ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


اخبار روز فناوری
زمان کنونی: 09-25-2025, 06:34 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: صدفی
آخرین ارسال: MARYAR
پاسخ:
بازدید: 5345

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امیتازات : 2.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار روز فناوری
05-03-2013, 06:19 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 05-03-2013 06:23 PM، توسط صدفی.)
ارسال: #42
RE: اخبار روز فناوری
تاثیرات مثبت بازی های دیجیتالی بر روی نوجوان


هر چند بازی های رایانه ای و ویدئویی به دلیل ظرفیت بالایی که در ایجاد اثرات منفی دارند زیر ذره بین متخصصان روان شناسی قرار گرفته اند، اما محققان و توسعه دهندگان بازی های دیجیتالی در تلاشند تا نقش مثبت این بازی ها بر سلامت، یادگیری و دیگر اهداف اجتماعی را بیشتر به دنیا معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از جام جم آنلاین، پیش از این قدرت غیرقابل انکار بازی ها در تشویق کودکان به خوردن و تغذیه سالم، کمک به نوجوانان در افزایش فعالیت های مغزی و حتی مواجهه با مشکلاتی نظیر فقر و تغییرات آب وهوایی به اثبات رسیده است.

بیشتر آمریکایی ها در نظرسنجی که اخیرا توسط بنیاد هریس انجام شده معتقدند که بین بازی های ویدئویی و رفتار خشونت آمیز افراد رابطه ای وجود دارد. جو بایدن معاون ریاست جمهوری ایالات متحده بتازگی در جلسه ای که در کاخ سفید و پس از حادثه خشونت بار مدرسه سندی هوک که طی آن فردی روی ۲۰ کودک و ۶ بزرگسال آتش گشوده بود، برگزار شد دستور داد تا در زمینه تاثیر بازی های ویدئویی روی کاربران تحقیقات بیشتری انجام شود، اما بسیاری از پژوهشگران معتقدند شواهد اندکی وجود دارد که ثابت می کند بازی های رایانه ای کاربران را به سمت خشونت سوق می دهد و در عوض به تاثیرات مثبت بازی های دیجیتالی اشاره دارند.

جیسون الایر یکی از متخصصان دانشگاه کارولینای شمالی می گوید: بازی های ویدئویی می توانند اثرات مثبت زیادی مخصوصا در زمینه های روانی داشته باشند. ما در تحقیقات مان روی درک و یادگیری ناشی از اثر بازی ها تمرکز کرده ایم و در تلاشیم تا مکانیزم های دقیقی مانند تاثیر بر زمان واکنش و حافظه کاربران را درک کنیم.

اشاره الیر به تحقیقاتی است که اخیرا روی چند نوجوان علاقه مند به بازی های دیجیتالی انجام داده و نتایج این تحقیق نشان می دهد این نوجوانان نسبت به جوانانی که علاقه ای به انجام بازی های دیجیتالی ندارند از بلوغ و سلامت عاطفی نسبتا بیشتری برخوردارند. هرچند این تحقیق به رابطه علت و معلولی مشخصی اشاره نمی کند، اما الایر نسبت به یافتن رابطه معنادار خوشبین است.

الایر معتقد است اگرچه افراط کاربران در انجام بازی های دیجیتالی باعث بدنامی آنها شده اما مقصر دانستن آنها در بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی کمی ساده انگارانه به نظر می رسد. البته اگر به عنوان یک متخصص منکر اثر منفی بازی های ویدئویی باشم بسیار ریاکارانه است، اما این را هم باید بگویم که هنوز هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد انجام بازی های خشونت آمیز ممکن است شما را درگیر رفتار خشونت آمیز کند.

یک بازی برای میوه خوردن

شرکت های بزرگ تولید بازی های رایانه ای و ویدئویی و همچنین توسعه دهندگان مستقل، بازی های دیجیتالی را با هدف ترویج مهارت های مثبت و عادات خوب تولید کرده اند. به عنوان مثال دِنیس آی دانشجوی دانشگاه نورث وسترن با هدف تشویق کودکان به خوردن میوه و سبزیجات و جلوگیری از چاقی، یک بازی ویدئویی به نام jive health مخصوص تلفن های همراه طراحی کرده است. در این بازی کودکان برای شخصیت های حیوانی بازی سیب و دیگر میوه ها را پیدا کرده و برای رفتن به مرحله بعد باید عکسی از غذاهای زندگی واقعی را ارائه کنند.

آی که تیمش برنده جایزه ابتکارات چالشی در همایش دانشمندان جوان کنگره «آمریکای سالم» شده معتقد است که نمی توان فقط با پند و موعظه کودکان را به سمت تغذیه سالم سوق داد. بچه ها این بازی را با علاقه دنبال می کنند و این موضوع نشان دهنده آینده روشن چنین بازی هایی است.

حتی بازی های بسیار انتقاد برانگیز شلیک و تیراندازی می توانند روی دیگری داشته باشند. مطالعات محققان دانشگاه تورنتو نشان می دهد انجام بازی های تیراندازی و رانندگی حتی برای مدت زمان کوتاه منجر به بهبود توانایی کاربر در جستجوی اهداف پنهان می شود.

«لان اسپنس» معتقد است که این مهارت های بصری می توانند بسیار مفید باشند. مهارت های بصری می توانند در بررسی اسباب و اثاثیه منزل، مطالعه عکس MRI و اشعه ایکس، تفسیر تصاویر م/ا/ه/و/ا/ر/ه ای، کشف استتار و حتی تشخیص یک چهره آشنا در میان انبوه جمعیت لازم و ضروری باشند.

پژوهشگران بیمارستان کودکان بوستون طی گزارشی اعلام کرده اند که یک بازی می تواند به کودکان مبتلا به مشکلات عصبی در کنترل احساساتشان کمک کند. در این بازی فرد به سمت مواضع دشمن شلیک کرده و از شلیک به خودی ها منع می شود.

در این بازی چنانچه ضربان قلب کاربر از حد خاصی بالاتر برود فرد قادر به تیراندازی نخواهد بود.بنابر این مهارت حفظ آرامش در کاربر تقویت می شود. همچنین دانشجویان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک بازی به نام «دارفور در حال مرگ» طراحی کرده اند تا به وسیله آن آگاهی کاربر نسبت به بحران نوع دوستی افزایش یابد. مطالعاتی که سال ۲۰۰۴ انجام شد نشان می داد جراحانی که بازی های رایانه ای انجام می دهند کمتر از دیگر جراحان مرتکب خطا می شوند که احتمالا در نتیجه افزایش تاثیر مثبت بازی ها در ایجاد تمرکز و همبستگی ذهنی است.

«کری هیتر» عضو آزمایشگاه تحقیقات در خصوص اثر بازی ها بر آموزش و سرگرمی دانشگاه میشیگان می گوید: راه های بسیاری برای تاثیرگذاری مثبت بازی ها وجود دارد و واضح است که یکی از این راه ها آموزش آگاهی محور است.

هیتر که یکی از شرکت کنندگان در جلسه کاخ سفید بود اذعان دارد که بازی های انجام شده در آزمایشگاه او کمک های زیادی به آموزش اهمیت بهداشت، ناهنجاری های پزشکی و آلودگی هوا داشته اما همچنان گاهی اوقات نتایج ناخواسته ای نیز به بار آورده است.

به عنوان مثال آنها دانشجوی چینی داشتند که پس از بازی تامب رایدر مشتاق به یادگیری زبان انگلیسی شد. پروفسور مگی سیف النصر از دانشگاه نورث وسترن معتقد است برخی بازی های رایانه ای باعث ارتقای قدرت تفکر می شود؛ از این رو بویژه برای سالمندان بسیار مفید است.
اولین آدرس اینترنتی متعلق به این سایت بود!


اگر بخواهیم تعداد وب سایت ها را در کل دنیا بشماریم بالغ بر ۳۰ میلیون خواهد بود! این رقم بسیار بالایی است اما جالب است بدانیم که اولین آدرس در چه سالی و متعلق به چه نهاد و سایتی بوده است.
در این باره پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام شما را با این سایت آشنا خواهد کرد.


CERN سازمانی برای استاندارد های وب به شمار می رود که اولین آدرس مبتنی بر WWW را از آن خود کرد، این کار در تاریخ ۱۹۹۱ صورت گرفت و در سال ۱۹۹۳ CERN به صورت یک وب سایت مستقل به فعالیت خود ادامه داد.

اولین آدرس این سایت که به صورت http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html وجود داشت چندان جالب نظر نمیرسید اما در ویرایش بعدی به صورت http://info.cern.ch تغییر یافت.

شما می توانید اطلاعاتی را که در سال ۱۹۹۱ از طریق مدیران این وب سایت بر روی وب پیاده شده است را مشاهده کنید .

گفتنیست این سایت با گرافیکی بسیار ساده و صرفا متنی همچنان به حیات خود ادامه داده است . بر روی لینک بالا کلیک کنید و اولین وب سایت تاریخ وب را ببینید.
طراحی لامپ‌های فوق کم مصرف توسط محققان ایرانی

محققان یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه زنجان موفق به طراحی و تولید نیمه صنعتی لامپ‌های فوق کم مصرف مورد مصرف صنایع شدند. حامد نصراللهی، مخترع لامپ‌های فوق کم مصرف و مدیرعامل شرکت در گفت‌وگو با ایسنا؛ با باین اینکه هدف از ساخت لامپ صنعتی و مهتابی‌های فوق کم مصرف عدم وجود لامپ با مصرف بهینه‌تر و بازده بالاتر برای این بخش است، گفت: همچنین علاقمندی بخش صنعت برای بهبود راندمان روشنایی و کارایی بالاتر لامپ‌ها چه از نظر دما و چه از نظر سازگاری با شرایط محیطی مختلف از دیگر اهداف تولید این نوع لامپ‌ها محسوب می‌شود.

[تصویر: 55.8.87Science.jpg]

وی با بیان این که لامپ‌های فوق کم مصرف در ادارات و صنعت کاربرد دارند، تصریح کرد: با توجه به مصرف فراوان لامپ در بخش صنعت، تولید لامپ‌های فوق کم مصرف که تا یک سوم نسبت به لامپ‌های معمولی مصرف انرژی دارند بسیار صرفه اقتصادی دارد. به عنوان مثال لامپ‌های فوق کم مصرف ۸۴ وات مانند لامپ‌های خیاری ۶۵ وات موجود در بازار کارایی دارند با این تفاوت که از مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های معمولی برخوردارند.

نصراللهی با بیان اینکه در تولید لامپ‌های فوق کم مصرف از تکنولوژی LED استفاده شده است، خاطرنشان کرد: عمر بسیار بالاتر نسبت به لامپ‌های رشته‌ای و کم مصرف، سازگاری بالا با محیط و توانایی کار در شرایط محیطی نامساعد، مصرف بسیار کمتر نسبت به لامپ‌های رشته‌ای و کم مصرف، راندمان بالای لامپ، عدم ایجاد هارمونیک‌های ولتاژ و جریان به روی خطوط برق و عدم ایجاد نور فرکانس در محیط و ایجاد خستگی کمتر برای چشم از جمله مزایای لامپ‌های فوق کم مصرف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح موفق به اخذ تاییدیه علمی بنیاد ملی نخبگان شده است، گفت: پیش از دریافت تاییدیه علمی بنیاد با تولید نیمه صنعتی لامپ‌های فوق کم مصرف، موفق به فروش این محصول به دانشگاه زنجان و چند شرکتی صنعتی شده‌ایم. نصراللهی در پایان از دستگاه‌های دولتی و به خصوص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان درخواست کرد که به جای حمایت‌های مالی اندک، زمینه فروش این محصول را در ادارات فراهم کنند.

کلام تو عصای معجزه گر توست سرشار از سحر و اقتدار هرچه به زبان جاری کنی متجلی میشه خواه مثبت خواه منفی
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پیام های داخل این موضوع
اخبار روز فناوری - صدفی - 11-22-2012, 10:44 PM
RE: اخبار روز فناوری - صدفی - 05-03-2013 06:19 PM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS