ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


۵ اشتباه بزرگ فروشنده که مشتری را فراری می‌دهد
زمان کنونی: 05-05-2024, 07:42 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: business_nuts
آخرین ارسال: business_nuts
پاسخ: 1
بازدید: 648

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امیتازات : 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۵ اشتباه بزرگ فروشنده که مشتری را فراری می‌دهد
03-23-2016, 02:19 AM
ارسال: #1
۵ اشتباه بزرگ فروشنده که مشتری را فراری می‌دهد
۱. کمک آزاردهنده

حتما دید‌ه‌اید که وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید، فروشنده‌ای سمج سراغتان می‌آید و سعی می‌کند به شما کمک کند. شاید قصد فروشنده واقعا کمک باشد ولی اغلب خریداران دوست ندارند خود را تحت فشار احساس کنند. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های فروشنده آن است که شرایطی راحت برای خریدار ایجاد کند تا خریدار در آرامش تصمیم خرید خود را بگیرد. در کتاب بازاریابی عصبی توضیح داده‌ایم که اغلب خریداران خودشان دقیقا نمی‌دانند چه می‌خواهند. وقتی از خریدار درباره جزئیات محصولی که می‌خواهد بخرد سوال می‌کنید او را با اضطراب و ترس تصمیم‌گیری مواجه می‌سازید که باعث فراری دادن خریدار می‌شود. بنابراین همیشه تا جایی به خریدار کمک کنید که او احساس اجبار نکند. اغلب بهتر است خریدار را به حال خود رها کنیم و به او اطمینان دهیم که درصورت نیاز به کمک آماده خدمت هستیم.

۲. تعریف و تمجید بی‌مورد

بسیاری از خریداران با تعریف‌های بی‌مورد درباره خریدار و همچنین محصول باعث سلب اعتماد خریدار می‌شوند. حتما پیش آمده که قیمتی محصولی را پرسیده‌‌اید و فروشنده می‌گوید: قیمت این محصول ۱۰۰ هزار تومان است ولی برای شما ۹۰ هزار تومان! با شنیدن این جمله چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا احساس نمی‌کنید فروشنده شما را فریب می‌دهد؟ او شما را بسیار ویژه جلوه می‌دهد درصورتی که از شما هیچ چیزی نمی‌داند. مطمئنید به خریدار بعدی هم همین حرف‌ها را خواهد زد. یا دیده‌اید که وقتی می‌پرسیم: آیا این محصول به درد من می‌خورد؟ فروشنده پاسخ می‌دهد: بله خیالتان راحت باشد. درصورتی که هیچ اطلاعاتی از ما ندارد که بداند محصول به دردمان می‌خورد یا نه.
امروزه خریداران بسیار باهوش هستند و عدم صداقت در صحبت‌های شما را متوجه خواهند شد و این کار باعث از بین رفتن اعتماد مشتری می‌شود.
همچنین تعریف بی‌مورد از محصول می‌تواند حس بدی ایجاد کند. در تعریف از محصول هیچگاه کلی‌گویی نکنید. مثلا خریدار می‌پرسد: آیا کیفیت این شلوار خوب است؟ شما هیچگاه نگویید: بله عالی است! با این کار اعتماد مشتری را از دست می‌دهید. همیشه جواب مشتری را درباره محصول با شواهد, اعداد، آمار و ارقام و موارد مستدل بدهید.

۳. تسریع فرایند فروش

هیچگاه از خریدار نپرسید: چی شد؟ تصمیمتان را گرفتید؟‌ آیا همین محصول را بدهم؟ فاکتور کنم؟ سوالاتی از این قبیل باعث افزایش اضطراب تصمیم‌گیری می‌شود و اغلب خریدار را منصرف می‌کند. در فروش عجله نکنید. به سوالات خریدار با حوصله و علاقه پاسخ دهید. سوالات خوب بپرسید. بگذارید خریدار خودش به این نتیجه برسد که می‌خواهد از شما خرید کند.
حتما برایتان پیش آمده که رفتید چیزی بخرید و وقتی از فروشنده می‌خواهید چند محصول بیشتر ببینید حالت چهره‌شان عوض می‌شود و طلبکارانه برخورد می‌کنند.
حتما این جمله را بارها شنیده‌اید: خریدار دوست ندارد به او فروخته شود، بلکه می‌خواهد خودش بخرد. به این جمله عمل کنید!

۴. توضیحات زیاد

اغلب فروشندگان فکر می‌کنند کارشان توضیح دادن است. تا با خریدار مواجه می‌کنند سعی می‌کنند از دید خودشان سنگ تمام بگذارند. تا خریدار اولین سوال را مطرح کرد شروع به ارائه توضیحات طولانی می‌کنند. معمولا این فروشندگان با سرعت بالا توضیح می‌دهند تا مخاطب نتواند حرفشان را قطع کند. همین باعث می‌شود خریداران فراری شوند. فروشنده هیچگاه نباید بروشور یا تبلیغ گویا باشد. یعنی تمام توضیحات محصول یا خدمت را برای خریدار توضیح دهد. اول باید سوالات کافی پرسیده شود و سپس فقط به مواردی اشاره شود که برای خریدار جذاب است. همیشه فکر کنید برای هر کلمه‌ای که بر زبان می‌آورید باید ۱۰۰۰۰ تومان پرداخت کنید. در این صورت آیا بازهم دقیقا مثل الان با خریدار صحبت می‌کردید؟

۵. تحقیر مشتری

مشتری اغلب با محصولات و خدمات ما آشنایی کافی ندارد. ممکن است خیلی از سوالات مربوط به محصول یا خدمت در نظر فروشنده بسیار بدیهی به نظر برسد اما همه خریداران یا بهتر بگوییم همه ما به تمام اطلاعات دنیا اشراف نداریم. فروشنده باید تمامی سوالات خریدار را بسیار واضح و توام با ادب، احترام و صبورانه پاسخگو باشد.
اغلب فروشنده حرف نامناسبی نمی‌گوید، ولی با زبان بدن و حالت چهره به خریدار بی‌احترامی می‌کند و نشان می‌دهد که سوال خریدار بسیار پیش‌پا افتاده است.
گاهی فروشندگان خریدار را سر قیمت تحقیر می‌کنند. مثلا شاید خریدار قیمت محصولی را به جای ۱۲۰ هزار تومان اشتباها ۱۲ هزار تومان دیده و می‌پرسد: این محصول ۱۲ هزار تومان است؟ فروشنده با تحقیر می‌گوید: با ۱۲ هزار تومان به شما شکلات هم نمی‌دهند! این نوع برخورد خریدار را دلسرد می‌کند.
خریدار را هیچگاه از روی ظاهر قضاوت نکنید. گاهی فروشندگان با دیدن ظاهر خریدار با زبان بدن خود او را تحقیر می‌کنند. همیشه فرض کنید خریدار بسیار بسیار باهوش است ولی از محصولات و خدمات شما کاملا بی‌اطلاع است. اغلب فروشندگان متاسفانه دقیقا عکس این موضوع را فرض می‌کنند. یعنی خریدار را بسیار کم‌هوش و کاملا مطلع فرض می‌کنند.

$$$$$$$$$$$$$$$%%%%%%%%%%%%%%%$$$$$$$$$$$$$$$$


شکست بیش از موفقیت آموزنده است؛ کسی که هیچ گاه اشتباه نمی کند، هرگز به جایی نمی رسد. راکفلر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: mah114
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,124 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  جذب مشتری برای یک فروشگاه اینترنتی ابزار آلات vafaheidari 1 930 09-22-2015 11:41 AM
آخرین ارسال: modireayandeh
  چگونه رویدادهای خیریه را بازاریابی کنیم؟ esmaeili_co 0 980 02-28-2015 02:40 PM
آخرین ارسال: esmaeili_co
Lightbulb CRM مدیریت ارتباط با مشتری samiar afshari 1 576 02-28-2015 03:45 AM
آخرین ارسال: samiar afshari
  شش موردی که باعث عدم خرید مشتری می شود مهدی گل محمدی 4 2,600 05-17-2014 11:51 AM
آخرین ارسال: sepehrjamshidi
  دانلود رایگان کتاب 7 رازی که هر مدیر وب سایت باید آن را بداند keshavarz 5 1,438 03-02-2014 12:12 PM
آخرین ارسال: arsho
  مشتری وتبلیغات کلامی saeed.abdollahi 2 1,065 10-24-2013 01:10 PM
آخرین ارسال: saeed.abdollahi
  جذب مشتری برای کلاس آموزشی Peyman AL 2 1,622 09-28-2013 10:36 AM
آخرین ارسال: محسن قلي زاده
  همراه با فروشنده بارونی saeed.abdollahi 1 729 08-08-2013 03:30 PM
آخرین ارسال: aliramzantabar
  چگونه آدرس مغازه ها را برای بازاریابی پیدا کنیم؟ iran 12 3,782 03-26-2013 08:48 AM
آخرین ارسال: make money
  هر آنچه که باید درباره فروشنده خوب شدن دانست MARYAR 9 1,671 02-03-2013 01:47 PM
آخرین ارسال: MARYAR
  چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟! اقاي ايـــده 3 2,129 01-18-2013 09:59 AM
آخرین ارسال: soltan_sal
  چگونه می‌توانم مشتریان بیشتری بگیرم؟ مهدی گل محمدی 0 936 10-26-2012 12:07 AM
آخرین ارسال: مهدی گل محمدی
  10 اشتباه که باعث فرسایش مشتریان میشود mbaland 0 895 09-08-2012 04:22 PM
آخرین ارسال: mbaland
  در 100ثانیه بیاموزید :حرکات ممنوعه در هنگام مذاکره با مشتری mbaland 1 1,383 07-24-2012 07:30 PM
آخرین ارسال: goldmen
  مدیریت فروش و انتظارات مشتریان از یک فروشنده خوب mbaland 0 1,066 07-24-2012 05:57 PM
آخرین ارسال: mbaland
  با 4 جمله رقبایتان را قورت دهید! اقاي ايـــده 0 799 02-11-2012 03:57 AM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  بگذارید دیگران محصولات شما را بفروشند! اقاي ايـــده 0 666 02-11-2012 03:28 AM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  نوابغ و برگزیدگان بازاریابی اینترنتی جهان به تهران می‌آیند Alireza_Kh 0 905 01-18-2012 10:23 PM
آخرین ارسال: Alireza_Kh
  روش استفاده کمپانیهای بزرگ دنیا از بازاریابی پیامکی koroshparsi 0 1,171 12-28-2011 09:56 PM
آخرین ارسال: koroshparsi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS