ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


لطفا راهنمایی کنید
زمان کنونی: 06-18-2024, 04:56 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: azim
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
پاسخ: 4
بازدید: 1189

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 25 رأی - میانگین امیتازات : 2.84
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لطفا راهنمایی کنید
02-29-2012, 02:29 PM
ارسال: #1
لطفا راهنمایی کنید
سلام دوستان.

به امید خدا قراره به کمک چند نفر از دوستانم یک موسسه خیریه راه اندازی کینیم در تهران.

این چند روز دنبال قوانین ثبت موسسات خیریه بودم ، ولی قوانینی که پیدا کردم مربوط به سازمان بهزیستی و سازمان ملی جوانان بودن.

یعنی زیر نظر اونها باید کار کرد.

حالا میخواستم ببینم کسی اطلاع داره که چطور میشه یک موسسه خیریه مستقیم ، یعنی مثلا مثل یک شرکت مستقل ثبت کرد ؟

میخوام قوانین ثبت شرکت ها در مورد موسسات خیریه رو پیدا کنم ولی نتونستم !
میشه لطفا کمکم کنین.



توانایی فروش از شما ، انواع حمایت مالی از ما 10_003
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , مهدی گل محمدی , Mind
02-29-2012, 02:38 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 02-29-2012 02:50 PM، توسط اقاي ايـــده.)
ارسال: #2
RE: لطفا راهنمایی کنید
اي اي
عظيم جان شما ميخواي كمك كني هااااااااااااااااااا
ولي اينجور كه ميخواي نميشه.بيا پولش رو بده به من
دعات هم ميكنم.
چشم ميگردم در اولين فصرت چيزي پيدا كردم برات قرار ميدم.
ولي يك متني يادم نيست كجا خوانده بودم كه يك فرد خيرخواه ايراني كه در خارج زندگي ميكرد ميخواست براي يك جاي ايران يك بيمارستان با هزينه خودش و كلا رايگان بسازه.بعد چند سال اين بنده خدا هنوز رو زمينش دردسر داشت.
خدا عاقبت شمارو بخير بگذرونه.
موسسات خیریه
مقدمه
در اجرای تبصره 11 ماده واحده قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور و در راستای اهداف برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ارتقاء بهره وری از امکانات موجود و بهبود کیفیت ارائه خدمات به اقشار نیازمند و کاهش تصدی دولت از طریق تشویق افراد حقیقی و حقوقی در بخش غیر دولتی جهت مشارکت در برنامه رفاه اجتماعی و ایجاد زمینه های مناسب و تسهیل و تسریع در امر دستیابی خدمت گیرندگان به خدمات اجتماعی کار آمد ،‌بستر سازی و حمایت از موسسات خیریه و فراهم نمودن زمینه های توسعه و ساماندهی فعالیت های موسسات خیریه براساس ظرفیت ها و استعدادهای آنها مورد توجه بوده است . با عنایت به مراتب انتقال بخشی از فعالیتهای حوزه امور اجتماعی از جمله سوق دادن خانواده ها و افرادی که نیازمند خدمت اجتماعی مضاعف میباشند به این موسسات دارای اهمیت ویژه ای خواهد بود .
تعریف :
منظور از موسسه خیریه ، موسسات و انجمنهایی غیر انتفاعی ، عام المنفعه و غیر سیاسی هستند که به وسیله افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس شده و درزمینه ارائه خدمات اجتماعی به افراد ، خانواده های نیازمند و زن سرپرست ، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ، آسیب دیدگان اجتماعی و … فعالیت نموده و مجوز لازم را از بهزیستی دریافت نموده باشند .
اهداف :
1- ایجاد زمینه های لازم جهت اجرا قانون برنامه سوم توسعه فرهنگی ، سیاسی ،‌اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران
2- مشارکت مردمی و کاهش تصدی دولت در امور اجرایی
3- ارتقاء و سامان دهی خدمات اجتماعی در بخشهای غیر دولتی
4- ایجاد بستر مناسب برای اتکاء برنامه های رفاه اجتماعی به منابع مردمی
5- ایجادتوسعه و جهت دهی به فعالیت موسسات خیریه با توجه به استعدادها و ظرفیت های موجود
6- ایجاد زمینه های مناسب جهت اجراء تبصره 11 ماده واحده قانون تشکیل سازمان بهزیستی
7- تسریع و سهولت دستیابی خدمت گیرندگان به خدمات اجتماعی کارآمد
ضوابط عمومی موسسات غیر دولتی
1- موسسه دارای اساسنامه مورد تایید سازمان بهزیستی باشد .
2- موسسه باید در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده باشد .
3- موسسه موظف به رعایت ضوابط و استانداردهای سازمان میباشد .
4- موسسه باید فعال و ازحسن شهرت برخوردار باشد .
5- وظایف موسسه با فعالیتهای حوزه امور اجتماعی سازمان هماهنگ و در یک جهت انجام پذیرد.
تبصره : صلاحیت عمومی موسسه می بایست به تایید حراست بهزیستی استان رسیده باشد .
وظایف موسسات خیریه غیر دولتی
1- انتقال اطلاعات در رابطه با نوع فعالیت ها و خدمات موسسه به خانوارهای معرفی شده از سوی بهزیستی به طریق مقتضی
2- پذیرش و افتتاح حساب برای هریک از خانوارهای غیر قابل بازتوان انتقالی به موسسه و ارائه لیست تایید شده بانک به سازمان بهزیستی استان تهران
3- پرداخت کمک های مستمر و غیر مستمر به خدمت گیرندگان معرفی شده سازمان بهزیستی با رعایت ضوابط مربوط به دستور العمل اجرایی قانون تامین زنان و کودکان بی سرپرست
4- ایجادزمینه های لازم جهت شرکت نیروهای موسسه غیردولتی در دوره های آموزشی پیش بینی شده از سوی بهزیستی استان
5- موسسه غیر دولتی موظف است برای ارائه خدمات به خانوارهای غیر قابل بازتوان منتقله به آنها تا یکصد خانوار یک فرد مجرب و آشنا به مسائل اجتماعی بکار گرفته و به سازمان بهزیستی معرفی نماید و به ازاء هر 75 خانوار اضافی یک نفر دیگر را به سازمان معرفی کند .
6- همکاری لازم با کارشناس معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی
7- موسسات خیریه غیر دولتی موظفند طی دوره 3 ماهه نسبت به ارائه گزارش عملکرد مالی در قبال اعتبارات دریافتی از بهزیستی برابر فرمهای مربوطه اقدام نمایند .
8- با توجه به حفظ کرامت انسانی خانوارهای خدمت گیرنده موسسات غیر دولتی موظفند ضمن نگهداری پرونده های اجتماعی ارجاعی از طریق بهزیستی کلیه اطلاعات مربوط به آنان را محفوظ دارند .
9-پیگیری ارائه خدمات مددکاری براساس برنامه های کمکی تدوین شده از طریق واحدهای مددکاری بهزیستی
نحوه واگذاری خانواده های غیر قابل بازتوان به موسسات خیریه غیر دولتی :
الف ) وظایف بهزیستی استان
1- شناسایی موسسات خیریه غیر دولتی فعال در بخش امور اجتماعی از طریق کمیته های نظارت بر موسسات خیریه غیر دولتی
2- ارزیابی توان موسسات برای ارجاع خانوارهای مورد نظر از طریق کمیته های نظارت بر موسسات خیریه غیر دولتی استان
3- انعقاد قرارداد با موسسات خیریه
4- آماده سازی خانواده ها جهت انتقال به موسسات غیر دولتی
5- ارسال خلاصه پرونده شامل : تصاویر اوراق شناسایی ، مدارک تحصیلی ، تنظیم خلاصه گزارش مبتنی بر مشخصات کامل خدمت گیرنده و افرادتحت تکفل آنان ، علت پذیرش ،‌تاریخ شروع حمایت ، ‌شرح اقدامات انجام شده در طول حمایت
6- معرفی خانوار غیر قابل بازتوان به موسسات خیریه
7- تحویل پرونده های خانوارهای غیر قابل بازتوان پس ازتنظیم وانعقاد قرارداد
8-معرفی کارشناس ناظر مجرب و متخصص به منظور نظارت بر شیوه های اجرایی کار موسسات خیریه غیر دولتی
9- تامین اعتبار مورد نیاز جهت کمک به تامین معاش خانوارهای غیر قابل بازتوان منتقله به موسسات خیریه غیر دولتی
10- اختصاص بخشی از اعتبارات بلاعوض و وامهای منظور شده در ردیف های مربوطه برای اشتغال خانواده ها به موسسات خیریه فعال در زمینه توانمند سازی خانوارها با رعایت سیاست های شورایعالی اشتغال مشروط براینکه طرحهای قابل قبول ارائه نمایند ، بلامانع است .
موسسات خیریه دارای شخصیت حقیقی هستند یا حقوقی؟
موسسات خیریه معرفی شده در صفحه “موسسات خیریه مجوز دار” دارای شخصیت حقوقی و مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی برای فعالیت در زمینه های مرتبط با سازمان بهزیستی هستند.
درخواست مجوز تأسیس مراکز توان بخشی خصوصی
مدارک:

1) تصوير مدرك تحصيلي ليسانس يا بالاتر مرتبط با توان‌بخشي
2) گواهي عدم سابقه كيفري، سلامت كامل جسم و روان،عدم اعتياد
3) گواهیسلامت کامل جسم و روان
4) گواهی عدم اعتیاد

شرایط صلاحیت:

متدين به دين اسلام يا يكي از اديان پذيرفته ‏شده در قانون اساسي ايران
تابعيت ايران و التزام به نظام جمهوري اسلامي ايران
عدم وابستگي تشكيلاتي و هواداري از احزاب غير قانوني و گروه‌هاي محارب
عدم سابقه محكوميت موثر كيفري كه موجب سلب آسايش اجتماعي باشد
سلامت كامل جسم و روان با تاييد پزشك متعهد سازمان بهزيستي كشور
داشتن حداقل 25 سال سن
داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم
عدم اعتياد به مواد مخدر
داشتن تجربه كافي

محل مراجعه :

تهران: ستاد مركزي سازمان بهزيستي كشور، دفتر توان‌بخشي و امور اجتماعي معلولين
استان‌ها و شهرستان‌ها: اداره كل بهزيستي استان، دفتر توان‌بخشي و امور اجتماعي معلولين

محل مراجعه براي طرح اعتراض يا شكايت

تهران: دفتر توان‌بخشي و امور اجتماعي معلولين
استان‌ها و شهرستان‌ها: اداره كل بهزيستي استان، دفتر توان‌بخشي و امور اجتماعي معلولين

كانال ايده يار: @ideayar
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: azim , مهدی گل محمدی
02-29-2012, 02:52 PM
ارسال: #3
RE: لطفا راهنمایی کنید
سجاد جان این سرعت عملت منو کشته Smile

داداش ، من اینا رو خودم پیدا کردم که مربوط به بهزیستیه ، گفتم که دنبال قوانین ثبت شرکتیش هستم ، ولی توی ثبت شرکت ها که گشتم هیچ حرفی از موسسات خیریه زده نشده Sad

داداش خیلی دمت گرم که اینقدر سرعت عملت بالاست Wink



توانایی فروش از شما ، انواع حمایت مالی از ما 10_003
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: مهدی گل محمدی
02-29-2012, 02:54 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 02-29-2012 02:57 PM، توسط اقاي ايـــده.)
ارسال: #4
RE: لطفا راهنمایی کنید
دستور العمل اجرايي تاسيس، انحلال و اداره موسسات غیر دولتی و خیریه موضوع بند 13 ماده 26 قانون
در اجراي بند 13 ماده 26 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب 1380/11/27 مجلس محترم شوراي اسلامي و آيين نامه اجرايي قانون مذكور مصوب جلسه مورخ 87/2/30 شوراي معاونين سازمان، دستور العمل اجرايي تاسيس، انحلال و اداره موسسات غيردولتي و خيريه كه در جلسه مورخ 87/3/13 شوراي معاونين سازمان مورد تصويب اعضاء قرار گرفته است به شرح ذيل ابلاغ مي گردد.
ماده 1:
انجمنها و موسسات غيردولتي و خيريه موضوع اين دستورالعمل به موسساتي اطلاق مي گردد كه با هدف غيرسياسي و غير انتفاعي و عام المنفعه براساس اصول و مباني نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران جهت ارائه خدمات در راستاي اهداف
سازمان بهزيستي كشور تشكيل مي شوند.

تبصره: منظور از موسسات موضوع ماده 1 اين دستور العمل كليه انجمنها،گروهها، كانونها، خانه ها، جامعه ها،جمعيتها، موسسات و خيريه هايي است كه در درراستاي اهداف سازمان بهزيستي تشكيل مي شوند و به لحاظ اختصار منبعد موسسه غيردولتي و خيريه ناميده مي شوند.

فرايند تاسيس موسسات غيردولتي

ماده 2:
مجوز تاسيس موسسات موضوع اين دستور العمل جهت فعاليت اشخاص حقوقي كه در راستاي اهداف سازمان بهزيستي در استانها فعاليت مي نمايند توسط كميسيون ماده 26 بهزيستي استان صادر مي گردد.

ماده 3:
مجوز تاسيس موسسات اين دستورالعمل كه در راستاي اهداف سازمان بهزيستي به صورت كشوري فعاليت مي نمايند توسط كميسيون عالي صدور و ابطال پروانه هاي بهزيستي صادر مي گردد.

تبصره: وظايف سازمان بهزيستي براساس قانون تشكيل سازمان بهزيستي مصوب جلسة مورخ 24/3/1359 شوراي انقلاب جمهوري اسلامي ايران، قانون اصلاح لايحه قانوني راجع به تشكيل سازمان بهزيستي كشور مصوب 9/11/75 مجلس شوراي اسلامي، قانون تأمين زنان و كودكان بي سرپرست و قانون جامع حمايت از حقوق معلولان مي باشد.

ماده 4:
فعاليت موسسات موضوع اين دستورالعمل غيرسياسي و غير انتفاعي بوده و در چهارچوب مقررات نظام جمهوري اسلامي ايران، مستقل از هر گونه وابستگي به احزاب و گروه هاي سياسي و طبق مفاد اساسنامه تيپ و ضوابط و مقررات مربوطه سازمان صورت خواهد گرفت.

ماده 5:
موسسات غيردولتي و خيريه موضوع اين دستور العمل موظفند اساسنامه خود را مطابق اساسنامه نمونه تنظيم نمايند. (پيوست شماره 1)

تبصره: نحوه تاسيس و تعيين اعضاي هيات موسس، هيات امنا و هيات مديره و ساير اهداف و وظايف موسسه غيردولتي و خيريه بر طبق اساسنامه پيوست خواهد بود كه به تاييد كميسيون ماده 26 بهزيستي استان مي رسد. هرگونه تغيير در اساسنامه نمونه فقط توسط كميسيون عالي ماده 26 امكان پذير است.

ماده 6:
متقاضيان تاسيس انجمنها و موسسات غير دولتي و خيريه واجد شرايط موظفند در خواست كتبي خود را متضمن خلاصه اي از اهداف و موضوع فعاليت و برنامه هاي مورد نظر با ذكر چگونگي فعاليت و نشاني كامل خود به همراه نسخه اي از اساسنامه نمونه به بهزيستي شهرستانها يا دبيرخانه كميسيون استاني تحويل نمايند.

ماده 7:
فعاليت اين قبيل موسسات غيردولتي و خيريه كه خواهان انجام فعاليت در بندهاي 1 تا 12 ماده 26 مطابق با اهداف مندرج در اساسنامه موسسه باشند قبل از دريافت پروانه فعاليت از كميسيون استاني ممنوع مي باشد.

تبصره 1: صدور پروانه فعاليت در بندهاي 12 گانه ماده 26 براي دارندگان پروانه تاسيس با نظر به اولويت بندي اهداف در اساسنامه و با توجه به شرايط و توانايي موسس انجام مي شود و در صورت درخواست پروانه فعاليت دوم پس از گذشت حداقل يك سال از پروانه فعاليت قبلي و با تائيد كميسيون استاني صادر خواهد شد و صدور بيش از دو پروانه فعاليت براي موسسه منوط به تاييد كميسيون عالي ميباشد.

تبصره 2: براي موسسات خيريه كه مجوز خود را از استان اخذ مي نمايند ذكر پسوند استان يا شهرستان محل فعاليت، تحت نظارت سازمان بهزيستي در تابلو (مصوب)، سربرگ، مهر و مواردي از اين قبيل الزامي مي باشد.

ماده 8:
اعضاي هيات مديره بايد واجد شرايط ذيل باشند.
1- تابعيت جمهوري اسلامي ايران
2- دارا بودن حداقل 23 سال سن براي موسسات خيريه
3- دارا بودن حداقل 18 سال سن براي ساير گروهها غيراز موسسات خيريه ويا در صورت داشتن كارت پايان يا معافيت از خدمت براي افراد ذكور
4- اعتقاد داشتن به يكي از اديان رسمي كشور
5- دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي ديپلم براي مديرعامل و حضور حداقل يك نفر داراي مدرك كارشناسي ترجيحاً مرتبط با فعاليت موسسه در هيات مديره

تبصره 1: صلاحيت فني و تخصصي مدير عامل مي بايست ابتدا به تائيد كميسيون ماده 26 استاني برسد.
6- داشتن مكان ثابت و مناسب جهت فعاليت موسسه الزامي است.
7- حداقل دارايي اوليه براي موسسات خيريه مبلغ 000/000/50 ريال مي باشد.

تبصره 2: هشت سال سابقه كار مرتبط براي كاركنان بازنشسته يا بازخريد سازمان بهزيستي كه حداقل داراي مدرك تحصيلي ديپلم و چهارسال سابقه كار براي دارندگان مدرك كارشناسي غيرمرتبط معادل مدرك كارشناسي مرتبط محسوب مي گردد.


ماده9:

مدارك لازم جهت تكميل پرونده:
1- فرم درخواست پروانه تاسيس موسسه (پيوست شماره 2)
2- تكميل اساسنامه تيپ ارائه شده از سوي دبيرخانه كميسيون استاني در دو نسخه كه به امضاء اعضاي موسسه رسيده باشد.
3- تصوير تمام صفحات شناسنامه اعضاي هيات مديره، مديرعامل و بازرسين
4- تصويركارت يا شماره ملي اعضاي هيات مديره، مديرعامل و بازرسين
5- تكميل فرم مشخصات فردي اعضاي هيات مديره، مديرعامل و بازرسين
6- گواهي عدم اعتياد اعضاي هيات مديره، مديرعامل و بازرسين
7- گواهي عدم سوء پيشينه كيفري اعضاي هيات مديره، مديرعامل و بازرسين
8- گواهي وضعيت نظام وظيفه اعضاي هيات مديره، مديرعامل و بازرسين
9- دو قطعه عكس پرسنلي رئيس هيات مديره
10- گواهي تاييد نام موسسه از اداره كل اسناد و ثبت شركتهاي با ذكر نام استان يا شهرستان محل موسسه
11- صورتجلسه مجمع عمومي و هيئت مديره
12- تصوير آخرين مدرك تحصيلي اعضاء هيات مديره و مديرعامل
13- اخذ تعهد از موسسه مبني بر واريز حداقل مبلغ 000/000/50 ريال بعد از ثبت به حساب موسسه خيريه به عنوان دارايي اوليه و يا معادل آن جهت اخذ پروانه فعاليت

تبصره 1: دبيرخانه استاني موظف است با همكاري حراست بهزيستي استان (برابر پيوست شمارة 3) ظرف مدت 30 روز از تاريخ استعلام نتيجه قطعي استعلام حراست را جهت اخذ تصميم مقتضي به دبيرخانه كميسيون استاني اعلام و در صورت عدم دريافت پاسخ در مهلت مقرر، دبيرخانه كميسيون استان نسبت به طرح پرونده در كميسيون مربوطه اقدام مي نمايد.

تبصره 2: معاونين و مشاورين رئيس جمهور، وزراء و روساي سازمانهاي كشوري و رده هاي هم طراز ايشان، معاونين وزراء، استانداران، معاونان استانداران، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستانها نياز به ارائه گواهي عدم سوء پيشينه كيفري و عدم اعتياد ندارند.

تبصره 3: جهت تصميم گيري در خصوص اخذ گواهي عدم سوء پيشينه و گواهي عدم اعتياد افراد سرشناس و معتمدين محلي و موارد نظير ايشان كه در امور خيريه شركت دارند و نزد مردم و خيرين استان از اعتبار ويژه برخوردارند با پيشنهاد بهزيستي استان و تاييد كميسيون ماده 26 ستاد بهزيستي كشور اقدام مي گردد.

ماده 10:
موسسات موظفند پس از دريافت پروانه تاسيس صادره از سوي كميسيون عالي يا استاني به منظور ثبت موسسه در اداره كل ثبت شركتهاي غير تجاري تهران و يا استان مربوطه، پروانه تاسيس و اساسنامه ممهور به مهر دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراكز غيردولتي براي موسسات كشوري و يا معاونت مشاركتهاي مردمي استان مربوطه را به اداره مذكور تحويل نمايند. (فرايند صدور پروانه تاسيس پيوست شماره 3)

تبصره 1: مدت اعتبار و تمديد پروانه تاسيس 3 سال مي باشد.
تبصره 2: استان موظف است پروانه تاسيس را مطابق فرم واحدي كه دبيرخانه كميسيون عالي تهيه و براي استانها ارسال نموده صادر نمايد. (پيوست شماره 4)

ماده 11:
موسساتي كه پروانه تاسيس خود را از سازمان بهزيستي دريافت مي دارند موظف اند در صورت هر گونه تغييرات در اهداف اساسنامه، هيات مديره و بازرسان و مكان، مراتب را به تائيد دبيرخانه كميسيون ماده 26 استاني برسانند

تبصره 1: اين تغييرات بايستي در چهارچوب اهداف اساسنامه تيپ ايجاد گردد و در اساسنامه موسسه قيد گردد.

ماده 12:

مقررات عمومي:
1- ثبت عملكرد مالي در دفاتر قانوني و پلمپ شده انجمن ها و موسسات غيردولتي و خيريه و ارائه ترازنامه سالانه به بهزيستي استان الزامي مي باشد.
2- دبيرخانه كميسيون و كميته تخصصي موظفند اهداف موسسه را با اهداف و موضوع فعاليت معاونت تخصصي مربوطه تطبيق داده و به كميسيون گزارش دهند.
3- چاپ هر گونه قبض و نصب يا پخش صندوق هاي جمع آوري كمكهاي مردمي مي بايست با مجوز سازمان بهزيستي صورت پذيرد.
4- افتتاح حساب بانكي به نام موسسه و اعلام آن به سازمان بهزيستي الزامي مي باشد.
5- ذكر عبارت « با مجوز و تحت نظارت سازمان بهزيستي استان » در تابلوي (مصوب) سربرگ و مهر توسط موسسه مذكور الزامي مي باشد.
6- اقليت هاي ديني مقرر در قانون اساسي مي توانند براي ارائه خدمت به اقليت هاي ديني خود طبق مفاد اين دستور العمل نسبت به تاسيس موسسات غير دولتي اقدام نمايند.
7- خدمات هيات مديره و اعضاي موسس به صورت افتخاري و داوطلبانه بوده و فقط مديرعامل و كاركنان حق الزحمه دريافت مي نمايند.
8- نصب پروانه فعاليت در دفتر كار مدير موسسه الزامي مي باشد.
9- رعايت ضوابط و مقررات ابلاغي از سوي سازمان بهزيستي در ارتباط با عملكرد و وظايف محوله
10- شركت نيروهاي انساني و پرسنل در دوره هاي آموزشي مصوب سازمان بهزيستي
11- تهيه دفتر پذيرش و ثبت مشخصات كامل خدمت گيرندگان و حفظ و نگهداري اطلاعات و سوابق در پرونده هاي مربوطه با رعايت كامل راز داري حرفه اي
12- هر گونه تعطيلي موقت يا دائم بايد براساس اساسنامه و هماهنگي با سازمان بهزيستي استان باشد.
13- مسئوليت كليه فعاليتهاي موسسات غيردولتي و خيريه به عهده اعضاي هيات مديره و مديرعامل مي باشد.
14- ايجاد هر گونه شعبه خارج از استان محل موسسه و خارج از كشور و يا جذب مشاركت مردمي از آن محل منوط به تائيد كميسيون عالي مي باشد.
15- هر گونه فيلمبرداري، حضور بخش خبري، مهمانان خارجي در مراكز و موسسات غيردولتي بايد با هماهنگي و اجازه سازمان بهزيستي استان صورت پذيرد.

ماده 13:
نظارت بر عملكرد و رسيدگي به تخلفات موسسات موضوع اين دستور العمل مطابق با دستور العمل نظارتي مصوب شوراي محترم معاونين سازمان صورت مي پذيرد.
1- تعطيل موقت يا دائم يا انحلال موسسات كه به حكم مراجع قضائي انجام مي پذيرد از مقررات اين دستور العمل مستثني مي باشد.
2- در صورت صدور حكم تعطيل موقت براي موسسات، جهت تعيين تكليف فعاليتهاي كه براي آنها پروانه فعاليت صادر شده است، طبق ضوابط تعيين شده توسط حوزه هاي تخصصي عمل خواهد شد.
3- تعطيلي موقت فعاليتي كه براي آن از سازمان مجوز لازم دريافت شده است، بدون هماهنگي و موافقت سازمان از سوي موسسات ممنوع مي باشد.
4- در صورت انحلال دائم مؤسسات موضوع اين دستورالعمل، مجمع عمومي فوق العاده با نظارت سازمان هيئت تصفيه اي را انتخاب مي كند و اين هيات موظف خواهد بود پس از اداي ديون و وصول مطالبات نسبت به واگذاري اموال و املاك به سازمان بهزيستي كشور و با نظارت وزارت امور اقتصادي و دارايي اقدام نمايد.

تبصره: در مواردي كه انحلال و يا تعطيل دائم موسسات غيردولتي و خيريه مطرح است سازمان بهزيستي در ارتباط با بدهي و تعهدات موسسات به اشخاص حقيقي و حقوقي هيچگونه مسئوليتي نخواهد داشت.

ماده 14:
چگونگي تمديد پروانه تاسيس انجمن ها و موسسات غيردولتي و خيريه مطابق با پيوست شماره 5 خواهد بود.
انجمن ها و موسسات غير دولتي و خيريه بايد سه ماه قبل از پايان تاريخ اعتبار پروانه تاسيس، اقدام به تمديد نموده و در صورت عدم تمديد مجوز تا سه ماه بعد از پايان مهلت مقرر در مجوز، كميسيون استاني مجاز به ابطال موقت پروانه تاسيس خواهد بود كه متعاقباً پرونده به كميسيون عالي ماده 26 جهت تصميم گيري نهايي ارسال مي گردد.

مدارك لازم جهت تمديد پروانه تاسيس:
1- گزارش فعاليت 3 ساله (مالي و اداري و...)
2- دو قطعه عكس پرسنلي رئيس هيات مديره
3- تاييديه دفتر حراست
در صورت تغيير اعضاي هيات مديره علاوه بر موارد فوق الذكر، ارائه مدارك ذكر شده در ماده 8 اين دستور العمل براي اعضاي جديد الزامي مي باشد.

ماده 15:

نحوه ايجاد شعبه در مكاني غيراز محل اصلي موسسه:
ايجاد هر گونه شعبه جديد در استان محل موسسه منوط به كسب اجازه از كميسيون ماده 26 همان استان خواهد بود. بديهي است جهت فعاليت در ساير استانها پرونده با ذكر دلايل همراه با نظر كميسيون استاني توسط دبيرخانه كميسيون استاني به كميسيون عالي ارسال خواهد شد.

ماده 16:
اين دستورالعمل در 16 ماده و 14 تبصره در جلسه مورخ 13/3/87 شوراي محترم معاونين سازمان بهزيستي كشور به تصويب رسيد.



پيوست ها:

(پيوست شمارة 1)
اساسنامه انجمن، جامعه، گروه، كانون، خانه، جمعيت، موسسات, خيريه هاي موضوع بند 13 ماده 26 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب 27/11/1380

فصل اول: كليات و اهداف

ماده 1)
نام .......................................................... است

كه در اين اساسنامه بلحاظ رعايت اختصار............................ناميده ميشود.

ماده 2)
موضوع فعاليت.................در حوزه...................و.....................و.................. ميباشد
تبصره: كليه فعاليتهاي موسسه غيرسياسي و غيرانتفاعي مي باشد

ماده 3)
محل: مركز اصلي............................در................................. واقع است و در صورت نياز مي تواندبرابر بند 14 ماده 12 دستورالعمل اجرايي بند13 ماده 26 در ساير نقاط داخلي كشور شعبه نمايندگي يا دفتر داير نمايد.

رديف نام و نام خانوادگي امضاء رديف نام و نام خانوادگي امضاء

ماده 4)
تابعيت.......................................................تابعيت جمهوري اسلامي ايران را دارد و كليه اعضاي آن تابعيت خود را به قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي ايران اعلام مي دارند.

ماده 5)
مدت فعاليت:........................................................ از تاريخ تاسيس براي مدت نامحدود تشكيل ميگردد.

ماده 6)
دارايي اوليه............. اعم از منقول و غيرمنقول مبلغ........................................ ريال مي باشد كه توسط........................................ تماماً پرداخت شده و در اختيار موسسه قرار گرفته است.

ماده 7)
اهداف موسسه عبارتند از:

1-
2-
.....

ماده 8) هيات موسس عبارتند از:

-1

-2

......

تبصره: هيات موسس موسسه بعد از تاسيس موسسه و معرفي هيات امناء از بين خود و يا ديگران مسئوليتي در قبال موسسه نخواهند داشت.

فصل دوم: اركان

ماده 9)

اركان موسسه عبارتند از:
الف: مجمع عمومي هيات امناء
ب: هيات مديره
ج: بازرسان

الف: مجمع عمومي هيات امناء

ماده 10) مجمع عمومي هيات امناء با تعداد.................... تشكيل و عاليترين مرجع تصميم گيري در موسسه مي باشد كه به صورت عادي يا فوق العاده تشكيل مي شود.

تبصره: فعاليت هيات امناء افتخاري خواهد بود.

ماده 11) چنانچه هر يك از اعضاء هيات امناء فوت نمايد يا استعفاء دهد يا به هر علت امكان فعاليت يا مشاركت در مجمع عمومي را نداشته باشد، هيات امناء شخص واجد شرايط و مورد اعتماد را از ميان داوطلبان و با راي سه چهارم اعضاء خود بعنوان جانشين وي انتخاب خواهد نمود.

تبصره 1: چنانچه صلاحيت اكثريت اعضاء هيات امناء از نظر مراجع قانوني ساقط گردد، موسسه از ادامه فعاليت محروم و خود به خود منحل خواهد شد.
تبصره 2: نماينده سازمان بهزيستي بايد بر نحوه تشكيل مجامع عمومي نظارت داشته و كليه صورتجلسات را امضاء نمايد.
تبصره 3: شركت نماينده سازمان بهزيستي كشور در تشكيل مجامع فوق العاده در زماني كه انحلال موسسه مطرح است الزامي بوده و صورتجلسه مجمع عمومي فوق العاده بدون تاييد نماينده سازمان بهزيستي فاقد اعتبار خواهد بود.

ماده 12) مجمع عادي سالي يكبار در............. ماه تشكيل خواهد شد. رديف نام و نام خانوادگي امضاء رديف نام و نام خانوادگي امضاء براي رسميت جلسه حضور نصف به علاوه يك اعضاء و جهت تصويب هر موضوعي نيز راي موافق اكثريت نصف به علاوه يك اعضاء حاضر ضرورت دارد. در صورتي كه دردعوت نخست اكثريت حاصل نشد،جلسه دوم به فاصله پانزده روز تشكيل و با هر تعداد حاضر جلسه رسميت خواهد يافت. مجمع عمومي عادي ممكن است به صورت فوق العاده در هر زمان به تقاضاي هيات مديره يا يك سوم اعضاي هيات امناء تشكيل گردد. دعوت براي مجمع عمومي از طريق كتبي يا تلفني يا درج آگهي در روز نامه كثيرالانتشار مي باشد.

تبصره: در صورت لزوم سازمان بهزيستي مي تواند اقدام به تشكيل مجمع عمومي فوق العاده، به خصوص در زماني كه استعفاي دسته جمعي اعضاي هيات مديره مطرح بوده و يا موسسه در مرحله انحلال قرار گيرد را بنمايد.

ماده 13)

وظايف مجمع عمومي هيات امناء عبارتند از:
1- انتخاب و تجديد انتخاب اعضاي هيئت مديره و بازرسان (اصلي و علي البدل)
2- عزل بعض يا كل اعضاي هيئت مديره و بازرسان
3- استماع و رسيدگي به گزارش هيئت مديره و بازرسان
4- بررسي و تصويب پيشنهادات هيئت مديره و بازرسان
5- تعيين عضو جانشين هيئت امنا طبق مندرجات ماده 11
6- تصويب تراز نامه و بودجه
7- تعيين خط مشي كلي موسسه و تصويب و يا اقدام به هر عملي كه به صلاح ......................... باشد.
8- تعيين روزنامه كثير الانتشاري كه آگهي ها و اطلاعيه هاي................................تا تشكيل مجمع عمومي سال بعد در آن انتشار خواهد يافت.
9- تصويب تغييرات مفاد اساسنامه
10- تصميم گيري در خصوص انحلال...................................

ماده 14) مجمع عمومي فوق العاده هيئت امناء با شرايط زير تشكيل خواهد شد:

1- با درخواست هيئت مديره يا بازرسان
2- با در خواست يك سوم از اعضاي هيئت امناء
تبصره 1: دعوت براي مجمع عمومي فوق العاده تلفني يا كتبي يا درج آگهي در روزنامه هاي كثير الانتشار بوده و مطابق با شرايط برگزاري مجمع عمومي عادي تشكيل و رسميت خواهد يافت و تصميمات آن با حداقل دو سوم آراء موافق از تعداد حاضر در جلسه رسمي معتبر خواهد بود.

ماده 15)

مجمع عمومي توسط هيات رئيسه اي مركب از يك نفر رئيس و يك نفر نايب رئيس و دو نفر ناظر داير مي شود.
تبصره 1: اعضاي هيات رئيسه با اعلام و قبول نامزدي خود در مجمع انتخاب خواهد شد.
تبصره 2: اعضاي هيات رئيسه نبايد از بين كانديداهاي هيات مديره و بازرسان باشند.

ب: هيات مديره:

ماده 16)
................................ داراي هيئت مديره اي مركب از..................نفر عضو اصلي و..............نفر عضو علي البدل خواهد بود.

تبصره 1: جلسات هيات مديره با حضور اكثريت اعضاء رسميت يافته و تصميمات متخذه با اكثريت آراء موافق معتبر خواهد بود.
تبصره 2: شركت اعضاي هيئت مديره در جلسات آن ضروري است و غيبت هر يك از اعضاء هيئت مديره بدون عذر موجه و بدون ا طلاع قبلي تا سه جلسه متوالي و شش جلسه متناوب، در حكم استعفاي عضو غايب خواهد بود.

ماده 17)
در صورت استعفا يا فوت يا سلب شرايط از هر يك از اعضاي اصلي هيات مديره، عضو علي البدل براي مدت باقيمانده هيات مديره، به جاي عضو اصلي انجام وظيفه خواهد نمود.

ماده 18)
هيات مديره علاوه بر جلساتي كه بطور مرتب و حداقل هر 15 روز يكبار تشكيل خواهد داد بنا به ضرورت با دعوت كتبي يا تلفن رئيس هيات مديره تشكيل جلسه فوق العاده خواهد داد. فاصله بين ارسال دعوتنامه و يا تلفني و تشكيل جلسه هيات مديره حداقل سه روز خواهد بود.

ماده 19)
اعضاي هيئت مديره حداكثر تا يك هفته بعد از انتخاب شدن تشكيل جلسه خواهند داد و از بين خود يك نفر رئيس و يك نفر نايب رئيس و يك نفر خزانه دار انتخاب خواهد نمود وحدود اختيارات آنها مطابق آئين نامه داخلي ماده 26 و دستور العمل هاي مربوطه به سازمان بهزيستي كشور خواهد بود.

ماده 20)
هيئت مديره براي مدت 3 سال انتخاب خواهد شد. انتخاب مجدد هيئت مديره براي دوره هاي بعدي بلامانع بوده و هيات مديره موظف است حداكثر دو ماه قبل از پايان تصدي خود از مجمع عمومي بمنظور انتخاب هيئت مديره جديد دعوت نمايد. هيات مديره موظف است يك نسخه از نتيجه انتخابات خود را به سازمان بهزيستي استان ياستاد ارسال نمايد.

ماده 21)

هيئت مديره نماينده قانوني موسسه بوده و وظايف و اختيارات آن به شرح ذيل مي باشد:
1- حفظ و حراست از اموال منقول و غيرمنقول
2- رسيدگي به حسابهاي موسسه وپرداخت بدهي ها و وصول مطالبات
3- اجراي مصوبات مجامع عمومي هيئت امناء در راستاي اجراي اهداف موسسه
4- افتتاح حساب در بانكها به نام...............................
5- انجام تشريفات قانوني و تعقيب جريانات قضايي و مالياتي و ثبتي در كليه مراحل قانوني در محاكم و تعيين حكم و تعيين وكيل و عزل آن، قطع و فصل دعاوي از طريق سازش و در صورت اقتضاء تفويض و واگذاري تمام يا قسمتي از اختيارات خود به هر شخص ديگر اعم از حقيقي يا حقوقي يا حق توكيل به غير
6- بطور كلي هيات مديره مي تواند هر اقدام و معامله اي را كه ضروري بداند در مورد نقل و انتقال اموال منقول و تبديل به احسن يا رهن گذاري و فك رهن و استقراض به استثناي فروش اموال غير منقول كه مستلزم تصويب مجمع عمومي هيئت امناء مي باشد به نام............................. انجام دهد.

تبصره 1: كليه اسناد و اوراق بهادار و تعهد آور با امضاي سه امضاء از دو امضاء رئيس هيات مديره و خزانه دار و مديرعامل و با مهر موسسه معتبر خواهد بود.

تبصره 2: جز درباره موضوعاتي كه بموجب مفاد اين اساسنامه اخذ تصميم و اقدام درباره آنها در صلاحيت خاص مجامع عمومي هيئت امناء است، هيات مديره كليه اختيارات لازم براي اداره امور موسسه را مشروط بر رعايت حدود اهداف و وظايف دارا مي باشد.

تبصره 3: هيات مديره مي تواند از بين خود يا خارج از اعضاي هيات مديره، يك نفر شخص حقيقي را به مديريت عاملي.................... انتخاب نموده و حدود اختيارات او را تعيين نمايد، كه عزل وي نيز از اختيارات هيئت مديره خواهدبود و مديرعامل در حدود اختياراتي كه از طرف هيات مديره به وي تفويض مي گردد نماينده...................... محسوب شده و از طرف............................ حق امضاء را دارد.

تبصره 4: صلاحيت فني و تخصصي مديرعامل بايستي به تاييد سازمان بهزيستي كشور برسد.

تبصره 5: اگر مديرعامل عضو هيات مديره باشد، دوره مديريت عامل او از مدت عضويتش در هيات مديره بيشتر نخواهد بود.

ج: بازرسان

ماده 22)
مجمع عمومي عادي هيئت امناء........... نفر را بعنوان بازرس اصلي و................نفر را بعنوان علي البدل براي مدت 3سال انتخاب خواهد نمود.
تبصره: انتخاب مجدد بازرسان بلامانع است.

ماده 23)

وظايف بازرس يا بازرسان به شرح زير است:
1) بررسي كليه اسناد و اوراق مالي و تهيه گزارش عملكرد براي مجمع
2)بررسي گزارش سالانه هيات مديره اعم از مالي و غير مالي و تهيه گزارش عملكرد براي اطلاع مجمع عمومي
3) ارائه گزارش هر گونه تخلف هيات مديره و مدير عامل از مفاد اساسنامه به مجمع عمومي

تبصره 1: بازرس مي تواند بدون داشتن حق راي در جلسات هيات مديره شركت كند.
تبصره 2: كارشناسان معرفي شده از طرف سازمان بهزيستي اجازه بازديد و بازرسي از نحوه خدمات فني، دفاتر و اسناد مالي موسسه را داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف طبق ضوابط و مقررات سازمان بهزيستي و آئين نامه و دستور العملهاي مربوطه مي توانند اقدام لازم را معمول دارند.

ماده 24)
كليه اسناد و مدارك موسسه اعم از مالي و غير مالي در هر زمان بدون قيد و شرط بوسيله هيات مديره موسسه بايد جهت بررسي در دسترس بازرس (يا بازرسان) قرار گيرد.

فصل سوم: بودجه و مواد متفرقه

ماده 25)
بودجه.................... از طريق جمع آوري هدايا، اعانات، قبول وصيت و وقف و از ساير فعاليتهاي مندرج در ماده 7 اساسنامه كه در جهت تامين منابع مالي........................... ضرورت دارد تامين مي شود.

تبصره 1- كليه وجوه مازاد بر هزينه هاي موسسه در حساب مخصوصي بنام موسسه در نزد يكي از بانكهاي رسمي كشور جمهوري اسلامي ايران نگهداري خواهد شد.
تبصره 2- سال مالي موسسه منطبق با سال شمسي بوده و به پايان اسفند ماه ختم مي شود.

ماده 26)
كمكها و هداياي دريافتي نقدي و غيرنقدي موسسات خيريه اي كه به ثبت رسيده اند و به مصرف گروه هدف سازمان مي رسد از پرداخت ماليات معاف مي باشند.

ماده 27)
شرايط برخورداري از معافيت مالياتي توسط موسسات خيريه: موسسان و وابستگان طبقات اول ودوم آنان و نيز هيات امنا و مديران موسسه حق معامله با موسسه را ندارند.

- موسسان يا صاحبان سرمايه حق هيچگونه برداشت و يا تخصيص از محل كمك ها و هداياي دريافتي و غيرنقدي به موسسه را ندارند.

- مرجع نظارت بر در آمد و هزينه موسسات خيريه، سازمان امور مالياتي كشور و ادارات تابعه خواهد بود.

- موسسات خيريه مكلفند صورتجلسات در آمد و هزينه سالانه خود را كه متكي به اسناد و مدارك قابل قبول باشد، حداكثر تا 4 ماه بعد از پايان سال مالي موسسه به مرجع ناظر مربوطه تسليم نمايند و مرجع ناظر موسسه نيز بايد ظرف 4 ماه از تاريخ وصول صورتحساب، نتيجه رسيدگي را در مورد صورتحساب درآمد و هزينه و رعايت مقررات قانوني و آئين نامه اجرايي ماده 139 قانون مالياتهاي مستقيم اعلام و درصورت تاييد، گواهي لازم را جهت اقدام قانوني به اداره امور مالياتي مربوطه تسليم نمايد.

- موسسات خيريه مكلف به انجام ساير مقررات مذكور در آئين نامه اجرايي مربوطه و تكاليف مقرر از جمله تسليم به موقع اظهار نامه و تراز نامه و حساب سود و زيان و پرداخت ماليات اشخاص ثالث طبق قانون مالياتهاي مستقيم خواهند بود.

- عدم رعايت شرايط و ترتيبات مقرر در قانون مالياتهاي مستقيم از سوي موسسات خيريه در هر سال مالي، موجب محروميت از معافيت مقرر در آن سال خواهد شد.

تبصره: رعايت مفاد ماده 27 و 28 در خصوص موسسات خيريه لازم الاجرا مي باشد.

ماده 28)
كليه مدارك، پرونده ها و نوشتجات در دفتر مركزي موسسه نگهداري مي شود و مكاتبات رسمي موسسه به امضاي رئيس هيات مديره و در غياب او نايب رئيس هيات مديره و مهر...................... خواهد بود. مگر آنكه اين اختيار از سوي هيات مديره به مديرعامل تفويض شود.

تبصره مصوبات و صورتجلسات هيات امناء و هئيت مديره در دفاتر مخصوص به ترتيب تاريخ ثبت و به امضاي اعضاي ذيربط خواهد رسيد.

ماده 29)
محل موسسه و اقامتگاه اعضاي هيات مديره و اشخاص صاحب امضاء و تغييرات بعدي آن بايد به اطلاع سازمان بهزيستي كشور برسد.

ماده 30)
موسسه داراي مهر و يا آرم مخصوص خواهد بود كه متن آن به تصويب هيات مديره خواهد رسيد.
تبصره: هيات مديره در حفظ و حراست از مهر و آرم موسسه مسئوليت قانوني دارند.

ماده 31)
انحلال: در صورت انحلال مؤسسات موضوع اين دستورالعمل، مجمع عمومي فوق العاده با نظارت سازمان، هيئت تصفيه اي را انتخاب كرده و اين هيات موظف خواهد بود پس از اداي ديون و وصول مطالبات نسبت به واگذاري اموال و املاك به سازمان بهزيستي كشور و با نظارت وزارت امور اقتصادي و دارايي اقدام نمايد.

ماده 32)
انجام فعاليتهاي فرهنگي.................... با رعايت مقررات و موازين مربوطه از سوي........................ پس از اخذ مجوزهاي مربوطه مجاز مي باشد.

ماده 33)
براي هر يك از فعاليتها و اهداف مندرج در ماده 7......................... مي بايست پس از تصويب اساسنامه توسط كميسيون ماده 26 استاني يا عالي و اخذ پروانه تاسيس پروانه فعاليت لازم را مطابق دستور العملهاي مربوطه از كميسيون ماده 26 استاني اخذ نمايد.

ماده 34)
اين اساسنامه مشتمل بر 3 فصل و 34 ماده و 24 تبصره در نشست مورخ............. هئيت موسس به تصويب رسيد.
عظيم جان-موسسه خيره به شكل خصوصي تا حالا كه گشتم 40 تا سايت رو نميشه زد.
بازم ميگردم برات عزيز

كانال ايده يار: @ideayar
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: مهدی گل محمدی , azim
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  هر چند وقت یکبار باید مبل پارچه ای را تمیز کنید؟ mahyam 0 252 10-20-2021 04:21 PM
آخرین ارسال: mahyam
  راهنمایی برای راه اندازی تولیدی نایلون و نایلکس amir_sky 3 2,950 11-17-2017 01:46 AM
آخرین ارسال: amir_sky
  دوستانی که در زمنیه بازاریابی تجربه دارن لطفا" راهنمایی بفرمایند . javadse 2 1,001 07-08-2017 04:00 PM
آخرین ارسال: شایان21
  راهنمایی برای راه اندازی مغازه ای که ماله خودمه alefghaf 1 1,050 01-12-2017 04:01 AM
آخرین ارسال: alefghaf
  ایده ها و راهنمایی های شما برای افتتاح فست فود ! tondar12 22 9,810 11-19-2016 04:58 PM
آخرین ارسال: alibahiraei
  راهنمایی برای ایجاد کار و تولید درآمد مطلوب با سرمایه اولیه 60 میلیون تومان IvIohammaD 10 6,473 10-23-2016 01:02 AM
آخرین ارسال: masoud_69
  لطفا راهنمايي كنيد؟ orginalove 0 453 10-20-2016 01:50 PM
آخرین ارسال: orginalove
  مشورت و راهنمایی در مورد کار کانون تبلیغاتی و بسته بندی؟ sepehrplus 2 839 09-28-2016 03:02 PM
آخرین ارسال: habib tousi
  راهنمایی برای ادامه یا تغییر le__o 12 2,541 08-24-2016 07:44 AM
آخرین ارسال: le__o
  تندخوانی و تاثیر آن ( لطفا تجربه هاتون رو بنویسید ) TigNevesht 7 1,350 04-07-2016 09:32 PM
آخرین ارسال: TigNevesht
Shocked لطفا كمك كنيد yasamandy 3 822 01-09-2016 11:10 AM
آخرین ارسال: فارس
  نظرسنجی:شما کدام شغل را میپسندید؟حتما شرکت کنید.مهم است m_grate29 52 10,771 08-16-2015 12:45 AM
آخرین ارسال: zy13
  راهنمایی در رابطه با شروع مشاغل خانگی Skp 1 1,172 02-20-2015 09:05 PM
آخرین ارسال: فاطیما14
  راهنمایی padena 0 570 08-11-2014 08:09 AM
آخرین ارسال: padena
  برای سلامتی پدرم دعا کنید. zinka 31 4,682 06-16-2014 01:42 AM
آخرین ارسال: saeed_9_12
  راهنمایی تجارت در گیلان Miad jj 0 652 04-02-2014 12:05 AM
آخرین ارسال: Miad jj
  فقط یک دقیقه به این مطلب توجه کنید ... tehran1400 1 1,025 03-12-2014 12:32 PM
آخرین ارسال: amir-hosain
  30 توصیه برای پس انداز در 30 روز ... چگونه به اوضاع مالی خودتان کمک کنید m-jalalvand 1 1,377 12-14-2013 06:53 PM
آخرین ارسال: shamsa
  راهنمایی برای کار mohsen123 9 2,600 10-08-2013 05:57 PM
آخرین ارسال: rasoul.es1989
  برای موفقیت خود آگهی وفات خیالی درست کنید ... m-jalalvand 0 871 10-08-2013 08:55 AM
آخرین ارسال: m-jalalvand

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS