ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
استارتاپ ها چگونه باید تبلیغات را آغاز کنند زمان کنونی: 05-02-2024, 02:51 AM |
|||||||
|
استارتاپ ها چگونه باید تبلیغات را آغاز کنند
|
08-27-2017, 03:29 PM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
استارتاپ ها چگونه باید تبلیغات را آغاز کنند
استارتاپها شناخت خوب و کاملی از مشتریهای خود ندارند. بنابراین پیدا کردن بهترین روش بازاریابی کار سخت و چالش برانگیزی برای آنها است.
یکی از سختترین و مهمترین سوالهایی که مطمئنا برای هر کارآفرینی پیش میآید این است که چگونه باید تبلیغات استارتاپ را آغاز کند. استارتاپها هنوز مانند برندهای معروف شناخته شده نیستند و باید از استراتژیهای متفاوتی استفاده کنند. این واقعیت تبلیغات برند را کمی سخت میکند. استارتاپها بودجهی کمتری نسبت به شرکتها دارند و به همین دلیل تبلیغ کردن برایشان مهم و حیاتی است. آنها اگر در تبلیغات خود شکست بخورند ممکن است شانس دومی برای انجام این کار نداشته باشند. درواقع موفقیت در تبلیغات برای یک استارتاپ میتواند به معنی فراهم شدن فرصتهای جدید برای کسبوکار باشد. خبر خوب این است که یکسری استراتژیها به استارتاپها کمک میکنند که شانس خود را برای موفقیت در تبلیغات بالا ببرند. اولین نکته این است که استارتاپها باید از خودشان بپرسند تبلیغات چه نتیجهای روی کار آنها خواهد گذاشت. افزایش پیدا کردن میزان فروش محصولات، تصور اشتباهی است که همهی ما از هدف تبلیغات داریم. این طرز تفکر حتی در میان بسیاری از برندهای معروف نیز جا افتاده است. افزایش پیدا کردن فروش محصول تنها بخشی از هدف تبلیغات است. درواقع تبلیغات خوب و حرفهای میتواند جنبههای مهمتری را تحت پوشش قرار دهد. بهعنوان مثال تبلیغات میتواند برای افزایش میزان آگاهی، ارزیابی مثبت از برند یا تشویق مشتریها به استفاده از دموی محصولات به کار رود. هر کدام از این تأثیرات میتوانند منجر به افزایش میزان فروش شوند. اما هرکدام روی بخش ویژهای تمرکز میکنند که روی نحوهی تبلیغات اثر میگذارد. بهعنوان مثال برخی از محصولات چنان روی وجه تمایز خود نسبت به سایر برندها کار کردهاند که نیازی به تبلیغات گسترده ندارند. در چنین شرایطی مشتری بعد از آگاهی ضمنی نسبت به محصول جدید به سرعت به سمت آن جذب میشود. درواقع مشتریها نیازی به تبلیغات برای فهم مزایای محصول نخواهند داشت. این برندها تنها کاری که باید انجام دهند این است که مشتری را از وجود چنین محصولی آگاه کنند و نحوهی خرید را توضیح دهند. گاهی اوقات شرایط برعکس است. یعنی مشتریها نمیدانند که این محصول چگونه به آنها کمک میکند یا برای انجام چه کاری باید استفاده شود. در این شرایط آگاهی رسانی کافی نیست. بلکه تولید کننده باید اطلاعات لازم و کافی را به مشتری بدهد، نحوهی استفاده از آن را توضیح دهد و مشتری را برای خرید محصول ترغیب کند. بنابراین هدف از تبلیغات یکی از مهمترین چیزهایی است که باید در نظر گرفته شود. دومین نکته این است که استارتاپها بر خلاف برندهای معروف بینش کاملی نسبت به مشتریها ندارند. به عبارت سادهتر، استارتاپها دادهی کافی روی روانشناسی مشتریهای خود ندارند. این موضوع کار آنها را برای تبلیغات سخت میکند. زیرا نمیدانند که از چه روشی باید برای تبلیغات استفاده کنند. استارتاپ از ۲ روش برای حل این مشکل میتوانند استفاده کنند: ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم اما نباید قدرت مکالمات و نظرسنجیهای حضوری را نادیده بگیریم. بسیاری از استارتاپها تنها با صحبت کردن با مخاطبان هدف به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا میکنند. این روش هم برای برندهای بزرگ و هم برندهای نوپا به خوبی جواب میدهد. البته این به این معنا نیست که استارتاپها باید استفاده از امکانات دیجیتال را فراموش کنند. درواقع باید بهعنوان یک شانس دوم از آنها استفاده کنند. برندها با استفاده از تبلیغات دیجیتال میتوانند استراتژیهای متفاوت را امتحان کرده و به اطلاعات مفیدی از مشتریها دست پیدا کنند. بهعنوان مثال اگر استارتاپی چند ایده برای بازاریابی داشته باشد، میتواند از طریق تست آزمایشی بهترین ایده را برای تبلیغات انتخاب کند. درواقع این کار اطلاعات خوب و مفیدی از رفتار مشتریها فراهم میکند. درنهایت از همهی این اطلاعات میتوان برای پیدا کردن یک استراتژی مناسب برای تبلیغات استفاده کرد. وب مهراز :: طراحی و توسعه وب 09120642269 |
|||
08-28-2017, 06:09 PM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: استارتاپ ها چگونه باید تبلیغات را آغاز کنند
کسی که بخاطر صرفه جویی در هزینه ها، تبلیغات خود را متوقف میکند. مانند کسیست که برای صرفه جویی در وقت ساعتش را متوقف کند.
A man who stops advertising to save money is like a man who stops a clock to save time. وب مهراز :: طراحی و توسعه وب 09120642269 |
|||
08-29-2017, 05:36 PM
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: استارتاپ ها چگونه باید تبلیغات را آغاز کنند
چگونه برای شروع کسب کار (استارتآپ) خود تبلیغ موثر بسازیم؟
وب مهراز :: طراحی و توسعه وب 09120642269 |
|||
09-11-2017, 11:46 AM
ارسال: #4
|
|||
|
|||
RE: استارتاپ ها چگونه باید تبلیغات را آغاز کنند
۱۰ استراتژی تبلیغات استارتاپ برای جذب مشتری
۱- برگزاری مسابقات برگزاری مسابقات اغلب یک استراتژی خوب محسوب می شود. ایده اصلی آن به این صورت است که شما با درج نام و لوگوی شرکت و پیام تبلیغاتی خوب اقدام به برگزاری مسابقات می کنید. حتی می توانید برای تامین جوایز نیز اسپانسر جذب کنید. به این ترتیب شما با قرار دادن جوایز ارزنده افراد زیادی را جهت شرکت در مسابقه جذب می کنید. با این اقدام شما کسب و کار و محصول خود را در معرض دید افراد قرار خواهید داد. این یک استراتژی تبلیغات استارتاپ کم هزینه است. ۲- شبکه های اجتماعی وب سایت های شبکه اجتماعی مانند ف/ی/س/ب/و/ک، گوگل+ و غیره محیطی مطلوب و مناسب را جهت تبلیغات شما فراهم آورده اند. این یک بازاریابی مستقیم در بهترین حالت است. شبکه های اجتماعی با یک دنیا از مشتریان بالقوه از سراسر جهان امکان برقراری ارتباط را برای شما فراهم آورده اند. در این جوامع کسب و کار شما این امکان را دارد که فراتر از بحث فروش، با مشتریان خود در سطوح مختلف تعامل سازنده برقرار کند. علاوه بر تبلیغات در این محیط ها شما می توانید شکاف بین کسب و کار و مشتریان را پوشش دهید. حمایت ها و اعتراضات آنها را می توان از طریق مدیریت شبکه های اجتماعی ساماندهی کرد. ۳- ارسال ایمیل های سفارشی تهیه لیستی از اطلاعات مشتری برای هر کسب و کاری ضروریست. شما می بایست اطلاعات مشتریان فعلی و یا افرادی که به سمت کسب و کار شما می آیند، را ثبت کنید. و با طرح یک برنامه مشخص به ارسال ایمیل های سفارشی بپردازید. محصولات و خدمات خود را در قالب ایمیل برای آنها ارسال کنید. آنها کسانی هستند که شما را پذیرفته اند. تهیه یک قالب زیبا برای ایمیل ها را فراموش نکنید. طراحی مناسب و زیبا برای ترقیب آنها به مشاهده محتوای ایمیل ترقیب می کند. حتما دقت کنید که از ارسال هرزنامه و ایمیل های بی اهمیت دوری کنید. ۴- نمونه محصول ارائه کنید اغلب شرکت ها برای محصولات خود اقدام به ارائه نمونه به مشتریان بالقوه خود می کنند. این اقدام برای توسعه محصولات جدید بسیار مفید است. برای محصولاتی که امکان دادن نمونه به مشتری میسر نیست، می توان امکانی را برای آزمایش آن فراهم آورد. ۵- بازاریابی در نقطه فروش بازاریابی در نقطه فروش یکی از راه های ترویج و فروش محصول در فروشگاه است. این روش با ساده کردن فرآیند خرید و انگیزه دادن عمل می کند. در این روش، محصولات مواد غذایی در انتهای راهرو فروشگاه قرار می گیرد و محصولات جدید که قصد فروش آنها را دارند در دسترس مشتریان قرار می گیرد. بازاریابی در نقطه فروش، برای محصولات جدید و یا محصولاتی قصد فروش بیشتر آنها را دارید مناسب است. این محصولات حتی در انتهای فرآیند خرید نیز در کنار صندوقدار قرار می گیرد که در هنگام انتظار نیز مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرند. ۶- تشویق مشریان به معرفی دیگران تشویق مشتری فعلی به معرفی دیگران یکی از اثربخش ترین استراتژی های تبلیغاتی است. شما می توانید با در نظر گرفتن تخفیف، محصولات رایگان، پاداش های نقدی و غیر نقدی مشتریان را به خرید بیشتر و معرفی دیگران تشویق کنید. این یک استراتژی تبلیغات استارتاپ با اهرم مشتری است. خلاقیت خود را در نحوه ارائه پاداش بکار ببندید تا مشتریان ترقیب شوند شما را به دیگران معرفی کنند. ۷- اختصاص سود به امور خیریه مردم دوست دارند که در اتفاقی بزرگ سهم داشته باشند. شما به اختصاص بخشی از سود خود به امور خیریه مردم را ترقیب می کنید تا در این امر شریک باشند. با این عمل شما یک تیر و دو نشان زده اید. چرا که هم موجب فروش بیشتر محصولات خود شده اید و هم در امور خیریه بانی شده اید. این استراتژی تبلیغات استارتاپ یکی از سبز ترین اهداف تبلیغاتی است. یکی دیگر از فواید این استراتژی، خوشنامی نام تجاری شماست. ۸- هدیه تبلیغاتی با ارزش ارائه یک هدیه تبلیغاتی با ارزش همواره از بهترین شیوه های تبلیغاتی است. شما می بایست دقت کنید در این شیوه از اشتباه بزرگی که اکثرا دچار آن می شوند دوری کنید. اغلب شرکت ها در پی کاهش هزینه های خود از ارائه هدیه تبلیغاتی با ارزش خود داری می کنند. آنها با ارائه هدیه تبلیغاتی بی کیفیت و فاقد ارزش به مشتریان توهین می کنند. و البته مشتریان نیز از آن استفاده نخواهند کرد. بنابراین با دادن هدیه تبلیغاتی با ارزش می توان موجب اثر بخشی این شیوه تبلیغاتی شد. ۹- فعالیت های تشویق از مشتری قدردانی و تشکر از مشتریان در جلوی درب فروشگاه با تنقلات و یا اهدای جوایز در قرعه کشی یکی دیگر از استراتژی های تبلیغاتی موثر است. با این کار شما هم از مشتریان فعلی قدردانی کرده اید و هم مشتریان بالقوه را به خرید ترقیب می کنید. شما می توانید در ازای خرید آنها راهی موثر برای قدردانی از آنها بیایید. ۱۰- نظرسنجی بعد از فروش می توان از طریق ارتباط تلفنی یا ارسال ایمیل نظر مشتریان در خصوص خرید خود را جویا شد. رضایت مشتری همواری یکی از بزرگترین درب های موفقیت را به سمت کسب و کار باز می کند. با انجام نظر سنجی شما به مشتریان این پیام را می رسانید که رضایت شما برای ما اهمیت دارد. با اینکار شما می توانید اشکالات کار خود را دریابید و اصلاح کنید. با سوالات مناسب، نظر مشتری را در خصوص محصول، ارتباط با مشتری، سرویس دهی و سایر موارد جویا شوید. با اینکار شما این شانس را دارید که مشتری ایی را که از شما خرید کرده و ناراضی هست را مجدد به خرید ترقیب کنید. همینطور در حفظ مشتری فعلی به شما کمک می کند. وب مهراز :: طراحی و توسعه وب 09120642269 |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
من میخوام یه مغازه پخش شوینده بهداشتی بزنم از کجا جنس هام را با قیمت خوب پیدا کنم؟ | bs2 | 4 | 12,807 |
10-03-2019 09:55 AM آخرین ارسال: Himanf33 |
|
آغاز تجارت چمدانی | suzi | 13 | 5,026 |
08-08-2019 12:59 PM آخرین ارسال: SiriSimin |
|
واگذاری استارتاپ سودآور با سرمایه ۵ میلیون تومان | شیوا سراج | 1 | 1,532 |
12-05-2018 12:47 AM آخرین ارسال: شیوا سراج |
|
نُقل پزی و فروش اون در سایر استان ها | masoudg1372 | 0 | 322 |
03-23-2018 02:38 PM آخرین ارسال: masoudg1372 |
|
چگونه طرح کسب و کار بهتری بنویسیم؟ | r2013.samadi | 3 | 338 |
09-25-2017 01:25 PM آخرین ارسال: r2013.samadi |
|
چگونه یک وب سایت با کیفیت طراحی کرده و آن را توسعه دهیم؟ | r2013.samadi | 1 | 348 |
08-12-2017 04:21 PM آخرین ارسال: r2013.samadi |
|
ایده ی شروع کار با سرمایه اندک برای خانم ها | Raha_s | 7 | 4,426 |
08-11-2017 10:36 PM آخرین ارسال: aligoli |
|
راهنمایی جهت راه اندازی رستوران و غذای بیرون بر و تخمین هزینه ها و وسایل مورد نیاز آن | reza_jamali | 0 | 1,569 |
04-08-2017 08:59 PM آخرین ارسال: reza_jamali |
|
را اندازی کارگاه تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی | okhovat | 2 | 6,313 |
11-19-2016 03:03 PM آخرین ارسال: علیرضا سلیمی |
|
آغاز یک تجارت آنلاین (الکترونیک) | virtu | 0 | 790 |
05-24-2016 12:21 PM آخرین ارسال: virtu |
|
با ۱۰ میلیونی که در جیب دارید چگونه سرمایهگذاری کنید؟ | omid59 | 0 | 1,130 |
01-09-2016 06:27 AM آخرین ارسال: omid59 |
|
چگونه با اتصال اعضای صنفها می توان شبکه های تجاری راه اندازی کرد. | سعید یوسفی | 1 | 500 |
01-01-2016 05:46 PM آخرین ارسال: neshaneakhar |
|
کدام حیوان را برای پرورش انتخاب کنم؟ | m.rezapour | 2 | 1,271 |
09-07-2015 07:28 PM آخرین ارسال: lvlahyar |
|
میخوام کافی نت راه بندازم(مشاوره و راهنمایی از باتجربه ها میخوام) | choclate | 12 | 1,612 |
07-16-2015 12:35 PM آخرین ارسال: choclate |
|
کارهایی ضروری که باید بعد از ثبت شرکت انجام داد چیست؟ | kianfar83 | 0 | 857 |
01-07-2015 10:01 PM آخرین ارسال: kianfar83 |
|
عصر محتوا؛ فرصت تاریخی برای ایرانی ها | 1omin.com | 1 | 918 |
08-12-2014 06:22 PM آخرین ارسال: 1omin.com |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان