ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
درسهايي از شركت سافت تك زمان کنونی: 05-04-2024, 05:27 PM |
|||||||
|
درسهايي از شركت سافت تك
|
09-25-2011, 05:28 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 09-25-2011 05:29 PM، توسط MARYAR.)
ارسال: #1
|
|||
|
|||
درسهايي از شركت سافت تك
چند روز پیش مصاحبهای بود از بنی لوپز مدیر ارشد جهانیسازی (Chief Globalization Officer!) شرکت مکزیکی سافتتک. شرکتی با قدمتی ۲۹ ساله (تأسیس ۱۹۸۲) که ارایهکنندهی راهحلهای فرایندی مبتنی فناوری اطلاعات در سطح جهانی است. این شرکت بیش از ۶۰۰۰ نفر پرسنل دارد که در ۳۰ دفتر این شرکت در نقاط مختلف آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا و آسیا مشغول بهکارند. سافتتک ۹ مرکز خدمات جهانی در مکزیک، چین، برزیل، آرژانتین و اسپانیا دارد.
در مصاحبهای که بالاتر به آن اشاره کردم، آقای لوپز به برخی استراتژیهای این شرکت برای رقابت در بازار جهانی اشاره میکند. بد نیست نگاهی بندازیم به آنها: ۱- استراتژی ورود به بازار: سافتتک در بازاری ـ برونسپاری فرایندها در آمریکا ـ فعالیت میکند که هندیها با قیمتهای پایینشان بهشدت آن را در اختیار گرفتهاند. یعنی استراتژی “رهبری هزینهی” پورتر غیرقابل دستیابی است و در نتیجه باید لزوما روی استراتژی “تمایز” تمرکز کرد. سافتتک چطور باید این کار را میکرد؟ آنها برای این کار اصطلاحی را ابداع کردند بهنام “برونسپاری به نزدیک” (Near-Shoring.) آنها روی صنایعی تمرکز کردند که در آنها برونسپاری فرایندها و ارایهی راهحلهای آیتی مستلزم همکاری نزدیک میان بنگاه مشتری خدمات با بنگاه تأمینکنندهی خدمات بود. مکزیک از لحاظ جغرافیایی به آمریکا چسبیده؛ بنابراین در هر زمان امکان برگزاری جلسات رو در رو یا بازدید از محل شرکت برای مشتری وجود دارد. در هر حال منظور این است که مهم است استراتژی ورود به بازارتان را درست انتخاب کنید. ۲- ارزش افزوده برای مشتریان، مزیت رقابتی سافتتک: استراتژی رقابت ـ یا در واقع مزیت رقابتی ـ سافتتک داشتن تخصص در سطح جهان با مهارت بومیسازی و نگاه محلی به مسائل است: • تولید راهحلها، خدمات و فرایندهای این شرکت کاملا متمرکزند. • دفاتر این شرکت در نقاط مختلف جهان، راهحلهای سطح جهانی را با توجه به شرایط و ویژگیهای خاص هر کشور / منطقه و برای مسائل یک مشتری خاص بازطراحی و سفارشیسازی میکنند. سافتتک با این رویکرد مدعی است میتواند در بازارهای محلی با شرکتهای معظمی مثل IBM رقابت کند. بنابراین مهم است معلوم باشد شرکت شما چه ارزش افزودهای برای مشتری در قیاس با دیگران تولید میکند. این سادهترین تعریف مزیت رقابتی است! ۳- ارزشآفرینی برای کل بازار، استراتژی توسعهی خدمات سافتتک: مدل خدماتی سافتتک بسیار جالب است. آنها در صنایع مختلف خدمات خود را ارایه میدهند؛ اما واحدهای خدماتی آن بهصورت کارکردی و تخصصی طراحی شدهاند. علت چیست؟ وقتی یک واحد تخصصی به صنایع مختلف خدمات خود را ارایه میکند، میتواند نیازها و مشکلاتی را که در یک صنعت مشاهده کرده و برایشان راهحل ارایه داده را بهعنوان خدمات جدید به صنایع دیگر هم ارایه کند! (با توجه به گسترهی جهانی عملیات شرکت، واقعا راهکار هوشمندانهای است!) اما در عین حال در سافتتک برای انتقال تجارب بین واحدهای تخصصی مختلف هم مکانیسمهای طراحی شده است. به این ترتیب در صورت امکان برای نیازها / مشکلات شناسایی شده در هر بخش تخصصی، راهحلهای جامع فرابخشی طراحی میشود. بنابراین حواستان باشد توسعهی محصولات / خدمات شرکت هم به استراتژی و فرایندهای خاص خودش نیاز دارد. ۴- کشف ارزش افزودهی هر بخش برای شرکت: آقای لوپز در جای جای مصاحبه بارها بر کشف کردن ارزش افزودهای که هر بخش از شرکت (در واقع هر یک از دفاتر این شرکت در کشورهای مختلف) میتواند تولید کند، تأکید دارد. منظور این است که مثلا برزیلیها و مکزیکیها هر یک در ارایهی چه خدماتی مهارت دارند. البته این در سطح یک شرکت جهانی است؛ اما در سطح هر شرکت یا سازمانی کشف اینکه هر بخش در چه کاری مهارت بیشتری دارد، میتواند برای سازماندهی شرکت و فرایندها و خدماتاش بسیار مفید باشد. ۵- درک عمیق شرایط خاص محیط کسب و کار هر کشور: آقای لوپز مثالهایی از شرایط محیط پیرامونی کسب و کار شرکت سافتتک (مثلا قوانین و مقررات صادرات خدمات) در کشورهای مکزیک و برزیل میآورد. در هر صورت هر شرکت برای موفقیت، باید درک عمیقی از آنچه در واقعیت اتفاق میافتد (و نه لزوما آنچه ظاهرا بهنظر میرسد!) داشته باشد. ۶- کشف و مدیریت ریسکهای کسب و کار و ریسکهای فناوری برای موفقیت حیاتی است: فکر این یکی از همه برای ما ملموستر باشد؛ چون هر روز در زندگی فردیمان داریم تجربهاش میکنیم! بهنظرم رویکردهای مدیریتی سافتتک در شرایط امروزی ایران، دستیافتنیتر و ملموسترند تا .... |
|||
09-25-2011, 10:22 PM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: درسهايي از شركت سافت تك
در هر زمان امکان برگزاری جلسات رو در رو یا بازدید از محل شرکت برای مشتری وجود دارد. در هر حال منظور این است که مهم است استراتژی ورود به بازارتان را درست انتخاب کنید.
خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری اینستاگرام من : hoshangghorbanian |
|||
09-25-2011, 10:28 PM
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: درسهايي از شركت سافت تك
البته ارزش آفريني و ميزان ارزش افزوده اي كه قرار است شركت به مشتري ارائه بدهد هم از ارزش زيادي برخوردار است
كه بايد حتما مدير آنرا مشخص نمايد. |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
چه شد که از صفر به صد رسیدم | r2013.samadi | 0 | 999 |
02-06-2018 03:24 PM آخرین ارسال: r2013.samadi |
|
شش حقیقت از زیگ زیگلار:برای اینکه بهترین عملکرد را در زندگی داشته باشیم. | mahan.teymouri | 0 | 907 |
10-11-2015 01:36 PM آخرین ارسال: mahan.teymouri |
|
زندگینامه کسپر فابر، کسی که از تولید بهترین لوازم تحریردر دنیا ثروتمند شد. | mahan.teymouri | 0 | 1,570 |
09-22-2015 08:58 PM آخرین ارسال: mahan.teymouri |
|
كارآفريني از راه صبحانه مایكل فررو | Amiraliamirali | 0 | 423 |
09-15-2015 09:16 AM آخرین ارسال: Amiraliamirali |
|
زندگینامه برادران مک دونالد.برادرانی که از ساندویچ فروشی میلیاردر شدند. | mahan.teymouri | 0 | 824 |
09-01-2015 11:56 AM آخرین ارسال: mahan.teymouri |
|
کجلد کرک کریستیانسن یکی از ثروتمندان جهان وکسی که از فروش اسباب بازی میلیونر شد. | mahan.teymouri | 0 | 718 |
08-21-2015 03:11 PM آخرین ارسال: mahan.teymouri |
|
آنهایی که از گاراژ منزل خود شروع کردند و دنیا را تسخیر کردند! | مهدی گل محمدی | 22 | 5,942 |
10-02-2014 03:36 AM آخرین ارسال: garshasp |
|
سروتمندان دنیا و روش فرار از مالیات | mr.seo | 0 | 773 |
08-26-2014 06:24 PM آخرین ارسال: mr.seo |
|
چگونه بیل گیتس در دفترش کار میکند؟ ( از زبان خود بیل گیتس ) | دهدار | 1 | 1,241 |
07-29-2014 11:45 PM آخرین ارسال: مسعود کوچولو |
|
درس های موفقیت از استاد «وارن بافت» | mallarme | 13 | 4,260 |
01-17-2014 01:16 PM آخرین ارسال: tarfand |
|
گزارشی جالب از میلیاردهایی که دیپلم ندارند…! | iranboy | 1 | 1,086 |
05-26-2013 11:49 PM آخرین ارسال: iranboy |
|
هر ۴ ساعت یکبار، یک شعبه جدید از سوپرمارکتهای 11_7 | کوروش بزرگ | 0 | 627 |
01-20-2013 12:17 AM آخرین ارسال: کوروش بزرگ |
|
از کبریت فروشی تا عرضه مبلمان!!! | کوروش بزرگ | 0 | 686 |
01-20-2013 12:12 AM آخرین ارسال: کوروش بزرگ |
|
الگوسازی از ثروتمندان بزرگ جهان | سعید یوسفی | 6 | 1,991 |
01-17-2013 12:55 AM آخرین ارسال: سعید یوسفی |
|
رولز رویس از کجا پول در میآورد؟ | Haavin | 2 | 815 |
01-13-2013 11:35 PM آخرین ارسال: mir abbas |
|
دورنمایی از پیشگامان ثروت و اقتصاد جهانی | 3ObHaN | 0 | 744 |
12-06-2012 07:36 PM آخرین ارسال: 3ObHaN |
|
زندگی برايان تريسي از زبان برايان تريسي | بيلا بالا | 0 | 852 |
11-17-2012 02:29 AM آخرین ارسال: بيلا بالا |
|
قسمتی ار وصیت نامه ادوارد ادیش ، یکی از بزرگترین تاجران امریکایی در سن 76 سالگی | کامیار کاظمی | 4 | 2,395 |
11-12-2012 12:53 PM آخرین ارسال: مــجــیــנ |
|
میلیونر انگلیسی برای فرار از مالیات شب ها در جت شخصی می خوابد!! | کامیار کاظمی | 5 | 1,907 |
04-14-2012 01:17 PM آخرین ارسال: فرهاد قربانی |
|
داستان آنان که از فرش به عرش رسیدند + عکس | کامیار کاظمی | 1 | 1,729 |
01-30-2012 12:42 AM آخرین ارسال: shahram......32 |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان