ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
زمان کنونی: 04-28-2024, 01:15 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: m-jalalvand
آخرین ارسال: بيلا بالا
پاسخ: 4
بازدید: 1381

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امیتازات : 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
04-15-2013, 12:28 PM
ارسال: #1
5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
سلام
وقتی تایپیک فروش وسایل آرایشی آقا سجاد رو میخنودم دیدم بسیاری از دوستان ، دوست دارند از بازاریابی و فروش بیشتر بدونن که اصول اولیه هنر فروش رو در زیر قرار میدم.
یکی از مسایل مهمی که فروشنده را به موفقیت می‌رساند، این است که بتواند فروش را در ذهن مشتری خاطره‌‌انگیز و به یاد ماندنی کند. براین اساس، چگونگی نوع برخورد و صحبت با مشتریان و فنون شروع و خاتمه مذاکره، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه پنج نکته کلیدی برای پایدارتر کردن تاثیر صحبت‌هایتان در ذهن مشتری ذکر می‌شود که به کارگیری آن برای انجام یک «فروش به یادماندنی» ضروری است.

۱) شروع تاثیرگذار
قانون «اولین برخورد، موثرترین برخورد است» را همیشه در ذهن داشته باشید. برای تاثیرگذار بودن شروع، نیازی به صحبت کردن با صدای بلند یا حرکت‌های تند نیست بلکه باید طوری صحبت را آغاز کرد که شور، اشتیاق و علاقه را به خریدار منتقل کند. وقتی ما به عنوان فروشنده، واقعا مشتاقانه و با علاقه‌مندی در مورد کالا یا محصولاتمان صحبت می‌کنیم، این اشتیاق به خریدار منتقل می‌شود. در فروش‌هایی که فقط یک ملاقات لازم است، باید بتوانیم مخاطب را به سرعت و بلافاصله وارد گفت‌وگوی فروش کنیم. هر چند پرسیدن نام مشتری و تکرار آن در طول ملاقات برای ایجاد فضایی دوستانه مفید است، اما باید سعی کنیم اولین جملات ما متمایز از دیگر فروشندگان باشد.
در جلسات فروش با مشتریانی که قبلا با آن‌ها آشنا شده‌اید و نام و عادت‌های خرید آن‌ها را می‌دانید، مشتری را به اسم خطاب کنید. ضمن این که در جست‌وجوی راه‌های جدید و خلاقانه‌تری برای احوالپرسی و شروع صحبت باشید و از صحبت‌های دیگران الگوبرداری نکنید.

۲) تکرار عالمانه
فروشندگان حرفه‌ای سعی می‌کنند با شناسایی نیازهای مشتری و تکمیل تصویر ذهنی او، نکاتی را که برای او بهتر است و به آن‌ها نیاز دارد، بیش‌تر تکرار کنند. فراموش نکنیم که برای تاثیرگذاری قوی روی حافظهء مشتری باید نیازهای اطلاعاتی او را با جملات مناسب تامین کنیم و با تکرار پی در پی جملات رضایت او را جلب کنیم تا خریدار به نقطه تصمیم‌گیری برای خرید برسد. پس باید به صحبت‌های مشتری به دقت گوش دهیم و سعی کنیم دلیل واقعی مراجعه او را دریابیم. پرسیدن سوالات مکمل برای تشخیص نیاز واقعی مشتری ضروری است، زیرا ممکن است مشتری نتواند به طور واضح خواسته خود را بیان کند.

۳) تاکید عاقلانه
اگر بتوانیم ویژگی‌های اصلی و مزایای محصولمان را به شیوه‌ای نامتعارف یا سرگرم‌کننده به مشتری معرفی کنیم، تاثیرگذاری قوی‌تری خواهد داشت و مدت‌های زیادی مغز و ذهن مشتری را درگیر خواهد کرد. گاهی وقت‌ها روش‌ها به قدری مبتکرانه و جالبند که خریدار تا سال‌ها بعد هم آن‌ها را فراموش نمی‌کند. در واقع محصول ما هر قدر هم که معمولی باشد، با کمی اندیشیدن و خلاقیت می‌توانیم آن را به نحوی به مشتری معرفی کنیم که اشتیاق او را برای خرید تحریک کنیم.

۴) مشارکت صمیمانه
به طور معمول، فروشندگان به نمایش کالاها و خدمات به مشتری بسنده می‌کنند و تمایل به امتحان محصول توسط مشتری ندارند و یا بارها دیده شده که فروشندگان ابتدا با بیان پرسش‌هایی از خرید مشتری اطمینان حاصل می‌کنند و بعد محصول را جهت امتحان در اختیار مشتری قرار می‌دهند.
در حالی که موثرترین روش این است که تلاش کنیم تا مشتری کالا را حتما امتحان کند و به نوعی خدمات ما را تجربه کند. هر فروشنده بسته به نوع محصولی که می‌فروشد، می‌تواند راه‌های ابتکاری جالبی برای مشارکت دادن مشتری و خرید و ایجاد فرصت امتحان محصول پیدا کند.

۵) پایان به یادماندنی
ما به عنوان یک فروشنده باید بهترین برنامه خود را برای پایان جلسه فروش نگه داریم و آن را با زیبایی تمام اجرا کنیم; جلسه را در نقطه اوج خود به پایان ببریم و خاطره‌ای فراموش ناشدنی و جاودانه برای خریدار بیافرینیم. در این مرحله بیان جملاتی که روحیه و اعتماد به نفس را در مشتری تقویت می‌کند و رضایت حاصل از خرید را در او افزایش می‌دهد، الزامی است.
مثلا بیان جمله «اگر من هم به جای شما بودم، همین تصمیم را می‌گرفتم» باعث می‌شود که مشتری با احساس مثبت از شما جدا شود و این پیام مثبت را که «کار خوبی کرده‌ام که موجب رضایتم شده است» را در ذهن خود مرور می کند و به این ترتیب علاقه‌مندی‌اش برای مراجعه مجدد بیش‌تر می‌شود. (برگرفته از روزنامه تفاهم و خانه کارافرینان ایران)

با خودتان خوب تا کنید

با خودتان که خوب تا نکنید

روزگار شما را تا میکند

می کند توی پاکت و می اندازد توی صندوق پستی ؛

به یک مقصد نامعلوم

خودت به جان خودت بیفت

خودت خودت را بساز

خودت مواظب خودت باش

و گرنه دیگران به تو هر شکلی

که دلشان بخواهد می‌دهند.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: MARYAR , jahanagahi , seraj , Andisheh , سیدمهدی هاشمی , Delta.H , kave , نرگس فیاض , bmj , soshiant , محسن قلي زاده , Divar , Elixir , zarzarzar
09-29-2013, 12:32 AM
ارسال: #2
RE: 5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
مطلب خوبی بود به نظرم در ایران باید به مورد پنجم یعنی پایان به یاد ماندنی بیشتر دقت کرد

تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: habib tousi , Elixir
09-30-2013, 12:18 AM
ارسال: #3
RE: 5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
عالی بود....>>
درمورد تاکیدعاقلانه مطلبی بیادم اومد که حیفم اومد نگم:
یادمه یه روز توی شرکت نشسته بودیم و داشتیم فاکتورمیزدیم
اونور میز یه فروشنده ی قدیمی وباتجربه داشته بامشتری خودش صحبت میکرد
البته اینم بگم که کارما فروش حضوری به مغازه داره
احتمالا مشتری درمغازه حضور نداشته و فروشنده ی قدیمی فنی داشته صورت میگرفته ، وقتی داشت اقلام رو میخوند به جایی رسید که میخواست به مشتری بگه که کبریت هم داریم
اینجوری بیان کرد: حاجی کبریت میخواهی واست بزنم? کبریت باطعم توت فرنگی..........!
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: jahanagahi , Divar , Elixir
09-30-2013, 12:56 AM
ارسال: #4
RE: 5 نکته برای یک فروش به یاد ماندنی
در تكميل بخش 4

با مشاركت در تصميم گيري خريد مشتري سرييييييييع تر به مرحله بعد برويد
اگر فروشنده لباس هستيد اجازه دهيد مشتري جنسو بافت لباس را امتحان كند
اگر فروشنده خودرو هستين با اجازه دادن به سوارشدن مشتري در او حس تملك را بيشتر كنيد

يك سوال؟
در حرفه ي خود چطور ميتوانيد به مشتري حس تملك را القا كنيد و به مرحله بعد يعني نهايي كردن فروش برويد
پاسخ صادقانه به اين سوال ميتواند معجره ايي در حرفه شما ايجاد كند

اسپري كود كامل سرسبز
حاوي كليه عناصر مورد نياز گياه
قابل استفاده براي تمامي گلهاي اپارتماني

با استفاده از گياهان اپارتماني روح زندگي را در خانه هايتان جاري كنيد
10_004
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: Elixir
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Photo خرید و فروش آهن sadegh_sbrr 11 2,950 07-14-2022 11:11 AM
آخرین ارسال: hassan97
  درخواست راهنمایی برای ثبت بسته آموزشی rasoolataeiyan 0 290 07-13-2019 04:51 PM
آخرین ارسال: rasoolataeiyan
  سئو برای شرکت های بزرگ و سازمانی amir77 0 328 08-08-2017 10:46 AM
آخرین ارسال: amir77
  یک وب سایت موفق چه ویژگی هایی می بایست داشته باشد؟ neda2000 1 502 07-27-2017 11:22 AM
آخرین ارسال: hamedmoez
  چگونه یک وب سایت با کیفیت را طراحی کرده و آن را توسعه دهیم؟ neda2000 1 526 07-11-2017 10:01 AM
آخرین ارسال: hamedmoez
  شغل دوم برای تمامی افراد خانواده mrghafoory 5 2,703 11-02-2016 11:34 AM
آخرین ارسال: farshid-salehi
  ایا راهی ساده و شدنی برای ثروتمند شدن وجود دارد؟مهم mrghafoory 16 4,641 10-28-2016 11:44 PM
آخرین ارسال: حسین پورمتین
  تکنیک های ساده برای پس انداز و کسب امنیت مالی mrghafoory 1 1,213 10-28-2016 11:31 PM
آخرین ارسال: حسین پورمتین
Rainbow چگونه به آزادی مالی و ثروت برسیم؟ mrghafoory 1 1,230 10-28-2016 11:16 PM
آخرین ارسال: حسین پورمتین
Lightbulb 16 قانون طلایی که در طی مسیر تجارت به ما کمک میکند hamedkhan 4 1,359 08-10-2016 01:34 PM
آخرین ارسال: mahdie.sfi
  اموزش های اینستاگرام، محبوب ترین شبکه اجتماعی جهت افزایش فروش محصولات saeed74 44 5,748 05-09-2016 04:49 PM
آخرین ارسال: ali79
  شش دلیل کم بودن میزان فروش کسب و کار اینترنتی fekreabi 2 1,044 12-02-2015 02:36 PM
آخرین ارسال: fekreabi
  دانلود اموزش جامع برنامه نویسی اندروید به زبان ساده saeed74 3 1,156 11-13-2015 09:31 PM
آخرین ارسال: saeed74
  مشاوره افزایش فروش irantarh 0 561 06-13-2015 11:40 AM
آخرین ارسال: irantarh
  خلاصه کتاب « مدیر یک دقیقه ای » dara 15 5,037 06-01-2015 06:48 PM
آخرین ارسال: آشنا
  سری دوم اموزش گام به گام تجسم خلاق (صوتی) sir-mahyar 10 3,105 02-02-2015 05:05 PM
آخرین ارسال: sir-mahyar
  بحث و نظرات تاپیک اموزش گام به گام اعتماد به نفس sir-mahyar 25 3,167 12-01-2014 10:33 AM
آخرین ارسال: sir-mahyar
  به هرچی که فکر کنید به آن می رسید.؟؟؟؟آموزش jahanagahi 83 15,865 11-12-2014 02:58 PM
آخرین ارسال: sara azad
  اموزش گام به گام حسابداری (مقدماتی) sir-mahyar 9 14,534 10-08-2014 04:45 PM
آخرین ارسال: sir-mahyar
  رازی که فروش شما رو 90% افزایش می ده keshavarz 15 4,574 09-22-2014 03:27 PM
آخرین ارسال: keshavarz

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS