغل املاک شغل املاک کار املاک ملک
به دنبال فرصت‌های طلایی باشید

یکی از عواملی که می‌تواند سود شما را در بخش املاک تضمین کند قیمتی است که برای خرید یک ملک می‌پردازید. در بخش املاک یک خرید خوب به خریدی گفته می‌شود که برابر با قیمت متعارف ملک در ان منطقه و یا حتی کمتر از قیمت متعارف باشد. زمانی که شما پول نقد در اختیار داشته باشید این قدرت را خواهید داشت که از فرصت‌های طلایی در بخش املاک به خوبی استفاده کنید. فرصت‌های طلایی معمولاً در زمان‌هایی به وجود می‌آید که صاحب ملک به پول نقد احتیاج فوری پیدا می‌کند و می‌خواهد هر چه زودتر ملک خودش را بفروشد. در چنین حالاتی اگر شما پول نقد در احتیار داشته باشید می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید.

ارتقا هوش مالی ارزیابی هوش مالی شما استفاده از هوش مالی
نتیجه‌گیری

حضور و سرمایه‌گذاری در بخش املاک می‌تواند برای شما بسیار جذاب و سودآور باشد به شرطی که هوش مالی خود در املاک را تقویت کرده و همیشه سعی کنید اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید. هوش مالی در بخش املاک به شما کمک می‌کند که بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید و همچنین بتوانید به بهترین شکل سرمایه‌ای را که در اختیار دارید مدیریت نمایید. به طور کلی هوش مالی تاثیر مستقیمی در به دست آوردن موفقیت مالی دارد و سرمایه‌گذاری در املاک نیز از این قاعده پیروی می‌کند.
بایدها و نبایدها در سرمایه گذاری بازار بورس
در سرمایه گذاری در بازار بورس باید ها و نبایدهایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید از سهامی که خریدید سود زیادی به دست آورید و ضرر نکنید. این سود باید در دراز مدت باشد و ناگهان به ضرر تبدیل نشود پس باید چشم انداز مناسبی از بازار بورس و سهامی که می خواهید بخرید، داشته باشید. در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که جزو بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری در بازار بورس است. شما حتماً باید به این بایدها و نبایدها توجه کنید تا موفق شوید.

آموزش سرمایه گذاری بازار بورس بایدها و نبایدها در سرمایه گذاری بازار بورس
خرید سهام شرکت هایی که خدمات و محصولاتشان


بایدها و نبایدها در سرمایه گذاری بازار بورس2


آیا شرکتی که میخواهید سهام آن را بخرید و مد نظرشماست محصولات یا خدماتی ارائه می دهد که بازار مناسب برای فروش محصولات یا انجام خدمات داشته باشد؟ افزایش فروش به‌ مدت حداقل چند سال را میسر می سازد؟ یک شرکت یا ارگان باید دارای محصولاتی باشد که به نیاز تعداد بیشتری «مخاطبین هدف» پاسخ دهد و باید بخشی از بازار‌های در حال پیشرفت باشد و جا برای رشد داشته باشد. سرمایه گذاری در شرکت هایی که محصولات آنها بعد مدتی فروش ندارند یا سرمایه گذاری در شرکت هایی که کارآنها پس از مدتی اشباع می شود و دیگر بازاری هم برای انجام خدمات ندارند، بسیار نامناسب است.

25 درس آموزنده رهبر کسب و کار آسان ترین راه سرمایه گذاری
ایده های نو و خلاقانه و نوآوری

مدیریت شرکت و خود شرکت باید نوآوری داشته باشند و وقتی محصول کنونی خود دیگر بازاری برای فروش به اندازه قبل نداشت، هدف گذاری کنند که با تولید محصولات یا فرایند‌های جدید به کار شرکت ادامه بدهند و متوقف نشوند. وقتی از پتانسیل خط تولید کنونی، تا حد زیادی بهر‌ه‌برداری شد، آن‌گاه به واسطه ارائه محصولات جدید باز هم رشد کنند. مدیریت شرکت، باید این پتانسیل را داشته باشد که پس از آن‌که محصول فعلی به دوره‌ی بلوغ خود رسید، با استفاده از نوآوری، هم‌چنان افزایش فروش را حفظ کند.
فعالیت تحقیق و توسعه شرکت همسو بارشد فناوری برای پیروزی بر رقیبان


بایدها و نبایدها در سرمایه گذاری بازار بورس3


قسمت تحقیق و توسعه‌ی شرکت باید برای رشد هر روزش تلاش کند و فعالیتش را ادامه دهد. یک شرکت برای بقا در صنعت رقابتی باید تحقیق و توسعه‌ای موثر و کارآمد داشته باشد . فعالیت های تحقیق وتوسعه‌ای شرکت باید به گونه ای باشد که در عملکرد شرکت، خود را نشان دهد. شرکت باید همگام با رشد صنعت و پیشرفت تکنولوژی به سمت جلو پیش برود و متوقف نشود.

سرمایه گذاری سرمایه گذاری بازار بورس
شرکت محصولات خاص و منحصر به فردی داشته باشد

برخی از محصولات شرکت‌ها خصوصیاتی دارند که آنها را منحربه فرد می‌کند و باعث می شود که عموم مردم بدون نیاز به تبلیغات آنها را خریداری کنند. شرکت هایی که محصولاتی ارائه می دهند که دیگر شرکت ها قابلیت ارائه آن محصولات را ندارند و بسیار مشتری پسند هستند، بسیار برای سرمایه گذاری مناسب هستند.

بهترین مکان برای سرمایه گذاری بورس چگونه با پس اندازمان سرمایه گذاری کنیم؟
ارتباط موثر و خوب بین کارمندان و کارفرما و اقتدار مدیر


بایدها و نبایدها در سرمایه گذاری بازار بورس5


بهره‌وری کار و شرکت، متأثر از روابط کارکنان و پرسنل شرکت است. روابط خوب به کارایی بیشتر و در نتیجه به خروجی و عملکرد بهتر شرکت منجر می‌شود. روابط داخلی شرکت، بر عملکرد شرکت تأثیر می‌گذارد، بنابراین ضروری است که تمامی شرکت‌ها برای پیشگیری از هر گونه حرکت غیر‌قانونی یا غیر مطلوب از طرف مدیریت، روابط داخلی مثبت را تقویت کنند.

مدیر باید با رفتار خوب و نیک با کارمندان رفتار کند و به آنها احترام بگذارد تا احترام ببیند. این رفتار خوب و همکاری عالی در موفقیت و به اهداف بلند مدت رسیدن در زمان کوتاهتر بسیار کارساز است. شرکت باید مدیران با اقتدار و با استعدادی داشته باشد تا به طرز مناسبی اختیاراتشان را به دیگران بفهمانند و مدیران در سطوح پایین‌تر را راهبری کنندو بر کلیت کسب و کار نظارت کنند. مدیر کل باید بر کل کارها نظارت داشته باشد و بداند که الان شرکت در چه و ضعیتی است و کارهای شرکت چطور پیش می رود.
تحلیل هزینه ها برای کسب سود بیشتر

تحلیل‌ هزینه و نظارت حسابداری شرکت بر هزینه ها و کنترل آنها بسیار مهم است. کنترل هزینه که حاصل تحلیل موثر و کارآمد هزینه‌ها توسط شرکت است، باید پیش از سرمایه‌گذاری مد نظر قرار گیرد. هزینه های شرکت باید کمینه گردد تا سود بیشتر کسب کند.شرکت باید از مزیت‌های رقابتی برخوردار باشد که به او کمک کند که در میان رقبای خود در صنعت مربوطه شاخص بشود.شرکت به سود،
نگاه بلند مدت به سود شرکت


بایدها و نبایدها در سرمایه گذاری بازار بورس4


نگرش کوتاه مدت نباید تنها داشته باشد بلکه سود بلند‌مدت شرکت‌ها بسیار مهم تر است. باید نگاه بلند‌مدت به موضوع سود داشته باشید و روشهایی را به کار بگیرید که در بلند‌مدت، سود را حفظ نموده یا افزایش دهد.شرکت باید آن‌قدر نقدینگی و پول نقد و توانایی بالای اخذ وام داشته باشد که بتواند هزینه‌های مربوط به رشد را تأمین کند.
قابل اعتماد بودن مدیر و رو راست بودن او با سهامداران

صحبت درست و واقعی مدیریت شرکت با سهامداران در زمان‌های مختلف، چه زمانی که اوضاع بر وقف مراد است چه زمانی که کارها بهم می پیچد و اوضاع نامساعد است، ضروری است. سرمایه‌گذاران حق دارند بدانندکه اوضاع دقیقاً از چه قرار است . مدیریت شرکت‌ از صداقت بی چون و چرا باید برخوردار باشد. مدیریت شرکت باید نشان دهد فردی قابل اعتماد است. قابل اعتماد بودن و صداقت از مهم ترین ویژگی های یک مدیر واقعی است تا سرمایه‌گذاران بتوانند به تمام مدیران آن شرکت اطمینان کنند تا سرمایه شان را با خیال راحت در آنجا قرار دهند.
شرکت حاشیه‌ی سود خوبی داشته باشد


بایدها و نبایدها در سرمایه گذاری بازار بورس6


علاوه بر رشد، شرکت باید از یک حاشیه‌ی سود خوب نیز برخوردار باشد تا ارزش سرمایه‌ی صاحبان سهام را افزایش دهد. شرکت برای حفظ یا بهبود حاشیه‌ی سود خود باید با در نظر گرفتن بی‌ثباتی فضای اقتصادی که فشار زیادی بر روی شرکت‌ها می آورد سعی کند حاشیه‌ی سود خود را حفظ کنند یا ارتقاء ببخشند. مهم این است که شرکت، پتانسیل کاهش هزینه‌ها برای افزایش حاشیه‌ی سود در دراز‌مدت را داشته باشد. کاهش هزینه های شرکت به افزایش سود و بالارفتن سهام سرمایه گذاران منجر می گردد.
نتیجه گیری

حاشیه سود شرکت را حتما بررسی کنید. فروشی که منجر به سود نشود فایده نخواهد داشت. شرکت باید محصولات ارزان تولید کند. بهتر است با روش های مختلف در مورد شرکت اطلاعات کسب کرده و در صورت لزوم با کارمندان، رقبا و سرمایه گذاران آن صحبت کنید.از آنجا که یافتن شرکت های برتر کارسختی است پس درهر زمان بهتر است چند سهم خوب داشته باشید و وقت خود را با شرکتهای دیگر تلف نکنید.به دنبال مدیریت خوب باشید. مدیریت خوب سودهای آنی را فدای رشد پایدار و بلند مدت می کند.سهام شرکتی را خریداری کنید که رشد آن در سالهای آینده بیشتر از میانگین صنعت باشد. فروش شرکت، عامل بسیار مهمی است. فروش هر شرکت و تحقیقات آن در زمینه مشتریان را بررسی کنید.


.به امید اینکه بهترین سهام از موفق ترین شرکتها را خریداری کنید و به اهداف خود برسید و زود ثروتمند یا ثروتمندترین بشوید.
کسب و کار طراحی و ساخت جواهر آلات
خیلی از مردم فکر می کنند برای اینکه بتوانند یک کار را راه بیاندازند و مبلغ قابل توجهی درآمد کسب کنند لازم است تا سرمایه آنچنانی داشته باشند وگرنه باید همیشه کارمند و کارگر بمانند و برای دیگران کارکنند.شما برای اینکه وارد هر کاری شوید و آن را تجربه کنید سختی ها و مشکلاتی را باید پشت سر بگذارید. اگر بخواهید کسب و کار خودتان را راه بیاندازید باید ریسک کنید و سرمایه خودتان را نیز به کار بگیرید. افراد کارآفرین زیادی وجود دارند که از هیچ شروع کرده اند و اکنون به بالاترین درجات و جایگاهی که می خواستند، رسیده اند. چهره های بسیاری هستند که ما نمی شناسیم و بسیار خوب در زمینه کسب و کار عمل کرده اند.
کارآفرین موفق ایرانی


کسب و کار طراحی و ساخت جواهر آلات4


شیوا شیرویه، کارآفرین موفق ایرانی و صحبت هایشان در این متن شرح داده شده است تا ما را با صنعت طلا و جواهرات بیشتر آشنا کند. او یکی از زنان موفق و تاجر و طلاساز ایرانی است. او کارش را با سرمایه کمی شروع کرد و توانست در مدت زمان کوتاهی بسیار پیشرفت کند. او وقتی وارد صنعت طلا و جواهرات شد که هیچ علمی و هنری در این زمینه نداشت و خیلی با پشتکار و علاقه توانست پیشرفت کند و اکنون یکی از کارآفرینان بزرگ است و نه تنها خودش بلکه بسیاری را وارد این صنعت کرده است. او عضو اتحادیه صادر کنندگان و تولید کنندگان ایران ، عضو انجمن زنان بازرگان و کارآفرین ایران است.در ادامه ایشان از تجربیات خود و نحوه ورودشان به این صنعت و از تجاربیات خود می گویند.
چیزهایی در ذهنم که مرا به سوی کارآفرینی سوق داد

در تمام طول زندگی خود به کسب‌ و کار فکر می‌کردم و خیلی میخواستم که در یک زمینه شغلی فعال شوم وسرپرستی آن شغل را خودم به عهده بگیرم. همانطور که به نظرم می رسد اولین بار در دبیرستان و بعد در دانشگاه این افکار مدام و پیاپی به سراغم می آمدند. ایده‌های زیادی را در ذهنم می‌پروراندم و دلم می‌خواست یکی از آنها را به واقعیت تبدیل کنم. اساتید خوبی داشتم که به من راه درست و غلط را می شناساندند تا بتوانم مسیر درست را راحتتر انتخاب کنم.

آنها مرا تشویق می کردند و به ایده‌هایمان پروبال می‌دادند. خیلی وقت است که از آن اموزش ها گذشته است و بحث کارآفرینی به شکلی که الان مطرح است در آن زمان وجود نداشت. این واژه به تازگی بین مردم رایج شده است و مفهوم آن بسیار واضح است است. با این حال، تا حدودی با مفهوم کسب‌ و کار آشنا بودم و می‌خواستم مجموعه‌ای را برای خودم و همکاری دیگران به‌وجود بیاورم.


سابقه تحصیلی و اولین سابقه های شغلی


کسب و کار طراحی و ساخت جواهر آلات2


من در رشته گرافیک تحصیل کرده‌ام و اولین بار در بازار بسته‌بندی مشغول به کار شدم. همان سال‌ها همه تلاشم را انجام ‌میدادم که کارم متفاوت جلوه کند و خاص باشد. صنعت بسته‌بندی در سال‌هایی که ما درگیر جنگ بودیم مورد اهمیت واقع نمیشد وجدی با آن برخورد نمی‌کردند، با این حال من تلاش کردم تا بسته‌بندی‌های خاصی را خلق کنم که مورد استقبال مشتری‌ها واقع بشود. یکی از بسته‌بندی‌هایی که خلاقیت من در آن نتیجه داد مربوط به نوعی آبرنگ است که ایده خلاقانه‌اش باعث شد تا فروش آن بالا برود. حرفه بعدی که در آن فعالیت کردم به ساخت تیزرهای تبلیغاتی مربوط میشود و حدود ده سال نیز در این زمینه فعالیت کردم.
ایده آموزش طلاو جواهرات به خانم ها

بعداز مدتی خدا به من فرزندی اطاعت نمود و همه فعالیت هایم را به طول ۳ سال کنار گذاشتم. پس از آن هم دیگر علاقه‌ای برای ادامه کار در حوزه تبلیغات نداشتم و می‌خواستم فعالیت جدیدی را شروع کنم. پس از کمی پرس‌وجو متوجه شدم که رشته طلا و جواهر خیلی فرصت برای کار کردن دارد و تقریباً کسی با آن آشنایی ندارد.

وقتی خواستم در یک کلاس اموزشی ثبت‌نام کنم متوجه شدم در این رشته هیچ کارگاه و کلاس آموزشی برای بانوان وجود ندارد. این بود که تصمیم گرفتم نخستین کارگاه طلا و جواهرسازی ویژه بانوان را ایجاد کنم. آن سال‌ها حرفه طلا و جواهر‌سازی‌ کاملاً در اختیار آقایان بود، درحالی‌که می‌توانست به یک رشته کاملاً خانمانه تبدیل شود. من خانم های ایرانی را به این رشته وارد کردم و حرفه ای کردم.من شاید تنها کسی باشم که برای یاد گرفتن یک رشته، خودش یک کارگاه زده است.
ریسک پذیری شاخصه اصلی کارآفرینی


کسب و کار طراحی و ساخت جواهر آلات5


کارگاهی ۹۰ متری را در شمال تهران به کار طلا و جواهرسازی اختصاص دادم. کارم را ۱۰ سال پیش و با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی شروع کردیم که چندان زیاد نبود. در آن زمان من خیلی خطر کردم و ریسک پذیری باعث شد تا سراغ چنین کاری بروم. افرادی که می‌خواهند کاری انجام بدهند یا ایده‌ای دارند ابتدا باید تحقیقات لازم را انجام بدهند و بعد از چیزی نترسند. خطرپذیری یکی از شاخصه‌های اصلی کارآفرین‌ها به شمار می‌رود. اعتماد به نفس من مرا یاری نمود تا این خطر را همراه تمام امتیازاتش بپذیرم و با دیدی که در اختیار دارم حرکت کنم.

کسب و کار طراحی و ساخت جواهر الات
ایده تاسیس اموزشگاه طلا و جواهرات

بعد از حدود ۲سال که کمی با کار در حوزه طلا و جواهرات بیشتر آشنا شدم و توانستم کمی از سفارش ها را خودم انجام دهم، به این فکر افتادم که کارگاه را به یک آموزشگاه تبدیل کنم و در این زمینه فعالیت کنم. تجهیزات لازم را به کمک اساتید آقا تهیه کردم و یک آگهی تبلیغاتی در روزنامه همشهری به چاپ رساندم. در تبلیغات ذکر کرده بودم که تحت مدیریت یک خانم دوره های آموزشی طلا و جواهرات برگزار می‌شود . به همین دلیل خیلی‌ از مردم تماس گرفتند و علاقه‌مند شدند تا در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

کسب و کار خوب کسب و کار ساخت جواهر الات کسب و کار طراحی
مراجعه کنندگان بیشتر از گروه ثروتمند بودند و عاقبتشان در زمینه طلاو جواهرات درخشان شد


کسب و کار طراحی و ساخت جواهر آلات3


همه نوع مراجعه‌کننده به ما رجوع میکرد. بسیاری از این هنرجویان خانم‌های هستند که ثروت بسیاری دارندکه دوست دارند طلا و جواهرتشان را خودشان بسازند. آنها اگر می‌خواستند می‌توانستند بهترین سرویس‌های بازار را برای خودشان بخرند اما خیلی علاقه مند بودند که این کار را خودشان انجام دهند. با تمام تلاش و کوشش انواع کار‌ها و دوره‌ها را اموزش می دیدند و یاد می‌گرفتند.

ساخت جواهر الات شغل پولساز کار پردذآمد کار پولساز

نخستین دوره شاگردهایی که در کارگاه من آموزش دیدند توانستند وارد بازار کار شوند. ما پس از اتمام دوره آموزشی، مدرک معتبر قابل ترجمه اعطا می‌کردیم که باعث استخدام آنها شد. بعضی از شاگرد‌ها به کشورهای قاره اروپا و آمریکا مهاجرت کردند و در آن کشورها نیز این حرفه را ادامه می‌دهند. من با برخی از آنها ارتباط دارم که همانطور که من از آنها اطلاع دارم یکی از آنها اکنون در کانادا ۲ کارگاه جواهرسازی دارد و از حرفه ای که در آن وارد شده است، بسیار راضی است.
دوره هایی که در حوزه طلا و جواهرات برگزار می شود

در این زمینه ۲۰ رشته بسیار متنوع وجود دارد که شامل رشته‌هایی مثل تراش سنگ، ریخته‌گری، گوهر‌شناسی ، فروشندگی، بسته‌بندی و عکاسی از طلا و جواهر می شود. برخی از این رشته‌ها درحال حاضر تدریس می‌شوند و در پی آن هستیم تا مقدمات تدریس دیگر رشته‌ها را هم فراهم کنیم. اگر دقت کرده باشید، الان طلا و جواهر‌ها در بسته‌بندی‌های ویژه‌ای ارائه نمی‌شوند و شکل خاصی ندارند.

اگر بخواهیم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم باید بدانیم که هر محصول چه بسته‌بندی و رنگ‌بندی را میطلبد. در حال حاضر ۲سال است که نمایشگاه طلا و جواهر در کشورمان برگزار می شود و بحث برندینگ به‌صورت جدی مطرح است و دنبال می‌شود. اگر در این قسمت پیشرفت‌هایی داشته باشیم، می‌توانیم جایگاه بهتری را در حوزه صادرات کسب کنیم.


نتیجه گیری

خانم شیرویه برای اینکه به یک کارآفرین و صنعتگر بر‌تر تبدیل شود با مشکلات زیادی مبارزه کرده است. او سرمایه زیادی نداشت، نمی‌توانست از تجربه دیگران استفاده کند و از سوی دیگر نگاه جامعه برای پیشرفت او مثبت نبود. موفقیت کنونی خانم شیرویه حاکی از آن است که توانسته پشتکارش را به اثبات برساند و بر مشکلات پیروز شود. کسی که می‌خواهد کارآفرین باشد باید قدرت ریسک پذیری و جسارت بالایی داشته باشد. مهم‌ترین نکته در اینکه بخواهید کارآفرین بشوید این است که به کارتان ایمان داشته باشید.

بدانید که به‌دنبال چه هستید و برای رسیدن به آن خستگی‌ناپذیر باشید. ‌گاه ممکن است متوجه شوید مسیری که دارید طی می‌کنید اشتباه است یا حتی شکست بخورید اما این مهم نیست، باید راه دیگر را امتحان کنید و تجربه‌های تلخ گذشته را مثل یک پله زیر پا بگذارید تا به موفقیت برسید. این را هم بدانید که هیچ کارآفرین موفق و سربلندی را پیدا نخواهید کرد که درزمینه تخصصی‌اش با شکست بزرگ مواجه نشده باشد. اگر به کاری که می‌خواهید انجام دهید ایمان داشته باشید، بزرگ‌ترین مشکل‌ها در مقابل شما به زانو درمی آیند!»
۹ دریچه نجات بخش از ورشکستگی
در هر سازمان و کسب و کاری احتمال ورشکستگی همیشه وجودارد حالا هر چقدر که می خواهد مدیر شرکت یا کارآفرین این کسب و کار موفق باشد و سابقه وشهرت و اعتبار داشته باشد. کارمندان ، مدیران و کارآفرینان برای یک شرکت یا سازمان مانند اعضای یک کشتی اند که همه با کمک هم کشتی را در دریا به سمت ساحل مورد نظر سوق می دهند تا به هدف و مقصد برسند.
۹ دریچه نجات بخش از ورشکستگی


9 دریچه نجات بخش از ورشکستگی2


اگر کشتی غرق شود همه با هم شکست می خورند و دیگر راه نجاتی برای کشتی وجود نخواهد داشت. کشتی همان سازمان،شرکت و کسب و کار است. شما وقتی با طوفان برخورد می کنید، نباید تسلیم شوید و بگذارید کشتی بشکند و غرق شود. طوفان همان ورشکستگی است که شما باید با این ۹ دریچه ای که خدمتتان عرض می کنم از آن رهایی یابید. ۹ دریچه نجات بخش که شما را از ورشکستگی می رهاند را در ادامه توضیح می دهم که همه این ها از تجربیات شخصی خودم است:
۱-خرج های اضافی را کنار بگذارید و حذف کنید

از تمام ابعاد به سازمان نگاه کنید، ببینید چه خرج هایی در آنجا می شود و آیا امکان کم کردن و یا حذف این مخارج وجود دارد. شما باید به حساب هایی که در شرکت می شود نگاه داشته باشید، دقیق به حسابها رسیدگی کنید، این کار را منظم انجام دهید و ببینید پول شرکت در کجا و برای چه خرج می شود. هزینه کم تر به معنی سود بیشتر است.

آیا این خرج و هزینه ها ضروری بوده و نیاز به این همه هزینه بوده است. اگرخرج و مخارج ضروری باشد و نتوان به طریق دیگری هزینه آن را کم کرد که از کنار آن بگذرید، اما اگر خرج اضافی بود از شر آن خلاص شوید. هزینه های مورد نیاز و ضروری را نیز با هزینه کم تر در صورت ممکن جایگزین کنید. مثلاُ اگر برای انتشارات مجله کار می کنید و از ورق های ضخیم استفاده می کنید، این کار هزینه شما را زیاد می کند و غلط است. در انتشارات برای چاپ مجله هایتان از ورق های نازک و باضخامت کم استفاده کنید.
۲-تمام افراد شرکت را برای انجام دادن کارهای شرکت مداخله دهید


9 دریچه نجات بخش از ورشکستگی3


برای انجام کارهای شرکت یک روند و روش معین تهیه کنید و این روند و مسیر پیش گرفته را در برگه بنویسید.

تعداد افراد شرکت چند تا است؟ افراد شرکت در اینجا به معنی همه افراد از آبدارچی شرکت گرفته تا کارکنان، تمامی رییسان و هیئت مدیره است. به تعداد افراد شرکت این برگه را کپی کنید. این برگه را در اختیار تمام افرادتان قرار دهید و مطمئن شوید همه آن را خوانده اند و مطلع شده اند. اهمیت این برگه از این جهت است که مسیری که شرکت طی خواهد کرد و استراتژی های شما در آن آمده است.

افراد شرکت خیلی دوست دارند بدانند هدف از کارهایی که انجام می دهند چیست و قرار است به کجا برسند؟ کارکنان می خواهند بدانند چه چیزهایی از آنها انتظار دارید و چه کاری برای چه هدف باید انجام دهند؟ از آنها نظر خواهی کنید و اجازه دهید بدانند نظرشان برای شما مهم است. نظر های کارکنان را با دقت گوش کنید و به آنها فکر کنید شاید شما را به اهدافتان نزدیکتر کند.
۳-افراد خودتان را خودتان انتخاب کنید

شما باید با دید باز نسبت به افراد شرکت شناخت پیدا کنید و تصمیم بگیرید که کدام افراد مناسب برای انجام کارهایتان هستند. افرادی که به دردتان نمی خورند بدون هیچ فرصتی خلاص کنید. ابتدا توانایی ها و استعدادهایش را بررسی کنید و ببینید برای شما مناسب است؟ اگر مناسب نبود به او بگویید به اتاقتان تشریف بیاورد و در این جلسه اوضاع شرکت را برایش بازگو کنید و بگویید دیگر به او نیاز ندارید. هیچ وقت برای اخراج کردن وقت هدر ندهید تا فهمیدید شخصی لازم و مناسب نیست سریع دست به کار شوید و او را نگه ندارید تا او نیز بتواند به سراغ کاری که برایش مناسبتر است برود.بعد از آن در شرکت اعلام کنید دیگر اخراجی نخواهید داشت تا همه خیالشان راحت شود و با خیال راحت وآرامش به کارشان ادامه دهند.

اگر گروهی و هر چند وقت یکبار افرادتان را اخراج کنید، آنها استرس می گیرند که مبادا نفر بعدی من باشم و در اینجا افراد زرنگ، مستعد و آموزش دیده زودتر از بقیه شرکت را ترک خواهند کرد چون می توانند در شرکت های رقیب استخدام شوند اما افرادی که اعتماد به نفس ندارند و از اخراج می ترسند باقی می مانند. هیچ وقت گروهی اخراج نکنید و زمان اخراج را عقب نیندازید.

نجات بخش از ورشکستگی ورشکستگی
۴-حساب های مالی شرکت را در اختیار تمام کارکنان و افراد شرکت بگذارید


9 دریچه نجات بخش از ورشکستگی4


حساب های مالی شرکت را در اختیار دید همه کارکنان قرار بدهید تا اعتماد و اطمینان آنها به شما افزایش پیدا کند. سعی کنید آخر هفته ها جلسه ای ترتیب دهید که در این جلسه گزارشی از حساب های شرکت و سرمایه گذاری های شرکت به کارکنان ارائه شود. آنها وقتی ببینند شما صادقانه با آنها برخورد می کنید با شما بهتر رفتار می کنند و شما را از خودشان می پندارند. منظورم از حساب مالی شرکت تمامی حسابها به غیر از لیست حقوق افراد شرکت است.

جلوگیری از ورشکستگی، حلوگیری از ورشکستگی، خرج های اضافی
۵-مشتریان خود را از دست ندهید

با مشتریان بزرگ خود ارتباط برقرار کنید و آنها را از مشکلاتی که پیش آمده است، آگاه سازید و به آنها بگویید که چه اصلاحاتی انجام خواهید داد و چگونه مشکلاتی که در مسیر شما قرار گرفته است حل خواهند شد. آنها را آگاه سازید که شما از این کسب و کار حذف نخواهید شد و همچنان برپا و قدرتمند خواهید بود. شایعاتی توسط شرکت های رقیب شما بوجود خواهد آمد تا شما را زودتر از مسیر منحرف کنند و مشتریانتان را به سوی خود بکشانند. شما نباید به این شایعات توجه کنید و نگذارید نظر بقیه را هم جلب کنند. این شایعات را خفه کنید و به آرامش همه را دعوت کنید.

اهداف آینده اهدافتان پیاده سازی اهداف تعیین اهداف
۶-طلبکاران را دور نزنید و با آنها رو راست باشید


9 دریچه نجات بخش از ورشکستگی5


یکی از کارهایی که باید انجام دهید صداقت با طلبکاران است. طلبکاران همیشه صدایشان بلندتر از بدهکاران است. شما نباید با آنها دعوا کنید و درگیر شوید. تنها راه حل این است که با صداقت تمام آنها را از اوضاع شرکت مطلع سازید و به آنها مسیر و روندی که برای حل مشکلات انتخاب کرده اید را بگویید تا آنها نیز مطلع شوند. نامه ای منطقی و با لحن خوب و مودبانه بنویسید و بگویید چه کارهایی دارید انجام می دهید و انجام خواهید داد تا آنها نیز خیالشان راحت شود که پول و بدهی شان را پرداخت خواهید کرد.

10 توصیه برای رسیدن به اهداف 9 دریچه نجات بخش از ورشکستگی
۷-سرمایه گذاران را خیلی مشتاقانه بپذیرید

بانک ها زمانی به شما پول قرض می دهند که شما بدهی نداشته باشید و آن پول را برای پرداخت بدهی هایتان نخواهید. این وام هایی که بانک ها پرداخت می کنند اسم های گوناگونی دارند و برای خرید خانه یا اجناس یا راه انداختن کسب و کار به مشتریانشان می دهند که هیچ کدام از بانک ها وام به ورشکستگان یا بدهکاران نمی دهند.

سرمایه گذاران بر خلاف بانک ها عمل می کنند زیرا آنها در زمان بی پولی حاضرند به شما پول بدهند تا در کسب و کار شما و ضرر و زیانتان شریک شوند. در اولین فرصت باید با بانک ها یا نزول خور ها تسویه کرد زیرا آنها وقتی توان پرداخت سودشان را ندارید تمام دارایی هایتان را برای فروش طلب می کنند و ابتدا به سراغ فروش تجهیزات و دارایی هایی که بسیار مورد نیازتان نیستند می روند.

تلاش شرکت باید در جهت جذب سرمایه گذار باشد چون آنها مانند بانک ها و نزول خور ها نیستند. سرمایه گذاران انعطاف بیشتری دارند و زمانی که کسب و کار به مشکل می خورد پولی به شرکت تزریق می کند بدون اینکه که به سود و زیان شما کاری داشته باشند. آنها می خواهند شرکت سرپا و قدرتمند بماند و با شما هم جهت هستند.
۸-حساب بانکی شرکت را هر روز چک کنید


9 دریچه نجات بخش از ورشکستگی6


از جمله کارهایی که باید به طور مرتب انجام داد این است که موجودی حساب شرکت را چک کنید زیرا اینکار شما را آسوده و خیال راحت می کند که راه درستی را انتخاب کرده اید وگام در آن گذاشته و برداشته اید. شما باید اطمینان کسب کنید که قادر به پرداخت حقوق حقوق کارکنان و مالیات شده اید. شما باید پس از پرداخت حقوق کارکنان ومالیات به طلبکاران تا جایی که قادر به پرداخت هستید پرداخت کنید. اینگونه آنها خواهند دانست که شما به انجام تعهدات خود پایبند و وفادار هستید.
۹-توانایی و شهامت خطر کردن را داشته باشید

شما باید در مسیر کسب و کار و بیرون آمدن از ورشکستگی خطر کنید.همواره از پرسنل شرکتتان درخواست کنید که ایده ها ی نو و خلاقیت های خود را با شما مطرح کنند تا از آنها بتوانید بهره ببرید و استفاده کنید. این نوآوری ها و ایده های خلاقانه افکار مثبتی از شما در ذهن مشتریانتان ایجاد می کند و رقبا را از جذب مشتریان شما ناامید می کند.
نتیجه گیری

خرج های اضافی را کنار بگذارید و حذف کنید. تمام افراد شرکت را برای انجام دادن کارهای شرکت مشارکت دهید. شما باید افراد خودتان را خودتان انتخاب کنید. حساب های مالی شرکت را در اختیار تمام کارکنان و افراد شرکت بگذارید تا آنها به شما اعتماد کنند و اعتقاد به درستی مسیر و استراتژی هایتان بیاورند. مشتریان خود را از دست ندهید و آنها را با آرامش از اصلاحات و استراتژی های جدید آگاه کنید. ریسک کنید و ایده های خلاقانه را پیاده کنید.
۱۸شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ
در حال حاضر در دنیای ارتباطات و تکنولوژی زندگی می کنیم، تاثیر تکنولوژی و ارتباطات روز به روز بر زندگی انسان ها بیشتر شده است و همین تکنولوژی و ارتباطات توانسته است سرگرمی هایی جدید ی را برای مردم تمام ملت ها با آداب و رسوم و ملیت های متفاوت فراهم کند. اینترنت و اپلیکشن هایی نظیر دیوار ، شیپور ، غذاتو انلاین سفارش بده ، اسنپ، تپ سی، بازی های آنلاین و..همه و همه محصولات این عصر در ایران عزیزمان هستند.
ارتباطات و تکنولوژی

18شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ2

مشاغل مربوط به ارتباطات و تکنولوژی هم مسلماً از پردرآمد ترین شغل های دنیا به حساب می آیند و توانسته اند به لحاظ درآمد جای مشاغل دیگری که تا سال ها و قرن ها با درآمدهای بدون سقف و حدشان همه را کلافه کرده بودند،بگیرند. آری پزشک های عزیز و دندان پزشکان و تمام کسانی که سال ها پشت کنکور پزشکی مانده اید تا دکتر شوید هم اکنون زمان این رسیده است که بدانید در ۴۰ سال آینده در ایران برنامه نویس ها و کسانی که برنامه نویسی می دانند از شما درآمد بیشتری خواهند داشت.
۱۸ شغل برتر دنیا

از ۱۸ شغلی که وزارت کار آمریکا به عنوان ۱۸ شغل برتر دنیا در سال ۲۰۱۴ معرفی کرده است توسعه‌دهنده نرم‌افزار یا همان برنامه نویسی در رتبه اول و تحلیل گر سیستم کامپیوتر در پله بعدی قرار گرفته است. به بیانی دیگر می توان گفت درابتدای جدول پردرآمد ترین شغل های دنیا، پزشکی و دکتری دیده نمی شود و این درحالی است که دندان پزشک ها در رتبه سوم از نظر درآمد قرار گرفته اند.طبق این آمار برنامه نویس ها به طورمیانگین ۹۰۰۶۰ دلار در سال در آمد دارند و این تنها متوسط درآمد کل افرادی است که در این بخش مشغول هستند.
درآمد بالا در این شغل


18شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ3


به بیانی دیگر تقریباً ۱۳۸۸۸۰ دلار به ده درصدی که درآمد بالایی در این شغل دارند، اختصاص می یابد. این بالا بودن درآمد شغل برنامه نویسی و رهبریت دنیای تکنولوژی و اینترنت که باعث بهبود ارتباطات شده است، توانسته است تا جایی پیش برود که پیش بینی می شود تا قبل از سال ۲۰۲۲، حدود ۱۴۰ هزار شغل جدید مربوط به توسعه نرم‌افزار ایجاد شود.درجایگاه دوم این آمار و گزارش شغل تحلیل گر سیستم های کامپیوتری وجود دارد که از دندان پزشکی پیشی گرفته است و در جایگاه دوم جدول نشسته است.
مسائل و تحلیل‌های مربوط

تحلیل گرها، با مسائل و تحلیل‌های مربوط به آن و طراحی تکنولوژی سر و کار دارند. دانشمند داده ها لقبی است که به تحلیل گر سیستم های کامپیوتری داده می شود. شغل تحلیل سیستم های کامپیوتری شغلی است که در کشور های در حال پیشرفت نظیر مانند ایران اسم و رسمی دریافت نکرده است و جا نیفتاده است. تحلیل گر سیستم کامیپوتری، برای تجارت کمپانی های بزرگ، کارهای خیلی مهم و مفیدی انجام می دهد. مفید واقع شدن در این شغل تا جایی می تواند تداوم یابد که یک تحلیل گر سیستم کامپیوتری با داشتن این شغل سالانه به طور متوسط، ۸۳۸۰۰ دلار در آمد داشته باشد.
بالاترین حد برای کسب درآمد


18شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ4

پردرآمد ترین فرد در شغل تحلیلگر های سیستم کامپیوتری، در بالاترین حد برای کسب درآمد از این حرفه، طبق گزارش وزارت کار آمریکا سالانه ۱۲۲۰۹۰ دلار می تواند به دست می آورد. از طرفی اگر همینطور پیش برود انتظار می رود به دلیل رشد تجارت و رقابت بین شرکت ها، تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲۴.۵ درصد افزایش درآمد در این گروه شغلی شاهد خواهیم بود.

۱-توسعه دهنده نرم افزار

۲-تحلیل گر سیستم های کامپیوتری

۳-دندانپزشک

۴-سرپرستار

۵-داروساز

۶-پرستار رسمی

۷-متخصص فیزیوتراپی

۸-پزشک متخصص

۹-توسعه دهنده وب

۱۰-متخصص بهداشت دهان و دندان

۱۱-تحلیل گر امنیت اطلاعات

۱۲-مدیرپایگاه داده ها

۱۳-دستیار پزشک متخصص

۱۴-کار درمانگر

۱۵-تحلیل گر پژوهش های بازار

۱۶-متخصص علوم آزمایشگاهی

۱۷-دستیار متخصص فیزیوتراپی

۱۸-مهندس عمران


کسب و کار های ساده و بدون نیاز به تحصیلات خاص

البته شغل هایی نیز وجود دارند که درآمد بسیاری دارند و نیاز به تحصیلات خاصی ندارند. این شغل ها بسیار راحت بوده و به راحتی انجام می شوند. اکنون به معرفی چندتا از این کسب و کار های ساده و بدون نیاز به تحصیلات خاص می پردازم.از نظر اقتصاد دانان بزرگ وقتی برای کاری که باید انجام شود شخص خاصی را نمی توان پیدا کرد پس دستمزد و درآمد افزایش پیدا می کند تا برای انجام آن داوطلبین افزایش یابد. دلیل درآمد زیاد این کارها هم این است که هرکسی حاضر به انجام این کارها نیست و یا از وجود چنین کارهایی آگاه نیست.

شغل پر درآمد خوب کسب درآمد کسب و کار


مراقبت از سگ ها و بردن آنها به پیاده روی


18شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ5


سگ ها مدتها است که اهلی شده اند، در کنار انسانها زندگی می کنند و حتی انسانها روی آنها اسم می گذارند و در کنار خود از آنها نگه داری می کنند. سگ ها را به گردش و پیاده روی چه در صبح و چه در عصربردن یکی دیگر از کسب و کارهای پردرآمد است. بسیاری از افرادی که سگ دارند و درمحدوده شهری زندگی می کنند یا بسیار پر مشغله هستند حاضرند برای اینکه یک فرد فقط یک ساعت سگ هایشان را مدتی بیرون ببرد ، با آنها پرسه بزند و بازی کند ۵۰ دلار بپردازند. فردی که سگ ها را به پیاده روی می برد می تواند هر ساعت چند سگ را به گردش ببرد و درنتیجه آخر ماه پول زیادی را به دست آورد.
تست کننده گیم های کامپیوتری

بازی های کامپیوتری توسط شرکت هایی طراحی و ساخته می شوند. این شرکت ها افرادی را برای تست بازی های جدیدشان که هنوز در بازار عرضه نشده است،استخدام می کنند تا این افراد این بازی ها را تست کنند تا اگر باگ یا عیبی در روند بازی وجود داشت، پیدا کنند و به آنها گزارش دهند. این بازی ها می توانند نسخه های به روز شده و جدید بازی های قدیمی باشند یا کلاً جدید باشند. فردی که توسط این شرکت ها استخدام می شود می تواند بسیار در طول بازی و تست آن لذت ببرد چرا که اول از همه قبل از هر کسی بازی های جدید و به روز شده را تست می کند و دوم اینکه درآمدی بیشتر از ۵۰ هزار دلار دکسب می کند و خیلی زود و راحت ثروتمند می شود.

18شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ پر درآمد شغل پر درآمد
ماساژ دهنده


18شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ6


ماساژدهنده ها کار بسیار ساده و راحتی انجام می دهند. این افراد باید با انجام ماساژ بدن فرد مقابل آرامش را به او هدیه دهند که همین انتقال آرامش از طریق ماساژ به نفع شخص ماساژدهنده نیز هست زیرا خود ماساژور هم از این آرامش بهره مند می شود. تنها نیاز به کسب مجوز مناسب با این شغل دارید، پس از آن می توانید به یک ماساژور حرفه ای در مدت اندکی تبدیل شوید و کار خود را برای کسب درآمدی حدوداً ۵۱ هزاردلار شروع کنید.
مربی ورزش انفرادی

ورزش کردن کار دشواری است و نیاز به حوصله و زمان دارد. در عین حال که ورزش کردن کار سختی است، تماشای ورزش کردن دیگران هیچ کاری ندارد و باعث سرگرمی ما می شود. مربی شخصی کاری جز تعیین برنامه و رژیم غذایی ،آموزش حرکات ، گفتن باید ها و نبایدها، پیشنهادات و تشویق فرد مقابل ندارد. او با انجام این کارها و از این قبیل میتواند درآمدی درحدود ۵۵ هزار دلار کسب کند.

18شغل پر درآمد جهان
نگهبانی و مراقبت از خانه ها


18شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ7



این شغل من را یاد فیلمی به نام تنها درخانه می اندازد که بارها صداو سیما آن را در تلویزیون پخش کرد. اگر این فیلم را دیده باشید می فهمید منظور من چه چیزی است. این شغل یعنی در خانه بمانید وقتی دیگران یعنی صاحبان ملک نیستند تا دزد یا سارقین وسایل آنها را به سرقت نبرند. افراد زیادی وجود دارند که برای ویلاهای خود درشمال یا آپارتمان های خود در تهران و دیگر شهرها به ازای پرداخت مبلغ زیادی از شما می خواهند که از خانه آنها مراقبت کنیدو نگهبانی دهید تا آنها برگردند. این کار در آمریکا درآمدی در روز در حدود ۱۰۰ دلار دارد.
نتیجه گیری

بسیاری از شغل هایی که نیاز به تحصیلات داشتند و طبق آمار جزو پردرآمد ترین ها بودند، دراین متن ذکر شد و دیدیم که به سراغ شغل های کامپیوتری و نرم افزاری رفتن می تواند درآمد بسیاری در کشورهای اروپایی و امریکایی داشته باشد. این شغل ها نیز در ایران حدود ۴۰ سال دیگر از شغل های پزشکی و دندان پزشکی پیشی خواهند گرفت.شغل های بدون نیاز به تحصیلات که درآمد خوبی دارند را نیز بررسی کردیم که این شغل ها درعین سادگی بسیار پردرآمد هستند و دلیل آن خاص بودن این شغل ها و عدم انجام آن توسط همه افراد جامعه است.
آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟
امروزه در تمامی مراکز آموزشی کشور در سطح دبیرستان و راهنمایی سوال اصلی هر نوجوان از خود ، این است که درس بخونیم برای چی؟ پاسخ به این سوال می تواند در امر انتخاب مسیر تحصیلی و آموزشی فرد اثر بگذارد بنابراین می توان اینطور برداشت کرد که علم در مسیر ثروت می باشد زیرا دانش آموزان ما یاد میگیرند با توجه به مسیر های اموزشی که درامد زا می باشند مسیر تحصیلی خود را انتخاب کنند.
آموزش

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟2



برای تحقیق گفته های بالا نگاهی به تعداد شرکت کنندگان آزمون سراسری بیندازیم متوجه می شویم که بسیاری از داوطلبان رشته تجربی را انتخاب می کنند که مسیر شغلی نسبتا پر درامدی خواهد داشت لذا با اطمینان خوبی می توان نتیجه گرفت بسیاری از داوطلبان فارغ از نگاه علمی به مسیر اموزشی اینده خود ان را با توجه به درامد زایی که خواهد داشت انتخاب می کنند.

بنابراین می توان پاسخ سوال مطرح شده را علم در مسیر ثروت دانست.


تولید ثروت از طریق علم در نگاه ملی

امروزه علم به همراه رشد در سیستم ها و فناوری در هم امیخته شده است. و می توان اینطور بیان کرد که رشد و توسعه علمی کشور منجر به توسعه فناوری های پیشرفته و تولید ثروت در تمامی زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور می شود.بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا دست یافتن به جایگاه اول علمی در خاور میانه برای کشور منجر به افزایش تولید ناخالص ملی میگردد؟ همانطور که در جوامع غربی و آمریکا مشاهده می شود دست یافتن به ارزش های علمی بزرگ برای انها منجر به افزایش تولید ناخلص ملی انها شده است.

ثروت شاخص عملکرد رقابتی قدرت و ثروت


شاخص عملکرد رقابتی


آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟3


شاخص (CIPI) که به عنوان شاخص عملکرد رقابتی شناخته می شود توسط (UNIDO) گزارش می شود که خود این شاخص دارای چهار زیر شاخص می باشد. دو تا از این زیر شاخص ها میزان توسعه ی صنعتی و صادراتی کشور را اندازه می گیرند و دو زیر شاخص دیگر سطح نو اوری یک کشور که ارتباط چشمگیری با علم و اموزش دارد را اندازه می گیرند. به طور کلی ااین شاخص بیان می کند که یک کشور در مسیر ورود به حوزه فناوری و تکنولوژی نوین تا چه اندازه فعال بوده است. که با توجه به رتبه بندی این شاخص امریکا در رتبه نخست قرار گرفته و ایران با رتبه ای بیشتر از ۵۰ بالاتر از عربستان در این رتبه بندی جا دارد.

آموزش کوتاه-ثروتمندان پاک و پر تلاش آموزش های کسب ثروت اختراع ثروت افرین

با توجه به شاخص مطرح شده و همچین موضوع مطرح شده در آغاز می توان بدین صورت برداشت کرد که در نگاه ملی اموزش منجر به توسعه فناوری و تکنولوژی های پیشرفته می شود و این خود نه تنها باعث کم شدن تقاضا برای واردات فناوری می شود بلکه از طریق مسیر های مختلف منجر به درامد زایی و افزایش تولید ناخالصی کشور می شود. بنابراین در نگاه ملی جدال بین مسیر های اموزشی برای کسب فناوری های پیشرفته وجود دارد .


مهم ترین علت برای جنگ جهانی سوم چه می تواند باشد علم یا ثروت ؟

بشر در دنیای پیشرفته قرن ۲۱ با موضوعات علمی پیشرفته و پیچیده ای روبرو شد. از این موضوعات علمی جدید می توان به هوش مصنوعی اشاره کرد. با پیشرفت علم و دانش روز افزون بشر مباحث علمی نوینی نظیر هوش مصنوعی ایجاد شد . بنابراین در پشت روی هوش مصنوعی ، علم و دانش قرار دارد.الون ماسک ، مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس اکس و مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز ، بیان می کند که جدال بر سر موضع اموزش و علم هوش مصنوعی می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود . وی بیان می کند که نگرانی در مورد فناوری های جدید نظیر هوش مصنوعی بسیار جدی تر از تهدیدات هسته ای کره شمالی می باشد.

آموزش رایگان کسب ثروت آموزش علمی کسب ثروت آموزش کسب ثروت
قدرت و ثروت


آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟4


ماسک علت این نگرانی خود را این گونه بیان می کند که : توسعه سلاح هایی که با استفاده از از تکنولوژی و فناوری های نوین می تواند به صورت خودکار منجر به فجایع مرگ بار شود ، این امکان را می دهد در گیری های مسلح در ابعادی بزرگ تر و زمانی کمتر از انچه تا کنون بشر تجربه کرده است رخ بدهد .

اینجا این موضوع مطرح می شود که کشوری که بتواند توسعه فناوری چشمگیری داشته باشد خواهد توانست به عنوان جلودار و پرچم دار جهان عرصه را در دست بگیرد و این قدرت می باشد که مفهوم دیگر قدرت همان ثروت است در واقع کشوری که قدرت بالایی داشته باشد ثروت بیشتری خواهد داشت بنابراین در پاسخ به سوال مطرح شده در عنوان می توان به صراحت گفت که مهم ترین علت جنگ جهانی اینده علم و دانش خواهد بود.
چرا دانشگاه های ما نمی توانند آنگونه که باید ثروت آفرین باشند؟

آنها که از تضاد علم و ثروت گذشته‌اند مراکز علم و فناوری را در کنار دانشگاه‌ها تاسیس کرده اند تا صنایع و سرمایه‌گذاران را به خود جذب می‌کنند. ما هنوز در ابتدای این راه هستیم و از آن سو دانشگاه‌های پیشرو در امر تولید علم و به تبع آن ارائه خدمت اجتماعی مهم – ثروت، امنیت و آگاهی – در تعامل نزدیک با صنایع گام برمی دارند و در یک چرخه دینامیک پویا و نه ایستاتیک و ساکن به تولید و کارآفرینی می‌پردازند.

چنانچه تولید ثروت با مفاهیم مختلف از مسیر علم در تمام برنامه‌های استراتژیک یک کشور دیده می‌شود و همه اجزای سیستم بر مبنای تعاریف و مأموریت هایشان به فعالیت می‌پردازند. اکنون این سوال مطرح است که این چرخه تولید ثروت از علم یا از منظر ما کارآفرینی یا همان ارتباط صنعت و دانشگاه را مناسب است یا خیر؟

مدیریت ناکارآمد و بی‌هدف، نبود هدف مشخص برای هر دانشگاه در کنار صنایعی که در فضای رقابتی نیستند از جمله مهم‌ترین مسئله هایی است که باید حل شود.

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟ آموزش رایگان ثروت آفرینی


دانشگاه‌های نسل چهارم، سیاستگذارند


آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟5


امروزه این موضوع مطرح است که دانشگاه ها فقط مأمور آموزش و پروهش نبوده بلکه باید هدایت جامعه را برعهده داشته باشند و برای مشکلات آن راه حل ارائه دهند.
دانشگاه‌های تراز اول دنیا به سمت دانشگاه‌های نسل سوم – کارآفرین- رفته‌اند و از این طریق ارتباط و زنجیره بین علم و ثروت را برقرار کرده‌اند و به فکر حرکت به سوی نسل چهارم دانشگاهی هستند. نسل چهارم دانشگاه‌ها علاوه بر داشتن مأموریت‌های گذشته که آموزش، پژوهش و کارآفرینی بود موظف هستند آینده جامعه را تعیین کنند و برایش راهکار داشته باشند.

آموزش ثروتمند شدن آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت

در واقع این دانشگاه‌ها به سمتی در حرکت هستند که در سیاست گذاری‌ها و تعاملات حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… وارد می‌شوند. در کشور ما نیز حوزه سیاست‌های برنامه توسعه ششم و همچنین نقشه جامع علمی کشور که در حوزه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است تأکید دارد دانشگاه‌ها سیاست هایشان را در این راستا وضع و اعمال کنند ولی این که این سیاست ها تا چه اندازه اجرا می شوند جای تأمل دارد.


علم بهتر است یا ثروت

در گذشته علم از ثروت جدا دیده می‌شد چنانچه ضرب المثل معروف «علم بهتر است یا ثروت» بخوبی گویای این نوع نگرش است اما امروز می‌دانیم دانشگاه‌ها باید ادامه دهنده زنجیره علم و ثروت باشند. شاید یکی از بهترین راه ها برای تحقق این هدف مراکز کارآفرینی و نوآوری در کنار دانشگاه‌ها شکل گرفته مثلاً در دانشگاه صنعتی شریف، مرکز نوآوری و کارآفرینی موفقی طی سال‌های گذشته تاکنون فعالیت می‌کند و فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و این شرکت‌های «دانش بنیان» نمونه‌های موفقی در صنعت فناوری بایو، نانو و هوا و فضا و… به جامعه ایرانی ارائه داده‌اند.

دانشگاه‌ها کم و بیش به این سمت حرکت کرده‌اند اما این پازل کامل نشده است و به نظر می‌رسد در نقشه جامع علمی کشور دانشگاه‌ها باید محورگرا یا به عبارتی نقش ویژه‌ای را بپذیرند.مثلاً دانشگاه‌هایی که نزدیک دریا هستند

رشته‌هایی را ارائه بدهند که متناسب با اقلیم دریاست تا با بومی‌سازی فناوری‌ها این زنجیره را کامل کنند چه بسا بحث کارآفرینی در این زنجیره کامل می‌شود، صنایع مربوط به مناطق مختلف نیاز به متخصصانی دارد که از سوی دانشگاه تربیت می‌شوند و به چرخه تولید گسیل می‌کنند در نتیجه اگر دانشگاه‌ها مأموریت‌گرا شوند و از ارائه رشته‌ها و برنامه‌های تکراری پرهیز شود کارآفرینی و سیاستگذاری دور از ذهن نیست.
دانشگاه ها در مسیر اصلی خود نیستند !


آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟6


همان طوری که می دانیم هدف اصلی همه دانشگاه ها صرفا آموزش نیست. در سال‌های گذشته دانشگاه‌های بزرگ و تراز اول ما به سمت کارآفرینی رفته‌اند و مسائل پژوهشی و توسعه‌ای شان، در راستای تولید و خلق ثروت از علم بوده اما باید بدانیم که ما به غیر از دانشگاه‌های تراز اول دانشگاه‌های دیگری چون آزاد، پیام نور و علمی – کاربردی داریم که هر کدام با هدف خاصی ایجاد شده و توسعه یافته‌اند.

اما در پس سال‌ها می‌بینیم که متأسفانه دانشگاه‌های ما هیچ یک براساس تعریف خود عمل نکرده‌اند و همه هدف آموزش را پیش گرفته‌اند. لذا به نظر می‌رسد برای رسیدن به هدف مشترک تولید ثروت از علم یا همان کارآفرینی باید اسناد بالادستی دانشگاه‌ها را به تعریف واقعی خود بازگرداند و مأموریت هر دانشگاه را براساس تعریفش مشخص کند. در نقشه جامع علمی باید مسأله کارآفرینی بخوبی دیده شود تا حرکت به این سمت و رشد این موضوع تسریع یابد.
تحصیلات آکادمیک

در برهه‌ای که کشور نیاز به تحصیلات آکادمیک داشت مجوزهای زیاد و مختلفی داده شده و این نیاز در بازه زمانی خودش پاسخ داده شده اما این نیاز اکنون مرتفع شده است. هرچند دانشگاه‌های خوب و تراز اول ما هنوز فضای رقابتی دارند و پرمتقاضی هستند زمانی که این مجوزها صادرشده بازنگری بصورت دینامیکی وپویا انجام نشده و کنترل کیفی آن هم صورت نگرفته است. خیلی از دانشگاه‌هایی که به لحاظ کیفی رشد نداشتند باید تعطیل، تعدیل یا تا مقطع مشخصی به فعالیت و توسعه ادامه می‌دادند که متأسفانه این اقدامات صورت نگرفته است.


نتیجه گیری

به‌طور مثال هدف تاسیس دانشگاه علمی – کاربردی تولید نیروی متخصص صنعتی یا تربیت تکنیسین‌های صنعتی بود که به شدت مورد نیاز کشور است اما مشاهده می‌کنیم که همین دانشگاه‌ها برای کسب درآمد و حتی به نوعی اشتغال زایی اقدام به برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی می‌کنند در حالی که هدف این دانشگاه چیز دیگری است به نظر می‌رسد اگر همه دانشگاه‌های کشور مأموریت خود را به درستی انجام می‌دادند ما با انباشت علم مواجه نبودیم و علم به درستی در زنجیره عمل و چرخه صنعت قرار می‌گرفت تا ثروت و علم در یک مسیر به خوبی پیش بروند.
۸ روش بازاریابی رایگان
بازاریابی ناموفق یکی از شایع‌ترین دلایل شکست کسب و کار‌ها محسوب می‌شود. شما با استفاده از بازاریابی در مورد کسب و کار خود اطلاع‌رسانی کرده و همچنین موجب افزایش فروش خود خواهید شد. بازاریابی برند و کسب و کار شما را مشهور‌تر می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که در رقابت با کسب و کار‌های دیگر سهمی از بازار را به خود اختصاص دهید. تعدادی از روش‌های بازاریابی هزینه‌بر هستند اما در کنار آن‌ها روش‌هایی نیز وجود دارند که شما می‌توانید بدون صرف هزینه خاصی و به صورت رایگان کسب و کار خودتان را به دیگران معرفی کنید. در این مطلب به معرفی ۸ روش بازاریابی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها به صورت رایگان می‌توانید کسب و کار خودتان را معرفی کنید.
۱-ساخت یک سایت یا وبلاگ مرتبط با کسب و کارتان

ساخت یک سایت و یا حتی یه وبلاگ مرتبط با کسب و کارتان مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت و می‌توانید ارتباط موثری را با مخاطبان خود برقرار کنید. در حال حاضر ساخت یک سایت هزینه چندانی برای شما به همراه نخواهد داشت اما اگر نخواهید همین هزینه کم را نیز صرف کنید باز هم قادر هستید که به صورت رایگان یک وبلاگ برای کسب و کار خودتان بسازید و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.

با توجه به گستردگی اینترنت در بین عموم مردم بازاریابی از طری سایت یا وبلاگ می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. شما بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید، کسب و کار خودتان را معرفی کنید و مشتریان جدیدی را در نقاط مختلف کشور پیدا کنید. داشتن یک وب سایت مرتبط با کسب و کار باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد. امروزه کسب و کار‌های بزرگ و کوچک فراوانی وجود دارند که از این امکان استفاده می‌کنند.
۲-تولید محتوا در مورد کسب و کارتان


8 روش بازاریابی رایگان3


محتوای خوب و مفید نیاز بسیاری از کاربرانی می‌باشد که از اینترنت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با تولید چنین محتوایی در مورد کسب و کارتان مخاطبان زیادی را جذب کنید. می‌توانید در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید محتوای آموزشی ارائه دهید تا علاوه بر رفع نیاز مخاطبان و جذب آن‌ها مشتریان وفاداری نیز برای خودتان پیدا کنید. برای انجام یک بازاریابی موفق از طریق محتوا باید مخاطبانی که با کسب و کار شما مرتبط هستند را به خوبی بشناسید و بدانید که آن‌ها دقیقاً به دنبال چه اطلاعاتی هستند و به چه محتوایی نیاز دارند. سعی کنید از دید یک کاربر به محتوایی که تولید کرده‌اید نگاه کنید. آیا این محتوا از دید یک کاربر مفید خواهد بود و آیا می‌تواند باعث ایجاد اعتماد در مخاطب نسبت به کسب و کار شما شود و یا خیر.

بازاریابی رایگان در اینستاگرام بازاریابی رایگان در تلگرام سایت‌های آگهی رایگان
۳-بازاریابی از طریق سایت‌های آگهی رایگان

همواره قرار نیست برای پخش آگهی برای کسب و کار خود هزینه پرداخت کنید. در حال حاضر سایت‌های زیادی در زمینه آگهی فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید به صورت رایگان هم اگهی‌های خود را در آن‌ها قرار بدهید و با معرفی بهتر کسب و کار خود مشتریان جدیدی را جذب کنید. سعی کنید آگهی‌هایی که در این سایت‌ها قرار می‌دهید مختصر و مفید باشند. زیاده‌گویی و توضیح بیش از حد می‌تواند باعث شود که مخاطبان تمایل خود را برای دیدن آگهی شما از دست بدهند. همچنین تعداد سایت‌هایی که خدمات انتشار اگهی به صورت رایگان را انجام می‌دهند، زیاد می‌باشد. سعی کند از سایت‌های معتبر‌تر در این زمینه استفاده کنید تا تاثیر آگهی‌های شما بیشتر شود و افراد بیشتری آن‌ها را ببینند.

اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی بازاریابی رایگان بازاریابی رایگان از طریق ف/ی/س/ب/و/ک
۴-بازاریابی رایگان در تلگرام


8 روش بازاریابی رایگان4


تلگرام اپلیکیشن پیامرسانی است که محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در کشور خودمان نیز افراد زیادی از این اپلیکیشن استفاده می‌کند. تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که به صورت رایگان کانالی را مرتبط با کسب و کارتان ایجاد کنید. بعد از ساخت کانال می‌توانید آن را به افرادی که با کسب و کار شما مرتبط هستند معرفی کرده و کاری کنید که آن‌ها عضو کانال شما شوند. سپس تنها کاری که باید بکنید این است که اخبار و اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان را بر روی کانال تلگرامی که ایجاد کرده‌اید، منتشر کنید.

در حال حاضر کسب و کار‌های مختلفی از تلگرام به عنوان یک ابزار تاثیرگذار برای بازاریابی استفاده می‌کنند. به طور معمول افراد در طول روز چند بار تلگرام خود را چک می‌کنند و این اپلیکیشن یک فرصت طلایی برای کسانی محسوب می‌شود که می‌خواهند کسب و کار خود را به صورت گسترده معرفی کرده و با مخاطبان یک ارتباط موثر را برقرار کنند.

ابزارهای تحلیل بازاریابی اینترنی استتراتزی بازاریابی
۵-بازاریابی رایگان از طریق ف/ی/س/ب/و/ک


8 روش بازاریابی رایگان5



ف/ی/س/ب/و/ک نیز شبکه‌ای اجتماعی است که دارای محبوبیت خوبی می‌باشد و افراد زیادی در کشور خودمان از آن استفاده می‌کنند. شما در ف/ی/س/ب/و/ک می‌توانید صفحه‌ای را مرتبط با کسب و کار خود درست کنید و از طریق آن با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. هر کدام از این مخاطبان می‌توانند در آینده به مشتریان شما تبدیل شوند. ایجاد یک صفحه مرتبط با کسب و کارتان در ف/ی/س/ب/و/ک برای شما هزینه‌ای به همراه نخواهد داشت اما مزایای زیادی را نصیب شما خواهد کرد. شما می‌توانید در ف/ی/س/ب/و/ک با تعداد زیادی از افراد ارتباط نزدیکی برقرار کنید.

همچنین می‌توانید با انتشار محتوایی مفید در مورد کسب و کاری که دارید باعث جذب تعداد بیشتری از مخاطبان در این شبکه اجتماعی شوید. این شبکه اجتماعی اطلاعات آماری دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید نتیجه فعالیت‌های خود را به طور دقیق ببینید. با صرف وقت در فیس‌بوک می‌توانید بازاریابی تاثیرگذاری را به صورت رایگان تجربه کنید.

آموزش بازاریابی شبکه ای آموزش بازاریابی محتوا آمیخته بازاریابی
۶-اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی

گاهی اوقات یک کلیپ کوتاه می‌تواند بهتر از چند صفحه مطلب و اگهی کسب و کار شما را معرفی کنید. امروزه در فضای اینترنت سایت‌هایی فعالیت می‌کنند که به شما اجازه می‌دهند که ویدئو‌های خود را به صورت رایگان منتشر کنید تا افراد دیگر بتوانند آن‌ها را ببیند. شما می‌توانید در مورد کسب و کار خود کلیپ‌های مختصر و مفیدی را تولید کرده و با اشتراکگذاری آن‌ها محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید. انتشار ویدئو یکی از تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی است با کمی خلاقیت می‌توانید ویدئو‌های جالبی بسازید و با جذب مشتریان بیشتر باعث افزایش درآمد خود شوید.

10 اصل سئو و بازاریابی محتوا آموزش بازاریابی
۷-بازاریابی رایگان در اینستاگرام


8 روش بازاریابی رایگان4


اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی است که در چند سال اخیر شاهد افزایش محبوبیت آن بوده‌ایم. در حال حاضر افراد زیادی از قشر‌های مختلف جامعه از اینستاگرام استفاده می‌کنند. اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی تصویر محور است. شما می‌توانید صفحه‌ای را برای کسب و کار خود ایجاد کرذه و عکس‌ها و کلیپ‌های کوتاه مرتبط با کسب و کارتان را منتشر کنید. شما در اینستاگرام می‌توانید با طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارتباط و تعامل داشته باشید.

فراگیر بودن اینستاگرام یک فرصت طلایی برای بازاریابی است که پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه آن را از دست ندهید. بازاریابی در اینستاگرام به وسیله انتشار عکس‌ها و کلیپ‌های کوتاه انجام می‌شود که برای شما هزینه‌ای در پی نخواهد داشت. انتشار محتوای مفید در اینستاگرام نیز باعث جذب بیشتر مخاطبان خواهد شد. فراموش نکنید که انتشار محتوای خوب در فضای اینترنت همواره می‌تواند کلید موفقیت شما در بازاریابی باشد. اینستاگرام فضایی بسیار مناسب برای انتشار عکس‌ها ویدئو‌های شما است.
۸- بازاریابی ایمیلی


8 روش بازاریابی رایگان7


بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از روش‌های بازاریابی است که به طور رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش لازم است که در ابتدا بانک اطلاعاتی از ایمیل‌های مخاطبان خود به دست بیاورید. بهترین راه برای به دست آوردن ایمیل مخاطبان این است که که از آن‌ها بخواهید در خبرنامه شما عضو شوند و ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند. زمانی که شما بتوانید افرادی را که با کسب و کار شما مرتبط هستند را راضی کنید که ایمیلشان را در اختیار شما قرار دهند، این فرصت را خواهید داشت که یک ارتباط موثر و پایدار را با آن‌ها برقرار کنید.

می‌توانید آن‌ها را از محصولات و تخفیفات جدید و همچنین اخبار مربوط به کسب و کارتان آگاه کنید. برای تاثیرگذاری بازاریابی ایمیلی باید نکاتی را رعایت کنید، به عنوان مثال دقت کنید که تنها ایمیل‌های مرتب به کسب و کارتان را برای ان‌ها ارسال کنید و از ارسال مطالب غیر مرتبط خودداری کنید چرا که ارسال مطالب غیر مرتب می‌تواند باعث شود که مخاطبان به ایمیل‌های شما به شکل مزاحم نگاه کنند.
نتیجه‌گیری

امروزه در دنیای تجارت کسب و کار‌هایی موفق خواهند شد که بتوانند خودشان را به خوبی معرفی کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنند. حتی اگر شما محصولات و خدمات خوبی هم ارائه دهید اما نتوانید خودتان را به مشتریان معرفی کنید باز هم شانس چندانی برای موفقیت نخواهید داشت. مهم‌ترین هدف یک کسب و کار رسیدن به سود بیشتر است. استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی می‌تواند شما را به این هدف نزدیک کند. در بین روش‌های متنوع بازاریابی روش‌هایی هستند که می‌توان بدون پرداخت هزینه از آن‌ها استفاده کرد. در این مطلب به ۸ روش بازاریابی پرداختیم که شما می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کرده و باعث رونق و گسترش کسب و کار خود شوید.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
لینک مرجع