ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


چگونه با تكنيك‌هاي نمايش كالا، فروش‌تان را افزايش دهيد؟
زمان کنونی: 05-02-2024, 03:34 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: DinaGRP
آخرین ارسال: DinaGRP
پاسخ: 1
بازدید: 393

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امیتازات : 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه با تكنيك‌هاي نمايش كالا، فروش‌تان را افزايش دهيد؟
10-21-2015, 02:38 PM
ارسال: #1
چگونه با تكنيك‌هاي نمايش كالا، فروش‌تان را افزايش دهيد؟
[b]
آخرين باري كه فقط يك رقم كالا خريديد و از فروشگاه خارج شُديد كِي بوده است؟
شما به هواي خريدن يك بطري شير وارد فروشگاه مي‌شويد اما با چند كالاي ديگر كه برنامه‌اي براي خريد‌شان نداشتيد از فروشگاه خارج مي‌شويد. اين اتفاق براي همه پيش مي‌آيد. اكثر مردم وقتي در داخل فروشگاه هستند تصميم مي‌گيرند چه بخرند. تصادفي نيست كه در اين تصميم‌گيري‌ها، نحوه‌ي نمايشِ كالاها، حرف اول را مي‌زنند.
كافي‌ست به فروشگاه مواد غذاييِ گران‌قيمت محله‌تان سر بزنيد تا خيلي چيزها در مورد تكنيك‌هاي چيدمان و نمايشِ محصولات و اهمیت آن فرا بگيريد.
با هم به سه تكنيك نمايش كالا در سوپرماركت نگاهي مي‌اندازيم:

چينشِ زاويه‌دار
رنگ‌ها
ظروف محصولات و ابزار نگهدارنده‌ي آن‌ها در قفسه‌ها

چينشِ زاويه‌دار
وقتي از كالاهاي فروشگاه بازديد مي‌كنيد، مشاهده مي‌كنيد كه بسياري از آن‌ها، اگر نگوييم همه شان، به صورت زاويه‌دار، رديف‌رديف (پلكاني) چيده شده‌اند. اين يعني اين‌كه نمايش كالاها در هر قفسه، در قسمتِ جلو، پايين‌تر است و هرچه به‌سمتِ عقبِ قفسه يا رديفِ چينِش مي‌رويم، كالاها بالاتر قرار گرفته‌اند. از اين تكنيك زماني استفاده مي‌شود كه بخواهيم در فضايي محدود، تعداد بيشتري از كالا را به نمايش بگذاريم. گذشته از اين، چنين روشي براي چينش و نمايش كالاها، جذاب‌تر است. به اين شكل، كالاها پُر و پيمان‌تر و قفسه‌ها پُرتر و انباشته‌تر به نظر مي‌رسند.
به‌علاوه، با اين تكنيك انواع متنوع‌تري از كالاها را مي‌توان در قفسه‌ها چيد كه اين تنوع در كالا به جذابيت قفسه‌ها مي‌افزايد.

رنگ ها
تنوع رنگي بالايي را مي‌توان در فروشگاه‌ها مشاهده كرد. در فروشگاه‌ها، كالاهايي كه رنگ‌هاي متضاد دارند كنار يكديگر چيده مي‌شوند تا اين تقابلِ رنگ‌ها، باعث برجسته وسوسه‌انگيز به‌نظر رسيدن آنها شود. شما هيچ وقت در فروشگاه‌ها و سوپرماركت‌ها نمي‌بينيد كه دسته‌اي از انوع سبزيجات و ميوه‌هاي سبزرنگ را درست در كنار يكديگر قرار داده باشند. معمولاً در ميان محصولات سبز، رنگ‌هاي روشن يا گرم مثل قرمز قرار مي‌دهند. سيب سبز را در كنار سيب زرد يا قرمز قرار مي‌دهند.
تكنيك رنگ‌هاي متضاد را اغلب با تكنيك چيدمانِ زاويه‌دار تركيب مي‌كنند تا مشتري را به خريد بيشتر ترغيب كنند. شايد خودِ ما هم تا به حال به تأثير اين تكنيك‌ها در خريدهايي كه انجام مي‌دهيم توجه نكرده باشيم.

ظروف محصولات و ابزار نگهدارنده‌ي آن‌ها در قفسه‌ها
اغلب سوپرماركت‌ها در انتخاب ظروف نگهداريِ كالاهايشان خيلي دقت مي‌كنند. وقتي وارد بخش كالاهاي مصرفي مي‌شويم، متوجه سبدها و جعبه‌هايي مي‌شويم كه كالاها و محصولات را داخل آن‌ها قرار داده‌اند. هر يك از آن‌ها، حس خاصي را در فضاي فروشگاه ايجاد مي‌كنند. مثلا جعبه‌هاي نگهداري سبزيجات به شكلي انتخاب مي‌شوند كه حس تازگي و طراوت سبزي‌ها و ميوه‌ها را به مشتري منتقل كنند. اگر از نزديك به اين سبدها و جعبه‌هاي نگهداري كالاها نگاه كنيد مي‌بينيد كه چيزهاي ديگري مثل الياف نخل و … هم به‌غير از خودِ محصولات داخل آنها هست يا اين‌كه كفِ جعبه يا سبد آنها، كفِ مجازي است.
چرا چيدمان جعبه‌ها به اين شكل است؟ دليلش اين است كه وقتي جعبه يا سبد نگهداري كالا، پُر و پيمان و انباشته به نظر برسد، جذاب‌تر است. البته كسي همه ي محتويات جعبه يا سبد را خارج نمي‌كند تا ببيند واقعاً تا كفِ آن چقدر كالا گنجانده شده است! گذشته از اين، بعضي كالاها و محصولات سنگين هستند و روي هم قرار گرفتن‌شان مي‌تواند به محصولات زيرين صدمه بزند. بنابراين سوپرماركت‌ها اغلب كالاهايي زيرين را كه ممكن است صدمه ديده يا خراب شده باشند، با كالاهاي سالم جايگزين مي‌كنند تا سبد و جعبه‌هايشان هميشه پُر از محصول باشد.
از اين سه تكنيك استفاده كنيد تا مطمئن شويد مشتريان شما با خريدِ بيش از يك قلم كالا، فروشگاه‌تان را ترك مي‌كنند!

ترجمه و تنظیم در تحریریه ریتیل ایران

حق استفاده از مقاله فوق با ذکر منبع بلامانع است.
[/b]
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: blacknight19 , mardin-b , iran
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پولدار ها نمیخواهند شما این تجربیاتشان را راحت بدست آورید iranwebshop 0 341 12-25-2017 09:54 PM
آخرین ارسال: iranwebshop
  فقط این 3 دقیقه – راهنمای عملی برای اینکه نهایت استفاده را از روزهایتان ببرید iranwebshop 0 278 12-25-2017 09:51 PM
آخرین ارسال: iranwebshop
  چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ hadi-rahbord 0 327 07-27-2017 05:24 PM
آخرین ارسال: hadi-rahbord
  عملكرد هاي اشتباه كسب و كار اقاي ايـــده 0 662 03-17-2014 01:18 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  چگونه به آزادی مالی و ثروت برسیم؟ کامیار کاظمی 9 5,456 03-14-2014 03:44 PM
آخرین ارسال: asiye vahhdh
  ثروتمند بودن را انتخاب کنید ceyton 0 704 01-04-2014 04:17 PM
آخرین ارسال: ceyton
  چگونه کار خود را شروع کنیم؟ jahanagahi 3 1,214 07-26-2013 10:26 PM
آخرین ارسال: jahanagahi
  مهم - تقاضای مطالعه این تایپک را از شما دارم. jahanagahi 23 5,701 01-15-2013 07:32 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  گذشته شما هرگز برابر با آينده تان نيست MARYAR 0 634 04-21-2012 01:06 AM
آخرین ارسال: MARYAR
  چهار روش برای افزایش سریع فروش اقاي ايـــده 1 1,523 02-13-2012 12:56 PM
آخرین ارسال: MARYAR
  چگونه از نتایج منفی، نتیجه مثبت برداشت كنيم؟ دلشاد حسین پور 0 777 09-20-2011 03:10 AM
آخرین ارسال: دلشاد حسین پور
  چگونه در بازی ارتباط برنده شویم دلشاد حسین پور 0 913 09-11-2011 11:31 PM
آخرین ارسال: دلشاد حسین پور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS